MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​HARTI Strategia autostrazilor incepand cu 2015: Pitesti-Sibiu, autostrada din start / Targu Mures - Iasi, singura autostrada "fazata" / Comarnic - Brasov, termen pana in 15 februarie pentru semnarea contractului. PLUS: Cate o a treia banda pe drumurile nationale de pe Valea Oltului si Valea Prahovei si un nou Drum national de la Campina la Sacele Pitesti - Sibiu va fi construita din start ca autostrada, proiectul Comarnic - Brasov are termen de la premier pana in 15 februarie pentru a se semna sau nu contractul de constructie, iar autostrada Targu Mures - Targu Neamt - Iasi va fi singura autostrada "fazata" - drum expres transformat apoi in autostrada - din strategia autostrazilor incepand cu 2015 prezentata marti la Ministerul Transporturilor. Pana in 2018, obiectivul Romaniei - potrivit premierului Ponta - este ca Moldova si Muntenia sa fie legate fiecare prin autostrada cu Transilvania. Pentru tot ce si-a propus Romania am avea nevoie de circa 28 de miliarde de euro, insa banii nu prea ies la socoteala.
Autostrazile "fara numar" din propunerea Romaniei pentru Programul Infrastructura Mare 2014 -2020: Zeci de autostrazi si drumuri expres cu termene de implementare imediate, dar care costa de 7 ori mai mult decat toti banii europeni alocati pentru domeniul rutier Proiectul Romaniei pentru Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020, programul sub care se vor derula marile proiecte de infrastructura pe fonduri europene in urmatorii opt ani, a intrat in dezbatere publica, iar Ministerul Fondurilor Europene organizeaza si o conferinta pe aceasta tema in saptamana ce urmeaza. Proiectul de POIM a fost transmis si Comisiei Europene in octombrie anul trecut si vine impreuna cu o lista de proiecte de autostrazi si drumuri expres cu termene de implementare in viitorul foarte apropiat, unele incepand chiar cu 2015, si care vor fi realizate din fondurile europene din perioada 2014 - 2020. Problema e ca cele 21 de proiecte de autostrazi si drumuri expres din lista ajung la o valoare estimata de peste 22 miliarde de euro, in timp ce alocarea financiara pe intreg sectorul rutier abia ajunge la 3,3 miliarde de euro.
​HARTA INTERACTIVA Bilantul autostrazilor in 2014: 50 km deschisi circulatiei - cel mai slab an din ultimii patru. Urmeaza un 2015 si mai slab. Vezi evolutia retelei de autostrazi estimata pana in 2016 Romania a reusit anul acesta sa deschida circulatiei 50 de kilometri de autostrada, si aceia nefinalizati complet, cu probleme si cu mari intarzieri. Practic, anul ce tocmai se incheie devine cel mai slab la capitolul autostrazi din ultimii patru, iar in 2015 recordul negativ are toate sansele sa fie doborat si Romania sa inaugureze sub 25 de kilometri de autostrada. Rezultatele dezamagitoare vin dupa ce in 2013 autoritatile nu au reusit sa deschida nici un santier nou de autostrada, iar in cazul multor licitatii procedurile au fost tergiversate nepermis de mult. De notat, tot ce s-a inaugurat anul acesta, tot ce se va inaugura anul urmator si jumatate din ce se va deschide in 2016 sunt proiecte demarate dinaintea guvernarilor Ponta.
Strategia autostrazilor pentru Moldova. Care sunt cele trei autostrazi de pe hartie si ce sanse de realizare are fiecare Nevoia unei autostrazi in Moldova prin cea mai saraca mare regiune romaneasca sa fie legata de macar una din celelalte doua provincii - Muntenia sau Ardealul - a dus la numeroase dezbateri si planuri pe hartie. Autoritatile din Romania ultimilor ani au "desenat" trei mari posibile proiecte de autostrada care deservesc Moldova, insa strategia romaneasca pe termen mediu, corelata cu posibilitatile financiare si prioritatile europene fac ca nici unul sa fie fezabil prea curand, iar sansele ca oricare proiect sa debuteze in urmatorii ani sunt infime. Vezi care sunt cele trei autostrazi puse pe hartie pentru Moldova si ce sanse are fiecare proiect.
VIDEO Autostrada spre granita cu Ungaria, deschisa partial: 28 de kilometri din autostrada de la Arad pana la Nadlac, deschisi circulatiei Circa 28 de km din autostrada A1 Nadlac - Arad au fost deschisi circulatiei, vineri dupa-amiaza, intre localitatea aradeana Pecica si nodul rutier de la Nadlac. Este vorba de 22,2 km din Lotul 1 al autostrazii si alti 6 km din Lotul 2 care masoara in total 16,6 km si care are termen de finalizare iunie 2015. Desi circulatia a fost deschisa, lucrarile la autostrada inca nu sunt finalizate, iar accesul pe noua sosea de mare viteza este permisa momentan doar autoturismelor, nu si traficului greu pe directia spre granita. Autostrada nu ajunge efectiv pana la granita pentru ca segmentul de autostrada de pe partea maghiara inca nu a fost finalizat si nici nu a fost construit inca un punct de trecere a frontierei.
Strategia autostrazilor in varianta finala a Master Planului. Ce intentioneaza sa faca Romania cu actualele coridoare europene in urmatorii ani: "Indiferent de scenariu, Sibiu - Pitesti e prioritate si se face" Master Planul General de Transport, documentul cheie care va sta la baza obtinerii fondurilor europene in infrastructura in exercitiul financiar 2014 - 2020, va ajunge pe masa Guvernului cel mai probabil in luna ianuarie, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale. Prioritatile in domeniul rutier din varianta finala a Masterplanului vor fi autostrazile de pe reteaua TEN-T Core, si nu proiectele care au fost puse in prim plan in luna octombrie, la prima prezentare publica a strategiei. Cu toate acestea, documentul va contine un capitol in care va fi justificata nevoia de a schimba coridoarele TEN-T Core (centrala) si TEN-T Comprehensive (secundara) intre ele pe teritoriul tarii, o schimbare pe care Romania va incerca sa o obtina in anii ce urmeaza de la autoritatile europene.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version