MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Ziarul Financiar: Proba ca infrastructura contribuie decisiv la cresterea economica. De la deschiderea autostrazii, PIB-ul Constantei a crescut cu o viteza dubla fata de restul economiei Produsul intern brut al judetului Constanta a crescut cu o viteza dubla fata de cea a restului economiei de la deschiderea autostrazii Bucuresti - Constanta, in noiembrie 2012 si pana in prezent, arata o analiza publicata de Ziarul Financiar. PIB-ul in valoare nominala al judetului Constanta a avut o crestere in perioada 2012-2016 de 56%, fata de o crestere nominala de 29% a PIB-ului Romaniei, evolutie pe care publicatia o pune si in seama dezvoltarii infrastructurii in zona.
​Inca un termen anuntat pentru cei 15 km finalizati din autostrada Lugoj - Deva: "Saptamana viitoare deschidem traficul!" Dupa ce deschiderea traficului pe cei 15 km finalizati din autostrada Lugoj - Deva nu s-a mai produs la mijlocul lunii februarie, asa cum promitea la inceptuul anului noul Ministru al Trabnsporturilor, seful Companiei de Drumuri anunta acum un nou termen pentru inaugurare. Stefan Ionita, recent numit director general la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), anunta ca săptămâna viitoare vor fi inaugurati cei 15 km, potrivit Capital.
Pasajul de la Domnesti: Compania de Drumuri a atribuit din nou contractul, dupa reevaluarea ofertelor depuse. Varianta castigatoare: 91 milioane lei Contractul pentru proiectarea si executia pasajului suprateran de la Domnesti - un pasaj tip giratoriu-suspendat ce ar trebui sa rezolve una din intersectiile problema de pe Centura Capitalei - a fost atribuit, marti, catre asocierea Straco-Comnnord-Specialist Consulting ce a avut o oferta de 91,5 milioane de lei. Atribuirea vine dupa reevaluarea ofertelor ca urmare a multiplelor contestatii, asocierea desemnata castigatoare acum fiind aceeasi aleasa si in mai 2016. Licitatia pentru pasajul Domnesti a fost lansata in martie 2015.
​Centura Bucurestiului, la Primaria Capitalei sau la Ministerul Transporturilor? Care e cea mai buna solutie pentru a scapa de cea mai mare rusine a infrastructurii rutiere din Romania Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca vrea sa preia constructia Soselei de Centura a Bucurestiului de la Ministerul Transporturilor. Pentru finalizarea lucrarilor este de nevoie de peste 250 de milioane de euro, fara a pune la socoteala sumele necesare pentru intretinere si deszapezire. Primaria ar putea sa aloce fondurile necesare, insa ramane problema finantarii, pentru ca la Ministerul Transporturilor centura va fi facuta pe fonduri europene nerambursabile, pe cand in administrarea Primariei soseaua ar ajunge, cel mai probabil, sa fie finantata doar din bugetul local. Dincolo de dilemele costurilor si a finatarii, mai exista discutia daca Primaria Capitalei poate gestiona un asemenea proiect complex, in conditiile in care proiecte mai mici din Bucuresti sunt blocate si au avut intarzieri foarte mari - Pasajul Ciurel sau Pasajul Piata Sudului.
Asociatia Pro Infrastructura: Rezultate dezastruase ale Companiei de Autostrazi - Licitatii anulate sau intarziate. Contractarea studiilor pentru autostrazile importante, amanate si ele Compania de Autostrazi bifeaza rezultate dezastruoase pe partea de licitatii si achizitii publice, avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura (API). "Putinele licitatii de executie lucrari sunt fie anulate fie intarziate cu luni de zile datorita slabei pregatiri a caietelor de sarcini", noteaza API, publicand o sinteza a procedurilor de achizitie publica realizata la nivel central in ultimii ani. Asociatia da exemplul Studiului de Fezabilitate a autostrazii Sibiu - Pitesti, "cel mai faimos caz de caiet de sarcini prost-pregatit [...] actualmente in pericol de reziliere".
Romania a fost prejudiciata cu peste 500 mil euro prin contractul cu Bechtel (raport ministerul de Finante) Un raport al ministerului Finantelor din decembrie 2016 evalueaza pagubele suferite de statul roman prin celebrul contract Bechtel la 526 de milioane de euro, scrie Digi24. Vezi in atasament raportul de inspectie al Directiei Genrrale de Inspectie Economico-Financiara
​Autostrada Sibiu - Pitesti, o noua amanare. Compania de Drumuri a suspendat contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru ca e iarna Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate a a autostrazii Sibiu - Pitesti, un contract deja intarziat si care a suferit mult in implementare, a fost suspendat timp de trei luni "întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice", sustine Compania de Drumuri. Anterior, Capital a scris de suspendare si a citat surse din Ministerul Transporturilor care sustin ca SF-ul pentru sectoarele de mijloc - inca neabordate in actuala revizuire - va fi relicitat.
Metroul din Drumul Taberei ar putea fi gata abia in 2018 si nu la finalul acestui an Magistrala 5 de Metrou din Drumul Taberei pana la Eroilor ar putea fi gata abia in primul trimestru din 2018 si nu la finele acestui an asa cum in repetate randuri au anuntat in trecut oficialii de la Transporturi. Anuntul a fost facut de directorul Metrorex care spune ca sunt probleme si in privinta achizitia materialului rulant pentru noua magistrala, existand varianta ca initial pe Magistrala 5 sa circule trenuri vechi.
Circulatia pe un segment al autostrazii Orastie - Sibiu a fost reluata, dupa ce a fost inchisa din cauza unei denivelari Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ridicat vineri restrictia de circulatie pe autostrada Orastie-Sibiu, intre Saliste si Sebes, dupa ce o portiune de 250 de metri de pe o banda a fost inchisa pentru reparatii, incepand de marti, in urma aparitiei unei denivelari, a anuntat sambata CNAIR, citata de News.ro.
FOTO Documentaria.ro: Proiectele de infrastructura aflate in lucru in Bucuresti In timp ce proiectele de infrastructura ce s-au finalizat in Bucuresti si in jurul Capitalei in ultimul deceniu au suferit intarzieri in constructie sau tergiversari birocratice, actualele santiere ale marilor proiecte aflate in constructie sunt bantuite de blocaje, probleme in executie sau taieri de fonduri, scrie Documentaria.ro care publica un inventar multimedia (foto-text-infografic) al proiectelor in lucru din Capitala.
Directorul Companiei de Drumuri, Catalin Homor, revocat din functie. Corpul de Control al ministrului Transporturilor, trimis la CNAIR Directorul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), Catalin Homor, a fost revocat in urma unei decizii a Consiliului de Administratie, potrivit unor surse din Companie citate de Capital. Ministerul Transporturilor a confimat intr-un comunicat si a anuntat ca a trimis Corpul de Control pentru a face verificari la Companie. In urma cu o saptamana, primul ministru Grindeanu a cerut noului ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, sa-l demita pe Homor, reprosandu-i modul in care a fost realizata deszapezirea pe drumurile nationale si autostrazi. Homor a fost numit sef al CNADNR/CNAIR in decembrie 2015.
​HARTA INTERACTIVA Drumurile nationale si autostrazile blocate din cauza viscolului. Vezi situatia actualizata Zeci de drumuri nationale din sudul si sud-estul tarii au fost inchise, vineri, circulatiei rutiere din cauza viscolului si a caderilor abundente de zapada. Vezi pe HARTA INTERACTIVA situatia actualizata a drumurilor inchise.
Un pas inainte pentru soseaua de centura Timisoara-Sud: A fost lansata licitatia pentru studiu de fezabilitate si proiectare Realizarea studiului de fezabilitate, a proiectarii si documentatiei tehnice pentru Soseaua ocolitoare Sud a Timisoarei a fost scoasa la licitatie miercuri de catre Compania de Drumuri si are o valoare estimata de circa 6,5 milioane de lei. Proiectul presupune un drum cu doua benzi pe sens, lung de 25,7 kilometri si este unul dintre cele care ar urma sa fie realizate in regie proprie de catre Compania de Drumuri.
​VIDEO "Muzeu in aer liber" - 15 km din autostrada Lugoj - Deva sunt finalizati, dar zac nedeschisi circulatiei. Compania de Drumuri invoca "aspecte de natura juridica" Romania risca sa incheie anul 2016 cu zero kilometri noi de autostrada inaugurati, asta desi 15 km de autostrada A1 Lugoj - Deva, Lotul 2 sunt finalizati, dar au ramas nedeschisi circulatiei pentru ca exista "aspecte de natura juridica" ce impiedica receptia partiala a lucrarilor de catre Compania de Drumuri. Cei 15 km au fost promisi in repetate randuri de-a lungul anului si de catre seful de la Drumuri si de catre ministrul Transporturilor si, daca ar fi deschisi traficului, s-ar lega direct la restul de 146 km de autostrada de la Lugoj si pana la Nadlac, la granita cu Ungaria.UPDATE Deputat USR, fost consilier pe infrastructura al premierului Ciolos: "Motivele invocate sunt niste baliverne. Inventii pentru a mai bloca putin guvernul tehnocrat"
Circulatia pe sectiunea de metrou Laminorului - Straulesti ar putea fi deschisa abia in primul trimestru din 2017 Circulatia pe sectiunea de metrou Laminorului - Straulesti ar putea fi deschisa pasagerilor in primul trimestru al anului 2017, dupa ce comisiile de specialitate ale Metrorex vor finaliza verificarea lucrarilor executate, a anuntat luni compania intr-un comunicat de presa, citat de Agerpres. Astfel, se amana darea in folosinta a acestei sectiuni a Magistralei 4, anuntata pentru data de 19 decembrie.
​​VIDEO Trenuri noi pentru CFR: "Vor fi vagoane moderne, cu internet si aer conditionat. Trenuri care sa circule cu 160 km/h si unele chiar mai mult de atat" In 2017 va fi lansata o licitatie pentru cateva sute de noi trenuri, vagoane si automotoare pentru a innoi parcul de material rulant al CFR-ului, a explicat pentru HotNews.ro Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, organismul ce se va ocupa de acest proces. Licitatia va fi impartita in mai multe loturi - automotare diesel si electrice, locomotive si vagoane. Vagoanele vor fi moderne, cu aer conditionat si internet, spune oficialul de la Transporturi, iar noile trenuri vor fi capabile sa ruleze la 160 km/h, viteza maxima a liniilor modernizate, insa intentia autoritatilor e sa cumpere si cateva trenuri ce pot circula si la viteze mai mari.
Ce traseu si ce statii va avea Magistrala 6 de metrou intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Statii la complexul comercial Baneasa, Liceul Francez si ambasada SUA Guvernul a aprobat joi printr-o hotarare indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, potrivit unui comunicat al Executivului. Termenul estimat de incepere a lucrarilor este a doua jumatate a anului 2017, iar durata de executie este de patru ani, adica lucrarea ar urma sa fie gata in 2021. Traseul cuprinde statii la Romexpo si la Complexul Comercial Baneasa.
​VIDEO Noul mers al trenurilor vine cu reduceri de timp pentru unele curse lungi: Reduceri de peste o ora la trenuri de la Bucuresti spre Cluj-Napoca, Suceava si Iasi Incepand din 11 decembrie noul mers al trenurilor va veni cu reduceri de timpi pe mai multe curse, cele mai substantiale diminuari ale duratei de calatorie vor fi pe cateva trenuri care leaga Bucurestiul de Cluj-Napoca, Iasi si Suceava, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, un nou organism infiintat ca recomandare din MasterPlan si care are ca misiune principala eficientizarea retelei de transport pe cale ferata.
Comisia Europeana a aprobat fazarea a sapte proiecte de infrastructura, printre care si autostrada Sebes - Turda Sapte proiecte majore de infrastructura, incepute din timpul fostului exercitiu financiar european, au fost aprobate spre fazare in noul exercitiu financiar 2014 - 2020 de catre Comisia Europeana. Valoarea proiectelor ajunge la circa 500 de milioane de euro bani europeni. Printre aceste sapte proiecte se numara autostrada Sebes - Turda, modernizarea DN73 si reabilitarea DN76.
​​VIDEO Centura de Sud a Craiovei a fost inaugurata si deschisa traficului marti dimineata Varianta Ocolitoare Craiova Sud, intre DN65 si DN6, a fost deschisa traficului rutier marti dimineata. Noul drum are cate o banda pe sens, o lungime de 6,3 kilometri, a costat circa 8 milioane de euro. Proiectul a inceput inca din 2012, dar s-a blocat intre timp cand pe traseu au aparut fisuri si alte probleme de executie. Proiectul a fost deblocat anul acesta cand s-au realizat si ultimele lcurari necesare pentru deschidere.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi