MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures: A fost semnat contractul pe ultimul lot ramas fara constructor, intre Iernut si Chetani / 98 de milioane de euro pentru 18 km de autostrada Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures ce inca nu avea un cosntructor, lotul 2 Iernut - Chetani din sectiunea Ogra - Campia Turzii. Contractul pentru cei circa 18 km a fost semnat cu asocierea Astaldi - Max Boegl - Astalrom - Consitrans pentru suma de 438 de milioane de lei, la aproape doi ani de la lansarea licitatiei.
Guvernul vrea un proiect de lege pentru serbarea centenarului in 2018 si include in el autostrazile Pitesti - Sibiu si Iasi - Targu Mures Guvernul inentioneaza sa lanseze un proiect de lege in vederea sarbatoririi centenarlui in 2018 - 100 de ani de la Marea Unire - si va include doua mari proiecte de infrastructura realizate prin fonduri europene: autostrada Sibiu - Pitesti si autostrada Iasi - Targu Mures, prioiecte ce vor fi gestionate multianual in mod separat. Cu toate acestea, stadiul actual al celor doua proiecte exclude din start o finalziare pana in 2018: Sibiu - Pitesti, in mod realist, ar putea fi gata abia din anul 2021, in timp ce autostada Iasi - Targu Mures, dincolo de faptul ca ar costa mai mult decat toti banii europeni pe care Romania ii are la dispozitie, este programata in Master Plan abia dupa 2020.
In ce stadiu e autostrada Pitesti - Sibiu, viaductul peste Somes pe autostrada A3 de langa Cluj-Napoca si sectiunea cu tunele de pe autostrada A1 Lugoj-Deva Pe sectiunile de capat ale autostrazii Sibiu - Pitesti va incepe studiul geotehnic in perioada urmatoare, a anuntat directorul CNADNR, Catalin Homor. Studiul de Fezabilitate are termen de finalizare pana la finalul anului, iar apoi autoritatile vor scoate la licitatie proiectarea autostrazii pentru toate sectoarele. Viaductul de autostrada peste Somes, pe A3 langa Cluj-Napoca, va fi scos la licitatie in luna mai, cu un termen de finalizare de o luna. In iunie, conform CNADNR, va fi scoasa la licitatie si sectiunea cu tunele pentru ursi de pe A1 Lugoj-Deva, Lot 2.
Compania de Drumuri devine jucator pe piata constructorilor de Autostrazi si reface in regie proprie sectorul demolat Sibiu-Orastie, Lot 3: "E un semnal dat constructorilor neseriosi. Putem finaliza noi lucrarile si sa reziliem contractele fara sa mai stam pe ganduri" Compania de Drumuri si Autostrazi va avea un Departament propriu de Proiectare pentru a accelera implementarea unor proiecte, dar intra si in randul constructorilor cu propriile capacitati, acolo unde e nevoie, a precizat luni directorul CNADNR, Catalin Homor. Prima lucrare de Autostrada realizata in regie proprie de catre CNADNR va fi refacerea Lotului 3 din autostrada Orastie - Sibiu. "Asta e ca un semnal dat constructorilor care sunt neseriosi. In orice moment putem lua decizia ca lucrarile sa fie finalizate in regie proprie si sa reziliem contractele fara sa mai stam pe ganduri", a spus Homor.
Schimbari majore anuntate in Compania de Autostrazi: Departament propriu de proiectare, un audit al personalului, Directie de Control Intern si o noua Organigrama pentru CNADNR / Homor: "Numarul de directori se va diminua" Compania de Drumuri si Autostrazi va avea, in curand, o noua organigrama, numarul directorilor urmand a fi redus, a anuntat luni, directorul CNADNR, Catalin Homor. La pachet, seful de la Drumuri a anuntat ca vrea sa demareze un Audit de personal la nivelul CNADNR pentru a vedea de cati oameni si de ce profesii este nevoie mai exact in Companie, astfel incat sa se evite angajarile si posturile inutile. In plus, seful CNADNR a precizat ca va fi implementat un departament de control intern care sa monitorizeze activitatile unde riscul de frauda este crescut. Alte proiecte vizeaza un Departament propriu de proiectare si dezvoltarea capacitatii CNADNR de interventie in regim propriu pe santiere, ca un mesaj trimis "constructorilor neseriosi".
Schimbare in MasterPlanul de Transport inainte de a fi trimis la aprobare in Parlament? Un europarlamentar roman vrea modificarea ordinii in care au fost prioritizate autostrazile din Oltenia si Moldova Master Planul General de Transport - documentul strategic la care lucreaza autoritatile romane de mai bine de trei ani si care stabileste strategia pe infrastructura de transport pe urmatorii 15 ani - ar urma sa ajunga in Parlament pentru a fi aprobat printr-o lege pana la vara. Cu toate acestea, desi documentul a fost finalizat si agreat deja cu Comisia Europeana, europarlamentarul roman Marian-Jean Marinescu considera ca documentul ar trebui modificat, iar prioritatile rutiere stabilite pentru Oltenia si Moldova in urmatorii ani ar trebui schimbate cu cele programate teoretic pentru perioada 2020-2030. Eurodeputatul vrea sa se puna accent pe conexiunea cu vestul, desi proiectele vizate depasesc de trei ori valoarea autostrazilor programate sa inceapa de pe acum si pe care ar vrea sa le inlocuiasca.
Ministrul Transporturilor: Reabilitarea A2 nu se va face in sezon estival pentru ca "nu suntem tara lui Dorel" Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a precizat ca lucrarile de reabilitare pe Autostrada Bucuresti - Constanta, pe o lungime de 40 de kilometri din tronsonul Drajna - Lehliu, nu se vor face in sezon estival pentru ca "nu suntem tara lui Dorel", relateaza Mediafax.
Compania de Drumuri: "Autostrada Soarelui nu se inchide. Reparatiile pe sectorul Lehliu-Drajna vor incepe abia din septembrie, nu in timpul sezonului estival" Autostrada Soarelui A2 nu se va inchide pentru reparatii in sezonul estival, raspunde Compania de Drumuri si Autostrazi unor acuzatii cum ca a planificat reabilitarea a circa 40 de km intre Lehliu si Drajna in timpul verii, cand traficul spre litoral va creste. Compania explica faptul ca doar a anuntat alocarea fondurilor si a subliniat ca lucrarile se vor face dupa organizarea unei proceduri de achizitie publica ce ar putea dura cateva luni de la lansare si pana la semnarea contractului, punand astfel data de incepere udneva in luna septembrie.
Peste 1.000 de km de drumuri nationale intra in reparatii de la 1 aprilie - operatiune ampla de reabilitare demarata de Compania de Autostrazi prin directiile din subordine Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale anunta ca a demarat "Programul de punere in ordine a retelei de drumuri nationale si autostrazi (Urgenta I si Urgenta II)", care vizeaza executarea unor lucrari de intretinere a drumurilor in regie proprie. Potrivit CNADNR programul reabilitarilor va debuta pe 1 aprilie si va dura trei luni, iar seful Companiei anunta ca 1.000 de km de drum national vor intra in programul de intretinere.
​Perdele forestiere, plantate pe 8 km din Autostrada Soarelui (A2) intre podurile Fetesti si Cernavoda Pe Autostrada Soarelui A2, pe circa 8 km intre podurile Fetesti si Cernavoda, exista un sector de perdele forestiere prin plantarea de puieți specifici pe o suprafață de aproximativ 24 de hectare, anunta Compania de Autostrazi. Perdeaua forestiera, aflata in al doilea an de vegetatie, a venit pe fondul colaborarii cu Ministerul Mediului si Regia Nationala a Padurilor Romsilva, iar Compania de Autostrazi anunta formarea unui grup de lucru care sa accelereze procedurile de plantare a perdelelor forestiere.
Compania de Autostrazi: Fonduri de circa 10,5 milioane euro pentru reabilitarea celor 40 de km din Autostrada Soarelui A2 intre Drajna si Lehliu Circa 10,5 milioane de euro, aproximativ 46,5 milioane de lei, au fost alocate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi pentru demararea lucrărilor de reabilitare pe Autostrada A2, tronsonul Drajna-Lehliu, pe o lungime de 40 km, anunta compania intr-un comunicat. CNADNR va lansa o licitatie publica pentru lucrari in perioada urmatoare, insa spera ca traficul in perioada estivala sa nu fie afectat.
Traficul in zona Eroilor, unde se lucreaza la Magistrala 5 de metrou, redeschis partial intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Metrorex anunta ca de luni dupa amiaza a fost redeschisa circulatia rutiera pentru transportul in comun si pentru autovehiculele cu sarcina pe osie mai mica de 3.5 tf., intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Carol Davila, pe bd. Eroilor si bd. Eroii Sanitari. Inchiderea circulatiei s-a facut dupa ce in decembrie a avut loc un incident, terenul surpandu-se de sub carosabil in timp ce unul din utilajele care sapa tunelul metroului lucra in zona. Totusi, Metrorex anunta ca in perioada in care a fost inchis traficul s-a lucrat la accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, lucrare ce oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului timp de trei luni si care era programata pentru luna mai.
Scrisoare deschisa in sprijinul contructiei unei autostrazi in Moldova, pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani, nu Drum Expres asa cum prevede MasterPlanul Ruta Ploiești-Buzău-Bacău-Târgu Frumos/Pașcani, este prevazuta ca drum expres (DX) in MasterPlanul General de Transport, documentul strategic al infrastructurii romanesti, aflat aproape de o transpunere in legislatie, desi "în mod normal fluxul de trafic pe acest segment extrem de important necesită alegerea autostrăzii ca soluție", sustine Asociatia Pro Infrastructura. Fluxul de vehicule impune deja autostrada între Ploiești și Târgu Frumos, potrivit API, iar diferenta de cost dintre DX și Autostrada este mică pe ruta mentionata. Pro Infrastructura cere autoritatilor ca in revizuirea Studiului de Fezabilitate ce va fi lansata in curand, pe ruta Ploiești-Buzău-Bacău-Târgu Frumos să includă analiza costbeneficiu drum expres/autostradă.
Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta menita sa accelereze proiectele de infrastructura: Poate scurta implementarea unui proiect cu o perioada de la sase luni pana la doi ani Ordonanta de Urgenta menita sa accelereze proiectele de infrastructura a fost adoptata, miercuri, de catre Guvern. Prin aplicarea actului normativ va fi redusă considerabil durata de timp necesară obţinerii avizelor pentru aceste proiecte, potrivit oficialilor. "Durata pe care o scurtam la proiectele de infrastructura este de la sase luni si pana la doi ani cu aceste masuri", a declarat Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la finalul sedintei de Guvern.
Schimbare de strategie la metrou. Magistrala 5 ar putea sa nu se mai faca de la Iancului spre Pantelimon pentru ca s-a reabilitat linia de tramvai / Surse: "Se va reanaliza studiul cost-beneficiu" Magistrala 5 de metrou se va termina la Iancului si nu va mai continua spre Pantelimon pentru ca acolo Primaria Capitalei a reabilitat linia de tramvai, a declarat marti un secretar de stat de la Ministerul Fondurilor Europene. Cu toate acestea, surse din ministerul Transporturilor au explicat pentru HotNews.ro ca decizia de a "scurta" M5 nu este luata, iar proiectul tronsonului Iancului-Pantelimon a fost gandit spre implementare pentru dupa 2023. "Se va face un nou studiu cost-beneficiu sa se determine daca renteaza acel tronson. Pana atunci, accentul va fi pe tronsonul Eroilor - Universitate - Iancului", au explicat sursele HotNews.ro.UPDATE Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: "Nu vreau sa comentez declaratiile persoanelor din alte ministere. Nu stiu pe ce se bazeaza. Probabil ca dumnealui are infromatii din alte zone."
Directorul Companiei de Drumuri: Repararea autostrazii demolate incepe in aprilie si va fi facuta de CNADNR Lucrarile de remediere a portiunii din autostrada A3 Orastie-Sibiu, inchisa si demolata partial in toamna anului trecut, la nici noua luni de la inaugurare, vor incepe in luna aprilie si vor fi facute de CNADNR, in regie proprie, prin utilajele pe care le detine si pe care le poate inchiria, a declarat seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, la o conferinta organizata de Capital. Valoarea maximala pentru reparatii este de 5 milioane de euro, potrivit sefului de la drumuri
Secretar de Stat in Transporturi, despre Master Plan: "Pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul coridoarelor este prevazuta pedeapsa cu inchisoarea" MasterPlanul general de Transport (MPGT), documentul strategic care prezinta principalele proiecte de infrastructura pe care statul roman intentioneaza sa le implementeze pe urmatorii 15 ani, va fi dezbatut la final de martie intr-o ultima sedinta cu oficialii Comisiei Europene pana la o aprobare prin lege, a declarat Marcel Bolos, secretar de stat in ministerul Transporturilor intr-o conferinta organizata de Capital. "Este pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevazuta o pedeapsa cu privarea de libertate", a declarat Bolos.
Licitatiile pentru finalizarea celor doua pasaje rutiere de pe centura Arad, amanate pana in luna aprilie Licitatiile pentru cele doua contracte de finalizare a celor doua pasaje rutiere supraterane de pe centura Arad, pasaje aflate in constructie din 2011, dar cu lucrarile abandonate, au fost amanate de Compania de Autostrazi. Autoritatile au decis sa amana termenul de depunere al ofertelor pana in luna aprilie din cauza numeroaselor solicitari de clarificari depuse de firmele interesate de licitatii. Finalizarea celor doua pasaje este estimata al circa 13,5 milioane de euro.
Cum s-a blocat reabilitarea DN18, o sosea de maxima importanta din Maramures, pentru ca pe locul expropriat pentru parcari a fost ridicata hala unei fabrici Drumul National 18 din Maramures, dintre Baia Mare si Sighetul Marmatiei, se afla in proces de modenizare din 2013, iar anul acesta in mai ar trebui finalizat proiectul. Cu toate acestea, lucrarile s-au blocat la amenajarea unor parcari de lunga durata. Constructorul nu poate intra pe teren sa lucreze pentru ca proprietarul, o firma maramureseana, nu este de acord cu exproprierea, iar CNADNR sustine ca pe terenul respectiv a fost ridicata o hala pentru o fabrica dupa ce a fost Guvernul a dat in 2014 decizia de expropriere. De cealalta parte, firma sustine ca isi protejeaza investitia si ca autoritatile ar putea gasi alte terenuri pentru parcari.
​​VIDEO Imagini filmate din drona cu loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda Noi imagini aeriene filmate cu drona cu santierul autostrazii A10 sebes - Turda, loturile 3 si 4, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul pe cele doua loturi, care, cel putin potrivit autoritatilor, ar trebui sa fie gata pana la finalul anului. Printre detaliile surprinse se regaseste si nodul in constructie care ar urma sa lege autostrada de o alta autostrada - A3 langa Turda.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version