O comisie a Companiei Nationale de Autostrazi a efectuat joi o inspectie a lucrarilor pe Lotul 1 al autostrazii A1 Arad - Nadlac, insa nu a facut receptia lucrarilor pentru ca a constatat o serie de lucrari nefinalizate. Traficul pe tronsonul in cauza a fost deschis in luna decembrie si va ramane in continuare deschis pentru ca lucrarile ramase de executat sunt in afara partii carosabile.

Arad - Nadlac, decembrie 2014 - Albastru (deschis circulatiei), Rosu (in lucru)Foto: Hotnews

Potrivit unui comunicat al CNADNR remis HotNews.ro, Comisia de Receptie la Terminarea Lucrarilor pentru Autostrada Nadlac - Arad, Lot 1 a constatat o serie de lucrari nefinalizate:

- 40 de bucati bazine colectoare pentru asigurarea deversarii apelor

- montarea de panouri antiorbire pe 8,3 km conform proiectului de executie

- realizarea drumului tehnologic pe lungime de 50 km in lungul autostrazii

- curatarea santurilor de material care obstructioneaza scurgerea apelor

"De asemenea, pe intreg sectorul inspectat sunt necesare lucrari de reprofilare acostamente, taluze, completare cu pamant vegetal si refacerea cadrului natural", mai noteaza CNADNR care precizeaza ca receptia va fi facuta cand toate lucrarile de remediere for fi finalizate.

Lotul 1 al autostrazii Arad - Nadlac, in lungime de 22 de km, precum si inca 6 km din Lotul 2, au fost deschise traficului rutier in 19 decembrie.

Desi circulatia a fost deschisa pana aproape de granita, traficul rutier continua sa treaca vama pe la punctul de frontiera de la Nadlac intrucat segmentul de autostrada pana la orasul unguresc Mako nu a fost inca finalizat. Vecinii maghiari spera ca segmentul de la Mako pana la granita cu Romania sa fie terminat in 2015. Din acest motiv, nici punctul de trecere al frontierei nu a fost inca infiintat la granita dintre tari acolo unde se unesc cele doua autostrazi.

Autostrada Arad - Nadlac - inca 10 km din Lotul 2 au termen de finalizare luna iunie 2015

Cele doua loturi de autostrada sunt construite de catre asocierea de firme Astaldi - Max Boegl. Termenul de finalizare pentru restul lucrarilor de pe Lotul 1 este ianuarie 2015, in timp ce data contractuala pentru finalizarea celorlalti 10,6 km din Lotul 2 este iunie 2015.

Lotul 1 intre Nadlac si Pecica (22,22 km) a fost inceput in urma cu mai bine de doi ani de catre Romstrade, insa, odata cu scandalul arestarii patronului Nelu Iordache, contractul a fost reziliat. Dupa o procedura de relicitatie care a durat luni bune, pe 19 decembrie 2013, CNADNR a anuntat ca a atribuit contractul asocierii Astaldi - Max Boegl, cu termen de finalizare 12 luni pentru proiectare si executie.

Lotul 2 fusese executat pana la aproape 85% cand constructorul Alpine a dat faliment, insa relicitarea contractului a durat aproape un an si jumatate. Cu toate acestea, contractul a fost resemnat in 26 septembrie tot cu asocierea Astaldi - Max Boegl, acelasi constructor ca pe Lotul 1.

A1 Arad - Nadlac:

Lot 1 - km 0+000 - 22+218

Lungime: 22,2 km

Cost: 88 mil euro

Constructor: Astaldi - Max Boegl (initial Romstrade)

Data inceperii lucrarilor: 20 mai 2011

Deschiderea circulatiei: 19 decembrie 2014

Lot 2 - km 22+218 - 38+882

Lungime: 16,6 km

Constructor: Astaldi - Max Boegl (initial Alpine)

Cost: 90 mil lei pt finalizarea lucrarilor (in total 93 mil. euro)

Data inceperii lucrarilor: 20 mai 2011

Deschiderea circulatiei:

19 decembrie 2014 - pe 6 km din zona Pecica

Iunie 2015 - pentru intreg lotul