​HARTI Strategia autostrazilor incepand cu 2015: Pitesti-Sibiu, autostrada din start / Targu Mures - Iasi, singura autostrada "fazata" / Comarnic - Brasov, termen pana in 15 februarie pentru semnarea contractului. PLUS: Cate o a treia banda pe drumurile nationale de pe Valea Oltului si Valea Prahovei si un nou Drum national de la Campina la Sacele

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 13 ianuarie 2015, 17:46 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Autostrazile si DXurile din MPGT propuse incepand cu 2015
Foto: Ministerul Transporturilor
 documente
Pitesti - Sibiu va fi construita din start ca autostrada, proiectul Comarnic - Brasov are termen de la premier pana in 15 februarie pentru a se semna sau nu contractul de constructie, iar autostrada Targu Mures - Targu Neamt - Iasi va fi singura autostrada "fazata" - drum expres transformat apoi in autostrada - din strategia autostrazilor incepand cu 2015 prezentata marti la Ministerul Transporturilor. Pana in 2018, obiectivul Romaniei - potrivit premierului Ponta - este ca Moldova si Muntenia sa fie legate fiecare prin autostrada cu Transilvania. Pentru tot ce si-a propus Romania am avea nevoie de circa 28 de miliarde de euro, insa banii nu prea ies la socoteala.

Pitesti - Sibiu va fi realizata ca autostrada din start


Pitesti - Sibiu va fi construita din start ca autostrada in anii ce urmeaza, autoritatile renuntand la ideea de a construi proiectul in mod "fazat", initial ca drum expres cu posibilitatea ulterioara de extindere la autostrada, dupa cum reiesea din prima varianta de Master Plan prezentata in octombrie anul trecut. 

Noul anunt a fost facut de Ministrul Transporturilor Ioan Rus in cadrul unei conferinte la care a participat premierul Victor Ponta, ministrul fondurilor europene Eugen Teodorovici si ministrul Finantelor Darius Valcov si in care a fost prezentata strategia autostrazilor pentru perioada 2015 - 2016, componenta ce se va regasi si in varianta finala a Master Planului General de Transport.

"Am facut analize, para-analize si pana la urma am renuntat la ideea de a face autostrada fazata [n.r. - intai drum expres si ulterior dezvoltat la standard de autostrada]. Am constatat ca avem bani sa facem Sibiu-Pitesti direct autostrada", a declarat Rus, confirmand ceea ce HotNews.ro a scris despre Sibiu - Pitesti in luna decembrie.

"In zona respectiva de munte, inalta, este complicat sa refaci santierele si s-o tranformi din drum expres. Am analizat cu maximul de corectitudine si vom intra direct la autostrada", a mai spus Rus.

In ceea ce priveste demararea lucrarilor pe acest tronson, totul tine si de atribuirea contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate, atribuire care ar urma sa aiba loc in luna februarie, potrivit informatiilor furnizate de autoritati.

Intrebat de HotNews.ro daca autostrada Pitesti - Sibiu este prioritatea zero in anii ce urmeaza intre proiectele finantate din bani europeni, ministrul Rus a evitat un raspuns transant. Cu toate acestea, premierul Ponta a precizat ulterior ca obiectivul Romaniei este ca pana in 2018 sa aiba regiunile Moldova si Muntenia fiecare legata printr-o autostrada cu Transilvania, indicand proiectele Sibiu - Pitesti, Targu Mures - Iasi si Comarnic - Brasov.

Cu toate acestea, avand in vedere complexitatea proiectului si ca realizarea Studiului de Fezabilitate ar putea dura o perioada mai mare, constructia autostrazii ar putea sa se intinda pe doua exercitii financiare si sa fie terminata complet undeva dupa 2023.

Comarnic - Brasov, termen pana pe 15 februarie pentru a lua o decizie - Ori la bal, ori la spital

De mai bine de doi ani a fost demarata procedura de contractare in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov (58 km), iar de un an de zile Guvernul sta in stand-by sa si semneze contracul cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor.
Dupa atata timp in care diversi oficiali au vorbit de termene dupa termene iar nenumarate zvonuri dadeau afacerea ca si picata, Guvernul a decis sa puna piciorul in prag: o decizie privind proiectul trebuie luata pana in 15 februarie.

"Pana pe 15 februarie, trebuie sa spunem companiilor care au castigat prima faza a procedurii 'semnam' sau 'nu semnam', pentru ca nu mai putem sa stam", a declarat Victor Ponta, marti, la Ministerul Transporturilor, subliniind ca pe marginea strategiei de autostrazi e nevoie si de un acord politic intre toate partidele parlamentare.

"Daca nu exista un acord, nu are rost sa pornim. Contractul nu se termina in trei ani, e vorba de obligatii pe 30 de ani ale statului, ori daca cineva zice ca nu e bine si opreste cand vine la guvernare, nu are rost sa-l mai pornim, ca patim ca si cu autostrada Transilvania. Daca toata lumea este de acord, il facem. Este o chestiune de responsabilitate si, din punctul meu de vedere, ar trebui sa pornim proiectul", a mai spus Ponta, anuntand ca pe site-ul Ministerului Transporturilor vor fi prezentate in cel mai scurt timp toate datele publice privind stadiul negocierilor, precum si care sunt obligatiile constructorului si cele ale statului.

"Vreau, pe 15 februarie, dupa ce toata tara stie, dupa ce toti reprezentantii politici si nepolitici stiu cat ne costa, cat dureaza, care sunt obligatiile noastre, care sunt obligatiile companiilor contractoare, pe 15 sa spunem 'da' sau 'nu', semnam contractul si se apuca de treaba", a mai spus Ponta, lasand sa se inteleaga din declaratiile sale ca intarzierile din cadrul negocierilor se datoreaza si declaratiei facute de fostul presedinte Traian Basescu ce a spus ca are cunostinte de fapte de coruptie care s-ar fi petrecut in cadrul negocierilor.

"Am intrebat structurile statului, nu exista nicio fapta de coruptie si nicio sesizare de coruptie, dar a fost o declaratie politica, prosteasca", a spus Ponta.

Singura autostrada "fazata" din strategie: Targu Mures - Targu Neamt. Apoi pana la Iasi va fi autostrada din start. Termenul estimat: 2018


Intre autostrazile noi si prioritare pentru urmatorii ani se regaseste si ruta de la Targu Mures peste Carpatii Orientali pana la Iasi.

Potrivit ministrului Ioan Rus, autostrada va fi una fazata, in ideea in care pe traseul Targu  Mures - Targu Neamt se va face intai un drum expres, ce ulterior va fi extins la standard de autostrada.

"Ne costa aproape 3 miliarde de euro si asa", a spus Rus, precizand ca legatura intre Ungheni-Iasi-Targu Neamt va fi construita din start ca autostrada. El a indicat un termen orientativ anul 2018.

De altfel, premierul Ponta a clarificat ulterior ca obiectivul Romaniei este ca pana in 2018 Moldova sa fie unita cu Transilvania pe aceasta ruta.

FOTO - Autostrazile si Drumurile Expres din MasterPlan incepand cu 2015



Autoritatile vor sa construiasca o a treia banda pe drumurile nationale DN7 si DN1 de pe Valea Oltului si Valea Prahovei

Pana la demararea concreta si finalizarea proiectelor de autostrada pe Valea Oltului (Sibiu - Pitesti) si pe Valea Prahovei (Comarnic - Brasov), autoritatile de la transporturi au anuntat marti ca au in plan o serie de masuri pentru actualele drumuri nationale din aceste zone.

Astfel, ministrul Ioan Rus a anuntat ca incepand din 2015 se va demara realizarea unei a treia benzi pe Drumul National 7 de pe Valea Oltului, o banda care va fi construita acolo unde se poate si care va alterna pe un sens sau altul. "Asa incat in loc sa stai 50 de km in spatele unui tir, stai doar 3 km si apoi depasesti", a explicat Rus.

Asemanator, Rus a explicat ca se va face si pe actualul DN1 de pe Valea Prahovei acolo unde exista posibilitate si ca o a treia banda de circulatie va fi realizata.

FOTO - Problemele critice in reteaua de drumuri




DN 1V - Inca un Drum National pentru cei care vor sa treaca Valea Prahovei

In plus, drumul judetean DJ102l Campina - Sacele pe Valea Doftanei va fi transformat in Drum National (DN1V) si va deveni o alternativa la actualul DN1 si DN1A pentru cei care vor sa traverseze zona Valea Prahovei, dar nu au treaba la statiunile din zona.

Toate aceste masuri ar urma sa fie implementate incepand cu 2015 si cu finalizare in 2016, potrivit ministrului Rus.

FOTO - Autostrada Comarnic - Brasov (cu maro) si noul drum national DN1V (cu rosu)



Ce autostrazi spune Ministrul Transporturilor ca vor fi gata in 2016

In prezentarea strategiei autostrazilor pentru anii ce urmeaza, ministrul Ioan Rus a prezentat si harta cu proiectele asa cum reiese ea in varianta finala a Master Planului General de Transport. Conform acesteia, incepand cu 2015 in Romania va avea in plan sa faca 725 km de autostrada, 184 de km de autostrada "fazata" [n.r. tronsonul Tg. Mures - Tg. Neamt] si 1.809 km de drum expres. Toate aceste proiecte ar urma sa costa aproape 28,7 miliarde de euro. (detalii mai jos).

In ceea ce priveste proiectele de autostrada care au sanse sa se termine pana in anul 2017, Ioan Rus a enumerat o serie de tronsoane, unele care se afla in lucru si, intr-adevar se pot finaliza pana atunci, dar si altele care fie nu au nici macar studiul de fezabilitate inceput, fie au aparut peste noapte pe harta autostrazilor.

Astfel, Ioan Rus a precizat ca pana in 2016 vom finaliza Sibiu-Nadlac [n.r. in prezent sunt in lucru toate tronsoanele pe acest traseu], Cluj-Bors, fara tronsonul Mihaesti-Suplacu [n.r. un lot este in executie, un alt lot este in curs de licitare] si Cluj-Tg Mures [n.r. de fapt este vorba de Campia Turzii - Tg. Mures, tronson scos la licitatie ce urmeaza sa fie atribuit in lunile ce urmeaza.

Din ciclul "In doi ani terminam autostrazi care abia au aparut pe harta"


Dupa aceste proiecte, insa, firul logicii se rupe. Conform ministrului, tot pana in 2016 ar urma sa fie gata Sibiu - Brasov si Brasov - Bacau [n.r. realizarea Studiilor de Fezabilitate in ambele cazuri a fost scoasa la licitatie, dar contractul nu a fost atribuit. De la SF pana la contractarea lucrarilor mai e de asteptat]. In plus, conform calculelor estimative din MPGT, numai Brasov - Bacau ca autostrada ar urma sa coste 2 miliarde de euro, o valoare enorma pe care nu avem de unde sa o acoperim, cel putin nu in urmatorii opt ani.

Si la final, tot conform ministrului, in 2016 ar trebui sa fie gata si drumul expres Targu Mures - Fagaras, un proiect total nou, neprezentat pana acum in MPGT, practic rasarit pe harta peste noapte. Pe harta prezentata la conferinta se precizeaza ca in prezent este pregatita documentatia de scoatere la licitatie a Studiului de Fezabilitate, nici vorba de o finalizare a constructiei pana in 2016 sau chiar 2017.

Master Planul General de Transport trebuie adoptat printr-o lege si printr-un consens politic intre toate partidele

In ceea ce priveste varianta finala a Master Planului General de Transport, documentul de capatai pentru infrastructura tarii pana in 2030 si in baza caruia vom putea accesa fondurile europene in perioada 2014 - 2020, Ioan Rus a declarat ca acesta va fi prezentat in luna februarie comisiilor de transport din Parlament pentru ca apoi acesta, impreuna cu planul de implementare a proiectelor, sa fie adoptate printr-o lege.

Premierul Ponta a precizat ca Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii Ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor pe termen lung.

Autoritatile renunta la ideea schimbarii coridoarelor TEN-T Core si Comprehesive intre ele pe teritoriul Romaniei


Fata de informatiile prezentate la ultima dezbatere publica pe baza componentei rutiere din Master Planul general de Transport, autoritatile romane au precizat ca intentia Romaniei de a incerca sa schimbe coridoarele TEN-T Core si Comprehesive intre ele pe teritoriul tarii nu se va mai materializa si ca noua strategie de autostrazi va continua pe actuala harta TEN-T Core si Comprehesive din tara noastra.

Intrebat de HotNews.ro daca instantia de a schimba coridoarele intre ele se mentine, ministrul Rus a raspuns: "Deocamdata nu. Daca acum e "nu" si maine va fi tot "nu", pana la urma va fi nu de tot".

Reamintim ca in prima varianta a MPGT-ului prezentat public noile proiecte de autostarzi se suprapuneau pe coridoarele TEN-T Comprehesive (extinse/secundare), in timp ce drumurile expres din strategie se suprapuneau cu harta TEN-T Core (centrala/de baza). Astfel, Sibiu - Pitesti de pe Core era initial drum expres, in timp ce autostrazile Sibiu - Brasov, Brasov - Bacau erau pe Comprehesive.

Astfel, autoritatile anuntau ca vor incerca sa pluseze la Comisia Europene schimbarea coridoarelor intre ele la noi in tara, recunoscand ca acest proces va dura cativa ani.

Autostrazi si drumuri expres de 28 miliarde de euro: Avem fondurile europene, apoi un miliard la primarie, unul la prefectura, un factor de multiplicare si ne ies 30 de miliarde la final

In strategia autostrazilor si a drumurilor expres incepand cu 2015, autoritatile arata ca toate proiectele ar urma sa coste peste 28,6 miliarde de euro.

Practic, cei 725 de km de autostrazi planificate ar urma sa coste 10,6 mld euro, singura autostrada "fazata" din plan ar urma sa coste 2,94 mld euro, iar cei 1.809 km de drumuri expres ar urma sa coste 9,6 mld euro.
Ministrul Ioan Rus a detaliat ca Romania se bazeaza pe fondurile europene in cuantum de circa 1 mld de euro ramasi pe perioada 2007-2013 [n.r. pe care ar trebui sa ii absorbim integral pana la finalul acestui an] si 5 miliarde de euro pe noul exercitiu financiar 2014 - 2020 [n.r. o cifra care difera cu mult fata de cele 3,3 miliarde de euro detaliate in proiectul transmis de Romania la Bruxelles].

La aceste fonduri s-ar mai adauga inca 1 miliard de euro adunati din acciza la carburant plus incasari mai mari din vanzarea rovinietei, autoritatile propunandu-si sa ia masuri pentru o mai buna colectare.

In plus, autoritatile se bazeaza pe inca circa 3 miliarde de euro din diverse proiecte realizate in concesiune sau parteneriate publice-private, asemanatoare cu celebrul Comarnic - Brasov care acum sta pe muchie de cutit si are sanse sa pice cu totul dupa peste doi ani de proceduri.

In total, potrivit explicatiilor ministrului Rus, Romania ar dispune de circa 10 miliarde de euro.

"Exista si sursa BEI, BERD, Banca Mondiala pe care nu le-am valorificat cum se cuvine", a mai afirmat ministrul Transporturilor, facand referire la potentiale imprumuturi.

De restul pana la 28 de miliarde Ion Rus a incercat sa faca o paralela cu planul de investitii prezentat de presedintele Comisiei Europene Jean Claude Junker si a vorbit de un factor de multiplicare.

"Am vorbit cu domnul Valcov si trebuie sa gasim aranjamentele financiare necesare incat etapizand aceste 10 miliarde pe care i-am putea avea, asa cum programul Junker cu 30 de milioane se rostogoleste si face 300, si noi putem sa rostogolim 10 miliarde si sa facem 30 de miliarde 100%. Eu sunt extrem de optimist", a spus Rus.

Cu toate acestea, explicatiile ministrului din prezentare, precum si raspunsurile oferite la intrebarile adresate de jurnalisti ulterior nu au convins asupra viabilitatii planului.

Pana una alta, cert este ca Romania se poate baza in urmatorii opt ani pe circa 3,3 miliarde de euro pentru rutier, daca ne uitam la detaliile defalcate din proiectul Programului Operational Infrastructura Mare, sau pe circa 5 miliarde de euro daca este sa luam in calcul declaratiile autoritatilor de la transporturi. Restul de sume, desi unele posibile, nu sunt batute in cuie.

FOTO - Drumurile expres din strategia rutiera din master Plan




Decizii privind cele mai importante licitatii in curs, in lunile ce urmeaza

Prezentarea facuta marti la minister a facut lumina cu privire la un aspect presant in ceea ce priveste licitatiile lansate pentru constructia de autostrazi sau de revizuire a unor Studii de Fezabilitate importante, licitatii cu foertele deschise, dar inca neatribuite.

Studiu de fezabilitate - Sibiu - Pitesti
Oferte deschise in 14.11.2014
Termen de atribuire: februarie 2015

Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras
Oferte deschise in 24.10.2014
Termen de atribuire: ianuarie 2015

Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov-Bacau
Oferte deschise in 24.10.2014
Termen de atribuire: februarie 2015

Constructia autostrazii Campia Turzii - Ogra - Targu Mures (2 contracte)
Oferte deschise in 05.09.2014 / 19.09.2014
Termen de atribuire: ianuarie 2015

Din pacate, despre licitatia privind constructia (finalizarea lotului construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel) Bors - Suplacu de Barcau, desi ofertele au fost deschise in 24.07.2014, autoritatile nu au prezentat un termen estimat pentru atribuire.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
49898 vizualizari
  • +21 (25 voturi)    
    ... (Marţi, 13 ianuarie 2015, 17:59)

    dragos234 [utilizator]

    Nu e nicio autostrada sau drum expres catre Bulgaria, iar Comisia Europeana finanteaza numai coridoarele de transport europene prevazute in TEN-T. Aceast Masterplan sau ce-o fi e ridicol si nu va fi acceptat de UE.
    • +22 (26 voturi)    
      Ora de desen (Marţi, 13 ianuarie 2015, 19:42)

      IulianDiamandi [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      Iar au gasit astia cutia cu creioane colorate! Ce le mai place sa deseneze!
      Daca le iei cariocile din mana sa-i vezi ce incep sa tipe precum copilul rasfatat....
      • +9 (13 voturi)    
        Nu sunt desene, sunt caricaturi (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:25)

        Serban. B [anonim] i-a raspuns lui IulianDiamandi

        Ai una bucata tara si iti bati joc de ea fircalind tot felul de chestii.. din 4 in 4 luni.
        • +6 (10 voturi)    
          Dezvaluire: "Expresurile maresc sansa de accident" (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 3:04)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

          Drumurile Expres, propuse masiv de Ioan Rus, desi seamana cu niste autostrazi carora le lipsesc podurile vor fi taiate de multe cai agricole de unde tractoare, carute, combine, pietoni, biciclisti vor traversa la nivel in intersectii legale expresurile pentru ca alta solutie nu au.

          Asemenea abordare creste riscul accidentelor intrucit, drumurile rapide netrecind prin localitati, soferii au tendinta sa circule cu viteza maxima admisa si la fel de putin concentrati cum sunt pe autostrazi. Mergi cu peste 100 km/h si deodata, fara sa iti dea prioritate, iti iese in fata un tractor cu doua remorci, caruta sau biciclist venind dintr-un drum agricol prin cimp ce se intretaie cu expresul. In final vor fi asa multe accidente incit mai pe la toate intersectiile se va impune constructia de poduri la costuri mai mari decit daca s-ar face odata cu expresul. Ideea nu este buna, soselele de viteza ale lui Rus fac mai mult rau decit bine.
          • +3 (5 voturi)    
            Aha, si ce propui mai .... dimitrica? (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 7:33)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Argon

            Autostrazi ai spus ca nu-i nevoie, acum nici drumurile expres nu-s bune. Bine ca-s bune actualele carari pe care culme, merg si tractoarele tale, si flaitoanele, si pietonii, si animalele, si scolarii si toti betivii de pe la sate.
            Cum se face ca la altii sunt si autostrazi si drumuri express, in lung si-n lat si vai doamne ce rau le mai merge...genocid curat....eu unul nu-mi dau seama. Imi vine sa plang cand vad ca fac 1000km in 8 ore cu pauza de masa la restaurant.
        • -1 (7 voturi)    
          Tabelu ce arunca in aer tot ce stiai de autostrazi (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 7:57)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

          Adresa tabelului care arata cit trebuie sa fie lungimea totala a autostrazilor din Romania pentru a egala la numar masini pe kilometru fiecare din cele peste 80 tari listate:

          https://app.box.com/TableCountriesHighwaysLength

          (accesati linkul, va genera un preview dupa care dati Download pentru a descarca fisierul Excel original pe care puteti realiza ce filtrari, ordonari, calcule si statistici doriti).

          Dupa cum veti remarca, tarile cu densitate sporita a masinilor pe km^2 au si multi km autostrada la mia de km patrati. In Romania desimea vehiculelor pe km^2 este redusa si in consecinta nu se justifica asa lungime extinsa totala pentru autostrazi si sosele expres. Actuala retea de cai nationale nu este suprasolicitata.

          Pe masura ce se construiesc autostrazi, numarul masinilor pe km scade si astfel pe umerii a tot mai putini soferi cad taxele de intretinere (si constructie) a fiecarul km.

          Subtabel cu nr. km autostrada pe care ar trebui sa-i aiba Romania pentru a egala fiecare din tarile listate:
          =============================
          Bulgaria --- 957 km
          Coreea de Sud --- 1032 km
          Olanda --- 1224 km
          **Germania --- 1287 km
          Portugalia --- 1524 km
          Ungaria --- 1896 km
          Albania --- 2036 km
          Marocul --- 2151 km
          Spania --- 2622 km
          Croatia --- 3268 km
          Cuba --- 5279 km
          (nu este eroare, ca si Spania sau Albania, Cuba poseda o lungime totala de autostrada exagerata in comparatie cu numarul masinilor).

          Concluzie:
          Nu are logica sa scadem sub Germania la densitate masini pe km autostrada adica sa depasim 1287 km. Daca croatii, ungurii, portughezii, albanezii, etc. au facut-o este treaba lor, banii lor. Nu trebuie sa copiem aceste exemple ale construitului nejustificat.
          • +1 (5 voturi)    
            info gresite (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 10:50)

            ruddy [utilizator] i-a raspuns lui Argon

            Germania numai cu A3 are vreo 800 de km, nu vad cum sa fie in total 1287 avand in vedere ca mai sunt cel putin 2 autostrazi la fel de lungi, propaganda aiurea D-le/D-na Argon. Si problema nu este nr de km ci de fapt sa fie o legatura rapida intre toate provinciile istorice si sa nu mai faci 14 ore pentru 700 km Iasi - Timisoara de ex.
            • +1 (3 voturi)    
              Nu e gresit...please read (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 13:56)

              Gelum [utilizator] i-a raspuns lui ruddy

              citez "nr. km autostrada pe care ar trebui sa-i aiba Romania pentru a egala fiecare din tarile listate" .

              Adica, raportat la nr de masini, densitate, etc, mai mult de 1287 de km de Autostrada pentru Romania nu se justifica. In sensul asta trebuie citit tabelul.
            • +3 (3 voturi)    
              Corect (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 14:17)

              FaneBabanu [utilizator] i-a raspuns lui ruddy

              Cei care au mers cu masina in Germania stiu foarte bine ca a compara sistemul de autostrazi din Germania cu Romania e ca si cum s-ar compara o strada recent asfaltata cu o ulita din varful muntelui pietruita cu balastru. Am trecut recent prin Croatia si am ramas uimit ce autostrazi au. Sa fim seriosi, se merge cu masina perfect prin restul Europei iar in momentul in care ai trecut granita la noi in tara incepe calvarul denivelarilor , gropilor si a nesigurantei.
        • +1 (1 vot)    
          ... nu o fac ... (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:38)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

          .... pe gratis !!!
    • +4 (8 voturi)    
      Centura Bucuresti (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:42)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Cu o raza suficient de mare, centura Bucuresti poate ajunge la Dunare si-am rezolvat si legatura cu Bulgaria.
      • +3 (5 voturi)    
        Haha, centura Bucuresti cu raza... (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 4:55)

        Serban. B [anonim] i-a raspuns lui cenzuratul

        1 si 2 si 3 si 4,

        Raza soareluui, floarea soareluui,..
        Centura bucurestiului e pe fundul Dunarii, dar pe dunare n-o doare :) cum am zis.. harta Romaniei cu autostrazi pe ea = caricatura
    • +7 (7 voturi)    
      astia se contrazic la secunda (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 8:00)

      Mishi [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Autostrada Pitesti-Sibis: "In zona respectiva de munte, inalta, este complicat sa refaci santierele si s-o tranformi din drum expres .... vom intra direct la autostrada"

      Autostrada Tg. Mures- Tg. Neamt ("peste Carpatii Orientali "): " se va face intai un drum expres, ce ulterior va fi extins la standard de autostrada "

      ...e cam clara treaba
  • +20 (22 voturi)    
    hai cu studiu (Marţi, 13 ianuarie 2015, 18:12)

    xox [utilizator]

    Studii de fezabilitate platite a cata oara, nesimtire maxima, isi bat joc de banii de la buget si de vietiile noastre. Rusine

    Ar fi frumos ca ministrul transporturilor sa fie platit pentru realizari a numarului de km real de autostrada, nu pentru desene. Traim in 2015 totusi, jos galgara...
    • +8 (10 voturi)    
      Hai cu matematica ! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 21:26)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui xox

      Nu stiu cum pastele ... le iese km de autostrada la niste sume astronomice (10,580 miliarde de euro/725 km autostrada = 14,6 milioane euro/km), in conditiile in care in urma cu niste ani s-au impus niste standarde de cost cam la jumatate din suma asta...

      Mai lasati, mai, furaciunile, ca s-au umplut puscariile ! Mai bine pregatiti cateva puscarii noi inainte de a semna astfel de contracte ! HOTILOR !
  • +15 (17 voturi)    
    Ce desene frumoase (Marţi, 13 ianuarie 2015, 18:24)

    bigbrother [utilizator]

    Si ce vorbe frumoase, ce de bani si..cam atat. Ca Stan Patitul, ar trebui sa suflam si in iaurt cand vine vorba de infrastructura Romaniei. An de an apare cate un Master Plan de transport, frumos colorat, cu linii mari si mici, punctate sau ingrosate, dupa preferintele fiecarui ministru. An de an ni se promit zeci si chiar sute de km de autostrazi si drumuri express. Si an de an nu se intampla nimic, fiecare politician acuzandu-i pe altii pentru incompetenta lor.

    Ce va fi mai "distractiv" la acest plan este ca astea vor fi preturile de pornire. La modul in care se fac contractele (si apoi dispar) am sentimentul ca vom plati dublu, in cel mai bun caz. Fara un picior in prag al UE, "bajetii dastepti" ar face prapad in buget, de altfel pusculitia fiecarui politician, prietenii stiu de ce. Dar pentru ca nu vor putea misca prea mult in front, vor face acte aditionale cu care vor seca bugetul. Apoi vor bloca in instanta, vor contesta, vor amana lucrarile pana cand le iese pasenta.

    Si uite asa vor trece alti zece ani si vom avea probabil inca 100 de km de autostrada si atat. Si asta pentru ca in tara asta coruptia este atat de mare la varf incat suntem deja "marcati" pe harta internationala cu celebrul citat: "Lasati orice speranta, voi cei ce intrati aici."

    Felicitari celor care au facut hartile, sunt foarte frumoase.
  • +12 (16 voturi)    
    Eu chiar nu inteleg (Marţi, 13 ianuarie 2015, 18:33)

    mr_mojo [utilizator]

    De ce mai vorbeste despre asta actualul guvern!
    Ar trebui sa se retraga in liniste, sunt compromisi complet. Nici ei nu mai cred in ei; pierdem timp cu fiecare zi in care acest guvern exista.
  • +6 (10 voturi)    
    Inca un desen color (Marţi, 13 ianuarie 2015, 18:39)

    Curioso [utilizator]

    Vad ca se executa drumuri express pentru tancurile rusesti spre Bucuresti...
  • +15 (15 voturi)    
    strategia e simpla . FARA AUTOSTRAZI (Marţi, 13 ianuarie 2015, 19:20)

    mnicku [utilizator]

    ei circula cu elicopterul si in coloana oficiala in timp ce fraierii muritori de rind per pedes sau in masini ca fraierii cite 10 ore. aceeasi poveste in fiecare an.

    Vom avea autostrazi cind ei nu vor mai fura . e simplu
  • +9 (13 voturi)    
    inca o prostiora de la guvernu CUCU !! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 19:24)

    HOPA [utilizator]

    Avwm dar noi romani si in specil acest guvern care nu aguvernat decit la TV.SA NE PROMITA MULTE DAR NU FACE NIMIC !!DAR NIMIC !!
    Am mai spus de numarate ori pe noi romani ca narie avem 3 probleme mari !
    1. Miorita
    2.Mesteru manole
    3.Catelus cu paru cret !
    Acum suntem la puctu (2)mesteru manole !!
    multumesc si aveti grija de voi comunisti vegheza !
  • +13 (15 voturi)    
    a treia banda? (Marţi, 13 ianuarie 2015, 19:25)

    bogdanlungu [utilizator]

    "Cate o a treia banda pe drumurile nationale de pe Valea Oltului si Valea Prahovei" de cand drumurile nationale de pe valea oltului si valea prahovei au cate doua benzi pe sens? sau se vorbeste despre o banda care sa fie folosita alternativ?
    • +7 (7 voturi)    
      da (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:08)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      pentru ca, de regula, cand spui despre un drum ca are "n benzi" si omiti sa spui "pe sens", se intelege "in total". :)
    • +11 (13 voturi)    
      Probabil (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:25)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      Probabil este vorba de a treia banda de hoti, ca doua nu ajung, e trafic mare !
    • +10 (10 voturi)    
      adica (Marţi, 13 ianuarie 2015, 21:06)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      alternativ din loc in loc pe unu din sensuri vor fi 2 benzi ca sa poti depasi tirurile
      Nu ar fi rau daca locul de 2 benzi ar fi ok de lung sa poti depasi
  • +13 (13 voturi)    
    Dupa pactul cu Apararea vine pactul cu drumurile.. (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:03)

    Gigi Kent [utilizator]

    Am o rugaminte minimala pentru politicieni. Pentru toti. Iohannis, Ponta etc. Sa nu mai fie prosti si sa nu ne mai ia si pe noi de prosti. Vad ca se fac pacte unul peste altul pe partea de "cheltuieli" bugetare. Daca nu stiu politicienii nostrii le spun eu. Treaca de la mine, imi fac pomana cu ei si le spun care e problema. Nu poti da 2% la Aparare, 6 % la educatie, 6% la sanatate, construi autostrazi samd cu 32% grad de colectare PIB/Bugetul de Stat. Deci zic sa inceapa onorabilii politicieni cu un pact pentru 40% grad de colectare PIB/Bugetul de stat. Sau e greu sa te legi de hoti ca sunt cei mai mari contributori la campania electorala?
    • +4 (4 voturi)    
      Autostrazi, drumuri, poteci, carari,... (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 10:00)

      GicaGoldan [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Ideie geniala, pact pe combaterea evaziunii fiscale, asta ar insemna triplarea fondurilor, personalului si logisticii DNA-ului. In sfarsit, iata un cetatean cu capul pe umeri. In loc sa trimita minerii in somaj si cu "n" salarii pe card, mai bine i-ar pune sa sparga muntii de la est la vest si de la nord la sud in cateva locuri, ca la asta se pricep. Daca faceau ast de prin '97, cand era ciorbea prim ministru, astazi aveam coridoarele pregatite si nu mai cheltuia guvernul bani aiurea pentru tot felul de studii.
  • +4 (4 voturi)    
    E banda de depasire in zonele montane (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:19)

    Locke Lamora [utilizator]

    Daca prinzi camioane grele te ajuta sa nu stai in coloana.
  • +5 (9 voturi)    
    iasi-tg.mures (Marţi, 13 ianuarie 2015, 20:20)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    este absolut necesara
    Nu mai acceptam sa fim dispretuiti de smecherii dan bucale
  • +9 (9 voturi)    
    De ce drumuri expres si nu autostrazi? (Marţi, 13 ianuarie 2015, 21:22)

    FaneBabanu [utilizator]

    De ce nu se face de la Bucuresti la Suceava autostrada si nu drum expres la cate masini circula pe acolo?
  • +4 (4 voturi)    
    toa'su Rus (Marţi, 13 ianuarie 2015, 22:07)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    apai nu mai bine faceti o autostrada spre Ususau..... ......ul tau !
  • +8 (8 voturi)    
    Rus Ioan & Ponta Viorel doi bursuci pe o foaie de (Marţi, 13 ianuarie 2015, 22:28)

    Plagarus [utilizator]

    Cu cat iti petreci mai mult timp raportand ceea ce faci, cu atat ai mai putin timp pentru a face ceva.
    Stabilitatea se obtine cand iti petreci tot timpul nefacand nimic, dar raportand sistematic despre nimicul pe care il faci.(Legea lui Cohn )
  • +12 (12 voturi)    
    Iasi Tg Mures (Marţi, 13 ianuarie 2015, 22:40)

    Tudor87 [utilizator]

    E bine ca ti-ai dat seama bolsevice, ca poti face doua autostrazi care sa traverseze Meridionalii la o distanta de 50 km una de alta si nu se poate face o autostrada care sa traverseze Orientalii. Inspirat ardeleanul asta care umple Transilvania de autostrazi si apoi se mira ca Moldova e saraca....Puie Monta!
    • +3 (3 voturi)    
      Plus ca Orientalii au vai mai largi (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 7:36)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Tudor87

      E usor de construit comparativ cu Meridionalii si defileele de acolo. Treaba bolshevica is stilul clasic de colhoz.
  • +11 (11 voturi)    
    Farsorii din gasca PSD! (Marţi, 13 ianuarie 2015, 23:05)

    hotnewsfil [utilizator]

    O gasca de farsori ordinari isi bat joc de oameni.
    Acestia sunt mizerabili care ocupa locurile cele mai inalte, in parlament si in guvern.
    Un exemplu gretos, de asa-zisi politicieni, care nu au niciun fel de scrupule, este adunatura de impertinenti care ne prezinta, intr-o serie fara sfarsit, harti colorate, cu linii multiple, care ni se vand ca viitoare autostrazi si drumuri principale, realizabile in urmatorii zece ani.
    Acesti sarlatani trbeue sa renunte la aceasta propaganda ieftina, sa nu mai promita umplerea tarii cu autostrazi.
    Ar fi mai credibili daca, pana in 2016, ar face o singura autostrada, care sa lege Constanta de granita cu Ungaria, pe care sa o inceapa imedia, in intregime sau incluzand si ciosvarturile disparate, executate pana acum.
    • +2 (2 voturi)    
      PSD (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 8:35)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Ai spune ca numai ce au preluat puterea de o luna-doua.
      Bataie de joc generala. Sova inca mai sta cu cortul pe autostrada Comarnic - Brasov.
      Nu sunt de ras PSD-istii, nici macar de plans nu mai sunt. Iar Romania intreaga isi merita soarta.
    • +2 (2 voturi)    
      desenili guvernamentale (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:49)

      GicaGoldan [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Io cre'ca Shova o pierdut cutia cu creoane colorate, ca pe contractu' lu' Adelu', sh-astia or gasit-o. Asta-i, daca tot or gasit-o, s-or apucat sa faca desene trasnite, ca frantzujii aia de la, charli, numa' c-o schimbat islamistii in drumuri. Oari cat o costat astea, desenili lu' Shova s'a lu Rus, pui si io o-ntrebare di utilizator di drum.
  • +3 (3 voturi)    
    MasterPlan? (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:13)

    Xerses [utilizator]

    wtf?
    bip..in bip in bip..bip 'n g... de jenibili
    O cautati cu lumanarea stimati politicieni, in frunte cu mr viorel...
  • +3 (5 voturi)    
    Cernauti-Suceava-Ruse (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:15)

    Adi_ro [utilizator]

    Deci pe 180 de km Bucuresti-Brasov drum de 3 ore facem autostrada cu limita de viteza 130, iar pe Suceava-Ruse,E85 aglomerat in draci si plin de radare tot timpul, drum de 516 km facuti in enspe mii de ore, facem drum expres cu limita 100...
    Buna gandire, n-am ce zice. Aaa, am uitat, Bucuresti-Giurgiu nici macar nu e drum expres...
  • +3 (3 voturi)    
    sa-i fie rau lui ca sa-mi fie bine mie (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 9:45)

    tecumseh [utilizator]

    asa s-o fi gandit domnu' rus, ca in ardeal trebuie conditii speciale iar in moldova merge si-asa (mama lor de puturosi). cum altfel sa ramana ardealu' fruncea ? ne miram ca se uita vestul la romani ca la urs, cand noi facem discriminarile astea in propria tara.
  • +4 (4 voturi)    
    Ponta mai vrea niste "comisioane "... (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 10:03)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Se grabeste sa semneze cateva contracte pana cade guvernul...
    O shpaga de aici ...una de dincolo ... si uite asa Maimutoiul , deja e multimilionar !
  • +4 (4 voturi)    
    grafica, design, culoare... (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 10:42)

    benicio [utilizator]

    Ar trebui inchiriata o sala de expozitii si expuse toate hartile astea cu autostrazi desenate frumos, ca tare faine-s. Cu toate ca e pictura naiva. Sau naivi suntem noi daca ne incanta aceste marete masterplanuri. Pe vremuri le zicea idealuri marete ale socialismului.
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns benicio (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 18:32)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui benicio

      Ai dreptate hartiile arata frumos pictate - hirtia suporta orice- cand e vorba sa pui in aplicaere apar proble legate de incompetenta guvernantilor lipsa banilor deoarece nu sunt in stare sa atraga fonduri europene calitatea superproasta a lucrarilor etc- si astfel ajungem sa nu avem infrastructura ca in tarile europene .
  • +2 (2 voturi)    
    Ultima reprezentatie a circului Ponta !!! (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 13:53)

    andreesanu [utilizator]

    Soarta circului Ponta-i clara -falimentul este sigur,pagubasii care au visat cai verzi pe pereti si un os de ros pot sa-si puna pofta-n cui !
    Timpul s-a scurs pentru PSD si sleahta de hiene si cotarle nesatule.
    Astteptati deacuma duba !!!,nu va imbulziti e loc pentru toti .
  • +2 (2 voturi)    
    Ne-am saturat! (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 16:21)

    Initiativa [utilizator]

    Asa ne-am saturat de aceste picturi, frumoase de altfel, si asa ne-am saturat de toti incapabilii si incompetentii care se perinda pe la Ministerul Transporturilor, CNADNR si alte institutii, incat nu mai credem ca vom vedea vreodata in tara asta vreo autostrada finalizata!
  • +2 (2 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 14 ianuarie 2015, 18:19)

    LiviuDrula [anonim]

    Daca se merge in acelasi ritm model Sova/USD vom avea aceste autostrade doar pe hartie
    De minciunile USD ne-am saturat vrem infrastructura care Ponta nu e in stare sa o fealizeze - deci acest guvern trebuie schimbat cat mai urgent spre binele Romaniei


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri