MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​​VIDEO Trenuri noi pentru CFR: "Vor fi vagoane moderne, cu internet si aer conditionat. Trenuri care sa circule cu 160 km/h si unele chiar mai mult de atat" In 2017 va fi lansata o licitatie pentru cateva sute de noi trenuri, vagoane si automotoare pentru a innoi parcul de material rulant al CFR-ului, a explicat pentru HotNews.ro Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, organismul ce se va ocupa de acest proces. Licitatia va fi impartita in mai multe loturi - automotare diesel si electrice, locomotive si vagoane. Vagoanele vor fi moderne, cu aer conditionat si internet, spune oficialul de la Transporturi, iar noile trenuri vor fi capabile sa ruleze la 160 km/h, viteza maxima a liniilor modernizate, insa intentia autoritatilor e sa cumpere si cateva trenuri ce pot circula si la viteze mai mari.
Ce traseu si ce statii va avea Magistrala 6 de metrou intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Statii la complexul comercial Baneasa, Liceul Francez si ambasada SUA Guvernul a aprobat joi printr-o hotarare indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, potrivit unui comunicat al Executivului. Termenul estimat de incepere a lucrarilor este a doua jumatate a anului 2017, iar durata de executie este de patru ani, adica lucrarea ar urma sa fie gata in 2021. Traseul cuprinde statii la Romexpo si la Complexul Comercial Baneasa.
​VIDEO Noul mers al trenurilor vine cu reduceri de timp pentru unele curse lungi: Reduceri de peste o ora la trenuri de la Bucuresti spre Cluj-Napoca, Suceava si Iasi Incepand din 11 decembrie noul mers al trenurilor va veni cu reduceri de timpi pe mai multe curse, cele mai substantiale diminuari ale duratei de calatorie vor fi pe cateva trenuri care leaga Bucurestiul de Cluj-Napoca, Iasi si Suceava, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, un nou organism infiintat ca recomandare din MasterPlan si care are ca misiune principala eficientizarea retelei de transport pe cale ferata.
Comisia Europeana a aprobat fazarea a sapte proiecte de infrastructura, printre care si autostrada Sebes - Turda Sapte proiecte majore de infrastructura, incepute din timpul fostului exercitiu financiar european, au fost aprobate spre fazare in noul exercitiu financiar 2014 - 2020 de catre Comisia Europeana. Valoarea proiectelor ajunge la circa 500 de milioane de euro bani europeni. Printre aceste sapte proiecte se numara autostrada Sebes - Turda, modernizarea DN73 si reabilitarea DN76.
​​VIDEO Centura de Sud a Craiovei a fost inaugurata si deschisa traficului marti dimineata Varianta Ocolitoare Craiova Sud, intre DN65 si DN6, a fost deschisa traficului rutier marti dimineata. Noul drum are cate o banda pe sens, o lungime de 6,3 kilometri, a costat circa 8 milioane de euro. Proiectul a inceput inca din 2012, dar s-a blocat intre timp cand pe traseu au aparut fisuri si alte probleme de executie. Proiectul a fost deblocat anul acesta cand s-au realizat si ultimele lcurari necesare pentru deschidere.
HARTA INTERACTIVA Proiectele rutiere din tara pe care Compania de Drumuri vrea sa le faca in regie proprie in urmatorii patru ani Dupa ce a reparat cu succes groapa din autostrada Sibiu - Orastie, Compania de Drumuri isi propune pentru urmatorii patru ani sa faca in regie proprie mai multe proiecte rutiere, fie ca vorbim de lucrari de la zero, sau de proiecte construite partial, dar care s-au blocat. Dincolo de marile proiecte ce vor fi scoase la licitatie ca intotdeauna, fiecare Regionala de Drumuri din tara a primit in sarcina doua sau mai multe proiecte de realizat in regie proprie - reabilitari de drumuri, variante ocolitoare sau pasaje. Vezi in articol care sunt proiectele pe care Compania de Drumuri vrea sa le faca in regie proprie si cum sunt distribuite ele pe harta Romaniei.
Primul pas pentru autostrada spre Moldova: Licitatiile pentru Studiile de Fezabilitate si proiectarea celor 330 de km de drum de mare viteza pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani, lansate oficial Licitatiile pentru studiile si proiectarea drumulului de mare viteza - autostrada sau drum expres - pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani, au fost publicate in SEAP, la mai bine de o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia. Cele patru contracte licitate au o valoarea maxima estimata de 29 milioane de euro si o durata de 24 de luni. Autostrada sau drumul expres cu o lungime de aproape 330 km are menirea sa preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se inregistreaza cele mai mari valori a traficului din Moldova si care in prezent se desfasoara pe DN2, un drum national cu cate o banda pe sens si un acostament putin mai lat folosit adesea de catre soferi drept inca o banda de circulatie - unul din drumurile nationale cele mai periculoase dupa numarul de accidente.
APLICATIE INTERACTIVA Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti in raport cu inaltimea reliefului. Cat de sus va ajunge prima autostrada din Romania care va trece muntii Traseul final al autostrazii Sibiu - Pitesti a fost avizat de catre Compania de Drumuri, autostrada lunga de circa 123 de kilometri fiind impartita in cinci sectiuni si cu sapte tuneluri pe traseu, unele mai lungi de un kilometru. HotNews.ro a realizat o APLICATIE INTERACTIVA ce completeaza harta autostrazii Sibiu-Pitesti cu informatii legate de inaltimea terenului parcurs pe traseu.
​HARTA INTERACTIVA Traseul final al autostrazii Sibiu - Pitesti. Vezi in detaliu pe unde trece autostrada, unde vor fi tunelurile si care sunt nodurile rutiere propuse La un an si jumatate de la semnarea contractului pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, autostrada A1 Sibiu - Pitesti are un traseu oficial. Compania de Drumuri a avizat traseul final pentru cei 123 de km de autostrada si a prezentat studiile geotehnice realizate pe sectiunile de capat ale autostrazii, primele pe care ar trebui sa inceapa lucrarile in anul 2018. Vezi in articol o HARTA INTERACTIVA in detaliu cu traseul final al autostrazii Sibiu - Pitesti, cu tot cu nodurile rutiere propuse si tunelurile ce vor trebui construite prin munti.
​VIDEO Metrou sau tren din București până la Aeroport? Ministrul Transporturilor explică de ce merge în paralel cu ambele proiecte În 2021-2022 Bucureștiul ar trebui să fie legat de Aeroportul Otopeni și printr-o linie de cale ferată cu tot cu gară sub terminal, și printr-o magistrală de metrou. Proiectul pe calea ferată e mai ieftin și mai rapid de făcut, în timp ce Magistrala 6 ar ajunge la aproape 1 miliard de euro și mulți se întreabă dacă nu cumva cele două se vor "canibaliza" între ele. Ministerul Transporturilor vrea sa pornească amandouă proiectele în paralel, iar ministrul justifică: "După ce va fi gata metroul, pe calea ferată va fi conexiunea Aeroportului cu restul ţării, mai ales sudul ţării şi cu Bulgaria. Va funcționa și în timpul nopții când metroul nu circulă spre Capitală".
​​VIDEO Schimbări la mersul trenurilor: "Va fi timpul redus cu cel puțin o oră pe unele rute lungi" Noul mers al trenurilor care va fi publicat în luna decembrie va avea redusă durata de parcurgere pe unele rute lungi, susține ministrul Transporturilor într-un interviu pentru HotNews.ro. "Vorbim de peste o oră pe distanţe lungi",  a spus Bușe.
VIDEO Licitație în 2017 pentru vagoane noi la CFR: "Poate participa și Astra Arad" - ministrul Transporturilor În 2017 CFR ar urma să organizeze licitații pentru noi vagoane de călători, o licitație la care ar putea participa și Astra Arad, fabrică de vagoane ce produce în prezent material rulant pentru export. "În momentul acesta avem cam 1.150 de vagoane funcţionale, în diferite stadii. Necesarul ar fi cam de 1.600. Se pregătesc aceste licitații pentru la anul ca din 2018 să avem noi vagoane", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, într-un interviu pentru HotNews.ro.
VIDEO Planuri noi pentru autostrada Transilvania, de la Suplacu de Barcău la Borș: "Reziliem și relicitam pe loturi. Unul dintre loturi va fi gata în 2017" Compania de Drumuri a reziliat contractul pentru cei 64 km din autostrada Transilvania între Borș și Suplacu de Barcău din cauza mobilizării slabe a constructorului, iar Ministerul Transporturilor vrea relicitarea autostrăzii, dar pe mai multe loturi. "O să licităm pe două, poate chiar trei tronsoane. Circa 26 de kilometri pot fi terminaţi în 6 luni. Practic, la anul. Şi-o să facem altă treabă puţin inovativă. Nu o să mai dăm un termen de executie. O să spunem un interval – între 5 şi 8 luni. Şi atunci, cel care îl licitează la 5 luni o să fie punctat mai bine", a declarat ministrul Transporturilor, într-un interviu acordat HotNews.ro
​VIDEO O nouă strategie pentru Tarom? "Parteneriat comercial cu o mare companie aeriană din Asia ca Bucureștiul să devină hub internațional" Tarom si-ar putea schimba strategia de business și să intre într-un parteneriat comercial cu un mare operator din Asia, iar Bucureștiul ar putea deveni un hub internațional, susține ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, într-un interviu HotNews.ro. "Sunt companii din Emirate, sunt companii din Asia. Noi avem un mare-mare atu: locaţia. Aceste companii fac acum zboruri inter-continentale spre America de Nord si vor să zboare şi pe partea cealaltă, în Europa. Ele nu o să găsească niciodată un hub în Olanda, în Belgia, în Franţa. România este foarte interesantă ca poziţie şi ca stabilitate şi ca stabilitate politică, şi-atunci vă spun nu-i căutăm noi. Ne caută ei pe noi", a declarat Buse.
VIDEO Bilantul Transporturilor, la un an de guvernare Ciolos. Ministrul Sorin Buse despre autostrazile nefinalizate, metroul din Bucuresti, investitiile de la CFR si soarta Tarom La aproape un an de guvernare Ciolos, Ministerul Transporturilor isi face bilantul - putini kilometri de autostrada finalizati, dar multe lucrari in culise pentru deblocarea proiectelor si pregatirea de noi licitatii. Intr-un interviu pentru HotNews.ro, ministrul Transporturilor Sorin Buse vorbeste de autostrazile inca nefinalizate, de marile proiecte rutiere ce, intr-un final, vor fi scoase la licitatie, de lucrarile intarziate de pe calea ferata, achizitia de noi vagoane pentru CFR, metroul din Bucuresti si legatura cu aeroportul din Otopeni, dar si despre strategia pentru Tarom, dincolo de achizitia de noi avioane.
Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta pentru simplificarea mecanismelor de finantare a proiectelor de infrastructura de transport. Vezi care sunt modificarile Proiectele de infrastructura de transport vor fi finantate prin mecanisme simplificate, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate miercuri de cabientul Ciolos, se arata intr-un comunicat al Guvernului. Modificarile aduse de Guvern permit finantarea proiectelor "fazate" intre cele doua cicluri financiare europene si schimba modul in care constructorii pot deconta avansurile primite. In plus, circa 234 de milioane de euro au fost alocati pentru finantarea investitiilor la metrou pe magistralele M4, M5 si M6.
Dacian Ciolos: "Lansam un studiu de fezabilitate pentru a vedea daca se justifica o autostrada de la Timisoara spre Belgrad" In perioada imediat urmatoare ar urma sa fie lansat un studiu de fezabilitate de ambele parti ale frontierei romano-sarbe pentru a vedea daca se justifica realizarea unei autostrazi care sa faca legatura cu Belgrad, capitala tarii vecine, a declarat premierul Dacian Ciolos la Timisoara. Autostrada ar urma sa se lege de actuala A1 la nord de Timisoara, sa ocoleasca orasul pe la vest si sa ajunga pana la granita cu Serbia, in localitatea Moravita.
VIDEO Un tronson din centura Brasovului este finalizat, dar sta nedeschis circulatiei de doua saptamani. "Saptamana viitoare se deschide" - directorul Companiei de Drumuri Un tronson din soseaua de Centura a Brasovului este aproape finalizat de circa doua saptamani, insa cu toate acestea nu a fost deschis traficului rutier. Directorul Companiei de Drumuri, Catalin Homor, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca tronsonul va fi deschis saptamana ce urmeaza dupa ce se face auditul de siguranta rutiera si receptia lucrarilor.
VIDEO Ce se intampla cu lucrarile si proiectele de modernizare de pe Centura Capitalei. Un tronson aproape gata, doua pregatite de licitatie si altul care intra intr-o analiza de traseu Pe Centura Capitalei, pe tronsonul A1 - DN7 (Chitila), seful de la drumuri insista ca se va circula pe patru benzi icna de la finele anului acetsa, desi imaginile de pe santier indica mai degraba o mobilizare slaba. Pe celalalt capat al centurii de nord, intre DN2 si A2, Compania va lansa anul acesta modernizarea la patru benzi, cu tot cu intersectii pe mai multe niveluri, in timp ce pentru Centura Sud, autoritatile de la drumuri au rupt proiectul in doua: Portiunea intre A1 si DN5 spre Giurgiu va fi modernizata la 4 benzi, iar restul pana la A2 ar putea sa continue direct pe inelul doi de centura, pe autostrada A0.
​​VIDEO INTERVIU Catalin Homor, Compania de Drumuri: "18 km noi de autostrada pana la finalul anului. Ne-am concentrat pe deblocarea proiectelor" / De ce au fost lansate pana acum atat de putine licitatii pentru lucrari si proiecte noi In 2016, pana acum, Compania de Drumuri si Autostrazi, rebotezata recent in Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a lansat doar doua licitatii pentru lucrari de autostrada si acelea cu mari intarzieri. In acelasi timp, alte lucrari au batut pasul pe loc si inca n-au ajuns sa fie scoase la licitatii, in timp ce pentru multe din studiile necesare proiectelor din Master Plan termenele inaintate de oficiali pentru lansare au fost depasite unul cate unul. Directorul CNAIR, Catalin Homor, a discutat intr-un interviu acordat HotNews.ro despre aceste intarzieri, dar si despre ce proiecte noi vor fi lansate, in ce stadiu sunt actualele santiere, cum s-a schimbat proiectul Centurii de Sud a Capitalei si cand vom avea, in sfarsit, traseul final cap-coada pentru Pitesti-Sibiu.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă