MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada A1 Saliste-Cunta a fost redeschisa traficului, la peste un an de cand a fost inchisa si demolata partial Lotul 3 al autostrazii A1 Sibiu - Orastie, intre Saliste si Cunta, a fost redeschisa circulatiei rutiere luni incepand cu ora 14:00, dupa ce lucrarile de reparatie a "gropii" de la km 60 au fost finalizate de catre Compania de Autostrazi. Autostrada a fost inchisa in septembrie 2015, la aproape un an de la deschiderea prematura in toiul campaniei prezidentiale, si a fost demolata pe o portiune de 200 de metri din cauza ca au aparut denivelari si fisuri in asfalt.
Soseaua de legatura a municipiului Oradea cu Autostrada Transilvania, proiect preluat de Ministerul Transporturilor Ministrul Transporturilor, Sorin Buse si Catalin Homor, directorul general al CNADNR au semnat joi, la Primaria Oradea, preluarea documentatiei pentru o sosea de legatura a municipiului cu Autostrada Transilvania, de 20 de kilometri, proiect al administratiei locale in valoare de circa 130 de milioane de euro care ar putea fi realizat in doi ani, transmite Agerpres.
Compania de Drumuri reactiveaza contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a autostrazii Tg. Mures - Ditrau, parte din autostrada spre Moldova, dar programata in Master Plan sa fie construita dupa 2023 Contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Tg Mures - Ditru a fost reactivat, a anuntat miercuri Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR). Contractul, semnat in mai 2015 a fost suspendat din lipsa de finantare si vizeaza revizuirea SF-ului pentru cei 96 de kilometri din viitoarea autostrada Tg Mures - Ditrau, parte din autostrada care ar urma sa lege Transilvania de Moldova. Cu toate acestea, conform MasterPlanului adoptat recent de catre Guvern, autostrada Tg Mures - Ditrau - Tg Neamt este planificata a fi construita incepand abia cu anul 2023.
​VIDEO Directorul Companiei de Drumuri promite un nou termen pentru tunelele de pe A1 Lugoj - Deva: "Pana la finalul anului vom demara licitatia" Pentru sectiunea de pe Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, acolo unde trebuie construite separat o serie de tunele pentru ca autostrada sa nu afecteze fauna din zona, licitatia de executie va fi demarata pana la finalul anului, a declarat miercuri Catalin Homor, seful Companiei de Autostrazi (CNADNR). Noul termen inaintat vine dupa ce in urma cu o luna Homor declara ca licitatia va fi lansata in luna octombrie.
​​VIDEO Imagini din drona cu A3 Gilau - Nadaselu - unul dintre cele mai frumoase segmente de autostrada din tara, aflat aproape de finalizare Aproape 9 km din autostrada A3 Transilvania, intre Gilau si Nadaselu, in apropiere de Cluj-Napoca, vor fi terminati pana la finalul anului. Noi imagini filmate cu drona de catre Asociatia Pro Infrastructura surprind stadiul avansat al executiei pe acest mic,d ar spectaculos "ciot" de autostrada. Chiar daca lotul va fi gata la finald e an, el nu va putea fi folosit pentru ca nu este legat de restul autostrazii de la Gilau la Turda. Acolo, peste Somes, viaductul autostrazii nu a fost finalizat, el fiind doar partial construit inca din perioada Bechtel. E nevoie de o noua lciitatie pentru lucrari, o licitatie pe care CNADNR intarzie nepermis de mult s-o lanseze.
FOTOGALERIE Cum arata cele mai noi TGV-uri care vor circula din luna decembrie Compania nationala franceza SNCF a prezentat TGV Oceane, cele mai noi trenuri de mare viteza care vor circula din decembrie intre Paris si Bordeaux. Trenurile pot gazdui cu 10% mai multi pasageri, iar fiecare loc este un veritabil birou mobil. SNCF concureaza cu Air France pentru ruta de 570 km care este parcursa in trei ore si un sfert, insa preturile de pornire ale biletelor sunt mai mici decat la avion. Din iulie 2017 calatoria va dura numai doua ore si cinci minute fiindca toata linia va fi super-rapida.
Transporturile anunta ca relanseaza procedurile pentru autostrada Pitesti - Craiova si lucrarile la centurile Bals si Slatina: "Centura Bals, construita de CNADNR in regie proprie" Ministerul Transporturilor anunta ca va debloca proiectul autostrazii Pitesti - Craiova, suspendata intr-o concesiune fara succes inca de pe vremea lui Dan Sova la minister, prin scoaterea la licitatie in luna noiembrie a Studiului de Fezabilitate si ca vor incepe lucrarile initial la variantele Slatina si Bals, ultima urmand a fi realizata chiar de catre Compania de Drumuri (CNADNR) in regie proprie.
Master Planul de Transport a fost adoptat prin Hotarare de Guvern Master Planul General de Transport (MPGT) a fost aprobat, miercuri, printr-o Hotarare de Guvern, a anuntat Ministrul Transporturilor, Sorin Buse. "MasterPlanul securizeaza constructia a peste 6800 km de drum, peste 1.500 km de autostada si peste 1.300 kiloemtri de drum expres. Acest document mai securizeaza modernizarea a 5.000 km cai ferate, a 15 aeroporturi si a 32 de porturi navale", a declarat Buse, mentionand ca MasterPlanul este un document care a fost impus ca o conditie esentiala pentru primirea de finantare europeana nerambursabila in noul program financiar european.
Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), reorganizata in doua companii distincte - una care se ocupa de realizarea proiectelor si investitiilor (CNIR), alta care se ocupa doar de intretinerea infrastructurii existente (CNAIR) Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) va fi reorganizata in doua companii distincte, una care sa se ocupa de investitiile noi in mari proiecte de infrastructura rutiera si alta care sa se ocupe de intretinerea drumurilor si autostrazilor finalizate, conform unei ordonante de urgenta adoptate miercuri de catre Guvern. Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) se va ocupa de noi proiecte precum autostrada Sibiu-Pitesti, Tg Mures - Iasi, drumul expres Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani sau Centura Sud a Capitalei, in timp ce Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va asigura intretinerea infrastructurii fianlizata si va duce la bun sfarsit, in prima faza, proiectele deja incepute precum autostrazile Lugoj-Deva, Sebes-Turda, Gilau-Nadaselu si altele.
​FOTO Master Planul de Transport, gata de aprobare in Guvern. Vezi proiectele prioritare pe rutier si feroviar si de cati bani ar mai avea nevoie Romania pentru implementarea lor Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani, a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat intr-o Hotarare de Guvern. Documentul contine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate, cai navale, aeriene si puncte multimodale pe care Romania isi propune sa le implementeze, insa vine si cu partea negativa a paharului. Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doar pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.Vezi in articol care sunt proiectele de autostrazi, drumuri expres si cai ferate prioritare in Master Planul de Transport
Cati kilometri noi de autostrada ar putea fi deschisi traficului pana la final de an: Intre 18 si 28 km. Care e situatia pe A1 Lugoj-Deva Circa 15 km de autostrada din Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva vor fi deschisi traficului pana la final de 2016. La acestia s-ar mai putea adauga inca 10 km din Lotul 3, dar lucrurile nu sunt inca definitivate, a declarat pentru HotNews.ro Catalin Homor, seful de la Autostrazi. La acesti kilometri se vor adauga inca trei din A3 de la Soseaua de Centura spre Capitala. In plus, CNADNR spera ca va finaliza lucrarile si va redeschide circulatiei cei 22 de km pe A3 intre CUnta si Saliste pana la final de septembrie.
Care este soarta autostrazii Transilvania, de la granita cu Ungaria si pana aproape de Cluj - Napoca: Un lot aproape de reziliere, altul pregatit pentru licitarea lucrarilor in 2017 Cei circa 64 de kilometri dintre Bors si Suplacu de Barcau, deja realizati pe jumatate inca de pe vremea Bechtel, risca sa ramana fara constructor. De acolo si pana aproape de Cluj Napoca, autostrada Transilvania mai are un tronson ce inca nu a fost contractat si un lot pe care va trebui construit un tunel de autostrada. Licitatia pentru executia acestor noi lucrari ar urma sa fie lansata la inceputul anului viitor.
Ministerul Transporturilor anunta ca s-a facut un control la Compania de Autostrazi pentru lucrari de drumuri si autostrazi realizate fara audit de siguranta rutiera Corpul de Control de la nivelul Ministerului Transporturilor a efectuat in perioada iulie - august 2016, un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Controlul a fost efectuat la sesizarea Autoritatii Rutiere Romane care semnala ca in perioada 2013 - 2015 nu a fost inregistrata nicio solicitare din partea CNADNR pentru efectuare a unui audit de siguranta rutiera, pentru lucrarile executate, transmite Ministerul Transporturilor.
TVR: Soseaua spre Institutul Magurele e asfaltata de urgenta pentru vizita presedintelui francez Muncitorii lucreaza la la viteza maxima pentru asfaltarea drumului catre Institutul de Fizica Atomica din Magurele, un drum care ar trebui sa lege importantul centru de cercetare de Bucuresti. Potrivit TVR, muncitorii se grabesc pentru ca drumul sa fie gata la timp pentru vizita presedintelui Frantei, Francois Hollande, de saptamana viitoare.
​Ce se intampla cu autostrazile planificate in Moldova si cand ar putea fi lansate licitatiile de proiectare pe A7 Ploiesti - Buzau - Bacau - Pascani si A8 Tg. Neamt - Iasi - Ungheni "In doua saptamani vedem in SEAP licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si proiectare pentru traseul Ploiesti-Buzau-Bacau, iar tronsonul Bacau - Pascani va fi lansat probabil in licitatie in luna octombrie", a declarat Catalin Homor, seful CNADNR intr-un interviu pentru HotNews.ro. Noul termen vine, insa, dupa ce in aprilie Homor anunta ca aceeasi licitatie urma sa fie lansata in luna iunie, un termen deja depasit.
Aproape 3 km din autostrada A3 care intra in Bucuresti ar putea fi deschisi traficului in acest an, impreuna cu nodul rutier de la Moara Vlasiei Aproape 3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, de la Soseaua de Centura pana in Strada Popasului, ar putea fi deschisi circulatiei rutiere pana la finalul lui 2016. In acelasi timp, si nodul rutier de la Moara Vlasiei, ramasite ale proiectului de autostrada inagurata inca din vara lui 2012, ar putea fi terminat. Anuntul a fost facut de seful de la autostrazi intr-un interviu acordat HotNews.ro
O noua amanare pentru Studiul de Fezabilitate al autostrazii Sibiu - Pitesti: "Va fi gata in aprilie 2017. Licitatia pentru aceste studii a fost nerealista" Studiul de Fezabilitate pentru cele trei tronsoane de mijloc ale autostrazii Sibiu - Pitesti are un nou termen de finalizare - aprilie 2017, desi initial acesta trebuia terminat in luna iulie, apoi programat sa fie gata in decembrie 2016.  "A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni" a declarat Catalin Homor, seful CNADNR, facand referire la contractul licitat pe vremea lui Dan Sova la Transporturi si semnat in 2015. Pe de alta parte, seful de la drumuri spera ca pana la finalul lunii septembrie sa fie definitivat traseul pe toate sectoarele autostrazii, iar Compania ia in calcul licitarea separata a proiectarii pentru sectoarele de capat ale autostrazii.
Centura ocolitoare a Sucevei va fi finalizata in regie proprie de catre Compania de Drumuri: "Termenul pentru finalizare va fi noiembrie 2017" Sectorul din Centura Sucevei care zace nefinalizat de cativa ani, un drum 1X1 inceput inca din 2008, ar urma sa fie finalizat in regie proprie de catre muncitorii CNADNR, spune directorul Companiei pentru HotNews.ro. Lucrarile ar urma sa inceapa in martie 2017, cu finalizarea programata pana la finalul anului. Dincolo de lucrari, CNADNR va lansa licitatii pentru materialele si utilajele necesare, dar si pentru eventuale lucrari de remediere acolo unde expetiza tehnica a constatat probleme la lucrarile deja efectuate.
Autostrada Gilau-Nadaselu va fi gata in 2016, dar nu va putea fi folosita pentru ca lipseste un pod: "Licitatia pentru pod va fi publicata in saptamanile urmatoare" Circa 8,7 km de autostrada de langa Cluj Napoca, pe lotul Gilau - Nadaselu, vor fi gata la final de 2016, insa tronsonul nu va putea fi deschis circulatiei pentru ca lipseste podul peste Somes care sa-l lege de restul autostrazii A3 pana la Campia Turzii. "Nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod", recunoaste seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar anulata la inceptuul anului. "Documentatia a fost foarte slaba. Am refacut-o si in saptamanile urmatoare va fi pe SEAP", a spus Homor.
Drum expres de 22 de km spre Sudul Litoralului care sa evite blocajele din Agigea si Eforie - un nou proiect pe care Compania de Autostrazi vrea sa-l faca in regie proprie Spre sudul litoralului ar urma ca in urmatorii doi ani sa fie construit un nou drum de mare viteza, un drum expres care sa continue autostrada ce in prezent se termina la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol si se va conecta cu drumul national dinspre Mangalia in zona 23 August, evitand astfel zonele unde se genereaza ambuteiaje in sezonul estival - cel putin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrazi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri si cu o valoare estimata de 53 de milioane de euro ar urma sa fie construit in regie proprie, chiar de catre CNADNR, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Catalin Homor.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă