MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Pana la o autostrada pe Valea Prahovei, Compania de Autostrazi vrea sa faca centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic si a contractat deja Studiile de Fezabilitate Studiile de Fezabilitate pentru centurile ocolitoare pe Dn1 la Busteni si Comarnic vor fi realizate in urmatoarele 4 luni dupa ce Compania de Autostrazi a semnat joi doua contracte in valoare totala de 58.000 de euro cu firma EGIS Romania. In paralel, de mai bine de o luna, este asteptata o decizie finala a Guvernului in ceea ce priveste concesiunea autostrazii A3 Comarnic - Brasov - daca proiectul merge inainte sau nu. Concesiunea, asa cum a fost negociata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag, presupune un cost de 325 de milioane pe an, timp de 26 de ani, adica un total de circa 8,5 miliarde de euro pentru cosntructia, operarea si intretinerea a 53 de km de autostrada pe Valea Prahovei.
Liber pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Curtea de Apel a transat situatia contestatiilor, iar contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate poate fi semnat Curtea de Apel Bucuresti a intors decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) care stabilise ca CNADNR sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor. Decizia justitiei este definitiva, iar asta inseamna ca CNADNR poate semna contractul cu asocierea Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL ce castigase licitatia initial. De mentionat ca firma Tecnic Consulting Engineering este proiectantul autostrazii Orastie - Sibiu Lot 3, acolo unde au fost si sunt in continuare mari probleme de stabilitate si cu alunecari de teren.
Pasajul subteran Michelangelo din Timisoara, a carui constructie a durat 3 ani, a fost deschis circulatiei Pasajul subteran Michelangelo din Timisoara, a carui constructie a durat trei ani, fiind realizata in mare parte cu fonduri europene, a fost deschis circulatiei joi, in prezenta primarului Nicolae Robu, care a spus ca "au fost unii" care si-au dorit sa nu reuseasca sa realizeze acest proiect.
Cum raspunde CFR la acuzele Alstom cum ca ar fi fost modificat netransparent locul de depunere a ofertelor in cazul licitatiilor de 2 miliarde de euro pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar CFR considera nejustificate acuzatiile companiei Alstom, lider al asocierii RailWorks, care sustinea in urma cu o saptamana ca, in cazul licitatiilor de circa 2 miliarde de euro pentru pentru lucrarile de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria (cca 140 km), i-a fost respinsa oferta pentru ca locatia de depunere a fost modificata netransparent. CFR sustine ca a respectat toate procedurile si ca locul de depunere al ofertelor este bine precizat in documentatia din licitatie.
​​VIDEO FOTO Imagini din avion si din teren cu autostrada A1 in constructie de la Lugoj la Deva (Loturile 2,3 si 4) Noi imagini din avion cu santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, Loturile 2, 3 si 4, impreuna cu un set detaliat de poze de la nivelul solului, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul lucrarilor pe unele portiuni, precum si zonele de santier unde executia treneaza. Vezi in articol care este stadiul curent al celor trei loturi programate sa fie gata in 2016.
Stadiul lucrarilor pe fiecare santier de autostrada din tara. Care sunt tronsoanele planificate sa fie deschise traficului in acest an In momentul de fata in Romania se lucreaza la aproape 215 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe circa 37,5 km pana la finalul lui 2015, bifand o contraperformanta mai mare ca in 2014 cand s-au deschis doar 50 de km de autostrada, potrivit informatiilor oficiale solicitate de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor , atunci in urmatoarea perioada se va inaugura intreaga autostrada Arad - Nadlac impreuna cu punctul de trecere al frontierei cu Ungaria, iar pana la finele anului va fi deschisa si Timisoara Lugoj Lot 2, facand ca intreaga distanta de la Lugoj si pana la granita cu vecinii maghiari sa fie pe autostrada. Vezi in articol care este stadiul lucrarilor pe fiecare santier de autostrada din tara.
​FOTO Cum arata in prezent autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului Autostrada A1 pe tronsonul Timisoara - Lugoj Lot 2 (25,6 Km) este planificata a fi deschisa anul acesta, conform unui raspuns oficial al Companiei de Autostrazi pentru HotNews.ro. Noi fotografii din teren publicate de membrii Asociatiei Pro Infrastructura (API) arata cum se prezinta la zi satierul ajuns la un stadiu fizic de circa 71%.
Exemplu de gandire "strategica" din partea Companiei de Autostrazi: Revizuieste acum pe 5 milioane de euro Studiul de Fezabilitate la o autostrada programata in Master Plan sa fie construita abia dupa 2023 Compania de Autostrazi a semnat miercuri un contract pe 5,1 milioane de euro pentru a revizui Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrazii Tg Mures - Ditrau, parte a autostrazii care va lega Tg. Mures de Iasi, desi tronsonul in cauza este planificat in varianta finala a Master Planului trimisa la Comisia Europeana sa fie construit abia din 2023. Mai mult, documentul strategic prevede ca SF-ul sa fie revizuit intre 2021-2022. Surse guvernamentale au precizat pentru HotNews.ro ca semnarea contractului de catre CNADNR este in contradictie flagranta cu strategia pe care statul roman incearca s-o convina cu oficialii europeni, iar Asociatia Pro Infrastructura acuza ca aceasta lipsa de coordonare a institutiilor duce la risipa de bani.
​Studiul de Fezabilitate pentru autostrada de la Targu Mures la Ditrau, parte din autostrada A8 spre Iasi, va fi revizuit pentru 5 milioane de euro. Compania de Autostrazi a semnat contractul Asocierea Aecom Ingineria SRl - Consitrans SRL - Search Corporation va revizui Studiul de Fezabilitate pentru „Autostrada Târgu Mureș - Ditrău”, parte a autostrazii care va lega Tg. Mures de Iasi, anunta Compania de Autostrazi. Contractul care a fost semnat miercuri are o valoare de 22,7 miliaone lei (circa 5,1 milioane de euro) si este finantat in proportie de 85% din fonduri europene nerambursabile.
​Probleme la licitatiile de 2 miliarde de euro pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar: Alstom amenita cu contestatii si sustine ca CFR le-a respins oferta dupa ce ar fi modificat netransparent locatia de depunere Pe 18 si 19 mai au fost termenele de depunere a ofertelor la licitatiile de circa 2 miliarde de euro pentru lucrarile de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria (cca 140 km). Licitatiile au fost demarate inca de anul trecut, dar au fost ba suspendate, ba anulate din cauza unor erori in documentaria de atribuire. Dupa un an pierdut si amanari peste amanari, problemele nu par a se fi terminat. Alstom, una dintre companiile interesate de licitatie, a precizat pentru HotNews.ro ca i s-a respins oficial oferta, "sub pretext că aceasta ar fi fost întârziată, deși locația de depunere a acesteia a fost discreționar și netransparent modificată de către CFR".
​​Capcane mortale pe viitoarea Centura de Sud a Bucurestiului: Incadrata ca prioritatea zero la Drumuri Expres in Master Plan, dar proiectata fara cap. Toate intersectiile sunt cu viraj la stanga, ca la Tunari si Stefanesti Modernizarea si largirea la 4 benzi a celor 35 de km de Centura Sud a Capitalei este trecuta pe primul loc in tabelul drumurilor expres din Master Plan. Cu toate acestea, Studiul de fezabilitate din 2007 prevede intersectii proiectate sa permita virajul la stanga, taind practic o directie de trafic. Intersectiile sunt similare celor construite pe centura Nord la Tunari si Stefanesti, intersectii unde au fost nenumarate accidente si pe care autoritatile tocmai se chinuie sa le modifice acum. In martie, Compania de Autostrazi a dat un contract pentru "completarea" SF-ului pentru Centura Sud, insa in Caietul de sarcini nu se precizeaza nimic concret despre reconfigurarea intersectiilor problema. Surse institutionale spun, insa, pentru HotNews.ro ca amenajarea intersectiilor va fi totusi regandita astfel incat sa nu existe conflicte de trafic."Este inacceptabila repetarea greselilor de la reabilitarea Centurii Bucuresti Nord unde avem solutii proaste, periculoase si cu capacitate redusa de trafic. CNADNR trebuie sa solicite imperativ proiectantului sa fie eliminate conflictele de trafic la intrarea si iesirea din soseaua de centura" - Asociatia Pro Infrastructura
Primii 3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, scosi din nou la licitatie, la pachet cu finalizarea nodurilor rutiere de pe Centura si Moara Vlasiei. Valoarea estimata: 39 mil. euro Proiectarea si executia finala a primilor 3,3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din zona Petricani si pana la soseaua Popasului, la pachet cu finalizarea lucrarilor la nodurile rutiere Centura Bucuresti (km 6+500) si Moara Vlasiei (km 19+500) a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi (CNADNR), la trei luni de la rezilierea contractului initial cu italienii de la Impresa Pizzarotti. Valoarea estimata a contractului este de 173 de milioane de lei (38,9 mil. euro) cu o durata pentru executie de 18 luni.
VIDEO Filmare din avion cu toate loturile in constructie ale autostrazii A10 Sebes - Turda, publicata de Asociatia Pro Infrastructura O noua filmare in avion cu cei 70 de km aflati in constructie ai viitoarei autostrazi A10 Sebes - Turda a fost publicata de nou-infiintata Asociatie Pro Infrastructura (API) care reuneste utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. In imagini se observa stadiul lucrarilor pe cele patru loturi ai autostrazii ce costa circa jumatate de miliard de euro si care va face legatura intre A1 si A3.
Societatea civila in domeniul Infrastructurii capata contur: Forumistii s-au organizat juridic in "Asociatia Pro Infrastructura" In ultimii ani vocea utilizatorilor forumurilor de infrastructura s-a facut din ce in ce mai auzita, iar forumistii - asa cum au ajuns ei sa fie cunoscuti in presa - nu doar ca au monitorizat si au pus presiune pe autoritatile de la Transporturi, ci au si cules si raspandit informatii, poze si video-uri cu si despre proiectele din tara. Acum, forumistii pasionati de infrastructura au infiintat prima asociatie de profil din Romania: "Asociatia Pro Infrastructura". Potrivit membrilor sai, Asociatia va continua sa urmareasca aceleasi scopuri: mediatizarea si monitorizarea dezvoltarii de infrastructura din Romania, avand acum totusi o forma de organizare juridica oficiala.
S-a semnat contractul pentru centura orasului Tecuci: 51 milioane de lei plus TVA Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat luni contractul pentru construirea soselei de centura a orasului Tecuci. Contractul, in valoare de 51,6 milioane de lei plus TVA, a fost castigat in urma unei licitatii deschise de asocierea Eurocogen Filiala Aninoasa SRL - Aleandri SPA - Pasquale Alo' SRL, potrivit unui comunicat al CNADNR.
Oficial: Lucrarile la Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel vor fi reluate. Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru A3 Suplacu de Barcau - Bors Contractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 60 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost semnat luni la Oradea cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste noua luni de cand ofertele la licitatie au fost deschise de catre Compania de Autostrazi. Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerand la acel moment inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.
Cum au fost botezate autostrazile si drumurile expres din Master Plan: De la autostrazile "Transcarpati", "Montana" sau "Oltenia", la drumurile "Brasovia Expres", "Danubius Expres" sau "Siret Expres" Master Planul de Transport, in varianta finala si revizuita, a fost retransmis miercuri Comisiei Europene de catre Ministerul Transporturilor. In documentul strategic sunt evidentiate proiectele majore de infrastructura rutiera, autostrazile si drumurile expres pe care tara noastra va trebui sa le construiasca in urmatorii 15-20 de ani. Documentul prevede sase mari autostrazi si 11 drumuri expres care strabat tara, fiecare cu denumirea sa. Astfel, in doscument se vorbeste de autostrazile "Montana", "Oltenia" sau Transcarpati", sau de drumurile expres "Brasovia Expres", "Danubius Expres", "Siret Expres" sau "Henri Coanda Expres".
Decizia tribunalului in procesul privind "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti, nefinalizat inca dupa opt ani: Constructorul va primi despagubiri de la CNADNR de 8,6 milioane de euro, desi ceruse 88 de milioane de euro CNADNR va trebui sa plateasca despagubiri in valoare de 8,6 milioane de euro catre constructorul italian Impresa Pizzarotti pentru costurile suplimentare generate de tergiversarea lucrarilor la autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, tronsonul din Capitala si pana la Moara Vlasiei, a decis joi Tribunalul Bucuresti. Decizia nu este definitiva. Proiectul inceput in 2007, nefinalizat inca si cu contractul reziliat, a dus la un proces intre autoritati si constructor, in care italienii au cerut despagubiri de 88 milioane de euro pentru costuri suplimentare generate de schimbarea proiectului si tergiversarea lucrarilor.
Reforma in administrarea autostrazilor si drumurilor nationale, propusa in Master Plan: CNADNR sa se imparta in doua companii separate. Una specializata pe investitiile in infrastructura si alta care sa se ocupe de intretinere si reparatii Pe langa stabilirea unor proiecte de infrastructura rutiera prioritare pentru Romania urmatorilor 15 ani, Master Planul General de Transport propune si o reforma a actualului sistem de administrare al drumurilor nationale si autostrazilor. Astfel, Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) ar trebui sa se imparta in doua structuri specializate: Compania Nationala de Investitii Rutiere si Compania Nationala de Intretineri si Reparatii Rutiere. Pentru structura ce tine de investitii, documentul strategic recomanda si infiintarea unui "departament de geomorfologie-GIS" specializat in studiul de alternative si solutii tehnice, precum si un departament "de elaborare studii de fezabilitate pentru proiecte de complexitate redusa".
OFICIAL Master Planul de Transport a fost retrimis la Comisia Europeana. Cum arata Strategia de Implementare: Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare, cum sunt planificate proiectele pana in 2020 si dupa Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor - documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele - a fost transmisa de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana. Autostrada Sibiu - Pitesti este, in sfarsit, pusa in capul listei de proeicte prioritare cu un orizont de realizare incepand cu anul 2017. Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructura rutiera sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene - buget - imprumuturi externe, inclusiv Comarnic - Brasov, desi "formal" este trecut ca PPP. Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt - Iasi - Ungheni si Bacau - Pascani, precum si prin drumul expres Bacau - Buzau - Ploiesti. Vezi toate proiectele, cat vor costa, care sunt sursele de finantare si cand sunt planificate exact sa fie construite



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă