MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​ANALIZA Călătoria cu trenul între București și Budapesta durează mai mult ca acum 80 de ani - Despre izolarea feroviară și de ce este un calvar să mergi cu trenul către străinătate Timp de peste un secol trenul a fost cel mai la îndemână mijloc de călătorie pe distanțe lungi, fiindcă existau puține alternative. Acum 80 de ani trenul făcea 15 ore între București și Budapesta, în prezent se face cu o oră în plus. Mai mult, către Chișinău drumul este extrem de lung, către Bulgaria sunt opțiuni limitate, iar spre Serbia și Ucraina nu sunt trenuri directe. Doar cu Ungaria există multe legaturi. În condițiile în care tot mai multă lume merge cu mașina în afara țării, iar biletele de avion devin tot mai accesibile, drumul cu trenul în străinătate este doar pentru cei foarte răbdători. De ce s-a ajuns aici, cât costă călătoriile cu trenul și cât durează puteți citi pe larg în articol.
Pro Infrastructura, despre proiectele de autostrăzi din Moldova: Este trist că după mulți ani de promisiuni deșarte, Guvernul alege să răspundă cetățenilor din Moldova cu hărți făcute pe genunchi și cu termene fanteziste Oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să finalizeze cu atenție și celeritate evaluarea ofertelor pentru tronsoanele Autostrăzii A7 și să re-lanseze urgent procedurile de actualizare a studiilor de fezabilitate pentru Autostrada A8, spune Asociația Pro Infrastructura, care face și un istoric al acestor proiecte întâriziate. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.
De ce trenurile de marfă pot face chiar și trei zile de la Constanța până la granița ungară În România trenurile de marfă au o viteză medie de 15 km/h și, în aceste condiții, nu e de mirare că uneori poate dura trei zile până când o garnitură traversează țara de la un capăt la celălalt. De ce am ajuns atât de rău? Nu doar infrastructura feroviară este de vină, ci și faptul că vagoanele sunt vechi, este criză de mecanici și trenurile staționează cu orele, a explicat într-un interviu pentru HotNews.ro un oficial al GEFCO România, companie care anul trecut a transportat 120.000 de mașini cu trenurile și 100.000 pe șosele. Dacă în țările unde totul este bine pus la punct, un tren de marfă parcurge și 1.000 km/zi, la noi fac și sub 400 km.
În ce stadiu sunt lucrările pe cele cinci șantiere feroviare din centrul ţării Stadiul fizic de execuție pentru lucrările de modernizare a căii ferate dintre Sighișoara și Simeria este cuprins între 85% și 99% pe cele cinci loturi cu o lungime totală de 173 km. Lucrările au acumulat mai mulți ani de întârziere și estimările sunt că modernizarea căii ferate între Sighișoara și Curtici va fi gata în 2022 sau 2023.
Centura ocolitoare a municipiului Caracal a fost finalizată după şapte ani de la începerea lucrărilor Varianta ocolitoare a municipiului Caracal, o șosea lungă de circa 10 kilometri și cu câte o bandă pe sens, a fost finalizată şi va fi recepţionată în această săptămână, la şapte ani de la începerea lucrărilor. Lucrările la centura ocolitoare Caracal au început în septembrie 2011, dar au fost stopate la finalul anului 2012, când se aflau la stadiul de circa 16%. Ulterior a fost organizată o nouă licitaţie, iar în 2015 construcţia variantei ocolitoare a municipiului Caracal a fost reluată cu un alt constructor pentru circa 41 milioane de lei.
Legătura pe cale ferată București - Aeroportul Otopeni. Care sunt planurile la zi: O soluție improvizată până la Euro 2020; Conexiunea directă și gară la aeroport, abia mai târziu Până la Campionatul European de Fotbal din 2020, atunci când Bucureștiul va găzdui patru partide de la turneul final, autoritățile de la transporturi vor să încropească o soluție pentru a ușura transferul călătorilor spre Capitală pe calea ferată. O legatură directă, pe o linie dedicată și cu o gară în aeroport, are șanse minime să fi gata până atunci pentru că procedurile au fost lansate cu mare greutate. În schimb, CFR va moderniza halta din câmp de lângă Otopeni și va transporta mai departe cu autobuzul călătorii spre și dinspre aeroport. Surse din minister au declarat pentru HotNews.ro că este luată în calcul și versiunea de a extinde trenul actual spre Henri Coandă pe o linie de marfă pe unde în momentul de față este adus combustibilul chiar lângă aeroport Mai departe, de acolo, călătorii să fie transportați tot cu autobuze spre și dinspre terminale.
FOTO CFR spune că cele două tuneluri de lângă Sighișoara sunt gata în proporție de peste 90%. Podul în formă de arc de peste Târnava Mare ar trebui să fie finalizat în iulie CFR Infrastructură a anunțat că două tuneluri de pe șantierul feroviar al Coridorului IV sunt gata în proporție de 90%, unul dintre tuneluri fiind cel mai lung nou construit îb România după 1989. CFR mai spune că a solicitat constructorului FCC Azvi ca podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, să fie gata în iulie. Reamintim faptul că lucrările de reabilitare dintre Sighișoara și Simeria au mai mulți ani întârziere și vitezele medii de circulație sunt de sub 45 km/h. De exemplu, între Sighișoara și Mediaș sunt 39 km, iar trenurile fac între 50 și 66 de minute.
Compania din Turcia care ar putea construi Autostrada de Centură a Capitalei spune că are o strategie de investiții în România prin PPP-uri: „Un plan de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani” Două din cele trei loturi ale viitoarei Autostrăzi de Centură (A0) Sud - o șosea de mare viteză diferită de actuala centură - ar putea fi construite de firma turcă Alsim Alarko. Companiei turce i-au fost atribuite pentru circa 340 milioane de euro realizarea a 33 de km din A0, deși aceasta nu are deocamdată lucrări de asemena anvergură în România. Reprezentanții companiei turce au transmis HotNews.ro că proiectul A0 va fi unul de început care să deschidă calea și altor lucrări în Europa și că „strategia companiei pe termen lung este de a investi în Romania prin Parteneriatele Publice Private”, având pregătit „un plan de investiții de 10 miliarde de dolari pentru următorii 10 ani”.
Trenurile directe între Suceava și Cernăuți ar putea circula de la început de 2019 De la 1 ianuarie 2019 ar putea să înceapă circulația trenurilor între Suceava și orașul Cernăuți din Ucraina, scrie presa din țara vecină. Între cele două orașe sunt 92 km, iar între cele două țări nu există legături feroviare, cu excepția unui vagon care este atașat săptămânal la trenul spre Kiev. Informația a fost relatată de publicațiile unian.info și ukrinform.net, iar pe plan local de Agerpres. Înțelegerea prevede că vor fi două trenuri pe zi în fiecare sens.
Câte restricții de viteză sunt în rețeaua CFR și care este viteza medie a trenurilor În rețeaua gestionată de CN CFR sunt peste 440 de restricții de viteză și, din cauza lor, viteza medie comercială a trenurilor Regio este de 39 km/h, în timp ce la InterRegio media este de 55 km/h. Datele trimise de CFR către HotNews.ro indică faptul că pe magistralele București-Oradea și Bucureșți - Timișoara sunt cele mai multe restricții. Intră în articol pentru a vedea câte restricții vrea CFR Infrastructură să elimine în acest an și cât durează călătoria cu trenul între câteva orașe mari.
Moldova cere autostrăzi: Marș motorizat spre Capitală. Sute de mașini pornesc sâmbătă din Moldova spre Piața Victoriei pentru a cere urgentarea proiectelor de infrastructură Sute de mașini din mai multe județe ale Moldovei, dar și din Transilvania, vor porni sămbătă 19 mai într-un marș motorizat spre București pentru a cere urgentarea celor două mari proiecte de autostradă pentru Moldova: A8 Târgu Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni și A7 Suceava - Bacău - Focșani - Buzău - Ploiești. Cele două mari proiecte cuprinse în Master Planul de Transport sunt tergiversate de ani buni de către autoritățile de la Transporturi: contracte reziliate, licitații promise, dar nelansate, zeci de termene amânate pe bandă rulantă pentru proiectarea lucrărilor.
​​VIDEO Imagini din dronă cu lucrările la viaductul peste Someș de la Gilău - veriga lipsă din cauza căreia un lot de autostradă finalizat nu poate fi folosit Viaductul de circa 700 de metri de peste Someș, de lângă Gilau, prinde formă pe zi ce trece și sunt mari șanse ca acesta să fie finalizat în această toamnă. Podul, început încă de pe vremea contractului Bechtel pentru autostrada Transilvania, este veriga lipsă din cauza căreia bucata de 8,7 km de autostradă de la Gilău la Nădășelu, gata din noiembrie 2017, nu poate fi folosită. Pe șantierul micului „ciot” și-a făcut apariția și macaraua care va lucra la montarea celor 64 de grinzi ale podului, după cum se observă din imagini video din dronă publicate de Asociația Pro Infrastructură.
Cum are de suferit unul dintre cele mai de succes proiecte turistice din Bucovina din cauza neînțelegerilor dintre autorități Mocăniţa Huţulca de la Moldoviţa, din Bucovina, are de câteva zile punctul de plecare într-o veche gară ce nu are toalete, curent sau locuri de parcare, fiindcă administratorul mocăniţei ar fi efectuat modificări la noua gară, fără acceptul CFR, scrie presa locală. Este vorba despre unul dintre proiectele turistice de succes din Bucovina, o linie de 12 km pe care în trecut se transporta lemn.  Subiectul a fost relatat de Obiectiv de Suceava și de Monitorul de Suceava. Administratorul mocăniței a fost acuzat de distrugere și construcție fără autorizație, pentru că a modernizat gara CFR Moldovița. Administratorul susține însă că i s-a spus de către primărie că poate face modernizări și că nu are nevoie de autorizație.
Comisarul Corina Crețu, scrisoare dură către ministrul Transporturilor pe tema întârzierii proiectelor pe fonduri europene: „Sunt extrem de îngrijorată / E nevoie ca proiecte noi să fie lansate urgent pe teren”. PLUS: Probleme pentru autostrada Sibiu - Pitești Actualul exercițiu financiar european se apropie de jumătatea perioadei de programare, iar România absoarbe fonduri europene pe proiecte de infrastructură în mare parte doar din proiectele începute în trecut, în perioada 2007-2013, atrage atenția Corina Crețu, comisarul european pentru Politică Regională, într-o scrisoare adresată Ministerului Transporturilor, prezentată de deputatul PNL Lucian Bode în Parlament. Crețu se declară „extrem de ingrijorată” de situația actuală, de proiectele noi pregătite insuficient sau care riscă să se blocheze - este dat exemplul autostrăzii Sibiu - Pitești care este scoasă la licitație în grabă, pe loturi, deși nu este studiat impactul asupra mediului.
CFR Introduce de la început de iunie trenurile sezoniere către Salonic și Istanbul. Călătoria până la Salonic durează 18-20 de ore CFR Călători informează că în perioada iunie – octombrie 2018, pasagerii vor avea legături directe de la Bucureşti  către  Salonic și   Istanbul (tur/retur). Călătoria durează între 18 și 22 de ore și un drum costă între 45 și 62 de euro, dus. De la București la Sofia trenul face zece ore. Trenurile circulă săptămânal. Un mare dezavantaj este că drumul cu trenul durează cu cel puțin 7 ore mai mult decât cu autocarul.
Când ar putea să revină trenurile între Putna și Dornești și de ce este importantă această cale ferată din Bucovina Trenurile ar putea circula din nou între Dornești și Putna, după șase ani de pauză, CFR spunând că sunt necesare lucrări de reparații pentru care bugetul este asigurat. Linia 515 a fost deschisă acum aproape 130 de ani și a fost închisă în 2012. Acum, problema va fi cum pot fi atrași călători la tren, după atâția ani în care au fost nevoiți să găsească alte soluții de transport. Linia ar putea fi folosită și de turiștii care merg la mănăstirea Putna sau în zonă, la Dornești existând conexiune cu magistrala 500 (Vicșani - Suceava - Bacău - Buzău - București).
Autostrada de Centură Sud a Capitalei are constructorii desemnați, dar lucrările încă sunt departe de a începe. Unde apar problemele Cele trei secțiuni ale Autostrăzii de Centură (A0) Sud a Capitalei - o nouă șosea de mare viteză de circa 52 de km care va uni A1 de A2, diferită de actuala șosea de centură - au constructorii desemnați de către Compania de Drumuri, la capătul unei licitații ce a durat aproape un an. Chiar și așa, până la demararea lucrărilor ce vor dura 3 ani și jumătate, proiectul se poticnește în numeroase contestații din cauza faptului că unele oferte au fost descalificate pe motive considerate neîntemeiate, dar și în procedurile de expropriere care sunt în întârziere.
VIDEO Imagini din avion cu tronsonul feroviar Deva-Vințu de Jos. Pro Infrastructura: Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane euro/km pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic și trecerilor la nivel Coridorul IV feroviar este reconstruit cu costuri imense, și cu toate acestea există o serie de probleme, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura care a prezentat  o filmare din avion cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de Jos. Imaginile sunt spectaculoase dar, în unele locuri, progresul este semnificativ și constructorii s-au mobilizat nesemnificativ. În plus, sunt foarte multe treceri la nivel pe o porțiune unde trenurile ar trebui să circule cu viteze de până la 160 km/h.
Autoritatea de Siguranță Feroviară are un nou director general Marcel Dan Bărbuţ a fost numit, începând de marţi, în funcţia de director general al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), au spus surse din domeniu, citate de Agerpres. Sursele mai spun că la Organismul de Licenţe Feroviare Român (OLFR) Robert Mario Agiu ar putea să o înlocuiască pe Carmen Anca Bursuc în fruntea instituţiei.
VIDEO Arabia Saudita va lansa în septembrie trenurile de mare viteză dintre Mecca și Medina Puține proiecte de infrastructură au fost atât de controversate precum prima linie de mare viteză din Arabia Saudită, mega-proiect de 7 miliarde de euro.  Au fost certuri legate de licitatii, dar și probleme legate de construirea liniei în deșert, astfel că amânările s-au ținut lanț. Acum, data finală pentru deschiderea comercială este septembrie 2018. Trenurile care depășesc 300 km/h în unele porțiuni sunt Talgo 350 produse de spanioli și celebre pentru serviciile AVE din Spania. Cei 450 km vor fi parcurși în sub trei ore.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version