MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Comisarul Corina Crețu, scrisoare dură către ministrul Transporturilor pe tema întârzierii proiectelor pe fonduri europene: „Sunt extrem de îngrijorată / E nevoie ca proiecte noi să fie lansate urgent pe teren”. PLUS: Probleme pentru autostrada Sibiu - Pitești Actualul exercițiu financiar european se apropie de jumătatea perioadei de programare, iar România absoarbe fonduri europene pe proiecte de infrastructură în mare parte doar din proiectele începute în trecut, în perioada 2007-2013, atrage atenția Corina Crețu, comisarul european pentru Politică Regională, într-o scrisoare adresată Ministerului Transporturilor, prezentată de deputatul PNL Lucian Bode în Parlament. Crețu se declară „extrem de ingrijorată” de situația actuală, de proiectele noi pregătite insuficient sau care riscă să se blocheze - este dat exemplul autostrăzii Sibiu - Pitești care este scoasă la licitație în grabă, pe loturi, deși nu este studiat impactul asupra mediului.
CFR Introduce de la început de iunie trenurile sezoniere către Salonic și Istanbul. Călătoria până la Salonic durează 18-20 de ore CFR Călători informează că în perioada iunie – octombrie 2018, pasagerii vor avea legături directe de la Bucureşti  către  Salonic și   Istanbul (tur/retur). Călătoria durează între 18 și 22 de ore și un drum costă între 45 și 62 de euro, dus. De la București la Sofia trenul face zece ore. Trenurile circulă săptămânal. Un mare dezavantaj este că drumul cu trenul durează cu cel puțin 7 ore mai mult decât cu autocarul.
Când ar putea să revină trenurile între Putna și Dornești și de ce este importantă această cale ferată din Bucovina Trenurile ar putea circula din nou între Dornești și Putna, după șase ani de pauză, CFR spunând că sunt necesare lucrări de reparații pentru care bugetul este asigurat. Linia 515 a fost deschisă acum aproape 130 de ani și a fost închisă în 2012. Acum, problema va fi cum pot fi atrași călători la tren, după atâția ani în care au fost nevoiți să găsească alte soluții de transport. Linia ar putea fi folosită și de turiștii care merg la mănăstirea Putna sau în zonă, la Dornești existând conexiune cu magistrala 500 (Vicșani - Suceava - Bacău - Buzău - București).
Autostrada de Centură Sud a Capitalei are constructorii desemnați, dar lucrările încă sunt departe de a începe. Unde apar problemele Cele trei secțiuni ale Autostrăzii de Centură (A0) Sud a Capitalei - o nouă șosea de mare viteză de circa 52 de km care va uni A1 de A2, diferită de actuala șosea de centură - au constructorii desemnați de către Compania de Drumuri, la capătul unei licitații ce a durat aproape un an. Chiar și așa, până la demararea lucrărilor ce vor dura 3 ani și jumătate, proiectul se poticnește în numeroase contestații din cauza faptului că unele oferte au fost descalificate pe motive considerate neîntemeiate, dar și în procedurile de expropriere care sunt în întârziere.
VIDEO Imagini din avion cu tronsonul feroviar Deva-Vințu de Jos. Pro Infrastructura: Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane euro/km pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic și trecerilor la nivel Coridorul IV feroviar este reconstruit cu costuri imense, și cu toate acestea există o serie de probleme, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura care a prezentat  o filmare din avion cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de Jos. Imaginile sunt spectaculoase dar, în unele locuri, progresul este semnificativ și constructorii s-au mobilizat nesemnificativ. În plus, sunt foarte multe treceri la nivel pe o porțiune unde trenurile ar trebui să circule cu viteze de până la 160 km/h.
Autoritatea de Siguranță Feroviară are un nou director general Marcel Dan Bărbuţ a fost numit, începând de marţi, în funcţia de director general al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), au spus surse din domeniu, citate de Agerpres. Sursele mai spun că la Organismul de Licenţe Feroviare Român (OLFR) Robert Mario Agiu ar putea să o înlocuiască pe Carmen Anca Bursuc în fruntea instituţiei.
Narcis Neaga a fost numit director general la Compania de administrare a infrastructurii rutiere CNAIR Narcis Neaga a fost numit director general interimar la Compania de administrare a infrastructurii rutiere CNAIR, după ce Consiliul de administrație a luat decizia să  nu îi mai prelungească mandatul actualului director, Ștefan Ioniță.
VIDEO Arabia Saudita va lansa în septembrie trenurile de mare viteză dintre Mecca și Medina Puține proiecte de infrastructură au fost atât de controversate precum prima linie de mare viteză din Arabia Saudită, mega-proiect de 7 miliarde de euro.  Au fost certuri legate de licitatii, dar și probleme legate de construirea liniei în deșert, astfel că amânările s-au ținut lanț. Acum, data finală pentru deschiderea comercială este septembrie 2018. Trenurile care depășesc 300 km/h în unele porțiuni sunt Talgo 350 produse de spanioli și celebre pentru serviciile AVE din Spania. Cei 450 km vor fi parcurși în sub trei ore.
​HARTĂ INTERACTIVĂ Puținele zone unde trenurile românești ating peste 100 km/h și câteva momente excepționale când au depășit 200 km/h Trenurile românești au o viteză medie comercială de aproximativ 45 km/h, iar porțiunile unde acestea trec de 100 km/h sunt rare. Între București și Constanța trenurile ating 160 km/h, între Câmpina și București se apropie de 140 km/h, iar câteva trenuri de test au rulat, extrem de rar, cu peste 200 km/h, în Prahova. În textl puteți citi despre cele mai rapide porțiuni de pe fiecare magistrală și despre vitezele mai mici de pe liniile secundare. Întră în articol pentru a vedea o hartă interactivă cu cele mai rapide porțiuni feroviare din țară.
​​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A10 Sebeș - Turda, loturile 1 și 2. Mobilizare slabă a constructorului pe unul dintre șantiere Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda, circa 25 de km de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, mobilizarea constructorului este nesemnificativă și lucrările trenează, avertizează Asociația Pro Infrastructura care publică două clipuri video cu imagini surprinse din avion de pe loturile 1 și 2 al autostrăzii. Cele două loturi, începute încă din 2014, sunt în lucru și ar trebui să fie gata anul viitor.
Autostrada de Centură Sud a Capitalei: A fost desemnat și câștigătorul pentru construcția lotului 1, cu o lungime de aproape 17 km Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță vineri că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția unui nou lot al Autostrăzii de Centură Sud (A0) București, lotul 1, ce va avea o lungime de aproape 17 km. Potrivit CNAIR, ofertantul desemnat câștigător este compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, cu preţul de circa 830,7 milioane lei, fără TVA. Autostrada de Centură Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centură sud, și va lega autostrăzile A1 și A2.
CFR Călători anunță o reorganizare - Numărul directorilor va fi redus, vor fi desființate posturi de consilieri și experți CFR Călători anunță un proces de restructurare gândit să ducă la  eficientizarea activității și reducerea cheltuielilor. Numărul directorilor la nivel central a fost redus și au fost desființate anumite posturi. Măsurile luate vor duce la o economie lunară de 70.000 de lei la fondul de salarii, susține compania. CFR Călători este într-o situație critică și acest lucru s-a văzut în mini-vacanța de 1 Mai când trenurile au fost supraaglomerate pe cele mai căutate rute.
CFR a cerut constructorilor să termine în luna iunie lucrările la podul de la Mogoșoaia Directorul General al CFR SA, Ion Gavrilă, le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti - Mogoşoaia - Urziceni la acest pod, anunță compania. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat, trenurile circulă pe o rută deviată și drumul către Urziceni este cu 7 km mai lung. Între București și Urziceni trenurile fac o oră și 40 de minute pe 78 km.
Autostrada de Centură Sud a Capitalei: A fost desemnat câștigătorul pentru construcția unui lot de 17,5 km Pe 26 aprilie a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură Sud (A0) București, un lot în lungime totală de 17,5 km. Ofertantul desemnat câștigator este Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL, cu preţul de 882.3 milioane lei, fără TVA, anunță CNAIR. Autostrada de Centură Sud va fi un proiect nou, diferit de actuala centură sud, și va lega autostrăzile A1 și A2.
CFR a primit șase oferte pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara. Contractul este de 616 milioane euro CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața - Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, iar lucrarea este complicată și costisitoare, fiindcă sectorul vizat va presupune modificarea substanțială a traseului deja existent și construcția a două tuneluri care, însumat, au o lungime de 12 km. Între Brașov și Sighișoara sunt șase trenuri pe zi, iar cele mai rapide fac două ore și 35 de minute, iar cele mai lente, trei ore și 39 de minute. Între cele două orașe sunt 128 km.
CFR Marfă a aprobat un plan de investiții în valoare de 81 milioane lei pentru repararea și modernizarea de locomotive și vagoane ​Pentru acest an, operatorul CFR Marfă a aprobat un plan de investiții de 81 milioane de lei (17,4 milioane de euro), din care un procent de 90% va fi utilizat pentru modernizarea și repararea parcului de material rulant, a declarat Marinica Voicu, Director General al CFR Marfă, la o conferință a Club Feroviar.
La CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente, spune un secretar de stat de la Transporturi ​La 20 de ani de la restructurarea sistemului de transport feroviar ne aflăm în fața unei degradări a căii ferate. Din anii ’90 și până în prezent numărul călătorilor în transportul feroviar a scăzut de peste șapte ori, a spus Maria Magdalena Grigore, Secretar de Stat în Ministerul Transporturior, la o conferință a Club Feroviar. La capitolul material rulant, la CFR Călători 80% dintre locomotivele electrice au nevoie de reparații, iar la peste 40% dintre vagoane se impun modernizări urgente.
Metrorex a primit o ofertă de la un constructor francez pentru montarea de uși culisante pe peronul stației de metrou Piața Victoriei 1: „Se poartă discuții. Orice astfel de proiect-pilot va fi făcut prin licitație publică” Metrorex anunță că Asocierea TIAB – Grupul VINCI LOGIC IT CONSULT SRL a propus implementarea unui “sistem de protecție a călătorilor din stațiile de metrou prin instalarea de platforme cu uși culisante la peron”, în stația de metrou Victoriei 1, ca urmare a unei știri publicate de profit.ro. Metrorex precizează, însă, că momentan sunt doar discuții pe marginea ofertei primite și că „implementarea unui proiect-pilot se realizează doar în baza reglementărilor legale, prin procedura de lictație”. Altfel, Metrorex informează că până în prezent „nu s-a demonstrat îndeplinirea condițiilor necesare care să stea la baza unei decizii de implementare” a unui sistem cu uși culisante - antisuicid cum se mai numesc ele - în toate stațiile de metrou din Capitală.
FOTO Cum arată trenurile de mare viteză pe care China le va lansa pentru JO de Iarnă din 2022 Chinezii au prezentat randări cu noile trenuri care vor circula pe o nouă linie de mare viteză care va fi gata până la începerea Jocurilor Olimpice de Iarnă Beijing 2022. Linia va avea 174 km și va lega Beijingul de zona care va găzdui evenimentele de schi. Cele mai rapide trenuri fac trei ore acum, dar ”TGV-urile” vor face doar 50 de minute.
VIDEO Imagini din avion cu A10 Sebeș - Turda. Pro Infrastructura: „Loturile 3 și 4 sunt pregătite să preia traficul rutier, dar ne uităm la ele ca la piese de muzeu!” Circa 30 de km din autostrada A10 Sebeș - Turda au lucrările de drum finalizate și sunt gata să preia traficul rutier, însă autoritățile de la drumuri tergiversează deschiderea, susține Asociația Pro Infrastructura care a realizat o filmare din avion cu cele două loturi. Compania de Drumuri invocă lucrări neconforme care fac imposibilă recepția. „Autostrada este gata, se poate circula, așa cum am spus de foarte multe ori! Însă autoritățile încă analizează, încă negociază cu antreprenorii generali și nimeni nu-și asumă responsabilitatea recepției”, scrie API.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version