Inca un tronson din autostrada Transilvania, scos la licitatie: 17 km de langa Cluj Napoca pana la Mihaiesti. Valoarea estimata: 154 milioane de euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Tronsonul Nadaselu - Mihaiesti - cu rosu
Foto: Hotnews
Inca un tronson din autostrada Transilvania a fost scos la licitatie, anunta marti Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR). Este vorba de tronsonul A3 dintre Nadaselu, localitate situata imediat la nord-vest de Cluj - Napoca, si Mihaiesti (la intersectia cu DN1F spre Zalau). Tronsonul are o lungime de 16,8 km si vine in continuarea tronsonului de 8,7 km aflat in constructie in prezent intre Gilau si Nadaselu. Licitatia porneste de la valoarea estimata de circa 154 de milioane de euro, iar finantarea ar urma sa fie asigurata exclusiv de la bugetul de stat.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta initierea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului care are ca obiect: "Proiectarea si Constructia Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500", au anuntat autoritatile intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Este vorba despre tronsonul Nadaselu - Maihaiesti (16,8 km), aflat in continuarea lotului aflat in constructie intre Cluj Napoca Vest (Gilau) si Nadaselu.

Potrivit CNADNR, valoarea estimata a contractului este de 687.513.425 fara TVA, adica circa 154 milioane de euro.

Potrivit autoritatilor de la drumuri, "contractul va avea o durata de implementare de 66 luni din care 6 luni perioada de proiectare, 12 luni perioada de  executie si 48 luni perioada de garantie a lucrarilor".

Potrivit CNADNR, termenul limita de depunere al ofertelor este 6 mai ora 10, iar data deschiderii  ofertelor este in aceeasi zi la ora 12. Proiectul este unul ce urmeaza a fi finantat integral de la bugetul de stat.

Pe unde o va lua autostrada. Cum arata traseul


Traseul autostrazii porneste de la Nodul Nadaselu, km 8+700 si traverseaza la km 9+213 drumul judetean DJ 108C, calea ferata Cluj - Oradea si paraul Nadasu printr-un viaduct cu lungimea de 729 m. In continuare traseul se desfasoara pe Dealul Ascutit si evita proprietatea cimitirului localitatii de la km 10+800.

Localitatea Sardu este traversata la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traverseaza drumul comunal DC 143 si paraul Sardu. In continuare traseul autostrazii se desfasoara paralel cu drumul national DN 1F, ocolind localitatea Sanpaul pe la vest de aceasta, traversand o serie de drumuri de exploatare.

Traseul ocoleste pe la est localitatea Mihaiesti, traversand Valea Trifii, Valea Berindului si drumul national DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. In continuare, printr-o modificare locala a axului pe tronsonul km 22+400 - km24+400 se evita botul de deal de la km 23+200 cu o coborare a liniei rosii cu cca. 3-4 m, se obtine scurtarea viaductelor de la km 22+600 si km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 m.

A3 Nadaselu - Mihaiesti - cu rosu pe harta de mai jos:




Tronsonul licitat continua ce se executa la acest moment: Gilau - Nadaselu

Tronsonul de 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu este primul pe care se lucreaza din toate cele sase loturi din autostrada Transilvania pe care compania americana Bechtel a fost de acord sa le paraseasca in urma negocierilor purtate de ministrul Anca Boagiu in vara lui 2011. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.

Detaliat despre acest proiect, in pagina dedicata din sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura":



Citeste mai multe despre   






















17035 vizualizari

  • -7 (7 voturi)    
    informatii incomplete (Marţi, 24 martie 2015, 11:20)

    dnyhouse [utilizator]

    Interesati-va va rog de unde vin banii? Stiu ca autostrada nu e pe niciun coridor european.
    • +3 (5 voturi)    
      finatare (Marţi, 24 martie 2015, 11:53)

      sebas90 [utilizator] i-a raspuns lui dnyhouse

      Scrie clar in articol - finantare exclusiv de la bugetul de stat
    • +4 (4 voturi)    
      din articol (Marţi, 24 martie 2015, 12:14)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui dnyhouse

      "Proiectul este unul ce urmeaza a fi finantat integral de la bugetul de stat."
  • 0 (4 voturi)    
    Mda (Marţi, 24 martie 2015, 12:28)

    electron [utilizator]

    18 km in un an(care probabil vor fi 2 ani). Ii bine ca se face pe bucati, teoretic ar putea toata autostrada sa fie gata in un an. Practic nu ii chiar posibil. Si peste toate astea autostrada se face in Romania, si o sa se faca o bucata acuma, una peste 2 ani alta peste jumatate de an, alta peste inca un an. Si prin 2050 o sa fie gata
  • 0 (4 voturi)    
    Ciudat... (Marţi, 24 martie 2015, 12:34)

    taticutu [utilizator]

    Nu vi se pare ciudat, ca mereu, se pun la "bataie " numai tronsoane de autostrada intre 10 si 20 km ?
    O sa apara justificari bineinteles , cu fondurile, ca sunt de la buget, ca sunt banii europeni si asa mai incolo !
    Se tot lauda Guvernul ca a atras multe,multe procente din banii EU, insa autostrazile noastre nu se vad !
    In ritmul asta de cativa km construiti, basca neinaugurati, ne apuca mileniul viitor !
    Totusi, sa iti inchei un mandat de guvernare la anu' si sa nu dai drumul la nici un kilometru de autostrada, parca e prea de tot !
    • +2 (4 voturi)    
      Nu, nu e... (Marţi, 24 martie 2015, 13:54)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      S-a mai explicat: se liciteaza pe tronsoane ca sa se poata lucra in paralel pe mai multe.
      In plus, cu cat relieful e mai accidentat, cu atat scade lungimea tronsonului licitat din cauza lucrarilor complexe.
      • +2 (2 voturi)    
        Multumesc... (Marţi, 24 martie 2015, 14:23)

        taticutu [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Va multumesc pentru explicatie. Indraznesc sa va pun totusi o intrebare : ati vazut cum se fac autostrazile in Grecia , pentru ca ei au , slava Domnului , numai terenuri accidentate, munti peste munti ?
        Inca o data, va multumesc pentru mesaj !
        • +1 (1 vot)    
          Cu placere (Marţi, 24 martie 2015, 15:15)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

          Daca va referiti la A2 - Egnatia Odos, constructia celor 670 km a inceput in 1994 si s-a terminat in 2009, adica o medie de 44 km/an. A costat aproape 7 miliarde EUR, adica o medie de 10 mil EUR/km.

          Si ei au impartit constructia pe tronsoane.
          Pentru o istorie completa: http://www.roadtraffic-technology.com/projects/egnatia/

          Si este cu taxa.
      • 0 (2 voturi)    
        ESTE CAM DREAPTA... (Marţi, 24 martie 2015, 15:51)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        autostrada asta! Mai multe curbe la 30 sau 45 de grade, va rugam!
        Nu vrem sa adormim la volan!
        Vrem sa cadem din masina ca secerati cand ajungem la destinatie!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          ...deoarece trece prin 2 puncte (Marţi, 24 martie 2015, 22:25)

          Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Nu mai bine era ca "ciotul" sa aiba o curbura la 0 grade, care sa treaca razant de Nagyvarrad !

          Turcii de la Behtel nu stie sa faca tonel, insa e expert renumit la taieturi.
          Ai ocazia spre TgM sa faci slalom 33, 45, 30, 38, 33, 45, ...180, 99x360
  • +1 (1 vot)    
    Se mai "naste " un corturar (nn tov. Rus ) ? (Miercuri, 25 martie 2015, 7:02)

    Plagarus [utilizator]

    1.000.000 de locuri de munca pt. romanii din diaspora?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi