MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Au fost depuse ofertele pentru constructia Autostrazii de Centura Sud a Capitalei. Vezi care sunt firmele care se lupta pentru proiectul estimat la circa 600 de milioane de euro Ofertele la licitatie pentru proiectarea si executia Autostrazii de Centura Sud (A0) a Capitalei au fost depuse vineri - cate 8 oferte pentru fiecare din cele trei loturi ale proiectului cu o lungime de aproximativ 51 de kilometri si cu o valoare estimata la peste 2,7 miliarde de lei. Autostrada de Centura Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centura sud, si va lega autostrazile A1 si A2.
Drumul expres Pitesti - Craiova si Autostrada de Centura Bucuresti, in impas? Marii constructorii nu vor sa participe la licitatii pentru ca sunt in contre cu Ministerul Transporturilor pe tema conditiilor contractuale  Modificarea de catre Ministrul Transporturilor a contractului de constructie pentru autostrazi astfel incat constructorii sa nu mai poata cere rezolvarea disputelor la curtile de arbitraj, ci doar pe cale traditionala in instantele civile din tara face ca marile firme de constructie sa nu se inscrie in licitatiile pentru autostrada de Centura a Capitalei si drumul expres Pitesti - Craiova. Contractarea in aceste conditii a celor doua proiecte care au termen de depunere finala a ofertelor in aceste zile ar putea fi problematica, iar constructorii cer o amanare in conditiile in care un grup interministerial, cu ajutorul BEI, e aproape de a finaliza un nou model de contract national pentru lucrari in care rezolvarea problemei disputelor a fost deja agreata si ar urma sa se faca tot prin arbitraj pe langa Camera de Comert si Industrii din Romania.
Drumul de mare viteza spre Moldova bate pasul pe loc: Licitatia pentru proiectare inca nu trece de faza de evaluare a ofertelor, la un an de la lansare si dupa zeci de amanari Licitatiile pentru studiul de fezabilitate si proiectarea drumului de mare viteza de aproape 330 de km - autostrada sau drum expres - pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani bat pasul pe loc, desi au fost lansate de aproape un an. Desi initial cu un termen foarte scurt pentru depunerea ofertelor, licitatiile cu o valoare totala de circa 29 de milioane de euro au suferit nu mai putin de 15 amanari, ofertele fiind depuse intr-un final abia in iulie. De atunci, insa, si pana in prezent Compania de Autostrazi n-a reusit sa atribuie nici unul dintre contracte.
Cum isi rezolva Clujul problema traficului: vrea sa construiasca centura orasului si cere proiectul de la Ministerul Transporturilor Primaria Cluj - Napoca va cere Ministerului Transporturilor să permită orașului să înceapă proiectul centurii metopolitane, varinantă de ocolire care ar rezolva principala problemă a orașului – traficul infernal, anunta Actual de Cluj. De ce vrea Primaria sa faca singura proiectul care apartine Ministerului? Pentru ca proiectul centurii Gilău – Cluj-Napoca – Apahida, care urma să se facă din fonduri europene, nu a fost încă pornit la nivel central.
VIDEO Imagini din drona cu "ciotul" de 3 km din autostrada A3 care se construieste la intrarea in Bucuresti in zona Pipera-Petricani. Unde exista un blocaj si cand ar putea fi gata autostrada Lucrarile la cei circa 3 km de autostrada care ar urma sa faca legatura Capitalei din soseaua Petricani cu restul autostrazii A3 de la soseaua Popasului si pana la Ploiesti au inregistrat un progres semnificativ in ultima perioada arata o noua serie de imagini filmate din drona publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura. "In ciuda mobilizarii bune a constructorului, avem in continuare un blocaj important la pasajul peste calea ferata din capatul Str. Gherghitei", avertizeaza API.
​​VIDEO Imagini din drona cu lotul 3 din Autostrada A10 Sebes - Turda ce ar putea fi inaugurat in cateva saptamani. De ce nu se va putea circula pe o treime din el Lucrarile pe Lotul 3 din autostrada A10 Sebes - Turda sunt pe ultima suta de metri, iar tronsonul lung de circa 12,5 km ar putea fi inaugurat chiar in luna octombrie. Chiar si asa, dupa inaugurare soferii vor putea circula doar pe 8,5 km, restul putand fi deschis traficului abia dupa finalizarea Lotului 2 adiacent, lucrare ce ar putea fi gata abia cel mai probabil in 2019. Noi imagini filmate din drona care surprind evolutia lucrarilor au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura.
VIDEO Imagini din drona cu lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda. Cum arata acum zona unde a avut loc alunecarea de teren Noi imagini filmate cu drona cu lucrarile foarte avansate de pe lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura. Imaginile video surprind avansul de pe cei aproape 16 km ai lotului, dar si cele doua zone mai dificile ramase de rezolvat: zona lacului Stejaris si locul unde in urma cu trei saptamani a avut loc o alunecare de teren care a afectat si corpul autostrazii.
Compania de Drumuri a atribuit UTI un contract de 2,1 milioane de euro pentru a realiza un sistem de monitorizare video in zona punctelor de trecere a frontierei Un contract de 9,8 milioane lei (2,1 milioane euro) a fost atribuit companiei UTI Servicii si Mentenanta, parte din Grupul UTI, de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a realiza si monta un sistem de monitorizare video a vehiculelor in zona punctelor de trecere a frontierei, potrivit unui anunt publicat joi pe SEAP.
Motiunea simpla pe Transporturi, respinsa Camera Deputatilor. Drula (USR) catre ministrul Cuc: "Ati umplut ministerul si companiile de rude si pile de la partid. Puneti bazele viitoarelor blocaje, viitoarelor rezilieri, viitoarelor cioturi de autostrada care nu pot fi folosite" Motiunea simpla initiata de PNL si USR pe tema infrastructurii de transport a fost respinsa miercuri de plenul Camerei Deputatilor, cu 104 voturi "pentru", 155 "impotriva" si sase abtineri. Deputatul USR Catalin Drula a declarat miercuri ca ministrul Transporturilor Razvan Cuc a "umplut" Consiliile de Administratie si pozitiile de directori "de pilele de la partid, de rude, fii si fiice, gineri si cumetri" si ca licitatiile lansate pe documentatii vechi reprezinta "bazele viitoarelor blocaje, viitoarelor rezilieri, viitoarelor cioturi de autostrada care nu pot fi folosite si a unor despagubiri de plata pentru statul roman".
Seful de la Drumuri insista sa lanseze licitatia pentru autostrada Sibiu - Pitesti in ciuda lipsei de informatii geologice acuzate de expertii europeni: "Relieful nu s-a schimbat" / Pro Infrastructura: "Spune doar jumatate de adevar" Licitatia pentru proiectarea si executia tronsoanelor montane ale autostrazii Sibiu - Pitesti va fi lansata in acest an, sustine directorul Companiei de Drumuri, Stefan Ionita in ciuda faptului ca revizuirea Studiul de Fezabilitate a fost anulata, iar documentatia veche a fost puternic criticata de JASPERS, consultantul Comisiei Europene, in special pentru lipsa unui studiu geotehnic fundamentat. " In definitiv relieful este acelasi, nu s-au schimbat lucruri semnificative", argumenteaza seful CNAIR. "Domnul Ionita spune doar jumatate de adevar, inducand in eroare opinia publica. (...)  Nu poate fi numit "matur" un studiu in care investigatiile geotehnice pentru tuneluri se rezuma la cate un foraj la fiecare capat al tunelurilor, cum este cazul Tunelului Poiana lung de 1,7 km", avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura.
Cel mai scurt si usor lot din Autostrada Comarnic - Brasov, contractat in prezenta Ministrului Transporturilor si sefului de la Drumuri la peste doi ani de la lansarea licitatiei: 25 de milioane de euro pentru 6 km de autostrada Proiectarea si executia lotului Rasnov - Cristian (6,3 km autostrada si 3,7 km drum de legatura) din cadrul autostrazii A3 Comarnic - Brasov a fost contractata la peste doi ani de la lansarea licitatiei. Desi vorbim de cel mai scurt si usor lot din autostrada Comarnic - Brasov, semnarea contractului de 118 milioane de lei cu asocierea Alpenside - Specialist Consulting a fost marcata printr-o conferinta la sediul Ministerului Transporturilor unde au participat ministrul Razvan Cuc, precum si directorul Companiei de Autostrazi, Stefan Ionita.
Licitatie uriasa la CFR: 624 de milioane de euro pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferata intre Brasov si Sighisoara. Un traseu modificat si doua tuneluri lungi de 12 km Circa 28 de km de cale ferata intre localitatile Cata si Apata, parte din sectorul Brasov - Sighisoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitatie pentru modernizare pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h de catre CFR SA. Licitatia are o valoare estimata de circa 624 de milioane de euro si va beneficia de o finantare nerambursabila de circa 81,74% prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Sectorul vizat va presupune modificarea substantiala a traseului deja existent si constructia a doua tuneluri care, insumat, au o lungime de 12 km.
Contractul de proiectare si asistenta pentru linia de metrou Gara de Nord-Gara Progresu, semnat; valoarea, 19,71 milioane lei Metrorex a semnat, joi, cu asocierea Metroul SA - Amberg Engineering AG, contractul pentru servicii de proiectare, asistenta si consultanta de specialitate aferente studiului de pre-fezabilitate (SPF) si studiului de fezabilitate (SF) pentru constructia Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti - Gara Progresu, tronson Gara de Nord - Gara Progresu, in valoare de 19,71 milioane de lei, fara TVA, potrivit Agerpres..
VIDEO FOTO O alunecare de teren pe lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda pune sub semnul intrebarii deschiderea tronsonului pana la finalul anului. Cum se vede alunecarea filmata din drona O alunecare serioasa de teren a avut loc recent pe traseul Lotului 4 din autostrada A10 Sebes - Turda, afectand si corpul autostrazii aflate in constructie. Alunecarea pune sub semnul intrebarii finalizarea tronsonului si deshiderea traficului pana in luna decembrie 2017, in ciuda promisiunilor date de autoritati cum ca Lotul 4 impreuna cu Lotul 3 vor fi inaugurati pana la final de an. Vezi in articol cum arata zona afectata de alunecarea de teren filmata din drona si fotografiata din satelit.
​​INTERACTIV Cum au "disparut" 40 de metri din autostrada Transilvania: Gaura dintre lotul facut de Bechtel si restul autostrazii care se construieste acum spre Targu Mures Situatie absurda pe traseul autostrazii Transilvania, in apropiere de Campia Turzii: circa 40 de metri de autostrada s-au "pierdut" intre planurile Companiei de Drumuri si situatia din teren. Mai exact, vorbim de o "gaura" de 40 de metri - unde corpul autostrazii nu este complet construit, intre tronsonul realizat de americanii de la Bechtel si inaugurat in 2010 si lotul adiacent de la Campia Turzii spre Targu Mures (sectiunea 2A2 din cadrul Lotului 3 al autostrazii Campia Turzii - Ogra) aflat in prezent in perioada de executie.
​​ANALIZA Planurile la zi pentru autostrada Sibiu - Pitesti, dezastru cu premeditare. Compania de Drumuri ignora toata observatiile expertilor europeni si vrea sa contracteze lucrarile pe sectoarele montane, cele mai dificile, in baza unor studii depasite Un raport realizat in 2013 de Jaspers, consultantul independent al Comisiei Europene, inventaria nenumaratele deficiente ale Studiului de Fezabilitate (SF) realizat in 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Documentul arata nevoia majora a unui studiu geotehnic cuprinzator pentru prima autostrada montana din Romania. Asta pentru ca fostul SF avea doar 300 de foraje, fata de cele peste 2.200 considerate de experti ca fiind un minim necesar: toate terasamentele, sapaturile, structurile si tunelurile din studiul din 2008 nu erau adecvat analizate geotehnic. La patru ani distanta, dupa ce a contractat revizuirea SF-ului in termeni nerealisti si a gestionat defectuos contractul, Compania de Autostrazi vrea sa construiasca partile cele mai dificile ale autostrazii in baza vechiului SF, considerat depasit. Rezultatul ar putea fi catastrofal: o autostrada ce ar putea avea probleme majore de constructie, asa cum am vazut deja in cazul Sibiu - Orastie.
Contractul pentru finalizarea podului peste Somes care sa lege autostrada Transilvania de tronsonul Gilau - Nadaselu, semnat de Compania de Autostrazi: 10 luni pentru executie Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea viaductului peste Somes care sa lege A3 Campia Turzii - Gilau de tronsonul aproape finalizat Gilau - Nadaselu. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei si un termen de executie de 10 luni. Pana la finalizarea podului cei 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu nu vor putea fi deschisi circulatiei.
​VIDEO Situatie absurda la un mare proiect de infrastructura: o bucata mare din autostrada A3 Targu Mures - Campia Turzii zace nelucrata din cauza ca autoritatile sunt incapabile sa revizuiasca Acordul de Mediu Pe trei loturi de autostrada in lungime de 37 de km dinspre Campia Turzii spre Targu Mures nu s-a pus nici o lopata pe santier, desi contractele de executie au fost semnate de mai bine de un an. Este vorba de loturile 1, 2 si 3 din autostrada A3 Campia Turzii - Ogra, in continuarea celor 52 de km realizati de Bechtel langa Cluj-Napoca. De vina nu sunt constructorii si nici nu exista vreo problema cu finantarea proiectului. Motivul blocajului? Revizuirea Acordului de Mediu, documentul pe baza carei se da autorizatia de construire, nu este gata, desi procedura a fost atribuita direct in 2015 unei fime controversate, al carei actionar a fost condamnat definitiv pentru abuz in serviciu intre timp, si care avea termen de finalizare de sase luni. Au trecut, insa, de atunci mai bine de 26 de luni, iar blocajul creat duce la aparitia unor decalaje intre diversele tronsoane ale autostrazii, decalaje care vor duce practic la imposibilitatea de folosi unele loturi odata finalizate.
Premiera in constructia de autostrazi: Guvernul transfera constructia autostrazii Comarnic - Brasov catre Banca Mondiala, exasperat de incapacitatea Ministerului Transporturilor Premierul Mihai Tudose a anuntat miercuri o premiera in constructia de autostrazi: el vrea sa ia de la Ministerul Transporturilor un proiect esuat, Comarnic - Brasov, si sa il gestioneze direct, impreuna cu Banca Mondiala. Ar fi pentru prima oara cand un Guvern delega practic gestionarea unui proiect atat de important unui organism extern, dupa ce ultimii ani au demonstrat ca Ministerul Transporturilor e incapabil sa construiasca autostrazi.
​​VIDEO "Cel mai frumos muzeu de autostrada". Imagini din drona cu lotul A3 Gilau - Nadaselu. Pro Infrastructura: "Au trecut doua luni din momentul in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe" Tronsonul de 8,7 km din A3 intre Gilau si Nadaselu se apropie de finalizare, dar nu va putea fi folosit pentru ca lipseste un pod peste Somes, in continuarea autostrazii catre A3 spre Campia Turzii. Podul, inceput de pe vremea Bechtel, a ramas nefinalizat si e pierdut in procedurile birocratice ale Companiei de Autostrazi. Asociatia Pro Infrastructura a publicat noi imagini cu tronsonul Gilau - Nadaselu, pe care il numeste "cel mai frumos muzeu de autostrada" din cauza faptului ca nu va putea fi utilizat "minim un an" si aminteste ca s-au pierdut deja doua luni in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe daca autoritatile ar fi semnat contractul.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi