​Articol actualizat

Noile trenuri de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei: Firma spaniola CAF a castigat licitatia cu o oferta de 309 milioane de euro pentru maxim 51 de noi trenuri ce ar putea fi comandate. Atelierele CFR Grivita este subcontractant pentru CAF

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 11 martie 2015, 12:24 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Noul metrou CAF care ruleaza in Bucuresti pe M2
Foto: CAF
 documente
(11 Mar 2015) PDF, 159KB
Firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care in prezent deruleaza un alt contract cu Metrorex prin care livreaza 16 garnituri de trenuri noi ce ruleaza pe Magistrala 2, a castigat licitatia organizata de autoritatile romane care presupune achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor a metroului bucurestean, au declarat surse pentru HotNews.ro. CAF a castigat licitatia cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se afla in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.

UPDATE Conform datelor din SEAP, la aceasta licitatie au fost depuse urmatoarele 5 oferte (vezi documentul atasat):

  • 1. Astra Vagoane Calatori
  • 2. CSR Qingdao Sifang Co . LTD
  • 3. Alstom Transport SA (Romania), avand ca tert sustinator pe Alstom Transport S.A. Franta
  • 4. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (Vehicule Feroviare PESA Bydgoszcz S.A.)
  • 5. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., avand ca subcontractant pe: S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A.

De asemenea, conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%).

Atelierele CFR Grivita se vor ocupa de asamblarea garniturilor de tren venite din Spania si vor asigura mentenanta noilor trenuri de metrou.

---

Metrorex a atribuit contractul pentru noi trenuri de metrou catre firma spaniola CAF, cea care in prezent deja deruleaza un alt contract pentru trenuri, livrand de aproape un an primele noi trenuri pe Magistrala 2.

Anuntuntul de atribuire a fost transmis firmelor participante la lictatie, dar contractul inca nu a fost semnat sau anuntat public pentru ca autoritatile se afla in perioada de 10 zile in care se pot depune contestatii, au precizat surse pentru HotNews.ro.

CAF a castigat licitatia in cauza cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe fiecare tren (a cate 6 vagoane pe tren).

Contractul este unul cadru cu durata de 7 ani, se va imparti in contracte subsecvente si presupune achizitia a minim 43 de trenuri de metrou (258 de vagoane) sau a maxim 51 de trenuri (306 vagoane).

Trenurile sunt achizitionate pentru a fi folosite pe Magistrala 5 de metrou ce se afla in prezent in constructie in cartierul Drumul Taberei.

Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

> ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou
> CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
> CAF - 6,06 mil euro/tren de metrou
> Alstom - 6,31 mil euro/tren de metrou
> Pesa - 6,5 mil euro/tren de metrou

Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Deja o parte din aceste trenuri au inceput sa circule pe Magistrala 2 din Bucuresti.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Lupul de pe Wall Street, varianta romaneasca. Falsii brokeri care au furat un mil. de euro, inspirati de filmul lui Scorsese 

Detalii incredibile ies la iveala in dosarul brokerilor falsi, care au reusit sa pacaleasca cel putin 19 persoane din Romania, cu un milion de euro.
19440 vizualizari
  • 0 (16 voturi)    
    mda (Miercuri, 11 martie 2015, 12:25)

    mda [anonim]

    deci...

    1. trenurile au fost cumparate pentru celebra magistrala drumul taberei, care va fi finalizata peste 10 ani... deci au timp sa rugineasca pana atunci in depouri...

    2. oferta Astra (firma romaneasca) a fost cu 1 milion de euro mai mica decat cea castigatoare...

    concluzie: in afara ca s-au cumparat absolut inutil, a fost desemnata si varianta mai scumpa... eu stiam ca la o licitatie castiga cel care ofera pretul cel mai bun.. nu ???

    sa ma lumineze si pe mine cineva

    ALOOO DNA-ul ??? se aude acolo ??? spagile directorilor de la metrorex depaseste bugetul pe 1 an al companiei...
    • +7 (17 voturi)    
      pretul nu este singurul criteriu (Miercuri, 11 martie 2015, 14:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mda

      daca ma duc eu si licitez la 4 milioane, crezi ca ar trebui sa ma declare castigator? imi fac peste noapte o firma "de apartament", cumpar de la fier vechi niste garnituri si le revopsesc.. profit 3.5 milioane/tren

      in realitate oferta se noteaza dupa mai multe criterii, pretul fiind o componenta, dar nu neaparat cea mai importanta. cererea de oferta nu poate cuprinde atat de exact specificatiile incat toate ofertele sa fie pentru trenuri identice. daca ceilalti ofertanti nu contesta rezultatul si daca o instanta nu valideaza contestatia, licitatia poate fi castigata corect si cu un pret mai mare.
      • +6 (12 voturi)    
        spaga este primul criteriu (Miercuri, 11 martie 2015, 14:39)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        pretul real...mai la urma.
        • +4 (4 voturi)    
          Eu ma intreb (Miercuri, 11 martie 2015, 16:59)

          Close [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          De ce nu spune nimeni nimic de calitatea actualelor garnituri CAF. Par facute pe genunchi. Ceea ce ar putea sa nu fie prea departe de adevar.

          Dar si incompetenta se recompenseaza.
      • +6 (6 voturi)    
        ba da, pretul a fost cel mai important criteriu (Miercuri, 11 martie 2015, 14:41)

        zambara [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        pretul a fost (dupa cum este mentionat si in articol) componenta cea mai importanta.
        • +5 (5 voturi)    
          ponderi.. (Miercuri, 11 martie 2015, 16:07)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui zambara

          o pondere de 60% poate inseamna 6 puncte din 10 pentru cel mai mic pret. nu stiu sigur cum se calculeaza mai departe, dar nu cred ca cel care face o oferta mai slaba financiar primeste automat 0 puncte. deci 4 sau 5 puncte din 6 tot lasa loc pentru a castiga licitatia daca ai luat punctaj maxim la restul criteriilor si oferta cu pretul cel mai mic nu le ia.
          • +1 (3 voturi)    
            Nu, nu se dau zero puncte ... (Miercuri, 11 martie 2015, 22:41)

            Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ... pentru ofertele mai slabe la un anume criteriu. Practic se face un clasament al prețurilor, cel ami mic preț primește maxim de puncte (să zicem 60 de puncte), după care celelalte prețuri primesc și el puncte proporționale. Adică, Astra a luat 60 de puncte pentru oferta de 5,1 mil., CAF a luar 60 * 5.1 mil. / 6.06 mil, adică vreo 50.5 puncte (faceți voi socoteala exactă), iar cel mai prost preț, al lui PESA, a primit totuși 60 * 5.1 mil. / 6.5 mil., deci vreo 57 de puncte.

            Cum ar veni, dacă competitorul te bate la mustață în ceea ce privește prețul, el ia maxim de puncte, dar și tu iei vreo 90-95% din punctajul lui, poate și mai mult, depinde de grosimea mustății :D :D, iar dacă punctezi consistent la celelate criterii (care reprezintă 40% din punctajul total), se prea poate să cîștigi licitația.
      • +1 (3 voturi)    
        Degeaba licitezi ... (Miercuri, 11 martie 2015, 15:54)

        Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ... un preţ foarte mic. După încheierea licitaţiei efective, există o aşa-numită fază de evaluare financiară, în care vin oamenii de la autoritatea contractantă (Metrorey, sau cine naibaaa pubnlicat anunţul de participare) şi dacă li se pare că oferta e prea din cale+afată de mică, pot să ceară explicaţii ofertantului. Dacă ofertantul dă din colţ în colţ şi n-are o justificare rezonabilă pentru preţul scăzut, el poate fi descalificat

        Bine, există astfel de fază de evaluare financiară (precum şi una de evaluare tehnico-econimică) şi la încheierea etapei de depunere a ofertelor iniţiale (deci înainte de începrea propriu-zisă a licitaţiei electronica).

        PE de altă parte, fireşte că ai dreptate, această ofertă se noteaza dupa mai multe criterii, fiind de tip "oferta cea mai avantajoasă dpdv tehnico-economic". Dacă criteriul de atribuire ar fi fost de tip "preţul cel mai scăzut", atunci era altă poveste - deşi chiar şi atunci autoritatea contractantă poate alege un preţ mai mare (trebuind de data asta să dea EI explicaţii cu privire la alegera făcută :) ).
      • +2 (2 voturi)    
        In cazul de fata a fost nr.1-pretul ! (Joi, 12 martie 2015, 8:45)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Pretul ofertei a avut o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performantele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), conditiile si costurile de mentenanta (3%, respectiv 5%) si termenele de garantie (5%)

        Metroul inainta "semiautomat" cu 4 km pe an inainte de Revolutie. La un sfert de secol distanta, "cartitele" mecanizate au facut 6 km in doi ani
        Totusi Metrorex le-a cerut companiilor care doreau să devină furni­zorul celor 51 de trenuri de metrou ca media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani să fie de 340 mil. euro. Doar cinci companii din Ro­mâ­nia, dar din alt domeniu de activitate, îndeplinesc această cerinţă. Nicio companie din domeniul producţiei de material rulant nu îndeplineşte singură această condiţie.
        Astra Vagoane Călători din Arad, care a produs primele garnituri pentru metroul bucureştean şi care poate şi în prezent produce trenuri de metrou la Arad, producţia de metrouri a fost sistată din cauza lipsei cererii pe piaţa locală.
        In ultimii 15 ani Metrorex a cumpărat cu 400 de milioane de euro doar trenuri de metrou de la producători străini. Ultimul tren de metrou produs în România a ieşit de pe linia de fabricaţie în 1992 !
        Din pacate supravietuirea este garantata doar de pietele externe : Astra Arad participă în cadrul unui consorțiu la licitația organizată de municipalitatea din Budapesta pentru modernizare garniturilor de metrou.
      • 0 (2 voturi)    
        nu ma pot abtine (Joi, 12 martie 2015, 9:29)

        paul [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Aloooo.!!!!
        Ori esti foarte tamp, ori esti ignorant ... dar cel mai sigur esti prost.... cel putin informat.
        Traditia Astra este de peste 100 de ani incepand cu primul automobil fabricat in romania si anume automobile MARTA, apoi continua cu trenuri de marfa calatori , metrori, tramvaie.
        Asa ca firma "de apartament" sau cum spui tu mitic ignorant nu intra in aceasta discutie....
        • +1 (1 vot)    
          draga Paul (Joi, 12 martie 2015, 11:15)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui paul

          invata sa citesti. ori nu ai rabdare sa citesti un comentariu pana la capat, ori ai probleme cu intelegerea unui text format din fraze in loc de propozitii. eu nu am scris ca Astra ar fi o firma de apartament. am dat doar un exemplu ipotetic cu care argumentam ca pretul nu poate fi singurul criteriu.
          cu totii ne dorim ca economia noastra sa fie capabila sa produca masini, trenuri, metrouri, calculatoare, rachete etc la nivelul celor din occident. realitatea insa este un pic mai trista. cu economia socialista planificata, care a creat peste un milion de "mitici", cum le zici tu, ne-am lamurit... asa ca organizam licititatii internationale si speram sa fie cat mai transparente si corecte.
      • -1 (1 vot)    
        destept mai esti (Joi, 12 martie 2015, 16:42)

        iulian [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Ti se pare ca Astra Vagoane e o firma de "apartament" bai desteptule ? ti se pare normal ca spaniolii sa scoata din tara atatia bani si Atelierele Grivita sa se aleaga doar cu praful de pe toba ? Cand ar fi putut Astra Vagoane sa faca tot, si sa ramana banii din TVA la bugetul de stat ?
    • 0 (0 voturi)    
      raspunsuri d-le carcotas (Joi, 12 martie 2015, 12:31)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui mda

      1. trenurile se comanda. tu chiar crezi ca producatorul a produs pe propii banii 51 de trenuri in speranta ca poate le vinde la cineva vreodata.... nu.
      se face comanda,...si urmeaza sa fie livrate la un termen stabilit contractual. presupun ca acel termen coincide cu termenul cand intra in folosinta liniile noi de metrou.
      trenurile sunt scumpe...nu se fac si se pun pe raft precum berea la supermarket.

      2. nu doar pretul ieftin este singurul criteriu. tu cand te duci sa cumperi un produs, ma indoiesc ca de fiecare data cumoperi doar cel mai ieftin produs fara sa iei in considerare si calitate, servicii de mentenanta si cine stie ce alte criterii.

      cum nu stim detalii ale licitatiei, nu putem sa ne dam cu parerea desi noi romanii suntem experti in politica, economie, imobiliare, fotbal, si metrouri mai nou.
      hai sa fim seriosi o clipa....
  • +11 (11 voturi)    
    de ce nu Astra ? (Miercuri, 11 martie 2015, 12:36)

    Adrian_1234 [utilizator]

    are cel mai mic pret
    nu puteti sa ne dati si o diferenta intre ofertele exacte ale companiilor de mai sus
    diferente tehnice, de culoare orice ...
    • +2 (2 voturi)    
      O să vezi ofertele ... (Miercuri, 11 martie 2015, 16:02)

      Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      ... atunci cînd va fi publicat efectiv anunţul de atribuire. Deocamdată se pare că avem la dispoziţie doar anunţul de participare.
    • 0 (2 voturi)    
      Anapoda cu noi ? (Joi, 12 martie 2015, 9:01)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Alstom, oferta de 6,3 milioane de euro/tren, chinezii de la CSR, o oferta de 5,22 milioane de euro/ tren, dar si spaniolii de la CAF, care au livrat recent 16 trenuri pentru metroul bucurestean si care au venit cu o oferta de 6,06 milioane de euro/tren.
      Cea mai scumpa oferta a venit din partea polonezilor de la Pesa, circa 6,5 milioane de euro/tren de metrou.
      Metrorex a mai solicitat ca ofertantul sa faca dovada ca a furnizat in ultimii trei ani 150 de vagoane in cadrul a cel mult trei contracte.
      Metrorex a cumparat in ultimii 15 ani 44 de trenuri de la suedezii de la Bombardier si 16 de la spaniolii de la CAF, pe care a platit in total circa 400 de milioane de euro

      Palavre de la Viorel Ponta : "in Romania inca avem capacitatea de a produce la cele mai inalte standarde tehnologice de siguranta si de competitivitate ca pret, ma bucur ca exista contracte in strainatate, dar cel mai mult m-as bucura sa existe contracte in Romania, sigur, respectand toate procedurile legale si respectand intotdeauna ideea de a fi cea mai buna oferta. Imi doresc foarte mult ca si comunitatile locale, cand e vorba de tramvaie, si companiile cu capital de stat sau privat care utilizeaza caile ferate sa se gandeasca de fiecare data la ce ma gandesc si eu, ca «made in Romania» este mai bun decat multe alte lucruri care vin din afara"
  • +15 (15 voturi)    
    ar fi frumos (Miercuri, 11 martie 2015, 13:07)

    alex [anonim]

    si normal, avand in vedere ca sunt o groaza de bani publici, ca cei de la metrou sa explice de ce nu a castigat astra. clar, cu subiect si predicat.

    reactia nervoasa a lui rus arata ca nu prea au ce explica, mai ales ca totul a fost decis inainte de alegeri, cand viitorul parea sigur si luminos pentru unii.

    poate totusi depun cei de la DNA o "contestatie".
  • +10 (12 voturi)    
    nu e o gresala? (Miercuri, 11 martie 2015, 13:24)

    Adi [anonim]

    Astra Vagoane este societate romaneasca specializata in constructia de trenuri/metrouri, iar conform listei a avut cel mai mic pret ofertat....ori informatia din stire e gresita ori nu au acceptat cea mai mica oferta.
    In loc sa castige o firma romaneasca care sa dea de lucru la niste amarati si care sa aduca ceva bani si la buget, alocam contracte in strainatate.
  • +10 (12 voturi)    
    Astra Vagoane (Miercuri, 11 martie 2015, 13:43)

    CititorulComentator [utilizator]

    De ce nu se putea da de munca romanilor?
    • +2 (10 voturi)    
      si totusi (Miercuri, 11 martie 2015, 14:05)

      dan [anonim] i-a raspuns lui CititorulComentator

      La prima vedere toti ne intrebam asta , dar cred ca tine cumva de faptul ca Astra nu are experienta in constructia de rame electrice ,si dupa stiinta mea nici nu are in portofoliu asa ceva , ci doar vagoane si un tramvai . Pe de alta parte CAF este unul din liderii mondiali in material rulant performant.
      • +1 (7 voturi)    
        ba uite ca exista la craiova (Miercuri, 11 martie 2015, 14:41)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui dan

        http://www.inu.nadrag.ro/hyperion-trenul-electric-romanesc/
        • -1 (5 voturi)    
          Electroputere (Miercuri, 11 martie 2015, 16:41)

          Unu' [anonim] i-a raspuns lui IancuJianu

          Una-i Astra Vagoane Calatori din Arad, si alta e Electroputere din Craiova.

          Vezi acilea stire care a fost preluata si de hotnews acum ceva timp, daca ai nevoie de lamuriri despre cine a facut Hyperionul: http://arhiva.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles|displayArticle/articleID_27088/Profil-de-proiect-cu-fonduri-UE-Intarzierile-enorme-in-selectie-si-contractare-ne-au-fortat-sa-renuntam-la-parti-importante-din-proiecte.html

          Pana una alta CAF, cum zicea cineva mai sus, sunt ditamai firma ce produce material rulant performant. Am mers cu trenurile lor si in Bucuresti, si in Barcelona, si sunt destul de multumit (desi e ceva diferenta, de abordare in primul rand, intre ce e in Barcelona versus cele, mai noi de altfel, din Bucuresti).

          Criteriile probabil ca vor fi facute publice, pana una alta nu vad de ce atat tam-tam cu Astra si nu intreaba nimeni de ce nu chinezii sau francezii, fiindca si ei au avut oferte sub pretul CAF.
        • 0 (2 voturi)    
          de ce nu colaboreaza? (Joi, 12 martie 2015, 11:20)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          CAF a castigat pentru ca avea deja in oferta inclus subcontractorul - Atelierele CFR Grivita.

          Astra de ce nu s-a asociat cu Softronic?.. Electroputere Craiova de ce lipseste complet din tablou?
          Tramvaiele Astra au motoare de la Siemens. Oricum o dam, tot importam tehnologia.
  • -4 (4 voturi)    
    300 milioane ! Metroul este subventionat de stat (Miercuri, 11 martie 2015, 13:49)

    ddutz2013 [anonim]

    Reteaua termica a Radet este 80% proasta, din care 60% trebuie inlocuita innainte de iarna viitoare.
    Daca nu o inlocuim bucurestenii vor sta in frig. Asta costa undeva la 100 milioane euro.
    Sunt convins ca Oprescu si Consiuliul local locuiesc in case (vile) cu central proprii.
    Parca suntem condusi de inepti. Ori, or fi toti hoti ?
    Sunt convins ca si banii de la metrou sunt necesari, dar daca se vor fura ca si la Radet ?
    Si, apropos, ce facem cu Radetul ? Asteptam sa vina iarna viitoare "sa vedem" cu pielea noastra frigul, fara pic de caldura ?!
  • +5 (9 voturi)    
    clarificari (Miercuri, 11 martie 2015, 13:49)

    Xulescu [anonim]

    Nu pretul a fost factorul decisiv. Conform SEAP criteriul de adjudecare a fost:
    - pretul 60%
    - performante tehnice 15%
    - termen de livrare 12%
    - conditii de mentenanta 3%
    - costuri de mentenanta 5%
    - termen de garantie 5%
  • +4 (6 voturi)    
    Erata ? (Miercuri, 11 martie 2015, 14:10)

    HP [utilizator]

    4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

    > ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou

    Ori ASTRA are cel mai mic pret, ori este vorba de fapt de ALSTOM.

    Care e varianta corecta ?
    • +4 (4 voturi)    
      depinde cine a dat "para-ndarat" mai mare (Miercuri, 11 martie 2015, 14:48)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui HP

      capisci?
  • +4 (6 voturi)    
    CAF - un pas inapoi (Miercuri, 11 martie 2015, 15:29)

    anonimicus [utilizator]

    Oare numai eu am sesizat huruitul si zdranganitul CAF-ului in comparatie cu amortizarea eficienta a ramelor Bombardier?
    • +4 (6 voturi)    
      Subscriu! (Miercuri, 11 martie 2015, 15:46)

      Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui anonimicus

      Şi un ţiuit strident la coada trenului.
  • +1 (5 voturi)    
    Pai nu Metrorex se vaita (Miercuri, 11 martie 2015, 15:42)

    ramavesela [anonim]

    ca trebuie sa umble drezina in spatele ramelor CAF ca sa adune piesele cazute? Pe langa spartul peroanelor ca sa incapa vagoanele "made in Spain"...
    Astia sunt de-a dreptul "inteligenti" sau sunt "decat" corupti?
    Intrebarea e retorica, no answer needed.
  • +2 (2 voturi)    
    Atelierele CFR Grivita (Miercuri, 11 martie 2015, 16:53)

    Razvan_M [utilizator]

    CAF are ca subcontractor Atelierele CFR Grivita, cu alte cuvinte CAF vine cu partea de management de proiect, cu mare parte din componente si asambleaza trenurile in Bucuresti. Ar fi interesant de vazut de ce nu au castigat cei de la Arad licitatia.
  • +2 (2 voturi)    
    Metrorex se vaita (Miercuri, 11 martie 2015, 17:53)

    Arcanu [anonim]

    alta "manevra" de culise... dupa primul lot cu deficiente de fabricatie, sa aflam ca persista "greseala"? DNA stie dc unii isi fac concedii in insule exotice, free cost.
  • +1 (1 vot)    
    nu.. (Miercuri, 11 martie 2015, 17:58)

    yyyxxx [anonim]

    ... observa nimeni numarul aberant de mare de trenuri cumparate chipurile pentru linia Eroilor Drumul taberei? 51 trenuri in timp ce acum Metrorex are 44 bombardier, 16 caf (nu toate sosite) si 24 model vechi (doar cateva mi functioneaza) deci practic pentru o linie de metrou se i-au tot atatea trenuri cat exista acum pentru celelalte 4 linii????? oare de ce????
    • 0 (0 voturi)    
      CAF gipsy spanish (Joi, 12 martie 2015, 18:26)

      Alonso [anonim] i-a raspuns lui yyyxxx

      s-au livrat toate cele 16 trenuri cu bubele aferente, suruburi nestranse in toleranta, montaj in Beasain fabrica Spain. La Grivita se monteza piese produse in Ro. la TM si DJ.
      Ceva nu-i in regula sa castige locul 3 ca pret, 1-2 au fost ce? cacealma?
  • 0 (2 voturi)    
    hotilor (Miercuri, 11 martie 2015, 19:52)

    attilas [anonim]

    ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou
  • +1 (1 vot)    
    ASTRA Arad (Joi, 12 martie 2015, 0:05)

    Mi [anonim]

    Cateva din trenurile facute la ASTRA incepand de acum 36 de ani inca mai circula pe M4. Probabil modelul de 5,1 mil euro, este unul nou, adaptat la noile norme. Cat despre licitatie - restul criteriilor in afara de pret pot fi incalcate ulterior atribuirii contractului, fara nici o bataie de cap, asa cum se intampla in prezent cu CAF-urile, atata timp cat conducerea METROREX e intelegatoare cu castigatorii desemnati de ei. Oare cati bani din majorarile de tarife de la metrou vor urma circuitul: incasari cartele METROREX - plati facturi catre CAF - retur spaga directori METROREX (conturi ascunse).
  • +4 (4 voturi)    
    SIVECO (Joi, 12 martie 2015, 0:08)

    CititorulComentator [utilizator]

    Cred ca daca participa si SIVECO, chiar castiga!!! :) lol
  • 0 (0 voturi)    
    canalizarea acizitiei spaniole (Duminică, 15 martie 2015, 7:47)

    zar zar [anonim]

    Stir cineva daca UE pune conditii pentru aprobarea fondurilor trspective.?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version