MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​EXCLUSIV Chinurile facerii Centurii de Nord a Bucurestiului: Unul din cele doua contracte de modernizare a fost reziliat, la peste doi ani de la atribuire. Ce se intampla cu toate punctele "problema" de pe tronsonul modernizat si inaugurat deja de patru ani De mai bine de trei ani s-au contractat primele lucrari de modernizare a Soselei de Centura Nord a Municipiului Bucuresti, iar de peste un an si patru luni se lucreaza la cele doua capete DN2-A2 si DN7-A1. Acum insa, unul dintre contracte a fost reziliat, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro, iar al doilea contract abia a ajuns la 30%. In tot acest timp, pe sectorul de 20 de km modernizat la patru benzi si deschis in 2010 raman numeroase zone problema, dar autoritatile promit masuri: sens giratoriu la intersectia cu drumul spre Tunari, finalizarea bretelei de coborare a pasajului de la Chitila inaugurat tot in 2010 si pasarele pietonale peste tot unde trecerile de pietoni au fost facute pe carosabil.
Laserul de la Magurele. Directorul celui mai mare proiect stiintific din Romania: Finalizam etapa propunerilor de experimente. Suntem in timp cu toate componentele stiintifice, dar constructia cladirii este in intarziere Cei 60 de cercetatori romani si straini angajati ai ELI-NP definitiveaza zilele acestea propunerile de experimente care vor fi facute la Magurele, folosind cel mai puternic laser din lume. Nicolae Zamfir, directorul proiectului si directorul Institutului National de Fizica si Inginerie Nucleara, a declarat pentru HotNews.ro ca "acum se incheie etapa de pregatire a experimentelor", propunerile cercetatorilor vor fi evaluate de oameni de stiinta din strainatate, iar "board-ul stiintific va aproba experimentele in luna iunie". Singura componenta aflata in intarziere este constructia cladirii de la Magurele, de care se ocupa constructorul Strabag, cladire care conform calendarului aprobat de Comisia Europeana trebuie sa fie terminata la finalul lui 2015.UPDATE Presedintele Klaus Iohannis, in vizita la Magurele: Sunt cateva probleme de tip logistic in mersul lucrarilor. Cu siguranta se gasesc solutii adecvate
Apel al forumistilor catre Ministrul Transporturilor, Ioan Rus: "Strategia de Implementare a proiectelor din Master Planul de Transport trebuie dezbatuta public" Strategia de Implementare a proiectelor din versiunea finala a Master Planului General de Transport (MPGT) trebuie sa fie dezbatuta public, avand in vedere ca acest document va stabili prioritatea, termenele de implementare si sursele de finantare pentru fiecare proiect din Master Plan, sustin utilizatorii comunitatii PeUndeMerg.ro, intr-o scrisoare deschisa catre Ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Forumistii amintesc ca dezbaterea publica organizata anul trecut pe marginea primei variante a MPGT-ului a fost una care a avut efecte si a dus la schimbarile importante regasite acum in varianta finala a documentului strategic.
​​ANALIZA Cum s-a ajuns ca autostrada Comarnic - Brasov sa poata fi finantata prin fonduri europene si de ce nu s-a intamplat acest lucru in trecut Autostrada A3 Comarnic - Brasov poate fi facuta si din bani europeni in noul exercitiu financiar european 2014 - 2020. Desi scumpa, autostrada ar putea fi realizata printr-un mix intre fondurile europene nerambursabile, fonduri de la buget si fonduri din imprumuturi. In exercitiul financiar trecut, autostrada nu a putut beneficia de finantare europeana pentru ca autoritatile romane nu au inclus-o in programul convenit cu Comisia Europeana, ci au sperat la solutia - minune: concesiunea. In 2004 si in 2009, tentativele de concesionare au picat. Acum, Guvernul mai "discuta" inca doua luni pana sa ia o decizie finala cu a treia tentativa: continua sau nu concesiunea care presupune constructia, operarea si intretinerea a 53 de km contra unei plati anuale de 325 de milioane de euro de la buget timp de 26 de ani. Adica 8,45 de miliarde de euro in total.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a bagat conducerea Companiei de Autostrazi in sedinta: "Vreau sa identificam si sa prioritizam proiectele strategice. Vreau mai multa atentie si determinare in ceea ce faceti" Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, s-a intalnit marti cu reprezentantii conducerii Companiei Nationale de Autostrazi si a discutat pe marginea problemelor si stadiul proiectelor in derulare. Rus a sustinut ca CNADNR "trebuie sa devina un jucator activ pe piata infrastructurii rutiere din Romania" si ca e nevoie de o schimbare de fond a activitatii companiei. "Vreau mai multa atentie si determinare in ceea ce faceti", a declarat Rus, cerand o prirotizare a proiectelor strategice.
​​EXCLUSIV Autostrada Comarnic - Brasov ar putea sa coste "doar" 1 miliard de euro si ar putea fi facuta si din fonduri europene. Informatia apare in Master Plan, insa autoritatile au decis sa prelungeasca discutiile pe marginea concesiunii care presupune sa platim anual 325 mil. euro timp de 26 de ani Traseul autostrazii Comarnic - Brasov a fost revizuit, iar costurile proiectului au fost estimate la "doar" 1 miliard de euro in ultima varianta din Master Planul de Transport, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate situatiei. In plus, tronsonul este unul eligibil pentru fonduri europene nerambursabile si ar putea fi realizat printr-un mix fonduri europene + buget de stat + imprumuturi de la institutii precum BEI sau BERD, iar costurile finale ale proiectului ar putea fi si mai mici daca s-ar licita intr-o procedura transparenta si care sa asigure o adevarata competitie intre constructori. Desi informatiile se regasesc in Master Plan, autoritatile au decis, sambata, sa mai prelungeasca inca doua luni discutiile cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor pe marginea concesiunii Comarnic-Brasov, care presupune un cost de constructie de 1,8 miliarde de euro. Pentru aceasta, statul roman va plati anual cate 325 milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pentru constructia, operarea si intretinerea celor 53 de km de autostrada.
Autostrada Comarnic - Brasov, in aer. Ministrul Transporturilor amana o decizie finala si continua pana in aprilie discutiile pe marginea concesiunii care obliga statul roman sa plateasca 325 de milioane de euro anual timp de 26 de ani Proiectul de concesiune pentru autostrada Comarnic - Brasov a ramas deocamdata in aer, desi Ministerul Transporturilor avea termen ca pana in 15 februarie sa transeze problema si sa anunte daca va continua proiectul sau va renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag, proiect ce presupune niste costuri foarte mari pentru statul roman: plati anuale de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pana la finalul concesiunii. Sambata, ministrul Ioan Rus a anuntat ca va continua discutiile pana in luna aprilie atat cu asocierea din concesiune, dar si cu alte institutii financiare internationale precum BEI, BERD sau cu Eurostat, in ideea unei restructurari a proiectului pe un model financiar mai eficient.Victor Ponta in 2013: "Daca autostrada Comarnic-Brasov nu este gata pana in 2016, nu mai candidez la parlamentare"
Moment cheie pentru autostrada Comarnic - Brasov. Ministerul Transporturilor ar putea anunta in zilele urmatoare daca va continua proiectul sau va renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag Ministerul Transporturilor ar putea anunta in zilele urmatoare ce se va intampla cu autostrada Comarnic - Brasov, daca va continua sau va renunta la realizarea proiectului in sistem de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor. Premierul Ponta ceruse ca pana pe 15 februarie sa fie luata o decizie in cazul acestui proiect care presupune un cost foarte mare: 325 de milioane de euro platiti in fiecare an de catre statul roman timp de 26 de ani. In total, pentru constructia celor 53 de km de autostrada, intretinerea si operarea lor, Romania ar urma sa plateasca circa 8,5 miliarde de euro pana la finalul perioadei de concesiune. Victor Ponta in 2013: "Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare"
Compania de Autostrazi nu a facut receptia Lotului 1 din autostrada Arad - Nadlac, tronson deschis traficului in urma cu doua luni, pentru ca a constatat o serie de lucrari nefinalizate O comisie a Companiei Nationale de Autostrazi a efectuat joi o inspectie a lucrarilor pe Lotul 1 al autostrazii A1 Arad - Nadlac, insa nu a facut receptia lucrarilor pentru ca a constatat o serie de lucrari nefinalizate. Traficul pe tronsonul in cauza a fost deschis in luna decembrie si va ramane in continuare deschis pentru ca lucrarile ramase de executat sunt in afara partii carosabile.
Autostrada Sibiu - Pitesti, putin mai aproape de realizare. Au fost anuntate firmele care vor reface Studiul de Fezabilitate pentru 6,5 milioane de euro Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL a fost desemnata castigatoare de catre Compania Nationala de Autostrazi in licitatia publica pentru revizuirea si actualizarea Studiului de Fezabilitate a autostrazii A1 Sibiu - Pitesti. Valoarea ofertei castigatoare ajunge la circa 6,5 milioane de euro, aproape 66% din valoarea estimata la licitatie, iar primele rezultate pentru loturile de la capatele autostrazii vor fi gata in cinci luni de la semnarea contractului, urmand ca in alte 12 luni sa fie gata tot Studiul.
HARTA Master Planul de Transport 2.0 Ce drumuri si autostrazi va avea Romania si cat ne vor costa? Vezi ce modificari au aparut fata de varianta initiala Peste 1.300 de km de autostrazi noi - dublu fata de varianta initiala, aproape 1.900 de km de drumuri expres si 2.800 de km de drumuri Transregio - asta prevede ultima varianta de Master Plan publicata de Ministerul Transporturilor. Pentru realizarea tuturor proiectelor, Romania ar avea nevoie de peste 26 de miliarde de euro, o suma mult mai mare decat posibilitatile reale de finantare. In sinteza prezentata marti sursele de finantare nu au fost detaliate, iar Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - inca nu a fost finalizata. Vezi in articol sinteza ultimei variante de Master Plan, care sunt modificarile fata de documentul initial, care sunt proiectele de autostrada si drum expres din strategie  si cat ar urma sa coste fiecare.
Ce drumuri va avea Romania? Ministerul Transporturilor a propus o noua varianta a MasterPlanului: Romania isi propune 1.300 km de autostrazi. Drumurile Sibiu - Pitesti, Bacau Pascani, Targu Mures - Targu Neamt si Targu Neamt - Iasi - Ungheni vor fi construite in regim de autostrada Minsiterul Transporturilor a prezentat marti ultima varianta a MasterPlanului rutier, documentul care va sta la baza investitiilor in acest sector. Dupa dezbaterea publica a versiunii initiale a documentului au fost propusi 1.301 km de autostrazi (cu 645 km mai mult decat in varianta initiala a MaterPlanului). Acum, in aceasta ultima versiune a MasterPlanului, investitia estimata in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate doar pentru autostrazi.
PROIECT SPECIAL HotNews.ro monitorizeaza marile proiecte de infrastructura ale Romaniei si lanseaza o sectiune in care acestea sunt centralizate si urmarite pas cu pas HotNews.ro lanseaza sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura" in care va urmari indeaproape marile proiecte de infrastructura care se construiesc in tara, sunt in pregatire sau au ramas blocate deocamdata pe hartie. Sectiunea se axeaza pe proiecte mari de infrastructura, fie ca vorbim de autostrazi, cai ferate, pasaje, sau de infrastructura energetica, de telecomunicatii sau cercetare. Prin noua sectiune, cititorii, dar si publicul specializat vor avea acces facil la informatiile legate de un proiect, precum si la actualizarile privind implementarea sa.
Povestea celei mai controversate bucati de autostrada din Romania: Cum s-a ajuns ca lucrarile la "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti sa fie blocate si neterminate la doi ani si jumatate de la deschiderea circulatiei In 2007 a fost demarata constructia primilor 19 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din Capitala si pana la Moara Vlasiei. Opt ani mai tarziu nu doar ca proiectul nu e finalizat, dar lucrarile sunt blocate, contractul pentru primii 3 km e pe cale sa fie reziliat, iar constructorul a trimis in judecata statul roman si cere 88 de milioane de euro despagubiri si costuri suplimentare. Toate acestea la un contract care valora initial 117 milioane de euro, dar a fost modificat de mai multe ori, iar valoarea sa a fost majorata prin acte aditionale cu peste 30%. HotNews.ro a consultat documentele din dosarul aflat la Tribunalul Bucuresti si a aflat detaliile din spatele contractului esuat pentru "ciotul" de autostrada construita la campie, dar care ne-a costat mai mult decat una la munte.
Compania de Autostrazi a anuntat o serie de masuri pentru a rezolva blocajul in constructia "ciotului" de autostrada A3 care intra in Bucuresti dinspre Ploiesti: Va rezilia contractul pe primii 3 kilometri Compania de Autostrazi, impreuna cu firmele constructoare, au convenit o serie de masuri menite sa rezolve actualul blocaj intervenit in constructia "ciotului" de circa 7 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti care intra in Capitala incepand cu soseaua de centura, anunta autoritatile. CNADNR sustine ca va face receptia pe lucrarile de la Centura si pana la Nodul Moara Vlasiei - care in prezent e gata doar 60%, va lua in administrare lucrarile deja facute intre km 3 si Centura si va rezilia contractul cu firmele constructoare de la km 0 (Soseaua Petricani) si pana la km 3.
​​VIDEO / FOTO REPORTAJ Pe urmele metroului din Drumul Taberei. Cum arata azi tunelele si statiile de pe Magistrala 5 si cum a fost ridicata din subteran freza "Varvara" In septembrie 2013, primul utilaj de forat, TBM-ul (Tunnel Boring Machine) botezat "Varvara" isi incepea misiunea de a sapa primul tunel al Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei. Marti, pe 3 februarie, Varvara a inceput sa fie demontata si ridicata din punctul de scoatere dinaintea statiei Raul Doamnei, ultima statie de pe traseul din Drumul Taberei. Peste cateva saptamani va fi remontata la Academia Militara si apoi va fi relansata spre viitoarea statie Eroilor 2, pe ultimul tronson de tunel din proiect. HotNews.ro a coborat in tunele proaspat terminate de TBM-urile "Varvara" si "Filofteia", a filmat in statiile ce inca se construiesc si a realizat un videoreportaj cu lucrarile de pe Magistrala 5.
​​HARTA INTERACTIVA Care sunt firmele care vor construi cei 52 de km de autostrada intre Campia Turzii si Targu Mures. Valoarea proiectului: 262 milioane de euro Castigatorii licitatiei pentru contructia celor patru loturi ai autostrazii A3 Campia Turzii - Ogra - Targu Mures au fost anuntati, marti, de catre Compania de Autostrazi. In total, pentru realizarea celor aproape 52 de km de autostrada si 4,7 km de drum de legatura, Compania de Autostrazi va plati circa 1,16 miliarde de lei, adica aproape 262 de milioane de euro, mare parte provenind din fonduri europene nerambursabile. Pana la semnarea contractelor, autoritatile trebuie sa mai astepte sa treaca perioada in care firmele perdante pot formula contestatii.
Fisura din asfaltul autostrazii Orastie-Sibiu Lot 3, autostrada inaugurata in urma cu trei luni, a fost remediata, anunta Compania de Autostrazi / Proiectantul despre viaductul de la Aciliu: "Microfisurile nu influenteaza rezistenta  structurii" Fisura de aproape 100 de metri din asfaltul autostrazii A3 Sibiu-Orastie Lot 3, ce a dus la inchiderea circulatiei in zona in urma cu o zi, a fost reparata si tronsonul a fost redeschis complet circulatiei rutiere, informeaza Compania de Autostrazi. In plus, ca urmare a unor informatii aparute in presa cum ca Viaductul de la Aciliu, cel mai inalt viaduct rutier din tara, din cadrul aceluiasi lot ar fi crapat si are probleme de rezistenta, proiectantul lucrarii sustine ca microfisurile create nu influenteaza rezistenta structurii. Autostrada A3 Orastie-Sibiu, Lot 3 a fost deschisa traficului in 15 noiembrie 2014.
Cati bani europeni pentru drumuri si autostrazi are la dispozitie Romania pentru perioada 2014-2020. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, contrazis flagrant de cifrele oficiale Romania are la dispozitie aproximativ 3,7 miliarde de euro - fonduri europene nerambursabile si confinantare nationala - pentru infrastructura rutiera pe urmatorul exercitiu financiar european, au explicat reprezentantii Ministerului Fondurilor Europene, confirmand practic datele din proiectul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020. Cei 3,7 miliarde de euro nu sunt doar pentru autostrazi si drumuri expres, ci sunt destinati intregului sector rutier, inclusiv drumuri nationale sau proiecte de reabilitari si modernizari. Cifra contrazice flagrant informatiile prezentate de ministrul Ioan Rus in urma cu o saptamana la prezentarea strategiei de autostrazi: Rus sustinea ca Romania are la dispozitie 5 miliarde de euro pentru sectorul rutier din programul 2014-2020.Vezi in articol cum se impart banii europeni pentru sectorul rutier in noul exercitiu financiar si ce fonduri sunt destinate autostrazilor si drumurilor expres de pe retelele TEN-T Core si Comprehesive
Secretul financiar al autostrazii Comarnic - Brasov, facut public in sfarsit: Statul roman ar urma sa plateasca firmelor ce vor construi si intretine autostrada 325,2 milioane de euro pe an, adica 8,45 miliarde de euro in cei 26 de ani ai concesiunii Documentul cu informatiile legate de proiectul de concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov a fost facut public de catre Guvern si autoritatile de la Transport, dupa cum a promis marti premierul Ponta intr-o conferinta cand a dat termenuld e 15 februarie pentru a semna sau nu contractul de concesiune. Documentul expune in mare parte informatiile prezentate in urma cu un an cand a fost semnat memorandumul intre guvern si concesionarul Vinci-Aktor-Strabag precum lungimea de 53 de km, costul de 1,8 miliarde de euro pentru constructie si poiectare sau valoarea taxei de 7 lei pe autoturism. Ce apare nou este cuantumul sumei pe care statul roman ar urma sa o plateasca firmei concesionare: 325,2 milioane euro anual. In 26 de ani cat ar urma sa dureze concesiunea, statul roman ar urma sa plateasca in total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostrada intre Comarnic si Brasov, adica 160 milioane de euro/km.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri