MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Telenovela autostrazii Comarnic - Brasov, aproape de final. Autoritatile se gandesc sa renunte la concesiunea de 8,5 miliarde de euro de pe Valea Prahovei Concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov a picat, potrivit postului de stiri Digi 24, care citeaza un raport nepublicat al Companiei nationale de autostrazi si drumuri (CNADNR). Pe de alta parte, surse guvernamentale au confirmat pentru HotNews.ro decizia autoritatilor de a renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag, ce presupune un cost pentru statul roman de 8,5 miliarde de euro pe o perioada de 26 de ani, insa pana in acest moment nu au fost semnate documente oficiale in acest sens, acest lucru urmand a fi facut, cel mai probabil, de noul ministru al Transporturilor.
Autostrada Pitesti - Sibiu, un pas mai aproape de realizare: Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a fost semnat Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a fost semnat luni de catre Compania de Autostrazi (CNADNR) si Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Contractul are o valoare de 6,5 milioane euro si are o durata de implementare de 17 luni, insa documentele pentru primele sectiuni - la capete - ar trebui sa fie gata dupa numai cinci luni, astfel incat loturile Sibiu-Boita si Curtea de Arges - Pitesti sa poata fi scoase la licitatie mai devreme.
Bilant dezastruos al drumurilor nationale reabilitate pe bani europeni: 19 din 28 de proiecte nu au sanse sa fie gata anul acesta, cand se termina finantarea europeana Din 28 de proiecte de reabilitare a drumurilor nationale pe fonduri europene, nu mai putin de 19 sunt cu stadiul sub 50% (majoritatea sub 30%) si, practic, au sanse zero sa fie gata pana la finalul lui 2015 cand se inchide exercitiul financiar european actual, potrivit Asociatiei Pro Infrastructura, care a obtinut raportarile oficiale de la Ministerul Fondurilor Europene. In total, valoarea proiectelor care sunt gestionate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) ajunge la circa 600 de milioane de euro, din care pana la 85% sunt bani europeni, bani europeni care se pierd daca proiectele nu vor fi gata la timp pana pe 31 decembrie, asta desi multe din proiectele din lista au acumulat deja intarzieri peste intarzieri si extinderi de termene.
VIDEO Imagini din avion cu autostrada A1 Timisoara - Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului Cei 25,6 km de autostrada aflati in constructie intre Timisoara si Lugoj si programati sa fie finalizati in acest an au fost filmati din avion de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). La pachet cu tronsonul-santier au fost filmati si cei 10 km din autostrada Lugoj - Deva lot 1 finalizati in 2013, dar nedeschisi circulatiei pentru ca se terminau in camp. Din imaginile inregistrate se poate observa avansul lucrarilor care au sanse foarte mari sa fie gata anul acesta, desi termenul contractual este vara lui 2016.
Lipsa de transparenta: Intr-un an cheie pentru absorbtia fondurilor europene, Autoritatea de Management pe Transport nu mai raspunde la solicitarile de informatii Autoritatea de Management a Programului Operational Sectorial - Transport (AMPOS-T), responsabila de fondurile europene pentru infrastructura, a incetat sa raspunda solicitarilor de informatii trimise (in dispretul legii 544/2001), iar pagina de web fost complet abandonata, in urma mutarii de la Transporturi la Ministerul Fondurilor E uropene, sustine Asociatia Pro Infrastructura (API). Societatea civila atrage atentia asupra acestei lispe de transparenta la AMPOST avand in vedere ca anul 2015 este unul critic pentru absorbtia fondurilor europene si "la sfarsitul caruia riscam pierderea a 1,5-2 miliarde de euro" din fondurile pentru infrastructura.
Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu: Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc un astfel de document "Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc in prezent un astfel de document", spune Comisarul european pentru Politica regionala, Corina Cretu. Cu toate acestea, oficialul european precizeaza ca mai sunt aspecte de discutat cu Ministerului Transportului in cursul lunii iunie, "insa per ansamblu suntem pe drumul cel bun". Potrivit lui Cretu, obiectivul comun al Comisiei Europene si al Guvernului  este de a reusi finalziarea si adoptarea Programului Operational pentru Infrastructura Mare si a Programului Operational Regional "pana la jumatatea lunii iulie". Ioan Rus, ministrul Transporturilor, a precizat ca, pentru implementarea proiectelor de infrastructura din Master Plan, Romania intentioneaza sa foloseasca imprumuturi de 7 miliarde de euro de la BEI si BERD.
49 km din DN18 vor fi reabilitati pentru 34 milioane de euro. Compania de Drumuri a atribuit doua noi contracte pentru ruta Moisei - Borsa - limita judetului Suceava Reabilitarea a circa 49 de kilometri din DN18 pe ruta Moisei - Borsa - Sesuri (granita cu jud. Suceava) va fi finalizata pentru circa 34 milioane de euro, dupa ce Compania de Drumuri a atribuit doua noi contracte in urma unor licitatii publice. DN18, un drum care face legatura direct intre judetele Maramures si Suceava, a ajuns intr-o situatie jalnica, cu adevarate cratere in asfalt. Reabilitarea drumului a inceput din 2011, dar in 2014 contractul initial a fost reziliat si lucrarile au fost oprite.
Pana la o autostrada pe Valea Prahovei, Compania de Autostrazi vrea sa faca centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic si a contractat deja Studiile de Fezabilitate Studiile de Fezabilitate pentru centurile ocolitoare pe Dn1 la Busteni si Comarnic vor fi realizate in urmatoarele 4 luni dupa ce Compania de Autostrazi a semnat joi doua contracte in valoare totala de 58.000 de euro cu firma EGIS Romania. In paralel, de mai bine de o luna, este asteptata o decizie finala a Guvernului in ceea ce priveste concesiunea autostrazii A3 Comarnic - Brasov - daca proiectul merge inainte sau nu. Concesiunea, asa cum a fost negociata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag, presupune un cost de 325 de milioane pe an, timp de 26 de ani, adica un total de circa 8,5 miliarde de euro pentru cosntructia, operarea si intretinerea a 53 de km de autostrada pe Valea Prahovei.
Liber pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Curtea de Apel a transat situatia contestatiilor, iar contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate poate fi semnat Curtea de Apel Bucuresti a intors decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) care stabilise ca CNADNR sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor. Decizia justitiei este definitiva, iar asta inseamna ca CNADNR poate semna contractul cu asocierea Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL ce castigase licitatia initial. De mentionat ca firma Tecnic Consulting Engineering este proiectantul autostrazii Orastie - Sibiu Lot 3, acolo unde au fost si sunt in continuare mari probleme de stabilitate si cu alunecari de teren.
Pasajul subteran Michelangelo din Timisoara, a carui constructie a durat 3 ani, a fost deschis circulatiei Pasajul subteran Michelangelo din Timisoara, a carui constructie a durat trei ani, fiind realizata in mare parte cu fonduri europene, a fost deschis circulatiei joi, in prezenta primarului Nicolae Robu, care a spus ca "au fost unii" care si-au dorit sa nu reuseasca sa realizeze acest proiect.
Cum raspunde CFR la acuzele Alstom cum ca ar fi fost modificat netransparent locul de depunere a ofertelor in cazul licitatiilor de 2 miliarde de euro pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar CFR considera nejustificate acuzatiile companiei Alstom, lider al asocierii RailWorks, care sustinea in urma cu o saptamana ca, in cazul licitatiilor de circa 2 miliarde de euro pentru pentru lucrarile de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria (cca 140 km), i-a fost respinsa oferta pentru ca locatia de depunere a fost modificata netransparent. CFR sustine ca a respectat toate procedurile si ca locul de depunere al ofertelor este bine precizat in documentatia din licitatie.
​​VIDEO FOTO Imagini din avion si din teren cu autostrada A1 in constructie de la Lugoj la Deva (Loturile 2,3 si 4) Noi imagini din avion cu santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, Loturile 2, 3 si 4, impreuna cu un set detaliat de poze de la nivelul solului, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul lucrarilor pe unele portiuni, precum si zonele de santier unde executia treneaza. Vezi in articol care este stadiul curent al celor trei loturi programate sa fie gata in 2016.
Stadiul lucrarilor pe fiecare santier de autostrada din tara. Care sunt tronsoanele planificate sa fie deschise traficului in acest an In momentul de fata in Romania se lucreaza la aproape 215 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe circa 37,5 km pana la finalul lui 2015, bifand o contraperformanta mai mare ca in 2014 cand s-au deschis doar 50 de km de autostrada, potrivit informatiilor oficiale solicitate de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor , atunci in urmatoarea perioada se va inaugura intreaga autostrada Arad - Nadlac impreuna cu punctul de trecere al frontierei cu Ungaria, iar pana la finele anului va fi deschisa si Timisoara Lugoj Lot 2, facand ca intreaga distanta de la Lugoj si pana la granita cu vecinii maghiari sa fie pe autostrada. Vezi in articol care este stadiul lucrarilor pe fiecare santier de autostrada din tara.
​FOTO Cum arata in prezent autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului Autostrada A1 pe tronsonul Timisoara - Lugoj Lot 2 (25,6 Km) este planificata a fi deschisa anul acesta, conform unui raspuns oficial al Companiei de Autostrazi pentru HotNews.ro. Noi fotografii din teren publicate de membrii Asociatiei Pro Infrastructura (API) arata cum se prezinta la zi satierul ajuns la un stadiu fizic de circa 71%.
Exemplu de gandire "strategica" din partea Companiei de Autostrazi: Revizuieste acum pe 5 milioane de euro Studiul de Fezabilitate la o autostrada programata in Master Plan sa fie construita abia dupa 2023 Compania de Autostrazi a semnat miercuri un contract pe 5,1 milioane de euro pentru a revizui Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrazii Tg Mures - Ditrau, parte a autostrazii care va lega Tg. Mures de Iasi, desi tronsonul in cauza este planificat in varianta finala a Master Planului trimisa la Comisia Europeana sa fie construit abia din 2023. Mai mult, documentul strategic prevede ca SF-ul sa fie revizuit intre 2021-2022. Surse guvernamentale au precizat pentru HotNews.ro ca semnarea contractului de catre CNADNR este in contradictie flagranta cu strategia pe care statul roman incearca s-o convina cu oficialii europeni, iar Asociatia Pro Infrastructura acuza ca aceasta lipsa de coordonare a institutiilor duce la risipa de bani.
​Studiul de Fezabilitate pentru autostrada de la Targu Mures la Ditrau, parte din autostrada A8 spre Iasi, va fi revizuit pentru 5 milioane de euro. Compania de Autostrazi a semnat contractul Asocierea Aecom Ingineria SRl - Consitrans SRL - Search Corporation va revizui Studiul de Fezabilitate pentru „Autostrada Târgu Mureș - Ditrău”, parte a autostrazii care va lega Tg. Mures de Iasi, anunta Compania de Autostrazi. Contractul care a fost semnat miercuri are o valoare de 22,7 miliaone lei (circa 5,1 milioane de euro) si este finantat in proportie de 85% din fonduri europene nerambursabile.
​Probleme la licitatiile de 2 miliarde de euro pentru reabilitarea Coridorului IV feroviar: Alstom amenita cu contestatii si sustine ca CFR le-a respins oferta dupa ce ar fi modificat netransparent locatia de depunere Pe 18 si 19 mai au fost termenele de depunere a ofertelor la licitatiile de circa 2 miliarde de euro pentru lucrarile de modernizare a Coridorului IV feroviar de la km 614 (aproape de Arad) si pana la Simeria (cca 140 km). Licitatiile au fost demarate inca de anul trecut, dar au fost ba suspendate, ba anulate din cauza unor erori in documentaria de atribuire. Dupa un an pierdut si amanari peste amanari, problemele nu par a se fi terminat. Alstom, una dintre companiile interesate de licitatie, a precizat pentru HotNews.ro ca i s-a respins oficial oferta, "sub pretext că aceasta ar fi fost întârziată, deși locația de depunere a acesteia a fost discreționar și netransparent modificată de către CFR".
​​Capcane mortale pe viitoarea Centura de Sud a Bucurestiului: Incadrata ca prioritatea zero la Drumuri Expres in Master Plan, dar proiectata fara cap. Toate intersectiile sunt cu viraj la stanga, ca la Tunari si Stefanesti Modernizarea si largirea la 4 benzi a celor 35 de km de Centura Sud a Capitalei este trecuta pe primul loc in tabelul drumurilor expres din Master Plan. Cu toate acestea, Studiul de fezabilitate din 2007 prevede intersectii proiectate sa permita virajul la stanga, taind practic o directie de trafic. Intersectiile sunt similare celor construite pe centura Nord la Tunari si Stefanesti, intersectii unde au fost nenumarate accidente si pe care autoritatile tocmai se chinuie sa le modifice acum. In martie, Compania de Autostrazi a dat un contract pentru "completarea" SF-ului pentru Centura Sud, insa in Caietul de sarcini nu se precizeaza nimic concret despre reconfigurarea intersectiilor problema. Surse institutionale spun, insa, pentru HotNews.ro ca amenajarea intersectiilor va fi totusi regandita astfel incat sa nu existe conflicte de trafic."Este inacceptabila repetarea greselilor de la reabilitarea Centurii Bucuresti Nord unde avem solutii proaste, periculoase si cu capacitate redusa de trafic. CNADNR trebuie sa solicite imperativ proiectantului sa fie eliminate conflictele de trafic la intrarea si iesirea din soseaua de centura" - Asociatia Pro Infrastructura
Primii 3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, scosi din nou la licitatie, la pachet cu finalizarea nodurilor rutiere de pe Centura si Moara Vlasiei. Valoarea estimata: 39 mil. euro Proiectarea si executia finala a primilor 3,3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din zona Petricani si pana la soseaua Popasului, la pachet cu finalizarea lucrarilor la nodurile rutiere Centura Bucuresti (km 6+500) si Moara Vlasiei (km 19+500) a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi (CNADNR), la trei luni de la rezilierea contractului initial cu italienii de la Impresa Pizzarotti. Valoarea estimata a contractului este de 173 de milioane de lei (38,9 mil. euro) cu o durata pentru executie de 18 luni.
VIDEO Filmare din avion cu toate loturile in constructie ale autostrazii A10 Sebes - Turda, publicata de Asociatia Pro Infrastructura O noua filmare in avion cu cei 70 de km aflati in constructie ai viitoarei autostrazi A10 Sebes - Turda a fost publicata de nou-infiintata Asociatie Pro Infrastructura (API) care reuneste utilizatorii forumului de infrastructura peundemerg.ro. In imagini se observa stadiul lucrarilor pe cele patru loturi ai autostrazii ce costa circa jumatate de miliard de euro si care va face legatura intre A1 si A3.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă