MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Compania de Drumuri: "Autostrada Soarelui nu se inchide. Reparatiile pe sectorul Lehliu-Drajna vor incepe abia din septembrie, nu in timpul sezonului estival" Autostrada Soarelui A2 nu se va inchide pentru reparatii in sezonul estival, raspunde Compania de Drumuri si Autostrazi unor acuzatii cum ca a planificat reabilitarea a circa 40 de km intre Lehliu si Drajna in timpul verii, cand traficul spre litoral va creste. Compania explica faptul ca doar a anuntat alocarea fondurilor si a subliniat ca lucrarile se vor face dupa organizarea unei proceduri de achizitie publica ce ar putea dura cateva luni de la lansare si pana la semnarea contractului, punand astfel data de incepere udneva in luna septembrie.
Peste 1.000 de km de drumuri nationale intra in reparatii de la 1 aprilie - operatiune ampla de reabilitare demarata de Compania de Autostrazi prin directiile din subordine Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale anunta ca a demarat "Programul de punere in ordine a retelei de drumuri nationale si autostrazi (Urgenta I si Urgenta II)", care vizeaza executarea unor lucrari de intretinere a drumurilor in regie proprie. Potrivit CNADNR programul reabilitarilor va debuta pe 1 aprilie si va dura trei luni, iar seful Companiei anunta ca 1.000 de km de drum national vor intra in programul de intretinere.
​Perdele forestiere, plantate pe 8 km din Autostrada Soarelui (A2) intre podurile Fetesti si Cernavoda Pe Autostrada Soarelui A2, pe circa 8 km intre podurile Fetesti si Cernavoda, exista un sector de perdele forestiere prin plantarea de puieți specifici pe o suprafață de aproximativ 24 de hectare, anunta Compania de Autostrazi. Perdeaua forestiera, aflata in al doilea an de vegetatie, a venit pe fondul colaborarii cu Ministerul Mediului si Regia Nationala a Padurilor Romsilva, iar Compania de Autostrazi anunta formarea unui grup de lucru care sa accelereze procedurile de plantare a perdelelor forestiere.
Compania de Autostrazi: Fonduri de circa 10,5 milioane euro pentru reabilitarea celor 40 de km din Autostrada Soarelui A2 intre Drajna si Lehliu Circa 10,5 milioane de euro, aproximativ 46,5 milioane de lei, au fost alocate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi pentru demararea lucrărilor de reabilitare pe Autostrada A2, tronsonul Drajna-Lehliu, pe o lungime de 40 km, anunta compania intr-un comunicat. CNADNR va lansa o licitatie publica pentru lucrari in perioada urmatoare, insa spera ca traficul in perioada estivala sa nu fie afectat.
Traficul in zona Eroilor, unde se lucreaza la Magistrala 5 de metrou, redeschis partial intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Metrorex anunta ca de luni dupa amiaza a fost redeschisa circulatia rutiera pentru transportul in comun si pentru autovehiculele cu sarcina pe osie mai mica de 3.5 tf., intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Carol Davila, pe bd. Eroilor si bd. Eroii Sanitari. Inchiderea circulatiei s-a facut dupa ce in decembrie a avut loc un incident, terenul surpandu-se de sub carosabil in timp ce unul din utilajele care sapa tunelul metroului lucra in zona. Totusi, Metrorex anunta ca in perioada in care a fost inchis traficul s-a lucrat la accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, lucrare ce oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului timp de trei luni si care era programata pentru luna mai.
Scrisoare deschisa in sprijinul contructiei unei autostrazi in Moldova, pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani, nu Drum Expres asa cum prevede MasterPlanul Ruta Ploiești-Buzău-Bacău-Târgu Frumos/Pașcani, este prevazuta ca drum expres (DX) in MasterPlanul General de Transport, documentul strategic al infrastructurii romanesti, aflat aproape de o transpunere in legislatie, desi "în mod normal fluxul de trafic pe acest segment extrem de important necesită alegerea autostrăzii ca soluție", sustine Asociatia Pro Infrastructura. Fluxul de vehicule impune deja autostrada între Ploiești și Târgu Frumos, potrivit API, iar diferenta de cost dintre DX și Autostrada este mică pe ruta mentionata. Pro Infrastructura cere autoritatilor ca in revizuirea Studiului de Fezabilitate ce va fi lansata in curand, pe ruta Ploiești-Buzău-Bacău-Târgu Frumos să includă analiza costbeneficiu drum expres/autostradă.
Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta menita sa accelereze proiectele de infrastructura: Poate scurta implementarea unui proiect cu o perioada de la sase luni pana la doi ani Ordonanta de Urgenta menita sa accelereze proiectele de infrastructura a fost adoptata, miercuri, de catre Guvern. Prin aplicarea actului normativ va fi redusă considerabil durata de timp necesară obţinerii avizelor pentru aceste proiecte, potrivit oficialilor. "Durata pe care o scurtam la proiectele de infrastructura este de la sase luni si pana la doi ani cu aceste masuri", a declarat Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la finalul sedintei de Guvern.
Schimbare de strategie la metrou. Magistrala 5 ar putea sa nu se mai faca de la Iancului spre Pantelimon pentru ca s-a reabilitat linia de tramvai / Surse: "Se va reanaliza studiul cost-beneficiu" Magistrala 5 de metrou se va termina la Iancului si nu va mai continua spre Pantelimon pentru ca acolo Primaria Capitalei a reabilitat linia de tramvai, a declarat marti un secretar de stat de la Ministerul Fondurilor Europene. Cu toate acestea, surse din ministerul Transporturilor au explicat pentru HotNews.ro ca decizia de a "scurta" M5 nu este luata, iar proiectul tronsonului Iancului-Pantelimon a fost gandit spre implementare pentru dupa 2023. "Se va face un nou studiu cost-beneficiu sa se determine daca renteaza acel tronson. Pana atunci, accentul va fi pe tronsonul Eroilor - Universitate - Iancului", au explicat sursele HotNews.ro.UPDATE Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: "Nu vreau sa comentez declaratiile persoanelor din alte ministere. Nu stiu pe ce se bazeaza. Probabil ca dumnealui are infromatii din alte zone."
Directorul Companiei de Drumuri: Repararea autostrazii demolate incepe in aprilie si va fi facuta de CNADNR Lucrarile de remediere a portiunii din autostrada A3 Orastie-Sibiu, inchisa si demolata partial in toamna anului trecut, la nici noua luni de la inaugurare, vor incepe in luna aprilie si vor fi facute de CNADNR, in regie proprie, prin utilajele pe care le detine si pe care le poate inchiria, a declarat seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, la o conferinta organizata de Capital. Valoarea maximala pentru reparatii este de 5 milioane de euro, potrivit sefului de la drumuri
Secretar de Stat in Transporturi, despre Master Plan: "Pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul coridoarelor este prevazuta pedeapsa cu inchisoarea" MasterPlanul general de Transport (MPGT), documentul strategic care prezinta principalele proiecte de infrastructura pe care statul roman intentioneaza sa le implementeze pe urmatorii 15 ani, va fi dezbatut la final de martie intr-o ultima sedinta cu oficialii Comisiei Europene pana la o aprobare prin lege, a declarat Marcel Bolos, secretar de stat in ministerul Transporturilor intr-o conferinta organizata de Capital. "Este pentru prima data cand Romania are coridoare de importanta internationala. Daca cineva ar schimba traseul acestor coridoare este prevazuta o pedeapsa cu privarea de libertate", a declarat Bolos.
Licitatiile pentru finalizarea celor doua pasaje rutiere de pe centura Arad, amanate pana in luna aprilie Licitatiile pentru cele doua contracte de finalizare a celor doua pasaje rutiere supraterane de pe centura Arad, pasaje aflate in constructie din 2011, dar cu lucrarile abandonate, au fost amanate de Compania de Autostrazi. Autoritatile au decis sa amana termenul de depunere al ofertelor pana in luna aprilie din cauza numeroaselor solicitari de clarificari depuse de firmele interesate de licitatii. Finalizarea celor doua pasaje este estimata al circa 13,5 milioane de euro.
Cum s-a blocat reabilitarea DN18, o sosea de maxima importanta din Maramures, pentru ca pe locul expropriat pentru parcari a fost ridicata hala unei fabrici Drumul National 18 din Maramures, dintre Baia Mare si Sighetul Marmatiei, se afla in proces de modenizare din 2013, iar anul acesta in mai ar trebui finalizat proiectul. Cu toate acestea, lucrarile s-au blocat la amenajarea unor parcari de lunga durata. Constructorul nu poate intra pe teren sa lucreze pentru ca proprietarul, o firma maramureseana, nu este de acord cu exproprierea, iar CNADNR sustine ca pe terenul respectiv a fost ridicata o hala pentru o fabrica dupa ce a fost Guvernul a dat in 2014 decizia de expropriere. De cealalta parte, firma sustine ca isi protejeaza investitia si ca autoritatile ar putea gasi alte terenuri pentru parcari.
​​VIDEO Imagini filmate din drona cu loturile 3 si 4 din autostrada A10 Sebes - Turda Noi imagini aeriene filmate cu drona cu santierul autostrazii A10 sebes - Turda, loturile 3 si 4, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Imaginile surprind avansul pe cele doua loturi, care, cel putin potrivit autoritatilor, ar trebui sa fie gata pana la finalul anului. Printre detaliile surprinse se regaseste si nodul in constructie care ar urma sa lege autostrada de o alta autostrada - A3 langa Turda.
VIDEO Filmare cu drona: Cum arata lucrarile la Pasajul rutier subteran de la Piata Sudului Pasajul de la Piata Sudului este realizat in acest moment in proportie de 47%, iar termenul de finalizare este iunie 2016, potrivit municipalitatii, insa termenul este unul nerealist, finalul anului fiind mai degraba unul mai aproape de realitate. O filmare cu drona realizata de catre un cititor HotNews.ro surprinde stadiul lucrarilor de pe santier, dar si traficul din zona care sufera din cauza nefinalizarii la timp a proiectului.
Una din problemele care tineau in loc autostrada A3 Gilau - Nadaselu, de langa Cluj-Napoca, rezolvata: 7 hectare de padure au fost scoase din fondul forestier Circa 7 hectare de padure vor fi scoase din fondul forestier pentru ca santierul autostrazii A3 Gilau - Nadaselu, ce se construieste langa Cluj-Napoca, sa poata fi continuat, emiterea unei astfel de decizii fiind tergiversate de aproape un an de zile. Autostrada se afla in stadiu avansat de executie, iar zona de circa 800 de metri catre strabate padurea era singurul loc pe care constructorul nu s-a putut apuca pana acum de treaba, desi lucrarile au debutat de aproape doi ani. Atata timp cat nu vor exista neintelegeri intre constructor si autoritati, exista sanse reale ca tronsonul sa fie terminat in acest an.
Primaria Sangeorgiu de Mures da in judecata Compania de Drumuri pentru ca nu vrea sa desfiinteze parapetele din beton de pe drumul national care strabate localitatea Primaria Sangeorgiu de Mures va da in judecata Compania de Drumuri si Autostrazi pentru ca desfiinteaza parapetele din beton ce desparte sensurile drumului national din localitate, anunta primarul Sofalvi Szabolcs, citat de Radio Romania Tg. Mures. Desfiintarea parapetului este ceruta de primar si de locuitorii pentru ca acesta ar fi dus la cresterea vitezei de deplasare a masinilor in localitate si ca de la montarea sa accidentele cu pietoni a crescut considerabil.
Ministrul Transporturilor, despre contractul autostrazii Gilau - Nadaselu de langa Cluj-Napoca: "Contractul nu a fost reziliat, este vorba doar de o negociere mai dura" Contractul cu firma UMB pentru "ciotul" de 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca, de la Gilau la Nadaselu nu a fost reziliat, insa sunt in continuare negocieri, a declarat joi, in teren, ministrul Transporturilor, Dan Costescu. HotNews.ro a scris in urma cu doua zile ca rezilierea contractului este iminenta, in conditiile in care Compania de Drumuri cere constructorului sa scada din valoara contractului pentru ca ar fi facut "economii", desi lucrarile executate sunt conform proiectului si au fost avizate de consultant. Stadiul fizic al autostrazii se apropie de 70%, insa paltile efectuate de stat abia trec de 40 de procente.
Seful de la Drumuri, in vizita pe santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva: Avem intarzieri atat din culpa constructorului cat si din alte motive ce nu tin de el Directorul Companiei de Drumuri si Autostrazi, Catalin Homor, a facut o vizita miercuri pe santierele de autostrada din vestul tarii, printre care si cel al autostrazii Lugoj - Deva. Homor a declarat ca a dorit sa vada personal daca promisiunile de a deschide anumite loturi pana la sfarsitul anului au sau nu potential. "Am vazut toate loturile autostrazii Lugoj - Deva. Avem intarzieri atat din culpa constructorului cat si din alte culpe independente de vointa lui, iar impreuna facem toate demersurile sa deblocam situatia" a declarat Catalin Homor, directorul general al CNADNR.
Ministerul Fondurilor Europene propune un Contract national de Constructii care sa inlocuiasca actualul standard, dar noua forma risca sa sara din schema inginerul independent O comisie interministeriala condusa de Ministerul Fondurilor Europene lucreaza in prezent la elaborarea unui Contract national de Antrepriza care sa inlocuiasca celebrul contract tip FIDIC (actualul standard pe contracte, vezi explicatia mai jos), insa schita noului proiect prevede eliminarea obligatiei ca Autoritatea Contractanta sa angajeze un Inginer, acel consultant extern care supervizeaza lucrarea. Desi initiatorii spun ca momentan proiectul e inca in dezbatere si va suferi modificari, iar constructorii nu par deranjati de posibila eliminare a Inginerului din ecuatia Beneficia-Antreprenor, surse din piata si din societatea civila trag un semnal de alarma cu privire la dezechilibrele ce pot aparea daca acest Contract national de antrepriza ar ramane in forma actuala.
​​EXCLUSIV Contractul autostrazii A3 Gilau-Nadaselu de langa Cluj Napoca, in pericol iminent de reziliere. Compania de Autostrazi nu vrea sa plateasca lucrarile facute de constructor Constructorul roman UMB, cel care executa "ciotul" de 8,7 km din Autostrada 3 de langa Cluj-Napoca a trimis o notificare de reziliere a constractului la Compania de Autostrazi, dupa ce autoritatile refuza sa-i plateasca lucrarile facute, au declarat surse apropiate situatiei pentru HotNews.ro. CNADNR acuza constructorul ca a facut economii in contract si vrea sa reduca nivelul platilor, desi lucrarile realizate sunt conform proiectului aprobat tocmai de catre CNADNR si validate si de catre consultant. Informatia a fost confirmata pentru HotNews.ro si de catre Catalin Drula, consilierul premierului Ciolos pe infrastructura, care e de parere ca abordarea contractului de catre CADNR este eronata.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version