MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Metroul din Bucuresti
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Sindicaliștii de la metrou anunță că vor declanșa greva generală la metrou începând de miercuri dimineață

de Victor Cozmei HotNews.ro
Sindicaliștii de la metrou anunță că vor merge mai departe și vor susține greva generală la metrou începând de miercuri, între orele 4:00 - 16:00, chiar dacă Tribunalul București a decis în primă instanță că greva de avertisment de joia trecută a fost nelegală. „Miercuri 21.11.2018, la metrou va fi declanșată greva propriu-zisă pe termen nelimitat, zilnic între orele 4:00 - 16:00. În conformitate cu legea avem acest drept”, transmite sindicatul.
Autostrada prin munti in Serbia
Foto: Captura YouTube

​​VIDEO Cum construiește Serbia, fără bani europeni nerambursabili, o autostradă prin munți într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului din România

de Victor Cozmei HotNews.ro
Autostrada A1 din Serbia străbate țara vecină de la un capăt la altul, iar din cei 554 de km ai săi, doar 34 mai sunt in diferite etape de execuție. Două dintre loturile aflate în construcție sunt într-o zonă muntoasă, pe valea Moravei de Sud, în munții Rodopi, iar autostrada în construcție acolo are tuneluri și viaducte lungi. „Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului”, spune Asociația Pro Infrastructură.
Aeroportul Otopeni
Foto: Hotnews

CFR SA va publica două licitații în valoare totală de peste 500 milioane lei pentru linia Gara de Nord - Aeroport Otopeni

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA va publica două licitații ce prevăd selectarea unui consultant, precum și selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare și execuție lucrări în vederea modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, scrie ClubFeroviar. Legătura feroviară ar trebui să fie gata până în iunie 2020 când se vor ține meciurile în cadrul Euro și foarte mulți sunt sceptici că se va reuși.
Tronson din A3 Campia Turzii - Targu Mures care a fost reziliat in aprilie 2016
Foto: Hotnews

Un tronson din autostrada A3 Câmpia Turzii - Târgu Mureș are un nou constructor după ce Compania de Drumuri a reevaluat ofertele: 45 mil. euro pentru 9,2 km

de Victor Cozmei HotNews.ro
Execuția lucrărilor pentru Lotul 1 Târgu Mureș - Ungheni, din autostrada A3 până la Câmpia Turzii, a fost atribuită către asocierea Itinera Spa - Retter Projectmanagement SRL pentru circa 45 de milioane de euro, după ce Compania de Autostrăzi a reevaluat ofertele depuse în urma unor contestații menținute în instanță. Inițial, în noiembrie 2017, CNAIR desemnase câștigător compania Strabag care ofertase 28 de milioane de euro.
Nodul rutier de la Deva de pe A1
Foto: CNAIR

Tronsonul de autostradă A1 dintre Deva și Simeria a fost redeschis circulației după ce constructorul segmentului adiacent a terminat să amenajeze conexiunea cu Lotul 4 din A1 Lugoj - Deva

de Victor Cozmei HotNews.ro
Segmentul de autostradă dintre nodul rutier Șoimuș (Deva) și Simeria a fost redeschis traficului ca urmare a faptului ca Antreprenorul Asocierea Tehnostrade SRL - Spedition UMB SRL a finalizat realizarea conexiunii sectorului de autostradă Deva – Orăștie (aflat sub trafic) cu lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva (în execuție), anunță Compania de Drumuri. HotNews.ro a scris în urmă cu două zile că Lotul 4 al autostrăzii va fi gata abia vara următoare, în ciuda declarațiilor din acest an ale autorităților cum că va fi gata până la final de an, iar închiderea tronsonului Deva - Simeria era prelungită.
TGV marocan
Foto: ONCF

VIDEO În Maroc se inaugurează prima linie ferată de mare viteză din Africa și una dintre cele mai ieftine din lume

de Vlad Barza HotNews.ro
Președintele francez Macron și regele Mohammed al VI-lea al Marocului inaugurează la Tanger prima linie de TGV din Africa, trenurile urmând să circule pe o distanță de 350 km. Marocanii spun că este cel mai ieftin TGV, cu un cost de sub 10 milioane euro/km, dar sunt și voci care contestă proiectul, într-o țară cu nivel scăzut de trai unde banii ar fi putut fi investiți în alte domenii.
Drumul de mare viteza spre Moldova
Foto: Hotnews

Încă un pas pentru autostrada spre Moldova pe axa Nord-Sud: A fost semnat contractul pentru proiectarea tronsonului Focșani - Bacău

de Victor Cozmei HotNews.ro
Consitrans va elabora Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru drumul de mare viteză Focșani – Bacău cu o ofertă de circa 20 de milioane de lei, conform contractului semnat miercuri, anunță Compania de Autostrăzi. Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relația Sud-Nord, pe ruta Ploiești - Pașcani, pentru care deja s-au mai semnat două contracte opentru SF și proiectare pe ruta Ploiești -Buzău - Focșani. SF-ul și proiectarea au termen de execuție de 24 de luni.
A1 langa Deva (in departare se vede dealul Soimus)
Foto: Asociatia Pro Infrastructura

​VIDEO FOTO O nouă autostradă amânată: Lotul 4 A1 Lugoj - Deva ar putea fi gata abia vara viitoare, iar bucata Deva - Simeria mai stă închisă două săptămâni / Unde au apărut probleme pe șantier

de Victor Cozmei HotNews.ro
Cei 22 km de pe Lotul 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva ar putea fi terminați abia în vara lui 2019, după ce constructorul s-a lovit de o alunecare de teren în zona dealului Șoimuș, incident care a dus la necesitatea unor lucrări suplimentare. Inițial, autoritățile de la drumuri sperau ca Lotul 4, ajuns la un stadiu de 94%, să fie gata până la final de 2018. „Am discutat cu constructorul care ne-a transmis că va respecta termenul contractual care este luna august 2019, dar face toate eforturile să termine mai repede”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanții Companiei de Drumuri. În același timp, constructorul a cerut CNAIR prelungirea măsurii de închidere a traficului pe tronsonul Deva - Simeria până pe 29 noiembrie pentru a putea conecta la rețea lotul aflat în construcție.
Greva metrou
Foto: Hotnews

UPDATE Grevă de avertisment joi dimineață la metrou / Sindicaliștii amenință că luni vor face grevă generală / Reacția ministrului Transporturilor

de Victor Cozmei HotNews.ro
Metroul nu a circulat timp de două ore, joi dimineață, angajații Metrorex fiind în grevă de avertisment între orele 4.00 și 6.00. Sindicaliștii cer mărirea salariilor cu 42% și amenință că luni dimineață vor declanșa greva generală. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, i-a acuzat de șantaj pe liderii sindicali și a spus că metroul din București nu a fost construit pentru bunăstarea acestora, iar acceptarea majorărilor salariale cerute de ei ar însemna ca prețul unei călătorii să crescă de la 2,5 la 4 lei.
Calea ferata la podul de la Darste
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

De ce vrea Brașovul să introducă trenuri metropolitane de scurtă distanță și unde pot ajunge acestea

de Vlad Barza HotNews.ro
Brașovul a devenit tot mai aglomerat, se extind cartiere precum Tractorul sau Stupini și problemele cu parcarea sunt tot mai acute. În acest context Primăria analizează introducerea unor ”trenuri metropolitane” care să lege orașul de localitățile din jur, avantajul fiind că o bună parte dintre linii există deja și investițiile nu ar fi prea mari. Discuțiile sunt abia la început, dar se conturează câteva rute pentru acest ”S-Bahn” brașovean.
Park&Ride Străulești
Foto: Metrorex

VIDEO FOTO Cum arată depoul Străulești, terminalul multimodal și parcarea de tip "Park&Ride" de la capătul magistralei M4 de metrou

de Victor Cozmei HotNews.ro
La capătul magistralei 4 de metrou, la Străulești, autoritățile de la metrou au deschis luni terminalul multimodal de transport și o parcare de tip Park&Ride pentru călătorii care doresc să-și lase mașina acolo și să continue spre oraș cu un mijloc de transport în comun. Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare. Prețul parcării este de 1 leu pe oră.
Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex

De ce a decis Comisia Europeană să finanțeze doar jumătate din magistrala de metrou M6 către Aeroportul Otopeni. Criticile aduse proiectului depus de România

de Vlad Barza HotNews.ro
În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la stația Tokyo (zona Mall Băneasa), scrie Asociația Pro Infrastructura. Informația a fost confirmată marți de directorul general Metrorex, Dumitru Sodolescu. În articol puteți citi pe larg ce aspecte reproșează cei de la Comisia Europeană statului român pentru proiectul de peste un miliard de euro.
Autostrada spre Pipera
Foto: Captura Facebook

​VIDEO FOTO Stadiul lucrărilor pe „ciotul” de autostradă care intră în Capitală în zona Pipera-Petricani: „În curând se deschide circulația”

de Victor Cozmei HotNews.ro
Lucrările pe cei 3 km dinspre strada Popasului până la șoseaua Petricani ai autostrăzii A3 București - Ploiești sunt pe ultima sută de metri, iar Ministerul Transporturilor anunță că în scurt timp va fi deschisă circulația. Potrivit autorităților, constructorul toarnă ultimul strat de asfalt și montează parapete pe tronsonul în construcție. Cei 3 km au fost contractați în urmă cu trei ani pentru aproape 28 milioane de euro, la pachet cu finalizarea nodului de la Moarea Vlăsiei, în timp ce restul de circa 60 de km până la Ploiești au fost deschiși traficului încă din 2012.
Tren rapid al PKP
Foto: PKP

​VIDEO Cum și-a modernizat Polonia calea ferată și cum 20 de trenuri au simplificat radical călătoria dintr-o parte în alta a țării

de Vlad Barza HotNews.ro
Trenurile poloneze aveau, până acum câțiva ani, multe în comun cu cele românești și, la fel ca la noi, drumul dintr-o parte în alta a țării dura peste jumătate de zi. Totul s-a schimbat însă în 2014 când au fost aduse 20 de trenuri rapide care pot prinde 250 km/h și au atins și 293 km/h în testele de pe rețeaua poloneză. Acum, între cele mai mari orașe vitezele medii sunt de peste 100 km/h, dar s-a lucrat mult pentru a se ajunge aici. În plus, polonezii au în plan să investească 16 miliarde euro în sectorul feroviar până în 2023, 60% din bani fiind finanțare de la UE.
Telefon folosit pentru a filma din masina
Foto: iMore

Poliția ar putea amenda șoferii care încalcă legea pe baza clipurilor video făcute de alți participanți la trafic - proiect de lege

de Victor Cozmei HotNews.ro
Persoanele care surprind pe video cu telefonul mobil sau cu ajutorul camerelor instalate pe bordul mașinii alți șoferi care încalcă legea pe șosele ar putea sesiza cu filmarea realizată direct Poliția, iar aceasta să se folosească de imagini pentru a sancționa șoferii vinovați, potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de un deputat USR și obținut de HotNews.ro. Poliția ar putea sancționa șoferii vinovați în lipsa acestora, însă condiția este ca filmările realizate de utilizator să conțină elemente de identificare a mașinii, a datei, orei și locului, precum și o sesizare din partea persoanei care a realizat filmarea.
PPP pe ruta Iasi - Tg. Neamt - Suceava
Foto: Hotnews

Guvernul Dancilă modifică din pix traseul unei alte autostrăzii planificate în Moldova: Vrea să facă PPP pe Iași - Tg. Neamț - Suceava, deși în Master Plan există un alt traseu stabilit pentru nordul regiunii

de Victor Cozmei HotNews.ro
În turneul recent din țările arabe din zona Golfului, premierul Viorica Dăncilă a prezentat proiectele pe care Guvernul vrea să le realizeze în Parteneriat Public-Privat. Printre aceste proiecte apare o autostradă care nu există nicaieri în documentele oficiale ale autorităților precum Master Planul General de Transport: o autostradă de la Tg. Neamț la Suceava și mai departe spre granița cu Ucraina. Acest tronson este „lipit” de Guvern de bucata de la Tg Neamț - Iași - Ungheni, parte din A8. În Master Plan, în schimb, există un drum de mare viteză de la Suceava la Pașcani și mai departe spre sudul țării spre București.
A8 Tg Mures - Iasi - Ungheni
Foto: Hotnews

Legea pentru Autostrada Unirii a fost adoptată în Parlament. Ce prevede textul pentru autostrada A8 Tg. Mureș - Iași

de Victor Cozmei HotNews.ro
Proiectul Autostrăzii Unirii, așa cum a fost supranumită A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, a fost aprobat printr-o lege în Parlament cu votul a 261 de deputați. Legea prevede ca autostrada de circa 320 de km să fie realizată până la granița cu Republica Moldova, cu un pod peste Prut la Ungheni, să fie realizată din credite externe, pe fonduri europene și/sau prin parteneriat-public privat, iar procedurile să demareze în termen de 30 de zile de la promulgare.
Interiorul unui vagon moidernizat
Foto: Ministerul Transporturilor

Ministerul Transporturilor anunță că CFR va avea două vagoane modernizate de la jumătatea lui noiembrie. Compania are nevoie de peste 300

de Vlad Barza HotNews.ro
Când este vorba de calea ferată românească trebuie să ne mulțumim cu cantități mici. Ministerul Transporturilor anunță că CFR va pune în circulație două noi vagoane modernizate de la jumătatea acestei luni, dar informația completă este că ar fi nevoie de 300 de vagoane pentru ca oamenii să circule decent. CFR folosește zilnic aproximativ 800 de vagoane și unele trenuri de lung parcurs au doar 3-4 vagoane.
A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews

Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași: Cum s-ar putea realiza, de ce ar trebui făcută înainte de A13 și ce soluții inteligente ar putea scădea costul - explicațiile unui deputat din opoziție

de Victor Cozmei HotNews.ro
Autostrada A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni este esențială pentru Moldova, trebuie începută cât mai repede pe fonduri europene, iar analiza pentru o alternativă pe care o face Ministerul Transporturilor folosește date eronate ca să scoată autostrada A13 în față, susține deputatul USR, Cătălin Drulă, în cadrul unui interviu Live HotNews.ro. Deputatul USR, membru în comisia de Transporturi din Camera Deputaților și fost activist în domeniul infrastructurii, susține că pentru A8 este necesar realizarea unui studiu în care să se identifice acele compromisuri și soluții inteligente în zonele dificile, astfel încât costul proiectului să scadă.
Nod rutier intre autostrazi
Foto: CNAIR

​​VIDEO Imagini din aer cu cel mai complex nod rutier din România

de Victor Cozmei HotNews.ro
În apropierea municipiului Turda se găsește cel mai complex nod rutier din România, potrivit Companiei de Drumuri care publică un video realizat din dronă. Intersecția unește două autostrăzi - A3 și A10, și drumul național DN1. Nodul rutier face parte din Lotul 4 A10 Sebeș - Turda, deschis circulației la finalul lunii iulie.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version