MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada A13 Sibiu - Fagaras
Foto: Hotnews

​Deputat USR: Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras e la faza de comparare a alternativelor de traseu, dar nu s-a organizat nicio dezbatere publica pe acest subiect

de Victor Cozmei HotNews.ro
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Fagaras derulat in prezent este la faza de comparare a alternativelor de traseu pentru alegerea celei definitive, insa nu exista o dezbatere publica organizata de Ministerul Transporturilor pe acest subiect, acuza deputatul USR Catalin Drula, fost consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos. "Avem o problema in Romania cu lipsa de consultare a cetatenilor si agentilor economici asupra planurilor pentru proiecte majore de infrastructura (autostrazi, cai ferate). [...] Apoi, cand apar probleme la faza de executie a proiectelor autoritatile ridica din umeri de multe ori si spun "asta trebuia semnalat de mult, cand s-a facut studiul de fezabilitate", avertizeaza Drula.
Loturile de capat ale autostrazii A1 Pitesti - Sibiu (cu rosu)
Foto: Hotnews

Documentatia de licitatie pentru capetele autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, trimisa spre publicare in SEAP: 600 mil. euro, 43 de kilometri, intre 4 si 5 ani pentru proiectare si executie

de Victor Cozmei HotNews.ro
Documentatia de licitatie pentru proiectarea si executia tronsoanelor de capat ale autostrazii A1 Sibiu - Pitesti a fost trimisa spre publicare in SEAP, anunta Compania de Autostrazi. Cele doua lucrari - pe tronsonul Pitesti - Curtea de Arges si tronsonul; Boita-Sibiu - au o valoare estimata de circa 2,6 miliarde de lei, o perioada de proiectare de 12 luni si 36 de luni pentru executie.
Autostrada de Centura (A0) Sud a Capitalei
Foto: Hotnews

​HARTA INTERACTIVA O noua Centura a Capitalei - Autostrada de Centura (A0) Sud Bucuresti, scoasa la licitatie: 52 km, 580 milioane de euro, finalizare estimata dupa 2022

de Victor Cozmei HotNews.ro
O noua sosea de mare viteza care sa ocoleasca Bucurestiul si sa lege autostrazile A1 dinspre Pitesti si A2 dinspre Constanta a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi. Autostrada de Centura (A0) Sud - parte a inelului II de centura dupa cum mai este cunoscut - ar urma sa aiba o lungime de 52 de kilometri, iar Compania de Autostrazi estimeaza ca lucrarile de proiectare si executia vor costa circa 580 de milioane de euro si vor dura 3 ani si jumatate de la semnarea contractului. Vezi in articol o Harta Interactiva cu traseul A0 Sud, nodurile rutiere si spatiile de parcare.

Compania de Drumuri a atribuit italienilor de la Tirrena Scavi contractul pentru construirea podului de peste Somes de pe A3

de V.M. HotNews.ro
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca a atribuit companiei italiene Tirrena Scavi contractul pentru finalizarea lucrarilor la nodul Gilau si construirea podului de peste raul Somes, care va face legatura intre segmentul Gilau-Nadaselu - finalizat, dar nefolosit - si restul autostrazii A3. Compania italiana a castigat licitatia, la care s-au inscris sapte competitori, solicitand un pret de 25,975 milioane lei fara TVA.
Loturile de capat ale autostrazii A1 Pitesti - Sibiu (cu rosu)
Foto: Hotnews

Primele loturi ale autostrazii Pitesti - Sibiu, pregatite pentru licitatie de catre Compania de Autostrazi: Circa 600 de mil. euro pentru proiectarea si executia primilor 43 de km de la capete

de Victor Cozmei HotNews.ro
Loturile de capat ale autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, circa 43 de km din totalul de 120 de km ai autostrazii, sunt pregatite pentru a fi scoase la licitatia de proiectare si executie, a anuntat Compania de Autostrazi. Documentatia pentru cele doua loturi de capat - Lotul 1 Sibiu - Boita si Lotul 2 Curtea de Arges - Pitesti - a fost transmisa spre validare la Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice, la mai bine de doi ani de cand au fost contractate. Initial termenul era unul nerealist: 5 luni. Cele doua lucrari au o valoare estimata de circa 2,6 miliarde de lei, o perioada de proiectare de 12 luni si 36 de luni pentru executie.
Transfagarasanul
Foto: Agerpres

Transfagarasanul ar putea fi inchis dupa ce o stanca de aproximativ 1.000 de tone s-a prabusit la marginea soselei

de George Sandu HotNews.ro
O stanca de aproximativ 1.000 de tone s-a prabusit pe Transfagarasan la kilometrul 126 si ar putea duce la inchiderea drumului, deschis in urma cu o saptamana, se anunta intr-un comunicat al Companiei Nationale de Administrare a Infrastrucurii Rutiere (CNAIR).
Transfagarasan
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Circulatia rutiera pe Transfagarasan, deschisa oficial incepand de vineri

de Victor Cozmei HotNews.ro
Circulatia rutiera pe Transfagarasan, pe sectorul inchis pe timp de iarna, Piscu Negru (km 104+000) si Cabana Balea Cascada (km 130+800), va fi deschisa oficial incepand de vineri, anunta Compania de Drumuri. Pe sectorul precizat, insa, circulatia va fi interzisa pe timpul noptii, intre orele 21:00 si 07:00.
Montare de parapete de beton pe Centura Capitalei
Foto: CNAIR

Compania de Drumuri monteaza parapete de beton pe Soseaua de Centura a Capitalei in zona pasajului Otopeni

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Drumuri a inceput lucrarile de montare a separatorului de sens (parapete tip New Jersey) pe Centura de Nord a Bucurestiului in zona DN1-Podul Otopeni, intre noile sensuri giratorii construite in aceasta primavara pe sectorul Tunari-Mogosoaia.
Reteaua feroviara din jurul Bucurestiului
Foto: Hotnews
O campanie HotNews.ro pentru imbunatatirea transportului pe liniile preorasenesti

ANALIZA Cum a ajuns infrastructura feroviara din Romania in paragina si de ce nu-i transporta pe navetisti in Bucuresti

de Octavian Udriste HotNews.ro
Cum a ajuns transportul pe liniile preorasenesti din jurul Bucurestiului intr-o stare comparabila cu cea din tarile subdezvoltate? Campania HotNews.ro pentru imbunatatirea acestui tip de transport scoate la iveala inca o realitate deplorabila: starea caii ferate, o infrastructura care, in loc sa preia mii de navetisti spre Capitala, zace in paragina. Octavian Udriște, presedintele TREN CLUBUL ROMÂN-TCR, analizeaza starea infrastructurii feroviare din Romania.
Tren Sageata Albastra in Gara de Nord
Foto: CFR

Cum s-au blocat proiectele centurii feroviare a Capitalei si a trenului Gara de Nord - Aeroport, desi la finalul anului trecut erau aproape gata sa fie demarate

de Victor Cozmei HotNews.ro
Un tren care sa ajunga din Gara de Nord pana la o noua gara in Aeroportul Otopeni si operationalizarea centurii feroviare a Capitalei cu mai multe statii pe traseu si trenuri peri-urbane care sa colecteze populatia din jurul Bucurestiului - doua proiecte inviate in 2016 si care erau gata de lansat inca din primele luni din 2017, conform autoritatilor de atunci. Sase luni mai tarziu si ambele proiecte nu au demarat propriu-zis, nu s-a facut nimic in teren, iar termenele de finalizare au fost deja decalate. Pentru trenul de la Gara de Nord la Aeroport, termenul de finalizare a fost impina pana in trimestrul III din 2019.
Autostrada A10 Sebes - Turda (iunie 2017)
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO Autostrada A10 Sebes - Turda, filmata din avion - Punctele critice, inca nerezolvate. Finalizarea Lotului 4 in 2017 devine incerta. Lucrarile pe Lotul 2 bat pasul pe loc

de Victor Cozmei HotNews.ro
Pe cei aproape 70 de km din autostrada A10 Sebes - Turda sunt zone in care lucrarile bat pasul pe loc, noduri inca fara proiecte tehnice aprobate sau puncte critice nerezolvate inca de catre autoritati, arata o noua filmare aeriana publicata de Asociatia Pro Infrastructura. Punctele critice nerezolvate pe Lotul 4 pun in pericol finalizarea pana la finalul acestui an, in timp ce Lotul 2 pare din ce in ce mai greu de terminat pana la finalul anului 2018.
Tronsonul Rasnov - Cristian, parte din A3 Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews

Autostrada Comarnic - Brasov - O licitatie finalizata dupa doi ani de la lansare: Contractul pentru un tronson de 6 km intre Rasnov si Cristian a fost atribuit pentru 26 de milioane de euro

de Victor Cozmei HotNews.ro
Compania de Autostrazi a atribuit contractul pentru constructia a unui lot de 6 km din autostrada A3 Comarnic - Brasov, respectiv tronsonul Rasnov - Cristian. La acest contract se mai adauga si un drum de legatura care sa asigure conexiunea viitoarei autostrazi cu Brasov. Contractul a fost atribuit catre asocierea Alpenside - Specialist Consulting pentru 118 milioane lei (oferta de pe locul doi), la aproape doi ani de la lansarea licitatiei.
Intersectia de la Domnesti
Foto: Google Maps

Inca un pas pentru terminarea calvarului din Prelungirea Ghencea: Guvernul a aprobat declansarea procedurilor de expropriere pentru constructia pasajului suprateran pe Centura Bucuresti-Domnesti

de CP HotNews.ro
Guvernul a aprobat miercuri o hotarare care prevede declansarea procedurilor de expropriere pentru constructia pasajului suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti. Potrivit actului normativ va fi asigurata suma de 23 milioane de lei, destinata despagubirilor celor 107 imobilele proprietate privata care urmeaza sa fie supuse procedurii de expropriere, cu o suprafata totala de 44.582 metri patrati. Contractul pentru pasajul Domnesti a fost semnat pe 10 mai, la peste doi ani de cand fusese lansata licitatia.
Pe Transalpina
Foto: MX5.ro

Circulatia pe Transalpina a fost deschisa. Accesul autovehiculelor, permis intre 07:00 si 20:00

de Victor Cozmei HotNews.ro
Circulatia rutiera pentru autovehiculele cu masa mai mica de 7,5 t a fost deschisa pe DN 67C Translpina, pe sectorul de drum cuprins intre km 34+500 - km 59+800, anunta Compania de Drumuri (CNAIR) care in ultimele zile a indepartat zapada de pe carosabil, a refacut marcajele si a reparat elementele de siguranta si semnalizare. Accesul autovehiculelor va fi interzis, totusi, in intervalul orar 20:00 - 07:00.
Cale ferata reabilitata pentru viteze de 160 km/h pe Coridorul IV
Foto: CFR

Contracte de 3,5 miliarde de lei semnate pentru reabilitarea a 80 de km de cale ferata pe Coridorul IV Feroviar pentru viteze de 160 km/h

de Victor Cozmei HotNews.ro
Circa 80 de km de cale ferata pe tronsoanele Km 614 - Barzava (Cap Y) si Barzava (Cap Y) - Ilteu (Cap Y) vor intra in reabilitare dupa ce Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems Romania SRL au semnat 2 contracte in valoare de 3,45 mld lei pentru cele doua sectiuni. Modernizarile vor viza 28 de poduri si 64 de podete, precum si constructia unuit tunel de peste 600 de metri lungime. Tinta finala este ca trenurile de calatori sa poata circula cu viteze de pana la 160 km/h.
A3 Gilau - Nadaselu (mai 2017)
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO Cel mai frumos "muzeu de autostrada": A3 Gilau-Nadaselu se apropie de finalizare, dar va ramane nefolosita. Licitatia pentru podul de legatura, in aer

de Victor Cozmei HotNews.ro
"Ciotul" de 8,7 km de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, la vest de Cluj-Napoca, se apropie rapid de finalizare, o arata o noua filmare din drona publicata de Asociatia Pro Infrastructura (API). Tronsonul va ramane, insa, doar un "muzeu de autostrada" dupa terminarea lucrarilor. Asta pentru ca tronsonul nu va putea fi folosit de soferi din cauza ca nu este conectata de restul autostrazii A3 printr-un pod peste Somes la Gilau. " Acest tronson de autostrada ste o exponata excelenta a incompetentei autoritatilor, ce nu au fost capabile sa finalizeze o licitatie si sa semneze un contract de executie a unui pod/viaduct, desi au avut 4 (patru!) ani la dispozitie", sustine API.
Pasajul suprateran de tip giratoriu la Domnesti
Foto: Hotnews

A fost semnat contractul pentru constructia pasajului de la Domnesti de pe Centura Capitalei, la peste doi ani de la lansarea licitatiei. 24 de luni termen pentru realizarea sensului giratoriu suspendat

de Victor Cozmei HotNews.ro
Contractul pentru proiectarea si executia pasajului rutier de la Domensti peste Centura Capitalei a fost semnat cu asocierea Straco-Comnord-Specialist Consulting pentru suma de 91,5 milioane de lei, anunta Compania de Drumuri. Pasajul va fi sub forma unui sens giratoriu suspendat peste soseaua de centura, are un termen de 3 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Licitatia pentru acest proiect a fost lansata in martie 2015.
Giratorii suspendate pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Captura YouTube

Compania de Autostrazi, raspuns pentru Gabriela Firea: Centura Capitalei beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile. Nu exista posibilitatea transferului catre Primaria Bucuresti

de Victor Cozmei HotNews.ro
Centura Bucurestiului se afla in diferite faze de executie, iar Sectiunile A1-DN2, DN 2-A2 si Centura de Sud beneficiaza de finantare din fonduri europene nerambursabile, anunta Compania de Drumuri (CNAIR). Finantarea europeana presupune, insa, ca proiectele nu pot fi transferate catre o alta institutie precum ar dori Primaria Generala condusa de Gabriela Firea, sustine CNAIR. Vezi in text in ce stadiu se afla fiecare proiect si tronson al Centurii Capitalei.
Nodul rutier A10-A3-DN1 de langa Turda
Foto: Captura YouTube

VIDEO din drona cu autostrada A10 Sebes - Turda, Lotul 4. Nod spectaculos langa Turda, la intersectia cu A3 si DN1. Blocajele care pun in pericol finalizarea in acest an

de Victor Cozmei HotNews.ro
Pe cei 16 km din Lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda se lucreaza intens, dar in ciuda mobilizarii constructorului exista riscul ca tronsonul sa nu poata fi deschis in acest an. Asta din cauza unor blocaje pe traseu nerezolvate inca de autoritatile de la drumuri: un lac si o plantatie sunt in continuare pe traseu, iar doi stalpi de inalta tensiune inca nu au fost relocati. Detaliile se observa intr-o noua inregistrare video din drona publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura. Imaginile surprind si nodul rutier spectaculos ce se contureaza langa Turda, la intersectia A10 cu A3 si DN1.
Giratorii suspendate pe Centura de Sud a Capitalei
Foto: Captura YouTube

Doua noduri rutiere pe Centura Sud a Capitalei si largirea la patru benzi intre intersectiile cu DN4 (Popesti-Leordeni) si DJ401 (Berceni), pregatite de licitatie

de Victor Cozmei HotNews.ro
Documentatia de licitatie pentru realizarea a doua noduri rutiere si largirea la patru benzi a unui tronson din Centura de Sud a Capitalei intre DN4 (Popesti-Leordeni) si DJ401 (Berceni) a fost transmisa de Compania de Drumuri catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP). Lucrarile vizeaza, practic, un tronson de circa 6 km din Centura Sud si cele doua intersectii, iar valoarea estimata pentru lucrari este de circa 88 de milioane de euro. In 2015, cand a fost reproiectata Soseaua de Centura Sud, cele doua intersectii au fost gandite ca giratorii suspendate.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi