HARTA Master Planul de Transport 2.0 Ce drumuri si autostrazi va avea Romania si cat ne vor costa? Vezi ce modificari au aparut fata de varianta initiala

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 10 februarie 2015, 18:35 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Harta proiectelor rutiere in Master Planul de Transport v2.0
Foto: MT
Peste 1.300 de km de autostrazi noi - dublu fata de varianta initiala, aproape 1.900 de km de drumuri expres si 2.800 de km de drumuri Transregio - asta prevede ultima varianta de Master Plan publicata de Ministerul Transporturilor. Pentru realizarea tuturor proiectelor, Romania ar avea nevoie de peste 26 de miliarde de euro, o suma mult mai mare decat posibilitatile reale de finantare. In sinteza prezentata marti sursele de finantare nu au fost detaliate, iar Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - inca nu a fost finalizata.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat marti, in fata comisiilor reunite pe Transport din Camera Deputatilor si Senat, sinteza "draftului final" al Master Planului de Transport, documentul strategic care stabileste proiectele de infrastructura de referinta pentru cel putin urmatorii 15 ani.

Dupa dezbaterea publica de la finele anului trecut ce a starnit o serie de controverse, in forma finala a MasterPlanului a fost propusa constructia unor noi sectoare de autostrada, care in forma initiala erau propuse la nivel de drum expres.

HARTA COMPLETA a proiectelor RUTIERE din Master Planul General de Transport - versiunea 2.0:

(click pe poza pentru a o mari)



---

Noile proiecte de autostrazi din "draftul final" al MPGT-ului:


Autostrada Sibiu - Pitesti - 118 km - cost estimat: 1,675 mld. euro

Autostrada fazata* Targu Mures - Targu Neamt - 184 km - cost estimat: 2,942 mld. euro

*va fi construita in prima faza drum expres, imbunatatit ulterior la statutul de autostrada

Autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni - 135 km - cost estimat: 1,130 mld. euro

Autostrada Bacau - Pascani - 81 km - cost estimat: 485 mil. euro

Autostrada de legatura A3 cu Mun. Oradea - 11 km - cost estimat: 65,8 mil. euro

Autostrada A0 - inelul II de ocolire al Bucurestiului - 100 km - cost estimat: 1,335



---

Noul cost estimat pentru Sibiu - Pitesti: 1,7 mld. euro

De remarcat ca valoarea proiectului de autostrada Sibiu - Pitesti a fost calculata in jos in aceasta ultima forma a MPGT-ului, dupa ce initial varianta de constructie direct ca autostrada era estimata la un cost de circa 2,3 mld. euro. Noul cost de circa 1,7 miliarde de euro este mult mai aproape de ce se poate obtine in realitate, calculand pe baza standardelor de cost adoptate inca din 2010 de catre Ministerul Transporturilor. Detalii aici.

Tot ca o schimbare majora in documentul strategic observam includerea autostrazii A0 - al doilea inel de centura a Capitalei, proiect omis cu totul in prima varianta a MasterPlanului prezentat in octombrie. 

In total, noile proiecte de autostrazi incluse in MPGT au un cost estimat de circa 7,63 miliarde de euro, mai bine de jumatate din totalul de 14 mld euro cat se estimeaza ca valoreaza toate proiectele de autostrada din aceasta varianta finala a documentului strategic. 

Mai jos, tabelul detaliat cu toate proiectele de autostrada curpinse in varianta finala a MPGT-ului:



---

Drumurile expres: Cateva proiecte noi, dar per total mai putini kilometri

In ceea ce priveste proiectele de drum expres, per total, numarul kilometrilor a scazut, o parte fiind trecute in noua varianta direct ca autostrada. Chiar si asa, exista cateva proiecte noi pe lista, trei din ele fiind total noi, iar doua fiind "promovate" din categoria drumuri Trans Regio.




Drumurile Expres noi in MPGT 2.0:




Astfel, ruta Alexandria - Craiova va fi realizat ca drum expres fazat (n.r. - o denumire neexplicata inca de autoritati), Drumul expres Turda - Halmeu va avea doua noi ramificatii mai scurte spre Satu Mare -Petea si spre Baia Mare si o ramificvatie de la Dej la Bistrita.

O noutate este si includerea in lista de drumuri expres a unui tronson de 9 km care sa faca legatura intre Autostrada A3 (zona Moara Vlasiei) cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni si DN1.

Mai jos, tabelul detaliat cu toate proiectele de drum expres curpinse in varianta finala a MPGT-ului. In total, cele 13 drumuri expres incluse in varianta finala a MPGT-ului valoreaza estimativ circa 10,2 mld. euro:




---

Drumurile TransRegio si Euro Trans in MPGT 2.0


Pe langa autostrazi si drumuri expres, MPGT-ul contine si o lista de drumuri ce urmeaza a fi modernizate si aduse la noi standarde: TransRegio si EuroTrans (spre granita). Aceste drumuri vor fi la nivelul unor drumuri nationale si europene modernizate, cu elemente in plus pentru asigurarea sigurantei si fluentei rutiere.

In total, vorbim de 20 de drumuri TransRegio cu o lungime combinata de 2.854 de km si un cost total estimat la 1,47 mld. euro. In plus, in plan sunt 4 drumuri EuroTrans, cu o lungime combinata de 293 de km si un cost total estimat la 163 milioane de euro.



---

Varianta de Ocolire Timisoara, introdusa in Master Plan


In ceea ce priveste realizarea de variante de ocolire, lista finala din Master Plan propune 14 proiecte, singur proiect inclus pe lista fata de varianta finala fiind cel al centurii ocolitoare a Municipiului Timisoara.

In total, pentru cele 14 noi variante de ocolire care, in ceea ce priveste lungimea totalizeaza 175,8 km, costul estimat este de circa 666 milioane de euro.

Pe langa aceste variante de ocolire de sine statatoare, MPGT-ul prevede ca alte 16 proiecte din totalul celor de autostrazi si drumuri expres vor rezolva nevoile de variante de ocolire pentru cateva zeci de localitati.



---

Diferenta mare intre realitate si planul pe hartie: De cati bani avem nevoie si cati bani avem de fapt


In total, pentru tot planul propus pe sectorul rutier, costul estimat ajunge la circa 26,48 mld euro. La ultima pagina a sintezei publicate marti, Ministerul Transporturilor sustine ca pentru perioada 2014-2030, din cele 26,48 mld. euro de care avem nevoie, exista surse de finantare pentru 17,842 mld euro, insa nu detaliza nicaieri de unde vin acesti bani.

Costul pentru sectorul rutier in MPGT 2.0
:






In realitate insa, singurii bani pe care Romania se poate baza in perioada urmatoare sunt cei europeni care ne vin pentru proiectele de infrastructura rutiere. Amintim ca pentru perioada de programare 2014-2020, Romania are la dispozitie doar 3,7 mld. euro din fonduri europene nerambursabile (isuma totala in care intra si partea de cofinantare nationala de 25%). Detaliat, aici.

La acestia, se mai adauga ce mai poate aloca statul din bugetul propriu pentru proiecte realizate exclusiv de la buget sau prin diverse imprumuturi cum ar fi cele luate de la BEI sau BERD. Cu toate acestea, resursele financiare nationale sunt limitate, iar contractarea unor imprumuturi prea mari ar insemna cresterea deficitului.

---

Sinteza "draftului final" al MasterPlanului, fara documentul suport in intregime si fara Strategia de Implementare, documentul cheie care prioritizeaza proiectele

Pe langa lipsa unei detalieri a structurilor de finantare, sinteza MasterPlanului prezentata marti a venit, deocamdata, fara documentul integral - studiul detaliat de cateva sute de pagini realizat de consultantul AECOM - si fara Strategia de Implementare, documentul cheie care va stabili prioritizarea proiectelor din MPGT.

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a prezentat sinteza MPGT-ului in fata comisiilor reunite de Transport din Camera Deputatilor si Senat si, la finalul sedintei, a anuntat ca MPGT-ul va ajunge pe masa Guvernului si ca miercurea urmatoare ar putea fi aprobat de catre Executiv.

Dupa adoptarea in Guvern, Rus sustine ca forma finala a MPGT-ului va fi transmisa la Comisia Europeana pentru a fi aprobat si acolo.

Parlamentarii din comisiile de transport: "MPGT-ul va deveni operational in baza Strategiei de Implementare. Fara acest document, Masterplanul ramane fara efect"


Parlamentarii din comisiile de specialitate care au participat la dezbaterea de la Ministerul Transporturilor anunta ca "la finalul acestei întâlniri s-a stabilit ca după ce varianta finală a Masterplanului General de Transport va fi prezentată de către ministrul Ioan Rus în faţa Comisiei Europene, acesta să revină în cadrul comisiilor de specialitate ale Parlamentului pentru a definitiva, împreună cu deputaţii şi specialiştii din minister, documentul de implementare prin care se va stabili practic prioritizarea acestor proiecte, sursele de finanţare din care vor fi suportate lucrările de execuţie, precum şi responsabilităţile clare de implementare pentru autorităţi".

"Doar din acel moment Masterplanul va deveni operaţional şi în baza lui vor fi dezvoltate proiectele de infrastructură mult aşteptate. În lipsa acestei strategii de implementare agreată de către toţi factorii de decizie, Masterplanul General de Transport va rămâne un document fără efect", atrag atentia parlamentarii.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
59134 vizualizari
  • +21 (23 voturi)    
    planuri (Marţi, 10 februarie 2015, 18:50)

    nicolae [anonim]

    e simpu sa faci planuri pe calculator...

    in fiecare an in ianuarie / feb se fac comunicari despre autostrazi/ autostrada suspendata si centura bucuresti

    ATT DE 20 ANI NU DE 2, 3 !!!!!!

    prefer sa nu mai vad stiri din acestea, cei care le fac nu au simtul penibilului...
    • +10 (16 voturi)    
      asa e (Marţi, 10 februarie 2015, 19:08)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui nicolae

      toate guvernele postrevolutionare ,fara exceptie,ar trebui impuscate pentru bataia de joc care e traficul stradal si feroviar din Romania in 2015.
      • -17 (17 voturi)    
        acum ce mai e? (Marţi, 10 februarie 2015, 19:38)

        georgegeorgescu [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        face de cateva ori mai mult decat sova si tot nu ne convine?
        • +19 (23 voturi)    
          Rus (Marţi, 10 februarie 2015, 19:46)

          aqualung [utilizator] i-a raspuns lui georgegeorgescu

          Cine, Rus? Rus desenează autostrăzi cu creionul. Și un copil de trei ani face asta. Eu o regret pe Boagiu, ea chiar a mișcat lucrurile.
          • +1 (1 vot)    
            Ploiesti-Brasov mai putin decit Comarnic-Brasov?! (Marţi, 10 februarie 2015, 21:21)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

            Vad in articolul prezent urmatoarele date:

            Ploiesti - Comarnic - Brasov --- 105 km --- 1304 mil. Euro

            Totusi, doar tronsonul Comarnic - Brasov a fost evaluat la minim 1828 mil. Euro, daca Romania ar avea banii acum, vezi:

            http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-esential-19099450-secretul-financiar-autostrazii-comarnic-brasov-facut-public-sfarsit-statul-roman-urma-plateasca-firmelor-vor-construi-intretine-autostrada-325-2-milioane-euro-adica-8-45-miliarde-euro-cei-26-ani-conce.htm

            Cum poate costa un segment de autostrada mai mult decit tot tronsonul. Trebuiesc explicatii suplimentare.
            • -3 (5 voturi)    
              ... (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:12)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Ai fost vreodata la Comarnic de intrebi? Drumul trebui sapat in munti, iar terenul nu e foarte stabil, deci trebuie consolidat. Gandeste-te ca trebuie sa duci utilaje, trebuie sa evacuezi materialul excavat, sa aduci materii prime, etc.
              Intrebarea care trebuie pusa, e de ce avem noi nevoie sa incepem doua autostrazi paralele, care traverseaza muntii la distanta mica una de alta? Orice om normal termina una dintre ele ca sa aiba pe unde merge, si candva, daca era nevoie, si pe a doua.
        • +5 (7 voturi)    
          ??? (Marţi, 10 februarie 2015, 20:42)

          grongobar [utilizator] i-a raspuns lui georgegeorgescu

          daca si trasul de linii pe hartie e "ceva", stai sa vezi de ce sunt eu in stare ... :))) . acta non verba !
        • +1 (3 voturi)    
          Strici orzul pe gaste (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:57)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui georgegeorgescu

          Sarcasmul e o pasare rara, pe HN... sunt prea putini cei care il simt (-9/9)
    • -3 (13 voturi)    
      Calcule: Optimul pt. Romania e 1300 km autostrada (Marţi, 10 februarie 2015, 19:28)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui nicolae

      Trebuie sa ne oprim la 1300 km autostrada (incluzind si drumurile expres)!

      Avem deja aproximativ 700 km. Cu inca 600 construiti egalam Germania la numar masini pe km autostrada adica la citi soferi platesc taxe intretinere pe km. Daca dorim mai mult atunci autostrazile (plus expresurile) ne vor arde puternic la buzunar. La 1930 km romanii vor trebui sa plateasca de 1.5 ori mai mult decit nemtii iar la 2600 de doua ori. Nu cred ca ne convine.

      Demonstratiile se gasesc aici:
      https://www.dropbox.com/s/b6hoemvpqv52rql/SerbiaEgalGermaniaDensitateMasiniKmAutostrada.doc?dl=0

      https://app.box.com/TableCountriesHighwaysLength

      A se citi si:
      http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1794478
      • +1 (9 voturi)    
        Inutile... (Marţi, 10 februarie 2015, 19:40)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Realitatea e că dintre Brașov-Bacău și Târgu Mureș-Iași cel mult una este necesară. La cifrele actuale de trafic, abia dacă se justifică o legătură de mare viteză între Transilvania și Moldova. Dacă pe E85, cu valorile lui de trafic (mai ales pe sectorul aglomerat Focșani-Buzău), nu-l transformi în autostradă (și pe alocuri e nevoie doar de un upgrade realizabil al drumului deja existent), atunci astea chiar nu au rost.

        Târgu Mureș-Iași e singura care ar avea ceva sens, și cred că ar fi suficient să fie drum expres (cel puțin în sectorul montan).
        • +3 (9 voturi)    
          Ba foarte utile (Miercuri, 11 februarie 2015, 0:00)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui aqualung

          Tocmai din cauza ca nu sunt drumuri spre Moldova, nu se fac nici investitii deci mai putin trafic. Gandeste inainte sa debitezi aberatii de genul asta.
          • 0 (2 voturi)    
            Generalizare (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:40)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            Eu gândesc, te rog discută civilizat, nu arunca vorbe de genul „aberații”. Este foarte discutabil ce spui, se poate generaliza la nivelul întregii țări, iar dumitrica poate fi contrazis ușor cu argumentul ăsta, dar întrebarea este: cât de mare va fi efectul prezenței unor autostrăzi asupra economiei? Cât de mult au crescut de exemplu Călărași și Slobozia de când sunt practic deservite de autostrăzi? Autostrăzile sunt necesare dar nu sunt o soluție universală.

            Știu foarte bine cum se circulă în Moldova. Ea are câteva drumuri excelente: Focșani-Bacău-Roman-Suceava-Siret, Roman-Iași și Iași-Albița-Vaslui-Bârlad-Tecuci-Mărășești și am argumentat destul de clar pentru autostrada sau drumul expres care să preia sarcina lui E85. Autostrăzile transcarpatice sunt însă foarte scumpe și trebuie să știm dacă vom avea sau nu nevoie de ele. În acest moment Carpații Orientali au nevoie doar de una și Meridionalii de două.
            • +2 (4 voturi)    
              imaginea de ansamblu.. (Miercuri, 11 februarie 2015, 14:48)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

              cioturi de sosea nu inseamna "deservite de autostrazi". un investitor mare se uita pe harta si vede ca nu avem nici o autostrada care sa lege Romania de restul Europei...
              una e sa faci 5 ore traversand elegand toata tara si alta e sa faci 15 ore si sa-ti risti viata mai mult ca oriunde in UE...
              • 0 (2 voturi)    
                Autostradă la câțiva km (Miercuri, 11 februarie 2015, 15:59)

                aqualung [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Alea nu sunt chiar „cioturi de drum”. De la Drajna până în centrul Sloboziei sunt 18 km de drum care nu trece prin localități și se parcurge în 12 minute.

                Slobozia este deservită de A2 mai bine decât e Ploieștiul deservit de A3, unde de la ieșirea de la Bărcănești până în centrul Ploieștiului faci 20 de minute dacă ai noroc.
                • 0 (6 voturi)    
                  insist (Miercuri, 11 februarie 2015, 18:05)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

                  De la Munchen pana la Slobozia.. jumatatea drumului e la Szeged. Vrei sa comparam prima jumatate cu a doua?
                  • -1 (3 voturi)    
                    Si ce investitori au adus autostrazile in Ungaria? (Joi, 12 februarie 2015, 11:41)

                    dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    Astept lista marilor si micilor investitori străini care au navalit in Ungaria pe autostrăzile ce străbat tara in lung si in lat.
                    • +2 (2 voturi)    
                      auto.. (Joi, 12 februarie 2015, 14:15)

                      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                      Audi, Opel, Suzuki si, din 2012, Mercedes (Daimler-Benz))... care a vrut in Ro, dar s-a nu au reusit sa treaca muntii...

                      o tara de 2 ori mai mica, fara resurse naturale.. produce si exporta autoturisme cat toate exporturile Romaniei.
      • +3 (7 voturi)    
        Dumitrica (Marţi, 10 februarie 2015, 21:08)

        Alor [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ca de obicei logica ta sufera de grave neajunsuri. tu ai impresia ca numarul de masini va fi in 2030 ca in 2014.Acum poate nu este trafic dar pana va face guvernul roman acele autostrazi promise sigur traficul va fi de mult timp cat pentru o autostrada. Si decat sa fure astia banii mai bine sa umple tara de autostrazi.
        • -3 (7 voturi)    
          Nu faci azi autostrazi pt. ce o sa fie. Se strica! (Miercuri, 11 februarie 2015, 5:54)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          Autostrazile se degradeaza in timp, asa ca nu le construiesti acum pentru niste previziuni de viitor deoarece pina va avea Romania dublul masinilor de azi, sa renteze 2600 km, autostrazile, prea putin folositoare in prezent si care vor sta goale zeci de ani, se deterioreaza asteptind.
          Cind creste traficul atunci asterni drumul acolo unde apare volum mare de vehicule. Constructiile preventive sunt paguboase.
          • +1 (1 vot)    
            pai nu a zis nimeni ca tre sa fie gratis (Marţi, 17 februarie 2015, 0:27)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            In Italia sunt probabil printre cele mai mari costuri de utilizare a unei autostrazi, dar se folosesc la greu si nu se plange nimeni. Sunt sigur ca si romanii ar fi de acord sa aiba autostrazi ca in Italia (mai ales cele din munti care sunt mai mult tunele decat drumuri).
            Intretinerea ai rezolva-o din costul utilizarii.
            Eu personal as fi de acord sa platesc 25EUR ca sa parcurg toata Transilvania in siguranta, fara carute si fara oameni (sau doamne fereste copii) pe carosabil! Mi se pare de bun simt sa ai alternativa sa parcurgi 500km sub 5 ore, si nu in 10 ore!
    • +5 (5 voturi)    
      Oare , (Marţi, 10 februarie 2015, 21:05)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui nicolae

      cati bani au luat pt planurile astea frumoase?
  • +9 (9 voturi)    
    Vecinii (Marţi, 10 februarie 2015, 19:25)

    aqualung [utilizator]

    Planul ăsta a fost făcut fără a discuta cu vreo țară vecină, ca să aibă ceva sens transportul prin România într-o Europă unită.

    În Republica Moldova dacă faci pod peste Prut la Ungheni dai într-o gioarsă de șosea plină de gropi care trece prin mai toate satele, în timp ce de la Albița/Leușeni la Chișinău se merge pe un drum excelent care nu trece prin nicio localitate.

    Sârbii acum hotărăsc dacă fac autostradă de la Belgrad la Zrenjanin sau la Vrsac (sau la amândouă), ambele variante fiind foarte ușor de prelungit până la Timișoara.

    Drumul expres București-Alexandria ar avea sens doar dacă se face un pod peste Dunăre la Turnu Măgurele pentru o legătură mai rapidă București-Sofia (cine a mers de la Sofia la București știe ce prost se circulă prin Bulgaria după ce se termină autostrada lor). Tot Bulgaria are în plan o autostradă Burgas-Varna, probabil prelungită până la Durankulak/Vama Veche, pentru care ar fi foarte utilă o legătură cu A4 a noastră. În toate astea eu mă gândesc că drumurile „Eurotrans” sunt o glumă, pur și simplu o modernizare a drumurilor pe care le avem acum (fără a le face măcar să nu mai treacă prin localități). Drumul spre Giurgiu nu mai are de ce să fie modernizat (putem să-l considerăm deja „EuroTrans”), trebuie modernizat doar accesul de la Giurgiu spre pod. Asta dacă nu optăm pentru un pod mai bun la Turnu Măgurele, fie și doar ca să aibă și drumul ăla expres București-Alexandria o noimă, sau și pentru că podul de la Giurgiu/Ruse făcut în anii 1950 nu prea va face față mult.

    Clar cu vecinii ăștia nu s-a discutat și nu se știe
    • +1 (1 vot)    
      Reteaua TEN -T (Miercuri, 11 februarie 2015, 18:20)

      Lolek [anonim] i-a raspuns lui aqualung

      Reteaua TEN -T este rezultatul discutiilor cu vecinii. Ori reteaua Centrala (CORE) cel putin se regaseste pe harta prezentata de ei azi. Ca mai sunt multe altele, mai mult sau mai putin justificate, este o alta discutie.

      Inclusiv cu RMD s-a convenit ca principala conexiune pe CORE cu RO sa fie la Ungheni, in principal pentru ca asigura o legatura mai rapida cu restul Europei
      • 0 (0 voturi)    
        Nivel de detaliu (Joi, 12 februarie 2015, 13:12)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Lolek

        TEN-T CORE este ceva schematic, nu la nivelul de detaliu al MasterPlanului. Da, o include, dar asta nu înseamnă mare lucru.
    • +1 (1 vot)    
      Albita Leuseni (Marţi, 17 februarie 2015, 0:29)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Drumul ala este acum mai bun numai si numai pentru ca Voronin si-a facut sosea in satul natal. Nu are nicio ratiune europeana. Rep.Moldova trebuie sa foloseasca fonduri europene pentru a-si dezvolta varianta Chisinau - Straseni - Calarasi - Ungheni.
  • +6 (6 voturi)    
    cu banii care sunt (Marţi, 10 februarie 2015, 19:32)

    andimi [utilizator]

    cu banii care sunt eu as face ce se poate, adica Sibiu-Pitesti, Gilau-Bors si Iasi-Tg. Neamt si as incepe drumurile expres. Plus autostrazile in PPP, Ploiesti-Brasov si Pitesti-Craiova. Mi s-ar parea decent daca le-am avea pe astea gata in 2020. Insa de la aceasta noua harta pina la realizare pt guvernantii nostri e maaaare distanta.
    • +6 (8 voturi)    
      Fara Ploiesti-Brasov (Marţi, 10 februarie 2015, 20:10)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Eu ma rog sa nu se faca Ploiesti-Brasov in PPP. La 200mil euro/km ar fi cel mai mare jaf din istoria tarii. Prin comparatie, pt intreg tronsonul Pitesti-Sibiu statul trebuie sa plateasca maxim 400 mil euro cofinantare. Restul banilor vin de la UE.
      • +5 (7 voturi)    
        Ce se schimba preturile (Marţi, 10 februarie 2015, 20:19)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Nu citisem costurile estimate cand am postat comentariul de mai sus. Vad ca de la 8mld pentru Comarnic-Brasov s-a redus costul la 1.3mld pt Ploiesti-Brasov. Mai sa fie, ce fluctuante sunt preturile in infrastructura rutiera. Ma intreb daca acest cost ia in considerare si dobanda pe care o va plati statul companiilor din PPP timp de cateva decenii. Mai vad si ca 15% din Pitesti-Sibiu, adica ce trebuie sa plateasca guvernul, inseamna cam 250mil euro. Deci aceasta autostrada vitala pt economie costa cam cat Arena Nationala. Care e scuza pt nedemararea lucrarilor?
      • -3 (7 voturi)    
        Mironică (Miercuri, 11 februarie 2015, 8:12)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        cu ce parte a creierului tău mic, gândești ?
  • +6 (8 voturi)    
    Aberatie (Marţi, 10 februarie 2015, 19:35)

    2mai [utilizator]

    Poate cineva sa explice de ce 100 km de autostrada de campie (centura Bucuresti) costa mai mult decat 105 km de autostrada de munte (Ploiesti - Comarnic - Brasov)?
    • +2 (2 voturi)    
      Zecile de poduri pe Inel Bucuresti cresc pretul (Marţi, 10 februarie 2015, 21:34)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui 2mai

      Inel Ocolire Bucuresti --- 100 km --- 1335 mil. Euro

      Sunt zeci de poduri care trebuiesc construite pe traseul inelului de ocolire a Bucurestiului, din cauza numeroaselor drumuri care se intretaie cu acesta. Traversarile denivelate duc pretul final la acela al unei autostrăzi de munte.

      vezi: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=10.0
    • +3 (3 voturi)    
      Simplu... (Marţi, 10 februarie 2015, 21:46)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui 2mai

      Oarecum simplu. Doar terenurile in sine sunt de xxxx ori mai scumpe decat alea de prin munti. Plus ca apropierea de oras inseamna dislocari de locuinte, business-uri, etc. , adica alte costuri. Ca doar nu gasesti campuri de mac sau susai la cativa km de Bucuresti, sunt de obicei zone cu terenuri foarte scumpe.
  • +8 (8 voturi)    
    Daca s-ar premia desenele si proiectele (Marţi, 10 februarie 2015, 19:55)

    bigbrother [utilizator]

    Am fi cea mai tare tara din cate exista, ar fi raiul transportatorilor, cei de la Top Gear si-ar face emisiunile numai aici.

    Nu trece luna fara sa avem cate un proiect de anvergura, cate un desen colorat cu liniute si bastonase. Din recuzita nu lipsesc declaratiile sforaitoare dar fara acoperire reala, cifre de ma ia cu ameteala cand ma gandesc ca as putea strabate tara in lung si in lat mergand pe autostrazi si deja intrate in obisnuita, schimbarile de ultim moment care vor cere inca o runda de..

    Vorba multa saracia omului..dar cum nu ne costa sa dam din gura si sa desenam, o tinem asa de 25 de ani si nu dam semne ca ne-am invatat lectia.
  • +4 (4 voturi)    
    autostrazi. (Marţi, 10 februarie 2015, 20:07)

    Morocar [anonim]

    Cum e posibil ca toate autostrazile trec prin marile orase mai putin CLUJ-NAPOCA. Incredibil. Din Gilau sint 30 km pina in centrul Clujului.
    • +2 (2 voturi)    
      mare (Marţi, 10 februarie 2015, 21:22)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Morocar

      da, dar deja clujul se intinde pana la gilau
    • +4 (4 voturi)    
      Autostrazi? (Marţi, 10 februarie 2015, 21:44)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui Morocar

      Prin marile orase? Unde? Ar fi cea mai mare tampenia ca autostrada sa treaca efectiv prin oras. Normal ca trebuiesc concepute trasee care sa preia traficul din/spre autostrada dar autostrada in sine nu are ce cauta pana in oras, minim 10-15km distanta de oras.
      • +2 (2 voturi)    
        Autostrazi in RO (Marţi, 10 februarie 2015, 22:54)

        Morocar [anonim] i-a raspuns lui DaniAndi

        Acum fiecare oras mare are un ring sau un periferic (colectrice). Parisul are unul in oras, si altul la marginea lui. Deci autostrazile nu trec la 15 km ci se acceseaca printr-un ring.
  • +7 (7 voturi)    
    Master Planul de Transport 2.1 (Marţi, 10 februarie 2015, 21:09)

    paul [anonim]

    Cred ca urmeaza Master Planul de Trasnport se intoarce, apoi versiunea se razbuna si etc.
    Cu fictiunile astea nu ajungem nicaieri
  • +4 (6 voturi)    
    condamnati la saracie (Marţi, 10 februarie 2015, 21:26)

    PC [anonim]

    ati citit master planul ? galatiul e declarat al doilea port national ,
    nod internodal important ....dincolo de grafice si calcule laborioase
    ministrul ardelean al transportului nu ne poate explica cum poti sa
    dezvolti un nod internodal fara drumuri si fara un aeroport comercial....
    actualul masterplan asigura inca 5 ani de subdezvoltare economica a
    zonei galati-braila pana in 2020 . dupa 2020 ne da speranta unor firave
    investitii in port , rutiere si cai ferate , cu perspectiva lor
    finalizare in 2030. despre aeropot nu scrie nimic crede cineva ca
    un investitor mare va pierde 5 ore pentru a se deplasa de la bucuresti
    la galati pe amaratele drumuri nationale !
    acest master plan e facut pentru ardeal , bucuresti si constanta . ...
    parca vad : la alegerile viitoare ...votantii pdl din ardeal iar vor
    declara ca moldoveni sunt lenesi !
  • +4 (4 voturi)    
    planul cincinal (Marţi, 10 februarie 2015, 22:08)

    adma [utilizator]

    o singur observatie la acest plan grandios: portiunea Tg Mures-Brasov a fost detronata de la rangul de autostrada la cel de drum amarat Trans Regio. Aici se vede cata relevanta au studiile de trafic pe care le invoca de fiecare data si pe care s-au cheltuit desigur o gramada de bani
  • +2 (2 voturi)    
    autostrazi (Miercuri, 11 februarie 2015, 7:44)

    victor [anonim]

    Daca se va lucra in ritmul in care se lucreaza acuma, nici nu ne trebuie mai mult de 888 de ani! Parca Romania are ceva mai mult de 18000 de km de drumuri, care s-ar fi putut parcheta toate cu cat material lemnos s-a evaporat din tara! Spania are 14445 de km de autostrazi!
    Dar, sa fim optimisti, ca mai mereu!
  • +3 (3 voturi)    
    Conexiuni (Miercuri, 11 februarie 2015, 7:57)

    Cucuveaua [anonim]

    Nu vad nici-o autostrada nordica, care sa ne asigure un culoar catre Polonia.
    In general nu o sa avem nici-o autostrada catre Ucraina si Bulgaria.
    Un master plan prost gandit.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:17)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Cucuveaua

      Pai nici nu (mai) avem granita cu Polonia. Cu Ucraina, situatia e cam neclara ca sa ne gandim la autostrazi infundate... Cu Bulgaria ar fi intradevar necesara, dar aici distanta e mai mica, terenul nu pune probleme, deci se poate face repede.
      • +1 (1 vot)    
        Polonia (Miercuri, 11 februarie 2015, 21:54)

        Cucuveaua [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

        Cunosc harta Europei, de aceea am scris despre un culoar catre Polonia. Desigur ca intre noi si ei este o tara. O autostrada ar facilita schimburile economice cu Polonia (si cu Ucraina), ar putea sa avantajeze si turismul intr-o tara minunata, desigur Romania, care este dezavantajata de o infrastructura terestra ... no comment.
        Cu Bulgaria ar fi mult mai simplu, mult mai putin costisitor, ar fi si o deschidere catre Grecia si Turcia. Doar ca Ministerul Transporturilor nu iubeste simplitatea si propune un plan faraonic care se va prabusi in mare masura datorita limitarilor legate de finantarea europeana sau de dirijarea fondurilor de cofinantare in teritoriu pentru "armonizarea" unor procese electorale.
        Mai vorbim prin 2030 :)
  • +3 (3 voturi)    
    Fagarasul si autostrazile (Miercuri, 11 februarie 2015, 8:39)

    Lucian [anonim]

    Vad ca au scos iar legatura Tg Mures cu Fagarasul.
    Fagarasenii daca tot sunt izolati atata ar trebui sa ceara autonomie.
    De 25 de ani Bucurestiul izoleaza Tara Fagarasului de restul Romaniei
    atat economic cat si din alte puncte de vedere. Banii vin la Brasov si la Fagaras ajung doar resturi. Deci nici Bucurestiul si nici Brasovul nu mai sunt interesati de Tara Fagarasului. Zona e monoindustriala si trebuie sa pleci in Italia daca vrei sa traiesti. Este incredibil ce soarta poate sa aiba Fagarasul care e buricul Romaniei. In schimb gasesti in supermarket o gramada de sorturi de BRANZA FAGARAS. Insa nici una nu e fabricata in Fagaras. Uitati-va bine pe eticheta: sunt fabricate la Alba Iulia, in Covasna -Covalactul, etc. DNA-ul stie despre furtul acesta de identitate? La drumul mare!!! La propriu.
  • +3 (3 voturi)    
    fiti realisti (Miercuri, 11 februarie 2015, 8:56)

    gopo111 [utilizator]

    credeti ca ponta si alti politicieni vor face ceva? eu cred ca nu, peste un an nu v-or deschide mai mult de vreo 5km de sosea ceva , asta e pus pe pradat nu pe facut ceva pt romanii, daca nu intra mai repede la puscarie se duc naibi toti bani din trezorerie
  • +3 (3 voturi)    
    1001 povesti ! Master planurile guvernelor Ponta ! (Miercuri, 11 februarie 2015, 9:47)

    andreesanu [utilizator]

    Se poate inlocui expresia -La pastele cailor !,
    sau - La calendele grecesti ! cu expresia
    - La Master - Planul lui Ponta !
    Tot asa de repede se vor realiza si povestile cu autostrazi si drumuri exprese ale guvernelor Ponta .
    Si uite asa ba o gargara,ba o suieta ,ba un misto a trecut vremea si Ponta pretinde ca a guvernat aproape trei ani,si incalecai pe o sa si v-am dus cu vorba !!!,v-am luat si banii ce conteaza ?,la asa popor nataflet asa loaze de conducatori.
    • +1 (1 vot)    
      La Master - Planul lui Ponta (Miercuri, 11 februarie 2015, 22:01)

      Cucuveaua [anonim] i-a raspuns lui andreesanu

      Ideea ta este corecta cu observatia ca am acredita ideea ca exista un Plan, ceea ce este total gresit.
      Propun o formular mai sintetica: La Masteratul lui Ponta. Si nu vom face nici-o referire geografica. Sa lasam la latitudinea fiecaruia sa decida daca este cel de la Bologna, sau cel din Cotofenesti Deal. Corect, dottore?
  • +3 (3 voturi)    
    Haha (Miercuri, 11 februarie 2015, 10:48)

    aranhil [utilizator]

    Mai degraba versiunea 57 alpha.
  • +1 (1 vot)    
    autostrazi (Miercuri, 11 februarie 2015, 11:50)

    eugen [anonim]

    Ar fi ideal pt Romania sa aiba asemenea drumuri, insa la capacitatea guvernului Ponta chiar si cu sumele necesare nu se va face mai nimic.
    O PROPUNERE; de ce sa aduci Banatul, Oltenia etc la Pitesti ca sa supraglomerezi segmentul Pitesti-Bucuresti, cand se poate face un drum expres de la Craiova spre Alexandria, Giurgiu, Calarasi(unde poate se face un pod peste Dunare) si astfel se evita Bucurestiul.
  • 0 (0 voturi)    
    nu merita nici sa pierzi vremea sa-i citesti!! (Joi, 12 februarie 2015, 8:00)

    lili [anonim]

    Desene colorate, reluari ambitioase iar kilometrii astia de autostrazi din "minunatul" Master plan ii va avea Romania, POATE, peste vreo 50 de ani!!
    La anu' si la multi ani, tot asa va fi!
    Dl Rus isi da masura incompetentei la fiecare aparitie TV!
  • 0 (0 voturi)    
    trei ani pierduti cu prostii de la guvernare !!! (Joi, 12 februarie 2015, 8:39)

    andreesanu [utilizator]

    Trei ani pierduti cu prostii de la guvernare si miliarde pierdute de la UE pentriu proiecte de autostrazi.
    ZERO locuri de munca infiintate tot programul lui ponta de guvernare un mare rahat///

  • 0 (0 voturi)    
    autostrada (Joi, 12 februarie 2015, 21:11)

    john [anonim]

    Cluj-Napoca, Dej trebuie constrută cu 3 benzi pe sens.E singura autostradă care necesită 3 benzi. Priviţi harta şi o să înţelegeţi. Acolo se vor aglomera toate rutele.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri