Traian Basescu, avertisment catre "lideri ai justitiei": Aveti grija ca distanta de la televizor pina in strada poate fi uneori foarte mica

de V.M.     HotNews.ro

Fostul presedinte Traian Basescu afirma marti, intr-o postare pe Facebook, ca "acum se face justitie si la televizor pentru ca unor lideri ai justitiei le convine politic acest lucru". "Aveti insa grija ca distanta de la televizor pina in strada poate fi uneori foarte mica", a avertizat fostul sef al statului.

Mesajul postat pe Facebook Traian Basescu:

Eu cred in JUSTITIE.

Nu cred in justitia care se face prin zdrobirea cu anticipatie a inculpatului. Ce vedem mult prea frecvent:
- inculpati scosi in catuse, cu presa anuntata din vreme;
- inculpati sub presiunea publica si nepublica a celor mai puternice institutii ale statului (procurori, SRI, politie, Curte de Conturi etc.);
- inculpati condamnati de televiziuni inainte de a fi judecati in baza denunturilor si a delatiunilor din dosare date "pe surse" chiar de procurori;
- inculpati incarcerati inainte de a fi judecati pentru a-i zdrobi psihic si pentru a le diminua sansele la aparare;
- inculpatul nu are voie sa se apere public, chiar in conditiile in care procurorii dau ei insisi la presa date trunchiate din dosar;
- acte de acuzare in care probele in favoarea inculpatului sunt inlocuite cu consideratii, adesea politice, si cu justificari legate de opinia publica pe care tot unii procurori o "monteaza" prin documente selectiv "scapate" din dosar catre presa;
- avocati care sunt persiflati, atentionati si, "la nevoie", retinuti daca indraznesc sa-si apere clientii.
Sunt doar citeva elemente ale modului de a face justitie in ultimele sase luni de catre unii procurori.
Daca nu a ucis, daca nu a violat, daca nu a falsificat probe, daca nu s-a sustras urmaririi penale, omul trebuie judecat neincarcerat. Doar asa justitia va fi credibila.
In libertate inculpatul se poate apara. Incarcerat preventiv, are sanse minime la aparare si zero la pastrarea demnitatii.
Va amintesc faptul ca in timpul mandatului meu au fost judecati si condamnati Voiculescu, Nastase, Muresan (fost ministru), Remes (fost ministru), Codrut Seres (fost ministru), Nagy (fost ministru), Fenechiu si multi altii. Toti au fost anchetati si judecati in libertate (nu este meritul meu, ci al justitiei), cu respectarea integrala a drepturilor, inclusiv a demnitatii lor. De aceea si pedepsele aplicate de justitie au fost credibile.
Romania are nevoie de justitie mai mult decit de orice altceva. Am crezut si voi crede intotdeauna ca leacul la coruptie, dar si la pastrarea echilibrelor sociale este o justitie ferma, care nu ocoleste pe nimeni. De aceea, timp de zece ani am sustinut consolidarea institutionala si legislativa, precum si independenta justitiei.
Dar niciodata n-am sa cred ca practici precum cele mai sus descrise inseamna o justitie credibila pe termen lung.
Acum se face justitie si la televizor pentru ca unor lideri ai justitiei le convine politic acest lucru. Aveti insa grija ca distanta de la televizor pina in strada poate fi uneori foarte mica.
Aceste rinduri nu sunt dedicate nimanui. Am vrut doar sa am constiinta impacata ca le-am scris.

Traian Basescu a criticat din nou, luni seara, intr-o emisiune televizata, "moda arestarilor preventive" si a pledat pentru adoptarea unei legi a raspunderii procurorilor, in conditiile in care acestia au ca prim reflex "sa bage la arest". El a mentionat ca "au fost exemple si in trecut de arestari abuzive, dar niciodata nu s-a actionat cu oarecare salbaticie, procurorii sa-si puna scalpuri la cingatoare".

"Imi pare rau, dar legea raspunderii magistratilor trebuie sa existe, atit timp cit primul reflex al procurorilor e sa bage la arest. Acest proces de guantanamizare trebuie sa se opreasca", a spus Basescu, invitat la B1 TV.
























Citeste pe Stirile ProTV

Un indian a cunoscut o romanca pe net, s-a indragostit de ea si a cerut-o de sotie. Ce facut tanara dupa ce a primit inelul

Dragostea n-a fost doar oarba, ci si paguboasa pentru un barbat stabilit in Dubai, caruia i-a furat inima o tanara olteanca. Credul, omul a cerut-o de nevasta si i-a facut daruri scumpe, dar ea era interesata numai de portofelul barbatului.

4884 vizualizari

  • -3 (23 voturi)    
    atentie (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:52)

    Dedalus [utilizator]

    Arestarea preventiva ca mijloc de a obtine o marturisire sau un denunt este o forma de tortura.

    Justita la televizor este o forma de dictatura.

    Nu se poate lupta cu coruptia stand pe bordura legii...
    • +4 (12 voturi)    
      Și dacă îngreunezi ancheta (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:38)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ce vrei să facă procurorul? Cere pe bună dreptate arestul preventiv să nu-l mai încurci...și cu speranța că te vei răzgândi și-l vei ajuta cu ancheta.
      • 0 (2 voturi)    
        o tineti una si buna cu ingreunarea anchetei (Marţi, 7 aprilie 2015, 23:38)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Cum ii ingreunezi ancheta ? Ce sunt ABERATIILE astea ?
        Ce o sa faci ? O sa arzi extrasele de cont ? O sa arzi HDD-uri de la PC ?

        Pai oameni cu capul pe umeri : iesiti putin si folositi-va creierul ! Daca am ceva de ascuns, mai ales un caz de coruptie care implica bani : ard de acum extrasul de cont ! arunc de acum in canal HDD-ul de la PC dupa ce-l toc cu ciocanu' !

        NU astept sa imi bata procurorul la usa ca sa fac asta !

        "nu te poti intelege cu martorii" : a doua ABERATIE = daca procurorul poate discuta cu oamenii, e si dreptul meu sau a avocatului meu sa discute cu ORICE martor ! avocatul poate discuta cu orcine daca el accepta sa poarte o discutie;

        Culmea pana acum in cazul lui UDREA : s-a dovedit ca o denuntatoare a incercat atunci cand avea interdictie sa convinga un alt martor sa spuna ceva si culmea ... e LIBERA persoana respectiva, iar cea pe care incerca sa arunce vina e inchisa ... adica UDREA.

        Scuteste-ma de observatii privind Udrea sau nu stiu cine : nu imi e deloc simpatica, nu am votat-o si oricum nu face sens sa gandesti nominal. Dar cand exista o astfel de situatie te poti gandi ca oricand cineva poate sa intoarca si impotriva oricarui om un astfel de mecanism.
  • +5 (31 voturi)    
    Din nou are dreptate... (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:52)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Credea cineva cu adevarat ca dupa 50 de ani de comunism si 15 ani de tranzitie a banilor nostrii in buzunarele noii si vechii nomeclaturi comuniste ca justitia si serviciile secrete sa fie perfecte? Asta in conditiile in care Traian Basescu a reformat DNA, ICCJ si SRI cu aproape 8 ani de guvernare ostila din 10 de presedentie si o presiune mediatica uriasa?
    Sa nu fim naivi, daca vrem sa cunoastem doar adevarul pe care vrem sa-l auzim, nu o sa ajungem niciodata nicaieri. Daca insa vom accepta adevarul dincolo de subiectivismul personal, vom sti de unde sa continuam...
    • -2 (6 voturi)    
      reforma (Marţi, 7 aprilie 2015, 15:24)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      ..doar pana la duamna... dupa... numai..
      Omul a pierdut contactul..este un fel de Ilescu acum.. se crede presedinte si mare salvator...
  • +5 (31 voturi)    
    offf (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:58)

    Alex [anonim]

    Nu stiu ce s-a intamplat cu dl Base. Ramane inca in lista mea de departe cel mai bun presedinte al nostru. Dar ce-o fi patit acum de pare asa usor smintit? O fi doar din dragoste de Elena? Sa ataci acum ca ex presedinte demersurile justitiei pe care toata lumea le aplauda, atat in tara cat si afara, mi se pare f straniu. To say the least ...
    • +2 (12 voturi)    
      Dan Sova? (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:13)

      Escu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Sa mor daca ce-a scris mai sus nu a iesit parca din gura lui Dan Sova (declaratia din Parlament).

      Da, sunt de acord ca presa ar trebui sa fie mai retinuta vis-a-vis de cazuri pe rol si in nici un caz sa nu i se trimita de catre procurori probe din dosar.

      Desigur ca presa e libera sa faca ce vrea, insa nu ar trebui incurajata in acest sens.

      Insa ramane TOTALMENTE la decizia JUDECATORULUI (nu a procurorului, atentie) daca pune pe cineva in arest preventiv sau nu.

      Punct.
  • +7 (33 voturi)    
    Mda (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:58)

    Le Meow [utilizator]

    Parerea lui.

    Cand ai fratele, ginerele si cea mai apropiata colaboratoare in stadiul de inculpati (pentru fapte foarte diferite), mi-e greu sa cred ca esti relaxat si echidistant in aprecieri. Cred mai degraba ca esti un pic nervos. Sa sugerezi ca Livia Stanciu de la ICCJ, de exemplu, are un comportament incorect, ca iti 'sila' de 'justitia ravasita' pe care o face, mi se pare indecent de-a dreptul.

    Eu am incredere mai mare in ce spun judecatorii (mai ales cei de la ICCJ) decat in ce spune Traian Basescu despre justitie.

    Parerea mea.
  • -1 (15 voturi)    
    "Re-evaluarile" scandaloase ale lui T Basescu... (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:05)

    lili [anonim]

    Dupa ce aseara a intrat cu bocancii in "statul de drept" propriu si personal, mai pe la miezul noptiii "s-a trezit" la realitatea Romaniei din 2015 si a revenit asupra Justitiei lui libere si independente, desi aseara parea ca abia asteapta sa-l invite Gadea si Ciuvica la Antena 3, atacul la Justitie si procurori arata ca urmareste zi de zi Antena 3 si sunt pe aceeasi lungime de unda!
    Pe cand la Antena 3, cand il vom vedea alaturi de Gadea si Ciuvica?!
    SILA.
    O rusine de om, NIMIC nu ramane in urma lui dupa 10 ani de mandat, NIMIC, nici o scoala, nici un dig, nici un spital, nici o sosea(de autostrazi, NU mai zic!!) NIMIC de bine, numai scandal, minciuni si coruptie generalizata la TOTI apropiatii lui, incepand cu fratele, ginerele, fiicele bagate in tot felul de matrapazlacuri, protejata E Udrea si toata sleahta portocalie si acolitii ei care au furat milioane de Euro din banii publici si pe care ii vedem azi la DNA sau in arest preventiv!
    Succes DNA, succes Codruta, pe cand ii ajunge randul si lui T Basescu, cand il vedem la "beciul domnesc" si pe el?!
    Curand, sper.
  • -2 (18 voturi)    
    Subscriu! Mare Barbat e Basescu! Inegalabil. (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:17)

    Cristiann80 [utilizator]

    Si nu este asa? Daca vor continua sa abuzeze de oameni nevinovati, daca ii va retine fara dovezi, daca ii va umili, terfeli cu ajutorul televiziunilor platite de servicii ca sa faca jocuri murdare, atunci dl Basescu a spus bine: distanta este foarte mica de la tv pana in strada. Vom riposta deoarece nu vrem sa asistam tacuti cum statul de drept este impins in prapastie facandu-si loc cei care aproba justitia securista-militieneasca. Noua Putere se dovedeste periculoasa, dezastruoasa, paguboasa, de rea credinta, anti UE si NATO, pro Rusia. Noua Putere formata din Trinom este sfarsitul democratiei. Vedem faptele lor si constatam. Retin oameni apoi cauta dovezi, ceea ce pare mai degraba o metoda de lumea a treia. Priviti ce i-au facut Elenei Udrea, au sacrificat-o ca jertfa pentru gloria DNA-ului! Au retinut-o abuziv, fara dovezi si ei stiu asta bine, dar Kovesi este prea bolnava de putere ca sa se trezeasca. Sa vedem cum ii va plati Udrei, din buzunarul ei sau de la buget? Penntru ca va plati tot ceea ce i-a facut din ura si razbunare.
    • +1 (1 vot)    
      Interesant.Check list (Marţi, 7 aprilie 2015, 19:27)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

      retorica gaunoasa-checked
      frizarea si ferchezuirea ridicolului-checked
      amplificarea unor pericole reale si translarea acestora astfel incat accentul sa cada fix pe cine vrea autorul-checked
      exacerbarea personalitatii cu demonizare si martirizare pentru contrast-checked
      asumarea rolului de portavoce-checked
      profetirea justitiei imanente-checked

      Cum nu-mi pot insulta bruma de inteligenta intr-atat incat sa cred ca autorul a scris acest comentariu in spiritul bunei credinte si opiniei dezinteresate,imi permit sa adaug cateva sugestii pentru imbunatatirea stilului.Nu de alta,dar suntem intr-o perioada a anului in care se recomanda faptele bune.Uite cum ar suna o varianta mai credibila:

      "TITLU= Basescu isi pastreaza intacta capacitatea de analiza

      Exista o linie fina de demarcatie intre justitie si abuz.Utilizarea unor elemente specifice trusturilor media in cadrul procedurilor judiciare poate conduce,pe termen mediu,atat la decredibilizarea justitiei cat si la crearea in randul publicului a unei forme de aversiune fata de actiunile acesteia.Modul in care au fost orchestrate unele dintre ultimele dosare,cu accent pe crearea unei imagini negative a persoanei si ignorand pe cat posibil probele/faptele aferente cazului nu face decat sa erodeze imaginea unuia dintre pilonii statului de drept.Cazul doamnei Udrea este un exemplu de proasta gestionare,de la excesul de zel al legislativului pana la mediatizarea la limita saturatiei.(/*deci,nu Jeanne D'Arc,nu Lumina Rasaritului,o simpla mentiune*/)In acest context se pot ridica cateva probleme,atat despre orientarea stabila proeuropeana a actualei puteri cat si despre interesele din plan secund ale doamnei Kovesi,ce pare a duce o campanie de eradicare in locul unui act de justitie
      Dupa cum bine a subliniat fostul presedinte,extinderea unor proceduri abuzive poate avea un spectru larg de consecinte-de la necesitatea acordarii unor compensatii financiare pana la unde de soc socio-politice"
      Better?Keep on improving ;)
  • +8 (10 voturi)    
    parerea mea umila (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:23)

    andreiru [utilizator]

    e ca majoritatea cetatenilor romani, asemenea mie, simt o placere poate putin sadica vazandu-i pe politicieni purtati cu catuse pe la televizor si nici gand de proteste impotriva dna, iccj, parchete sau mai stiu eu ce institutii din ministerul justitiei . poate nu-i corect din punct de vedere moral ceea ce se intampla dar avand in vedere cat de nesimtita e clasa politica romaneasca trebuiesc luate masuri drastice
  • +4 (14 voturi)    
    deci.. (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:23)

    Dan [anonim]

    Au trecut totusi 25 de ani de la revolutie. De ce un simplu cetatean (ca dl.Basescu) nu se poate exprima in mod liber? Are tot dreptul sa isi exprime in mod public un punct de vedere. Tara noastra are parte un vid politic in momentul de fata. Exista o lipsa de lideri care sa conduca tara. Impresia mea este ca Basescu este singurul om care reprezinta opozitia din Romania la ora actuala.. Corect e sa lasam omul sa vorbeasca!
  • -1 (13 voturi)    
    Atentie : Basescu este santajat de Udrea ! (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:40)

    mihai [anonim]

    Afirmatile Presedintelui vin in contextul legat de cazul Udrea care la randul ei il preseaza pe Traian Basescu la declaratie anti Justitie .

    Udrea ia spus clar ; "pic eu voi pica si tu cum mine" .

    "Nu ma scoti din Inchisoare te turn la DNA !!! "

    Asta este miza cu care il are la mana inculpata Udrea pe Presedintele pensionar Traian Basesu .
  • +2 (8 voturi)    
    Apropierea de ideal in 'justitia aplicata'! (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:57)

    hotnewsfil [utilizator]

    Luate amanuntit, cu rabdare si detasare, obiectiunile (ex)presedintelui tarii Traian Basescu au consistenta, sunt credibile, urmaresc doar progresul in justitie inclusiv prin corectarea unor minusuri in acest domeniu, inevitabile in orice activitate umana.
    Se spune, pe drept cuvant : 'numai cine nu munceste nu greseste'.
    A-ti recunoste greselile este un merit, iti creste valoarea. Ambitia de a te arata intotdeauna absolut infailibil, de a respinge orice critica, de a o trata ca un amestec nepermis in treburile 'altuia', iti reduce masiv meritele, te face mai putin credibil, mai putin capabil de obiectivitate.
    Or, obiectivitatea este un 'ingredient' indispensabil in activitatea unor judecatori. Chiar si in a unor procurori - aparatori ai legii.
    Procurorul (aparatorul legii) si avocatul aparator al inculpatului trebue sa se respecte reciproc, amandoi sa apere doar adevarul si dreptatea, cum au invatat la scoala, sa aplice amandoi legea.
    Judecatorii, unii cu practica anterioara de procurori, trebue sa aiba puterea (sa se controleze, sa se stapaneasca) pentru a nu-l considera vinovat pe un om care intra in sala de judecata ca sa isi caute dreptatea.
    Judecatorul, desi instalat la o tribuna aflata desupra podinei pe care se afla cel venit sa ii ceara ajutor in cautarea dreptatii si adevarului, judecatorul trbue sa se coboare la nivelul 'omului' care ii cere ajutor, sa se considere egal cu el din punct de vedere uman, sa se limiteze la clarificari juridice ale cazului in care este implicat acel om, clarificari ale caror concluzii sa se constitue in decizia definitiva si irevocabila.
    In acest fel, procesul si decizia finala vor fi si o lectie de viata pentru omul implicat in proces, se va duce vestea printre oameni, acestia nu vor mai pasi cu frica in san in salile de judecata, vor avea convingerea ca judecatorul din fata lor este 'UN OM', un model de om.
  • -1 (7 voturi)    
    Traian Basescu este vandut la clanul Cocos -Udrea (Marţi, 7 aprilie 2015, 15:02)

    adrian [anonim]

    Traian Basescu este vandut la clanul Cocos -Udrea si ataca la comanda Elenei Udrea Justitia pentru a nu fii turnat de fosta sa colega la DNA .

    Saptamana trecuta la avertizat inculpata Udrea pe fostul Presedinte .

    "Nu ma scotii - te bag !!! "

    tradus =Nu ma scoti de la arest te torn la DNA !

    Asta sa intamplat si cu fratele lui in cauza Bercia Mondial/Dan Voiculescu !

    Un Presedinte corupt ramane presabil , exat asta sa intampla la ora actuala !

    Pacat de iel ca sa lasa jantajat de Elena Udrea . Asta sa intampla cand ai deschis mana la bani murdari !
    • -1 (1 vot)    
      Da' ceva (Marţi, 7 aprilie 2015, 15:30)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      limba romana corecta mai cunosti dumneata?
      Sau este doar o manipulare, ca vezi Doamne cei care gandesc cum scrii sunt niste agramati inapoiati.
  • -2 (4 voturi)    
    Basescu declara rasboi ICCJ -DNA-SRI-ANI -CSM (Marţi, 7 aprilie 2015, 15:12)

    fbi [anonim]

    Cat de presat este Traian Basescu daca vrea sa scoata oamenii pe strada ca sa apere SUPRACORUPTIA clanului Cocos -Udrea -Mondial .

    Omul asta sa pierdut (vandut) total .

    Elena Udrea il are de o-u-a .

    Inculpata il strange - iel sara inpotriva Statului - de la SRI peste DNA la CSM , ANI, Curtea de Conturi , ANAF ect .ect . si presa libera - pe toti il ataca El Presedinte vandut.
  • 0 (6 voturi)    
    daca bese era arestat preventiv cu nuti in celula (Marţi, 7 aprilie 2015, 15:36)

    jackalphonse [utilizator]

    procurorii nu mai erau decredibilizati, nu mai aveau probleme mediatice din cauza declaratiilor belicoase date de besescu.
    arestul pereventiv este necesar ca sa se evite exact ce face besescu acum! circ mediatic, trafic de influenta samd din partea inculpatului. bese nu este inca inculpat, dar ar fi fost bine sa fie, pentru ca arestarea preventiva a lui bese ar fi evitat circul si decredibilizarea procurorilor care-i serveste lui Nuti...base exact asta fce, ce ar fi facut nuti daca n ar fi fost arestata.
    vezi base, cineva trebuie sa ti spuna ca arestul preventiv exista tocmai din cauza unei atitudini ca cea pe care o adopti!
  • +3 (3 voturi)    
    Atitudine de mafiot!!! (Marţi, 7 aprilie 2015, 18:58)

    wanderer04 [utilizator]

    Ce mi-e gestul lui nuti udrea cu degetul la nas, ce mi-e amenintarea lui basescu traian la adresa magistratilor...Mafiotii se aseamana intre ei dupa cum observati...Ce presedinte a mai avut Romania!!! Succes DNA, SRI, instante, sa combateti coruptia din tara!!!
  • +3 (3 voturi)    
    basescu se..atentioneaza singur, (Marţi, 7 aprilie 2015, 22:14)

    silviana [anonim]

    de partea justitiei sint toti romanii,indiferent daca,pe cine au,n'au votat;intre oricine si justitie,va fi aleasa justitia;impotriva justitiei,sint coruptii;daca pt. expresedintele basescu,abuzul de libertate al coruptilor voiculescu,nastase,timp in care au adus pagube suplimentare bugetului prin trenarea proceselor ani de zile,autovictimizare,incriminarea actului de justitie ca fiind dosare politice si nu propriile infractiuni,presiuni asupra justitiei,intimidarea ei prin manipulare mediatica,dezinformare publica,este exemplul pozitiv de cum se face justitie,e problema lui;ca si'a pierdut simtul ridicolului,ca nu pricepe ca inotul impotriva vointei publice,pozitionarea antijustitie,l'a scos din joc,la fel;in schimb,realitatea arata ca justitia a invatat sa fie eficienta in combaterea coruptiei,a inteles ca independenta ireversibila fata de politic,este corelata cu eficienta/justitia facuta in timp util pt. consolidarea domniei legii statului de drept.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi