MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
40 de metri lipsa pe autostrada Transilvania
Foto: Hotnews

​​INTERACTIV Cum au "disparut" 40 de metri din autostrada Transilvania: Gaura dintre lotul facut de Bechtel si restul autostrazii care se construieste acum spre Targu Mures

de Victor Cozmei HotNews.ro
Situatie absurda pe traseul autostrazii Transilvania, in apropiere de Campia Turzii: circa 40 de metri de autostrada s-au "pierdut" intre planurile Companiei de Drumuri si situatia din teren. Mai exact, vorbim de o "gaura" de 40 de metri - unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra) aflat in prezent in perioada de executie.
Sibiu - Pitesti, o autostrada care are probleme la pornire
Foto: Hotnews

​​ANALIZA Planurile la zi pentru autostrada Sibiu - Pitesti, dezastru cu premeditare. Compania de Drumuri ignora toata observatiile expertilor europeni si vrea sa contracteze lucrarile pe sectoarele montane, cele mai dificile, in baza unor studii depasite

de Victor Cozmei HotNews.ro
Un raport realizat in 2013 de Jaspers, consultantul independent al Comisiei Europene, inventaria nenumaratele deficiente ale Studiului de Fezabilitate (SF) realizat in 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Documentul arata nevoia majora a unui studiu geotehnic cuprinzator pentru prima autostrada montana din Romania. Asta pentru ca fostul SF avea doar 300 de foraje, fata de cele peste 2.200 considerate de experti ca fiind un minim necesar: toate terasamentele, sapaturile, structurile si tunelurile din studiul din 2008 nu erau adecvat analizate geotehnic. La patru ani distanta, dupa ce a contractat revizuirea SF-ului in termeni nerealisti si a gestionat defectuos contractul, Compania de Autostrazi vrea sa construiasca partile cele mai dificile ale autostrazii in baza vechiului SF, considerat depasit. Rezultatul ar putea fi catastrofal: o autostrada ce ar putea avea probleme majore de constructie, asa cum am vazut deja in cazul Sibiu - Orastie.
Viaductul Gilau - bucata lipsa dintre loturile de autostrazi de langa cluj Napoca
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Contractul pentru finalizarea podului peste Somes care sa lege autostrada Transilvania de tronsonul Gilau - Nadaselu, semnat de Compania de Autostrazi: 10 luni pentru executie

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea viaductului peste Somes care sa lege A3 Campia Turzii - Gilau de tronsonul aproape finalizat Gilau - Nadaselu. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei si un termen de executie de 10 luni. Pana la finalizarea podului cei 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu nu vor putea fi deschisi circulatiei.
Pe aici ar trebui sa treaca o autostrada...
Foto: Captura YouTube

​VIDEO Situatie absurda la un mare proiect de infrastructura: o bucata mare din autostrada A3 Targu Mures - Campia Turzii zace nelucrata din cauza ca autoritatile sunt incapabile sa revizuiasca Acordul de Mediu

de Victor Cozmei HotNews.ro
Pe trei loturi de autostrada in lungime de 37 de km dinspre Campia Turzii spre Targu Mures nu s-a pus nici o lopata pe santier, desi contractele de executie au fost semnate de mai bine de un an. Este vorba de loturile 1, 2 si 3 din autostrada A3 Campia Turzii - Ogra, in continuarea celor 52 de km realizati de Bechtel langa Cluj-Napoca. De vina nu sunt constructorii si nici nu exista vreo problema cu finantarea proiectului. Motivul blocajului? Revizuirea Acordului de Mediu, documentul pe baza carei se da autorizatia de construire, nu este gata, desi procedura a fost atribuita direct in 2015 unei fime controversate, al carei actionar a fost condamnat definitiv pentru abuz in serviciu intre timp, si care avea termen de finalizare de sase luni. Au trecut, insa, de atunci mai bine de 26 de luni, iar blocajul creat duce la aparitia unor decalaje intre diversele tronsoane ale autostrazii, decalaje care vor duce practic la imposibilitatea de folosi unele loturi odata finalizate.
Autostrada Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Premiera in constructia de autostrazi: Guvernul transfera constructia autostrazii Comarnic - Brasov catre Banca Mondiala, exasperat de incapacitatea Ministerului Transporturilor

de C. Pantazi, V. Cozmei HotNews.ro
Premierul Mihai Tudose a anuntat miercuri o premiera in constructia de autostrazi: el vrea sa ia de la Ministerul Transporturilor un proiect esuat, Comarnic - Brasov, si sa il gestioneze direct, impreuna cu Banca Mondiala. Ar fi pentru prima oara cand un Guvern delega practic gestionarea unui proiect atat de important unui organism extern, dupa ce ultimii ani au demonstrat ca Ministerul Transporturilor e incapabil sa construiasca autostrazi.
A3 Gilau - Nadaselu se intrerupe brusc. Lipseste podul peste Somes
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO "Cel mai frumos muzeu de autostrada". Imagini din drona cu lotul A3 Gilau - Nadaselu. Pro Infrastructura: "Au trecut doua luni din momentul in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe"

de Victor Cozmei HotNews.ro
Tronsonul de 8,7 km din A3 intre Gilau si Nadaselu se apropie de finalizare, dar nu va putea fi folosit pentru ca lipseste un pod peste Somes, in continuarea autostrazii catre A3 spre Campia Turzii. Podul, inceput de pe vremea Bechtel, a ramas nefinalizat si e pierdut in procedurile birocratice ale Companiei de Autostrazi. Asociatia Pro Infrastructura a publicat noi imagini cu tronsonul Gilau - Nadaselu, pe care il numeste "cel mai frumos muzeu de autostrada" din cauza faptului ca nu va putea fi utilizat "minim un an" si aminteste ca s-au pierdut deja doua luni in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe daca autoritatile ar fi semnat contractul.
Trafic rutier gatuit pe Centura Capitalei
Foto: Captura YouTube
​Articol actualizat

VIDEO Pe 7,5 km din centura de Nord-Vest a Capitalei s-a deschis traficul pe patru benzi, dar drumul inca e in santier. Punctele critice vazute din drona / Pro Infrastructura: Ministrul Transporturilor sa-si ceara scuze public

de Victor Cozmei HotNews.ro
Aproximativ 7,5 km din cei 9 km din Soseaua de Centura a Capitalei aflati in lucru de mai bine de patru ani au fost deschisi circulatiei la cate doua benzi pe sens, a anuntat joi pe Facebook ministrul Transporturilor. Asociatia Pro Infrastructura (API) a publicat, insa, un video realizat din drona care arata ca sectorul de drum e in continuare un santier, "departe de finalizare" si ca inca mai sunt cateva puncte critice in care traficul se blocheaza.
Infrastructura in Romania, eterna problema
Foto: CNADNR

Guvernul ingroapa noua Companie care ar trebui sa gestioneze Investitiile Rutiere: Elimina Consiliul de Transparenta, taie din venituri si da mai departe sarcina noilor proiecte vechii Companii de Autostrazi

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul a adoptat printr-un OUG o serie de modificari in ceea ce priveste Compania Nationala de Investitii Rutiera - entitate infiintata la finele lui 2016, dar care nici pana in ziua de azi nu a fost operationalizata. CNIR a fost gandita ca o entitate complet noua care ar urma sa se ocupe exclusiv de marile investitii in infrastructura rutiera, iar vechea Companie de Drumuri ar trebui sa se ocupe doar de intretinerea retelei rutiere. Acum, Guvernul a luat o serie de decizii care slabesc atributiile si capacitatea CNIR.
Centura Bucurestiului
Foto: Captura Facebook

VIDEO Ministrul Razvan Cuc: De azi am dat circulatiei 7,5 kilometri noi din Centura de Nord a Capitalei, pe 4 benzi/ Lucrari incepute in 2013 si inca nefinalizate

de Ionut Baias HotNews.ro
Centura de N-V a Capitalei este deschisa in mare parte circulatiei pe 4 benzi si mai sunt restrictii doar in zona km 57, unde lucrarile urmeaza sa se incheie la jumatatea lunii octombrie. Exact asa cum am promis, am si realizat, a scris ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, pe pagina sa de Facebook.
Harta - Podul suspendat peste Dunare de la Braila
Foto: CNAIR

Compania de Drumuri a primit doua oferte pentru realizarea podului peste Dunare, contract estimat la 525 milioane de euro

de V.M. HotNews.ro
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca a primit doua oferte pentru realizarea podului peste Dunare, la Braila, valoarea contractului fiind estimata la 2,4 miliarde lei (525 milioane euro), cu TVA.
Harta autostrazilor ramane mereu doar pe hartie
Foto: Hotnews

Romania, rusinea Europei la infrastructura rutiera. Cat de prost stam in comparatie cu vecinii din regiune

de Red. Economic HotNews.ro
Romania, al doilea mare stat din Europa Centrala si de Est, ramane codasa printre tarile din regiune din punct de vedere al numarului de kilometri de autostrada raportat la populatie si la suprafata. Cum se compara Romania cu celelalte tari din regiune, din punct de vedere al soselelor de mare capacitate?
Gunoiul de la Pata Rat
Foto: Actual de Cluj

Un morman de gunoaie cat un bloc a cazut langa un parau si pune in pericol centura ocolitoare a Clujului

de Cosmina Fernoaga Actual de Cluj
O situatie despre care administratorii Clujului se feresc sa vorbeasca risca sa creeze prejudicii imense asupra mediului, si nu numai. Se preconizeaza ca inclusiv Centura Valcele - Apahida ar putea fi afectata. In 21 iulie, la vechea rampa de depozitare a deseurilor menajere (Pata Rat) ￯ in timp ce se desfasurau lucrari pentru inchiderea acestei rampe - un morman cat un bloc cu mai multe etaje s-a desprins, alunecand pana in parul Zapodie.
Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews

​Oficial: noi probleme la cea mai importanta autostrada din Romania. Compania de Autostrazi a reziliat contractul pentru studiul de fezabilitate Pitesti - Sibiu si vrea sa faca studiul cu inginerii proprii

de C. Pantazi HotNews.ro
Oficialii Companiei de Autostrazi (CNAIR, in subordinea Ministerului Transporturilor) au confirmat pentru HotNews.ro ca au incetat contractul cu asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Pitesti - Sibiu. HotNews.ro a publicat ieri in exclusivitate informatia. Seful CNAIR, Stefan Ionita, a anuntat ca studiul va fi facut de inginerii CNAIR, iar in octombrie va fi lansata licitatia pentru lucrarile de proiectare si constructie.
Sibiu - Pitesti, o autostrada care are probleme la pornire
Foto: Hotnews

Surse: Autostrada Pitesti - Sibiu, inca o amanare. Controversatul contract pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte a fost reziliat

de C. Pantazi HotNews.ro
Compania Nationala de Autostrazi (CNAIR) a reziliat de facto un controversat contract ce dateaza din 2015 pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Pitesti-Sibiu, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Autostrada e cruciala pentru legarea estului tarii de vest. Contractul, mosit de fostul ministru Dan Sova, a fost criticat de un organism al UE si de actori din piata de infrastructura si a fost prelungit deja o data. Ce se va intampla acum? CNAIR va incerca sa faca pe cont propriu studiul de fezabilitate, potrivit surselor citate. Nu e clar cat de mare va fi intarzierea intregului proiect, dar, avand in vedere ca e vorba despre cele mai grele tronsoane, e foarte probabil ca intregul proiect sa fie amanat cu cativa ani.
Razvan Alexandru Cuc
Foto: Agerpres

Ministrul Transporturilor spune ca vrea ca in octombrie sa fie lansat pe SEAP tot tronsonul de autostrada Sibiu - Pitesti

de V.M. HotNews.ro
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, doreste ca in luna octombrie sa fie lansat pe SEAP tronsonul de autostrada Sibiu-Pitesti, in prezent fiind lansate doar sectiunile 1 si 5, el spunand ca este un pic dezamagit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate, transmite News.ro. Cuc a precizat ca daca aceasta nu se va incadra in termenul contractual va fi incheiata intelegerea, spunand ca exista si un plan de rezerva in cazul in care se va ajunge in aceasta situatie.
Un sens giratoriu problematic pe santierul Centurii Capitalei
Foto: Hotnews

​VIDEO Santierul Centurii Capitalei e pericol public pentru soferii care circula noaptea. 9 km aflati in lucru de mai bine de patru ani, fara marcaje si cu capcane la tot pasul intre A1 si DN7

de Victor Cozmei HotNews.ro
De mai mai bine de 4 ani, circa 9 kilometri din Centura Capitalei, intre Autostrada A1 si Chitila (DN7), sunt in lucru pentru a fi largiti la 4 benzi. In iulie, stadiul lucrarilor era de doar 65%, asta desi de fiecare data in ultimii ani promisiunile sefilor de la drumuri sunau cam asa: "Pana la finalul anului va fi gata". Pe langa ritmul greoi si tergiversarile nenumarate, santierul in sine e un pericol public pe timp de noapte, cu semnalizari putine sau care lipsesc cu totul, fara marcaje, fara indicatoare si cu un sens giratoriu nemarcat care e taiat pe laterala de cele doua sensuri de circulatie.
Sageata albastra pe ruta Ilva Mica - Rodna Veche
Foto: Captura Facebook

Ministerul Transporturilor a inaugurat o linie feroviara in degradare, napadita de buruieni si pe care se circula mai lent decat in 1939 - Asociatia Pro Infrastructura

de Victor Cozmei HotNews.ro
Linia de cale ferata Ilva Mica - Rodna Veche din judetul Bistrita-Nasaud a fost redeschisa cu mare fast de catre Ministerul Transporturilor impreuna cu un "sobor de oficialitati", desi este "in stare stare profunda de degradare, nereparata substantial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circula cu 30-35 km/h si pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o suta de ani, in 49 de minute", informeaza Asociatia Pro Infrastructura. "(...)nu este acceptabil ca terasamentul unei cai ferate sa fie napadit de buruieni, ca in secolul 21 semafoarele cu palete isi au locul la muzeu si, eventual, ca in 1939 trenurile faceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a "inaugurat-o") 37 de minute", mai scrie API.

CNAIR: Amplasamentul pentru constructia Variantei Ocolitoare Satu Mare, predat antreprenorului;obiectivul trebuie finalizat in 18 luni

de I.B. HotNews.ro
Amplasamentul pentru constructia Variantei Ocolitoare Satu Mare a fost predat antreprenorului (Asocierea Itinera SpA-Collini Lavori SpA - Via Design SRL), care are la dispozitie cinci luni pentru elaborarea proiectului tehnic si 18 luni pentru finalizarea obiectivului, informeaza Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, potrivit Agerpres.
Autostrada A13 Sibiu - Fagaras
Foto: Hotnews

​Deputat USR: Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras e la faza de comparare a alternativelor de traseu, dar nu s-a organizat nicio dezbatere publica pe acest subiect

de Victor Cozmei HotNews.ro
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Fagaras derulat in prezent este la faza de comparare a alternativelor de traseu pentru alegerea celei definitive, insa nu exista o dezbatere publica organizata de Ministerul Transporturilor pe acest subiect, acuza deputatul USR Catalin Drula, fost consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos. "Avem o problema in Romania cu lipsa de consultare a cetatenilor si agentilor economici asupra planurilor pentru proiecte majore de infrastructura (autostrazi, cai ferate). [...] Apoi, cand apar probleme la faza de executie a proiectelor autoritatile ridica din umeri de multe ori si spun "asta trebuia semnalat de mult, cand s-a facut studiul de fezabilitate", avertizeaza Drula.
Loturile de capat ale autostrazii A1 Pitesti - Sibiu (cu rosu)
Foto: Hotnews

Documentatia de licitatie pentru capetele autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, trimisa spre publicare in SEAP: 600 mil. euro, 43 de kilometri, intre 4 si 5 ani pentru proiectare si executie

de Victor Cozmei HotNews.ro
Documentatia de licitatie pentru proiectarea si executia tronsoanelor de capat ale autostrazii A1 Sibiu - Pitesti a fost trimisa spre publicare in SEAP, anunta Compania de Autostrazi. Cele doua lucrari - pe tronsonul Pitesti - Curtea de Arges si tronsonul; Boita-Sibiu - au o valoare estimata de circa 2,6 miliarde de lei, o perioada de proiectare de 12 luni si 36 de luni pentru executie.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version