MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Constructorul pentru pasajul de la Domnesti, peste Centura Capitalei, desemnat de catre Compania de Drumuri Asocierea Asocierea SC Straco Grup SRL -  SC Comnord SA -  SC Specialist Consulting SRL, cu o oferta de 91.552.381, 90 lei, a fost desmenata de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) drept constructor pentru pasajul giratoriu suprateran de la DOmensti, peste Centura Capitalei. Decizia vine dupa ce procedura de licitatie a tot fost contestata, iar CNADNR anunta ca pana la semnarea contractului mai trebuie sa treaca un termen legald e 10 zile in care se mai pot inregistra alte contestatii.
Digi 24: Compania italiana Salini-Impregilo, constructorul lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva, ar fi trimis spre decontat la CNADNR facturi pentru tratamente de albire dentara si sedinte de masaj Compania italiana Salini-Impregilo, care realizeaza impreuna cu SECOL - Societa Edile Construzioni e Lavori, o alta firma italiana, lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, ar fi justificat avansul incasat de la statul roman cu facturi eliberate pentru diferite servicii si bunuri care nu au legatura cu realizarea unei autostrazi, sustine Digi 24. Italienii de la  Salini-Impregilo ar fi justificat avansul incasat de la stat facturi de albire a danturii, masaje terapeutice, cheltuieli de protocol, dar si rate la masini de lux precum Range Rover Evoque (37.000-52.000 de euro), potrivit Digi 24.
Consilierul premierului Ciolos pe probleme de infrastructura, reclamat la DNA de catre unii angajati ai CNADNR pentru prea multa transparenta. A comunicat pe Facebook care e stadiul proiectelor de pe Centura Bucuresti, inclusiv Pasajul de la Domnesti Catalin Drula, consilier al premierului Ciolos pe domeniul infrastructurii, sustine ca a fost reclamat la DNA de catre un grup de angajati ai Companiei de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) dupa ce acesta a postat pe contul sau de Facebook informatii despre stadiul proiectelor de pe Centura București, inclusiv stadiul licitatiei pentru Pasajul de la Domnești, o procedura tergiversata de cel putin 3 ani si care vizeaza unul din proiectele vitale din zona Capitalei. "Chipurile am dezvaluit informatii confidentiale despre procedura in curs, mai precis am informat publicul ca a fost semnat raportul procedurii" sustine Drula care mai spune ca, in urma plangerii la DNA, "lumea din CNADNR s-a speriat si nu (prea) mai vrea sa semneze comunicarea" castigatorului licitatiei.
​Ordinul de incepere a lucrarilor pe 40 de kilometri din autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures, emis de catre Compania de Autostrazi Ordinul de incepere a lucrarilor pe cele trei loturi de proiectare si executie aferente Autostrazii Ogra - Campia Turzii, parte autostrada Campia Turzii - Targu Mures a fost emis miercuri de catre Compania de Autostrazi. Autoritatile amintesc ca emiterea ordinului de incepere a lucrarilor pe cei circa 40 de kilometri a fost posibila doar cu ajutorul Ordonantei de Urgenta adoptata in luna martie de catre Guvern si care a dus accelerarea implementarii proiectelor de infrastructura, in special pe partea de obtinere a avizelor.
VIDEO Filmare din drona cu "ciotul" de autostrada aflat in constructie la vest de Cluj-Napoca O noua filmare realizata cu drona deasupra celor 8,7 km din autostrada A3 aflata in constructie langa Cluj-Napoca, intre Gilau si Nadaselu, a fost publicata de membrii Asociatiei pro Infrastructura (API). Imaginile surprind stadiul lucrarilor spectaculoase realizate in dealurile din zona, precum si primele miscari in teren in zona padurii pentru care abia recent a fost data autorizatia ca firma de constructie sa intervina. Lotul este programat spre finalizare pana la finalul anului 2016.
Contract cadru de 52 milioane de lei, semnat de Compania de Drumuri pentru parapete de beton care sa separe sensurile pe soselele cu patru benzi Un acord cadru cu durata de doi ani a fost semnat pe 22 aprilie de catre Compania de Drumuri si Autostrazi pentru parapete rigide prefabricate din beton ce vor fi montate pe sectoarele de drum cu patru benzi. Contractul in valoare de 52 de milioane de lei a fost semnat cu Asocierea Kamarom prefabricate din Beton SRL - Dunapref SA. Parapetele din beton vor fi folosite  pentru separarea sensurilor de circulatie pe sectoarele cu 4 benzi si pentru eliminarea punctelor periculoase de pe reteaua de drumuri nationale.
Cat dureaza sa faci un sens giratoriu? Compania de Drumuri se chinuie de un an si opt luni sa amenajeze intersectia criminala de pe Centura Capitalei, la Tunari, si are toate sansele sa n-o finalizeze nici anul acesta Intersectia de pe Centura Capitalei, de pe asa zis-ul sector "modernizat", din dreptul localitatii Tunari, este una dintre cele mai periculoase din tara pentru ca soferii sunt nevoiti sa taie fluxurile de trafic pentru a intra sau iesi din Centura. Din august 2014 Compania de Drumuri si Autostrazi a pornit un proiect sa amenajeze un sens giratoriu, la fel ca si la intersectia de la Stefanesti, dar nici pana in ziua de azi, la un an si opt luni distanta, nu a reusit sa faca ceva concret. Seful de la Drumuri promite ca pana la finalul anului giratoriul va fi gata, insa lucrarea se va face printr-o licitatie publica, o procedura ce are toate sansele sa fie tergiversata prin contestatii.
Planurile rutiere pentru Oltenia: Autostrada Pitesti - Craiova si centurile Slatina si Bals - Care e stadiul pentru fiecare Autostrada Pitesti - Craiova se afla intr-o procedura de concesiune ce a fost supendata pentru ca nu are o sursa de finantare, in schimb Compania de Autostrazi ar dori sa lanseze realizarea a doua centuri rutiere, in doua puncte cheie pe traseu - la Slatina si la Bals, dupa cum a anuntat directorul CNADNR intr-un interviu acordat HotNews.ro. Centura Slatina e aproape gata proiectata, insa ii lipseste si ei o sursa de finantare, in timp ce pentru Bals se ia in calcul realizarea centurii direct la standard de autostrada.
Seful de la Drumuri si Autostrazi, despre Podul de la Braila: "Costa circa 500 de milioane de euro. Vom licita in acest an proiectarea, iar la final de 2017 - inceput de 2018, putem licita si executia" Pana in luna mai ar trebui sa termine revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Podul de la Braila, iar daca acesta va fi aprobat, pana la finalul anuluiC NADNR va scoate la licitatie proiectarea, a declarat seful CNADNR, Catalin Homor, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Costul? Circa 500 de milioane de euro pentru 4 kilometri de pod si 20 de kiloemtri de drum modernizat, iar executia ar putea fi licitata la final de 2017, inceput de 2018.
Unul din loturile autostrazii A3 Campia Turzii - Tg Mures a fost reziliat la cererea constructorului pentru ca au trecut 12 luni de la semnarea contractului si nu s-a dat ordinul de incepere Unul din cele cinci loturi de pe Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures a fost reziliat, la solicitarea constructorului, pentru ca a trecut mai bine de un an de cand s-a semnat contractul, insa CNADNR nu a emis Ordinul de incepere a lucrarilor, ca urmare a lipsei autorizatiilor de construire, a unor avize si a exproprierilor neefectuate la timp.
​Proiectarea autostrazilor din Moldova, Ploiesti - Bacau si Tg. Neamt - Iasi - Ungheni, lansata in acest an de Compania de Autostrazi: "Undeva in luna iunie poate fi lansata licitatia" Compania de Autostrazi va lansa in acest an pachetul de studii de fezabilitate si proiectare pentru autostrazile din Moldova: Tg Neamt - Iasi - Ungheni, respectiv autostrada/drumul expres Ploiesti - Bacau, a anuntat seful CNADNR, Catalin Homor, intr-un interviu acordat HotNews.ro. "Pentru tronsonul Ploiesti - Bacau avem caietele de sarcini gata. Le-am trimis la JASPERS, consultantul Comisiei Europene in Romania, sa ne dea un punct de vedere. In functie de raspunsul pe care il vom avea, eu estimez ca undeva in luna iunie poate fi lansata licitatia", a spus Homor.
​​VIDEO INTERVIU Catalin Homor, seful de la Autostrazi, despre autostrazile din Transilvania si planurile pentru Moldova, centurile din Oltenia, Podul de la Braila si problemele de pe Centura Capitalei. PLUS: Care sunt planurile pentru reformarea CNADNR "A fost un soc  [cand am venit la conducere], ca marile proiecte in curs nu au toata documentatia si autorizatiile pentru executia lucrarilor", a declarat Catalin Homor, seful de la Autostrazi intr-un interviu acordat HotNews.ro. Directorul CNADNR spune ca in ultimele luni s-a lucrat mult pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor, iar pasul urmator va fi o reformare a Companiei de Drumuri, cu mai putini directori, dar cu un departament propriu de proiectare si cu o directie care sa gestioneze si lucrari in teren. Anul 2016, dincolo de santierele deja in executie, va aduce noi licitatii pentru studii de fezabilitate si lucrari noi. Vezi in articol interviul integral.
Catalin Homor, directorul CNADNR: Estimez ca la sfarsitul lunii aprilie vom avea un contract semnat pentru pasajul de la Domnesti De ce se construiesc atat de greu autostrazile la noi? Ce se intampla cu Compania statului care gestioneaza infrastructura rutiera ? Care e stadiul autostrazilor in executie si cati km inaugurati vom bifa anul acesta? Cand vom vedea o autostrada in Moldova si cand vom avea o Centura a Capitalei modernizata la standarde europene? Luni, de la ora 15:00, seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, a discutat cu cititorii HotNews.ro.
VIDEO Filmare din avion cu autostrada A10 Sebes - Turda si imagini din drona cu "ciotul"A3 Gilau - Nadaselu, in constructie langa Cluj-Napoca O noua filmare din avion cu santierul celor patru loturi din autostrada A10 Sebes - Turda a fost publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Pana la finalul anului, doua loturi au sanse de a fi terminate si inaugurate. Langa Cluj-Napoca, 8,7 km sunt in constructie din autostrada A3, intre Gilau si Nadaselu, iar o noua filmare API cu o drona arata stadiul lucrarilor spectaculoase realizate in dealurile din zona.
VIDEO Imagini din avion: Cum arata in prezent santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, pe toate loturile Noi imagini din avion cu santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, Loturile 2, 3 si 4 au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul lucrarilor pe unele portiuni, precum si zonele de santier unde executia treneaza. Lotul 2 partial si Lotul 3 integral sunt cele doua zone care au mari sanse sa fie gata si inaugurate pana la finele anului, insa depind si de o solutie provizorie de descarcare a traficului in zona Holdea.
Ministrul Dan Costescu: Tronsoanele de autostrada Sibiu-Boita si Curtea de Arges-Pitesti vor fi gata in 2020 odata cu reabilitarea DN73C Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a dat asigurari joi, la Ramnicu Valcea, ca pana in anul 2020 se vor finaliza tronsoanele Sibiu - Boita si Pitesti - Curtea de Arges, odata cu reabilitarea DN73C, legatura Ramnicului cu autostrada Sibiu - Pitesti, scrie Agerpres.
​Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures: A fost semnat contractul pe ultimul lot ramas fara constructor, intre Iernut si Chetani / 98 de milioane de euro pentru 18 km de autostrada Compania de Autostrazi a semnat contractul pentru ultimul lot din Autostrada A3 Campia Turzii - Targu Mures ce inca nu avea un cosntructor, lotul 2 Iernut - Chetani din sectiunea Ogra - Campia Turzii. Contractul pentru cei circa 18 km a fost semnat cu asocierea Astaldi - Max Boegl - Astalrom - Consitrans pentru suma de 438 de milioane de lei, la aproape doi ani de la lansarea licitatiei.
Guvernul vrea un proiect de lege pentru serbarea centenarului in 2018 si include in el autostrazile Pitesti - Sibiu si Iasi - Targu Mures Guvernul inentioneaza sa lanseze un proiect de lege in vederea sarbatoririi centenarlui in 2018 - 100 de ani de la Marea Unire - si va include doua mari proiecte de infrastructura realizate prin fonduri europene: autostrada Sibiu - Pitesti si autostrada Iasi - Targu Mures, prioiecte ce vor fi gestionate multianual in mod separat. Cu toate acestea, stadiul actual al celor doua proiecte exclude din start o finalziare pana in 2018: Sibiu - Pitesti, in mod realist, ar putea fi gata abia din anul 2021, in timp ce autostada Iasi - Targu Mures, dincolo de faptul ca ar costa mai mult decat toti banii europeni pe care Romania ii are la dispozitie, este programata in Master Plan abia dupa 2020.
In ce stadiu e autostrada Pitesti - Sibiu, viaductul peste Somes pe autostrada A3 de langa Cluj-Napoca si sectiunea cu tunele de pe autostrada A1 Lugoj-Deva Pe sectiunile de capat ale autostrazii Sibiu - Pitesti va incepe studiul geotehnic in perioada urmatoare, a anuntat directorul CNADNR, Catalin Homor. Studiul de Fezabilitate are termen de finalizare pana la finalul anului, iar apoi autoritatile vor scoate la licitatie proiectarea autostrazii pentru toate sectoarele. Viaductul de autostrada peste Somes, pe A3 langa Cluj-Napoca, va fi scos la licitatie in luna mai, cu un termen de finalizare de o luna. In iunie, conform CNADNR, va fi scoasa la licitatie si sectiunea cu tunele pentru ursi de pe A1 Lugoj-Deva, Lot 2.
Compania de Drumuri devine jucator pe piata constructorilor de Autostrazi si reface in regie proprie sectorul demolat Sibiu-Orastie, Lot 3: "E un semnal dat constructorilor neseriosi. Putem finaliza noi lucrarile si sa reziliem contractele fara sa mai stam pe ganduri" Compania de Drumuri si Autostrazi va avea un Departament propriu de Proiectare pentru a accelera implementarea unor proiecte, dar intra si in randul constructorilor cu propriile capacitati, acolo unde e nevoie, a precizat luni directorul CNADNR, Catalin Homor. Prima lucrare de Autostrada realizata in regie proprie de catre CNADNR va fi refacerea Lotului 3 din autostrada Orastie - Sibiu. "Asta e ca un semnal dat constructorilor care sunt neseriosi. In orice moment putem lua decizia ca lucrarile sa fie finalizate in regie proprie si sa reziliem contractele fara sa mai stam pe ganduri", a spus Homor.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi