MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Seful de la Drumuri si Autostrazi, despre Podul de la Braila: "Costa circa 500 de milioane de euro. Vom licita in acest an proiectarea, iar la final de 2017 - inceput de 2018, putem licita si executia" Pana in luna mai ar trebui sa termine revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Podul de la Braila, iar daca acesta va fi aprobat, pana la finalul anuluiC NADNR va scoate la licitatie proiectarea, a declarat seful CNADNR, Catalin Homor, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Costul? Circa 500 de milioane de euro pentru 4 kilometri de pod si 20 de kiloemtri de drum modernizat, iar executia ar putea fi licitata la final de 2017, inceput de 2018.
Unul din loturile autostrazii A3 Campia Turzii - Tg Mures a fost reziliat la cererea constructorului pentru ca au trecut 12 luni de la semnarea contractului si nu s-a dat ordinul de incepere Unul din cele cinci loturi de pe Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures a fost reziliat, la solicitarea constructorului, pentru ca a trecut mai bine de un an de cand s-a semnat contractul, insa CNADNR nu a emis Ordinul de incepere a lucrarilor, ca urmare a lipsei autorizatiilor de construire, a unor avize si a exproprierilor neefectuate la timp.
​Proiectarea autostrazilor din Moldova, Ploiesti - Bacau si Tg. Neamt - Iasi - Ungheni, lansata in acest an de Compania de Autostrazi: "Undeva in luna iunie poate fi lansata licitatia" Compania de Autostrazi va lansa in acest an pachetul de studii de fezabilitate si proiectare pentru autostrazile din Moldova: Tg Neamt - Iasi - Ungheni, respectiv autostrada/drumul expres Ploiesti - Bacau, a anuntat seful CNADNR, Catalin Homor, intr-un interviu acordat HotNews.ro. "Pentru tronsonul Ploiesti - Bacau avem caietele de sarcini gata. Le-am trimis la JASPERS, consultantul Comisiei Europene in Romania, sa ne dea un punct de vedere. In functie de raspunsul pe care il vom avea, eu estimez ca undeva in luna iunie poate fi lansata licitatia", a spus Homor.
​​VIDEO INTERVIU Catalin Homor, seful de la Autostrazi, despre autostrazile din Transilvania si planurile pentru Moldova, centurile din Oltenia, Podul de la Braila si problemele de pe Centura Capitalei. PLUS: Care sunt planurile pentru reformarea CNADNR "A fost un soc  [cand am venit la conducere], ca marile proiecte in curs nu au toata documentatia si autorizatiile pentru executia lucrarilor", a declarat Catalin Homor, seful de la Autostrazi intr-un interviu acordat HotNews.ro. Directorul CNADNR spune ca in ultimele luni s-a lucrat mult pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor, iar pasul urmator va fi o reformare a Companiei de Drumuri, cu mai putini directori, dar cu un departament propriu de proiectare si cu o directie care sa gestioneze si lucrari in teren. Anul 2016, dincolo de santierele deja in executie, va aduce noi licitatii pentru studii de fezabilitate si lucrari noi. Vezi in articol interviul integral.
Catalin Homor, directorul CNADNR: Estimez ca la sfarsitul lunii aprilie vom avea un contract semnat pentru pasajul de la Domnesti De ce se construiesc atat de greu autostrazile la noi? Ce se intampla cu Compania statului care gestioneaza infrastructura rutiera ? Care e stadiul autostrazilor in executie si cati km inaugurati vom bifa anul acesta? Cand vom vedea o autostrada in Moldova si cand vom avea o Centura a Capitalei modernizata la standarde europene? Luni, de la ora 15:00, seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, a discutat cu cititorii HotNews.ro.
VIDEO Filmare din avion cu autostrada A10 Sebes - Turda si imagini din drona cu "ciotul"A3 Gilau - Nadaselu, in constructie langa Cluj-Napoca O noua filmare din avion cu santierul celor patru loturi din autostrada A10 Sebes - Turda a fost publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Pana la finalul anului, doua loturi au sanse de a fi terminate si inaugurate. Langa Cluj-Napoca, 8,7 km sunt in constructie din autostrada A3, intre Gilau si Nadaselu, iar o noua filmare API cu o drona arata stadiul lucrarilor spectaculoase realizate in dealurile din zona.
VIDEO Imagini din avion: Cum arata in prezent santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, pe toate loturile Noi imagini din avion cu santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, Loturile 2, 3 si 4 au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul lucrarilor pe unele portiuni, precum si zonele de santier unde executia treneaza. Lotul 2 partial si Lotul 3 integral sunt cele doua zone care au mari sanse sa fie gata si inaugurate pana la finele anului, insa depind si de o solutie provizorie de descarcare a traficului in zona Holdea.
Ministrul Dan Costescu: Tronsoanele de autostrada Sibiu-Boita si Curtea de Arges-Pitesti vor fi gata in 2020 odata cu reabilitarea DN73C Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a dat asigurari joi, la Ramnicu Valcea, ca pana in anul 2020 se vor finaliza tronsoanele Sibiu - Boita si Pitesti - Curtea de Arges, odata cu reabilitarea DN73C, legatura Ramnicului cu autostrada Sibiu - Pitesti, scrie Agerpres.
​Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures: A fost semnat contractul pe ultimul lot ramas fara constructor, intre Iernut si Chetani / 98 de milioane de euro pentru 18 km de autostrada Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures ce inca nu avea un cosntructor, lotul 2 Iernut - Chetani din sectiunea Ogra - Campia Turzii. Contractul pentru cei circa 18 km a fost semnat cu asocierea Astaldi - Max Boegl - Astalrom - Consitrans pentru suma de 438 de milioane de lei, la aproape doi ani de la lansarea licitatiei.
Guvernul vrea un proiect de lege pentru serbarea centenarului in 2018 si include in el autostrazile Pitesti - Sibiu si Iasi - Targu Mures Guvernul inentioneaza sa lanseze un proiect de lege in vederea sarbatoririi centenarlui in 2018 - 100 de ani de la Marea Unire - si va include doua mari proiecte de infrastructura realizate prin fonduri europene: autostrada Sibiu - Pitesti si autostrada Iasi - Targu Mures, prioiecte ce vor fi gestionate multianual in mod separat. Cu toate acestea, stadiul actual al celor doua proiecte exclude din start o finalziare pana in 2018: Sibiu - Pitesti, in mod realist, ar putea fi gata abia din anul 2021, in timp ce autostada Iasi - Targu Mures, dincolo de faptul ca ar costa mai mult decat toti banii europeni pe care Romania ii are la dispozitie, este programata in Master Plan abia dupa 2020.
In ce stadiu e autostrada Pitesti - Sibiu, viaductul peste Somes pe autostrada A3 de langa Cluj-Napoca si sectiunea cu tunele de pe autostrada A1 Lugoj-Deva Pe sectiunile de capat ale autostrazii Sibiu - Pitesti va incepe studiul geotehnic in perioada urmatoare, a anuntat directorul CNADNR, Catalin Homor. Studiul de Fezabilitate are termen de finalizare pana la finalul anului, iar apoi autoritatile vor scoate la licitatie proiectarea autostrazii pentru toate sectoarele. Viaductul de autostrada peste Somes, pe A3 langa Cluj-Napoca, va fi scos la licitatie in luna mai, cu un termen de finalizare de o luna. In iunie, conform CNADNR, va fi scoasa la licitatie si sectiunea cu tunele pentru ursi de pe A1 Lugoj-Deva, Lot 2.
Compania de Drumuri devine jucator pe piata constructorilor de Autostrazi si reface in regie proprie sectorul demolat Sibiu-Orastie, Lot 3: "E un semnal dat constructorilor neseriosi. Putem finaliza noi lucrarile si sa reziliem contractele fara sa mai stam pe ganduri" Compania de Drumuri si Autostrazi va avea un Departament propriu de Proiectare pentru a accelera implementarea unor proiecte, dar intra si in randul constructorilor cu propriile capacitati, acolo unde e nevoie, a precizat luni directorul CNADNR, Catalin Homor. Prima lucrare de Autostrada realizata in regie proprie de catre CNADNR va fi refacerea Lotului 3 din autostrada Orastie - Sibiu. "Asta e ca un semnal dat constructorilor care sunt neseriosi. In orice moment putem lua decizia ca lucrarile sa fie finalizate in regie proprie si sa reziliem contractele fara sa mai stam pe ganduri", a spus Homor.
Schimbari majore anuntate in Compania de Autostrazi: Departament propriu de proiectare, un audit al personalului, Directie de Control Intern si o noua Organigrama pentru CNADNR / Homor: "Numarul de directori se va diminua" Compania de Drumuri si Autostrazi va avea, in curand, o noua organigrama, numarul directorilor urmand a fi redus, a anuntat luni, directorul CNADNR, Catalin Homor. La pachet, seful de la Drumuri a anuntat ca vrea sa demareze un Audit de personal la nivelul CNADNR pentru a vedea de cati oameni si de ce profesii este nevoie mai exact in Companie, astfel incat sa se evite angajarile si posturile inutile. In plus, seful CNADNR a precizat ca va fi implementat un departament de control intern care sa monitorizeze activitatile unde riscul de frauda este crescut. Alte proiecte vizeaza un Departament propriu de proiectare si dezvoltarea capacitatii CNADNR de interventie in regim propriu pe santiere, ca un mesaj trimis "constructorilor neseriosi".
Schimbare in MasterPlanul de Transport inainte de a fi trimis la aprobare in Parlament? Un europarlamentar roman vrea modificarea ordinii in care au fost prioritizate autostrazile din Oltenia si Moldova Master Planul General de Transport - documentul strategic la care lucreaza autoritatile romane de mai bine de trei ani si care stabileste strategia pe infrastructura de transport pe urmatorii 15 ani - ar urma sa ajunga in Parlament pentru a fi aprobat printr-o lege pana la vara. Cu toate acestea, desi documentul a fost finalizat si agreat deja cu Comisia Europeana, europarlamentarul roman Marian-Jean Marinescu considera ca documentul ar trebui modificat, iar prioritatile rutiere stabilite pentru Oltenia si Moldova in urmatorii ani ar trebui schimbate cu cele programate teoretic pentru perioada 2020-2030. Eurodeputatul vrea sa se puna accent pe conexiunea cu vestul, desi proiectele vizate depasesc de trei ori valoarea autostrazilor programate sa inceapa de pe acum si pe care ar vrea sa le inlocuiasca.
Ministrul Transporturilor: Reabilitarea A2 nu se va face in sezon estival pentru ca "nu suntem tara lui Dorel" Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a precizat ca lucrarile de reabilitare pe Autostrada Bucuresti - Constanta, pe o lungime de 40 de kilometri din tronsonul Drajna - Lehliu, nu se vor face in sezon estival pentru ca "nu suntem tara lui Dorel", relateaza Mediafax.
Compania de Drumuri: "Autostrada Soarelui nu se inchide. Reparatiile pe sectorul Lehliu-Drajna vor incepe abia din septembrie, nu in timpul sezonului estival" Autostrada Soarelui A2 nu se va inchide pentru reparatii in sezonul estival, raspunde Compania de Drumuri si Autostrazi unor acuzatii cum ca a planificat reabilitarea a circa 40 de km intre Lehliu si Drajna in timpul verii, cand traficul spre litoral va creste. Compania explica faptul ca doar a anuntat alocarea fondurilor si a subliniat ca lucrarile se vor face dupa organizarea unei proceduri de achizitie publica ce ar putea dura cateva luni de la lansare si pana la semnarea contractului, punand astfel data de incepere udneva in luna septembrie.
Peste 1.000 de km de drumuri nationale intra in reparatii de la 1 aprilie - operatiune ampla de reabilitare demarata de Compania de Autostrazi prin directiile din subordine Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale anunta ca a demarat "Programul de punere in ordine a retelei de drumuri nationale si autostrazi (Urgenta I si Urgenta II)", care vizeaza executarea unor lucrari de intretinere a drumurilor in regie proprie. Potrivit CNADNR programul reabilitarilor va debuta pe 1 aprilie si va dura trei luni, iar seful Companiei anunta ca 1.000 de km de drum national vor intra in programul de intretinere.
​Perdele forestiere, plantate pe 8 km din Autostrada Soarelui (A2) intre podurile Fetesti si Cernavoda Pe Autostrada Soarelui A2, pe circa 8 km intre podurile Fetesti si Cernavoda, exista un sector de perdele forestiere prin plantarea de puieți specifici pe o suprafață de aproximativ 24 de hectare, anunta Compania de Autostrazi. Perdeaua forestiera, aflata in al doilea an de vegetatie, a venit pe fondul colaborarii cu Ministerul Mediului si Regia Nationala a Padurilor Romsilva, iar Compania de Autostrazi anunta formarea unui grup de lucru care sa accelereze procedurile de plantare a perdelelor forestiere.
Compania de Autostrazi: Fonduri de circa 10,5 milioane euro pentru reabilitarea celor 40 de km din Autostrada Soarelui A2 intre Drajna si Lehliu Circa 10,5 milioane de euro, aproximativ 46,5 milioane de lei, au fost alocate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi pentru demararea lucrărilor de reabilitare pe Autostrada A2, tronsonul Drajna-Lehliu, pe o lungime de 40 km, anunta compania intr-un comunicat. CNADNR va lansa o licitatie publica pentru lucrari in perioada urmatoare, insa spera ca traficul in perioada estivala sa nu fie afectat.
Traficul in zona Eroilor, unde se lucreaza la Magistrala 5 de metrou, redeschis partial intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Metrorex anunta ca de luni dupa amiaza a fost redeschisa circulatia rutiera pentru transportul in comun si pentru autovehiculele cu sarcina pe osie mai mica de 3.5 tf., intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Carol Davila, pe bd. Eroilor si bd. Eroii Sanitari. Inchiderea circulatiei s-a facut dupa ce in decembrie a avut loc un incident, terenul surpandu-se de sub carosabil in timp ce unul din utilajele care sapa tunelul metroului lucra in zona. Totusi, Metrorex anunta ca in perioada in care a fost inchis traficul s-a lucrat la accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, lucrare ce oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului timp de trei luni si care era programata pentru luna mai.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version