MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrazi in Polonia
Foto: Wikipedia

Cum a ajuns Polonia să aibă peste 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Ce spune reprezentantul polonez de la summit-ul Inițiativei celor Trei Mări

de Victor Cozmei HotNews.ro
Polonia este unul dintre statele prezente la summit-ul Inițiativei celor Trei Mări care are puse pe masă mai multe proiecte de infrastructură care vizează zona statelor central și est europene. Cel mai important proiect susținut de Polonia este Via Carpatia, o autostradă de peste 3.000 de km care să lege Marea Baltică de Marea Neagră și Marea Mediterană. Proiectul prevede ca aproape jumătate din această nouă autostradă să treacă prin România, dar multe din tronsoanele vizate nu sunt gata nici măcar pe hârtie. În timp ce România abia se pregătește să depășească bariera de 800 de km de autostradă, Polonia a profitat din plin de accederea în UE în 2004 și are la zi peste 3.300 de km de autostradă și drum expres.
Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex

​Ministerul Transporturilor: Comisia Europeană a acceptat să finanțeze proiectul magistralei de metrou M6 spre Aeroport

de Victor Cozmei HotNews.ro
Comisia Europeană a anunțat Ministerul Transporturilor că va finanța proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni). „În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare”, transmite Ministerul Transporturilor. Valoarea totală a proiectului este de circa 1,4 miliade de euro.
O statie spectaculoasa din metroul din Varsovia
Foto: Hotnews

Polonia: De ce este contestat cel mai mare proiect de infrastructură din istoria modernă a țării

de Vlad Barza HotNews.ro
​Polonia vrea să construiască la 45 km de Varșovia un aeroport uriaș și un nod feroviar care să devină o ”poartă către Asia”, dar proiectul de 9 miliarde dolari are contestatari atât în țară, cât și afară. Vocile sceptice spun că aeroportul are șanse mici să fie profitabil, este departe de oraș și ar putea afecta aeroporturi mai mici pe care operează cu succes linii aeriene low-cost.
Autostrada A10 Sebes - Turda
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Teodorovici: Ar putea fi introduse taxe pentru autostrăzi, pentru întreținerea infrastructurii

de I.B. HotNews.ro
Ministrul finanțelor publice, Eugen Teodorovici, a precizat, marți seara, la TVR1,că s-ar putea introduce taxe pentru autostrăzile din România. Acesta a motivat că în acest fel se întreține infrastructura rutieră și a dat ca model țările europene unde se aplică aceste taxe, potrivit Mediafax.

Teodorovici: Lucrările la podul peste Dunăre de la Tulcea vor începe până la finalul anului 2018

de I.B. HotNews.ro
Ministrul finanțelor publice, Eugen Teodorovici, a declarat, marți seara, că lucrările de construcție la podul peste Dunăre de la Tulcea, care se ridică la o valoare de 500 de milioane de euro, vor începe la sfârșitul acestui an, potrivit Mediafax.
Tabela de Sosiri a garii de Vest din Ploiesti pe 11 septembrie inainte de ora 9
Foto: Hotnews

UPDATE Circulația feroviară a fost întreruptă cinci ore între Brașov și Predeal, din cauza unor arbori prăbușiți de pe versanți

de Vlad Barza HotNews.ro
Trenurile nu mai circulă pe magistrala 300, între Brașov și Predeal, după ce în această dimineață au căzut copaci peste linii în zona Timișu de Sus - Predeal. Unele trenuri staționează în zonă chiar și de la ora 4.30. Nu se știe când se va relua circulația. ”Personalul feroviar intervine la această oră pentru finalizarea lucrărilor de reparaţii la linia de contact pe intervalul de staţii Predeal - Timișu de Sus, zonă afectată în a doua parte a zilei de luni, 10 septembrie 2018, de prăbuşirea arborilor de pe versanţi, care au rupt firul de contact şi cablul purtător pe întreaga distanţă”, spun cei de la CFR Infrastructură. UPDATE Trenurile au început să circule după ora 10.45,
Autostrada Comarnic-Brasov, un proiect care bate pasul pe loc
Foto: Hotnews

Autostrada Comarnic-Brașov: Experții calculează o taxă de de acces de 6,3 până la 12,6 euro/100 km

de I.B. HotNews.ro
Experții care au elaborat studiul preliminar pentru viitoarea autostradă Ploiești-Comarnic-Brașov trasează o taxă de acces de 6,3 euro/100 km pentru autoturisme, 8,8 euro/100 km pentru vehicule comerciale grele și 12,6 euro/100 km pentru autocare, arată un document publicat în Monitorul Oficial.

Automotor diesel IC2
Foto: Istvan Doczi

Astra TransCarpatic a făcut între Arad și Baia Mare cursa inaugurală cu automotoarele diesel aduse din Danemarca

de Vlad Barza HotNews.ro
Astra TransCarpatic a realizat sâmbăta trecută cursa inaugurală de prezentare pe relația Arad- Baia Mare - Arad cu automotoarele aduse din Danemarca și fabricate de Ansaldo Breda între anii 2005-2013, scrie Jurnal Feroviar. Automotoarele au fost în centrul unei controverse despre care puteți citi în articol. Între Arad și Baia Mare sunt 314 km, în prezent există un singur tren pe zi, al CFR, care face 5 ore și jumătate.
Statie de metrou in constructie pe M5
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

​​FOTOGALERIE Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. Cum arată acum unele stații. Asociația Pro Infrastructura: „Realist vorbind, estimăm că deschiderea va fi undeva în toamna lui 2019”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei avansează, în special la stații, dar proiectul s-a blocat momentan la partea de realizare a sistemului de sigurață și de automatizare a circulației, unde licitația s-a blocat. Asociația Pro Infrastructura publica un set de fotografii realizate în câteva stații de pe M5 și estimează că primele trenuri cu călători ar putea circula din Drumul Taberei abia peste un an.
Pe Coridorul IV feroviar
Foto: CFR Infrastructura

Ministerul Transporturilor: Se lucrează la cele două șantiere feroviare de pe Coridorul IV paneuropean

de V.M. HotNews.ro
Ministerul Transporturilor a anunțat sâmbătă, pe Facebook, care este stadiul lucrărilor pe Coridorul IV paneuropean, lucrări ce vizează modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare și creșterea vitezei la 160 km/h, notează Mediafax.
Lucrari feroviare in Etiopia
Foto: Ethiopian Railways

​VIDEO De ce chinezii construiesc mii de kilometri de cale ferată în Africa și de ce tot mai mulți sunt îngrijorați de influența extrem de mare a țării conduse de președintele Xi

de Vlad Barza HotNews.ro
În ultimii zece ani au fost construiți peste 5.000 de km de cale ferată în Africa datorită fondurilor furnizate de chinezi și există în continuare planuri ambițioase de extindere. Chinezii spun că revoluționează transportul în Africa și că ajută necondiționat statele, în timp ce ”tabăra” opusă spune că suntem în fața unui nou colonialism și că țările africane rămân ”datoare vândute”, iar China se va putea implica în politica lor. Cât de multe căi ferate au fost construite în Africa și de ce cresc vocile critice la adresa acestor investiții puteți citi în articol.
Zona Carcea
Foto: GFR

Grupul de firme condus de Gruia Stoica anunță că a finalizat lucrările pentru eliberarea căii ferate în zona viaductului de la Cârcea. Costurile au fost de un milion de euro

de Vlad Barza HotNews.ro
Grupul Grampet, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, anunță finalizarea lucrărilor de ridicare a materialului rulant deraiat în incidentul produs în august, în Dolj. Bugetul alocat pentru închirierea echipamentelor necesare și intervenția la fața locului a ajuns la aproximativ un milion de euro, spune Grampet, într-un comunciat de presă. Pe 12 august. lângă Craiova, a deraiat un tren de marfă al operatorului privat GFR, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări.
Asamblarea modulelor macaralei de la Carcea
Foto: CFR Infrastructura

CFR a redeschis circulaţia pe viaductul Cârcea de lângă Craiova care în august s-a prăbușit sub un tren de marfă

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Infrastructură a anunțat că marți seara s-a reluat circulația pe firul II al viaductului de la Cârcea unde pe 12 august a deraiat un tren de marfă al operatorului privat GFR după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. De la momentul accidentului. trenurile București - Craiova ocolesc pe la Piatra Olt sau pasagerii sunt transportați cu autocarul din comuna Leu, la Craiova, drumul lungindu-se chiar și cu două ore.
Autostrazi in constructie in Romania
Foto: Captura YouTube

Pro Infrastructura, despre soluția guvernului pentru un PPP pe autostrada Ploiești-Brașov: „Un DEZASTRU iminent. Aruncă în derizoriu construirea unei autostrăzi extrem de importante”

de Victor Cozmei HotNews.ro
​Soluția adoptată de Guvern printr-un studiu de fundamentare realizat de Comsia de Prognoză pentru un Parteneriat-Public-Privat (PPP) prin care să fie construită autostrada Ploiești - Comarnic - Brașov este „un DEZASTRU iminent”, este de părere Asociația Pro Infrastructura.  „Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova și a stațiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile și restricțiile financiare, tehnice și de impact asupra mediului. În această formă, proiectul nu este demn de o țară europeană civilizată”, atrage atenția asociația.
Aeroportul Henri Coanda - Otopeni
Foto: CNAB

Guvernul a aprobat realizarea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni pentru aproape un miliard de euro

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii tehnico – economici pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti și realizarea unui nou terminal de pasageri. Zona care va fi dezvoltată se află în estul aeroportului, iar noul terminal de pasageri va fi „modular”, va avea peste 100.000 de metri pătrați și 25 de porți de îmbarcare,anunță Ministerul Transporturilor. În plus, proiectul prevede realizarea de noi căi de rulare pentru avioane și 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Întregul program are o valoare de circa 1 miliard de euro.
Autostrada Ploiesti - Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Autostrada București - Ploiești - Brașov: Studiul de fundamentare al Parteneriatului Public Privat, aprobat de Guvern / Cât ar putea costa, cât va dura parteneriatul, ce va plăti statul român și ce taxe ar putea fi puse șoferilor chiar din 2019

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul a adoptat, miercuri, studiul de fundamentare pentru demararea unui Parteneriat Public Privat (PPP) pentru proiectarea, execuția și operarea autostrăzii Ploiești - Brașov și pentru operarea actualei autostrăzi Bucurști - Ploiești. Valoarea execuției proiectului este de circa 1,4 miliarde de euro, iar studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 4 ani pentru proiectare și execuție și 20 de ani pentru operare. Șoferii vor plăti o taxă pentru folosirea autostrăzii, iar pe parcursul PPP-ului statul va plăti o sumă anuală pentru amortizarea investiției, dar și o plată de disponibilitate pentru perioada de operare a autostrăzii. Studiul ia în calcul și taxarea încă din 2019 a actualei autostrăzi dintre București și Ploiești.
Orient Express in gara Baneasa
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Drumul chinuit al trenului Orient Express este o oglindă a problemelor din sistemul feroviar românesc

de Vlad Barza HotNews.ro
Trenul Orient Express a avut probleme cu locomotiva și a acumulat întârziere mare în timpul traversării țării noastre în lungul său drum dintre Paris și Istanbul. Restricțiile de viteză, defecțiunile apărute la locomotivă, dar și lucrările care nu se mai termină, sau nu se fac deloc, au lungit mult parcursul acestui tren care a ajuns în București  cu două ore jumătate mai târziu decât arăta graficul. Între Simeria și Brașov sunt 300 km, dar trenul a făcut aproape zece ore din cauza problemelor tehnice apărute și din cauza numeroaselor restricții de viteză de pe Coridorul IV.
Drumul de mare viteza spre Moldova
Foto: Hotnews

Drumul de mare viteză spre Moldova: A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea tronsonului de 110 km între Focșani și Bacău

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania Consitrans a fost desemnată căștigătoarea licitației "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău" cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești - Pașcani. Compania de Autostrăzi anunță și că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor. Licitațiile pentru cele patru tronsoane au fost demarate în noiembrie 2016.
Gara de Nord
Foto: Hotnews

CFR Călători lucrează la o aplicație de Android care ar putea fi lansată la început de 2019

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Călători lucrează la o aplicație de Android care ar putea fi lansată la început de 2019, au spus reprezentanții companiei, într-un răspuns pentru HotNews.ro. Am trimis câteva întrebări către CFR, după ce compania anunțase lucrări de mentenanță la site, lucări care durează 25 de zile. Site-ul va fi funcțional în acest timp, dar pot apărea probleme de funcționare la diverse servicii. Compania spune că acele (enervante) coduri CAPCHA pe care utilizatorii trebuie să le introducă sunt necesare, fiindcă au fost atacuri în ultima vreme.
Tren CFR
Foto: Hotnews

CFR Călători anunță că timp de 25 de zile se vor realiza lucrări de ”mentenanță a site-ului”, astfel că unele aplicații vor funcționa cu ”intermitenţe” 

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Călători informează că în perioada 21 august –  15 septembrie se vor realiza lucrări de mentenanță a site-ului. Compania își cere scuze pasagerilor și atenționează călătorii că în perioada menţionată pot apărea unele intermitenţe în funcţionarea tuturor aplicaţiilor, inclusiv „Mersul Trenurilor” şi “Bilete de tren online”. Momentul ales pentru lucrări nu este cel mai potrivit, mai ales că trenurile sunt extrem de pline din cauza crizei de vagoane și biletele cu loc se găsesc greu.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version