MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Master Planul de Transport a fost adoptat prin Hotarare de Guvern Master Planul General de Transport (MPGT) a fost aprobat, miercuri, printr-o Hotarare de Guvern, a anuntat Ministrul Transporturilor, Sorin Buse. "MasterPlanul securizeaza constructia a peste 6800 km de drum, peste 1.500 km de autostada si peste 1.300 kiloemtri de drum expres. Acest document mai securizeaza modernizarea a 5.000 km cai ferate, a 15 aeroporturi si a 32 de porturi navale", a declarat Buse, mentionand ca MasterPlanul este un document care a fost impus ca o conditie esentiala pentru primirea de finantare europeana nerambursabila in noul program financiar european.
Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), reorganizata in doua companii distincte - una care se ocupa de realizarea proiectelor si investitiilor (CNIR), alta care se ocupa doar de intretinerea infrastructurii existente (CNAIR) Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) va fi reorganizata in doua companii distincte, una care sa se ocupa de investitiile noi in mari proiecte de infrastructura rutiera si alta care sa se ocupe de intretinerea drumurilor si autostrazilor finalizate, conform unei ordonante de urgenta adoptate miercuri de catre Guvern. Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) se va ocupa de noi proiecte precum autostrada Sibiu-Pitesti, Tg Mures - Iasi, drumul expres Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani sau Centura Sud a Capitalei, in timp ce Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va asigura intretinerea infrastructurii fianlizata si va duce la bun sfarsit, in prima faza, proiectele deja incepute precum autostrazile Lugoj-Deva, Sebes-Turda, Gilau-Nadaselu si altele.
​FOTO Master Planul de Transport, gata de aprobare in Guvern. Vezi proiectele prioritare pe rutier si feroviar si de cati bani ar mai avea nevoie Romania pentru implementarea lor Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani, a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat intr-o Hotarare de Guvern. Documentul contine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate, cai navale, aeriene si puncte multimodale pe care Romania isi propune sa le implementeze, insa vine si cu partea negativa a paharului. Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doar pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.Vezi in articol care sunt proiectele de autostrazi, drumuri expres si cai ferate prioritare in Master Planul de Transport
Cati kilometri noi de autostrada ar putea fi deschisi traficului pana la final de an: Intre 18 si 28 km. Care e situatia pe A1 Lugoj-Deva Circa 15 km de autostrada din Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva vor fi deschisi traficului pana la final de 2016. La acestia s-ar mai putea adauga inca 10 km din Lotul 3, dar lucrurile nu sunt inca definitivate, a declarat pentru HotNews.ro Catalin Homor, seful de la Autostrazi. La acesti kilometri se vor adauga inca trei din A3 de la Soseaua de Centura spre Capitala. In plus, CNADNR spera ca va finaliza lucrarile si va redeschide circulatiei cei 22 de km pe A3 intre CUnta si Saliste pana la final de septembrie.
Care este soarta autostrazii Transilvania, de la granita cu Ungaria si pana aproape de Cluj - Napoca: Un lot aproape de reziliere, altul pregatit pentru licitarea lucrarilor in 2017 Cei circa 64 de kilometri dintre Bors si Suplacu de Barcau, deja realizati pe jumatate inca de pe vremea Bechtel, risca sa ramana fara constructor. De acolo si pana aproape de Cluj Napoca, autostrada Transilvania mai are un tronson ce inca nu a fost contractat si un lot pe care va trebui construit un tunel de autostrada. Licitatia pentru executia acestor noi lucrari ar urma sa fie lansata la inceputul anului viitor.
Ministerul Transporturilor anunta ca s-a facut un control la Compania de Autostrazi pentru lucrari de drumuri si autostrazi realizate fara audit de siguranta rutiera Corpul de Control de la nivelul Ministerului Transporturilor a efectuat in perioada iulie - august 2016, un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Controlul a fost efectuat la sesizarea Autoritatii Rutiere Romane care semnala ca in perioada 2013 - 2015 nu a fost inregistrata nicio solicitare din partea CNADNR pentru efectuare a unui audit de siguranta rutiera, pentru lucrarile executate, transmite Ministerul Transporturilor.
TVR: Soseaua spre Institutul Magurele e asfaltata de urgenta pentru vizita presedintelui francez Muncitorii lucreaza la la viteza maxima pentru asfaltarea drumului catre Institutul de Fizica Atomica din Magurele, un drum care ar trebui sa lege importantul centru de cercetare de Bucuresti. Potrivit TVR, muncitorii se grabesc pentru ca drumul sa fie gata la timp pentru vizita presedintelui Frantei, Francois Hollande, de saptamana viitoare.
​Ce se intampla cu autostrazile planificate in Moldova si cand ar putea fi lansate licitatiile de proiectare pe A7 Ploiesti - Buzau - Bacau - Pascani si A8 Tg. Neamt - Iasi - Ungheni "In doua saptamani vedem in SEAP licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si proiectare pentru traseul Ploiesti-Buzau-Bacau, iar tronsonul Bacau - Pascani va fi lansat probabil in licitatie in luna octombrie", a declarat Catalin Homor, seful CNADNR intr-un interviu pentru HotNews.ro. Noul termen vine, insa, dupa ce in aprilie Homor anunta ca aceeasi licitatie urma sa fie lansata in luna iunie, un termen deja depasit.
Aproape 3 km din autostrada A3 care intra in Bucuresti ar putea fi deschisi traficului in acest an, impreuna cu nodul rutier de la Moara Vlasiei Aproape 3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, de la Soseaua de Centura pana in Strada Popasului, ar putea fi deschisi circulatiei rutiere pana la finalul lui 2016. In acelasi timp, si nodul rutier de la Moara Vlasiei, ramasite ale proiectului de autostrada inagurata inca din vara lui 2012, ar putea fi terminat. Anuntul a fost facut de seful de la autostrazi intr-un interviu acordat HotNews.ro
O noua amanare pentru Studiul de Fezabilitate al autostrazii Sibiu - Pitesti: "Va fi gata in aprilie 2017. Licitatia pentru aceste studii a fost nerealista" Studiul de Fezabilitate pentru cele trei tronsoane de mijloc ale autostrazii Sibiu - Pitesti are un nou termen de finalizare - aprilie 2017, desi initial acesta trebuia terminat in luna iulie, apoi programat sa fie gata in decembrie 2016.  "A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni" a declarat Catalin Homor, seful CNADNR, facand referire la contractul licitat pe vremea lui Dan Sova la Transporturi si semnat in 2015. Pe de alta parte, seful de la drumuri spera ca pana la finalul lunii septembrie sa fie definitivat traseul pe toate sectoarele autostrazii, iar Compania ia in calcul licitarea separata a proiectarii pentru sectoarele de capat ale autostrazii.
Centura ocolitoare a Sucevei va fi finalizata in regie proprie de catre Compania de Drumuri: "Termenul pentru finalizare va fi noiembrie 2017" Sectorul din Centura Sucevei care zace nefinalizat de cativa ani, un drum 1X1 inceput inca din 2008, ar urma sa fie finalizat in regie proprie de catre muncitorii CNADNR, spune directorul Companiei pentru HotNews.ro. Lucrarile ar urma sa inceapa in martie 2017, cu finalizarea programata pana la finalul anului. Dincolo de lucrari, CNADNR va lansa licitatii pentru materialele si utilajele necesare, dar si pentru eventuale lucrari de remediere acolo unde expetiza tehnica a constatat probleme la lucrarile deja efectuate.
Autostrada Gilau-Nadaselu va fi gata in 2016, dar nu va putea fi folosita pentru ca lipseste un pod: "Licitatia pentru pod va fi publicata in saptamanile urmatoare" Circa 8,7 km de autostrada de langa Cluj Napoca, pe lotul Gilau - Nadaselu, vor fi gata la final de 2016, insa tronsonul nu va putea fi deschis circulatiei pentru ca lipseste podul peste Somes care sa-l lege de restul autostrazii A3 pana la Campia Turzii. "Nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod", recunoaste seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar anulata la inceptuul anului. "Documentatia a fost foarte slaba. Am refacut-o si in saptamanile urmatoare va fi pe SEAP", a spus Homor.
Drum expres de 22 de km spre Sudul Litoralului care sa evite blocajele din Agigea si Eforie - un nou proiect pe care Compania de Autostrazi vrea sa-l faca in regie proprie Spre sudul litoralului ar urma ca in urmatorii doi ani sa fie construit un nou drum de mare viteza, un drum expres care sa continue autostrada ce in prezent se termina la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol si se va conecta cu drumul national dinspre Mangalia in zona 23 August, evitand astfel zonele unde se genereaza ambuteiaje in sezonul estival - cel putin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrazi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri si cu o valoare estimata de 53 de milioane de euro ar urma sa fie construit in regie proprie, chiar de catre CNADNR, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Catalin Homor.
Ministerul Transporturilor ar putea rezilia contractul cu constructorii tronsonului Suplacu de Barcau - Bors Nemultumit de mobilizarea constructorilor pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors din Autostrada Transilvania, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, nu exclude varianta rezilierii contractului castigat in urma cu aproximativ un an si jumatate de asocierea Corsan Corviam Construccion Spania, Consinit-Road Consulting si Via Design. Stadiul de executie este 0%, spune ministrul.
FOTO Prinde contur prima autostrada din Moldova? Compania din Turcia care construieste centura Bacaului a adus primele utilaje pe santier Primele utilaje care vor construi intaiul tronson de autostrada din Mdoldova au intrat, in sfarsit, pe santierul centurii Bacaului pe care il construieste compania turceasca Eko Insaat Ve Tic A.S., la un an si cinci luni de la semnarea contractului si la peste trei ani de la lansarea licitatiei. Centura Bacaului ar urma sa aiba 30 de km, din care aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.
Trecerea peste calea ferata pe DN7 la Bascov, punct care da peste cap traficul din zona Pitesti, va fi reabilitata Trecerea la nivel cu calea ferata de pe DN7 la Bascov, langa Pitesti, va intra in reabilitare in urmatoarele zile au transmis reprezentantii Companiei de Drumuri la solicitarea HotNews.ro, cu toate ca trecerea la nivel e in administrarea Cailor Ferate. In momentul de fata zona respectiva este puternic avariata si din cauza ei autovehiculele incetinesc formand cozi mari in zona Pitesti-Ramnicu Valcea.
​Podul vechi de la Agigea se inchide complet din 12 septembrie pentru reluarea lucrarilor de reabilitare. Care este ruta ocolitoare pentru soferii ce merg pe litoral De pe 12 septembrie Podul rutier de la Agigea va fi inchis complet tarficului pentru a putea fi reluate lucrarile de reabilitare, anunta Compania de Drumuri. Pentru soferii care circula pe litoral va exista ca varianta de ocolire noul pod rutier peste canalul Dunare - Marea Neagra dinspre portul Constanta, port ce vine in continuarea autostrazii dinspre Bucuresti.
​VIDEO In ce stadiu sunt lucrarile de extindere la doua benzi pe sens a Centurii Capitalei intre Chitila si Autostrada A1: "Pana la finalul anului traficul va fi deschis pe toate benzile" Lucrarile la extinderea Soselei de Centura a Capitalei la doua benzi pe sens, pe cei 8,7 km intre Chitila (DN7) si A1 Bucuresti-Pitesti sunt in grafic, iar pana la finalul anului traficul va fi deschis pe toate benzile, sustine directorul Companiei de Drumuri, Catalin Homor, dupa o vizita pe santierul unui proiect contractat de aproape sase ani. Desi lucrarile au inceput in 2013, iar proiectul s-a impotmolit de numeroase ori si mai multe termene de finalizare au fost depasite, autoritatile de la drumuri vor sa deschida circulatia pe toate benzile inca din acest an, iar apoi intreg proiectul sa fie gata in luna mai 2017. Pana atunci in anumite zone se va circula cu restrictii sau devieri locale. Probleme inca mai sunt inca si acum cu exproprierile, doi dintre proprietarii expropriati refuzand sa elibereze terenurile.
VIDEO Singurul tronson de autostrada ce are sanse sa fie deschis traficului in 2016. Imagini din avion cu lucrarile pe autostrada Lugoj - Deva Circa 17 kilometri din Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva sunt singurii care au sanse reale sa fie deschisi traficului pana la finalul acestui an. Noi filmari din avion realizate de Asociatia Pro Infrastructura (API) arata avansul lucrarilor pe loturile 2,3 si 4 din Lugoj-Deva, dar si numeroasele puncte in care inca sunt probleme. Pe jumatate din Lotul 4 inca nu sunt emise autorizatiile si acordurile necesare, desi au trecut mai bine de trei ani de la semnarea contractului, iar sansele ca circulatie sa fie deschisa chiar si pana la final de 2017 sunt din ce in ce mai reduse.
​Licitatia privind achizitia de sare pentru deszapezire pe urmatorii patru ani va fi reluata de catre Compania de Drumuri dupa ce nu a primit oferte suficiente Licitatiile privind achizitia de sare pentru deszapezire, estimate la o valoare de circa 67,4 milioane de euro, vor fi reluate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), dupa ce a primit oferta doar pentru directia regionala Cluj de la o companie privata, iar Salrom, singurul producator de sare din Romania, a anuntat ca nu a participat la licitatii din cauza ¬conditiilor contractuale dezavantajoase pentru ofertant¬ prevazute in caietul de sarcini, potrivit News.ro. CNADNR ar putea purta negocieri directe cu Salrom in vederea achizitiilor de sare. Licitatiile vizeaza toate cele sapte direcii regionale din tara si acopera perioada 2016-2020.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă