​​EXCLUSIV Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare pana in 2020 in varianta finala a MasterPlanului ce va fi retransmisa Comisiei Europene: Sibiu - Pitesti, pe primul loc. PLUS: Ce decizie majora este asteptata de la Ministerul Finantelor

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Harta - autostrazi si drumuri expres prioritare pana in 2020
Foto: Hotnews
Master Planul pe Transport si Strategia de Implementare - documentul care stabileste prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a tine cont de observatiile Comisiei Europene si sunt aproape gata sa fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Astfel, in ceea ce priveste prioritizarea proiectelor rutiere pana in anul 2020, pe primul loc se afla autostrada Sibiu - Pitesti, iar pe doi e autostrada Bacau - Pascani. Alte proiecte care apar prioritare sunt autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Ploiesti, Cluj Napoca - Bors si Pitesti-Craiova. La drumurile expres, legatura din Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau capata prioritate.

Toate proiectele rutiere sunt gandite sa fie implementate prin mixul de fonduri europene-buget-imprumuturi, iar pana la retransmiterea Master Planului finalizat Comisiei Europene mai e nevoie ca Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru urmatorii ani, necesar pentru angajarea unor imprumuturi de 7 miliarde de euro care sa completeze fondurile europene disponibile.


Master Planul General de Transport (MPGT), precum si Strategia de Implementare - documentul cheie care stabileste prioritizarea proiectelor de infrastructura pentru anii ce urmeaza, a fost modificat astfel incat sa tina cont de observatiile facute de Comisia Europeana si e gata sa fie retransmis oficialilor europeni pentru aprobarea finala. Vezi aici, in detaliu, care au fost observatiile Comisiei.

Potrivit surselor HotNews.ro, observatiile comisiei au fost asimilate si documentul strategic a suferit o serie de modificari si, in acest moment, mai asteapta o aprobare din partea Ministerului de Finante pentru a putea fi retrimis la Comisia Europeana.

Lista autostrazilor considerate prioritare pana in 2020

Astfel, potrivit surselor HotNews.ro, lista de proiecte prioritare pe rutier a fost "finisata", iar unele lucruri au fost modificate simtitor fata de prima varianta a Strategiei de Implementare adoptata de Guvern in martie.

Astfel, dupa aplicarea recomandarilor Comisiei, pe primul loc apare de data aceasta autostrada Sibiu - Pitesti, drept prioritatea maxima, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacau - Pascani (97,85 puncte), tronson ce inainte ocupa prima pozitie.

Rocada s-a facut dupa ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicarii criteriului de "missing link" (legatura lipsa). Astfel, Sibiu - Pitesti a primit un punctaj mai mare pentru ca reprezinta legatura lipsa in cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Pitesti - Bucuresti la un capat si A1 Sibiu - Deva la celalalt), in timp ce Bacau - Pascani e o legatura lipsa in cazul unor proiecte care inca nu au fost demarate.

In ce priveste celelalte proiecte, lista autostrazilor considerate prioritare in urmatorii 5-7 ani include: Sibiu - Brasov, Brasov - Ploiesti (include Comarnic-Brasov), Pitesti-Craiova, Targu Neamt - Pascani - Iasi si Bors - Suplacu de Barcau - Nadaselu (langa Cluj Napoca).

De remarcat ca, fata de varianta initiala, din Strategia de Implementare a disparut autostrada Brasov - Bacau ca prioritate pentru viitorul apropiat.

Drum expres pe ruta Ploiesti-Buzau-Bacau si extinderea la 4 benzi a Centurii Capitalei. Autostrada de centura (A0) pentru Bucuresti, lasata pentru dupa 2020


Cat priveste drumurile expres, lista prioritatilor consemneaza proiecte care vizeaza in special Moldova pe ruta Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau.

In cazul centurii Capitalei, pana in 2020 eforturile se vor concentra pe largirea la 4 benzi a actualei Sosele, in special Centura Sud, iar din 2020 se va lua in calcul si realizarea autostrazii de centura A0 pe partea de Nord a Capitalei, unind A1, A3 si A2.

Proiectele rutiere pana in 2020 ajung la circa 12,6 miliarde de euro. Aproape 7 miliarde ar trebui sa vina din imprumuturi


In acest moment, Master Planul de Transport impreuna cu Strategia de Implementare e aproape finalizat, dupa ce a fost revizuit conform observatiilor CE, si este aproape gata de retransmis oficialilor europeni pentru o aprobare finala. Totusi, pana la trimiterea sa la Bruxelles, e nevoie ca Ministerul Finantelor sa dea o aprobare esentiala pentru implementarea intregii strategii.

Pentru intreg sectorul rutier, pana in 2020 - perioada care se suprapune cu actualul exercitiu financiar european (perioada ce s-ar putea prelungi si pana in 2022), necesarul de bani pentru toate investitiile propuse ajunge la circa 12,6 miliarde de euro (autostrazi, drumuri expres, transregio si euro-trans), conform calculelor finale din Master Plan. Din acestia, circa 4,8 miliarde de euro ar veni din fonduri europene si cofinantarile nationale aferente acestora.

Pentru restul, Romania ar trebui sa apeleze la imprumuturi. Astfel, in urma cu o luna, Guvernul aproba printr-un memorandum un plafon de 7 miliarde de euro pentru imprumturile necesare implementarii proiectelor rutiere din MPGT.

Trebuie precizat ca toate proiectele de infrastructura rutiera din Master Plan sunt gandite a fi realizate printr-o schema de mix de fonduri: fonduri europene - buget - imprumuturi, astfel incat resursele financiare europene sa poata fi folosite pentru cat mai multe proiecte.

Astfel, o conditie esentiala devine aprobarea nivelului de imprumuturi externe necesare de catre autoritatile romanesti si europene

Doua conditii: Comisia sa aprobe ajustarea tintei de deficit, iar Ministerul Finantelor sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitiul national pentru urmatorii ani

Practic, intregul plan financiar pentru proiectele de infrastructura rutiera din Master Plan in urmatorii cinci ani depinde de doua aspecte economice esentiale: unul ce trebuie aprobat de catre Comisia Europeana si altul care trebuie sa vina sub forma aprobarii unui spatiu fiscal suplimentar pentru anii urmatori, decizie ce trebuie sa vina in zilele ce urmeaza de la Ministerul Finantelor.

Astfel, pentru ca planul financiar de realizare a proiectelor rutiere angajand imprumuturi de circa 7 miliarde de euro, e nevoie ca oficialii europeni sa aprobe un ajustor de deficit pentru Romania. Mai exact, pe langa deficitul national, tarile membre au dreptul la un ajustor de deficit de maxim 0,5% din PIB daca deruleaza proiecte de infrastructura din fonduri structurale, iar acest ajustor se negociaza cu Comisia, au explicat surse pentru HotNews.ro

Pe langa acest aspect, tot ce mai e nevoie este si ca Ministerul de Finantele sa-si dea OK-ul pe plan si sa aprobe spatiul fiscal suplimentar in deficitul national pentru imprumuturile ce ar urma sa fie folosite pentru proiectele de infrastructura pentru urmatorii ani. Sursele HotNews.ro sustin ca acest spatiu fiscal suplimentar exista din lipsa altor angajamente si ca totul tine doar de o decizie a Finantelor care, in mod normal, nu ar avea de ce sa refuze acest aspect.

Spatiul fiscal suplimentar necesar proiectelor rutiere ar fi de 0,2% din PIB in 2017 si 0,5% din PIB in 2018, 2019 si 2020.

O astfel de planificare aprobata ar bate in cuie investitiile in infrastructura pentru urmatorii ani, in dauna, spre exemplu, a unor masuri populiste ce ar putea fi luate in loc.

HARTA - autostrazile si drumurile expres prioritare pana in 2020, conform ultimei variante a Strategiei de Implementare a proiectelor din Master Plan:



Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
77512 vizualizari
  • +27 (33 voturi)    
    Dovada (Joi, 9 aprilie 2015, 16:58)

    Martinezu [utilizator]

    Acum citeva zile, seful Dacia , dl Mure se plingea ca nu avem autostrazi.
    Ii spuneam cu acea ocazie ca sa fie linistit, si nu stiu daca m-a ascultat. Uite inca o dovada ca guvernul nostru lucreaza. Avem cite un master plan in fiecare saptamana. Cine in lumea asta poate tine pasul cu guvernul nostru?
    Si pe linga autostrazi iata apar si drumurile express, exact cum spuneam.
    Deci dl Mure, Stati linistit si mai bine proiectati niste masini de hirtie, nu va mai plingeti.
    Paste Fericit va doresc!
    • -8 (14 voturi)    
      Calcule: Optimul pt. Romania e 1300 km autostrada (Vineri, 10 aprilie 2015, 6:23)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Trebuie sa ne oprim la 1300 km autostrada (incluzind si drumurile expres)!

      Avem deja aproximativ 700 km. Cu inca 600 construiti egalam Germania la numar masini pe km autostrada adica la citi soferi platesc taxe intretinere pe km. Daca dorim mai mult atunci autostrazile (plus expresurile) ne vor arde puternic la buzunar. La 1930 km romanii vor trebui sa plateasca de 1.5 ori mai mult decit nemtii iar la 2600 km de doua ori. Nu cred ca ne convine.

      Demonstratiile se gasesc aici:
      https://www.dropbox.com/s/b6hoemvpqv52rql/SerbiaEgalGermaniaDensitateMasiniKmAutostrada.doc?dl=0

      https://app.box.com/TableCountriesHighwaysLength

      A se citi si:
      http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1794478
  • +21 (23 voturi)    
    Autostrazile vor fi "legate" cu cablul submarin ? (Joi, 9 aprilie 2015, 17:13)

    Plagarus [utilizator]

    Studiul de fezabilitate întocmit iniţial pentru tronsonul Piteşti-Sibiul al autostrăzii A1 nu era realizabil, din cauza costurilor foarte mari preconizate,afirma Viorel P. dr. Comarnic/Brasov (ian 2014 )
    Daca am putea merge prin Romania pe autostrazile facute pe studiile de fezabilitate, le-am da clasa tuturor in lume! Dar cum nu putem, mai facem studii de fezabilitate,ca mai sunt oaresce bani de mancat(rickpat
    • +20 (20 voturi)    
      de angajamente (Joi, 9 aprilie 2015, 18:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      pe hartie, toti suntem satui.
      sa vedem faptele.
  • +21 (25 voturi)    
    Astept parerea lui Dimitrica (Joi, 9 aprilie 2015, 18:23)

    Parzivall [utilizator]

    Care o sa explice in min 500 de cuvinte ca nu e nevoie de autostrazi....muntii se pot trece pe carari cu asinii, e demonstrat, se face asta de mii de ani.
  • +19 (21 voturi)    
    au trecut 3 ani.. (Joi, 9 aprilie 2015, 18:23)

    pehash [utilizator]

    oare va trece si al 4lea tot asa? cu 'planuri'?
    • +14 (16 voturi)    
      lol (Joi, 9 aprilie 2015, 20:14)

      hopshio [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Esti naiv sau ce? De la cine te astepti sa faca ? De la Ponta ? A angajat Ponta nemti si nu ne-a anuntat si pe noi?

      Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
  • +14 (18 voturi)    
    Corect (Joi, 9 aprilie 2015, 19:33)

    aqualung [utilizator]

    În sfârșit un plan conform cu ceva realitate. Fără aberația Brașov-Bacău, cu drum expres care să înlocuiască mortalul și periculosul DN2, cu autostradă Pitești-Craiova și fără fantezia București-Alexandria.

    Consider în continuare că la un final ideea de legătură Brașov-Târgu Mureș ar fi categoric mai utilă, dar măcar marile aberații au fost amânate.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu e chiar asa corect dar merge (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:28)

      Wandaxe [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Ce se intampla cu moldovenii?
      Parerea mea este ca prioritatile trebuiau sa fie dupa cum urmeaza:
      1. Sibiu - Pitesti pentru finalizarea legaturii Bucuresti (Constanta) - Nadlac
      2. Targu-Mures - Iasi pentru ca este necesar ca regiunea Moldovei (inclusive RM) sa se conecteze la restul tarii. Momentan este regiunea cea mai izolata.
      3. Craiova - Pitesti pentru ca unul dintre jucatorii importanti din economie Ford a cerut justificat aceasta autostrada (plus faptul ca orasul Craiova este unul dintre cele mai importante)
      4. Bors - Nadasel pentru ca reprezinta al doilea culoar important de transit marfa spre vest si nord-vestul europei (plus legatura directa pentru romanii din Moldova si Ardeal spre vest)
      5. Centura Bucurestiului la nivel de Autostrada.
      6. Restul...
      • +1 (1 vot)    
        Cifrele actuale de trafic (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:41)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Wandaxe

        Dacă te uiți la volumul actual de trafic, cel mai umblat coridor de legătură al Moldovei cu restul țării este cel către sud, pe axa Bacău-Focșani. De aia e și în coridorul IX și în TEN-T-Core. Deci în ce privește Moldova, asta este prioritatea principală și restul trebuie să vină sub ea.

        Nu sunt convins că mai e nevoie atât de urgent de o autostradă de centură pentru București dacă se termină proiectul de lărgire a centurii actuale și de realizare de noduri denivelate la intersecții. Doar că se moșmondește rău de tot și cu proiectul ăsta.
        • +2 (2 voturi)    
          De acord (Vineri, 10 aprilie 2015, 18:42)

          Wandaxe [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          Eu sunt de parere ca odata Iasi-Tg Mures la fel ca si continuarea pana la Bors find finalizata, aceasta autostrada va prelua in totalitate traficul moldovenilor spre Vest.
          Cand ma gandesc la cati romani din zona Moldovei noastre si din RM sunt in Occident (Italia, Spania, Germania) aceasta autostrada ar fi mana cereasca. Pe langa bucuria diasporei ar deschide noi oportunitati pentru investitori care au neglijat zona Moldovei.
          Desigur, traficul catre Bucuresti si zona sudica a tarii va fii in continuare concentrat pe ruta mentionata de tine Bacau - Focsani.
    • +1 (3 voturi)    
      Centura Bucurestiului e programata dupa 2020! (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:32)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      Facem aproape un sfert din pib-ul tarii, toate autostrazile se interconecteaza aici si totusi oportunitatea constructiei unei centuri ocolitoare pt. Bucuresti inca nu e evidenta.

      Halal!
  • +8 (12 voturi)    
    " Maestru' furtplan " (Joi, 9 aprilie 2015, 19:38)

    TRABI [utilizator]

    - am mai postat despre aceasta minunatie...pe care zic sa o numim in continuare ' Maestru' furtplan "
    - inca nu au intrat in parlamentul tarii noastre cei care au practica si gandul indreptate catre o treaba serioasa care sa foloseasca fiecarui om de rand .
    Pana atunci , speram ca aceasta pocitura sa fie " furtplan final " .
  • 0 (6 voturi)    
    Are dreptate... (Joi, 9 aprilie 2015, 19:39)

    gaudi [utilizator]

    comisia europeana .....Acum totul are o logica. Si odata cu autostrada Tg Mures - TG Neamt se leaga si Moldova de vest pe cel mai scurt drum. Daca se face si A 0 ...sa te tot plimbi prin Romania.
  • +5 (11 voturi)    
    feroviara (Joi, 9 aprilie 2015, 22:10)

    father [utilizator]

    Caile ferate romane o rusine nationala! Domnilor fara studii de fezabilitate reabilitati , modernizati calea ferata sa o aducem in secolul XX macar ca in secolul XXI trebuie sa mai treaca ceva vreme. Spania si modernizat ultima magistrala de mare viteza in 2013, viteze de peste 200 km pe ora. Si autostrazile sunt necesare dar calea ferata este necesara intregului popor, iar pe autostrazi circula doar un procent din cei cu autoturisme chiar si de marfa si calatori.
  • +5 (11 voturi)    
    autostrazi (Joi, 9 aprilie 2015, 22:37)

    hubohu [utilizator]

    Asta-i batie de joc,domnilor ! Arad-Sighetu-Marmatiei iar nu merita nimic,nici un drum expres,sa umblam inca un secol pe drumuri supraaglomerate,pline de camioane???
    La munte! Acolo trebuie autostrada! Inca doua!
  • +8 (12 voturi)    
    wow (Joi, 9 aprilie 2015, 23:12)

    ala_ [utilizator]

    autostrada pascani-iasi pare cea mai interesanta, trebuie sa recunosc
  • +5 (5 voturi)    
    Vorbe! (Vineri, 10 aprilie 2015, 7:15)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pesedistii incearca sa duca alegatorii cu vorba (cu promisiuni pe toate gusturile) pana la alegeri. Asa fac de douazecisicinci de ani si le merge.
  • +2 (4 voturi)    
    Intrebare pentru redactori Hotnews (Vineri, 10 aprilie 2015, 8:16)

    Marian2 [utilizator]

    de ce folositi mereu o harta in care localitatile din Republica mOldova sunt scrise in rusa?
    • 0 (0 voturi)    
      Ai fost vreodata la Chisinau? (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:41)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Marian2

      Absolut totul e scris in caractere chirilice afara de mc.donald's - probabil e alfabetul lor oficial.
  • +3 (5 voturi)    
    Aberatiile lui Rus acum? (Vineri, 10 aprilie 2015, 8:30)

    vigni [utilizator]

    Este o completa rusine aceasta harta si strategie.
    Ce se intampla la Nord de Passcani cu Suceava, Botosani, zona turistica Bucovineana a manastirilor care ar putea aduce numai din turism beneficii consistente. Ruperea culturala a acestei zone este specifica doar unui incopetent demonstrat ca ministrul RUS.
    Apoi unde e o strategie nationala, un inel care sa se inchida intre nordul Transilvaniei si al Moldovei.
    Se stopeaza si traseul -coridorul care ar traversa tara spre nord spre Ukraina- polonia si in sud spre istambul.
    Asta e. tragem linie dupa 25 ani de la revolutie si avem ce avem, marii strategi Gabriel Sandu cu cele 900 servicii, Udrea cu dezvoltarea regionala,si acum altii care parca vor sa infraneze o perspectiva de dezvoltare a tarii. Nici macar sa bage un buldozer sa mai largeasca unele drumuri cu inca o banda pe zonele unde terenul este neted nu sunt in stare oaamenii astia. Rade europa de noi si ne batem joc de anii care ii mai avem de trait in tara asta.
  • +5 (5 voturi)    
    Exista legislatie aplicabila (Vineri, 10 aprilie 2015, 8:47)

    MVSorin [utilizator]

    ...care obligă autorităţile centrale la elaborarea unui plan de amenajarea teritoriului ÎNAINTE de a aproba cheltuirea de fonduri publice pntru autostrăzi, nu studii de fezabilitate plătite cu milioane de euro unop firme de apartament necunoscute de nimeni.
    Un astfel de plan ţine cont de previziunile de dezvoltare economică pentru întreaga zonă a autostrăzii şi de aici de evoluţia traficului.
    Asta înseamnă că dacă astăzi nu există trafic suficient pentru a justifica o autostradă, e posibil ca peste cinci ani traficul să impună autostrăzi în zone ce azi nu par prioritare, şi invers.
    Sau altfel spus, dacă modernizezi un drum naţional în paralel cu o autostradă (ce la un moment dat va avea taxă), când va fi gata autostrada nu va circula nimeni pe ea (cazul autostrăzii Transilvania, dublată în bună parte de un drum naţional modernizat).
    E de dorit ca autorii Masterplanului de transport să dea banii înapoi iar cei ce au aprobat diverse variante fanteziste să dea extemporale la DNA.
  • +4 (4 voturi)    
    tara arde si baba face master plan (Vineri, 10 aprilie 2015, 10:34)

    drop [utilizator]

    Eu zic sa va vedeti de dosare ca pana la anu intra tot PSD-ul la puscarie si ajunge la 3% langa PNTCD.
    • 0 (0 voturi)    
      psd-istii si iohanistii...nu intra la bulau.... (Marţi, 14 aprilie 2015, 13:13)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui drop

      DNA, se reorienteaza politic......doar vrem sa ajunga ,o d-na...... presedinte.
  • +1 (1 vot)    
    Sunt ignorate complet județe (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:58)

    hic sunt leones [utilizator]

    Precum Galați (port importante la Dunăre), Brăila, Tulcea (cel mai mare județ exportator de cereale, Delta). nordul Moldovei și Maramureșului: zone turistice care au nevoie de dezvoltare; legături în partea de sud spre Bulgaria.

    Nu sunt prevăzute nici măcar drumuri expres...
  • 0 (0 voturi)    
    cristi (Vineri, 10 aprilie 2015, 12:29)

    cristi22 [utilizator]

    Probabil suntem singura tara unde drumul numertoat cu 1, DN1, are trecere peste calea ferata cu bariera.

    Ploiesti - Comarnic e pe locul 11, deci bariera va mai ramane mult timp. Nu conteaza traficul care e pe acolo, ci ca aceia nu sunt cei care ii voteaza pe sefii actuali, asa ca "merita" pedepsiti.
  • +3 (3 voturi)    
    gindit adinc (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:47)

    bogdan1477 [utilizator]

    Adevarul e ca Bacau - Pascani e cea mai mare prioritate de autostrada in Romania, urmata de Pascani Tg Neamt. Asta clar!

    Oare baietii astia pe baza a ce fac studiile astea?!? daca tot vor autostrada pin la Tirgu Mures, de ce nu incep cu portiunea dintre munti, care e cea mai dureroasa, dupa care bucatile din Ardeal, unde drumul e jale, si abia dupa aia Pascani-Tg Neamt, 30 de km, cu drum OK...

    Cit despre Bacau-Pascani, deja e drumul cu 2 banzi pe nses spre Iasi, unde e si 80% din trafic, nu vad care e urgenta acestui drum...
  • +1 (1 vot)    
    Așa o fi și la alții? Cred că nu! (Luni, 13 aprilie 2015, 20:04)

    EllenaS [utilizator]

    Până si găina începe sa cotcodăcească dupa ce face oul, nu înainte! M-am săturat de proiecte până peste cap! Chiar nu vă este rușine?
  • 0 (0 voturi)    
    stirea urmeaza a fi confirmata (Marţi, 14 aprilie 2015, 14:06)

    biris [utilizator]

    Salut,

    Licitatiile pentru studii de fezabilitate la Ploiest-Bacau (visiniu pe harta )au fost anulate.
    In schimb, licitatiile pentru Tg Mures - Tg Neamt (nu apare deloc pe harta) sunt in stadiul evaluarii ofertelor.

    Am verificat o singura sursa, forumul pasionatilor de infrastructura, cei care aduc si filmarile aeriene:
    http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=322.0
  • 0 (0 voturi)    
    prostia se plateste ! iar guverul hiberneaza !!! (Miercuri, 15 aprilie 2015, 10:58)

    andreesanu [utilizator]

    In prostia lor romanii nu baga seama ca Ponta i-a inselat de 4 ori in trei ani !, ceea ce le-a oferit Ponta in loc de autostrazi promise,de milionul de locuri de munca,de privatizari a fost :LIMBARITA,GARGARA,MISTOCAREALA;dimineata la prinz si seara la TV .S-au scurs 3 ani fara sa bata un cui acest nimeni ,timpul s-a dus ,banii se pierd datorita tembelismului promovat in politica in administratie.
    Tembelii ,idiotii nu produc doar consuma.
    Pe cand schimbam macazul ???


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version