MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
VIDEO Situatie ciudata pe "ciotul" de autostrada care se construieste langa Cluj-Napoca: Podul peste Somes care l-ar uni cu restul autostrazii spre Campia Turzii ar putea sa nu fie gata la timp Langa Cluj - Napoca se afla in constructie avansata un "ciot" de autostrada de 8,7 kilometri intre Gilau si Nadaselu, cu termen de finalziare aprilie 2016. Cu toate acestea, lotul de autostrada cand va fi gata va trebui sa fie unit de restul autostrazii A3 ce duce spre Campia Turzii printr-un pod peste raul Somes, insa la pod nu doar ca nu s-au inceput lucrarile, dar procedura de licitatie e blocata. "exista probabilitatea sa existe un decalaj", a recunoscut directorul Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga intr-un interviu HotNews.ro
���VIDEO Ce se intampla cu Drumul Expres spre Moldova - Seful de la Autostrazi: "Nu e un traseu greu de identificat. Luna aceasta vom lansa licitatia" Licitatia pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul expres ce ar urma sa porneasca din Ploiesti si sa "urce" spre Moldova prin Buzau - Focsani - Bacau va fi lansata pana la finalul lunii, a declarat Narcis Neaga, seful Companiei de Autostrazi, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Anuntul vine dupa ce o licitatie pentru un SF de posibila autostrada pe acelasi traseu a fost anulata in martie 2015, fara a mai fi relansata pana in prezent. MasterPlanul de Transport impune un calendar strict pentru aceste studii si, ca urmare a reactiei tarzii din partea Companiei de Autostrazi, are toate sansele sa nu fie respectat.
���INTERVIU VIDEO Narcis Neaga, seful Companiei de Drumuri: Vrem sa facem Autostrada Comarnic - Brasov tot pe concesiune. Depinde de Studiul de Fezabilitate si implicarea institutiilor financiare europene Autostrada Comarnic - Brasov ar putea fi facuta printr-o noua incercare de concesiune, a declarat seful de la Autostrazi, Narcis Neaga, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Pentru acest lucru, e nevoie ca actualizarea Studiului de Fezabilitate sa fie facut conform normelor BEI si BERD, iar ambele institutii financiare europene sa se implice in proiect. "Atunci cu siguranta va fi concesiune", a declarat Neaga. Informatia vine dupa ce in luna mai a picat ultima tentativa de concesionare (a treia) a celor 58 de kilometri de autostrada catre consortiul Vinci-Aktor-Strabag - concesiune ce presupunea plati anuale de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pana la finalul concesiunii.Seful de la Autostrazi discuta in interviul acordat HotNews.ro despre situatia de pe Orastie - Sibiu Lot 3, intarzierile de pe Lugoj - Deva, startul studiilor pentru Drumul Expres spre Moldova, scenariul unei demisii si posibilitatea ca la finele anului sa se deschida traficului inca 43 kilometri noi de autostrada.
Lucrarile la Autostrada Lugoj - Deva, suspendate din cauza ca nu aveau autorizatia esentiala. Problemele de ultim moment: un cimitir neautorizat, o pestera si o halda de cenusa Compania de Autostrazi (CNADNR) a oprit temporar lucrarile pe doua segmente ale Autostrazii Lugoj - Deva dupa ce un control al Inspectoratului de Stat in Constructii a aratat ca lipseste autorizatia de construire. Lucrarile au fost suspendate de la km 88+016 la km 99+500, potrivit unui comunicat al institutiei.
Directorul Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: "Vom lansa licitatiile pentru tunelurile de ursi pe autostrada Lugoj-Deva in luna decembrie" De ce se construiesc atat de greu autostrazile la noi? Ce se intampla cu autostrada Sibiu - Orastie ce a fost demolata partial dupa ce au aparut probleme la nici un an de la deschiderea traficului? Ce se intampla cu autostrazile in executie si cati km inaugurati vom bifa anul acesta? Cand vom vedea o autostrada in Moldova? Despre aceste lucruri si altele a discutat seful Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, care a raspuns intrebarilor adresate de cititorii HotNews.ro. Intalnirea s-a incheiat
Ministrul Transporturilor vrea sa modifice mai multe legi si normative pentru a simplifica procedurile de realizare a proiectelor de infrastructura Ministrul Transporturilor Iulian Matache sustine ca exista "deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie" in implementarea proiectelor de infrastructura cum ar fi autostrazile. Pentru a simplifica procedurile, ministrul intentioneaza sa propuna adoptarea unui Memorandum in Guvern prin care sa fie revizuit si corelat pachetul legislativ ce vizeaza proiectele de infrastructura.
Ministrul Transporturilor, despre problemele la autostrada Orastie - Sibiu Lot 3: Avem nevoie de studii geo serioase si o solutie definitiva. Astept raportul Corpului de Control si vom merge pana la capat O portiune din Lotul 3 al autostrazii Sibiu - Orastie, inchis traficului rutier de mai bine de o luna din cauza degradarilor aparute la nici un an de cand a fost inaugurata, a fost excavata complet de catre constructor si va trebui reconstruita. Ministrul Transporturilor, aflat in vizita pe santier, a sustinut ca pentru zona afectata e nevoie de "expertize serioase, de studii geologice, si vreau ca de data aceasta sa avem o solutie corecta si definitiva". Ministrul a anuntat ca a convocat la Bucuresti proiectantul autostrazii pentru a prezenta solutiile.
Miza lucrarilor la autostrada care a luat-o la vale: Romania risca sa returneze aproape 370 milioane de euro, bani europeni primiti pentru intreaga autostrada Orastie - Sibiu daca proiectul nu e functional. Cum poate fi salvata situatia Romania risca sa returneze toata finantarea nerambursabila de circa 370 de milioane de euro primita de la UE pentru realizarea autostrazii Orastie - Sibiu daca Lotul 3 nu va putea fi reparat si redat circulatiei pana la finele anului viitor. Lotul 3 (cunta - Saliste) este inchis circulatiei rutiere de peste o luna pentru ca a fost afectat de probleme de stabilitate si degradari la nici un an de la inaugurare. Acum, circa 200 de metri din autostrada au fost excavati complet si vor fi reconstruiti in perioada urmatoare, insa exista semne de intrebare si cu privire la restul tronsonului. Exista totusi o solutie ce ar putea fi aplicata pentru Lotul 3, insa depinde de o decizie urgenta din partea autoritatilor.
Asocierea Aktor-Euroconstruct va construi pentru circa 30 de milioane de euro "ciotul" de 3 km al autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti din zona de nord a Capitalei Asocierea Aktor (Grecia) - EuroConstruct Trading 98 (Romania) a castigat contrctul pentru constructia "ciotului" de 3,3 km din autostrada Bucuresti - Ploiesti care intra in Capitala prin zona Petricani. Valoarea ofertei Aktor-Euroconstruct pentru contractul ce vizeaza si finalizarea nodurilor rutiere de la Moara Vlasiei si de la Soseaua de Centura este de circa 130 de milioane de lei, circa 75% din cat estimase la licitatie Compania de Autostrazi. Din momentul semnarii contractului, patru luni va dura perioada de proiectare si alte 18 luni va dura etapa de executie.
Care sunt constructorii care se bat pe loturile de capat ale autostrazii Comarnic - Brasov. Surpriza de pe Lotul 1 Zece constructori si asocieri au depus oferte pentru proiectarea si executia loturilor de capat ale autostrazii A3 Comarnic - Brasov. Este vorba de Lotul 1 de 4 km de langa Comarnic si de Lotul 2 de circa 6 km de langa localitatea Cristian din apropiere de Brasov. Daca pentru Lotul 2 au intrat in lupta mai multi constructori si concurenta e ridicata, surpriza vine pe Lotul 1 unde s-a depus o singura oferta din partea unei firme romanesti.
���Stadiul lucrarilor pe autostrada A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2. Care sunt sansele sa fie deschisa anul acesta Progresul fizic al lucrarilor pe cei 25,6 km din autostrada A1Timisoara - Lugoj, Lot 2 se apropie de 90%, iar autoritatile spera la conditii meteo favorabile pentru a putea deschide circulatia pe intreg tronsonul pana la finele anului, se arata intr-un raspuns oficial transmis HotNews.ro. Surse apropiate situatiei spun, insa, ca mai realist este scenariul in care doar 6 km din noul tronson de autostrada sa fie inaugurati pana la finalul anului astfel incat sa poata fi deschisa circulatia si pe cei 10 km din tronsonul urmator, Lugoj - Deva Lot 1, finalizati inca din 2013, dar nedeschisi nici pana astazi pentru ca tronsonul se termina in camp, fara un nod de descarcare a traficului.
Prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi a intrat in circulatie. Trenuri moldovenesti, modernizate la Pascani, vor circula zilnic pe o linie cu ecartament larg Miercuri a intrat in circulatie prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi (gara Socola), fara transbordare la frontiera, anunta Ministerul Transporturilor. Cursa va fi operata zilnic de trenuri ale oferatorului feroviar din Republica Moldova, modernizate la Pascani, si va folosi o linie de cale ferata cu ecartament larg (1520 mm) specifica infrastructurii feroviare din Republica Moldova. Durata calatoriei este de circa trei ore.
VIDEO Extinderea liniei de cale ferata pana in Aeroportul Otopeni si legaturi de tren cu Gara de Nord. Ce spune Ministrul Transporturilor Exista documentatie in faza incipienta pentru extinderea liniei de cale ferata pana in Aeroportul Henri Coanda si construirea unui terminal de cale ferata sub aeroport, sustine Ministrul Transporturilor Iulian Matache intr-un interviu acordat HotNews.ro. Cu toate acestea, oficialul nu ofera un termen concret, in schimb precizeaza ca in acelasi timp se intentioneaza si implementarea Magistralei 6 de metrou care sa faca legatura cu aeroportul din nordul Capitalei.
VIDEO ���Ministrul Transporturilor despre licitatia pentru trenuri de metrou blocata de o ancheta DNA: "Daca nu avem trenuri nu stiu cand putem circula pe Magistrala 5 spre Drumul Taberei" Daca autoritatile nu vor reusi sa achizitioneze noi trenuri de metrou, pe noua magistrala M5 care se construieste in acest moment in Drumul Taberei nu se va putea circula, chiar daca lucrarile vor fi terminate. O recunoaste ministrul Transporturilor Iulian Matache care explica faptul ca licitatia pentru noile trenuri de metrou a fost blocata in urma unei anchete DNA ce inca nu s-a finalizat. "Vom avea niste galerii de metrou frumoase, statii terminate, dar nu vom avea cu ce circula pana nu gasim solutia cu trenurile", spune ministrul.
VIDEO INTERVIU Ministrul Transporturilor, Iulian Matache: "Pana la finalul anului, cand se incheie exercitiul financiar european inceput in 2007, estimam ca vom avea o absorbtie de 73-75% din fondurile nerambursabile pentru transport" Romania a avut la dispozitie circa 5,4 miliarde de euro fonduri europene nerambursabile pentru proiectele de infrastructura si transport in cadrul exercitiului financiar 2007 - 2013, exercitiu ce se incheie la finele acestui an. Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, sustine intr-un interviu acordat HotNews.ro ca procentul final de absorbtie va fi undeva la 73-75%. Citeste in articol interviul integral si vezi ce spune ministrul Transporturilor despre autostrazile aflate in constructie, despre Master Planul de Transport, Centura feroviara a Capitalei, legatura Aeroportului Otopeni cu Bucurestiul si care este problema grava cu care se confrunta in acest moment metroul bucurestean.
Alexandru Nazare: "Ministrul Matache si directorul CNADNR Neaga trebuie sa demisioneze pentru dezastrul de pe autostrada Orastie-Sibiu" Ministrul Transporturilor Iulian Matache si directorului general al CNADNR Narcis Neaga trebuie sa isi prezinte demisiile pentru modul catastrofal  in care sunt gestionate lucrarile de reparatii de pe autostrada Orastie-Sibiu, solicita intr-un comunicat de presa vicepresedintele PNL Alexandru Nazare. Potrivit lui Nazare, exista riscul ca tronsonul inchis circulatiei pentru reparatii sa trebuiasca reconstruit din temelii si acest lucru ar putea insemna pierderea fondurilor europene primite pentru acest proiect.
Alexandru Nazare: Ministrul Transporturilor trebuie sa ia urgent masuri pentru a debloca lucrarile la autostrazile finantate din fonduri europene Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, "trebuie sa isi faca simtita prezenta si sa ia urgent masuri pentru a debloca lucrarile la autostrazile finantate din fonduri europene", solicita vicepresedintele PNL Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor in guvernul MRU.  "Pe toate tronsoanele de autostrazi finantate din fonduri europene exista probleme care persista de luni intregi fara ca Ministerul Transporturilor sau CNADNR sa se implice in rezolvarea lor", sustine Nazare. Vezi ce probleme reclama fostul ministru.
������VIDEO Imagini din avion cu autostrazile A1 Lugoj - Deva (loturile 3 si 4) si A10 Sebes - Turda Doua noi filmari din avion cu autostrazile in constructie A1 Lugoj - Deva Lot 3 si Lot 4 si A10 Sebes - Turda au fost publicate de membrii Asociatiei Pro Infrastructura (API). Noile inregistrari arata avansul lucrarilor pe anumite portiuni si surprind zonele pe care deja s-a turnat asfalt, precum si punctele unde sunt in constructie lucrari de arta precum poduri si pasaje. Cele doua autostrazi au termen de finalizare in 2016.
���Contre pe marginea lucrarilor de remediere a autostrazii Orastie - Sibiu, Lot 3: Un fost ministru al Transporturilor acuza ca nu sunt reparate toate defectele si ca se pierd bani europeni. Compania de Autostrazi il contrazice Fostul ministru al Transporturilor, deputatul liberal Alexandru Nazare atrage atentia ca in cazul in care pana la finele anului 2015 nu va fi facuta receptia Lotului 3 din autostrada Sibiu - Orastie, lot inchis de luni traficului rutier pentru remedierea unor probleme si fisuri aparute in autostrada, Romania risca sa piarda toti banii europeni pe care i-a primit pentru acest proiect. Nazare acuza si faptul ca reparatiile nu vor viza toate punctele critice. In replica, Compania de Autostrazi precizeaza ca firma italiana care a construit autostrada va repara toate defectele constatate pe riscul si banii sai si detaliaza defectele ce au aparut din cauza lucrarilor necorespunzatoare facute de italieni.
CNADNR anunta ca inchide traficul pe Autostrada A1, Orastie-Sibiu, la mai putin de un an de la inaugurare Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania informeaza participantii la trafic ca incepand de luni (07.09.2015), ora 8:00, pe Autostrada A1, Orastie - Sibiu, va fi instituita restrictia totala a traficului rutier, respectiv intre Nod rutier Saliste (km 270+020) - Nod rutier Cunta (km 292+455). In urma cu doua saptamani, CNADNR anunta ca lucrarile defectuoase realizate de catre constructorul italian Impregilo au dus la crapaturile din asfaltul autostrazii A1 Orastie - Sibiu Lot 3.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version