MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Primii kilometri de autostrada in Moldova: Contractul pentru centura ocolitoare a Bacaului, parte din proiectul autostrazii A7, semnat cu o firma turceasca, la peste un an si patru luni de la finalizarea licitatiei Contractul pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Bacau a fost semnat cu firma turceasca EKO INSAAT VE TIC A.S., la peste un an si patru luni de la finalizarea initiala a licitatiei publice, a anuntat miercuri Compania de Drumuri si autostrazi (CNADNR). Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.
​Contractul de 310 milioane de euro castigat de spaniolii de la CAF pentru trenuri noi de metrou: Metrorex ar fi cerut suspendarea solutionarii contestatiilor dupa ce DNA ar fi descins la Ministerul Transporturilor Solutionarea a contestatii fata de decizia Metrorex de a acorda firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) contractul pentru 51 de noi trenuri de metrou la o oferta de 310 milioane de euro ar putea fi suspendata, dupa ce Metrorex a cerut acest lucru Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) ca urmare a unor descinderi DNA la Ministerul Transporrturilor, cand ar fi fost confiscate mai multe documente. Reprezentantii CNSC au explicat pentru HotNews.ro ca, momentan, pana la un act de la DNA care sa confirme demararea unei anchete penale, procedura de solutionare a contestatiilor nu poate fi suspendata, dar ca aceasta va fi suspendata de la sine daca procurorii antirocuptie confirma existenta unui dosar penal in cauza.
Care sunt observatiile Comisiei Europene fata de Master Planul de Transport si Strategia de Implementare care stabileste prioritatea proiectelor de infrastructura. Cum raspunde Ministerul Transporturilor Reprezentantii Comisia Europene au transmis in scris in urma cu trei zile ce observatii au fata de varianta finala a Master Planului General de Transport adoptata de Romania si fata de Strategia de Implementare, documentul insotitor care stabileste prioritizarea proiectelor. Comisia cere, printre altele, ca strategia de implementare sa ia in considerare ciclul de implementare a proiectelor si standardele de cost fundamentate pe criteriul "lipsa coridor" (missing links) si recomanda ca prioritizarea sa tina cont de scenariul bazat pe performanta economica si apartenenta la reteaua TEN-T. In plus, oficialii europeni considera ca imprumuturile pentru proiectele de infrastructura - aprobate la un plafon de 7 miliarde printr-un memorandum al Guvernului - trebuie sa se incadreze in angajamentele pe care Romania le are in privinta deficitului bugetar, ca stat membru al UE. Vezi toate observatiile Comisiei si ce raspunsuri dau autoritatile romane de la Transporturi.
Directorul Metrorex, Aurel Radu, si-a dat demisia Directorul general al Metrorex si-a dat demisia, in urma discutiilor recente avute cu ministrul Ioan Rus, a anuntat marti Ministerul Transporturilor. Membrii Adunarii Generale a Actionarilor a Metrorex au luat act de renuntarea la functia de director general si au aprobat preluarea atributiilor de director general pe o perioada interimara de catre Catalin Homor, director Investitii si Achizitii Publice in cadrul Metrorex.
Inca un tronson din autostrada Transilvania, scos la licitatie: 17 km de langa Cluj Napoca pana la Mihaiesti. Valoarea estimata: 154 milioane de euro Inca un tronson din autostrada Transilvania a fost scos la licitatie, anunta marti Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR). Este vorba de tronsonul A3 dintre Nadaselu, localitate situata imediat la nord-vest de Cluj - Napoca, si Mihaiesti (la intersectia cu DN1F spre Zalau). Tronsonul are o lungime de 16,8 km si vine in continuarea tronsonului de 8,7 km aflat in constructie in prezent intre Gilau si Nadaselu. Licitatia porneste de la valoarea estimata de circa 154 de milioane de euro, iar finantarea ar urma sa fie asigurata exclusiv de la bugetul de stat.
Ce s-a ales de proiectul trenului urban si reabilitarea Centurii feroviare a Bucurestiului - anuntat ca un proiect gata de implementare in 2012, dar pierdut pe drum intre timp In 2012, autoritatile de la Transporturi si Metrou anuntau si dadeau ca aproape gata proiectul de reabilitare a inelului feroviar al Capitalei, implementarea unui tren urban si realizarea unor puncte intermodale de-a lungul centurii. Acum, la aproape trei ani de la anuntarea acelor planuri, proiectul reabilitarii centurii feroviare si a implementarii unui tren urban a ramas tot pe hartie, in asteptarea unor noi studii de fezabilitate. In tot acest timp, Metrorex viseaza la extinderea actualelor magistrale de metrou pana la centura si puncte intermodale, insa doar abia dupa ce se fac noi studii de prefezabilitate si fezabilitate, iar Ministerul Transporturilor spera sa convinga autoritatile locale din Ilfov sa participe si ele financiar la proiect. Pana una-alta, pe centura feroviara a Capitalei raman sa circule doar trenurile de marfa...
​​VIDEO Cum prinde contur autostrada A10 Sebes - Turda. Imagini din avion cu loturile 3 si 4 aflate in executie Noi imagini filmate din avion cu loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda, cele doua loturi ale autostrazii care sunt mai avansate din punct de vedere al lucrarilor, au fost publicate de catre utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. Filmarea surprinde evolutia lucrarilor pe tronsonul in constructie al autostrazii, intre Aiud si Turda, cu termen de finalizare martie 2016.
VIDEO Imagini din avion. Cum arata in prezent doua din tronsoanele autostrazii A1 aflate in constructie in vestul tarii: Timisoara - Lugoj (lot 2) si Lugoj - Deva (loturile 2, 3, 4) Noi imagini filmate din avion cu tronsoanele aflate in constructie din autostrada A1 de la Timisoara si pana langa Deva au fost publicate de catre utlizatorii forumului peundemerg.ro dedicat subiectelor de infrastructura. Inregistrarile surprind evolutia lucrarilor pe tronsoanele A1 Timisoara - Lugoj (Lot 2) si A1 Lugoj - Deva (Loturile 2,3,4), tronsoane ce au termen de finalizare prima parte a anului urmator. Odata finalizate, aceste loturi ar completa actualele "cioturi" de autostrada din Vestul tarii si ar duce la un coridor continuu de la Arad si pana la Sibiu.
Laserul de la Magurele. Nicolae Zamfir, directorul proiectului stiintific: Lucrarile de constructie a cladirii au deja o intarziere de un an. Constructorul tergiverseaza lucrarile Constructia cladirii de la Magurele care va adaposti cel mai puternic laser din lume inregistreaza deja o intarziere de un an, a declarat pentru HotNews.ro directorul proiectului, Nicolae Zamfir. Acesta a acuzat autoritatile si constructorul Strabag ca “tergiverseaza lucrarile”. Directorul ELI-NP a explicat pentru HotNews.ro ca, dupa ce Apele Romane au eliberat anul trecut avizul pentru realizarea celor peste 1.000 de pompe geotermale care vor asigura energia centrului de cercetare, antreprenorul a intarziat sa indeplineasca conditiile din acest aviz. Termenul pentru terminarea cladirii este finalul anului 2015.HotNews.ro urmareste pas cu pas etapele pe care le parcurge Laserul de la Magurele - cel mai mare proiect stiintific din Romania, in sectiunea Monitorizari Proiecte de infrastructura
Constructia Pasajului rutier de la Domnesti peste Centura Capitalei a fost scoasa la licitatie. Valoarea estimata: 42 milioane de euro Constructia si proiectarea Pasajului rutier usprateran pe DJ 602 - Centura Bucuresti - Domnesti a fost scos la licitatie, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Pasajul ar urma sa aiba o lungime de circa 258 de metri si are ca obiectiv descongestionarea circulatiei la intersectia centurii rutiere si a liniei de cale ferata de centura cu strada Prelungirea Ghencea si drumul judetean DJ 602. Valoarea estimata a proiectului este de circa 42 de milioane de euro, iar perioada de constructie va fi de doi ani.
Asocierea Astaldi - FCC a castigat contractul pentru calea de rulare, instalatiile si finisajul statiilor de pe Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor, insa atribuirea a fost contestata Metrorex a anuntat zilele trecute ca a terminat de evaluat ofertele si a atribuit contractul care reprezinta practic a doua etapa a constructiei magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei, contract ce presupune calea de rulare, instalatiile si finisajele structurilor ce se afla in constructie in prezent. Desi valoarea estimata de Metrorex la licitatie ajunge la circa 193 de milioane de euro, autoritatile nu au specificat pentru ce oferta si, mai ales, cui i-a fost atribuit contractul, ci doar ca unul din participanti a depus o contestatie ce inca nu s-a rezolvat. HotNews.ro a aflat din surse apropiate situatiei ca noul contract a fost atribuit asocierii Astaldi-FCC, aceeasi asociere care construieste in prezent tunelele si structura statiilor, iar contestatia la licitatie a fost depusa de asocierea condusa de Alstom.
Noile trenuri de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei: Firma spaniola CAF a castigat licitatia cu o oferta de 309 milioane de euro pentru maxim 51 de noi trenuri ce ar putea fi comandate. Atelierele CFR Grivita este subcontractant pentru CAF Firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care in prezent deruleaza un alt contract cu Metrorex prin care livreaza 16 garnituri de trenuri noi ce ruleaza pe Magistrala 2, a castigat licitatia organizata de autoritatile romane care presupune achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor a metroului bucurestean, au declarat surse pentru HotNews.ro. CAF a castigat licitatia cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se afla in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.
Transporturile prezinta la Comisia Europeana Strategia de Implementare care stabileste prioritatea proiectelor din Master Plan, desi nu au prezentat-o inca publicului din tara / Forumistii raspund si prezinta propria varianta a documentului cheie. Cum ar putea ajunge Romania la 2.000 de km de autostrada in 2022 Ministerul Transporturilor va purta discutii miercuri si joi la Comisia Europeana pe marginea variantei finale a Master Planului de Transport si a Strategiei de Implementare a proiectelor, documentul cheie care stabileste prioritizarea proiectelor, etapizarea in timp si structura surselor de finantare pentru fiecare proiect in parte. Cu toate acestea, acest ultim document foarte important nu a fost facut public de catre autoritatile de la Transporturi, iar comunitatea pasionatilor de infrastructura sanctioneaza lipsa de transparenta a autoritatilor. In schimb, forumistii pun pe masa propria lor versiune despre cum ar trebui sa arate Strategia de Implementare pentru proiectele de autostrazi in urmatorii ani, explicand in detaliu perioadele de realizare si structura de finantare pentru fiecare proiect. Vezi in articol ce Strategie pentru Autostrazi propun forumistii si cum ar putea ajunge Romania in 2022 cu circa 2.000 de km de drumuri rapide.
Reactie nervoasa a unui sef de la Compania de Autostrazi, dupa ce este intrebat de ce s-a acordat fara licitatie un contract unei firme a carui patron a fost condamnat pentru mita: "Bai, eu stiam de la Sova ca voua nu trebuie sa va dea nimeni niciun interviu" Florin Dascalu, directorul Directiei Intretinere Autostrazi din CNADNR a avut o reactie nervoasa la adresa unui reporter Digi 24 cand, in timpul unui interviu, a fost intrebat de ce Compania de Autostrazi a atribuit direct, fara licitatie, un contract pentru material antiderapant catre o firma a carui patron a fost condamnat definitiv tocmai pentru ca a dat mita ca sa musamalizeze lucrari de mantuiala facute la drumuri. Directorul din CNADNR a refuzat sa raspunda la intrebare sau sa mai continue interviul, i-a reprosat purtatorului de cuvant al institutiei sa nu mai vina la el cu astfel de jurnalisti. "Bai, eu stiam de la Sova ca voua nu trebuie sa va dea nimeni niciun interviu", a mai spus oficialul.
Pentru autostrada Sibiu - Pitesti, drumul de la hartie la santier e plin de hopuri: Compania de Autostrazi a ignorat una din recomandarile europene pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate, desi in 2012 a anulat licitatia tocmai pentru a integra observatiile expertilor europeni Licitatia pentru reactualizarea Stduiului de Fezabilitate (SF) pentru autostrada Sibiu - Pitesti a fost relansata in iunie 2014 dupa mai bine de 18 luni de la momentul cand in noiembrie 2012 o licitatie asemanatoare a fost anulata pentru ca expertii europeni au facut o serie de observatii si recomandari. Cu toate acestea, desi au relansat cu mari intarzieri licitatia - cam cat e nevoie sa construiesti de la zero o autostrada - autoritatile de la drumuri au ignorat una din recomandarile europene. Expertii europeni au indicat ca, pentru un asemenea proiect complex, ar fi bine sa fie numit un supervizor independent, de preferinta cu experienta internationala. Compania de Autostrazi spune ca nu a considerat necesar un asemenea lucru si ca de supervizarea realizarii SF-ului se va ocupa o echipa proprie, inclusiv cu personal de la Drumuri si Poduri Bucuresti si Brasov.
Romania a depus ​14 proiecte de infrastructura in valoare de 1,2 miliarde de euro in cadrul unui program european special pentru lucrari mari. Modernizarea caii ferate pe doua loturi intre Brasov si Sighisoara (890 mil. euro), pe primul loc in lista Romania a depus 14 proiecte de infrastructura pentru contractarea de fonduri europene in cadrul Programului "Connecting Europe Facility" (CEF). Cel mai mare proiect depus este pentru modernizarea caii ferate pe doua sectiuni intre Brasov si Sighisoara si are o valoare de 890 de milioane de euro. Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, sustine ca cele 14 proiecte insumeaza circa 1,2 miliarde de euro, iar ca prin acest program suma alocata Romaniei este de 1,23 miliarde de euro. Cu toate acestea, informatiile publicate de Comisia Europeana arata ca pentru acest prim apel al CEF se pun, de fapt, la bataie 11,93 miliarde de euro, din care 4 miliarde exclusiv pentru statele eligibile pentru Fondul de Coeziune, precum Romania, si nu detaliaza o alocare pe tara.
Cum sunt prioritizate proiectele feroviare, navale si aeriene din Master Planul de Transport aprobat prin memorandum de Guvern Memorandumul privind Master Planul General de Transport (MPGT) impreuna cu Strategia de Implementare, documentul cheie care stabileste prioritizarea prioiectelor din MPGT, a fost adoptat miercuri de Guvern, iar joi Ministerul Transporturilor a publicat documentele pe site-ul sau. Vezi in articol care sunt si cum sunt prioritizate proiectele feroviare, navale si aeriene in Strategia de Implementare a Master Planului de Transport.Topul investitiilor prioritare in aeroporturi: 1. Tulcea; 2. Craiova; 3. Baia Mare; 4. Timisoara; 5. Otopeni
Una scrie in Master Plan, alta in Strategia de Implementare: Vezi cum sunt prioritizate autostrazile si drumurile expres pentru urmatorii 15 ani si care este explicatia ierarhizarii diferite in fiecare document Ministerul Transporturilor a facut publice joi cele doua documente cheie ale strategiei Romaniei privind investitiile publice in transporturi pentru urmatorii 15 ani: Memorandumul care aproba Master Planul General de Transport (MPGT) si Strategia de Implementare, documentul care stabileste prioritizarea proiectelor. In ceea ce priveste componenta rutiera, in Memorandum este prezentat scenariul reiesit in urma analizelor, cu o ierarhizare pe baza de punctaj pentru cele 12 proiecte de autostrazi si 18 proiecte de drum expres. In Strategia de Implementare, insa, oridinea de prioritizare este alta, iar punctajele proiectelor au fost modificate pentru a ajusta scenariul pentru implementare. Vezi in articol care sunt proiectele rutiere prioritare si cum difera intre ele documentele adoptate de autoritati.Topul autorstrazilor: 1. Bacau - Pascani; 2. Sibiu - Pitesti; 3. Comarnic - Brasov; 4. Iasi - Tg. Neamt; 5 Brasov - BacauTopul Drumurilor Expres: Centura Sud Bucuresti si Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau si Suceava - Siret
​FOTO Care este stadiul constructiei autostrazii A1 Timisoara – Lugoj (Lot 2) si care sunt sansele sa fie finalizata anul acesta Lucrarile la autostrada ce leaga Timisoara de Lugoj au avansat destul de mult, ajungand la un stadiu fizic de aproape 65% si, daca vor continua in acelasi ritm, pana la sfarsitul anului se va putea circula pe acest tronson, desi termenul contractual de finalizare este iulie 2016, se arata intr-un articol/fotoreportaj publicat de publicatia OpiniaTimisoarei.ro. Din cei 25 de km ai autostrazii, 11 km au fost adusi deja la stadiul de binder, primul strat de beton asfaltic.
VIDEO Master Planul de Transport a fost aprobat prin Memorandum in Guvern. Executivul a aprobat si un plafon suplimentar de 7 miliarde de euro din imprumuturi publice si accize pentru constructia de autostrazi Guvernul a aprobat azi, printr-un memorandum, Master Planul General de Transport (MPGT) precum si o parte din strategia de implementare a proiectelor, impreuna cu un plafon de 7 miliarde de euro din imprumuturi publice si accize pentru perioada 2014 - 2020 in special pentru constructia de autostrazi. Totusi, Ministerul Transporturilor inca nu a publicat documentele integrale, astfel incat continutul final al Master Planului si prioritizarea proiectelor inca nu sunt publice.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă