MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
FOTO Cum ar putea arata Podul suspendat peste Dunare de la Braila Podul suspendat peste Dunare de la Braila, al carui contract s-a semnat cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI la inceputul saptamanii, ar urma sa reprezinte "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani", dupa cum sustine Compania de Drumuri. Contractul de proiectare si executie are o valoare de 433 de milioane de euro si un termen de finalizare de peste patru ani. In documentatia din Studiul de Fezabilitate apar si randari si schite cum ar urma sa arate podul de la Braila, lung de aproape 2 km, printre printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrala (1.120 metri).
Ce hibe sustine Compania de Drumuri ca a descoperit pe Lotul 3 al Autostrazii A10 Sebes - Turda pentru care a refuzat receptia / Consultantul ce a supervizat lucrarile este chiar DRDP Cluj Compania de Drumuri si Autostrazi a refuzat, in urma cu o saptamana, sa faca receptia celor 12,5 km  de pe Lotul 3 al autostrazii A10 Sebes - Turda, desi tronsonul era gata de la finele anului trecut. Comisia CNAIR a descoperit o serie de neconformitati si a dat termen constructorului 90 de zile sa remedieze problemele identificate. Totusi, este de precizat ca pentru lucrarile executate pe acest tronson si-a dat acordul consultantul proiectului care in acest caz este chiar Directia Drumuri si Poduri Cluj, din subordinea CNAIR.
Podul peste Dunare de la Braila: Contractul e semnat, dar proiectul este subfinantat in bugetul pe 2018. Toate detaliile despre proiect Compania de Drumuri a semnat, luni, contractul de 433 de milioane de euro pentru proiectarea si executia Podului rutier peste Dunare de la Braila, "cea mai complexa lucrare de infrastructura din ultimii 27 de ani" cu asocierea italo-japoneza Astaldi - IHI . Proiectarea ar urma sa fie gata dupa 18 luni, iar constructia propriu zisa ar trebui sa dureze trei ani. Pe bugetul din 2018, insa, proiectul are alocat doar  23,8 milioane de lei, adica putin peste 1% din valoarea proiectului.
Compania de Drumuri a reziliat la final de an contractul pentru executia variantei de ocolire Targu Mures. Stadiul dupa trei ani, abia la 35% Contractul pentru executia variantei de ocolire Targu Mures a fost incheiat prin acordul partilor intre Compania de Drumuri si spaniolii de la Copisa, la finul lunii decembrie. Lucrarile au inceput de mai bine de trei ani, insa stadiul executiei a ajuns doar la 35%. "Acest acord pune punct unei alte investitii importante, CNAIR recunoscandu-si incompetenta crasa inca o data nesolicitand niciun fel de dauna constructorului", atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura.
Consiliul de administratie al Companiei de Drumuri a prelungit mandatul directorului general Stefan Ionita - surse Consiliul de administratie al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit mandatul directorului general Stefan Ionita, au precizat, pentru News.ro, surse din domeniul transporturilor. Decizia de a prelungi mandatul lui Ionita vine dupa ce premierul Tudose a trimis joi Corpul de control la Compania de Autostrazi pentru suspiciuni de frauda la constructia unor tronsoane de autostrada. UPDATE: Decizia de a-i prelungi mandatul lui Stefan Ionita a venit dupa ce niciunul dintre adjunctii acestuia de la CNAIR nu a vrut sa isi asume conducerea companiei, au declarat pentru HotNews.ro surse din Ministerul Transporturilor. Mandatul lui Ionita poate inceta in orice moment, in functie de rezultatul controlului.
Compania de Drumuri insista ca pentru Pasajul Domnesti sunt bani, insa in realitate in Bugetul pe 2018 sunt ZERO lei alocati proiectului Compania de Drumuri, prin vocea purtatorului de cuvant Alin Serbanescu, insista ca pentru Pasajul Domnesti, pentru care recent s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor, la peste 8 luni de la semnarea contractului si aproape trei ani de la demararea licitatiei, exista finantare si este cuprins in fondurile europene mentionate in Buget. In realitate insa Pasajul Domnesti tot cu ZERO lei alocati ramane pe anul 2018, cel putin pana la o rectificare bugetara care nu poate avea loc in prima jumatate a anului. Mecanismul prin care functioneaza finantarea europeana nerambursabila - statul roman intai plateste el lucrarile si apoi deconteaza sumele la Bruxelles - presupune ca in fisa proiectului sa fie intai bugetate sume, ori in fisa proiectului de la Domnesti nu este alocat nici un leu pe credite bugetare.
Tudose: Guvernul are in plan constructia de noi tronsoane de autostrazi; proiecte in valoare de zece miliarde de euro/ Autostrada despre care nu s-a vorbit: Bucuresti - Craiova- Caras Severin- Timisoara Premierul Mihai Tudose a declarat, miercuri seara, la Antena 3 ca Guvernul are in plan construirea de noi tronsoane de autostrazi, el precizand ca este vorba de proiecte in valoare de zece miliarde de euro. Premierul a amintit si despre "o autostrada despre care nu s-a vorbit, care sa plece din Bucuresti - Craiova- Caras Severin- Timisoara".
Pro Infrastructura, despre amanarea deschiderii Lotului 3 din Autostrada Sebes - Turda: O crima la adresa soferilor si o bataie de joc fata de banul public Amanarea efectuarii receptiei si nedeschiderea traficului rutier pe Lotul 3 din Autostrada A10 Sebes - Turda este "atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public", sustine Asociatia Pro Infrastructura. Decizia de a nu face receptia a fost luata de Compania de Drumuri pentru ca ar fi gasit neconformitati, insa consultantul proiectului care a avizat lucrarile efectuate este tocmai Directia Drumuri si Poduri Cluj, in subordinea CNAIR.
Lotul 3 al autostrazii A10 Sebes - Turda ar putea fi deschis circulatiei abia din luna martie, desi lucrarile sunt finalizate inca de la finalul anului trecut Pe lotul 3 al Autostrazii Sebes-Turda, intre Aiud si Decea, s-ar putea circula incepand cu luna martie, potrivit declaratiilor purtatorului de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu dupa o vizita de receptie a CNAIR pe santier. Decizia de a nu face inca receptia si de a deschide traficul, desi lucrarile sunt finalizate inca de la final de 2017, a fost luata pentru ca oficialii CNAIR sustin ca nu sunt intrunite elementele pentru siguranta rutiera - "exces de bitum" sau "elemente de planeitate executate neconform" sunt cateva dintre neconformitatile indicate.
Asociatia Pro Infrastructura, dupa anuntul MT privind emiterea ordinului de incepere a lucrarilor la pasajul Domnesti: Ne exprimam surprinderea, in acest an s-au bugetat 0 lei pentru acest obiectiv Asociatia Pro Infrastructura se declara surprinsa de anuntul Ministerului Transporturilor privind emiterea ordinului de incepere pentru proiectarea si executia giratoriului suspendat de la Domnesti, in conditiile in care ministerul a bugetat 0 lei in 2018 pentru acest obiectiv de investitii, in valoare de 91,55 milioane de lei fara TVA. Asociatia mai spune ca, desi a fost emis ordinul de incepere, cel mai probabil nu se va face nimic pana la o eventuala rectificare bugetara pozitiva in vara, cand teoretic s-ar putea aloca bani pentru acest proiect, relateaza News.ro.
Ordinul de incepere pentru Pasajul de la Domnesti, emis de Compania de Drumuri la opt luni de la semnarea contractului. In Bugetul pe 2018 proiectul nu are bani alocati Ordinul de Incepere pentru realizarea obiectivului "Proiectare si executie Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti-Domnesti" a fost emis vineri de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR), la aproape opt luni de cand contractul cu asocierea Straco-Comnord-Specialist Consulting. Contractul in valoare de 91,5 milioane de lei are ca durata 3 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executia pasajului sub forma unui giratoriu suprateran peste calea ferata si Centura Capitalei. In Bugetul pe 2018, insa, proiectul are ZERO lei alocati.
Ministrul Transporturilor: Comisia Europeana a acceptat cererea de finantare pentru proiectul magistralei de metrou M6 Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) va finanta cu 300 de milioane euro realizarea liniei de metrou M6, care va lega Bucurestiul de aeroportul Henri Coanda, proiectul de 1,391 miliarde euro avand acum finantarea asigurata dupa ce Comisia Europeana a acceptat cererea de finantare, a declarat joi ministrul Transporturilor, Felix Stroe, in cadrul sedintei de Guvern, potrivit news.ro. In momentul de fata Magistrala M6 este in faza de proiectare, iar acordul demediu a fost emis in octombrie 2017.
​ANALIZA Bilantul autostrazilor la final de 2017: ZERO km noi de autostrada deschisi circulatiei, 9 km "muzeu", alti 12 km finalizati, dar nedeschisi si licitatii cu amanari peste amanari. Ce s-ar putea deschide in 2018 Anul 2017 a fost un an semi-ratat din punct de vedere al marilor proiecte de infrastructura rutiera: Nici un km nou de autostrada deschis circulatiei, 15 km deschisi, desi erau gata din 2016, 21 de km finalizati, dar nefolositi din cauza slabei administrari din partea autoritatilor si o multitudine de licitatii taraganate si cu zeci de termene amanate unul dupa altul. Cu putin noroc in 2018 ar putea fi deschisi circulatiei aproape 80 de kilometri de autostrada, insa alocarile bugetare infime, taierile de finantare, in unele cazuri la zero, si balbele autoritatilor pun sub semnul intrebarii multe dintre proiectele cheie, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti, proiectele destinate Moldovei sau podul peste Dunare de la Braila.
Metrou de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni: Ministerul Transporturilor a trimis la Comisia Europeana cererea de finantare pentru proiectul de 1,4 mld euro Ministerul Transporturilor a aprobat si transmis la Comisia Europeana, in data de 24 decembrie 2017, Cererea de Finantare pentru proiectul major "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)", anunta institutia intr-un comunicat de presa. Valoarea totala a proiectului este de circa 1,4 miliarde de euro.
Asociatiile Metrou Usor si Pro Infrastructura reactioneaza fata de declaratiile ministrului Transporturilor cum ca metroul spre aeroportul Otopeni va fi gata pana in 2020: Sunt complet iresponsabile si lipsite de realitate / O minciuna gogonata, o promisiune fantezista Felix Stroe, ministrul Transporturilor, a declarat in sedinta de Guvern de miercuri cum ca magistrala M6 de metrou pana la aeroportul Otopeni va fi gata pana in 2020, "până la începerea Campionatului European de Fotbal". "Consideram ca aceste declaratii sunt complet iresponsabile si lipsite de realitate", transmite Asociatia Metrou Usor, o parte a societatii civile puternic angrenata in urmarirea proiectelor de metrou. Separat, Asociatia Pro Infrastructura avertizeaza ca declaratia ministrului Stroe este "total iresponsabilă, o minciună gogonată și o promisiune fantezistă fără niciun fel de bază prin care se dezinformează grav".
​​ANALIZA Bugetul pe 2018, dezastruos pentru infrastructura rutiera: Alocari insuficiente pentru autostrazile in lucru, infime pentru noile proiecte scoase la licitatie si ZERO pentru unele lucrari deja contractate Bugetul pentru anul 2018 in domeniul infrastructurii rutiere adoptat de Parlament contine alocari insuficiente pentru autostrazile aflate in lucru, la jumatate sau chiar un sfert fata de cat ar fi nevoie, desi unele proiecte ar trebui finalizate chiar anul urmator. In plus, mai multe proiecte care au contractele semnate sau sunt deja finalizate in mare proportie au ZERO lei alocati pe anul urmator. Mai grav, majoritatea proiectelor lansate in licitatie in 2017 au alocari infime pentru 2018: Autostrada Sibiu - Pitesti, drumul expres Pitesti - Craiova, primii kilometri de autostrada din Moldova, autostrada de centura Sud a Capitalei sau Podul peste Dunare de la Braila.
Comisar european da cifra dezastrului din transporturi in Romania: "Din alocarile 2007-2013, 800 de milioane de euro sunt pierduti total, iar 2,8 miliarde au fost reprogramate pentru perioada 2014-2020 pentru a continua lucrarile care nu s-au terminat la timp" Comisarul European pentru Politica Regionala, Corina Cretu, a declarat ca Romania a pierdut circa 800 de milioane de euro destinate infrastructurii de transport din alocarile perioadei 2007-2013, iar alte 2,8 miliarde de euro au fost reprogramate pentru actualul ciclu financiar pana in 2020 pentru a termina lucrarile incepute in trecut si pe care autoritatile din Romania nu au putut sa le termine la timp. Banii reprogramati "mananca" practic un sfert din totalul fondurilor europene pentru infrastructura de transport, fonduri ce puteau fi folosite la proiecte noi.
Primii kilometri de autostrada in Moldova. Compania de Drumuri relanseaza licitatia pentru Centura Bacaului Proiectarea si executia Variantei de Ocolire Bacau, un drum nou de circa 31 de km din care 16 km vor fi la profil de autostrada, suprapunandu-se cu planificata Autostrada A7, care ar urma sa strabata de la Nord la Sud zona Moldovei, a fost scos din nou la licitatie, anunta Compania de Drumuri. Contractul fusese in trecut semnat cu o firma turca, dar a fost reziliat in luna aprilie.
Performantele Companiei de Autostrazi:  0 km de autostrazi, 0 km de variante de ocolire, 0 km de drum national finalizati in 2017 - Asociatia Pro Infrastructura Bilantul de final de an al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arata un dezastru pe toate planurile, sustine Asociatia Pro Infrastructura care cere demisia directorului CNAIR. ONG-ul care urmareste derularea proiectelor de infrastructura acuza conducerea Companiei de Drumuri ca nu gaseste solutii sa deschida circulatiei "segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebes-Turda loturile 3 si 4, sau Varianta de Ocolire Caracal".
ZERO lei pentru Pasajul de la Domnesti in 2018, desi are contractul semnat de peste sapte luni, iar licitatia a durat peste doi ani Pasajul rutier suprateran de la Domnesti peste Centura Capitalei, unul dintre proiectele critice pentru fluidizarea traficului intr-o zona sufocata de trafic de tranzit si local, nu a primit nici un leu in proiectul de buget pe 2018 aprobat de Guvern si trimis Parlamentului spre aprobare. Taierea finantarii vine in contextul in care contractul este semnat de mai bine de sapte luni, dupa ce si asa licitatia a durat peste doi ani, o intarziere incredibila pentru un proiect esential din zona Capitalei. Amendamentele depuse de opozitie in Parlament pentru alocarea de fonduri nu au fost discutate, iar proiectul bugetului a fost avizat pozitiv de comisiile reunite de Transporturi in forma trimisa de Guvern.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă