MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Constructia Podului peste Dunare de la Braila - "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", scoasa la licitatie: 500 de milioane de euro, un an si jumatate proiectarea, trei ani executia Licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor la Podul peste Dunare din zona Braila, impreuna cu 20 de km de infrastructura rutiera adiacenta, a fost scoasa la licitatie, anuntul fiind publicat in SEAP. Realizarea podului reprezinta "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", noteaza Compania de Drumuri. Proiectul are o valoare estimata la circa 500 de milioane de euro si va fi gata in circa cinci ani de la momentul semnarii contractului: 18 luni va dura perioada de proiectare si 36 de luni va dura executia lucrarilor."Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrala (1.120 metri)", sustine CNAIR.
Centura Sud a Timisoarei, lansata la licitatie doar cu o banda pe sens. Deputat USR: "Au anulat proiectarea la doua benzi pe sens si vor face acum un proiect mai prost. Va fi un drum sufocat din start" Soseaua de Centura Sud a Timisoarei a fost lansata la licitatie in urma cu o saptamana, dar dupa un proiect invechit, cu o banda pe sens. Anterior, Compania de Drumuri anulase o licitatie care urmarea actualizarea proiectului la doua benzi pe sens. Catalin Drula, deputat USR si fost consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos avertizeaza ca noul proiect va fi unul slab, cu probleme in implementare si care, in orizontul 2020 cand ar urma sa fie gata, "va fi sufocat din start".
​​FOTO Centura Bucurestiului modernizata, dar cu intersectii proiectate fara cap. Doua dintre intersectiile de pe sectorul DN2-A2 scos la licitatie sunt proiectate asemanator cu nodul DN1-Otopeni, pe care acum Compania de Drumuri il carpeste Intersectiile Soselei de Centura a Capitalei cu DN2 si cu A2, in varianta largita la patru benzi pe care Compania de Drumuri tocmai a scos-o la licitatie, sunt gandite la nivel, cu sensuri giratorii alungite, asemanator cu intersectia din zona DN1-Pod Otopeni. Adic o solutie deficitara, pe care acum tocmai Compania de Drumuri il carpeste cu separatoare si cu alte sensuri giratorii. Proiectele apar astfel in documentatia scoasa la licitatie miercuri de catre CNAIR, desi de mai bine de doi ani - de cand transonul fusese reziliat - hartiile si planurile s-au plimbat prin companie si au existat declaratii oficiale ca toate intersectiile vor fi denivelate si fara conficte de trafic.
Reabilitarea a 48 de km din DN6 intre Alexandria si Craiova, scoasa la licitatie. Constractul are valoare estimata la aproape 60 de milioane de euro Licitatia pentru reabilitarea DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230, a fost lansata in portalul achizitiilor publice, informeaza Compania de Drumuri. Lungimea tronsonului ce va fi reabilitata este de 48 de km, iar valoarea estimata a contractului este de circa 60 de milioane de euro fara TVA.
Centura de Sud a Timisoarei, scoasa la licitatie. Aproape 85 de milioane de euro pentru tronsonul de 25 de kilometri Licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor Centura Sud a municipiului Timisoara, un drum nou in lungime de 25,7 km, a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Drumuri. Contractul are o valoare estimata de circa 85 de milioane de euro fara TVA si un termen de finalziare ce prevede 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie din momentul semnarii contractului.
Largirea la patru benzi a centurii Capitalei intre DN2 si A2, scoasa la licitatie. Contract de 75 de milioane de euro pentru sectorul de 11,5 km Modernizarea si largirea la patru benzi a celor 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) a fost scoasa la licitatie si anuntul de participare publicat in SEAP, la peste o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia. Valoarea estimata a contractului este de circa 75 de milioane de euro, iar durata lucrarilor va fi de 15 luni de la semnarea contractului.
Drum expres in loc de autostrada intre Pitesti si Craiova? "Vor sa construiasca un drum de nivelul anilor '50-'60 (numit drum expres) bazat pe un SF fara un studiu geotehnic de detaliu" - deputat USR Pitestiul ar urma sa fie legat de Craiova printr-un drum expres, nu printr-o autostrada, in urma unei decizii politice, avertizeaza deputatul USR Catalin Drula, fost consilier al premieruluI Ciolos pe partea de infrastructura. Drula sustine ca "PSD a luat decizia politica la Comitetul Executiv de la Sinaia sa anuleze planurile curente pentru realizarea acestui drum ca autostrada si vrea sa construiasca un drum de nivelul anilor '50-'60 (numit drum expres) bazat pe un studiu de fezabilitate din 2007 care nu are studiu geotehnic de detaliu (a se citi "autostrada surpata" si "alunecari de teren" sau "Orastie-Sibiu reloaded")".
Probleme cu proiectul Centurii Bacau, primul tronson de autostrada din Moldova: Compania de Drumuri reziliaza contractul cu constructorul turc Contractul pentru executia Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, proiect ce cuprinde practic si realizarea primilor km de autostrada din Moldova, va fi reziliat dupa ce compania turca Eko Insaat Ve Ticaret A.S. a anuntat Compania de Drumuri ca nu mai poate sustine lucrarea. Contractul prevedea realizarea unei centuri ocolitoare de peste 30 de km, care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii sau drumului expres pe axa Nord-Sud in Moldova.
Inca un record negativ in infrastructura: Doi ani de intarzieri pentru ca legatura dintre A10 Sebes - Turda si autostrada A1 inca nu are proiectul tehnic avizat In noiembrie 2014 o asociere condusa de firma Impresa Pizzarotti semna un contract de 120 milioane de euro pentru proiectarea si executia Lotului 1 de 17 km a autostrazii A10 Sebes - Turda. Patru luni mai tarziu proiectul tehnic al autostrazii trebuia predat si avizat. Cu toate acestea, nici pana in ziua de azi, dupa 25 de luni - proiectul pentru sectiunea C - nodul rutier de la Sebes intre A10 si A1 Orastie - Sibiu - nu a primit avizul Companiei de Autostrazi. Motivele? In repetate randuri constructorul ar fi proiectat nodul ba cu unele structuri si poduri mai scurte, ba cu rampe de legatura ce au doar o singura banda pe sens, aspecte neacceptate de catre autoritatile de la drumuri.
Compania de Drumuri lucreaza la sistematizarea accesului din DN1 in Centura Capitalei: Se desfiinteaza sensul giratoriu de sub podul de la Otopeni, se fac alte doua sensuri giratorii de-o parte si de alta Compania de Drumuri anunta ca a inceput, impreuna cu Politia Rutiera, sa sistematizeze accesul din DN 1 in Centura Bucuresti, doua dintre cele mai aglomerate drumuri din tara. Astfel, actualul sens giratoriu alungit de sub podul DN1 peste Centura va fi desfiintat pentru a se elimina virajul la stanga peste fluxurile de trafic, iar in schimb vor fi realizate alte doua sensuri giratorii de-o parte si de alta a Centurii pentru a asigura toate directiile.
VIDEO Viaductul lipsa de la Gilau face inutilizabil un tronson de autostrada aproape terminat. Licitatia pentru executie, blocata de trei luni in evaluarea ofertelor Compania de Autostrazi evalueaza de trei luni deja cele sapte opferte depuse in cadrul licitatiei de 48 de milioane de lei pentru finalizarea unui viaduct inceput de pe vremea Bechtel, dar nefinalizat. Viaductul de la Gilau ar trebui sa faca legatura intre autostrada A3 de la Campia Turzii si tronsonul aproape finalizat care ocoleste Cluj-Napoca pe la vest si se conecteaza la drumul national spre Zalau. Desi acest decalaj intre proiecte este cunoscut de ani buni, nici pana azi proiectul nu e in executie, iar Romania se apropie din nou de "performant"a de a avea o bucata de autostrada finalizata, dar nefolosibila.
Dupa o licitatie care a durat 2 ani, Pasajul de la Domnesti se poate bloca in birocratia avizelor si autorizatiilor. Ce spune un fost consilier guvernamental pe infrastructura Licitatia pentru Pasajul Domnesti de pe Centura Capitalei - unul din punctele nevralgice de pe ocolitoarea Bucurestiului, a fost finalizata dupa doi ani de la lansare si semnarea contractului este iminenta. Cu toate acestea, exista riscul sa apara probleme din cauza ca nu e rezolvata birocratia avizelor si autorizatiilor. Fostul consilier al premierului Ciolos pe probleme de infrastructura, deputatul USR Catalin Drula explica unde se poate bloca proiectul si i-a cerut ministrului Transporturilor sa prezinte situatia avizelor necesare pentru ca proiectul sa nu mai intarzie.
Curtea de Arbitraj de la Paris a decis ca CNAIR sa plateasca 83 milioane de lei catre constructorul Salini-Impregilo Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca va formula o actiune de anulare a sentintei arbitrale partiale pronuntata in 23 martie de catre Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris, care a decis ca CNAIR trebuie sa plateasca 83 milioane lei catre constructorul italian Salini Impregilo, si ca nu a achitat si nu ar avea de achitat vreo suma catre firma italiana ca urmare a pronuntarii deciziilor, acestea nefiind executorii, scrie News.ro.
Statiile de metrou Laminorului si Straulesti, facute cu bani de la UE, se deschid vineri Cele doua noi statii de metrou, Laminorului si Straulesti, aflate pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Straulesti, Magistrala 4, se deschid vineri, 31 martie, anunta Ministerul Transporturilor si Metrorex.
Centura Timisoara Sud intra in linie dreapta: se pregateste licitatia Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pe 28 martie la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) pentru validare documentatia de atribuire a contractului "Proiectare si Executie Varianta de Ocolire Timisoara Sud", potrivit unui comunicat.
Tronsonul din Centura Capitalei intre Voluntari si Autostrada Soarelui (DN2 - A2), pregatit pentru a fi scos la licitatie de catre Compania de Drumuri Largirea la patru benzi a soselei de centura a Capitalei si eliminarea intersectiilor la nivel, intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) va fi scoasa la licitatie de catre Compania de Drumuri care anunta ca a trimis documentatia de atribuire la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Anuntul Companiei de Drumuri vine intr-un moment in care Primaria Capitalei insista sa preia ea in administrare centura Bucurestiului. Tronsonul cu o lungime de 11,5 km a mai fost in lucru in trecut, dar contractul a fost reziliat dupa ce constructorul a dat faliment.
Romania, pe primele locuri din UE in ceea ce priveste mortii pe sosele. In Romania riscul de a muri intr-un accident rutier este de trei ori mai mare ca in unele tari vestice - statistici CE Romania se afla pe ultimele locuri in ceea ce priveste siguranta rutiera in Uniunea Europeana, cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori in 2016 (in urma tarii noastre fiind doar Bulgaria cu 99), arata noile date statistice publicate marti de catre Comisia Europeana. Per total, insa, fata de 2010, decesele pe sosele in Romania au scazut cu 19%, exact cat media UE in toti acesti ani. Drumurile din Uniune raman, conform datelor, cele mai sigure din lume, dar rezultatele inregistrate sunt inca departe de ce isi propun autoritatile europene: sa reduca la jumatate numarul de decese cauzate de accidente rutiere intre 2010 si 2020.
Accesul rutier din DN1 in Centura Bucuresti in zona pasajului Otopeni va fi sistematizat prin doua noi sensuri giratorii Accesul din DN1 in Soseaua de Centura a Capitalei, in zona pasajului Otopeni, va fi sistematizat prin doua noi sensuri giratorii realizate pe Centura, anunta Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere care anunta ca lucreaza la proiect împreună cu Direcția Rutieră a Politiei.
Autostrada Pitesti-Sibiu: Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost reactivat dupa o suspendare de trei luni, dar termenul de finalizare a fost amanat pana in august Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii Pitesti - Sibiu a fost "desuspendat", anunta Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dupa ce lucrarile pe cele trei luni de iarna lucrarile au fost sistate. Termenul de finalizare, insa, a fost decalat pentru 15 august. Revizuirea SF-ului a fost contractata in vara anului 2015, avea termen de realizare 17 luni, dar a trecut prin mai multe amanari, ultimul termen de finalizare era pentru luna aprilie.
CFR Calatori va transporta zilnic pasageri la Istanbul si Sofia si saptamanal la Salonic CFR Calatori va transporta zilnic pasageri la Istanbul si Sofia, iar o data pe saptamana la Salonic, incepand din 2 iunie 2017, a declarat, marti, directorul general al companiei, Iosif Szentes, dupa o dezbatere de profil organizata la Senat, informeaza Agerpres. CFR participa la realizarea trenului Bosfor Express, la compunerea caruia vor mai contribui bulgarii si turcii, cu un vagon de dormit pentru Istanbul, cu un vagon clasa pentru destinatia Sofia si cu o cuseta si un alt vagon de dormit atasate saptamanal pentru Salonic.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă