MONITORIZARI. Proiecte de infrastructura
Autostrada A1 Orăștie - Sibiu, Lot 3 - Tronsonul problemă Lotul 3 in lungime de 22 de km este singurul din autostrada Orastie - Sibiu care nu a fost inaugurat in decembrie 2013 si a ramas timp de un an singura portiune lipsa de autostrada de la Sibiu si pana la Deva. Deschiderea traficului a venit pe 15 noiembrie 2014, chiar cu o zi inainte de alegerile prezidentiale, desi lucrarile inca nu au fost finalizate. Pe langa aceste aspecte, Lotul 3 este celebru pentru inca doua elemente: contine cel mai inalt viaduct de autostrada din tara (la Aciliu) si de-a lungul tronsonului se gasesc si cele mai mari probleme cu alunecari de teren de pe vreun santier de autostrazi, probleme care au generat intarzieri substantiale si care au dus, in cele din urma, ca un deal intreg sa fie sapat adanc si, practic, despicat in doua.Cea mai recenta actualizare cu informatii: 11 octombrie 2016
Autostrada A1 Arad - Nadlac: Autostrada care ne uneste cu Vestul Cele doua loturi din autostrada Arad - Nadlac, tronson din autostrada A1 care va urma sa se lege de reteaua de autostrazi a vecinilor unguri, inca se afla in constructie desi primele lucrari au inceput din iulie 2011. Lotul 2 a fost lovit de scandalul Romstrade, in care patronul Nelu Iordache a fost acuzat de fapte de coruptie, iar contractul a fost reziliat, in timp ce pe Lotul 1 constructorul a intrat in faliment. Cu ambele loturi construite partial, CNADNR sub guvernarea Ponta a reluat licitatiile cu greu, iar pentru Lotul 2 s-a reusit performanta negativa de a se relicita dupa mai bine de un an. Chiar si asa, Romania are toate sansele sa termine inaintea ungurilor partea sa de autostrada pana la granita. Pe 11 iulie 2015, ultima portiune de 10 km de autostrada a fost deschisa circulatiei, iar Punctul de Trecere a Frontierei cu Ungaria a fost inaugurat. Anterior, in decembrie 2014, circa 28 de km au fost deschisi circulatiei.Cea mai recenta actualizare cu informatii: 28 iulie 2015
Autostrada A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu - Micul "ciot" de langa Cluj-Napoca Tronsonul de 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu este primul pe care se lucreaza din toate cele sase loturi din autostrada Transilvania pe care compania americana Bechtel a fost de acord sa le paraseasca in urma negocierilor purtate de ministrul Anca Boagiu in vara lui 2011. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.Cea mai recenta actualizare cu informatii: 15 mai 2018
Autostrada A1 Pitesti - Sibiu - "Perla coroanei" Autostrada de la Pitesti la Sibiu a fost unul din proiectele anuntate triumfator periodic de catre autoritati, dar evitata practic de toti politicienii. Motivul? E lunga si greu de realizat, e prin munti si costa foarte multi bani, marea majoritate sunt bani europeni. Estimarile, in functie de sursa, pun costul celor circa 120 de km de autostrada undeva intre 1,7 si 3 miliarde de euro, insa pana la 85% ar fi din fonduri europene nerambursabile. Singura conditie ar fi ca noi sa fim consecventi in actiuni si sa nu ne punem singuri bete in roate. In acest articol special, HotNews.ro va prezinta traseul zbuciumat, plin de controvserse si sicane birocratice al autostrazii care ar tebui sa treaca Carpatii pe Valea Oltului si sa lege pe cale rutiera Bucurestiul, Dacia si Portul Constanta de occidentul european. Cea mai recenta actualizare cu informatii: 20 aprilie 2018
Autostrada A3 Comarnic - Brasov Autostrada Comarnic Brasov a ajuns sa fie "Fata Morgana" a autostrazilor din Romania, politicienii care s-au perindat pe la putere in ultimii zece ani promitand rand pe rand ca vor realiza segmentul de autostrada menit sa rezolve aglomeratia proverbiala de pe Valea Prahovei. Autostrada, mereu privita ca prea scumpa pentru bugetul tarii, ar fi trebuit sa fie construita in concesiune si ar trebui sa fie modelul test pentru astfel de proiecte in viitor. A treia incercare de concesiune in 2012-2013 cu asocierea Vinci-Aktor-Strabag (circa 325 de milioane de euro anual, adica 8,45 de miliarde de euro in cei 26 de ani ai concesiunii) a esuat. Ulterior, Compania de Autostrazi a incercat sa scoata la licitatie autostrada pe loturi mici, iar in 2017 Guvernul a demarat negocieri cu Banca Mondiala sa preia managementul proiectului. Cea mai recenta actualizare cu informatii: 16 iunie 2017



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă