VIDEO Autostrada spre granita cu Ungaria, deschisa partial: 28 de kilometri din autostrada de la Arad pana la Nadlac, deschisi circulatiei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 19 decembrie 2014, 18:31 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Arad - Nadlac, deschisa circulatiei partial (tronsonul albastru)
Foto: Hotnews
Circa 28 de km din autostrada A1 Nadlac - Arad au fost deschisi circulatiei, vineri dupa-amiaza, intre localitatea aradeana Pecica si nodul rutier de la Nadlac. Este vorba de 22,2 km din Lotul 1 al autostrazii si alti 6 km din Lotul 2 care masoara in total 16,6 km si care are termen de finalizare iunie 2015. Desi circulatia a fost deschisa, lucrarile la autostrada inca nu sunt finalizate, iar accesul pe noua sosea de mare viteza este permisa momentan doar autoturismelor, nu si traficului greu pe directia spre granita. Autostrada nu ajunge efectiv pana la granita pentru ca segmentul de autostrada de pe partea maghiara inca nu a fost finalizat si nici nu a fost construit inca un punct de trecere a frontierei.

Lotul 1 de 22,2 km al autostrazii Arad - Nadlac, precum si inca 6 km din Lotul 2 (care masoara in total 16,6 km) au fost deschisi circulatiei vineri dupa amiaza. Chiar daca a fost deschis circulatiei, autostrada este in continuare in lucru, o parte din lucrarii nefiind finalizate. Astfel, constructorul inca mai are de lucrat la elemente adiacente precum santuri sau garduri laterale.

In plus, avand in vedere ca traficul de pe segmentul deschis circulatiei se descarca intr-un drum de legatura cu cate o banda pe sens in zona orasului Nadlac, pentru a fi evitate cozi la vama, circulatia rutiera pe sensul spre granita a fost restrictionata traficului greu. Practic, de la intrarea pe autostrada de pe DN7 din dreptul orasului Pecica si pana la iesirea de pe autostrada de la Nadlac, doar autoturismele au voie. Pe sens invers, insa, tirurile pot folosi autostrada.

Desi circulatia a fost deschisa pana aproape de granita, traficul rutier va continua sa treaca vama pe la punctul de frontiera de la Nadlac intrucat segmentul de autostrada pana la orasul unguresc Mako nu a fost inca finalizat. Vecinii maghiari spera ca segmentul de la Mako pana la granita cu Romania sa fie terminat in 2015.

Din acest motiv, nici punctul de trecere al frontierei nu a fost inca infiintat la granita dintre tari acolo unde se unesc cele doua autostrazi.


Autostrada Arad - Nadlac - inca 10 km din Lotul 2 au termen de finalizare luna iunie 2015

Cele doua loturi de autostrada sunt construite de catre asocierea de firme Astaldi - Max Boegl. Termenul de finalizare pentru restul lucrarilor de pe Lotul 1 este ianuarie 2015, in timp ce data contractuala pentru finalizarea celorlalti 10,6 km din Lotul 2 este iunie 2015.

Lotul 1 intre Nadlac si Pecica (22,22 km) a fost inceput in urma cu mai bine de doi ani de catre Romstrade, insa, odata cu scandalul arestarii patronului Nelu Iordache, contractul a fost reziliat.  Dupa o procedura de relicitatie care a durat luni bune, pe 19 decembrie 2013, CNADNR a anuntat ca a atribuit contractul asocierii Astaldi - Max Boegl, cu termen de finalizare 12 luni pentru proiectare si executie.

Lotul 2 fusese executat pana la aproape 85% cand constructorul Alpine a dat faliment, insa relicitarea contractului a durat aproape un an si jumatate. Cu toate acestea, contractul a fost resemnat in 26 septembrie tot cu asocierea Astaldi - Max Boegl, acelasi constructor ca pe Lotul 1.

  • A1 Arad - Nadlac:

Lot 1 - km 0+000 – 22+218

Lungime: 22,2 km
Cost: 88 mil euro
Constructor: Astaldi - Max Boegl (initial Romstrade)
Data inceperii lucrarilor: 20 mai 2011

Deschiderea circulatiei: 19 decembrie 2014

Lot 2 - km 22+218 - 38+882

Lungime: 16,6 km
Constructor: Astaldi - Max Boegl (initial Alpine)
Cost: 90 mil lei pt finalizarea lucrarilor (in total 93 mil. euro)
Data inceperii lucrarilor: 20 mai 2011

Deschiderea circulatiei:

19 decembrie 2014 - pe 6 km din zona Pecica
Iunie 2015 - pentru intreg lotul



Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

25556 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    DAR DINCOLO DE GRANITA? (Vineri, 19 decembrie 2014, 19:35)

    schroedinger [utilizator]

    Se intalneste cu autostrada facuta de unguri?
    • 0 (0 voturi)    
      Lol (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 18:36)

      OrlyOpinions [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

      Evident ca nu. Doar nu era sa se apuce ungurii preventiv de autostrada, in conditiile in care romanii habar nu aveau daca vor face autostrada prin Nadlac sau prin Cenad.
      Sa vina romanii cu ea la granita, si o rezolva rapid ungurii pe partea lor.
  • +1 (1 vot)    
    Wow!!... (Vineri, 19 decembrie 2014, 19:52)

    Daenerys [utilizator]

    28 de kilometri intregi??? Ce o sa facem cu atatia :))
    E fix ce mi-am dorit de Craciun...chiar mai mult...eu speram la 10-12 km pe ruta Constanta-Tulcea, sa ajung mai usor in Delta!!
  • +3 (3 voturi)    
    Lotul2? (Vineri, 19 decembrie 2014, 19:53)

    nick24 [utilizator]

    MaI folositor era acum lotul2!
    Lotul 1 fară vamă și fără continuare cu autostradă în Ungaria, sunt km în plus parcurși fără rost.
    Dar vor să bifeze încă ceva neterminat pe 2014...
  • 0 (0 voturi)    
    Cateva dintre cauzele intazierilor. (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 23:20)

    Azra [utilizator]

    Autostada asta Arad-Nadlc sau invers, este una cu serioase probleme, care ar explica marile intarzieiri in realizarea ei.Terenul ca atare este extrem de accidntat: exista mari denivelari de teren cu diferente de pana la 1,5 metri intre zona lmitrofa Aradului si aceea de la intrare in Nadlac; alunecarile de teren de pe versanti sunt extrem de frecvente,chiar la unele averse de ploaie slabe si adesea circulatia este iintrerupta si blocata pana la interventia unor puternice utilaje speciale pentru degajare. Au fost cateva cazuri cand portiuni intregi de drum deja construit, dar neconsolidate corespunzator,potrivit normelor europene au fost literalmente maturate si ingropate sub caderile de pe versanti; in plus si ceea ce este poate cel mai greu lucru, pe aceasta portiune Arad-Nadlac sunt zone intinse de mlastini adanci, care se intind pe kilometri si care necesita ample si complexe lucrari de desecare si consolidare a terenului, cu betoane speciale.Un zoolog de prestigiu a afirmat recent ca s-a descoperit in aceste mlastini si o specie de lipitori, care ar fi pe cale de disparitie daca mlastinile respective vor fi asanate si acoperite cu beton, ceea ce impune niste studii speciale pentru salvarea lor.Biologii au descoperit si ei o specie unica locului, de brusture de mlastina care , de asemenea ar fi supus disparitiei si studii similare se impun pentru salvarea acestei plante, care creste numai pe terenuri agricole nelucrate timp de cativa ani. Toate aceste mari dificultati necesita intelegere si rabdare din partea beneficiarilor-participanti la trafic- fata de unele intarzieri, obiective, in lucrarile de constructie si costurile aferente mai ridicate, ale acestei minunate viitoare magistrale terestre.
  • 0 (0 voturi)    
    Între timp (Duminică, 21 decembrie 2014, 22:23)

    mr_mojo [utilizator]

    Lumea moare pe drumuri, dar nu-i nimic, mai aruncăm câte o firimitură, poate ne crede lumea că chiar ne pasă.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce nu inteleg (Marţi, 23 decembrie 2014, 9:50)

    Mirceaq [utilizator]

    De ce sunt necesare inca 4 luni pentru finalizarea a 10 km, care erau gata 85%, atunci cand au fost preluati de Astaldi - Max Boegl ? Probabil 3 luni asteapta sa primeasca banii pentru partea din autostrada terminata anul acesta, si o luna lucreaza !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri