MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ministrul Transporturilor: Dacă CFR Infrastructură ar recupera datoriile de la CFR Marfă și ar folosi banii, am avea sute de kilometri fără restricţii de circulaţie CFR Infrastructură are de recuperat peste 100 milioane de euro datorii de la CFR Marfă, bani cu care ar putea fi făcute investiții și restricțiile de circulație ar putea fi ridicate pe sute de kilometri, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Lipsa autostrăzilor din România nu poate fi pusă în seama autorităților, ci este cauzată în general de termenele mari și de contestațiile frecvente depuse în cazul licitațiilor, a mai declarat ministrul.
CFR pune cruce trenului direct Gara de Nord - Aeroport. Nu va fi gata la Euro 2020, iar compania va pune scări rulante și va construi o clădire în halta de unde pasagerii vor lua în continuare microbuzele către Otopeni Trenul direct Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, care ar fi trebuit să fie gata anul acesta, nu va fi funcțional mult timp de acum înainte și în niciun caz în 2020. Din cauza „lipsei de înțelegere” a Primăriei Otopeni nu mai sunt șanse ca proiectul să fie terminat până în iunie 2020, astfel că cei care vor merge atunci spre Otopeni, vor lua microbuzele din halta situată la 3 km de Henri Coanda. Vor fi puse scări rulante și se va construi și o clădire, a spus Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.
Lucrările la unul din marile proiecte pentru Capitală au demarat în sfârșit: extinderea stației de epurare de la Glina De pe data de 14 martie au început lucrările de construire pentru organizarea de şantier la proiectul "Extinderea staţiei de epurare a apelor uzate şi construcţia incineratorului de nămol" de la Glina, la peste cinci ani de la lansarea licitației. Întreg proiectul stației de epurare de la Glina are o valoare de circa 1,7 miliarde de lei, iar etapa extinderii și realizarea incineratorului de nămol valorează circa 505 milioane de lei și a fost contractată în 2017 cu asocierea FCC Construccion, Aqualia Intech SA & SC Suez International SAS - lider de asociere FCC Construccion.
Blocaj pe autostrada A10 Sebes - Turda: "Aproape 30 de km sunt gata de folosire, dar stau inchisi din cauza unei hotarari de guvern absurde" / Scrisoarea unui deputat USR catre premierul Dancila Loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda au toate lucrarile de drum finalizate, insa nu au fost deschise circulatiei pentru ca autoritatile de la Transporturi sustin ca nu pot receptiona tronsoanele pentru ca nu sunt finalizate absolut toate lucrarile. Catalin Drula, deputat USR, membru in comisia de Transporturi, transmite premierului Dancila, intr-o scrisoare deschisa, ca situatia este la mana Guvernului sa schimbe regulamentele pentru ca "autostrada sta inchisa in timp ce pe drumul national paralel (DN1) au periodic loc accidente cu victime".
CFR Calatori are un nou director general. Leon Barbulescu il inlocuieste pe Iosif Szentes CFR Calatori a anuntat faptul ca Leon Barbulescu este noul director al companiei, pentru urmatoarele patru luni, conform unei decizii a consiliului de administratie. In ultimii trei ani CFR Calatori a fost condusa de Iosif Szentes.
Pe modelul Firea, Compania de Autostrazi isi face propria firma care sa construiasca drumuri Compania care se ocupa cu administrarea infrastructurii rutiere, CNAIR, a decis sa infiinteze o noua firma, o Antrepriza de constructii insarcinate cu lucrari de drumuri si autostrazi, dupa modelul companiilor create de catre Primaria Muncipiului Bucuresti. Reprezentantii CNAIR sustin ca noua firma va avea menirea sa continue si sa termine acele proiecte rutiere care au fost abandonate de constructori sau care, din diverse motive, nu au mai fost terminate, fara a se mai pierde timp pe noi licitatii.
Centura Feroviara si trenurile urbane care sa conecteze Bucurestiul de zona metropolitana, un proiect care bate pasul pe loc Proiectul Centurii Feroviare a Capitalei si a unor trenuri urbane cu opriri dese care sa lege rapid diverse cartiere din Bucuresti si comunele din zona, bate pasul pe loc, desi in 2016 cand a fost reinviat, punerea in practica parea una usoara. Reprezentantii CFR explica pentru HotNews.ro ca unii pasi birocratici s-au facut, dar tot nu este clar cand va fi gata prima faza a proiectului, fiindca totul depinde de alte proiecte de infrastructura care, in purul stil romanesc, au acumulat si ele intarzieri dupa intarzieri.
Lucratorii feroviari francezi ameninta cu 36 de zile de greva, fiindca se opun reformelor propuse de Macron. In ultimele sapte decenii nu a existat an fara greva la SNCF Cele patru sindicate franceze au amenintat ca vor fi 36 de zile de greva intre aprilie si iunie si traficul va fi paralizat, protestele fiind impotriva reformelor propuse de administratia Macron care vrea sa eficientizeze activitatea SNCF ce a acumulat aproape 50 miliarde euro datorie. "Ceferistii" francezi au obtinut multe prin greve de-a lungul timpului, facand proteste in fiecare an, dn 1947 incoace, cele mai mari fiind in 1968 si 1995.
Metrorex: In trei luni circa 2.000 de oameni au calatorit cu biletul unic metrou - RATB "In ultimele trei luni, 2 000 de oameni au calatorit cu metroul si cu mijloacele de transport in comun R.A.T.B. utilizand biletul unic", anunta Metrorex. Biletul unic de calatorie valabil si pe metrou, si pe mijloacele RATB a fost pus in vanzare din luna decembrie si presupune un interval de 60 de minute in care utilizatorul poate calatori indiferent cu orice mijloc de transport in Capitala.
Finalizarea variantei ocolitoare Suceava, scoasa din nou la licitatie dupa trei ani pierduti. Proiectul a fost abandonat la 85%, iar in bugetul pe 2018 are ZERO lei alocati Finalizarea ultimilor 7 km ai Centurii Municipiului Suceava - un drum cu o banda pe sens al carei constructii a demarat in urma cu 11 ani - a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Drumuri, la trei ani de la abandonarea lucrarilor la stadiul de circa 85%. Valoarea estimata a lucrarilor de finalziare este de circa 18,8 milioane de euro, iar termenul de finalizare ar urma sa fie 9 luni de la semnarea noului contract. Cu toate acestea, in bugetul Ministerului Transporturilor pe 2018 proiectul Centurii Sucevei are ZERO lei alocati.
Autostrada Pitesti - Sibiu: Compania de Drumuri se pregateste sa scoata la licitatie constructia sectiunii 4 Documentatia pentru Contractul destinat proiectarii si executiei sectiunii 4 a autostrazii Pitesti-Sibiu, a fost trimisa joi la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice pentru verificare si validare, anunta Compania de Autostrazu (CNAIR). Dupa finalizarea acestei etape contractul pentru proiectare si executie va putea fi postat pe SEAP, pentru ofertare. Sectiunea 4 a autostrazii Pitesti-Sibiu, este cuprinsa intre localitatile Tigveni si Curtea de Arges, iar proiectarea si executia acestei sectiuni ar urma sa dureze cinci ani.
VIDEO FOTO Noi imagini de pe Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. Cum arata statia Favorit si statia Parc Drumul Taberei de langa Piata Moghioros Metroul din Drumul Taberei are toate sansele sa fie dat in folosinta abia la jumatatea anului viitor, bifand o noua depasire de termen, in ciuda stadiului destul de avansat la statii si tunele. Intarzierea vine pe fondul unei licitatii pentru sisteme de siguranta si automatizare pe care Metrorex inca nu a finalizat-o si care e blocata intr-o contestatie. Abia de la semnarea contractului ar urma sa curga inca un termen de 9 luni pana cand totul sa fie gata. Intre timp, multe dintre statii au prins contur, iar finisajele sunt aproape gata. Initial, pe noua linie M5 vor circula 10 trenuri Bombardier pana cand Metrorex va reusi sa achizitioneze noi trenuri.
​FOTOGALERIE Imagini de pe santierul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei: Cum arata spectaculoasa statie Valea Ialomitei Lucrarile la Magistrala 5 de metrou si la statiile din cartierul bucurestean Drumul Taberei avanseaza, insa "nu lucrarile din teren dau acum cele mai mari emotii autoritatilor, ci licitatia pentru sistemul de siguranta si automatizare a traficului", sustine Asociatia Pro Infrastructura care a vizitat santierul si a publicat o fotogalerie cuprinzatoare. Potrivit API, un termen realist pentru finalizarea M5 pana la Eroilor va putea fi dat abia dupa finalizarea licitatiei pentru automatizare, insa e putin probabil ca proiectul sa fie gata pana in primul trimestru din 2019.
In ce stadiu sunt lucrarile de modernizare a caii ferate de pe Coridorul IV si cand vor circula trenurile cu viteza decenta intre Brasov si Arad Trenurile care pleaca din Bucuresti fac 10 ore pana la Cluj si un pic mai mult pana la Arad. De mai bine de sase ani s-au semnat primele contracte pentru modernizarea a peste 200 km de cale ferata din Ardeal pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Intarzierile cu reabilitarea sunt mari, un mic segment este gata, alte tronsoane sunt terminate in proportie de peste 80%, dar mai repede de 2022-2023 lucrarile nu vor fi finalizate pe tot parcursul. In prezent pe multe segmente viteza medie este intre 45 si 50 km/h.
Fostul director al CNAIR Narcis Neaga, numit membru in CA al companiei. Asociatia Pro Infrastructura: Perioada mandatului sau a fost "cea mai nociva pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania" Fostul director al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Narcis Neaga a fost numit, joi, membru in Consiliul de Administratie al CNAIR. Asociatia Pro Infrastructura spune ca perioada in care Narcis Neaga a condus CNAIR a fost "cea mai nociva pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania din ultimii ani". Narcis Neaga a fost cercetat de procurorii DNA pentru abuz in serviciu in legatura cu un contract privind autostrada Sibiu - Orastie, dar clauza a fost clasata.
CFR a lansat licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate a liniei de cale ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni CFR a lansat licitatia deschisa pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar realizarii liniei de cale ferata dintre Gara de Nord si  Aeroportul Henri Coanda, proiect care parea usor de realizat, din moment ce presupunea construirea a doar 2 km de cale ferata in plus, a unui pasaj pe sub DN1 si a unei gari la aeroport.. Valoarea totala estimata a contractului este de 2.7 milioane lei pentru studiul de fezbilitate. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 12 aprilie 2018. In actualele conditii legatura ar putea fi gata cel devreme in 2020.
CFR Calatori estimeaza ca va avea pierderi de 368 milioane lei in acest an, de patru ori mai mult decat in 2017 CFR Calatori estimeaza pierderi de 367,68 milioane lei in acest an si venituri totale de 2,08 miliarde lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri si cheltuieli publicat in dezbatere de actionarul majoritar, Ministerul Transporturilor, citat de news.ro.
A fost desemnat constructorul pentru Centura de Sud a Timisoarei - un drum nou de 25 de km, dar care va avea doar o banda pe sens. Costul? 59 milioane de euro Compania italiana TIRRENA SCAVI S.p.A a fost desemnata castigatoare in licitatia pentru proiectarea si executia Variantei de Ocolire Sud a Municipiului Timisoara. Viitoarea centura ar urma sa aiba o lungime de 25 de km, va face legatura intre DN59 si DN6, insa va fi construita doar cu O BANDA pe sens, dupa ce autoritatile de la drumuri au anulat anul trecut planurile pentru extinderea proiectului. Oferta constructorului italian este de 59 de milioane de euro, iar contractul, daca va fi semnat dupa perioada contestatiilor, are termen 6 luni pentru proiectare, 24 de luni pentru executie si 120 de luni garantie.
HARTA INTERACTIVA Drumurile nationale si autostrazile blocate din cauza viscolului: 11 tronsoane de drumuri nationale, inchise traficului rutier. Restrictii pe alte 10 Zeci de drumuri nationale si autostrazi sunt inchise traficului rutier din cauza viscolului. Capitala si 12 judete din sudul si estul tarii se afla marti, pentru a doua zi consecutiv, sub atentionare cod portocaliu de ninsori abundente si viscol. HotNews.ro va prezinta centralizat lista drumurilor nationale inchise, precum si o HARTA INTERACTIVA cu situatia la nivelul tarii. / Ultima actualizare: 19:30, 27 februarie.
VIDEO China dezvolta trenuri capabile sa ruleze cu 400 km/h China, tara care dewtine 25.000 de km de linii de mare viteza luycreaza la noi trenuri super-rapide care pot rula in mod constant cu 400 kmh, scrie agentia Xinhua. Trenurile chineze chiar sunt rapide: spre exemplu cei 2.700 km dintre Beijing si Kunming sunt parcursi in sub 11 ore, cam cat fac trenurile noastre intre Bucuresti si Arad. China a lansat cercetari si pentru trenuri care sa ruleze cu 600 km/h, dar este un proiect pe termen lung din cauza sigurantei si a investitiilor uriase.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă