​HARTA INTERACTIVA Bilantul autostrazilor in 2014: 50 km deschisi circulatiei - cel mai slab an din ultimii patru. Urmeaza un 2015 si mai slab. Vezi evolutia retelei de autostrazi estimata pana in 2016

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Viaductul de autostrada de la Aciliu
Foto: Mediafax
Romania a reusit anul acesta sa deschida circulatiei 50 de kilometri de autostrada, si aceia nefinalizati complet, cu probleme si cu mari intarzieri. Practic, anul ce tocmai se incheie devine cel mai slab la capitolul autostrazi din ultimii patru, iar in 2015 recordul negativ are toate sansele sa fie doborat si Romania sa inaugureze sub 25 de kilometri de autostrada. Rezultatele dezamagitoare vin dupa ce in 2013 autoritatile nu au reusit sa deschida nici un santier nou de autostrada, iar in cazul multor licitatii procedurile au fost tergiversate nepermis de mult. De notat, tot ce s-a inaugurat anul acesta, tot ce se va inaugura anul urmator si jumatate din ce se va deschide in 2016 sunt proiecte demarate dinaintea guvernarilor Ponta.

Autostrazile deschise circulatiei in 2014 - 50 de kilometri, nefinalizati si cu probleme pe alocuri

In 2014, Romania a deschis circulatiei rutiere doar 50,5 km de autostrada, si acestia nefinalizati complet sau cu probleme structurale. Astfel, Sibiu - Orastie Lot 3 avea termenul initial de finalizare aprilie 2013, insa problemele cauzate de alunecarile de teren, precum si ineficienta autoritatilor in a aborda problema au facut ca autostrada sa se deschida cu o intarziere de 18 luni.

Lotul 1 Arad - Nadlac (22,2 km) a fost deschis circulatiei la pachet cu inca 6 km din Lotul 2, kilometri necesari pentru a putea permite intrarea si iesirea pe autostrada in zona orasului aradean Pecica.

Autostrazile deschise in 2014:

A1 Sibiu - Orastie, Lot 3 - 22,2 km
A1 Nadlac - Arad, Lot 1 - 22,2 km
A1 Nadlac - Arad, Lot 2 (partial) - 6,1 km
---
Total - 50,5 km

Fata de anii precedenti, din acest punct de vedere, 2014 a fost un an foarte slab, cel mai slab din ultimii patru chiar.

Mai mult, toti kilometrii de autostrada deschisi circulatiei (dar inca nefinalizati) au venit cu mare intarziere fata de termenele stabilite initial. Trebuie precizat ca ce s-a inaugurat in 2014 sunt de fapt loturi si tronsoane incepute de fosta guvernare democrat-liberala, Guvernarile Ponta ce au urmat nu au reusit pana in prezent sa finalizeze vreun tronson demarat dupa 2012.

De altfel, primele contracte semnate pentru tronsoane noi, incepute deci de la zero de catre guvernarea Ponta, au venit abia in 2014.

Tronsoanele deschise, desi lucrarile nu au fost terminate


Deschiderea circulatiei rutiere pe noile loturi de autostrazi s-a facut desi lucrarile nu erau complet finalizate, multe elemente adiacente autostrazii ramanand sa fie terminate ulterior.

Arad - Nadlac, deschisa circulatiei partial (tronsonul albastru)
Foto: Hotnews
Nadlac - Arad Lot 1 a fost deschis circulatiei, desi nu toate lucrarile au fost terminate. Potrivit autoritatilor, la momentul deschiderii circulatiei constructorii mai aveau de lucrat la finisaje, cateva pasaje si podete, precum si la instalarea unor garduri sau panouri antiorbire.

Pe Orastie - Sibiu Lot 3 situatia este asemanatoare, doar ca lucrurile sunt de fapt mai grave, iar problemele de stabilitate a noii autostrazi au facut ca la doar cateva septamani de la inaugurare traficul sa fie restrctionat pe o portiune pentru ca au aparut crapaturi si fisuri in asfalt.

Mari probleme pe Lotul 3 Orastie - Sibiu: autostrada deschisa in ajunul alegerilor cu peste 18 luni intarziere, desi pamantul sta sa o ia la vale

Tronsonul Sibiu - Orastie Lot 3 a fost deschis circulatiei pe 15 noiembrie, chiar inaintea turului doi de scrutin la alegerile prezidentiale. Lotul 3 a fost singurul care nu a fost inaugurat alaturi de celelalte in decembrie 2013, iar deschiderea traficului in noiembrie 2014 a venit, de fapt, la circa 18 luni de la termenul initial din contract - aprilie 2013.

Intarzierile acumulate a venit pe fondul problemelor generate de alunecari de teren pe cateva tronsoane in zona Apoldu - Aciliu, dar si din cauza reactiei lente a autoritatilor in acest caz.

Problemele au inceput sa apara la finele lui 2012 si, desi constructorul a anuntat ca a notificat CNADNR de situatie, o decizie a autoritatilor a venit abia la finele lui 2013.

Viaductul si imensul debleu de la Aciliu (iunie 2014)
Foto: Captura YouTube
Initial CNADNR a acceptat propunerea constructorului de a realiza un tunel dublu in lungime de 250 de metri in zona dealului cu probleme, in continuarea dinspre est a viaductului de la Aciliu. Cu toate acestea, lucrarile la tunel nu au inceput niciodata si, din cauza problemei costului urias, CNADNR a decis sa renunte la ideea tunelui si sa ceara constructorului sa sape mai puternic in deal si sa stabilizeze pantele rezultate. Practic, intreg dealul de la Aciliu a fost excavat si impartit in doua de autostrada in constructie.

Din cauza problemelor cu alunecarile de teren, lucrarile la Lotul 3 continua si dupa deschidere. De altfel, atat presa, cat si specialistii in domeniu au avertizat ca deschiderea circulatiei pe un astfel de tronson ar putea duce la probleme mai serioase. O analiza despre riscul deschiderii Orastie - Sibiu Lot 3 puteti citi pe larg aici. 

De altfel, la nici doua saptamani de la deschiderea circulatiei, traficul rutier a fost restrictionat pe o banda pe o anumita zona pentru ca in asfalt au aparut mai multe fisuri. Autoritatile au asigurat insa ca acestea sunt doar fisuri superficiale.

Anul 2015 se anunta a fi si mai slab

Daca anul 2014 a fost unul din cei mai slabi, anul 2015 se anunta a fi si mai slab. Teoretic, daca este sa ne luam doar dupa termenele contractuale de finalizare, in 2015 am putea inregistra performanta negativa sa deschidem circulatiei doar 13 km de autostrada. Vorbim de cei 10 km care au mai ramas din A1 Nadlac - Arad Lot 2 si circa 3 km din A3 dinspre Bucuresti spre Soseaua de Centura.

Intr-un scenariu optimist, am putea spera la finalizarea cu mult inainte de termenul oficial din iunie 2016 a inca 25 de kilometri intre Timisoara si Lugoj, pe lotul 2.

Totusi, realist vorbind am putea vedea deschiderea circulatiei pe primii 10 km din acest lot, portiunea dintre Sanovita si Topolovat, portiune care ar permite deschiderea traficului si pe cei 10 km din autostrada adiacenta Lugoj - Deva Lot 1, finalizati in decembrie 2013, dar nedeschisi traficului pentru ca se opresc in camp.

Estimarile pentru 2015:

A1 Nadlac - Arad, Lot 2 (restul) - 10 km
A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2 (partial/complet) - 10 km
A3 Bucuresti - DN Centura Bucuresti (partial, de la Centura pana in str Popasului) - 3 km
---
Total - 23 km

Care sunt cauzele acestor "recorduri" negative

Romania a ajuns in situatia de a finaliza din ce in ce mai putini kilometri de autostrada in acesti ani in urma intarzierilor multiple si a tergiversarilor birocratice de la nivelul autoritatilor, dar si din cauza unor probleme la firmele care erau contractate sa termine la timp unele tronsoane.

Spre exemplu, cele doua loturi de pe Nadlac - Arad erau contractate inca din 2011, insa contractul cu Romstrade a fost reziliat in urma dosarului de coruptie ce-l implica pe patronul Nelu Iordache, iar contractul cu Alpine a fost reziliat pentru ca firma mama a dat faliment.

Cu toate acestea, relicitarea contractelor a durat mult mai mult decat ar fi trebuit, procedurile deraulandu-se cu mare greutate.

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)
Foto: Hotnews
De altfel, intarzierile birocratice au inceput chiar din 2012, la scurt timp dupa schimbarea guvernarii. In primavara fusesera scoase la licitatie toate loturile dintre Lugoj si Deva, lotul 2 din Timisoara - Lugoj si tronsonul A3 Gilau - Nadaselu.

Cu toate acestea, desi ofertele au fost deschise in august 2012, deciziile de atribuire au venit la peste noua luni distanta. La aceasta perioada s-a adauga si timpul pierdut cu contestatiile, astfel incat, spre exemplu, contractele pe cele 3 loturi din Lugoj - Deva au fost semnate abia la finele anului trecut.

Asemanator, tronsonul de langa Cluj Napoca a fost semnat in vara lui 2013, dar contractul a fost amanat din lipsa de finantare pana in toamna lui 2014 cand lucrarile au inceput in teren.

Pe langa tergiversarile autoritatilor cu privire la licitatiile lansate de fostele guvernari, mai putem adauga si intarzierile cu privire la noile tronsoane de autostrazi puse la bataie de guvernarile Ponta.

Astfel, in vara lui 2013 au fost scose la licitatie cele 4 loturi din autostrada Sebes - Turda, in decembrie au fost anuntati castigatorii, insa pana la semnarea contractelor a mai trecut ceva. Astfel, loturile 3 si 4 au fost contractate in aprilie 2014, iar loturile 1 si 2 au fost contractate abia in noiembrie.

Practic, lentoare procedurilor demarate de autoritati in perioada 2012 - 2013 face ca in anul ce urmeaza, in 2015, sa vorbim de inaugurari minuscule si, mai important, intarziate. Astfel, in cei trei ani de guvernare Ponta nu poate fi contabilizat nici un kilometru de autostrada inceput de la zero si finalizat, ci doar proiecte continuate de predecesori.

Bilantul dezastruos al lui Dan Sova la Infrastructura

Situatia descrisa mai sus nu este straina de factorul politic. Practic, in perioada descrisa mai sus, fraiele infrastructurii rutiere din tara noastra au stat in mainile unui singur om - Dan Sova.

Sub mandatul sau au fost zeci de proiecte controversate, autostrazi cu probleme si termene depasit si tronsoane de autostrazi si drumuri blocate sau tergiversate birocratic.

In plus, a incercat schimbarea strategiei de autostrazi si, in loc sa urmeze proiectele prioritare europene, a propus cioturi prin tara considerate a fi cadouri pentru baronii locali. Exemplu: Autostrada Bucuresti - Alexandria.

La toate acestea se aduaga si blocarea si tergiversarea sistematica a poate celui mai important proiect de autostrada de la noi: Sibiu - Pitesti. Practic, din 2012 si pana in iunie 2014, autoritatile de la infrastructura au amanat relicitarea studiului de fezabilitate, documentul esential care permite licitarea spre realizare a autostrazii cu 85% fonduri europene nerambursabile pe exercitiul 2014-2020.

Soarta autostrazii Comarnic - Brasov, in aer

In fruntea proiectelor controversate incepute si apoi lasate in urma de Dan Sova se afla autostrada Comarnic - Brasov. O autostrada care a inceput ca un pariu politic al premierului Victor Ponta si care il facea pe Dan Sova sa spuna ca se va muta cu cortul pe santier pentru a supraveghea lucrarile. Declaratia a fost facuta in primavara lui 2013. Aproape doi ani mai tarziu si nici o lopata nu a ajuns pe santier.

Autostrada ar urma sa coste circa 1,8 miliarde de auro, bani ce ar urma sa provina de la finantarile gasite de constructor, insa Romania va returna inapoi in 30 de ani suma respectiva plus dobanzile, adica undeva la circa 4-5 miliarde de euro.

Proiectul a demarat la inceputul anului 2013, in decembrie anul trecut Sova anunta ca a fost ales consortiul Vinci - Aktor - Strabag pentru realizarea concesiunii, iar in ianuarie 2014 Ponta si Sova anuntau ca au si semnat un memorandum. La acel moment cei doi promiteau ca lucrarile vor incepe in luna aprilie, insa de atunci nu s-a mai auzit nimic concret despre proiect.

Practic, proiectul a ramas in aer, multe surse precizand ca sunt sanse reale ca proiectul sa nu se mai realizeze pentru ca nu s-au putut atrage finantatori. 

Previziunile pentru 2016 - 170 de km

A10 Sebes - Turda ar putea fi in 2016 prima inceputa si terminata de guvernarile Ponta
Foto: Hotnews
Daca in 2014 si 2015 numarul kilometrilor de autostrada deschisi circulatiei este unul ridicol de mic, in 2016 este posibil ca Romania sa inaugureze cei mai multi kilometri de autostrada intr-un an pana acum. Practic, conform termenelor contractuale, in 2016 ar trebui sa fie gata si inaugurati circa 168 de km.

Totusi, trebuie sa precizam si aici ca mai bine de jumatate din aceasta lungime vine de pe urma unor proiecte demarate de fosta guvernare in 2012 sau chiar mai devreme.

Practic, autostrada Timisoara - Lugoj, Lot 2 si Lugoj - Deva, Loturile 2,3,4 au fost scose la licitatie inca din primavara lui 2012, dar ineficienta autoritatilor de la drumuri a facut ca semnarea contractelor sa se intample abia in 2013.

Pe de alta parte, cei circa 70 de kilometri dintre Sebes si Turda care au termen de finalizare in 2016 ar urma sa fie primii inceputi si terminati de guvernarea Ponta in patru ani la putere 2012 - 2016, in cazul in care pe atunci aceasta va mai fi in continuare la putere.

Estimarile pentru 2016:

A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2 (total) - 15 km
A1 Lugoj - Deva Loturile 2,3,4 - 71,9 km
A10 Sebes - Turda, Loturile 1,2,3,4 - 69 km
A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu - 8,7 km
A3 Bucuresti - DNCB (total) - 3,5 km
---
Total - 168,1 km

Autostrazile fazate: luam bani din doua exercitii financiare, cand noi ar fi trebuit sa le facem dintr-unul singur

Romania se afla in fata unui pericol real, cel al pierderii unor sume imense din fondurile europene nerambursabile pentru ca nu a fost capabila sa inceapa si sa termina la timp proiectele sale de infrastructura.

HotNews.ro scria la inceputul anului ca tara noastra risca circa 1,7 miliarde euro pentru proiecte care se afla in executie, dar care nu au nici o sansa sa fie gata pana la data limita de 31 decembrie 2015, momentul dezangajarii fondurilor europene pe exercitiul financiar 2007-2013. Pe langa aceasta suma mai exista alti circa 1,5 miliarde de euro pe care tara noastra risca sa-i piarda pentru ca nu a reusit sa-i foloseasca in proiecte.

Totusi, fata de situatia semnalata de HotNews.ro in luna martie, autoritatile romane, cu acceptul celor de la Bruxelles, au impartit proiectele deja contractate si care nu au sanse sa fie gata pana la 31 decembrie 2015 in faze diferite de proiect, fiecare faza finantata din exercitii financiare diferite.

Astfel, o parte dintr-un proiect fazat va lua bani din exercitiul 2007 - 2013, iar a doua parte din exercitul urmator 2014 - 2020. Se formeaza astfel o situatie paradoxala pentru ca practic, desi acest lucru salveaza proiectele deja contractate de riscul pierderii unor bani europeni si salveaza Romania sa le plateasca apoi din propriul buzunar in totalitate, prin aceasta masura autoritatile noastre recunosc ca nu pot atrage toti banii pe care i-am avut la dispozitie si luam din bugetul noului exercitiu financiar care ar fi putut fi folositi, astfel, in cadrul altor proiecte.

Spre exemplu, autostrada Sebes - Turda, lansata cu mare repeziciune in vara lui 2013. Castigatorii au fost anuntati in decembrie 2013, insa contractele au fost semnate cu mare intarziere in aprilie, respectiv noiembrie 2014. Aceste intarzieri au facut imposibila finalizarea autostrazii pana la termenul limita de 31 decembrie 2015.
Astfel, autoritatile au "fazat" proiectul si astfel autostrada Sebes - Turda va lua doar 153 de milioane de euro din actualul exercitiu financiar si circa 400 de milioane de euro din urmatorul exercitiu financiar.

MasterPlanul pe transport - documentul strategic pentru infrastructura urmatorilor 15 ani


proiectele rutiere propuse in MPGT si suprapunerea lor cu reteaua TEN-T Core (culoar verde) si Comprehensive (culoar galben)
Foto: Hotnews
Anul 2014 a insemnat, pe langa inaugurarea unui numar foarte mic de kilometri de autostrada, si finalizarea Master Planului General de Transport, documentul strategic care traseaza prioritatile de infrastructura pentru urmatorii 15 ani si in baza caruia Romania va primi finantare europeana nerambursabila pentru proiectele sale de infrastructura in cadrul exercitiului financiar 2014-2020.

Cu o intarziere de aproape un an, MPGT-ul a fost prezentat oficial in luna octombrie. La prima prezentare publica au reiesit informatiile cum ca majoritatea  autostrazilor planificate din tara au fost transformate in drumuri expres, inclusiv autostrada Sibiu - Pitesti. In plus, intreaga strategie transforma Brasovul intr-un nod pentru trei potentiale autostrazi, printre putinele de altfel din intreg planul: Sibiu - Brasov, Brasov - Bacau si Brasov - Ploiesti.

Paradoxal, proiectele de autostrada care rezultau ca prioritate se aflau pe reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa /secundara), iar proiectele care se suprapuneau peste reteaua TEN-T Core (centrala/prioritate europeana) erau trecute in plan secund si transformate in drumuri expres.

Cu toate acestea, varianta aflata atunci in dezbatere publica s-a intalnit cu o puternica opozitie din partea transportatorilor si a societatii civile. Astfel, in urma consultarilor publice, documentul a urmat o serie de revizuiri, iar unele proiecte au fost retestate in cadrul strategiei.

Rezultatul? Master Planul in varianta sa finala ar putea arata mult diferit, iar Sibiu - Pitesti ar putea fi pusa in capul listei de prioritati direct ca autostrada.

Viitoarea strategie a autostrazilor in varianta finala a MasterPlanului

MPGT-ul va ajunge pe masa Guvernului pentru adoptare cel mai probabil in luna ianurie, potrivit unor surse bine avizate consultate de HotNews.ro.

Prioritatile in domeniul rutier din varianta finala a Masterplanului vor fi autostrazile de pe reteaua TEN-T Core, si nu proiectele care au fost puse in prim plan in luna octombrie, la prima prezentare publica a strategiei.

Cu toate acestea, documentul va contine un capitol in care va fi subliniata intentia autoritatilor de la Bucuresti de a schimba coridoarele TEN-T Core (centrala) si TEN-T Comprehensive (secundara) intre ele pe teritoriul tarii, o schimbare pe care Romania va incerca sa o obtina in anii ce urmeaza de la autoritatile europene.


Evolutia km de autostrada deschisi circulatiei in ultimii ani:
 

2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 50,5 km

Km de autostrada functionali* in Romania, in perioada 2008 - 2014:

2008: 262,9 km
2009: 304,9 km
2010: 332,5 km
2011: 389,15 km
2012: 528,15 km
2013: 636,5 km
2014: 687 km

*Cei 10 km de autostrada finalizati in decembrie 2013 pe Lotul 1 din A1 Lugoj - Deva intre Balint si Sanovita nu au fost pusi la socoteala pentru ca nu sunt functionali si nu sunt deschisi traficului rutier.





Vizualizare hartă mai mare



Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
25977 vizualizari
  • +10 (14 voturi)    
    Performantele Guvernarii Pinguinelui sunt sublime (Marţi, 30 decembrie 2014, 0:38)

    Locke Lamora [utilizator]

    dar lipsesc cu desavarsire ori au conotatii stranii lumii civilizate. Guvernele lui fara numar (1,2, 3, 4, ....nfactorial) au fost pline de grajdani si grajdence care n-au facut nimic si si-au tras seva din guvernarea anterioara.
    Pentru ce ati mai venit bah la guvernare? Ca sa imbuibati baronii, sa promovati prostia si nesimtirea si sa taxati ca'n Evul Mediu?
  • -12 (18 voturi)    
    Atentie: Autostrazile unguresti sunt goale! (Marţi, 30 decembrie 2014, 1:05)

    dumitrica [utilizator]

    Mare atentie ca ungurii si-au construit autostrazi inutile. Sa nu cadem in aceeasi capcana. La noi, cu exceptia lui Bucuresti - Pitesti, care are trafic justificindu-si existenta, toate celelalte tronsoane terminate stau goale, adica s-au aruncat degeaba banii pe ele.

    Budapesta - Zagreb (2012)
    - http://goo.gl/maps/jQNUq
    Pustiu.

    Szeget - Budapesta (2014):
    - http://goo.gl/maps/sg3U5
    - http://goo.gl/maps/6KUNg
    Cite o masina ici si colo

    Asadar o sosea maghiara care ar trebui sa stringa trafic mare de tiruri si din Romania si din Serbia sta pustie. Daca asemenea drum este liber ce pretentii sa ai la Sibiu - Nadlac, una din sursele de alimentare cu camioane a caii Szeged - Budapesta.

    In ceea ce priveste Nadlac - Pecica, in acord cu Google Street View (Sep. 2012), soseaua apare pustie, vezi:

    - http://goo.gl/maps/Xlk1E

    Asta nu este drum care avea intr-adevar nevoie de o dublare cu autostrada pentru ca nu ar mai fi facut fata traficului.
    Apar aglomeratii in localitati intr-adevar insa ele pot fi rezolvate cu sosele de centura.

    In Pecica, Oct. 2012, vezi:

    - http://goo.gl/maps/G1Mq0

    sunt tiruri relativ dese insa de aici si pina la a zice ca nu le mai face fata soseaua este cale lunga.

    Pitesti - Bucuresti (2014):
    - http://goo.gl/maps/cKcyO
    Traficul este vizibil superior lui Szeget - Budapesta.

    Pentru a vedea ce inseamna o autostrada care nu a fost facuta degeaba luam exemplul caii:

    Eindhoven - Duisburg (2014):
    - http://goo.gl/maps/Z5E8S
    Plina de tiruri si masini mici. Se vede imediat pe imaginea de satelit ca este o autostrada care renteaza, are clienti.
    • +8 (14 voturi)    
      De la Orbanizare (Marţi, 30 decembrie 2014, 3:15)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Lasa-i pe unguri, vezi cum e in tarile cu adevarat dezvoltate, fortele economice ale lumii. Tu faci calcule corelate cu "cararile" actuale...nu ai nici o viziune. Si in Canada acum 50 de ani nu era atata trafic cat e astazi. Ghici ce au facut? Au facut autostrazi, chiar si in orase sunt strazi construite in regim de autostrada si....au privit 50 de ani in viitor, au lasat loc sa mai adauge benzi chiar. Si se adauga, de la 4 se trece la 5 benzi in oras si in afara unde e nevoie de la doua benzi pe sens se trece la 3 benzi.
      ps: si dupa aia a venit si dezvoltarea tarii, intr-un ritm ametitor si de invidiat. Asa ca lasa pozele de pe la Pecica...THINK BIG. Poti?
      • -1 (5 voturi)    
        In 2015 depasim Italia la nr. masini/km autostrada (Marţi, 30 decembrie 2014, 11:39)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        In 2015 aproape sigur depasim Italia la nr. masini/km autostrada, ceea ce inseamna ca fiecare sofer roman va plati taxe de intretinere mai mari ca italienii. Cind avea 1500 km, ceea ce inseamna 3000 masini/km, deja vom fi inaintea: Elvetiei, Belgiei, Frantei, Slovaciei, Germaniei, Olandei, Finlandei, Cehiei, Coreei de Sud, Italiei, Poloniei si Japoniei la banii achitati pentru mentenanta de fiecare sofer autohton!

        Doriti sa ajungem ca Spania unde automobilistii sunt de 3.57 ori mai impovarati decit cei italieni, neexistind decit 1708 platitori de taxe intretinere pe km autostrada fata de 6111 in Italia?!

        Tara-----Masini/km autostrada-----km autostrada

        Spain-----1708-----16214
        Ireland-----1891-----1200
        Denmark-----2034-----1340
        Portugal-----2198-----2647
        Luxemburg-----2319-----147
        Hungary-----2512-----1361
        Austria-----2862-----1720
        Switzerland-----3140-----1361
        Belgium-----3333-----1763
        France-----3346-----11392
        Slovakia-----3389-----580
        Germany-----3689-----12845
        Olanda-----3798-----2274
        Finland-----3919-----739
        Cehia-----4835-----1050
        S. Korea-----5415-----4044
        Italy-----6111-----6661
        Romania-----6428-----700
        Poland-----8878-----2549
        Japan-----10175-----7383

        Este mare eroare sa faci autostrazi fara sa ai destule vehicule pentru ele, cazul Romaniei.
        • +4 (8 voturi)    
          alte detalii (Marţi, 30 decembrie 2014, 14:23)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          In ritmul de 50 km pe an ai nevoie de 150 de ani ca sa ajungi la densitatea de autostrazi a spaniei.

          Nu exista nici o tara dezvoltata fara autostrazi.

          oricum, autostazile sustin mult investiitiile, nici un investitor normal la cap nu baga banii in regiuni unde abia ajung TIR-urile cu materie prima si sa ia marfa facuta. In occident daca te uiti atent halele industriale sunt langa autostrazi nu in creierii muntilor.

          Camioanele consuma mai multa motorina si uzura masinii (frana, cutie de viteza, discuri de ambreaj, directia ) la un transport pe sosele secundare, se pierde timpul soferului, investitia pe camion , faci mai putini km cu acelasi camion in ro decat in afara. Pierzi contracte daca marfa intarzie mult, fructe, oua etc, de la Constanta exporti greu in olanda, sa traversezi toata tara . Ce fac acum fabricile cu sosele secundare inzapezite, nu materie prima, si marfa pe stoc , contractele neonorate, pierzi clienti.
          • 0 (4 voturi)    
            Noua Zeelanda nu are decit 171 km autostrada (Miercuri, 31 decembrie 2014, 10:23)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

            Trei tari care poseda foarte putini km autostrada desi au suprafața mai mare ca a Romaniei:

            Noua Zeelanda - 171 km
            Norvegia - 194 km
            Finlanda - 739 km

            Toate sunt considerate foarte sus ca nivel de trai. Nu are legatura dezvoltarea cu citi km de autostrada te mindresti. Construiesti sosele largi daca sunt intr-adevar destule masini pentru ele, nu aiurea sa le tii goale.
            • +1 (3 voturi)    
              Noua Zeelanda e o insula (Miercuri, 31 decembrie 2014, 17:14)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              si are putini locuitori, Finlanda e populata in partea sudica mai mult, ce vrei, autostrazi pt reni? Norvegia e tinut muntos, fiorduri...chiar nu e locul autostrazilor.
              Asa ca nu mai bate campii, te-a pus dottorul sa speli oamenii pe cap? Uita-te la America mai degraba sau la Canada sa vezi autostrazi si trafic.
              • 0 (0 voturi)    
                Mda! (Vineri, 2 ianuarie 2015, 17:26)

                Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

                Sigur, daca nu e de acord cu tine, e impotriva ta, pus de dusmanii tai. Tin sa-ti reamintesc cu foarte mare si cinica placere, ce a declarat idolul Basescu in1999! Exact acelasi lucru....sa se ia de mana cu Ioan Rus! Si chiar are dreptate.....pe a2 si pe a 3......bate vantul pana la vara. Traficul de pe autostrazile germane e ca ala de pe Magheru la ora de varf
            • +1 (3 voturi)    
              raspuns pt. cei care vor sa invete (Miercuri, 31 decembrie 2014, 20:23)

              Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Noua zeelanda , este insulara, are ceva mai multa suprafata decat ro, la o populatie de 4,5 milioane de loc.

              Ba chiar exista ridicata in UE problema greu de rezolvat si cu autostrazile lor ,ca peste 30 de ani, productia va creste cu 50%, deci cu 50% mai multe camioane.

              Norvegia si finlanda sunt tari putin populate, localitatile sunt concentrate in sud, nordul abia are populatie si sunt tari periferice, adica nu preiau traficul de la vecini. Tine cont ca daca tendintele continua ,numarul de masini va creste si la vecinii nostrii, mai devreme sau mai tarziu Ucraina Georgia si Rusia vor avea relatii normale cu UE, deci, vor avea viza, , iar la 400 de km de Giurgiu, avem Turcia cu 77 de milioane de loc. demografie mare, si o crestere economica de 8%.

              Si ro creste economic cu 2% pe an, asta inseamna ca si nr de camioane cresc ca sa transporte aceste produse.
              • 0 (2 voturi)    
                Cu dumitricul n-ai ce sa discuti (Miercuri, 31 decembrie 2014, 21:51)

                Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

                El e pe mentalitate feudala, carari cu catari, asa vede el traficul de marfuri.
    • +8 (14 voturi)    
      Eu cred ca nu stii ce vorbesti (Marţi, 30 decembrie 2014, 3:24)

      teo4ro [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Pana nu se termina tronsoanele Timisoara-Lugoj si Lugoj-Deva, intradevar nu o sa vezi prea multe masini si tiruri circuland pe acolo, dar asta pentru ca nimeni care intra/iasa din tara nu ocoleste pe la Timisoara doar pentru ca are 40 de km de autostrada. Tronsonul Deva-Sibiu e suficient de aglomerat si cel mai bine se simte disparitia TIR-urilor de pe E68...
    • +10 (16 voturi)    
      Da da, (Marţi, 30 decembrie 2014, 5:45)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      asa vorbesc si bugetarii aia intrati pe naspa in primarii sau altele aia cu 3 diplome la Kg. Ce ne trebuie noua autobenzi si infrastructura ? Sa avem noi acum matzul plin si asistatii sa aiba ce bea si rest floare la ureche! Voi nu intelegeti ca prin infrastructura se asduc investitorii? Mai multe locuri de munca , mai putin asistati, mai multe incasari la buget...... Ai fost vreo data pe autobenzile din Ungaria sau Europa civilizata? Lasa ca-i tinem ziua lui Ponta pe stadionul Ntional si facem referenduri de zeci de milioane de euro. Cu tine oricum nu se poate discuta.... De ce naiba nu mergeti la rusi si ne lasati in pace?
  • +8 (14 voturi)    
    Votăm P$D ! (Marţi, 30 decembrie 2014, 7:11)

    Amoredivino [utilizator]

    "V-am lăsat săraci și proști și v-am găsit și mai săraci și mai proști!"
    Brâncuși
  • -9 (11 voturi)    
    Mostenirea basescu (Marţi, 30 decembrie 2014, 7:45)

    gigighio [utilizator]

    Marele cugetator a fost de nshpe ori ministru si presedinte . Cugetarea sa clasica a fost : tara nu are nevoie de autostrazi ! ! !
    • +4 (4 voturi)    
      Mostenirea Boagiu! (Marţi, 30 decembrie 2014, 12:08)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui gigighio

      Se cam termina autostrazile incepute de Anca Boagiu (guvernul Boc si mostenirea lui Basescu). Asta este greaua mostenire primita de USL. Sa vedem ce panglici o sa mai taie Ponta in viitor, ca de acum incolo urmeaza mostenirea Ponta. Asta este mostenirea Ponta... autostrazi nexam.
    • -2 (2 voturi)    
      Toti (Marţi, 30 decembrie 2014, 12:54)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui gigighio

      Basescu, Boc si Ponta, toti sunt de vina.
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrada si Ponta (Marţi, 30 decembrie 2014, 10:46)

    ClaudiuIvanescu [anonim]

    Nu se lauda Ponta (la investitura) ca daca nu e gata autostrada Ploiesti-Brasov pana in 2014 el nu va mai fi prim ministru :))))
    Trecem peste tampenia acelei autostrazi, sa ne mai uitam odata la guvern si minciunile sale :)))
  • -6 (6 voturi)    
    Foarte bine Ponta (Marţi, 30 decembrie 2014, 13:34)

    mirceapop [utilizator]

    Spre deosebire de alianța Departe de Adevăr, măcar Ponta a dus proiectele contractate la final, indiferent ca acele contracte nu s-au semnat sau nu in mandatul sau.
    Încetul cu încetul lucrurile avansează, putea sa facă si el cum a făcut deșteptul de Dobre, si nici acuma nu aveam deschisa autostrada către Constanta.
    Ca sa va aduc aminte - in 2004 s-a semnat contractul pentru autostrada Transilvania, au început lucrările in 2004, dar in 2005 s-au întrerupt lucrările pentru renegociere. Au reînceput lucrările in 2007 - si conform cu noul contract, s-a plătit pe bon ajungând la 1.2 miliarde euro pentru 64 de km deschiși spre circulație.
    Nu putea Dobre sa continue contractul semnat in 2004 de Năstase? - poate in 2013 era gata toata autostrada Transilvania la un cost de 3 miliarde de euro, dar … de cineva a dorit sa refacă contractele ca sa fie bine pentru cine trebuia
    Tot in 2004 s-a semnat contractul de execuție pentru autostrada București Brașov, dar in 2005 s-a denunțat contractul considerând ca PSD-ul a făcut mânăreli si si-a luat comisioanele. De atunci pana acuma, aceasta autostrada stagnează, pentru ca uni au gândit „bine”.
    Ce a făcut rău Ponta - nu a pregătit terenul pentru Sibiu pitești, si nu a dat drumul la Timișoara / Lugoj si Lugoj Deva.
    Ce a făcut bine - A reușit sa pornească Sebeș / Turda, si Gilau / Nadael.
    Sper ca la anul sa contracteze Câmpia Turzii – Tg Mures, si Nadasel / Suplacu de barcau
    Mie îmi plac prim miniștrii care termina si ceea ce încep alții, si nu contesta totul.
    Sper sa rămână premier pana in 2016 - sa vedem Sibiul legat de vama Nădlac prin autostrada. Cred ca ar fi o mare realizare pentru Ponta
    • +3 (3 voturi)    
      Tu gandesti? (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:23)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mirceapop

      Ce a dus la capat? In afara de Constanta - Pitesti si Deva - Sibiu, nu vad altceva ce se poate numi "autostrada". Bucatele, petice poate...
  • +5 (5 voturi)    
    calcule simple, rezultate urate (Marţi, 30 decembrie 2014, 13:38)

    Vlad-I [utilizator]

    Spania are o suprafata dubla decat Ro si are 14.981 km de autostrada si sosele de mare viteza, deci, comparativ la suprafata ro ar avea 7,5 mii km, iar in ritmul de 50 de km an, pe care il facem, avem nevoie de 140 de ani ca sa ajungem la nivelul de azi al spaniei. (deci, nici nepotii dv. nu vor prinde ceace alti deja au) De mentionat ca spania are o densitate de populatie de 80 pe km patrat si noi avem 100, deci, noi am avea nevoie chiar de o densitate mai mare de autostrazi, Sp. are 90% un tinut muntos, deci mai greu de construit autostrazi.
    • +1 (1 vot)    
      Raspuns Vlad 1 (Miercuri, 31 decembrie 2014, 7:33)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

      Ai dreptate dar mai e un aspect grav- lipsa de autostrazi din Romania corelata cu abundenta de masini ( in special de luxe de mare viteza) duce la o multime de accidente f grave.cat am stat in Spania nu am vazut nici un accident grav nu ca la noi in care la Tv apar tot timpul accidente grave cu victime Pt toate acestea trebuie felicitati Ponta/Sova - PSD
  • +4 (4 voturi)    
    Ma distreaza ceea ce unii numesc astea "autostrazi (Marţi, 30 decembrie 2014, 20:33)

    LiviuX [utilizator]

    Eu unul nu vad decat 2 (sa zicem 3...) pe harta: Sibiu - Deva si Constanta - Bucuresti - Pitesti (cu ramificatia spre Ploiesti 3). Nu inteleg cum poate fi numita "autostrada" o bucatica de cativa km care duce de nicaieri pana nicaieri. Adica Cluj - Campia Turzii, Nadlac - Pecica, Arad - Izvin (dar unele nici macar nu ajung pana in punctele mentionate) sunt autostrazi? Poate cel mult bucatele... Ce trafic poate exista pe o astfel de bucata? Aici imi pare rau, dar "dumitrica" are dreptate: astea nu sunt si nu au cum sa fie rentabile. Ori faci autostrada de ex. Constanta - Nadlac, ori te lasi pagubas. In felul asta, cu cativa km /an, numai bine pana mai faci un tronson va trebui deja refacut precedentul, si tot asa, nu va fi in veci gata! Si sistemul asta de licitatii e total aiurea si el: Ce e aia fiecare tronson de 10km cu alta firma? Ori lucrezi cu o firma ori nu! Cineva zicea de Canada. Pai daca aia ar fi contractat cate o firma pentru fiecare 10km de autostrada (si sa mai si refaca licitatiile!), ar fi lucrat cu sute sau chiar mii de firme! Cine face asa ceva? Si te mai si lauzi si tai panglici pentru cate 10km care duc de nicaieri pana nicaieri!
  • +4 (4 voturi)    
    Despre Autobenziile Romänesti (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:09)

    sandeltm [utilizator]

    Care este diferenta dintre Autostradä si o Autobandä ??? In Romania ca sa vinä firme sträine sä construiascä autobenzii trebuie sä impartä cästigul cu mafiotii de romänii ca sä poatä construi .Cea ce nui convine la nimenii sa se apuce de aceastä lucrare .De concesionat nu ia nimenii portiunii de autobandä care nu sant circulate puternic non-stop !!!. Km 0-Km115 Frankfürt Oder -Varsovia Autobandä de beton armat 28 cm 2 benzii dus 2 intors 1mrd 300 mil pe banii firmei facut de la A-Z in doar 2 ani si concesionat pe 30 ani .!!! Firma STRABAG a facuto .
    • +4 (4 voturi)    
      Cum??? 115km si o singura firma??? (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:59)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui sandeltm

      Total gresit, trebuiau cel putin 10 firme, refacute licitatii. Asa cum pot lua mai multi spaga, comisioane, cum sa satisfaci mafiotii politici?
  • +4 (4 voturi)    
    Bilantul autostrazilor =guvernarile repetente !!! (Marţi, 30 decembrie 2014, 21:29)

    andreesanu [utilizator]

    Indivizi adusi de valul strazii ,golanasi de mahala ,mistocari ,tirie briu, vintura lume ,neica nimeni ,capete seci adunate gramada in asa zisi guvernanti ,rezultatul celor 4 guverne niste parodii de doi lei ,golaneli ,fuseraie,aranjamente ,penibilitati si fapte penale ,ce bilant ,care bilant ???,parca-i blestem ce-au nfacut deja este stricat deteriorat,paguba pe toata linia si iresponsabilitate .
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 31 decembrie 2014, 7:21)

    LiviuDrula [anonim]

    Mi se pare normal ca acest guvern incapabil sa nu investeasca in infrastructura mai ales cand o mare perioada de timp nulitatea Sova coordona acest departament Pe Ponta nu-l interesa decat plimbarile in strainatate, certurile cu Basescu aparitiile la Tv , Pe Ponta il caracterizeaza mitomania lasitatea si setea de putere fara sa aiba baza.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version