MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Care sunt tronsoanele feroviare pe care se circula cu probleme din cauza vremii Traficul feroviar la aceasta ora se desfasoara in conditii de ninsoare viscolita si rafale puternice de vand de pana la 70 km/h, a anuntat CFR Infrastructura care adauga ca nicio linie de cale ferata nu a fost inchisa, dar a fost restrictionata circulatia pe anumite segmente. In cursul diminetii CFR Calatori anunta ca marti vor fi suspendate aproximativ 70 de trenuri din cauza vremii.
Primul drum facut de chinezi: Compania SINOHYDRO va largi la patru benzi centura Capitalei intre DN2 si A2 pe 50,5 milioane de euro / Drumul are intersectii proiectate cu giratorii alungite, in loc de pasaje fara conflicte de trafic Asocierea dintre compania chineza SINOHYDRO si Nord Vest Infrastructura si Servicii SRL a castigat licitatia pentru modernizarea si largirea la patru benzi a celor 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui). Contractul, daca va fi semnat dupa perioada contestatiilor, are o valoare de 50,5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 15 luni. Proiectul drumului modernizat prevede insa intersectii-problema, gandite la nivel si nu denivelate. Intersectiile cu DN2 si A2 vor fi configurate ca sensuri giratorii alungite, asemanator cu intersectia deficitara din zona DN1-Pod Otopeni pe care tocmai Compania de Drumuri a peticit-o cu separatoare, iar intersectia cu DN3 nu asigura toate directiile de trafic pentru ca nu vor exista rampe dedicate pentru virajul la stanga.
CFR Marfa estimeaza profit zero in acest an. Compania are de recuperat creante restante de 344,5 milioane lei CFR Marfa estimeaza profit zero in acest an si si-a planificat investitii in suma de 81 milioane lei, potrivit proiectului de buget si cheltuieli pentru acest an, publicat in dezbatere de actionarul majoritar al companiei, Ministerul Transporturilor. CFR Marfa si-a bugetat venituri totale de 925,2 milioane lei, egale cheltuielilor totale, scrie News.ro. Comparativ, potrivit bugetului rectificat pentru anul trecut, CFR Marfa estima pierderi de 137 de milioane de lei in 2017 si venituri totale de 823,3 milioane de lei.
Trenurile circula in conditii normale la Ploiesti, unde s-a prabusit pasarela. In a doua parte a zilei de miercuri trenurile spre Ardeal au avut intarzieri si de pe peste doua ore Trenurile au reinceput sa circule miercuri la pranz intre Ploiesti Vest si Brazi, dar in a doua parte a zilei de ieri trenurile care au plecat spre Ardeal au stationat mult din cauza lucrarilor pentru repararea instalatiilor electrice. De la ora 3.00 noaptea au reinceput sa circule locomotivele electrice in zona si marea majoritate a trenurilor de pe ruta Brasov - Bucuresti au sosit in statii fara intarziere. Reamintim ca miercuri dimineata o pasarela de intretinere a conductelor de termoficare a cazut peste linia de cale ferata, la cateva sute de metri de gara Ploiesti Vest. Ca urmare au fost rupte firele de contact care asigurau alimentarea cu energie electrica a locomotivelor, dar, din fericire, nimeni nu a fost ranit.
Sindicalistii CFR, intr-o scrisoare deschisa catre ministrul Transporturilor: Managementul CFR Calatori este un mastodont incremenit de o birocratie sufocanta/Incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina intreaga societate Sindicalistii CFR vorbesc, intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Transporturilor, de "catastrofa economica si sociala" spre care se apropie compania in care de ani de zile indicatorii economici, bugetul si investitiile scad, conditiile de munca sunt tot mai grele, nu exista uniforme, iar calitatea serviciilor oferite calatorilor se depreciaza. Sindicalistii spun, citati de News.ro, ca managementul CFR Calatori este "un mastodont incremenit de o birocratie sufocanta", iar incapacitatea directorilor de a lua decizii va ruina intreaga societate.
Veolia spune ca lucreaza "in regim de urgenta" cu CFR pentru indepartarea de pe calea ferata a pasarelei cazuta langa Ploiesti Veolia, compania de termoficare ce detine pasarela care a cazut peste liniile de cale ferata la Ploiesti, spune ca lucreaza "in regim de urgenta" cu CFR pentru eliberarea liniilor. Presa locala scrie ca muncitorii au inceput taierea pasarelei. Circulatia feroviara intre Bucuresti si Brasov este blocata de la 7.20, sase trenuri sunt blocate in gari, iar spre Ardeal nu au mai plecat trenuri. CFR cauta solutii pentru transportarea cu autobuze a calatorilor care sunt in trenurile blocate.
Comisia Europeana a aprobat o finantare de 1,3 miliarde euro pentru reabilitarea a 140 km de cale ferata intre Arad si Simeria Comisarul European Corina Cretu a aprobat o finantare europeana de 1,3 miliarde euro pentru modernizarea unei sectiuni din coridorul feroviar Curtici-Constanta. Banii din Fondul de coeziune vor fi investiti in modernizarea unei sectiuni de 141 km din coridorul feroviar IV pan-european, mai exact intre Simeria si Km 614 (langa Arad). Trenurile de pasageri ar trebui sa ajunga sa faca sub o ora si 20 de minute, fata de doua ore si jumatate in prezent.
Record negativ in 2017: cea mai mica pondere a investitiilor statului in Produsul Intern brut Investitiile facute de statul roman au atins cel mai scazut nivel din ultimii 12 ani ca pondere din PIB, arata Camera de comert americana in Romania (AmCham) intr-un comunicat. Astfel, investitiile publice au scazut in 2017 cu 9,6% fata de 2016, procentul de realizare a acestora a fiind de doar 67,7% din programul stabilit la inceputul anului 2017. 
CFR Calatori spune ca vor fi anulate permanent aproximativ 20-25 de trenuri de la 1 martie CFR Calatori nu a decis inca lista exacta a trenurilor care vor fi anulate de la inceput de martie, insa nu vor fi 100 cum s-a propus initial, ci aproximativ 50, au spus pentru HotNews.ro reprezentantii companiei. Dintre acestea, aproximativ 20-25 vor fi anulate permanent, in timp ce la restul fie va fi scurtat parcursul, fie va fi limitata circulatia in week-end, cand navetistii nu merg la serviciu. CFR Calatori spune ca bugetul de subventii este cu 10% mai mic in acest an, in conditiile in care capacitatea de transport este in scadere si pe unele rute este cerere tot mai mare.
VIDEO Pro Infrastructura: Dovada ca Loturile 3 si 4 din A10 Sebes - Turda sunt perfect functionale. CNAIR tergiverseaza deschiderea a 28,75 km de autostrada, in timp ce pe drumul national paralel (DN1) a avut loc chiar aseara un accident grav! Autostrada A10 intre nodurile Turda si Aiud este pregatita pentru a primi traficul rutier, sustine Asociatia Pro Infrastructura, publicand o filmare de la bordul unei masini realizate vineri dimineata. Pozitia API vine dupa ce CNAIR a anuntat ca nu face receptia Lotului 4 pentru ca lucrarile nu ar fi gata. Compania de Autostrazi "tergiverseaza receptia si deschiderea a 28,75 km pe loturile 3 (Tirrena Scavi) si 4 (Porr), desi se poate circula in perfecta siguranta cu viteza maxima permisa pe autostrada", sustine ONG-ul care arata ca pe DN1 paralele cu autostrada nedeschisa a avut un accident grav chiar joi seara.
Ceferistii au protestat in fata Ministerului Transporturilor, nemultumiti de subfinantarea sistemului public de transport feroviar Aproape 1.000 de angajati CFR au protestat trei ore in fata Ministerului Transporturilor, acestia fiind nemultumiti de subfinantarea sistemului public de transport feroviar, precum si fata de statutul personalului feroviar. Angajatii CFR au suflat din vuvuzele si au agitat pancarte pe care scria: "Vrem conditii de munca si salarii decente", "Vrem o cale ferata moderna", "Vrem automotoare noi", "Opriti subfinantarea CNCF CFR", si "Vrem rame electrice noi", relateaza Agerpres.
Compania feroviara de stat din Franta, criticata dur intr-un raport amplu - Datoriile sunt de zeci de miliarde de euro, o serie de linii regionale trebuie inchise/Sindicatele se tem de concedieri masive Francezii au formidabilele trenuri TGV, insa lucrurile sunt departe de a fi ideale pe caile ferate. Un raport mult-asteptat intocmit de un fost sef al Air France-KLM cere un "tratament de soc" pentru a repara multe dintre problemele uriasei companii SNCF. Raportul spune ca au fiost neglijate liniile regionale si o parte dintre ele trebuie inchise. Datoriile companiei SNCF Reseau pot ajunge la 50 miliarde euro anul acesta si, pentru a se face economii va trebui initiat un program de plecari voluntare in colosul cu 150.000 de angajati.
Compania de Drumuri: Pe Lotul 4 din Autostrada A10 Sebes - Turda mai sunt lucrari de executat. Receptia ar putea fi facuta in luna martie Receptia celor 16 km de pe Lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda ar putea fi facuta abia in luna martie si nu a existat vreun anunt oficial ca aceasta procedura va fi facuta pe 15 februarie, a declarat pentru HotNews.ro, purtatorul de cuvant la Companiei de Autostrazi (CNAIR), Alin Serbanescu. Potrivit acestuia, pe Lotul 4 sunt inca lucrari de executat ce tin de siguranta traficului: garduri, santuri, taluze si drumuri tehnologice.
​VIDEO Imagini aeriene: Joi este stabilita receptia lotului 4 al Autostrazii A10 Sebes-Turda / Asociatia pro Infrastructura: Nu va bucurati, cel mai probabil nu se va da drumul la trafic, desi tronsonul este finalizat si se poate circula in maxima siguranta Pe 15 februarie este stabilita receptia lotului 4 al Autostrazii A10 Sebes-Turda, in lungime de circa 16 km si care se termina intr-un nod spectaculos la Turda, unde intersecteaza A3 spre Gilau si DN1. "Nu va bucurati, cel mai probabil nu se va da drumul la trafic. Desi tronsonul este practic finalizat si se poate circula pe autostrada in conditii de maxima siguranta", atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura care publica un video din drona cu intersectia A10-A3-DN1 din zona Turda. ONG-ul sustine ca CNAIR nu va dori sa faca receptia asa cum a refuzat-o in ianuarie si cu lotul adiacent ce a fost gata.
Euro Construct Trading `98, unul dintre marii constructori la nivel local, a intrat in insolventa din cauza datoriilor catre furnizori Compania Euro Construct Trading `98, una dintre marile companii de constructii romanesti, controlata de Sorin Vulpescu si Dan Besciu, proprietar al restaurantului Golden Blitz din Capitala, a intrat in insolventa din cauza datoriilor catre furnizori, informeaza Profit.ro. Compania ar avea restante catre furnizori de peste 371 de milioane de lei.
Investitorii straini, exasperati de lipsa infrastructurii, cer Guvernului Dancila sa isi asume direct marile proiecte Consiliul Investitorilor Straini (FIC) cere Guvernului Dancila printr-o scrisoare deschisa sa-si asume marile proiecte de infrastructura prin infiintarea unei Unitati de proiect, care să funcționeze la nivelul Guvernului ca un organism interministerial. Solicitarea investitorilor straini vine pe fondul exasperarii fata de intarzierea marilor proiecte de infrastructura.
Ministrul Transporturilor, raspunsuri in zeflemea cand a fost intrebat de jurnalisti despre diverse proiecte sau despre cand se va circula pe Centura Sud: "Cand va fi gata" Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a oferit o serie de raspunsuri ironice atunci cand a fost intrebat de catre jurnalisti despre diverse proiecte, la finalul unei sedinte din Parlament. Intrebat cand se va putea circula pe patru benzi pe Centura Sud a Capitalei, Sova a raspuns: "Cand va fi gata". Intrebat de ce pe sectorul Centurii Nord, intre DN7 si A1, inca este santier, desi a fost deschis traficul de mai bine de jumatate de an, iar proiectul este intr-o intarziere enorma, Sova a raspuns: "Daca e santier, inseamna ca se lucreaza".
​​VIDEO Imagini cu primele lucrari la podul de la Gilau - veriga lipsa din cauza careia un lot de autostrada finalizat nu poate fi folosit Lucrarile la finalizarea viaductului de la Gilau, in lungime de 766 de metri, au demarat, iar Asociatia Pro Infrastructura a prezentat un video realizat din drona cu mobilizarea santierului. Podul, o ramasita neterminata inca de pe vremea Bechtel care se continua din tronsonul A3 dinspre Campia Turzii, e motivul pentru care traficul rutier nu a putut fi deschis pe tronsonul de 8,7 km pana la Nadaselu, receptionat de Compania de Drumuri in luna noiembrie. In situatia in care lucrarile nu se vor lovi de probleme, podul ar trebui sa fie terminat pana in septembrie 2018.
Povestea proiectului pentru cel mai lung tunel feroviar din lume -  Despre sume uriase, dezbateri cu rost si foarte multe calcule Finlanda si Estonia discuta de cativa ani un mega-proiect care sa lege capitalele celor doua tari care in prezent sunt accesibile doar pe cale maritima, iar lucrul nu este deloc usor din cauza sumelor implicate. Cea mai buna varianta este un tunel feroviar care insa va costa 9 miliarde euro dupa cele mai retinute prognoze si 20 de miliarde euro dupa cele mai pesimiste. Cele doua parti discuta de ani buni, s-au facut si primele studii de fezabilitate si intreaga poveste arata ca un astfel de proiect-mamut trebuie gandit in fiecare detaliu. In plus, unii spun ca poate fi construit doar cu ajutor de la chinezi, in timp ce altii spun ca cele doua tari se pot descurca doar daca obtin fonduri substantiale de la UE. In articol puteti citi si despre uriasul proiect la care va fi legata aceasta cale ferata.
Primul segment de autostrada din Moldova: Patru oferte pentru constructia centurii ocolitoare Bacau Patru asocieri de companii au depus oferte pentru proiectarea si executia variantei de ocolire Bacau, un proiect cu o lungime de 30 de kilometri, din care 16 km se suprapun peste traseul autostrazii A7 (Nord-Sud) si vor fi practic primii kilometri de autostrada din Moldova. Proiectul are o valoare estimata de circa 168 milioane euro si a fost licitat in decembrie 2017, dupa ce anul trecut a fost reziliat un contract mai vechi cu o firma turceasca ce presupunea realizarea centurii.Vezi si: Filmare aeriana in premiera cu o portiune din autostrada Targu Mures - Campia Turzii



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version