MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ioan Rus le scrie parlamentarilor pe tema Master Planului de Transport si ii acuza pe unii de lipsa de "fair-play". Cum argumenteaza Ministerul ca a fost transparent si ca a dezbatut public Master Planul Ministrul Transporturilor Ioan Rus a trimis o scrisoare parlamentarilor membri in Comisiile de Transport in care a detaliat modul in care a fost elaborat Master Planul si cum, in urma mai multor dezbateri publice si intalniri cu partile implicate, documentul strategic a fost modificat si imbunatatit. Scrisoare vine ca raspuns la criticile aduse de unii politicieni cum ca intreg procesul de realizare a Master Planului nu a fost transparent si ca acest document strategic inca nu a fost facut public in varianta finala. In scrisoarea obtinuta de HotNews.ro, Ioan Rus se angajeaza ca intre 12 si 14 mai sa prezinte parlamentarilor Strategia de Implementare a proiecteor din MPGT, documentul cheie care practic stabileste cand si ce se construieste mai intai.
DN 71 Baldana - Targoviste - Sinaia va fi modernizat si largit la patru benzi pe aproape jumatate din distanta. Compania de Drumuri a semnat contractul pentru revizuirea Studiului de fezabilitate Contractul de "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea DN 71 Baldana-Targoviste-Sinaia, km 0+000 - km 44+130 - Largire la 4 benzi si km 51+041 - km 109+905 - drum la 2 benzi" a fost semnat pe 30 aprilie 2015, a anuntat luni Compania de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR). Proiectul prevede largirea la 4 benzi primii 44 de km, de la Baldana si pana la Targoviste, restul pana la Sinaia fiind vorba de modernizarea drumului pe 2 benzi. Contractul a fost atribuit prin licitatie deschisa Asocierii Consitrans - Search Corporation pentru o oferta de 1,21 milioane lei si are o durata de implementare de jumatate de an.
VIDEO Licitatia pentru noile trenuri de metrou, blocata. CNSC suspenda solutionarea contestatiilor dupa ce DNA a deschis un dosar penal in cauza Licitatia pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou atribuita de catre Metrorex firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru o oferta de 310 milioane de euro a fost blocata dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis suspendarea solutionarii contestatiilor depuse de catre companiile Alstom si Astra Vagoane. Decizia CNSC vine ca urmare a faptului ca procurorii DNA au demarat un dosar penal ce are legatura cu procedura. Practic, pana la solutionarea dosarului penal, licitatia pentru noile trenuri de metrou ramane blocata.
Seful CJ Iasi cere Parlamentului sa nu aprobe Master Planul de Transport daca acesta nu include autostrada Iasi - Tg. Mures ca prioritate in urmatorii cinci ani Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Iasi, liberalul Cristian Adomnitei, cere printr-o scrisoare deschisa adresata catre Parlamentul Romaniei sa nu aprobe Master Planul General de Transport (MPGT) cand acesta va ajunge in forul legislativ daca acesta nu va include autostrada Iasi - Targu Mures printre prioritatile in urmatorii cinci ani. Deprecizat ca, in urma discutiilor avute la Bruxelles in luna martie, autoritatile de la Transporturi au revizuit prioritatea si ordinea de implementare a majoritatea proiectelor de autostrada, tronsonul Ungheni-Iasi-Pascani-Tg. Neamt, parte din intreaga autostrada Iasi - Tg Mures, fiind propusa spre implementare pana in 2020.
Concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov ce presupune un cost anual de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, in asteptarea unei decizii finale. "Daca va fi semnat, ar putea compromite Master Planul de Transport" - surse Soarta concesiunii autostrazii Comarnic - Brasov va fi decisa in perioada ce urmeaza, Ministerul Transporturilor stabilind in februarie ca in luna aprilie va lua o decizie cu privire la concesiunea cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag, proiect ce presupune niste costuri foarte mari pentru statul roman: plati anuale de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, adica 8,5 miliarde de euro pana la finalul concesiunii. Daca aceasta concesiune va trece in forma actuala, acest lucru ar insemna "compromiterea Master Planului de Transport", au declarat surse guvernamentale pentru HotNews.ro. In Master Plan, asa cum a fost el gandit in varianta finala agreata cu Comisia Europeana, toate proiectele, inclusiv Comarnic - Brasov, sunt propuse a fi realizate printr-un mix de fonduri europene - buget - imprumuturi externe, iar autostrada de pe Valea Prahovei are un alt cost estimat in MPGT, unul mult mai mic - circa 1 miliard de euro, fata de cele 1,8 miliarde de euro pentru proiectare si constructie in intelegerea cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag.
Bilantul real al autostrazilor dupa trei ani de guverne Ponta: ZERO km inceputi si finalizati de cabinetele Ponta / 300 de km finalizati, dar inceputi de guvernarile anterioare / Multe proiecte ramase pe hartie, tergiversate sau blocate Romania are in momentul de fata circa 690 de km functionali de autostrada, aproape 300 din acestia fiind inaugurati in ultimii trei ani, in timpul guvernarilor Ponta. Cu toate acestea, toti acesti km de autostrada au fost demarati de guvernarile anterioare, iar pana in prezent - in trei ani de guvernare - cabinetele Ponta inca nu au inaugurat nici un kilometru inceput de la zero. In lucru se afla, totusi, 228 de km de autostrada, din care 122 au fost demarate in timpul guvernelor Ponta. Alti 81 km se afla in stadiul licitatiilor, iar alte proiecte importante au ramas doar pe hartie. In plus, cateva mari proiecte de infrastructura au fost tergiversate in acesti trei ani, unele lasate fara finantare, blocate sau cu contracte reziliate.Gabriela Firea, senator PSD: "In perioada 2012-2014 au fost construiți cca 700 de Km de autostradă"
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la vizita pe santierul autostrazii A10 Sebes - Turda: "Terminam Autostrada Transilvania in 2017-2018, din Brasov pana in Bors" Lucrarile la autostrada Transilvania, "din Brasov si pana in Bors", ar putea fi realizate in urmatorii ani, in perioada 2017-2018, este de parere Ministrul Transporturilor Ioan Rus, aflat miercuri intr-o vizita pe santierul autostrazii A10 Sebes - Turda, desi in prezent pe traseul "clasic" al autostrazii Transilvania se lucreaza doar pe cateva loturi, in timp ce tronsonul Tg Mures - Brasov nici macar nu apare in Master Plan sau in lista de prioritati. In acelasi timp, Rus se asteapta la o demarare rapida a lucrarilor si in cazul autostrazilor Sibiu - Pitesti si Comarnic - Brasov.
​Un pas inapoi pentru autostrada Sibiu - Pitesti: Consiliul pentru Solutionarea Contestatiilor obliga Compania de Autostrazi sa evalueze din nou ofertele pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate Compania Nationala de Autostrazi va trebui sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a stabilit Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Decizia CNSC vine dupa ce Compania de Autostrazi a anuntat pe 11 februarie castigatorul licitatiei, dar rezultatul a fost contestat de un alt participant la procedura publica. Reevaluarea ofertelor practic intarzie realizarea Studiului de fezabilitate si, implicit, amana si momentul cand constructia efectiva a autostrazii va putea incepe.
​​EXCLUSIV Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare pana in 2020 in varianta finala a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene: Sibiu - Pitesti, pe primul loc. PLUS: Ce decizie majora este asteptata de la Ministerul Finantelor Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu - Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau - Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca - Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate. Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras va fi revizuit pentru 16 milioane de lei. Compania de autostrazi anunta ca a semnat contractul Una din licitatiile pentru studii de fezabilitate lansate inca de pe vremea lui Dan Sova cand era sef la Transporturi a fost finalizata si contractul semnat. Compania de autostrazi a anuntat marti ca a semnat un contract de 16 milioane de lei pentru revizuirea studiului de fezabilitate in cazul celor 72 de km de autostrada intre Sibiu si Fagaras, parte a autostrazii planificate intre Sibiu si Brasov.
O veste asteptata de peste opt luni: Sectorul din Autostrada Transilvania realizat deja pe jumatate de catre Bechtel are un nou constructor: 157 milioane de euro pentru a termina cei 64 de km O asociere de cinci firme a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 64 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau, la peste opt luni de cand Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a deschis ofertele. Oferta declarata castigatoare dupa atata timp valoreaza 701 milioane de lei (cca. 157 milioane euro). Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul. Americanii mai cereau inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul.
​​VIDEO Imagini din avion cu tronsonul de autostrada de 8,7 km A3 Gilau - Nadaselu de langa Cluj Napoca O noua filmare din avion cu tronsonul de 8,7 km din Autostrada Transilvania de langa Cluj Napoca aflat in constructie a fost publicata de utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. Noile imagini surprind avansul lucrarilor in zona, lucrarile de arta - poduri si viaducte - incepand sa prinda contur. Termenul de finalizare pentru acest tronson este aprilie 2016.
Primii kilometri de autostrada in Moldova: Contractul pentru centura ocolitoare a Bacaului, parte din proiectul autostrazii A7, semnat cu o firma turceasca, la peste un an si patru luni de la finalizarea licitatiei Contractul pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Bacau a fost semnat cu firma turceasca EKO INSAAT VE TIC A.S., la peste un an si patru luni de la finalizarea initiala a licitatiei publice, a anuntat miercuri Compania de Drumuri si autostrazi (CNADNR). Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.
​Contractul de 310 milioane de euro castigat de spaniolii de la CAF pentru trenuri noi de metrou: Metrorex ar fi cerut suspendarea solutionarii contestatiilor dupa ce DNA ar fi descins la Ministerul Transporturilor Solutionarea a contestatii fata de decizia Metrorex de a acorda firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) contractul pentru 51 de noi trenuri de metrou la o oferta de 310 milioane de euro ar putea fi suspendata, dupa ce Metrorex a cerut acest lucru Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) ca urmare a unor descinderi DNA la Ministerul Transporrturilor, cand ar fi fost confiscate mai multe documente. Reprezentantii CNSC au explicat pentru HotNews.ro ca, momentan, pana la un act de la DNA care sa confirme demararea unei anchete penale, procedura de solutionare a contestatiilor nu poate fi suspendata, dar ca aceasta va fi suspendata de la sine daca procurorii antirocuptie confirma existenta unui dosar penal in cauza.
Care sunt observatiile Comisiei Europene fata de Master Planul de Transport si Strategia de Implementare care stabileste prioritatea proiectelor de infrastructura. Cum raspunde Ministerul Transporturilor Reprezentantii Comisia Europene au transmis in scris in urma cu trei zile ce observatii au fata de varianta finala a Master Planului General de Transport adoptata de Romania si fata de Strategia de Implementare, documentul insotitor care stabileste prioritizarea proiectelor. Comisia cere, printre altele, ca strategia de implementare sa ia in considerare ciclul de implementare a proiectelor si standardele de cost fundamentate pe criteriul "lipsa coridor" (missing links) si recomanda ca prioritizarea sa tina cont de scenariul bazat pe performanta economica si apartenenta la reteaua TEN-T. In plus, oficialii europeni considera ca imprumuturile pentru proiectele de infrastructura - aprobate la un plafon de 7 miliarde printr-un memorandum al Guvernului - trebuie sa se incadreze in angajamentele pe care Romania le are in privinta deficitului bugetar, ca stat membru al UE. Vezi toate observatiile Comisiei si ce raspunsuri dau autoritatile romane de la Transporturi.
Directorul Metrorex, Aurel Radu, si-a dat demisia Directorul general al Metrorex si-a dat demisia, in urma discutiilor recente avute cu ministrul Ioan Rus, a anuntat marti Ministerul Transporturilor. Membrii Adunarii Generale a Actionarilor a Metrorex au luat act de renuntarea la functia de director general si au aprobat preluarea atributiilor de director general pe o perioada interimara de catre Catalin Homor, director Investitii si Achizitii Publice in cadrul Metrorex.
Inca un tronson din autostrada Transilvania, scos la licitatie: 17 km de langa Cluj Napoca pana la Mihaiesti. Valoarea estimata: 154 milioane de euro Inca un tronson din autostrada Transilvania a fost scos la licitatie, anunta marti Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR). Este vorba de tronsonul A3 dintre Nadaselu, localitate situata imediat la nord-vest de Cluj - Napoca, si Mihaiesti (la intersectia cu DN1F spre Zalau). Tronsonul are o lungime de 16,8 km si vine in continuarea tronsonului de 8,7 km aflat in constructie in prezent intre Gilau si Nadaselu. Licitatia porneste de la valoarea estimata de circa 154 de milioane de euro, iar finantarea ar urma sa fie asigurata exclusiv de la bugetul de stat.
Ce s-a ales de proiectul trenului urban si reabilitarea Centurii feroviare a Bucurestiului - anuntat ca un proiect gata de implementare in 2012, dar pierdut pe drum intre timp In 2012, autoritatile de la Transporturi si Metrou anuntau si dadeau ca aproape gata proiectul de reabilitare a inelului feroviar al Capitalei, implementarea unui tren urban si realizarea unor puncte intermodale de-a lungul centurii. Acum, la aproape trei ani de la anuntarea acelor planuri, proiectul reabilitarii centurii feroviare si a implementarii unui tren urban a ramas tot pe hartie, in asteptarea unor noi studii de fezabilitate. In tot acest timp, Metrorex viseaza la extinderea actualelor magistrale de metrou pana la centura si puncte intermodale, insa doar abia dupa ce se fac noi studii de prefezabilitate si fezabilitate, iar Ministerul Transporturilor spera sa convinga autoritatile locale din Ilfov sa participe si ele financiar la proiect. Pana una-alta, pe centura feroviara a Capitalei raman sa circule doar trenurile de marfa...
​​VIDEO Cum prinde contur autostrada A10 Sebes - Turda. Imagini din avion cu loturile 3 si 4 aflate in executie Noi imagini filmate din avion cu loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda, cele doua loturi ale autostrazii care sunt mai avansate din punct de vedere al lucrarilor, au fost publicate de catre utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. Filmarea surprinde evolutia lucrarilor pe tronsonul in constructie al autostrazii, intre Aiud si Turda, cu termen de finalizare martie 2016.
VIDEO Imagini din avion. Cum arata in prezent doua din tronsoanele autostrazii A1 aflate in constructie in vestul tarii: Timisoara - Lugoj (lot 2) si Lugoj - Deva (loturile 2, 3, 4) Noi imagini filmate din avion cu tronsoanele aflate in constructie din autostrada A1 de la Timisoara si pana langa Deva au fost publicate de catre utlizatorii forumului peundemerg.ro dedicat subiectelor de infrastructura. Inregistrarile surprind evolutia lucrarilor pe tronsoanele A1 Timisoara - Lugoj (Lot 2) si A1 Lugoj - Deva (Loturile 2,3,4), tronsoane ce au termen de finalizare prima parte a anului urmator. Odata finalizate, aceste loturi ar completa actualele "cioturi" de autostrada din Vestul tarii si ar duce la un coridor continuu de la Arad si pana la Sibiu.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă