MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Largirea la patru benzi a centurii Capitalei intre DN2 si A2, scoasa la licitatie. Contract de 75 de milioane de euro pentru sectorul de 11,5 km Modernizarea si largirea la patru benzi a celor 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) a fost scoasa la licitatie si anuntul de participare publicat in SEAP, la peste o luna de cand Compania de Drumuri anunta ca a finalizat documentatia. Valoarea estimata a contractului este de circa 75 de milioane de euro, iar durata lucrarilor va fi de 15 luni de la semnarea contractului.
Drum expres in loc de autostrada intre Pitesti si Craiova? "Vor sa construiasca un drum de nivelul anilor '50-'60 (numit drum expres) bazat pe un SF fara un studiu geotehnic de detaliu" - deputat USR Pitestiul ar urma sa fie legat de Craiova printr-un drum expres, nu printr-o autostrada, in urma unei decizii politice, avertizeaza deputatul USR Catalin Drula, fost consilier al premieruluI Ciolos pe partea de infrastructura. Drula sustine ca "PSD a luat decizia politica la Comitetul Executiv de la Sinaia sa anuleze planurile curente pentru realizarea acestui drum ca autostrada si vrea sa construiasca un drum de nivelul anilor '50-'60 (numit drum expres) bazat pe un studiu de fezabilitate din 2007 care nu are studiu geotehnic de detaliu (a se citi "autostrada surpata" si "alunecari de teren" sau "Orastie-Sibiu reloaded")".
Probleme cu proiectul Centurii Bacau, primul tronson de autostrada din Moldova: Compania de Drumuri reziliaza contractul cu constructorul turc Contractul pentru executia Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, proiect ce cuprinde practic si realizarea primilor km de autostrada din Moldova, va fi reziliat dupa ce compania turca Eko Insaat Ve Ticaret A.S. a anuntat Compania de Drumuri ca nu mai poate sustine lucrarea. Contractul prevedea realizarea unei centuri ocolitoare de peste 30 de km, care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii sau drumului expres pe axa Nord-Sud in Moldova.
Inca un record negativ in infrastructura: Doi ani de intarzieri pentru ca legatura dintre A10 Sebes - Turda si autostrada A1 inca nu are proiectul tehnic avizat In noiembrie 2014 o asociere condusa de firma Impresa Pizzarotti semna un contract de 120 milioane de euro pentru proiectarea si executia Lotului 1 de 17 km a autostrazii A10 Sebes - Turda. Patru luni mai tarziu proiectul tehnic al autostrazii trebuia predat si avizat. Cu toate acestea, nici pana in ziua de azi, dupa 25 de luni - proiectul pentru sectiunea C - nodul rutier de la Sebes intre A10 si A1 Orastie - Sibiu - nu a primit avizul Companiei de Autostrazi. Motivele? In repetate randuri constructorul ar fi proiectat nodul ba cu unele structuri si poduri mai scurte, ba cu rampe de legatura ce au doar o singura banda pe sens, aspecte neacceptate de catre autoritatile de la drumuri.
Compania de Drumuri lucreaza la sistematizarea accesului din DN1 in Centura Capitalei: Se desfiinteaza sensul giratoriu de sub podul de la Otopeni, se fac alte doua sensuri giratorii de-o parte si de alta Compania de Drumuri anunta ca a inceput, impreuna cu Politia Rutiera, sa sistematizeze accesul din DN 1 in Centura Bucuresti, doua dintre cele mai aglomerate drumuri din tara. Astfel, actualul sens giratoriu alungit de sub podul DN1 peste Centura va fi desfiintat pentru a se elimina virajul la stanga peste fluxurile de trafic, iar in schimb vor fi realizate alte doua sensuri giratorii de-o parte si de alta a Centurii pentru a asigura toate directiile.
VIDEO Viaductul lipsa de la Gilau face inutilizabil un tronson de autostrada aproape terminat. Licitatia pentru executie, blocata de trei luni in evaluarea ofertelor Compania de Autostrazi evalueaza de trei luni deja cele sapte opferte depuse in cadrul licitatiei de 48 de milioane de lei pentru finalizarea unui viaduct inceput de pe vremea Bechtel, dar nefinalizat. Viaductul de la Gilau ar trebui sa faca legatura intre autostrada A3 de la Campia Turzii si tronsonul aproape finalizat care ocoleste Cluj-Napoca pe la vest si se conecteaza la drumul national spre Zalau. Desi acest decalaj intre proiecte este cunoscut de ani buni, nici pana azi proiectul nu e in executie, iar Romania se apropie din nou de "performant"a de a avea o bucata de autostrada finalizata, dar nefolosibila.
Dupa o licitatie care a durat 2 ani, Pasajul de la Domnesti se poate bloca in birocratia avizelor si autorizatiilor. Ce spune un fost consilier guvernamental pe infrastructura Licitatia pentru Pasajul Domnesti de pe Centura Capitalei - unul din punctele nevralgice de pe ocolitoarea Bucurestiului, a fost finalizata dupa doi ani de la lansare si semnarea contractului este iminenta. Cu toate acestea, exista riscul sa apara probleme din cauza ca nu e rezolvata birocratia avizelor si autorizatiilor. Fostul consilier al premierului Ciolos pe probleme de infrastructura, deputatul USR Catalin Drula explica unde se poate bloca proiectul si i-a cerut ministrului Transporturilor sa prezinte situatia avizelor necesare pentru ca proiectul sa nu mai intarzie.
Curtea de Arbitraj de la Paris a decis ca CNAIR sa plateasca 83 milioane de lei catre constructorul Salini-Impregilo Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca va formula o actiune de anulare a sentintei arbitrale partiale pronuntata in 23 martie de catre Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris, care a decis ca CNAIR trebuie sa plateasca 83 milioane lei catre constructorul italian Salini Impregilo, si ca nu a achitat si nu ar avea de achitat vreo suma catre firma italiana ca urmare a pronuntarii deciziilor, acestea nefiind executorii, scrie News.ro.
Statiile de metrou Laminorului si Straulesti, facute cu bani de la UE, se deschid vineri Cele doua noi statii de metrou, Laminorului si Straulesti, aflate pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Straulesti, Magistrala 4, se deschid vineri, 31 martie, anunta Ministerul Transporturilor si Metrorex.
Centura Timisoara Sud intra in linie dreapta: se pregateste licitatia Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pe 28 martie la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) pentru validare documentatia de atribuire a contractului "Proiectare si Executie Varianta de Ocolire Timisoara Sud", potrivit unui comunicat.
Tronsonul din Centura Capitalei intre Voluntari si Autostrada Soarelui (DN2 - A2), pregatit pentru a fi scos la licitatie de catre Compania de Drumuri Largirea la patru benzi a soselei de centura a Capitalei si eliminarea intersectiilor la nivel, intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) va fi scoasa la licitatie de catre Compania de Drumuri care anunta ca a trimis documentatia de atribuire la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Anuntul Companiei de Drumuri vine intr-un moment in care Primaria Capitalei insista sa preia ea in administrare centura Bucurestiului. Tronsonul cu o lungime de 11,5 km a mai fost in lucru in trecut, dar contractul a fost reziliat dupa ce constructorul a dat faliment.
Romania, pe primele locuri din UE in ceea ce priveste mortii pe sosele. In Romania riscul de a muri intr-un accident rutier este de trei ori mai mare ca in unele tari vestice - statistici CE Romania se afla pe ultimele locuri in ceea ce priveste siguranta rutiera in Uniunea Europeana, cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori in 2016 (in urma tarii noastre fiind doar Bulgaria cu 99), arata noile date statistice publicate marti de catre Comisia Europeana. Per total, insa, fata de 2010, decesele pe sosele in Romania au scazut cu 19%, exact cat media UE in toti acesti ani. Drumurile din Uniune raman, conform datelor, cele mai sigure din lume, dar rezultatele inregistrate sunt inca departe de ce isi propun autoritatile europene: sa reduca la jumatate numarul de decese cauzate de accidente rutiere intre 2010 si 2020.
Accesul rutier din DN1 in Centura Bucuresti in zona pasajului Otopeni va fi sistematizat prin doua noi sensuri giratorii Accesul din DN1 in Soseaua de Centura a Capitalei, in zona pasajului Otopeni, va fi sistematizat prin doua noi sensuri giratorii realizate pe Centura, anunta Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere care anunta ca lucreaza la proiect împreună cu Direcția Rutieră a Politiei.
Autostrada Pitesti-Sibiu: Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost reactivat dupa o suspendare de trei luni, dar termenul de finalizare a fost amanat pana in august Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii Pitesti - Sibiu a fost "desuspendat", anunta Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dupa ce lucrarile pe cele trei luni de iarna lucrarile au fost sistate. Termenul de finalizare, insa, a fost decalat pentru 15 august. Revizuirea SF-ului a fost contractata in vara anului 2015, avea termen de realizare 17 luni, dar a trecut prin mai multe amanari, ultimul termen de finalizare era pentru luna aprilie.
CFR Calatori va transporta zilnic pasageri la Istanbul si Sofia si saptamanal la Salonic CFR Calatori va transporta zilnic pasageri la Istanbul si Sofia, iar o data pe saptamana la Salonic, incepand din 2 iunie 2017, a declarat, marti, directorul general al companiei, Iosif Szentes, dupa o dezbatere de profil organizata la Senat, informeaza Agerpres. CFR participa la realizarea trenului Bosfor Express, la compunerea caruia vor mai contribui bulgarii si turcii, cu un vagon de dormit pentru Istanbul, cu un vagon clasa pentru destinatia Sofia si cu o cuseta si un alt vagon de dormit atasate saptamanal pentru Salonic.
Autorizatia de construire pentru Lotul 4 din A1 Lugoj - Deva, emisa de Ministerul Transporturilor, la peste un an de la sistarea lucrarilor Autorizatia de construire pentru cei 22 de km ai Lotului 4 din autostrada A1 Lugoj - Deva a afost emisa de catre Ministerul Transporturilor, la aproape un an si cinci luni de la suspendarea lucrarilor. Emiterea autorizatiei de construire a venit in urma revizuirii acordului de mediu, iar constructorul - asocierea romana UMB - Tehnostrade - poate sa se reapuce de lucrarile ramase blocate la circa 48% grad de executie.
Premierul Grindeanu vrea o lege speciala pentru licitatiile achizitiilor strategice: "Cele mai multe vor fi pe Master Planul de Transport" Premierul Sorin Grindeanu vrea un proiect de lege care sa simplifice investitiile strategice. "De prea multe ori s-a pierdut prea mult timp pe faza premergatoare unei lucrari. Ministerul Economiei, in cel mai scurt timp, va veni cu proiect de lege care sa simplifice investitiile strategice. Cele mai multe vor fi pe Master Plan. Contestatii la contestatii nu sunt in regula. E de datoria noastra sa umblam la un cadru legal care va fi acceptat de Comisia Europeana", a spus Grindeanu la RRA.
Grindeanu: Master Planul de Transport nu va mai fi adoptat in Parlament. De la Bruxelles ni s-a spus ca e suficient prin Hotarare de Guvern "Master Planul de transport nu va mai fi adoptat in Parlament. Am renuntat pentru ca din discutiile la Bruxelles ni s-a spus ca e suficient prin Hotarare de Guvern", a declarat premierul Sorin Grindeanu  la Radio Romania Actualitati. Precizarile vin in contextul in care Liviu Dragnea anunta dupa alegerile din decembrie ca MasterPlanul va merge spre aprobare in Parlament, documentul fiind aprobat prin Hotarare de Guvern de catre Cabinetul Ciolos in luna septembrie.
VIDEO Filmare din drona cu autostrada A3 in constructie langa Targu Mures: Lucrari pe doar 10 km din 55, la doi ani de la semnarea contractelor O noua filmare aeriana realizata cu drona ce surpinde avansul slab al lucrarilor pe traseul autostrazii A3 Campia Turzii - Ogra - Targu Mures a fost publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura. Din cei 55 de km ai autostrazii, pe doar circa 10 km se lucreaza, asta desi contractele pentru patru din cele cinci loturi au fost semnate in urma cu doi ani.
Un tronson de 15 km din autostrada A1 Lugoj - Deva, deschis traficului rutier luni dupa-amiaza Cei 15 km finalizati din autostrada A1 Lugoj - Deva au fost deschisi traficului luni dupa-amiaza, incepand cu ora 17:30, anunta Compania de Drumuri. Tronsonul cu cei 15 km este finalizat inca de anul trecut, dar a ramas nedeschis circulatiei pe fondul unor probleme birocratice nerezolvate in timp util de catre Ministerul Transporturilor si Compania de Autostrazi. Odata dechisi circulatiei rutiere, cei 15 km se vor lega direct la restul de 146 km de autostrada de la Lugoj si pana la Nadlac, la granita cu Ungaria.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi