MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Surse: Autostrada Pitesti - Sibiu, inca o amanare. Controversatul contract pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte a fost reziliat Compania Nationala de Autostrazi (CNAIR) a reziliat de facto un controversat contract ce dateaza din 2015 pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Pitesti-Sibiu, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Autostrada e cruciala pentru legarea estului tarii de vest. Contractul, mosit de fostul ministru Dan Sova, a fost criticat de un organism al UE si de actori din piata de infrastructura si a fost prelungit deja o data. Ce se va intampla acum? CNAIR va incerca sa faca pe cont propriu studiul de fezabilitate, potrivit surselor citate. Nu e clar cat de mare va fi intarzierea intregului proiect, dar, avand in vedere ca e vorba despre cele mai grele tronsoane, e foarte probabil ca intregul proiect sa fie amanat cu cativa ani.
Ministrul Transporturilor spune ca vrea ca in octombrie sa fie lansat pe SEAP tot tronsonul de autostrada Sibiu - Pitesti Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, doreste ca in luna octombrie sa fie lansat pe SEAP tronsonul de autostrada Sibiu-Pitesti, in prezent fiind lansate doar sectiunile 1 si 5, el spunand ca este un pic dezamagit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate, transmite News.ro. Cuc a precizat ca daca aceasta nu se va incadra in termenul contractual va fi incheiata intelegerea, spunand ca exista si un plan de rezerva in cazul in care se va ajunge in aceasta situatie.
���VIDEO Santierul Centurii Capitalei e pericol public pentru soferii care circula noaptea. 9 km aflati in lucru de mai bine de patru ani, fara marcaje si cu capcane la tot pasul intre A1 si DN7 De mai mai bine de 4 ani, circa 9 kilometri din Centura Capitalei, intre Autostrada A1 si Chitila (DN7), sunt in lucru pentru a fi largiti la 4 benzi. In iulie, stadiul lucrarilor era de doar 65%, asta desi de fiecare data in ultimii ani promisiunile sefilor de la drumuri sunau cam asa: "Pana la finalul anului va fi gata". Pe langa ritmul greoi si tergiversarile nenumarate, santierul in sine e un pericol public pe timp de noapte, cu semnalizari putine sau care lipsesc cu totul, fara marcaje, fara indicatoare si cu un sens giratoriu nemarcat care e taiat pe laterala de cele doua sensuri de circulatie.
Ministerul Transporturilor a inaugurat o linie feroviara in degradare, napadita de buruieni si pe care se circula mai lent decat in 1939 - Asociatia Pro Infrastructura Linia de cale ferata Ilva Mica - Rodna Veche din judetul Bistrita-Nasaud a fost redeschisa cu mare fast de catre Ministerul Transporturilor impreuna cu un "sobor de oficialitati", desi este "in stare stare profunda de degradare, nereparata substantial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circula cu 30-35 km/h si pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o suta de ani, in 49 de minute", informeaza Asociatia Pro Infrastructura. "(...)nu este acceptabil ca terasamentul unei cai ferate sa fie napadit de buruieni, ca in secolul 21 semafoarele cu palete isi au locul la muzeu si, eventual, ca in 1939 trenurile faceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a "inaugurat-o") 37 de minute", mai scrie API.
CNAIR: Amplasamentul pentru constructia Variantei Ocolitoare Satu Mare, predat antreprenorului;obiectivul trebuie finalizat in 18 luni Amplasamentul pentru constructia Variantei Ocolitoare Satu Mare a fost predat antreprenorului (Asocierea Itinera SpA-Collini Lavori SpA - Via Design SRL), care are la dispozitie cinci luni pentru elaborarea proiectului tehnic si 18 luni pentru finalizarea obiectivului, informeaza Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, potrivit Agerpres.
���Deputat USR: Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras e la faza de comparare a alternativelor de traseu, dar nu s-a organizat nicio dezbatere publica pe acest subiect Studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Fagaras derulat in prezent este la faza de comparare a alternativelor de traseu pentru alegerea celei definitive, insa nu exista o dezbatere publica organizata de Ministerul Transporturilor pe acest subiect, acuza deputatul USR Catalin Drula, fost consilier pe infrastructura in cabinetul Ciolos. "Avem o problema in Romania cu lipsa de consultare a cetatenilor si agentilor economici asupra planurilor pentru proiecte majore de infrastructura (autostrazi, cai ferate). [...] Apoi, cand apar probleme la faza de executie a proiectelor autoritatile ridica din umeri de multe ori si spun "asta trebuia semnalat de mult, cand s-a facut studiul de fezabilitate", avertizeaza Drula.
Documentatia de licitatie pentru capetele autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, trimisa spre publicare in SEAP: 600 mil. euro, 43 de kilometri, intre 4 si 5 ani pentru proiectare si executie Documentatia de licitatie pentru proiectarea si executia tronsoanelor de capat ale autostrazii A1 Sibiu - Pitesti a fost trimisa spre publicare in SEAP, anunta Compania de Autostrazi. Cele doua lucrari - pe tronsonul Pitesti - Curtea de Arges si tronsonul; Boita-Sibiu - au o valoare estimata de circa 2,6 miliarde de lei, o perioada de proiectare de 12 luni si 36 de luni pentru executie.
���HARTA INTERACTIVA O noua Centura a Capitalei - Autostrada de Centura (A0) Sud Bucuresti, scoasa la licitatie: 52 km, 580 milioane de euro, finalizare estimata dupa 2022 O noua sosea de mare viteza care sa ocoleasca Bucurestiul si sa lege autostrazile A1 dinspre Pitesti si A2 dinspre Constanta a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi. Autostrada de Centura (A0) Sud - parte a inelului II de centura dupa cum mai este cunoscut - ar urma sa aiba o lungime de 52 de kilometri, iar Compania de Autostrazi estimeaza ca lucrarile de proiectare si executia vor costa circa 580 de milioane de euro si vor dura 3 ani si jumatate de la semnarea contractului. Vezi in articol o Harta Interactiva cu traseul A0 Sud, nodurile rutiere si spatiile de parcare.
Compania de Drumuri a atribuit italienilor de la Tirrena Scavi contractul pentru construirea podului de peste Somes de pe A3 Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat marti ca a atribuit companiei italiene Tirrena Scavi contractul pentru finalizarea lucrarilor la nodul Gilau si construirea podului de peste raul Somes, care va face legatura intre segmentul Gilau-Nadaselu - finalizat, dar nefolosit - si restul autostrazii A3. Compania italiana a castigat licitatia, la care s-au inscris sapte competitori, solicitand un pret de 25,975 milioane lei fara TVA.
Primele loturi ale autostrazii Pitesti - Sibiu, pregatite pentru licitatie de catre Compania de Autostrazi: Circa 600 de mil. euro pentru proiectarea si executia primilor 43 de km de la capete Loturile de capat ale autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, circa 43 de km din totalul de 120 de km ai autostrazii, sunt pregatite pentru a fi scoase la licitatia de proiectare si executie, a anuntat Compania de Autostrazi. Documentatia pentru cele doua loturi de capat - Lotul 1 Sibiu - Boita si Lotul 2 Curtea de Arges - Pitesti - a fost transmisa spre validare la Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice, la mai bine de doi ani de cand au fost contractate. Initial termenul era unul nerealist: 5 luni. Cele doua lucrari au o valoare estimata de circa 2,6 miliarde de lei, o perioada de proiectare de 12 luni si 36 de luni pentru executie.
Transfagarasanul ar putea fi inchis dupa ce o stanca de aproximativ 1.000 de tone s-a prabusit la marginea soselei O stanca de aproximativ 1.000 de tone s-a prabusit pe Transfagarasan la kilometrul 126 si ar putea duce la inchiderea drumului, deschis in urma cu o saptamana, se anunta intr-un comunicat al Companiei Nationale de Administrare a Infrastrucurii Rutiere (CNAIR).
 CNAIR a trimis la Agentia pentru Achizitii Publice intregul proiect al drumului expres Craiova-Pitesti Documentatia pentru proiectarea si executia tronsoanelor 3 si 4 ale drumului expres Craiova-Pitesti au fost trimise vineri Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) spre validare, a anuntat Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), intr-un comunicat transmis vineri seara. Intregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare estimata de 3,77 miliarde lei fara TVA, relateaza news.ro.
Circulatia rutiera pe Transfagarasan, deschisa oficial incepand de vineri Circulatia rutiera pe Transfagarasan, pe sectorul inchis pe timp de iarna, Piscu Negru (km 104+000) si Cabana Balea Cascada (km 130+800), va fi deschisa oficial incepand de vineri, anunta Compania de Drumuri. Pe sectorul precizat, insa, circulatia va fi interzisa pe timpul noptii, intre orele 21:00 si 07:00.
Compania de Drumuri monteaza parapete de beton pe Soseaua de Centura a Capitalei in zona pasajului Otopeni Compania de Drumuri a inceput lucrarile de montare a separatorului de sens (parapete tip New Jersey) pe Centura de Nord a Bucurestiului in zona DN1-Podul Otopeni, intre noile sensuri giratorii construite in aceasta primavara pe sectorul Tunari-Mogosoaia.
ANALIZA Cum a ajuns infrastructura feroviara din Romania in paragina si de ce nu-i transporta pe navetisti in Bucuresti Cum a ajuns transportul pe liniile preorasenesti din jurul Bucurestiului intr-o stare comparabila cu cea din tarile subdezvoltate? Campania HotNews.ro pentru imbunatatirea acestui tip de transport scoate la iveala inca o realitate deplorabila: starea caii ferate, o infrastructura care, in loc sa preia mii de navetisti spre Capitala, zace in paragina. Octavian Udri��te, presedintele TREN CLUBUL ROMÂN-TCR, analizeaza starea infrastructurii feroviare din Romania.
Cum s-au blocat proiectele centurii feroviare a Capitalei si a trenului Gara de Nord - Aeroport, desi la finalul anului trecut erau aproape gata sa fie demarate Un tren care sa ajunga din Gara de Nord pana la o noua gara in Aeroportul Otopeni si operationalizarea centurii feroviare a Capitalei cu mai multe statii pe traseu si trenuri peri-urbane care sa colecteze populatia din jurul Bucurestiului - doua proiecte inviate in 2016 si care erau gata de lansat inca din primele luni din 2017, conform autoritatilor de atunci. Sase luni mai tarziu si ambele proiecte nu au demarat propriu-zis, nu s-a facut nimic in teren, iar termenele de finalizare au fost deja decalate. Pentru trenul de la Gara de Nord la Aeroport, termenul de finalizare a fost impina pana in trimestrul III din 2019.
������VIDEO Autostrada A10 Sebes - Turda, filmata din avion - Punctele critice, inca nerezolvate. Finalizarea Lotului 4 in 2017 devine incerta. Lucrarile pe Lotul 2 bat pasul pe loc Pe cei aproape 70 de km din autostrada A10 Sebes - Turda sunt zone in care lucrarile bat pasul pe loc, noduri inca fara proiecte tehnice aprobate sau puncte critice nerezolvate inca de catre autoritati, arata o noua filmare aeriana publicata de Asociatia Pro Infrastructura. Punctele critice nerezolvate pe Lotul 4 pun in pericol finalizarea pana la finalul acestui an, in timp ce Lotul 2 pare din ce in ce mai greu de terminat pana la finalul anului 2018.
Autostrada Comarnic - Brasov - O licitatie finalizata dupa doi ani de la lansare: Contractul pentru un tronson de 6 km intre Rasnov si Cristian a fost atribuit pentru 26 de milioane de euro Compania de Autostrazi a atribuit contractul pentru constructia a unui lot de 6 km din autostrada A3 Comarnic - Brasov, respectiv tronsonul Rasnov - Cristian. La acest contract se mai adauga si un drum de legatura care sa asigure conexiunea viitoarei autostrazi cu Brasov. Contractul a fost atribuit catre asocierea Alpenside - Specialist Consulting pentru 118 milioane lei (oferta de pe locul doi), la aproape doi ani de la lansarea licitatiei.
Inca un pas pentru terminarea calvarului din Prelungirea Ghencea: Guvernul a aprobat declansarea procedurilor de expropriere pentru constructia pasajului suprateran pe Centura Bucuresti-Domnesti Guvernul a aprobat miercuri o hotarare care prevede declansarea procedurilor de expropriere pentru constructia pasajului suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti. Potrivit actului normativ va fi asigurata suma de 23 milioane de lei, destinata despagubirilor celor 107 imobilele proprietate privata care urmeaza sa fie supuse procedurii de expropriere, cu o suprafata totala de 44.582 metri patrati. Contractul pentru pasajul Domnesti a fost semnat pe 10 mai, la peste doi ani de cand fusese lansata licitatia.
Circulatia pe Transalpina a fost deschisa. Accesul autovehiculelor, permis intre 07:00 si 20:00 Circulatia rutiera pentru autovehiculele cu masa mai mica de 7,5 t a fost deschisa pe DN 67C Translpina, pe sectorul de drum cuprins intre km 34+500 - km 59+800, anunta Compania de Drumuri (CNAIR) care in ultimele zile a indepartat zapada de pe carosabil, a refacut marcajele si a reparat elementele de siguranta si semnalizare. Accesul autovehiculelor va fi interzis, totusi, in intervalul orar 20:00 - 07:00.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version