MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
​Pasajul de la Ciurel: Apel catre primarul Gabriela Firea sa nu reduca numarul benzilor de la trei la doua pe sens in proiectul penetratiei spre A1 Proiectul penetratiei Pod Ciurel - Autostrada A1 ar putea fi modificat, renuntandu-se la drumurile colectoare si practic ingustarea arterei de la trei benzi la doua benzi pe sens, anunta in urma cu o luna primarul general Gabriela Firea. Asociatia Pro Infrastructura (API) si Asociatia Metrouusor ii cer primarului general sa nu modifice proiectul, sa pastreze benzile coelctoare si sa foloseasca una din cele trei benzi pentru a dezvolta transportul in comun pe noua artera.
​FOTO VIDEO Turcia a inaugurat cel de-al treilea pod peste Bosfor: Un pod hibrid hobanat-suspendat, cu patru benzi pe sens si cale ferata, construit in doar trei ani Turcia a inaugurat, vineri, cel de-al treilea pod peste stramtoarea Boosfor. Denumit "Yavuz Sultan Selim", podul  are o structura hibrida intre un pod hobanat si unul suspendat, are o latime de 59 de metri si este cel mai lung pod de acest tip care are si infrastructura feroviara. Constructia podului lung de 1,4 km a inceput in 2013 si a costat circa 3 miliarde de dolari.
FOTO In ce stadiu sunt studiile geotehnice pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Pe ce loturi se fac foraje Studiile geotehnice necesare autostrazii Sibiu - Pitesti sunt in plina desfasurare, anunta reprezentantii Companiei de Autostrazi dupa ce au facut o vizita in teren in ultimele doua zile. Pe trei din cele cinci sectiuni ale autostrazii sunt executate foraje, pe sectiunea de capat dinspre Sibiu aceasta fiind realizate in proportie de aproximativ 75%, in timp ce pe capatul dinspre Curtea de Arges forajele sunt realizate in proportie de circa 80%.
De ce sunt puse borduri pe mijlocul DN1 langa Cluj-Napoca, in timp ce pe Bucuresti-Otopeni au fost schimbate cu parapete din cauza accidentelor repetate Pe DN1, langa Cluj - Napoca, sensurile de circulatie au inceput sa fie separate prin borduri si insule mediane, benzile au fost ingustate, iar in unele locuri banda II trecere fortat pe banda I pentru a lasa loc destinat virajelor la stanga. Lucrarile au fost demarate de catre Compania de Drumuri si au iritat localnicii, autoritatile din zona, precum si multi soferi care tranziteaza drumul. Lucrarile de montare a bordurilor intre sensurile de circulatie vin in contextul in care langa Bucuresti, pe DN1 spre Otopeni, CNADNR tocmai ce a terminat sa inlocuiasca bordurile de pe mijlocul drumului cu parapete metalice si din beton - totul dupa o controversa de cativa ani in care au avut loc numeroase accidente rutiere grave cu autovehiculele ce au incalecat bordurile si au intrat pe contrasens.Vezi cum explica CNADNR alegerea de a monta borduri pe mijlocul drumului langa Cluj-Napoca
​​VIDEO Imagini filmate cu drona: Cum arata de sus santierul de pe lotul demolat din autostrada Sibiu - Orastie, lucrare executata in regim propriu de CNADNR Portiunea demolata din autostrada A1 Sibiu - Orastie Lot 3, inchisa traficului la nici un an de la inaugurare din cauza deficientelor de executie, este in plin proces de reconstructie, de santier ocupandu-se chiar Compania de Autostrazi prin forte proprii. Termenul pe care si l-au setat autoritatile de la drumuri pentru redeschiderea circulatiei este finalul lunii septembrie, iar lucrarile in regim propriu sunt vazute ca un test pentru a masura capacitatile CNADNR de a interveni in teren pe lucrari de amploare.
VIDEO Cum este reconstruita portiunea de autostrada demolata dintre Sibiu si Orastie de catre muncitorii Companiei de Autostrazi Portiunea de 200 de metri demolata din Lotul 3 al autostrazii A1 Orastie - Sibiu, inchis pentru deficiente majore la nici un an de la inaugurarea intempestiva din noiembrie 2014, este in plin proces de reconstruire chiar de catre Compania de Autostrazi, cu forte proprii. Termenul pentru repunerea in circulatie a lotului inchis este luna septembrie 2016, iar lucrarile de reparatie sunt un test pentru CNADNR care isi pune la incercare, astfel, capacitatea proprie de a interveni in teren cu muncitori si utilaje.
​Sfaturi pentru soferii care merg pe Litoral: Cum pot fi evitate cozile de la podul din Agigea si de la plata tarifului de trecere la Fetesti Coada care se formeaza in special la fiecare final de saptamana pe podul de la Agigea, aflat in reparatii, cu restrictie de tonaj si trafic ingustat la doar o banda pe sens, poate fi evitata de catre soferii ce merg pe Litoral pe noul Pod peste canalul Dunare-Marea Neagra, in continuarea autostrazii. Ruta, cu doar putin mai lunga fata de cea traditionala prin Agigea, este mai mereu libera si poate scuti multe minute de asteptare si nervi irositi in trafic. La fel, coada care se formeaza la ghiseele de plata cash a tarifului de trecere a podului de la Fetesti poate fi evitata simplu printr-o plata prin SMS sau in oricare benzinarie, chiar si pana la 24 de ore dupa trecerea cu masina pe la portile de taxare.
VIDEO Singura autostrada care ar putea fi gata in acest an are sanse minime sa fie si folosita. Imagini din drona cu lotul A3 Gilau-Nadaselu de langa Cluj-Napoca Tronsonul A3 Gilau - Nadaselu, "ciotul" de 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca, in continuarea autostrazii Transilvania de la Turda la Gilau realizata in trecut de Bechtel, este in grafic sa fie terminat pana la finele acestui an. Cu toate acestea, sansele ca acest tronson sa fie si dat spre folosire sunt minime pentru ca nu este legat de restul autostrazii de la Gilau la Turda. Lipseste un viaduct, o ramasita neterminata din contractul Bechtel, pentru care autoritatile inca nu au relansat licitatia pentru executie.
​​VIDEO Primele imagini din avion cu autostrada Transilvania A3 in constructie de la Targu Mures spre Campia Turzii Primele imagini filmate din avion cu o parte din santierul autostrazii A3 Transilvania, dintre Targu Mures si Campia Turzii, au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API). Filmarea in premiera pe aceastaportiune a autostrazii surprinde santierul in stadiu incipient pe doua loturi din cele cinci ale drumului de mare viteza proiectat intre Targu Mures si Campia Turzii, localitate de unde ar urma sa continue cu autostrada deja construita de Bechtel pana langa Cluj-Napoca.
​​VIDEO Imagini filmate cu drona: 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca au toate sansele sa fie gata anul acesta, dar risca sa nu poata fi deschisi circulatiei Tronsonul A3 Gilau - Nadaselu, "ciotul" de 8,7 km de autostrada de langa Cluj-Napoca, in continuarea autostrazii Transilvania de la Turda la Gilau realizata in trecut de Bechtel, are toate sansele sa fie gata pana la finele acestui an, imaginile video din drona realizate si publicate de Asociatia Pro Infrastructura ilustrand avansul lucrarilor. Cu toate acestea, tronsonul ce poate fi terminat anul acesta nu este legat de restul autostrazii de la Gilau la Turda. Lipseste un viaduct, o ramasita neterminata din contractul Bechtel, pentru care autoritatile inca nu au relansat licitatia pentru executie.
Noul ministru al Transporturilor, in vizita pe DN76 Deva - Oradea, un drum aflat in reabilitare de sapte ani: "Nu vreau nicio zi de intarziere peste termenul din luna noiembrie" DN 76, intre Deva si Oradea, se afla in reabilitare inca din 2009, insa dupa mari probleme, lucrarile au fost deblocate in urma cu o luna, iar termenul de finalizare ar trebui sa fiepana la finele anului. , anunta Ministerul Transporturilor. Noul ministru, Sorin Buse,  a facut o vizita pe santier si a cerut cosntructorilor seriozitate si finalizarea lucrarilor pana in luna noiembrie. Din cele sase loturi ale proiectului, pe 4 se lucreaza, pe unul este pregatita lansare alicitatiei iar pe altul, unde contractele au fost reziliate in urma cu un an, proiectul tehnic este in curs de revizuire.
Noul ministru al Transporturilor, in vizita pe santierele de autostrada din Transilvania. Care e stadiul pe loturile dintre Sebes si Turda si pe "ciotul" Gilau-Nadaselu de langa Cluj-Napoca Noul ministru al Transporturilor, Sorin Buse, a facut miercuri o vizita de lucru pe santierele Autostrazilor Transilvania (A3 Gilau - Nadaselu) si A10 Sebes - Turda. Ministrul a fost insotit de seful Companiei de Autostrazi, Catalin Homor, a vizitat loturile care au sansa de deschidere in acest an,d ar si cele pentru care situatia birocratica abia a fost deblocata.
​Comisia Europeana a aprobat fazarea proiectului Magistralei 5 de Metrou din Drumul Taberei. Termenul final pentru intreg proiectul: decembrie 2017 Fazarea Magistralei 5 de Metrou Drumul Taberei - Eroilor, adica impartirea finantarii europene a proiectului intre exercitiul financiar european 2007-2013 si noul buget comunitar 2014-2020, a fost aprobata de catre Comisia Europeana. Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima faza a proiectului are o valoare eligibila de aproape 200 de milioane de euro, din care aproximativ 170 de milioane reprezinta cofinantarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul european de dezvoltare regionala.
Companiile franceze din Romania propun 35 de masuri pentru deblocarea si incurajarea proiectelor de infrastructura si constructii Investitorii straini urmaresc starea infrastructurii unei tari inainte de a investi pentru ca infrastructura este un indicator esential al competitivitatii unei economii, sustin reprezentantii companiilor franceze din Romania care au lansat prin Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza din Romania (CCIFER) "Cartea Alba a Constructiilor", un document care contine 35 de masuri propuse de mediul de afaceri pentru deblocarea si incurajarea proiectelor de infrastructura si constructii din Romania. Potrivit acestora, primul pas pentru a recupera intarzierile inregistrate de Romania in ceea e priveste dezvoltarea infrastructurii ar fi reformarea procesului de achizitii publice.
Cine este Sorin Buse, propus de premierul Ciolos la Ministerul Transporturilor: Fost director la Renault Sorin Buse, fost director al Renault Technologie Roumanie, este propunerea premierului Dacian Ciolos pentru functia de ministru al Transporturilor, dupa ce actualul ministru, Dan Costescu, si-a dat demisia. Anterior de cariera la Renault, Buse a lucrat timp de 13 ani in grupul Toyota. Sorin Buse a fost in carti, in urma cu o luna, pentru preluarea conducerii TAROM, dar presa a scris ca mutarea a picat dupa negocierile salariale.
Unda verde pentru Lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda: Autorizatia de construire, eliberata de Ministerul Transporturilor Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu, a semnat marti Ordinul de ministru pentru mentinerea constructiilor, act care sta la baza emiterii autorizatiei de construire pe Lotul 4 al Autostrazii Sebes ¬ Turda, anunta ministerul intr-un comunicat. Vestea vine dupa ce saptamana trecuta alte doua loturi ale autostrazii au fost deblocate prin emiterea autorizatiilor de construire, documente nemise inca din guvernarea precedenta si in lipsa carora lucrarile fie nu au inceput, fie au fost facute fara acte in regula.
​​VIDEO Imagini din avion: Cum arata in prezent autostrazile in constructie A1 Lugoj - Deva si A10 Sebes - Turda Noi imagini din avion cu santierul autostrazii A1 Lugoj - Deva, Loturile 2, 3 si 4 au fost publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura (API), precum si o filmare cu santierul Autostrazii A10 Sebes - Turda. Cele doua autostrazi sunt blocate in numeroase puncte din cauza procedurilor birocratice si lipsa unor avize si autorizatii. Pe A1 Lugoj - Deva o singura portiune are sanse reale de a fi gata pana la finalul anului, iar pe A10 Sebes - Turda o veste buna a venit marti cand Guvernul a anuntat emiterea autorizatiilor de construire pe primele doua loturi.
Doua loturi din Autostrada A10 Sebes - Turda, deblocate. Autorizatiile de construire pentru 26 km de pe Loturile 1 si 3, emise de autoritati Autorizatiile de construire pentru 26 km din autostrada A10 Sebes-Turda vor fi emise de catre Compania de Drumuri si Autostrazi. Este vorba de 14 km din 17 aferenti Lotul 1 si Lotul 3 in intregime (12,5 km), a anuntat consilierul primului ministru pe probleme de infrastructura, Catalin Drula. Informatia a fost confirmata si de catre Ministerul Transporturilor care precizeaza ca ministrul Costescu a semnat ordinele necesare.
Pasajul de la Domnesti: Contestatiile depuse dupa finalizarea licitatiei, respinse de CNSC. Semnarea contractului depinde daca firmele contestatoare vor merge sau nu mai departe in instanta Cele doua contestatii depuse pe ultima suta de metri de catre firmele SC Drumuri și Poduri Gheorgheni S.R.L și respectiv Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro S.P.A fata de atribuirea licitatiei de proiectare si executie a pasajului giratoriu peste Centura Capitalei la Domensti au fost respinse de catre Consiliul pentru Solutionarea COntestatiilor (CNSC). Pana la semnarea contractului, Compania de Drumuri spune ca trebuie sa astepte alte 10 zile sa vada daca cele doua firme contestatoare se vor adresa mai departe Curtii de Apel Bucuresti.
VIDEO Imagini din drona cu autostrada A3 Gilau - Nadaselu, la vest de Cluj - Napoca. Mobilizare maxima a constructorului O noua filmare cu drona realizata si publicata de catre Asociatia Pro Infrastructura (API) surprinde avansul lucrarilor pe "ciotul" de 8,7 km de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, la vest de Cluj - Napoca. Imaginile surprind un adevarat furnicar pe santier, constructorul mobilizandu-se puternic in zona padurii unde nu s-a lucrat deloc vreme indelungata din cauza unor blocaje birocratice. Tronsonul este planificat a fi deschis pana la finalul acestui an.



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă