Victor Ponta: Arestarea preventiva este pentru infractori periculosi si pentru fapte de violenta

de V.M.     HotNews.ro

Victor Ponta
Foto: Facebook
Arestarea preventiva este pentru infractori periculosi si pentru fapte de violenta, a declarat joi presedintele PSD, premierul Victor Ponta, in debutul Comitetului Executiv National al partidului, care are loc la Palatul Parlamentului, transmite Agerpres.

El a anuntat ca a luat act de suspendarea lui Gheorghe Nichita din toate functiile detinute in PSD, iar decizia va ramane in vigoare pana cand acesta isi va lamuri situatia din punct de vedere juridic.

"Vreau sa spun foarte clar, e dreptul domniei sale de a se apara, nu stiu ce e adevarat, ce nu e adevarat. Mi se pare total inacceptabil o parte din ceea ce am aflat din presa - urmarim persoane, facem presiuni. Si cred ca trebuie sa justifice, sa explice ceea ce s-a intamplat. La fel de adevarat este ca eu cred ca fiecare om trebuie sa plateasca pentru greselile lui, dar arestarea preventiva este pentru infractori periculosi si pentru fapte de violenta. Si cred ca nici macar dl Adomnitei, care acum e in duba, care se bucura de raul dlui Nichita, nu trebuie neaparat sa fie in arest preventiv", a spus Ponta.

Ce spune Codul de Procedura Penala

1) Masura arestarii preventive poate fi luata de catre judecatorul de drepturi si libertati, in cursul urmaririi penale, de catre judecatorul de camera preliminara, in procedura de camera preliminara, sau de catre instanta de judecata in fata careia se afla cauza, in cursul judecatii, numai daca din probe rezulta suspiciunea rezonabila ca inculpatul a savarsit o infractiune si exista una dintre urmatoarele situatii:
    a) inculpatul a fugit ori s-a ascuns, in scopul de a se sustrage de la urmarirea penala sau de la judecata, ori a facut pregatiri de orice natura pentru astfel de acte;
    b) inculpatul incearca sa influenteze un alt participant la comiterea infractiunii, un martor ori un expert sau sa distruga, sa altereze, sa ascunda ori sa sustraga mijloace materiale de proba sau sa determine o alta persoana sa aiba un astfel de comportament;
    c) inculpatul exercita presiuni asupra persoanei vatamate sau incearca sa realizeze o intelegere frauduloasa cu aceasta;
    d) exista suspiciunea rezonabila ca, dupa punerea in miscare a actiunii penale impotriva sa, inculpatul a savarsit cu intentie o noua infractiune sau pregateste savarsirea unei noi infractiuni.
    (2) Masura arestarii preventive a inculpatului poate fi luata si daca din probe rezulta suspiciunea rezonabila ca acesta a savarsit o infractiune intentionata contra vietii, o infractiune prin care s-a cauzat vatamarea corporala sau moartea unei persoane, o infractiune contra securitatii nationale prevazuta de Codul penal si alte legi speciale, o infractiune de trafic de stupefiante, trafic de arme, trafic de persoane, acte de terorism, spalare a banilor, falsificare de monede ori alte valori, santaj, viol, lipsire de libertate, evaziune fiscala, ultraj, ultraj judiciar, o infractiune de coruptie, o infractiune savarsita prin mijloace de comunicare electronica sau o alta infractiune pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii de 5 ani ori mai mare si, pe baza evaluarii gravitatii faptei, a modului si a circumstantelor de comitere a acesteia, a anturajului si a mediului din care acesta provine, a antecedentelor penale si a altor imprejurari privitoare la persoana acestuia, se constata ca privarea sa de libertate este necesara pentru inlaturarea unei stari de pericol pentru ordinea publica.























2329 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    dați-i să citească (Joi, 7 mai 2015, 16:15)

    Algernon [anonim]

    poate să plagieze de aici
    http://adevarul.ro/international/statele-unite/presedintele-senatului-statului-new-york-arestat-coruptie-7-comparatii-anchetele-romania-1_55491e55cfbe376e35e246d0/index.html
  • +24 (24 voturi)    
    Putea să formuleze mai concis (Joi, 7 mai 2015, 16:18)

    OzzyO [utilizator]

    Arestarea preventivă nu e pentru politicienii din PSD.
  • +12 (12 voturi)    
    Pai (Joi, 7 mai 2015, 16:24)

    Soljenitin [utilizator]

    Si un talhar din P$D care fura milioane de euro nu ar fi un infractor periculos?
  • -3 (7 voturi)    
    asa a zis si base si acum va injura (Joi, 7 mai 2015, 16:27)

    jackalphonse [utilizator]

    dupa ce a eliberat o pe nuti, base a uitat ca a fost de acord cu tine in oprirea guantanamizarii politicienilor
  • +13 (13 voturi)    
    si eu vreau sa spun ceva foarte clar! (Joi, 7 mai 2015, 16:28)

    sucaa [utilizator]

    ponta, esti un prost!
    e greu sa pricepi ca un mare mahar de la iasi, care si-a subordonat politia si restul de institutii din oras poate influenta martorii si ascunde dovezi daca este in liberatate.
    de aceea repet, esti un prost!
  • +9 (9 voturi)    
    Si daca fug din tara, cine plateste? (Joi, 7 mai 2015, 16:30)

    LiviuX [utilizator]

    Ca nu am auzit sa vina cu retinerea pasaportului, domiciliu fortat cu bratara de supraveghere...
  • +8 (8 voturi)    
    Ce sa spuna si Plagiatorul? (Joi, 7 mai 2015, 16:36)

    Andradda [utilizator]

    La cate sule are in coaste, ma mir ca mai poate spune cate ceva. Pe de o parte baronimea PSD-ista, pe de alta parte DNA, iar pe celelalte parti, cate-or mai fi, are de lucru cu propria-i incompetenta plus incompetenta ministrilor sai si cu ordonantele de urgenta care au devenit practic ultima sa modalitate de a actiona. E drept ca pe Plagiator nu-l da inteligenta afara din casa dar nici atat de prost nu e incat sa nu priceapa ca, in cazul sau, e doar o chestiune de timp pana cand va pierde absolut toata puterea pe care inca o mai are. Omul trage de timp si spera.... la ce spera, cred ca nici lui nu-i este clar.
    E drept ca Johannis il ajuta din toate puterile dar nici asta nu va mai tine mult.
  • +4 (6 voturi)    
    mai trebuie o categorie (Joi, 7 mai 2015, 16:37)

    petru [anonim]

    Trebuie adăugați tâlharii care fură munca intelectuală a altora, adică a plagiatorilor, chiar cu specificația că arestarea e obligatorie!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Viorele fara Sova-iala, esti sigur la beci ! (Joi, 7 mai 2015, 16:39)

    Plagarus [utilizator]

    Oare iti mai faci un " doctorat " ?
  • +8 (8 voturi)    
    :( (Joi, 7 mai 2015, 16:41)

    Natasa [utilizator]

    Ai dreptate, doar infractorii periculosi trebuie inchisi preventiv, dar daca voi nu sunteti periculosi pentru tara asta, cine o fi??? Ati distrus si ati furat tot, prin rotatie, de 25 de ani! Paduri, fabrici, firme profitabile (petrom) vandute pe doi lei, TOT! Cum sa nu fiti voi infractori periculosi, pai un pusti drogat care sparge o casa de schimb valutar e inger pe langa voi! Mor oamenii in spitale in jeg si nepasare, nu-s bani de tratamente pentru boli grave care in alta parte se trateaza, nu-s bani pentru scoli, pentru strazi, pentru nimic! Si voi inca mai sperati sa o duceti asa si sa puteti continua! Oare niciunul dintre voi nu mai are constiinta, niciunuia dintre voi nu i se pare ca merita ani grei de puscarie? Singura grija e sa nu fiti arestati preventiv? Pentru voi ar trebui reinventata pedeaspa cu moartea, nu mai e alta speranta ca altfel sa nu putem scapa! Si impaiatul ala de Johannis nu e din pacate cu nimic peste Ponta, prieteni buni au fost, prieteni au ramas!
  • +9 (9 voturi)    
    Ce inseamna periculos? (Joi, 7 mai 2015, 16:48)

    benicio [utilizator]

    De la ce valoare a prejudiciului poate fi considerat un corupt periculos?
    Atunci cand spitalele arata mai rau decat penitenciarul politiei capitalei dupa modernizare sau cand scolile de la tara mai au latrina in curte, coruptia nu este considerata periculoasa?
  • +7 (9 voturi)    
    ponta e chiar destept (Joi, 7 mai 2015, 16:50)

    prenume [utilizator]

    Dupa ce a vazut ca poate sa minta din orice pozitie si sa ramana la butoane a inceput sa faca afirmatii ce te determina sa verifici daca nu ai intrat din greseala pe timesnewroman.
    Deci mitomanul spune ca faptul ca un primar care trimite niste gorile la masa ta ca sa te ameninte nu prezinta pericol social. La fel si dobitocul de judecator care cica daca e prejudiciul mic primarul poate totusi sa-ti trimita o masina pe urme(cu consum redus normal).
    Iar noi pentru ca inghitim porcariile astea ne meritam soarta.
  • +2 (2 voturi)    
    "infractori periculosi" (Joi, 7 mai 2015, 16:57)

    Andradda [utilizator]

    Pai tocmai de-aia e buna arestarea preventiva, dle Plagiator, pt ca politicienii, de la toate partidele, au dovedit ca sunt extrem de periculosi atata vreme cat se afla in libertate. Plagiatorul a incercat sa transfere pericolul doar in domeniul violentei fizice. Pe cel care te loveste fizic, oricum il bagi la zdup, preventiv, pt vatamare corporala. Dar pe cei care violeaza legile statului, cu ajutorul bilelor albe/negre in parlament, n-ai cum sa-i lasi liberi atunci cand sunt prinsi pt ca ei violeza in continuare si justitia si statul si poporul roman.
    Dovada e cat se poate de clara, cand vedem zilnic noi si noi legi votate in Parlament, care mai de care mai abjecte si care au un singur scop. Acela de a-i salva pe violatorii statului roman de puterea legii!
    Las' ca-ti vine si tie randul, Plagiatorule!
  • +1 (1 vot)    
    dle prim esti un bou.. (Joi, 7 mai 2015, 16:58)

    racing [utilizator]

    ..inca o dovada ca dl. prim se baga aiurea.
    pai coruptia nu e o infractiune grava cand furi, inseli, mituiesti, abuzezi etc pt sa zicem 10 milioane de eur?
    Ce e mai grav, ca unu fura din banii de medicamente pt bolnavii de cancer (sau pt salariile medicilor/profesorilor care se ocupa de educatia copiilor nostri) sau cand doi betivi se iau la bataie si unul il omoara pe celalalt?
  • +2 (2 voturi)    
    Daca nu as fi convins ca.... (Joi, 7 mai 2015, 17:04)

    gica43 [anonim]

    ..esti prost,as putea crede ca minti ! Dar nu ,voi,pesedeii nu incercati sa influentati martorii absolut niciodata !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Proprietatea termenilor (Joi, 7 mai 2015, 17:22)

    marki [utilizator]

    Ar fi interesant de aflat ce înțelege domnul Ponta (șef peste un guvern de penali!) prin sintagma „infractori periculoși”?
    Politicienii care, în loc să-și servească țara (ce demodat sună, nu?) o jefuiesc cu nerușinare acumulând cât pentru nouă vieți (în timp ce 40% din populația țării se zbate în boli, nevoi, sărăcie) cum se numesc, domnule Ponta?
    Dar cei care, la cârma țării fiind (din nefericire pentru noi!) și având hoți dovediți în propria familie, perorează despre „drepturi”, „presiuni”, „urmăriri”, așa-zise „abuzuri ale justiției”? Ce termen găsiți pentru toți aceștia?
    Cum de vă rabdă pământul, ticăloșilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Ponta NU UITA! (Joi, 7 mai 2015, 17:23)

    ..13 [utilizator]

    Justitia nu este a ta!

    .
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Joi, 7 mai 2015, 17:30)

    I [utilizator]

    un infractor periculos poate afecteaza viata unui om, un politician periculos afecteaza viata tuturor oamenilor. Cati oameni au ramas needucati, neinstruiti pentru ca s-au furat banii?
  • +2 (2 voturi)    
    tovarase... (Joi, 7 mai 2015, 17:50)

    liviu_ [utilizator]

    cum ai terminat mataluta dreptul?!
    este adevarat ca arestul este pentur infractorii periculosi si fapte de violenta DAR este si pentru cei ce, daca se afla in libertate, pot influenta procesul judecatoresc de exemplu
    PS: cum ramane cu politicul nu se baga peste justitie?!
  • +4 (4 voturi)    
    Si eu spun foarte clar, (Joi, 7 mai 2015, 17:52)

    marcus61 [utilizator]

    gasca asta de la putere (centrala si locala), plus alte hahalere de prin opozitie (daca se mai poate numi asa), este cea mai periculoasa banda de talhari din Romania.
    Asa ca: TOTI HOTII LA PUSCARIE!
  • +1 (1 vot)    
    ...si pentru.... (Joi, 7 mai 2015, 18:15)

    doi_la_dreapta_doi_la_stanga [utilizator]

    "[...]pentru infractori periculosi si pentru fapte de violenta "...si pentru palgiatori.

    Daca adauga si asta sunt de acord.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce poate fi mai periculos (Joi, 7 mai 2015, 18:54)

    zorro [anonim]

    decat un infractor care fura bani de drumuri, in timp ce sute de oameni mor anual in accidente rutiere ce pot fi prevenite?
    sau un infractor care taie mii de hectare de padure, in timp ce sute de copii se imbolnavesc din cauza poluarii?
    sau un infractor care fura bani de la scoli, in timp ce mii de oameni sufera din cauza lipsei de educatie? da, lipsa de educatie este unul dintre cele mai periculoase flageluri
    sau un infractor care fura bani de la spitale in timp ce zeci de mii e oameni mor cu zile?
    sau un infractor care vinde bogatiile tarii in timp ce milioane se zbat in saracie?

    Nu pot sa imi imaginez, sa ne spuna domnul PM daca se poate mai periculos decat atata.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă