Minsiterul Transporturilor a prezentat marti ultima varianta a MasterPlanului rutier, documentul care va sta la baza investitiilor in acest sector. Dupa dezbaterea publica a versiunii initiale a documentului au fost propusi 1.301 km de autostrazi (cu 645 km mai mult decat in varianta initiala a MaterPlanului). Acum, in aceasta ultima versiune a MasterPlanului, investitia estimata in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate doar pentru autostrazi.

Dupa dezbaterea publica a fost propusa constructia unor noi sectoare de autostrada, care in forma initiala a MasterPlanului erau propuse la nivel de drum expres:

Noi autostrazi

  • Sibiu - Pitesti va deveni autostrada, dupa ce in varianta anterioara era prevazut drept drum expres.
  • Targu Mures - Targu Neamt va fi construit ca autostrada fazata (adica in prima faza drum expres, imbunatatit ulterior la statutul de autostrada), in loc de drum expres
  • Targu Neamt - Iasi - Ungheni va fi construit ca autostrada cu 2 benzi pe sens, in loc de drum expres
  • Bacau - Pascani va fi autostrada cu 2 benzi pe sens, in loc de drum expres

De asemenea, a fost propusa si o centura in regim de autostrada pentru Bucuresti (al doilea inel de centura), care se lege toate arterele rutiere rapide ce ajung in Capitala.

Noi drumuri expres:

  • Dej - Beclean - Bistrita va fi drum expres, in loc de drum regiotrans
  • Bucuresti - Alexandria va fi drum expres, in loc de drum regiotrans
  • Alexandria - Craiova va fi drum expres fazat, in loc de drum regiotrans

Legatura dintre Aeroportul Henri Coanda si Autostrada 3 Bucuresti - Ploiesti va fi construita ca drum expres, in conditiile in care nu fusese inclus in varianta precedenta a MasterPlanului.