---

Contractele actuale pentru cele doua capate - Un contract reziliat, altul e abia la o treime dupa un un an si patru luni de lucru
Lucrarile de modernizare a ultimilor 20 de km de pe Soseaua de Centura Nord, pe tronsoanele dinspre capete, de la DN7 la A1 Bucuresti - Pitesti si de la DN2 la A2 Bucuresti - Constanta, au fost contractate inca din 2011, respectiv 2012, dar santierul efectiv a demarat abia in octombrie 2013. De atunci si pana acum lucrarile au decurs anevoios, iar recent lucrurile s-au impotmolit si mai rau.
Contractul cu Tehnologica Radion pentru cei 11 km intre DN2 si A2 a fost reziliat ca urmare a intrarii in insolventa a companiei, iar intreg tronsonul trebuie acum sa fie scos din nou la licitatie. Mai mult, stadiul lucrarilor abia a ajuns la 7%, iar platile deja efectuate catre constructor insumeaza 15 milioane de lei (cu TVA), a precizat Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) la solicitarea HotNews.ro.
In ceea ce priveste celalalt tronson in executie, intre A1 si DN7, stadiul fizic este de 31%, iar pana in prezent CNADNR a platit constructorului peste 31,6 milioane de lei cu TVA.
Astfel, situatiile celor doua loturi in modernizare din Centura Nord arata in felul urmator:
Intre DN2 (km 12+300) - A2 (km 23+750):
Contractul a fost reziliat. Proiectul va fi scos la licitatie in 2015
Constructorul: Asocierea Sc Tehnologica Radion SRL & SC Consitrans SRL & SC Pro Cons XXI SRL
Stadiul fizic al lucrarilor (februarie 2015): 7%
Valoare contract: 234.345.229,27 lei (cu TVA)
Suma platita catre constructor pana in februarie 2015: 15.075.001 lei cu TVA
Intre A1 (km 55+465) - DN 7 (km 64+160):
Contract in derulare
Constructor Asocierea SC Delta ACM 93 SR: & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL
Contractul a fost semnat pe 15.11.2011
Inceperea lucrarilor: octombrie 2013
Valoare totala: 197.791,73 lei (cu TVA)
Stadiul fizic al lucrarilor (februarie 2015): 31%
Suma urma platita antreprenorului pana in februarie 2015: 31.600.024 lei cu TVA.
---
Sectorul modernizat are in continuare mari probleme. Care vor fi rezolvarile
In timp ce capetele centurii de nord spre A1 si A2 asteapta de ani buni sa fie modernizate, ceilalti 20 de km de centura dintre ele - intre Chitila si Voluntari - au fost modernizati, largiti la 4 benzi si deschisi circulatiei inca din decembrie 2010.
Cu toate acestea, sectorul modernizat a fost lasat in continuare cu mai multe puncte nevralgice la care fie inca nu s-au terminat lucrarile, fie au fost "rezolvate" cu intersectii periculoase in care multe persoane si-au pierdut deja viata.
Despre aceste puncte critice si HotNews.ro si alte publicatii din presa au scris de mai multe ori si au atras atentia asupra problemelor, insa nici la peste patru ani de la deschiderea circulatiei zonele fierbinti nu au fost rezolvate.
Astfel, desi cei 20 de kilometri au fost modernizati si, pe o buna bucata, au fost adusi "la standard de autostrada", asa cum se intreceau oficialii sa spuna prin 2010, doua intersectii importante au ramas la nivel si au devenit adevarate capcane mortale.
Aceste intersectii "mortale" sunt in dreptul localitatilor Tunari si Stefanesti, acolo unde centura largita la cate patru benzi si cu separatoare de sens din beton se intersecteaza cu drumurile de acces catre localitatile amintite.
In dreptul acestor intersectii s-a optat pentru realizarea pe un sens al centurii a unor benzi de facut stanga spre Tunari sau Stefanesti. Practic cei care vin dinspre zona Otopeni pe centura si vor sa o ia spre Tunari sau Stefanesti, nu au alta optiune decat sa "taie" traficul de pe celalalt sens al centurii. Totul pe un sector de drum unde vitezele practicate sunt destul de mari.
Dupa mai multe accidente grave in aceste zone, autoritatile au decis sa ia masuri si, intr-o prima instanta, in 2014, intersectia de la Stefanesti a fost reconfigurata cu un nou sens giratoriu pe Soseaua de Centura.
"Realizarea intersectiei DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200 spre Stefanesti a fost realizata pe baza unui proiect avizat de CNADNR SA si Politia Rutiera. Valoarea estimata a lucrarilor este de 1.351.640 lei", a transmis CNADNR la solicitarea HotNews.ro.
Intersectia mortala de la Tunari, rezolvata cu un sens giratoriu in 2015
Dupa ce aceasta intersectie a fost "rezolvata" in 2014, autoritatile isi indreapta acum atentia sprea cealalta intersectie dinspre Tunari.
"Lucrarile la intersectia DN Centura Bucuresti cu drumul judetean DJ 200B (n.r. Spre Tunari) se vor realiza in cursul anului 2015. Pentru achizitia acestor lucrari se va organiza o procedura de achizitie publica", mai arata CNADNR.
Un alt punct critic pe sectorul de 20 de km modernizat si inaugurat in 2010 a fost constructia pasajului de la Chitila, peste DN7, pasaj care initial a fost lasat fara o bretea de coborare esentiala: cea care permite soferilor care vin dinspre Otopeni sa coboare direct din Centura pe DN7.
Breteaua lipsa din pasajul Chitila - DNCB peste DN7 - va fi construita anul acesta, desi pasajul a fost inaugurat tocmai in 2010
Astfel, desi traficul pe acolo s-a deschis in 2010, autoritatile au tot amanat finalizarea bretelei de coborare atat de necesara. Potrivit CNADNR, lucrarea nu a fost finalizata din cauza lipsei "asigurarii sumelor necesare declansarii procedurilor de exproprieri. Procedura de expropriere a fost finalizata prin emiterea deciziei de expropriere in luna ianuarie 2015". CNADNR anunta totusi acum ca breteaua va fi gata pana la jumatatea anului in curs.
"Dupa obtinerea Autorizatiei de Construire pentru executia lucrarilor la breteaua de descarcare a traficului de pe Centura Bucuresti spre drumul national DN 7 (estimata la sfarsitul lunii martie 2015) se va emite Ordin de Incepere, executia propriu-zisa fiind de 2 luni. Valoarea estimata a tuturor lucrarilor necesare a se executa in aceasta zona este 7.120 mii lei", a precizat CNADNR la solicitarea HotNews.ro.
Problema trecerilor de pietoni pe carosabil intre Otopeni si Chitila: Autoritatile iau in considerare amplasarea de pasarele pietonale
Un alt element problematic pe sectorul modernizat il regasim in continuarea soselei din zona podului Otopeni (DN1) si pana la Chitila (capatul zonei modernizate), acolo unde sunt o serie de treceri de pietoni direct pe carosabil, desi in zona se practica viteze destul de mari mari, in ciuda limitarilor repetate la 30 km/h.
In acest sens, la peste patru ani de la inaugurare, CNADNR a decis sa ia in considerare ¬amplasarea a 5 pasarele pietonale pe sectorul cuprins intre drumul national DN 1 si drumul national DN 1A¬, potrivit raspunsului oferit HotNews.ro
Cu toate acestea, proiectul este departe de a fi batut in cuie sau cu un orizont de timp bine stabilit.
"In prezent este in curs de elaborare documentatia tehnica pentru realizarea acestor pasarele, care va stabili valoarea estimata in ceea ce priveste realizarea acestora. In functie de fondurile alocate, se va proceda la demararea executiei lucrarilor", mai precizeaza CNADNR.
Sper ca intr-un final apoteotic sa putem folosi aceasta centura, ar putea prelua o mare parte din traficul orasului si desigur, ar reduce poluarea care se produce din pricina numarului mare de masini ce tranziteaza orasul, in loc sa foloseasca rute ocolitoare pe care sa poata circula cu viteza.
Cum crezi ca in America circula camioane de 50-60t si autostrazile is ca terenurile de tenis?
Nocivele aliante USL / USD au facut fix zero in 3 ani (probabil doar au reusit sa "sifoneze" banii de lucrari)
Insa bineinteles, Base e de vina - nu i-a lasat sa lucreze !
Deschide, in schimb, alte si alte santiere. Sa vada alegatorii PSD ca partidul lucreaza, ca fierbe viata in santierele aflate la usa fiecaruia.
Sorin este in intrecere socialista cu Rus : care dintre ei promite mai multe fantasmagorii aducatoare de voturi la alegerile care bat la usa. Numai maine nu-i poimaine!
Ceea ce e insa surprinzator, nimeni nu tipa pentru cel mai mare defect al acestui proiect, faptul ca drumul modernizat la 4 benzi in zona DN1-Stefanesti ARE INCLINATIE INVERSA , adica spre axul central! CNADNR a gasit acest mod jalnic si criminal sa protejeze linia ferata de centura. Apa de ploaie sau rezultata din lapovita/ninsoare, in loc sa se scurga spre margine, se aduna in centru si face balti! Daca tirurile merg cu 80 la ora si tu intri pe banda de viteza cu 90 poti sa pleci usor in Valhalla pentru ca vei face acvaplanare prin baltile uriase de pe centrul acestui drum "minunat modernizat" si vei intra fie in betonul separator de sens, fie direct sub rotile tirurilor.
In ceea ce priveste tema Oprescu cel vesnic tembel, va dau exemplu pasajul de la Baneasa si care a fluidizat traficul pana la televiziune la capatul Caii Dorobanti. Si cand s-a facut acest proiect, s-a tipat pe o mie de voci ca e un proiect inutil, propus/facut de un primar tembel si fara viziune.
Parerea mea e ca daca tragi intr-un om din toate pozitiile si fara discernamant ajungi sa te discreditezi pe tine si nu pe el.
Dar e drept, in teorie, atat Ministerul, cat si Primaria, ar trebui sa lucreze in interesul cetatenilor, iar Primarul sa faca presiuni la Minister sa se finalzeze centura, iar el sa se ocupe de accesele dinspre aceasta in Bucuresti, nu sa se apuce sa faca diverse pasaje grandomane!
Altfel, pasajul de la Chitila, inaugurat acum cativa ani si executat de Aktor arata absolut deplorabil, si nu de ieri, de azi, ci de ceva vreme buna, la scurt timp de la darea in folosinta.
E si firesc sa existe probleme cu limitarile de viteza pe tronsonul de la A2 la Chitila, odata ce se pretinde ca centura are profil de autostrada, sau, cel putin, variant de ocolire! Unde, in lume, sau chiar si in tara asta, s-a pomenit sa se mearga pe centuri cu 30 km/h!
Care chinuri ???,daca s-ar chinui careva iar durea pe ici pe colo si iar pune capat !.
Cind banii sunt pe mana prostilor si hotilor treaba nu se termina niciodata !,ceea ce se termina sunt banii aruncati pe prostii.