MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Moment cheie pentru autostrada Comarnic - Brasov. Ministerul Transporturilor ar putea anunta in zilele urmatoare daca va continua proiectul sau va renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag Ministerul Transporturilor ar putea anunta in zilele urmatoare ce se va intampla cu autostrada Comarnic - Brasov, daca va continua sau va renunta la realizarea proiectului in sistem de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor. Premierul Ponta ceruse ca pana pe 15 februarie sa fie luata o decizie in cazul acestui proiect care presupune un cost foarte mare: 325 de milioane de euro platiti in fiecare an de catre statul roman timp de 26 de ani. In total, pentru constructia celor 53 de km de autostrada, intretinerea si operarea lor, Romania ar urma sa plateasca circa 8,5 miliarde de euro pana la finalul perioadei de concesiune. Victor Ponta in 2013: "Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare"
Compania de Autostrazi nu a facut receptia Lotului 1 din autostrada Arad - Nadlac, tronson deschis traficului in urma cu doua luni, pentru ca a constatat o serie de lucrari nefinalizate O comisie a Companiei Nationale de Autostrazi a efectuat joi o inspectie a lucrarilor pe Lotul 1 al autostrazii A1 Arad - Nadlac, insa nu a facut receptia lucrarilor pentru ca a constatat o serie de lucrari nefinalizate. Traficul pe tronsonul in cauza a fost deschis in luna decembrie si va ramane in continuare deschis pentru ca lucrarile ramase de executat sunt in afara partii carosabile.
Autostrada Sibiu - Pitesti, putin mai aproape de realizare. Au fost anuntate firmele care vor reface Studiul de Fezabilitate pentru 6,5 milioane de euro Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL a fost desemnata castigatoare de catre Compania Nationala de Autostrazi in licitatia publica pentru revizuirea si actualizarea Studiului de Fezabilitate a autostrazii A1 Sibiu - Pitesti. Valoarea ofertei castigatoare ajunge la circa 6,5 milioane de euro, aproape 66% din valoarea estimata la licitatie, iar primele rezultate pentru loturile de la capatele autostrazii vor fi gata in cinci luni de la semnarea contractului, urmand ca in alte 12 luni sa fie gata tot Studiul.
HARTA Master Planul de Transport 2.0 Ce drumuri si autostrazi va avea Romania si cat ne vor costa? Vezi ce modificari au aparut fata de varianta initiala Peste 1.300 de km de autostrazi noi - dublu fata de varianta initiala, aproape 1.900 de km de drumuri expres si 2.800 de km de drumuri Transregio - asta prevede ultima varianta de Master Plan publicata de Ministerul Transporturilor. Pentru realizarea tuturor proiectelor, Romania ar avea nevoie de peste 26 de miliarde de euro, o suma mult mai mare decat posibilitatile reale de finantare. In sinteza prezentata marti sursele de finantare nu au fost detaliate, iar Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - inca nu a fost finalizata. Vezi in articol sinteza ultimei variante de Master Plan, care sunt modificarile fata de documentul initial, care sunt proiectele de autostrada si drum expres din strategie  si cat ar urma sa coste fiecare.
Ce drumuri va avea Romania? Ministerul Transporturilor a propus o noua varianta a MasterPlanului: Romania isi propune 1.300 km de autostrazi. Drumurile Sibiu - Pitesti, Bacau Pascani, Targu Mures - Targu Neamt si Targu Neamt - Iasi - Ungheni vor fi construite in regim de autostrada Minsiterul Transporturilor a prezentat marti ultima varianta a MasterPlanului rutier, documentul care va sta la baza investitiilor in acest sector. Dupa dezbaterea publica a versiunii initiale a documentului au fost propusi 1.301 km de autostrazi (cu 645 km mai mult decat in varianta initiala a MaterPlanului). Acum, in aceasta ultima versiune a MasterPlanului, investitia estimata in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate doar pentru autostrazi.
PROIECT SPECIAL HotNews.ro monitorizeaza marile proiecte de infrastructura ale Romaniei si lanseaza o sectiune in care acestea sunt centralizate si urmarite pas cu pas HotNews.ro lanseaza sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura" in care va urmari indeaproape marile proiecte de infrastructura care se construiesc in tara, sunt in pregatire sau au ramas blocate deocamdata pe hartie. Sectiunea se axeaza pe proiecte mari de infrastructura, fie ca vorbim de autostrazi, cai ferate, pasaje, sau de infrastructura energetica, de telecomunicatii sau cercetare. Prin noua sectiune, cititorii, dar si publicul specializat vor avea acces facil la informatiile legate de un proiect, precum si la actualizarile privind implementarea sa.
Povestea celei mai controversate bucati de autostrada din Romania: Cum s-a ajuns ca lucrarile la "ciotul" din autostrada A3 care intra in Bucuresti sa fie blocate si neterminate la doi ani si jumatate de la deschiderea circulatiei In 2007 a fost demarata constructia primilor 19 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din Capitala si pana la Moara Vlasiei. Opt ani mai tarziu nu doar ca proiectul nu e finalizat, dar lucrarile sunt blocate, contractul pentru primii 3 km e pe cale sa fie reziliat, iar constructorul a trimis in judecata statul roman si cere 88 de milioane de euro despagubiri si costuri suplimentare. Toate acestea la un contract care valora initial 117 milioane de euro, dar a fost modificat de mai multe ori, iar valoarea sa a fost majorata prin acte aditionale cu peste 30%. HotNews.ro a consultat documentele din dosarul aflat la Tribunalul Bucuresti si a aflat detaliile din spatele contractului esuat pentru "ciotul" de autostrada construita la campie, dar care ne-a costat mai mult decat una la munte.
Compania de Autostrazi a anuntat o serie de masuri pentru a rezolva blocajul in constructia "ciotului" de autostrada A3 care intra in Bucuresti dinspre Ploiesti: Va rezilia contractul pe primii 3 kilometri Compania de Autostrazi, impreuna cu firmele constructoare, au convenit o serie de masuri menite sa rezolve actualul blocaj intervenit in constructia "ciotului" de circa 7 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti care intra in Capitala incepand cu soseaua de centura, anunta autoritatile. CNADNR sustine ca va face receptia pe lucrarile de la Centura si pana la Nodul Moara Vlasiei - care in prezent e gata doar 60%, va lua in administrare lucrarile deja facute intre km 3 si Centura si va rezilia contractul cu firmele constructoare de la km 0 (Soseaua Petricani) si pana la km 3.
​​VIDEO / FOTO REPORTAJ Pe urmele metroului din Drumul Taberei. Cum arata azi tunelele si statiile de pe Magistrala 5 si cum a fost ridicata din subteran freza "Varvara" In septembrie 2013, primul utilaj de forat, TBM-ul (Tunnel Boring Machine) botezat "Varvara" isi incepea misiunea de a sapa primul tunel al Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei. Marti, pe 3 februarie, Varvara a inceput sa fie demontata si ridicata din punctul de scoatere dinaintea statiei Raul Doamnei, ultima statie de pe traseul din Drumul Taberei. Peste cateva saptamani va fi remontata la Academia Militara si apoi va fi relansata spre viitoarea statie Eroilor 2, pe ultimul tronson de tunel din proiect. HotNews.ro a coborat in tunele proaspat terminate de TBM-urile "Varvara" si "Filofteia", a filmat in statiile ce inca se construiesc si a realizat un videoreportaj cu lucrarile de pe Magistrala 5.
​​HARTA INTERACTIVA Care sunt firmele care vor construi cei 52 de km de autostrada intre Campia Turzii si Targu Mures. Valoarea proiectului: 262 milioane de euro Castigatorii licitatiei pentru contructia celor patru loturi ai autostrazii A3 Campia Turzii - Ogra - Targu Mures au fost anuntati, marti, de catre Compania de Autostrazi. In total, pentru realizarea celor aproape 52 de km de autostrada si 4,7 km de drum de legatura, Compania de Autostrazi va plati circa 1,16 miliarde de lei, adica aproape 262 de milioane de euro, mare parte provenind din fonduri europene nerambursabile. Pana la semnarea contractelor, autoritatile trebuie sa mai astepte sa treaca perioada in care firmele perdante pot formula contestatii.
Fisura din asfaltul autostrazii Orastie-Sibiu Lot 3, autostrada inaugurata in urma cu trei luni, a fost remediata, anunta Compania de Autostrazi / Proiectantul despre viaductul de la Aciliu: "Microfisurile nu influenteaza rezistenta  structurii" Fisura de aproape 100 de metri din asfaltul autostrazii A3 Sibiu-Orastie Lot 3, ce a dus la inchiderea circulatiei in zona in urma cu o zi, a fost reparata si tronsonul a fost redeschis complet circulatiei rutiere, informeaza Compania de Autostrazi. In plus, ca urmare a unor informatii aparute in presa cum ca Viaductul de la Aciliu, cel mai inalt viaduct rutier din tara, din cadrul aceluiasi lot ar fi crapat si are probleme de rezistenta, proiectantul lucrarii sustine ca microfisurile create nu influenteaza rezistenta structurii. Autostrada A3 Orastie-Sibiu, Lot 3 a fost deschisa traficului in 15 noiembrie 2014.
Cati bani europeni pentru drumuri si autostrazi are la dispozitie Romania pentru perioada 2014-2020. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, contrazis flagrant de cifrele oficiale Romania are la dispozitie aproximativ 3,7 miliarde de euro - fonduri europene nerambursabile si confinantare nationala - pentru infrastructura rutiera pe urmatorul exercitiu financiar european, au explicat reprezentantii Ministerului Fondurilor Europene, confirmand practic datele din proiectul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020. Cei 3,7 miliarde de euro nu sunt doar pentru autostrazi si drumuri expres, ci sunt destinati intregului sector rutier, inclusiv drumuri nationale sau proiecte de reabilitari si modernizari. Cifra contrazice flagrant informatiile prezentate de ministrul Ioan Rus in urma cu o saptamana la prezentarea strategiei de autostrazi: Rus sustinea ca Romania are la dispozitie 5 miliarde de euro pentru sectorul rutier din programul 2014-2020.Vezi in articol cum se impart banii europeni pentru sectorul rutier in noul exercitiu financiar si ce fonduri sunt destinate autostrazilor si drumurilor expres de pe retelele TEN-T Core si Comprehesive
Secretul financiar al autostrazii Comarnic - Brasov, facut public in sfarsit: Statul roman ar urma sa plateasca firmelor ce vor construi si intretine autostrada 325,2 milioane de euro pe an, adica 8,45 miliarde de euro in cei 26 de ani ai concesiunii Documentul cu informatiile legate de proiectul de concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov a fost facut public de catre Guvern si autoritatile de la Transport, dupa cum a promis marti premierul Ponta intr-o conferinta cand a dat termenuld e 15 februarie pentru a semna sau nu contractul de concesiune. Documentul expune in mare parte informatiile prezentate in urma cu un an cand a fost semnat memorandumul intre guvern si concesionarul Vinci-Aktor-Strabag precum lungimea de 53 de km, costul de 1,8 miliarde de euro pentru constructie si poiectare sau valoarea taxei de 7 lei pe autoturism. Ce apare nou este cuantumul sumei pe care statul roman ar urma sa o plateasca firmei concesionare: 325,2 milioane euro anual. In 26 de ani cat ar urma sa dureze concesiunea, statul roman ar urma sa plateasca in total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostrada intre Comarnic si Brasov, adica 160 milioane de euro/km.
​HARTI Strategia autostrazilor incepand cu 2015: Pitesti-Sibiu, autostrada din start / Targu Mures - Iasi, singura autostrada "fazata" / Comarnic - Brasov, termen pana in 15 februarie pentru semnarea contractului. PLUS: Cate o a treia banda pe drumurile nationale de pe Valea Oltului si Valea Prahovei si un nou Drum national de la Campina la Sacele Pitesti - Sibiu va fi construita din start ca autostrada, proiectul Comarnic - Brasov are termen de la premier pana in 15 februarie pentru a se semna sau nu contractul de constructie, iar autostrada Targu Mures - Targu Neamt - Iasi va fi singura autostrada "fazata" - drum expres transformat apoi in autostrada - din strategia autostrazilor incepand cu 2015 prezentata marti la Ministerul Transporturilor. Pana in 2018, obiectivul Romaniei - potrivit premierului Ponta - este ca Moldova si Muntenia sa fie legate fiecare prin autostrada cu Transilvania. Pentru tot ce si-a propus Romania am avea nevoie de circa 28 de miliarde de euro, insa banii nu prea ies la socoteala.
Autostrazile "fara numar" din propunerea Romaniei pentru Programul Infrastructura Mare 2014 -2020: Zeci de autostrazi si drumuri expres cu termene de implementare imediate, dar care costa de 7 ori mai mult decat toti banii europeni alocati pentru domeniul rutier Proiectul Romaniei pentru Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020, programul sub care se vor derula marile proiecte de infrastructura pe fonduri europene in urmatorii opt ani, a intrat in dezbatere publica, iar Ministerul Fondurilor Europene organizeaza si o conferinta pe aceasta tema in saptamana ce urmeaza. Proiectul de POIM a fost transmis si Comisiei Europene in octombrie anul trecut si vine impreuna cu o lista de proiecte de autostrazi si drumuri expres cu termene de implementare in viitorul foarte apropiat, unele incepand chiar cu 2015, si care vor fi realizate din fondurile europene din perioada 2014 - 2020. Problema e ca cele 21 de proiecte de autostrazi si drumuri expres din lista ajung la o valoare estimata de peste 22 miliarde de euro, in timp ce alocarea financiara pe intreg sectorul rutier abia ajunge la 3,3 miliarde de euro.
​HARTA INTERACTIVA Bilantul autostrazilor in 2014: 50 km deschisi circulatiei - cel mai slab an din ultimii patru. Urmeaza un 2015 si mai slab. Vezi evolutia retelei de autostrazi estimata pana in 2016 Romania a reusit anul acesta sa deschida circulatiei 50 de kilometri de autostrada, si aceia nefinalizati complet, cu probleme si cu mari intarzieri. Practic, anul ce tocmai se incheie devine cel mai slab la capitolul autostrazi din ultimii patru, iar in 2015 recordul negativ are toate sansele sa fie doborat si Romania sa inaugureze sub 25 de kilometri de autostrada. Rezultatele dezamagitoare vin dupa ce in 2013 autoritatile nu au reusit sa deschida nici un santier nou de autostrada, iar in cazul multor licitatii procedurile au fost tergiversate nepermis de mult. De notat, tot ce s-a inaugurat anul acesta, tot ce se va inaugura anul urmator si jumatate din ce se va deschide in 2016 sunt proiecte demarate dinaintea guvernarilor Ponta.
Strategia autostrazilor pentru Moldova. Care sunt cele trei autostrazi de pe hartie si ce sanse de realizare are fiecare Nevoia unei autostrazi in Moldova prin cea mai saraca mare regiune romaneasca sa fie legata de macar una din celelalte doua provincii - Muntenia sau Ardealul - a dus la numeroase dezbateri si planuri pe hartie. Autoritatile din Romania ultimilor ani au "desenat" trei mari posibile proiecte de autostrada care deservesc Moldova, insa strategia romaneasca pe termen mediu, corelata cu posibilitatile financiare si prioritatile europene fac ca nici unul sa fie fezabil prea curand, iar sansele ca oricare proiect sa debuteze in urmatorii ani sunt infime. Vezi care sunt cele trei autostrazi puse pe hartie pentru Moldova si ce sanse are fiecare proiect.
VIDEO Autostrada spre granita cu Ungaria, deschisa partial: 28 de kilometri din autostrada de la Arad pana la Nadlac, deschisi circulatiei Circa 28 de km din autostrada A1 Nadlac - Arad au fost deschisi circulatiei, vineri dupa-amiaza, intre localitatea aradeana Pecica si nodul rutier de la Nadlac. Este vorba de 22,2 km din Lotul 1 al autostrazii si alti 6 km din Lotul 2 care masoara in total 16,6 km si care are termen de finalizare iunie 2015. Desi circulatia a fost deschisa, lucrarile la autostrada inca nu sunt finalizate, iar accesul pe noua sosea de mare viteza este permisa momentan doar autoturismelor, nu si traficului greu pe directia spre granita. Autostrada nu ajunge efectiv pana la granita pentru ca segmentul de autostrada de pe partea maghiara inca nu a fost finalizat si nici nu a fost construit inca un punct de trecere a frontierei.
Strategia autostrazilor in varianta finala a Master Planului. Ce intentioneaza sa faca Romania cu actualele coridoare europene in urmatorii ani: "Indiferent de scenariu, Sibiu - Pitesti e prioritate si se face" Master Planul General de Transport, documentul cheie care va sta la baza obtinerii fondurilor europene in infrastructura in exercitiul financiar 2014 - 2020, va ajunge pe masa Guvernului cel mai probabil in luna ianuarie, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale. Prioritatile in domeniul rutier din varianta finala a Masterplanului vor fi autostrazile de pe reteaua TEN-T Core, si nu proiectele care au fost puse in prim plan in luna octombrie, la prima prezentare publica a strategiei. Cu toate acestea, documentul va contine un capitol in care va fi justificata nevoia de a schimba coridoarele TEN-T Core (centrala) si TEN-T Comprehensive (secundara) intre ele pe teritoriul tarii, o schimbare pe care Romania va incerca sa o obtina in anii ce urmeaza de la autoritatile europene.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version