MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
EXCLUSIV Studiul realizat de Banca Europeană de Investiții care arată cum ar putea Bucureștiul să aibă o centură modernă și o autostradă ocolitoare ca în Vest Bucureștiul ar putea avea o centură modernă, cu mai multe benzi, sensuri despărțite, intersecții cu pasaje și fără conflicte de trafic, dar și o autostradă nouă de centură - A0 pe inelul exterior - până în 2024 dacă autoritățile de la drumuri ar respecta un plan detaliat realizat de un consultant extern la comanda Băncii Europene de Investiții. Planul detaliat obținut de HotNews.ro a fost finalizat de curând și prevede investiții de circa 1,7 miliarde de euro și un studiu detaliat de trafic și al soluțiilor potrivite pentru mai multe intersecții. Toate proiectele pot fi realizate din bani europeni, iar singura condiție acum este ca autoritățile de la drumuri să respecte planul conturat de experții BEI.
​VIDEO Cum poate fi trenul un mijloc excelent de transport în oraș - Un exemplu din Polonia Când spunem tren ne gândim la călătorii de câteva ore și la întârzieri, însă trenul poate fi un mijloc de transport foarte util chiar și în oraș, pe distanțe foarte scurte, arată un exemplu din Polonia. Trei orașe din nordul țării sunt unite de peste 100 de trenuri pe zi, iar la orele de vârf cadența este de unul la sub 8 minute. În condițiile în care nici trenul către Otopeni și nici cel care va înconjura Capitala nu vor fi gata prea curând, polonezii dau un exemplu despre cum trenul poate fi util zi de zi, de mai bine de 50 de ani. Polonia este mult înaintea României la capitolul trenuri, din 2014 circulând pe câteva rute lungi trenurile Pendolino produse de Alstom.
Aeroporturi Bucureşti, despre situaţia pistelor de la Otopeni: În ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii; în urma incidentului de săptămâna trecută, s-a intervenit pentru eliminarea problemei, siguranţa nu a fost afectată Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti spune, în urma acuzaţiilor făcute de Asociaţa Pro Infrastructură cu privire la starea pistelor de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, că în ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii curente la pista 08R, până în prezent înlocuindu-se aproape 80% din suprafaţa de rulare. De asemenea, spune compania, în urma incidentului de vinerea trecută s-a verificat suprafaţa pistei şi a fost eliminată problema, în timp ce traficul a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind, astfel, afectat.
Șoseaua de centură a Capitalei, transferată la Primăria Generala? Societatea civilă: ''Dacă s-ar întâmpla acest lucru proiectele lansate deja pentru modernizare s-ar bloca total'' Posibila trecere a Șoselei de Centură a Capitalei de la Compania de Drumuri la Primăria București condusă de Gabriela Firea a stârnit dezacordul organizațiilor civile din domeniul infrastructurii. Asociația Pro Infrastructura își arată dezacordul față de măsură și susține că „dacă s-ar întâmpla acest lucru (...) proiectele lansate deja pentru modernizarea și extinderea diferitelor segmente din DNCB s-ar bloca total”. Asociația Construim România crede că în mod normal Șoseaua de Centură ar trebui să fie de principiu la Capitală, dar consideră actuala PMB este „incapabilă să gestioneze dezvoltarea proiectelor de infrastructură existente sau noi”, iar un transfer al centurii în acest moment ar însemna „un blocaj total”.
Pro Infrastructura: Incident grav de siguranță pe Aeroportul Otopeni din cauza degradării pistelor. Un Boeing 747 israelian a decolat, a dislocat o bucată din calea de rulare, iar pista a fost închisă de urgență Una dintre pistele aeroportului international Henri Coanda a fost închisă vinerea trecută timp de o ora după ce o bucată din calea de rulare ar fi fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al, în timp ce a doua pistă, funcțională doar pe două treimi din lungime, era și ea închisă pentru lucrări de intretinere, atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura. ONG-ul sustine că pistele și suprafețele de mișcare de pe aeroportul din Otopeni sunt într-o stare execrabilă.
​​VIDEOREPORTAJ Cum e testat în Finlanda transportul public electric cu autobuze fără șofer În timp ce Bucureștiul cumpără autobuze diesel, iar marile orașe europene aleg vehicule electrice, Finlanda testează de aproape doi ani un sistem de transport public cu microbuze electrice autonome, fără șofer. E un proiect pilot, cofinanțat de Uniunea Europeană, ce vizează rutele de transport în comun pe distanțe scurte, un model care în următorii cinci ani va fi din ce în ce mai răspândit pe orașele de pe continent. HotNews.ro a fost în Finlanda și a văzut ce a fost testat în Helsinki și în orașele din împrejurimi - cum au aplicat finlandezii modelul electric-autonom în transportul de persoane din mediul urban.
VIDEO Imagini din dronă cu cei 3 km de autostradă aflați în construcție lângă București. Cum arată ''ciotul'' care va intra în Capitală prin Pipera-Petricani În zona Petricani - Pipera ar urma să fie deschisă traficului în acest an și ultima porțiune aflată în construcție din autostrada A3 București - Ploiești. Șantierul pentru ultimii 3 km din Petricani în Popasului este în stadiu avansat, iar noi imagini din dronă realizate de Asociația Construim România arată cum se va lega „ciotul” de autostradă de șoseaua Petricani, cum va arăta rondul de la Gherghiței și pasajul de autostradă peste calea ferată București-Constanța.
Deputat USR, despre numirea lui Narcis Neaga la Compania de Investiții Rutiere: ''Omul-dezastru s-a întors la drumuri. PSD l-a numit șef pe groparul infrastructurii românești'' "Incredibil, dar din păcate se pare că adevărat: PSD l-a numit șef la CNIR pe groparul infrastructurii românești, Narcis Neaga", scrie deputatul USR Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi, referitor la numirea lui Neaga la fruntea Companiei de Investiții Rutiere, o entitaste distinctă de actuala Companie de Drumuri și care se va ocupa exclusiv de implementarea marilor proiecte rutiere precum autostrada Sibiu - Pitești sau autostrada spre Moldova.
Narcis Neaga, fostul șef de la Drumuri, a fost numit director la Compania de Investiții Rutiere, noua entitate care se va ocupa de autostrăzi și marile proiecte Narcis Neaga, fost director la Compania de drumuri între 2013 și 2015, sub mandatul căruia a fost închisă autostrada A1 Orăștie - Sibiu din cauza unor lucrări defectuoase, a fost numit la șefia Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIAR). Informația a fost confirmată pentre HotNews.ro de către Neaga. Compania de Investiții Rutiere este una dintre cele două noi Companii care au rezultat din spargerea în două a fostului CNADNR, cealalta fiind CNAIR, Compania de Administrare Rutieră. CNIR ar urma să se ocupe de marile proiecte rutiere și de realizarea autostrăzilor.
Narcis Neaga, directorul în mandatul căruia autostrada A1 Orăștie - Sibiu a fost închisă din cauza unor lucrări defectuoase, ar putea fi numit din nou la șefia Companiei de Investiții Rutiere Narcis Neaga, directorul de la drumuri sub mandatul căruia au existat mai multe probleme și o porțiune din autostrada A1 Orăștie - Sibiu a fost închisă din cauza lucrărilor deficiențe, ar putea fi numit la șefia Companiei de Drumuri (CNAIR), potrivit G4Media.ro care citează surse guvernamentale. Neaga a fost vizat de o anchetă DNA, dar dosarul său a fost clasat. Asociația Pro Infrastructură spune că perioada în care Narcis Neaga a condus CNAIR a fost "cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani". Actualizare: Narcis Neaga a fost numit șef la la Compania de Investiții Rutiere, noua entitate care se va ocupa de autotrăzi și marile proiecte.
Centura Capitalei, trecută la Primăria București? Gabriela Firea: „Decizia a fost luata principial, la nivelul Ministerului Transporturilor” / Cum răspunde Compania de Drumuri Centura Capitalei ar putea trece de la Compania de Drumuri din subordinea Ministerului Transporturilor la Primăria Capitalei, susține primarul Gabriela Firea care a declarat pentru g4media.ro că o astfel de decizie a fost luata „principial”. Pe de altă parte reprezentanții Companiei de drumuri au infirmat pentru HotNews.ro că o astfel de decizie a fost luată și fac trimitere la un răspuns oferit anul trecut în care detaliau imposibilitatea legală de a face acest transfer, având în vedere că pe centură sunt proiecte pe fonduri europene. Surse din Minister spun că o decizie fermă nu s-a luat, ci abia s-a înființat un grup de lucru cu specialiști de la Ministerul Transporturilor, PMB și CNAIR pentru a studia aspectele legale.
Mecanicii de locomotivă anunță proteste, nemulțumiți de situația tot mai gravă a CFR Marfă Federaţia Mecanicilor de Locomotivă (FML) va picheta câteva zile  Ministerul Transporturilor, iar pe 23 aprilie va fi organizat un marş către Guvern, reprezentanţii Federaţiei fiind nemulţumiţi, printre altele, de situația CFR Marfă dar şi de soarta celor 7.500 de angajaţi ai societății, care se confruntă cu riscul de a nu îşi primi salariile în perioada Sărbătorilor de Paşte. Președintele Federației Mecanicilor a spus că din  22 martie, toate conturile CFR Marfă au fost blocate, din cauza datoriilor către CFR Infrastructură, informează Agerpres.
VIDEO Drumul către vama din Giurgiu arată sub orice critică Drumul care duce către vama Giurgiu și podul prieteniei, principala trecere de frontieră dintre Bulgaria și România, arată jalnic, mai ales după topirea zăpezilor căzute în ultimele săptămâni. Mai mulți șoferi au postat pe reșelele de socializare clipuri video în care apare drumul plin de bălți și noroaie, denivelat și cu gropi, traversat de zeci de vehicule și camioane.
Trenul Gara de Nord - Aeroport: CFR va prezenta la final de 2018 cinci variante de traseu și cât va costa fiecare Există cinci variante pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, iar la final de 2018 consultantul va face analiza tehnico-economică și vor fi prezentate costurile fiecărei variante și soluțiile tehnice, a anuntat CFR. Reamintim că, deși trenul Gara de Nord - Aeroport ar fi trebuit să fie gata în acest an, între cele două obiective nu va exista legătură feroviară directă nici în 2020. Deocamdată abia la 1 martie s-a lansat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, dar nu s-a semnat încă niciun contract.
VIDEO CFR Infrastructură a testat între Curtici și Arad noul sistem de semnalizare şi dirijare a traficului feroviar. S-a atins viteza de 160 km/h, cu o locomotivă a companiei austriece OBB CFR Infrastructură a efectuat între Curtici și Arad un test de probă cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, în vederea verificării modului de funcţionare a noilor instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar, prin sistemul ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R. Testul a fost făcut împreună cu Alstom, cu o locomotivă a companiei austriece OBB, la viteza de 160 km/h. Tronsonul Curtici-Arad se află pe Coridorul IV pan-european unde lucrările de reabilitare au acumulat ani întregi de întârziere.
VIDEO Imagini din dronă cu lucrările la podul de la Gilău - veriga lipsă din cauza căreia un lot de autostradă finalizat nu poate fi folosit Lucrările la finalizarea viaductului de la Gilău, în lungime de 766 de metri, au demarat de la începutul anului, iar Asociația Pro Infrastructură a publicat acum un nou video realizat din dronă cu mobilizarea de pe șantier. Podul, o rămășiță neterminată încă de pe vremea Bechtel care se continuă din tronsonul A3 dinspre Câmpia Turzii, e motivul pentru care traficul rutier nu a putut fi deschis pe tronsonul de 8,7 km până la Nadașelu, recepționat de Compania de Drumuri în luna noiembrie anul trecut. În situația în care lucrările nu se vor lovi de probleme, podul ar trebui să fie terminat până în septembrie 2018.
​VIDEOREPORTAJ Autostrada electrică din Suedia unde camioanele circulă pe fir, ca tramvaiele Aproape de orășelul suedez Sandviken, la circa 190 km nord de Stockholm, o bucată din autostrada E16 a fost electrificată - cu stâlpi pe laterale, așa cum vedem pe căile ferate, și cabluri electrice care se întind deasupra primei benzi. Pe acest tronson circulă camioane hibride care se alimentează cu energie electrică, printr-un pantograf montat deasupra cabinei, similar cu ce vedem la tramvaie. E un proiect pilot, cofinanțat de Uniunea Europeană, care începe să fie testat și în Germania, iar în următorul deceniu există mari șanse să vedem din ce în ce mai multe drumuri europene modificate astfel.
CFR trebuie să își schimbe poziția și să înceapă de urgență realizarea liniei directe Gara de Nord-Aeroport, spune Asociația Construim România Asociația Construim România se arată surprinsă de declarațiile directorului general al Companiei Naționale CFR SA, Ion Gavrilă, prin care motivează neterminarea liniei de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni până la debutul Campionatului European de Fotbal din 2020. Acesta invocă faptul că instituția nu ar fi găsit înțelegere la Primăria Otopeni care ar fi solicitat Plan Urbanistic Zonal pentru lucrare. Asociația contrazice cele spuse de șeful CFR și spune că există cadrul legal pentru continuarea proiectului.
Trenurile de marfă românești au o viteză medie de numai 15 km/h. Cele din Ungaria sunt de cinci ori mai rapide, spune președintele Ford România Trenurile de marfă au în Ungaria sau Austria viteze medii de 75 km/h, în timp ce în România media este de 15 km/h, spune John Oldham, șeful Ford România. O foarte mare problemă este vama dintre România și Ungaria, fiindcă trenurile pot sta acolo și o zi din cauză că țara noastră nu este în Schengen, a spus Oldham, la salonul auto SIAB. Trenurile de marfă din România pot face și mai mult de o zi dintr-o parte în alta a țării din cauza infrastructurii dezastruoase și a numeroaselor opriri de ore bune. În aceste condiții, multe companii au fost nevoite să renunțe la transportul pe calea ferată și au trecut la rutier, deși costurile sunt mai mari.
Proiectul Podului peste Dunăre de la Brăila, blocat înainte să înceapă. Compania de Drumuri nu a finalizat la timp licitațiile de relocare a utilităților Proiectul Podului peste Dunăre de la Brăila, „cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani” după cum se laudă autoritățile, s-a blocat înainte de a începe propriu-zis. În loc să demareze lucrările, constructorul ar fi trimis deja notificări în care solicită despăgubiri Companiei de Drumuri pentru că aceasta întârzie proiectul. Mai exact, CNAIR ar fi trebuit să se ocupe deja de relocarea utilităților, dar în schimb a lansat cu mare întârziere licitațiile și nu a reușit să le finalizeze, ba mai mult, una a fost anulată. Asta înseamnă, pe lângă despăgubiri acordate cosntructorului, luni sau chiar ani de întârziere pentru un proiect ce și așa avea un termen foarte lung de realizare: patru ani și jumătate. Șeful de la Drumuri, vorbind luni la o conferință despre proiect: ”Este un succes!”



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version