MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Companiile franceze din Romania propun 35 de masuri pentru deblocarea si incurajarea proiectelor de infrastructura si constructii Investitorii straini urmaresc starea infrastructurii unei tari inainte de a investi pentru ca infrastructura este un indicator esential al competitivitatii unei economii, sustin reprezentantii companiilor franceze din Romania care au lansat prin Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza din Romania (CCIFER) "Cartea Alba a Constructiilor", un document care contine 35 de masuri propuse de mediul de afaceri pentru deblocarea si incurajarea proiectelor de infrastructura si constructii din Romania. Potrivit acestora, primul pas pentru a recupera intarzierile inregistrate de Romania in ceea e priveste dezvoltarea infrastructurii ar fi reformarea procesului de achizitii publice.
Cine este Sorin Buse, propus de premierul Ciolos la Ministerul Transporturilor: Fost director la Renault Sorin Buse, fost director al Renault Technologie Roumanie, este propunerea premierului Dacian Ciolos pentru functia de ministru al Transporturilor, dupa ce actualul ministru, Dan Costescu, si-a dat demisia. Anterior de cariera la Renault, Buse a lucrat timp de 13 ani in grupul Toyota. Sorin Buse a fost in carti, in urma cu o luna, pentru preluarea conducerii TAROM, dar presa a scris ca mutarea a picat dupa negocierile salariale.
Unda verde pentru Lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda: Autorizatia de construire, eliberata de Ministerul Transporturilor Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu, a semnat marti Ordinul de ministru pentru mentinerea constructiilor, act care sta la baza emiterii autorizatiei de construire pe Lotul 4 al Autostrazii Sebes ¬ Turda, anunta ministerul intr-un comunicat. Vestea vine dupa ce saptamana trecuta alte doua loturi ale autostrazii au fost deblocate prin emiterea autorizatiilor de construire, documente nemise inca din guvernarea precedenta si in lipsa carora lucrarile fie nu au inceput, fie au fost facute fara acte in regula.
​​VIDEO Imagini din avion: Cum arata in prezent autostrazile in constructie A1 Lugoj - Deva si A10 Sebes - Turda Noi imagini din avion cu santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, Loturile 2, 3 si 4 au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API), precum si o filmare cu santierul Autostrazii A10 Sebes - Turda. Cele doua autostrazi sunt blocate in numeroase puncte din cauza procedurilor birocratice si lipsa unor avize si autorizatii. Pe A1 Lugoj - Deva o singura portiune are sanse reale de a fi gata pana la finalul anului, iar pe A10 Sebes - Turda o veste buna a venit marti cand Guvernul a anuntat emiterea autorizatiilor de construire pe primele doua loturi.
Doua loturi din Autostrada A10 Sebes - Turda, deblocate. Autorizatiile de construire pentru 26 km de pe Loturile 1 si 3, emise de autoritati Autorizatiile de construire pentru 26 km din autostrada A10 Sebes-Turda vor fi emise de catre Compania de Drumuri si Autostrazi. Este vorba de 14 km din 17 aferenti Lotul 1 si Lotul 3 in intregime (12,5 km), a anuntat consilierul primului ministru pe probleme de infrastructura, Catalin Drula. Informatia a fost confirmata si de catre Ministerul Transporturilor care precizeaza ca ministrul Costescu a semnat ordinele necesare.
Pasajul de la Domnesti: Contestatiile depuse dupa finalizarea licitatiei, respinse de CNSC. Semnarea contractului depinde daca firmele contestatoare vor merge sau nu mai departe in instanta Cele doua contestatii depuse pe ultima suta de metri de catre firmele SC Drumuri și Poduri Gheorgheni S.R.L și respectiv Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro S.P.A fata de atribuirea licitatiei de proiectare si executie a pasajului giratoriu peste Centura Capitalei la Domensti au fost respinse de catre Consiliul pentru Solutionarea COntestatiilor (CNSC). Pana la semnarea contractului, Compania de Drumuri spune ca trebuie sa astepte alte 10 zile sa vada daca cele doua firme contestatoare se vor adresa mai departe Curtii de Apel Bucuresti.
VIDEO Imagini din drona cu autostrada A3 Gilau - Nadaselu, la vest de Cluj - Napoca. Mobilizare maxima a constructorului O noua filmare cu drona realizata si publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura (API) surprinde avansul lucrarilor pe "ciotul" de 8,7 km de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, la vest de Cluj - Napoca. Imaginile surprind un adevarat furnicar pe santier, constructorul mobilizandu-se puternic in zona padurii unde nu s-a lucrat deloc vreme indelungata din cauza unor blocaje birocratice. Tronsonul este planificat a fi deschis pana la finalul acestui an.
Transalpina va fi deschisa traficului rutier incepand de sambata Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca incepand de sambata, 11.06.201, ora 07:00, se deschide circulatia rutiera pe DN 67C "Transalpina", pe sectorul de drum cuprins intre km 34+500 - km 59+800. Autoritatile precizeaza, totusi, ca accesul autovehiculelor va fi interzis in intervalul orar 20:00 si 07:00, iar viteza maxima pe sectorul de drum este de 30 km/h.
Laserul de la Magurele primeste bani si unda verde de la Comisia Europeana pentru faza a doua Comisia Europeana a aprobat a doua faza a proiectului Laserului de mare putere de la Magurele, proiect cunoscut sub numele Extreme Light Infrastructure "Nuclear Physics" (ELI-NP), transmite institutia europeana. Peste 140 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regionala sunt alocate continuarii lucrarilor incepute in 2013.
Ordinul de incepere a lucrarilor pe inca 10 km din Autostrada A3 Campia Turzii - Tg. Mures, emis de Compania de Autostrazi. Termenul de executie: 12 luni Ordinul de incepere a lucrarilor pentru circa 10,1 km intre Ungheni si Ogra, parte din autostrada A3 Campia Turzii - Ogra - Targu Mures, a fost emis anuta Compania de Autostrazi. Lotul in cauza este ultimul la care lucrarile inca nu incepusera, in timp ce lotul adiacent pana la Targu - Mures a fost reziliat in urma cu doua luni.
Iohannis cere Parlamentului sa reexamineze o lege privitoare la fondurile europene pentru infrastructura de transport Presedintele Klaus Iohannis a retrimis Parlamentului pentru reexaminare legea care aproba ordonanta de urgenta 68/2015, un proiect legislativ privitor la modul in care sunt gestionate fondurile europene in domeniul infrastructurii de transport.
O singura oferta depusa pentru expertiza lucrarilor la autostrada demolata dintre Sibiu si Orastie: O asociere italo-romana vrea sa verifice lucrarile facute de italienii de la Impregilo O asociere italo-romana a depus singura oferta pentru lucrarile de expertizare tehnica a lucrarilor executate la lotul 3 din autostrada Sibiu - Orastie, celebra autostrada ce a fost inchisa si demolata partial la nici un an de la inaugurare. Valoarea estimata a contractului este de circa 400 de mii de euro si vizeaza intreg proiectul tehnic de executie si isi propune sa identifice toate neconformitatile existente si lucrarile ramase de executat. In tot acest timp, Compania de Drumuri si Autostrazi a demarat deja lucrarile in regie proprie pentru reconstructia a celor 200 de metri unde corpul autostrazii a fost excavat in intregime. Reamintim, tronsonul in cauza a fost realizat de firma italiana Impregilo, contract reziliat la inceputul anului.
De luni incepe montarea parapetelor pe DN1 intre Baneasa si Otopeni. Care este programul lucrarilor in zona Luni incepe executia lucrarilor de montare a separatoarelor de sens pe DN 1. Primele lucrari de montare a parapetelor vor incepe de la baza rampei podului de pe DN 1, in zona IKEA. In prima faza s-a stabilit montarea parapetelor de beton pe lucrarile de arta (pasaje), pe o lungime de aproximativ 800 m, iar lucrarile vor fi executate dupa un program in fiecare zi a saptamanii.
Parapetele de separare a sensurilor pe DN1 in zona Baneasa - Otopeni, montate incepand de luni Lucrarile de montare a separatoarelor de sens pe DN 1 vor incepe de luni, 30 mai, anunta Compania de Drumuri. Lucrarile se vor executa pe etape (tronsoane de maxim 400 m), punctele de lucru vor fi fixe pe durata unei zile de lucru si isi vor schimba pozitia, in lungul drumului, de la o zi la alta. Parapetele metalice si de beton de tip New Jersey vor fi montate pe sectorul de drum cuprins de la pasjaul subteran Baneasa si pana la capatul rampei pasajului peste Centura Bucuresti, inatrea in Otopeni.
Inca 16,8 km din autostrada Transilvania, intre Nadaselu si Mihaiesti, au fost contractati: 100 de mil. euro si termen de 18 luni Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului Nadaselu - Mihaiesti (16,8 km), parte a autostrazii A3 Transilvania, a fost contractat joi de catre Compania de Autostrazi. Contractul a fost semnat cu o asociere de firme italiene condusa de Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro SpA, are o valoare totală de 446.127.400,01 lei fără TVA (integral de la bugetul de stat) si un termen de realizare de 18 luni, primele sase fiind pentru proiectare.
Ciolos, critici la adresa ministrului Transporturilor pe tema restructurarii Companiei de Autostrazi: "E unul dintre lucrurile pe care i le reprosez, ca nu a avut curaj" Premierul Dacian Ciolos l-a criticat pe ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pe problema Companiei de Drumuri si Autostrazi, reprosandu-i ca nu a avut mai mult curaj pentru o restructurare substantiala a companiei. "Incep sa ma gandesc din ce in ce mai serios la alternative daca vrem sa avem autostrazi in anii care vin si sa avem proiecte mari de infrastructura. Cred ca trebui sa le asumam intr-un alt fel, la un alt nivel, la o alta anvergura institutionala", a declarat Ciolos la Realitatea TV.
Licitatia pentru pasajul de pe Centura la Domnesti, blocata din nou. O firma romaneasca si o asociere de companii italienesti au contestat pe ultima suta de metri atribuirea contractului Atribuirea contractului pentru Proiectarea si executia Pasajului suprateran pe DJ 602, Centura Bucuresti -  Domnesti a fost blocata dupa ce doua contestatii au fost inregistrate chiar in ultima zi a termenului legal de depunere a acestora. SC Drumuri si Poduri Gheorgheni SRL (locul 3 la licitatie) si Asocierea Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro Spa - Itinera Spa - Expresconstruct Tys S.R.L. - Viadesign R.R.L. (locul 6 la licitatie) sunt entitatile ce au depus cele doua contestatii. Urmeaza acum inca un termen de 20 de zile pentru solutionarea contestatiilor.
Compania de Autostrazi: Nu au fost decontate tratamente de albire a dintilor sau masaje pentru constructorul Salini - Impregilo al autostrazii Lugoj - Deva. Compania italiana a transmis initial toate documentele de plata din contabilitatea proprie, dar apoi a revenit Compania de Drumuri si Autostrazi nu a decontat tratamente de albire dinti, masaje sau rate la masini de lux in contul avansului platit constructorului Salini - Impregilo in cazul autostrazii Lugoj - Deva, Lot 2, potrivit unui comunicat al institutiei ca raspuns la informatiile aparute in presa. Potrivit CNADNR, institutia statului a semnalat companiei ca a transmis spre justificarea cheltuielilor documente si facturi ce nu pot fi acceptate, iar  asocierea italiana ar fi retrimis documentele corecte ulterior.
Constructorul pentru pasajul de la Domnesti, peste Centura Capitalei, desemnat de catre Compania de Drumuri Asocierea Asocierea SC Straco Grup SRL -  SC Comnord SA -  SC Specialist Consulting SRL, cu o oferta de 91.552.381, 90 lei, a fost desmenata de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) drept constructor pentru pasajul giratoriu suprateran de la DOmensti, peste Centura Capitalei. Decizia vine dupa ce procedura de licitatie a tot fost contestata, iar CNADNR anunta ca pana la semnarea contractului mai trebuie sa treaca un termen legald e 10 zile in care se mai pot inregistra alte contestatii.
Digi 24: Compania italiana Salini-Impregilo, constructorul lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva, ar fi trimis spre decontat la CNADNR facturi pentru tratamente de albire dentara si sedinte de masaj Compania italiana Salini-Impregilo, care realizeaza impreuna cu SECOL - Societa Edile Construzioni e Lavori, o alta firma italiana, lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, ar fi justificat avansul incasat de la statul roman cu facturi eliberate pentru diferite servicii si bunuri care nu au legatura cu realizarea unei autostrazi, sustine Digi 24. Italienii de la  Salini-Impregilo ar fi justificat avansul incasat de la stat facturi de albire a danturii, masaje terapeutice, cheltuieli de protocol, dar si rate la masini de lux precum Range Rover Evoque (37.000-52.000 de euro), potrivit Digi 24.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă