MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Vagon vechi al CFR
Foto: hotnewstv

​#10YearsChallenge Trenurile în România - 2009 vs 2019. Viteze mai mici, vagoane mai puține. Un deceniu în care țările din jur nu au stat pe loc

de Vlad Barza HotNews.ro
Acum 10 ani trenurile românești erau mai rapide și vagoanele erau mai numeroase. Existau și mai multe trenuri internațioanele care tranzitau țara și numărul călătorilor cu trenul era aproape dublu față de prezent. București - Constanța este singura magistală pe care se circulă mai bine decât acum un 10 ani, iar operatorii privați sunt singurii care au venit cu trenuri ceva mai confortabile în acest timp. Provocarea celor 10 ani lasă calea ferată românească în ofsaid, fiindcă ritmul modernizării este mult mai lent decât în alte țări din zonă.
Tren austriac Railjet
Foto: OBB

​VIDEO, FOTO De ce trenurile din Austria sunt atât de grozave - Viteze de 230 km/h, punctualitate, confort și chiar și compartimente pentru alăptare

de Vlad Barza HotNews.ro
Românilor le place mult Austria, iar trenurile de acolo sunt mult diferite de ale noastre. Rulează chiar și cu 230 km/h, sunt punctuale în peste 95% dintre cazuri, vagoanele sunt moderne și în ele există zone speciale de liniște, dar chiar și compartimente separate pentru mamele care alăptează. Primele trenuri au circulat în Austria acum peste 175 de ani, dar țara nu s-a ”culcat pe lauri” și a investit mult în vagoane și locomotive noi în ultimul deceniu. Mai mult, Austria a reușit ceva ce la București nu se va întâmpla; a construit în capitală o super-gară de un miliard de euro și a modificat puternic infrastructura în zona ei.
Autostrazi in Europa - ianuarie 2019
Foto: Hotnews

​​#10YearsChallenge Autostrăzile în România - 2009 vs 2019. Comparația cu Bulgaria, Ungaria și Polonia

de Victor Cozmei HotNews.ro
La început de 2009, după cinci ani de la aderarea în UE, Polonia avea o rețea de drumuri rapide - autostrăzi și drumuri expres - de circa 1.300 de kilometri. Zece ani mai târziu, la început de 2019, rețeaua de drumuri de mare viteză în Polonia a ajuns la peste 3.600 de kilometri. Similar, Bulgaria a trecut de la circa 400 la aproape 800, iar Ungaria a crescut de la peste 1.100 de km la peste 1.500 km. Și în România în ultimii zece ani numărul de kilometri de autostradă a crescut cu peste 200%.
Parcarea de la Straulesti
Foto: Hotnews

În parcarea de tip Park&Ride de peste 600 de locuri de la Străulești parchează în medie doar 19 mașini pe zi. Metrorex vrea să introducă un abonament lunar

de Victor Cozmei HotNews.ro
În parcarea de tip Park&Ride de 660 de locuri de la Străulești, la capătul magistralei de metrou 4, parchează în medie doar 19 mașini pe zi. Costul parcării deschise oficial din noiembrie anul trecut este în prezent de un leu pe oră, dar reprezentanții Metrorex au informat pentru Mediafax că vor să introducă un abonament lunar.
Unul dintre putinele vagoane moderne ale CFR
Foto: Hotnews

CFR Călători va contracta servicii de reparații pentru 90 de vagoane

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Călători va contracta servicii de modernizare pentru 90 de vagoane pentru o valoare totală de cel mult 45 milioane euro, scrie Club Feroviar. CFR Călători folosește zilnic aproximativ 750 de vagoane și mai are nevoie de cel puțin 300, criza simțindu-se din plin la orele de vârf și la final de săptămână.
Tren de marfa
Foto: Hotnews

Ordinul privind deservirea trenurilor de marfă doar de către mecanicul de locomotivă reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei, avertizează Federația Mecanicilor

de Vlad Barza HotNews.ro
Ordinul ministrului Transporturilor pentru deservirea trenurilor de marfă doar de către mecanicul de locomotivă, publicat recent în Monitorul Oficial, reprezintă un atentat la siguranţa circulaţiei, acest document fiind dorit de operatorii privaţi de mai mult de 10 ani, a declarat Iulian Măntescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, citat de Agerpres. Să nu uite lumea ce s-a întâmplat anul trecut la Cârcea, unde un mecanic al unui operator privat nu a respectat reglementările în vigoare, a izolat instalaţiile de siguranţă, a băut în conducerea trenului şi a adormit, fiind singur în cabină, şi a intrat pe o linie închisă”, mai spune Măntescu.
Trenuri din Elvetia
Foto: SBB

Căile Ferate Elvețiene se gândesc să lanseze taxiuri zburătoare care să transporte pasageri

de Vlad Barza HotNews.ro
SBB, compania feroviară națională a Elveției, analizează posibilitatea de a lansa taxiuri zburătoare pentru a transporta pasagerii de la gară până la destinația lor din oraș, scrie publicația Sonntags Zeitung citată de Bloomberg. Un prototip există deja și poate transporta cinci persoane, dar multe obstacole vor trebui depășite pentru ca serviciul să devină realitate.
Linia de cale ferata langa Sarmasag
Foto: Google Street View

CFR Călători preia o secție din zona Crișanei, după ce compania privată care opera acolo s-a retras

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Călători informează că începând de luni 14 ianuarie va opera pe secţia Săcuieni Bihor – Sărmășag cu patru trenuri pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de pasageri. Măsura vine ca urmare a încetării activității de circulație a trenurilor de călători pe această secție de către operatorul privat care activează în zonă. Secția M413 fusese operată de Interregional Călători și numărul de trenuri zilnice era mult mai mare.
Tren pe timp de iarna
Foto: Hotnews

Va fi lansată o primă licitație pentru achiziția de trenuri electrice, în valoare de 120 milioane euro

de Vlad Barza HotNews.ro
Autoritatea pentru Reformă Feroviară va lansa prima licitație pentru achiziția de rame electrice 20 de rame electrice noi vor fi achiziționate, în prima etapă, valoarea acestora fiind estimată la 120 milioane euro. Noile rame vor trebui să atingă viteza de 160 km/h și să asigure, fiecare, o capacitate de transport de cel puțin 190 locuri pe scaune. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, informează Club Feroviar.
Tren german de mare viteza ICE
Foto: Deutsche Bahn

Mecanicul unui tren german de mare viteză era atât de beat încât a uitat să oprească într-una dintre stații

de Vlad Barza HotNews.ro
Mecanicul unui tren de mare viteză care circula între Hamburg și Leipzig a ratat una dintre stații din cauză că avea alcoolemie foarte mare, scrie The Local.de. Pasagerii au fost nevoiți să ia trenul în sens invers, iar Deutsche Bahn a deschis o anchetă.
Autostrada A1 Sibiu - Pitesti (pe sectiuni)
Foto: Hotnews

Ordonanța cu „taxa pe lăcomie” conține o prevedere care blochează licitațiile pe fonduri europene precum autostrada Sibiu - Pitești, susține un deputat USR

de Victor Cozmei HotNews.ro
Ordonanța de Urgență 114/2018 dată de Guvern la final de an, denumită în mediul online și „Ordonanța lăcomiei”, conține o prevedere care are ca efect blocarea licitațiilor pe fonduri europene, avertizează un deputat USR. Ordonanța introduce un articol care stipulează că de controlul înainte de publicare ("ex ante") al licitațiilor cu finanțare europeană nu se mai ocupă organismul specializat - Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP), ci autoritățile de management ale programelor operaționale. „Pentru că li s-a pus în brațe această sarcină peste noapte, autoritățile de management sunt nepregătite”, susține deputatul USR Cătălin Drulă.
Autostrada A1 langa Deva
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

În 2019 pot fi inaugurați în mod realist doar 43 km de autostradă, spune Asociația Pro Infrastructura / Care sunt loturile și cum arătă scenariul optimist

de Victor Cozmei HotNews.ro
În 2019 pot fi inaugurați cu siguranță doar 43,28 km de autostradă, mai exact Loturile 3 și 4 din autostrada A1 Lugoj-Deva, între Holdea și Șoimuș, susține Asociația Pro Infrastructura. Estimarea ONG-ului vine ca replică la adresa reprezentanților Companiei de Drumuri care au spus că în 2019 ar putea fi deschiși circa 118 km de autostradă.
Intre Simeria si Sighisoara
Foto: CFR Infrastructura

Care este stadiul lucrărilor pe șantierele feroviare de peste 3 miliarde euro din Ardeal - Un segment este aproape gata, pe altele lucrările abia au început

de Vlad Barza HotNews.ro
Trenurile care pleacă din București fac peste 9 ore până la Cluj și mai mult de 10 ore până la Arad. De mai bine de șase ani s-au semnat primele contracte pentru modernizarea a peste 250 km de cale ferată din Transilvania pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Întârzierile cu reabilitarea sunt mari, dar pe 100 km lucrările sunt aproape gata și se văd primele scurtări ale timpilor de parcurs în Mersul Trenurilor. Însă între Simeria și Arad lucrările abia au început în primăvară și trenurile rulează cu viteză scăzută, apărând des întârzieri. Nici între Brașov și Sighișoara nu se vor vedea curând îmbunătățiri ale timpilor de parcurs. În articol puteți citi în detaliu despre situația pe fiecare segment.
Tren in gara la Brasov
Foto: Hotnews

Brașov - Sighișoara cu trenul - Când vor fi gata lucrările de peste un miliard de euro pe traseul pe care se circulă aproape la fel de încet ca acum un secol

de Vlad Barza HotNews.ro
Între două dintre cele mai frumoase orașe din țară - Brașov și Sighișoara - drumul cu trenul este extrem de lung și restricțiile de viteză au dus timpii de parcurs la nivelul celor de acum un secol. Lucrările de reabilitare NU au început și câteva obstacole persistă, astfel că mai repede de câțiva ani nu sunt șanse să avem o viteză decentă pe cei 130 km. În articol puteți afla cu cât se scurtează traseul și cât de rapide vor fi trenurile când lucrările se vor fi terminat.
Autostrazile in Romania, misiune grea
Foto: Hotnews

​HARTĂ INTERACTIVĂ Bilanțul autostrăzilor la final de an: sub 60 de km deschiși, din care o treime gata de anul trecut / Contracte noi semnate pentru 22 de km de autostradă

de Victor Cozmei HotNews.ro
În 2018 au fost deschiși circulației puțin sub 60 de kilometri de autostradă, dintre care circa o treime erau de fapt gata încă de anul trecut. Cu ultimele inaugurări din decembrie, România a depășit oficial 800 de kilometri de autostradă funcționali. În 2019, într-un scenariu foarte-foarte optimist, s-ar mai putea finaliza și deschide încă circa 120 km de autostradă, inclusiv cei 44 de km din Lugoj - Deva, loturile 3 și 4, care sunt gata în mare măsură încă de pe acum. Pe de altă parte însă, alocările bugetare ce încă nu se cunosc, posibilele tăieri de finanțare și bâlbele autorităților pot pune sub semnul întrebării multe dintre proiectele cheie, inclusiv autostrada Sibiu - Pitești, proiectele destinate Moldovei sau podul peste Dunăre de la Brăila.
Autostrada in Romania
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

CNAIR a semnat contractul pentru varianta ocolitoare a municipiului Bacău: 142 de milioane de euro, 36 de luni pentru construcție și 7 ani garanție

de DG HotNews.ro
Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL va proiecta și va construi varianta ocolitoare a municipiului Bacău, în termen de 36 luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării și 30 luni execuției lucrărilor. Antreprenorul va oferi de asemenea o garanție a lucrărilor de 7 ani. Valoarea contractului se ridică la 142 de milioane de euro, potrivit Mediafax.
Drona
Foto: Pexels

​VIDEO Cazul Gatwick - Cum pot dronele să paralizeze un aeroport și ce se poate face practic împotriva lor

de Vlad Barza HotNews.ro
Aeroportul londonez Gatwick, unul dintre cele mai aglomerate din Europa, a fost paralizat timp de 32 de ore din cauza unor drone care au survolat pista, iar incidentul este unul grav și se poate repeta oricând. A crescut puternic numărul de cazuri în care dronele apar lângă aeroporturi și sunt testate multe moduri de a le doborî, de la trăgători de elită, până la păsări de pradă și dispozitive de bruiaj. Niciunul nu garantează însă o rezolvare rapidă a problemei.
Podul suspendat peste Dunare de la Braila
Foto: Hotnews

Încep lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Cum arată mega-proiectul care va intra în Top 5 din Europa

de C.D. HotNews.ro
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, joi, la începutul ședinței de Guvern, că Ministerul Transporturilor a emis autorizația necesară pentru construirea podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, care va avea o lungime de 1974 metri. Valoarea lucrărilor va depăși jumătate de miliard de euro. Când va fi finalizat, podul va intra în topul 5 al celor mai mari lucrări de infrastructură de acest tip din Europa
Autostrada Ploiesti - Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov: Cinci investitori interesați de realizarea PPP-ului / Care sunt firmele interesate / Pro Infrastructura: „O mascaradă penibilă, o glumă proastă!”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Guvernul anunță că cinci investitori au depus oferte pentru realizarea prin Parteneriat Public-Privat a autostrăzii Ploiești - Brașov, dar nu spune clar cine sunt firmele interesate. Informațiile despre ofertanți apar, însă, în Sistemul de Achiziții Publice - două asocieri din China, una din Turcia, Strabag din Austria și Acciona din Spania. Asociația Pro Infrastructură cataloghează toată procedura derulată de Comisia Națională de Prognoză drept o „mascaradă penibilă”.
Podul de la Milisauti
Foto: DRDP Iasi

​FOTO VIDEO Un pod rutier din Suceava, avariat serios și dărâmat după inundațiile din vară, a fost redeschis traficului

de Victor Cozmei HotNews.ro
Podul de la Milișăuți, din județul Suceava, de pe DN 2H în apropriere de Municipiul Rădăuți a fost redeschis circulației rutiere după ce a fost parțial reconstruit. Podul a fost avariat serios de inundații în luna iulie, iar pila principală a podului a fost ulterior detonată. Podul a fost reconstruit de către SC Geiger Transilvania pentru circa 6,5 milioane de lei.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version