Compania Nationala de Autostrazi va trebui sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a stabilit Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Decizia CNSC vine dupa ce Compania de Autostrazi a anuntat pe 11 februarie castigatorul licitatiei, dar rezultatul a fost contestat de un alt participant la procedura publica. Reevaluarea ofertelor practic intarzie realizarea Studiului de fezabilitate si, implicit, amana si momentul cand constructia efectiva a autostrazii va putea incepe.

Cand se va face autostrada Sibiu-Pitesti?Foto: Hotnews

Intr-o decizie publicata pe 7 aprilie, CNSC stabileste ca CNADNR va trebui sa reevalueze ofertele dupa ce contestatia depusa de una din firmele pierzatoare a fost admisa.

"Admite contestaţia formulată de către S.C. ROMAIR CONSULTING S.R.L., în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAŢIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ŞI DRUMURI NAŢIONALE DIN ROMÂNIA S.A. Pe cale de consecinţă, obligă autoritatea contractantă la anularea raportului procedurii nr. 16/1471/11.02.2015 şi, a tuturor actelor subsecvente acestuia, inclusiv a comunicării rezultatului procedurii nr.92/9250/11.02.2015 şi reevaluarea ofertelor, conform celor menţionate în cadrul motivării aferente", se arata in decizia CNSC.

"Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare", se mai arata in decizia CNSC.

Pe 11 februarie, Compania de Autostrazi anunta ca Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL a fost desemnata castigatoare in licitatia publica pentru revizuirea si actualizarea Studiului de Fezabilitate a autostrazii A1 Sibiu - Pitesti. Valoarea ofertei castigatoare era de circa 6,5 milioane de euro.

Fata de rezultatul licitatiei, la CNSC a fost depusa o contestatie de catre firma Romair Consulting, firma ce s-a aflat pe primul loc din punct de vedere al ofertei financiare.

Ce prevede revizuirea SF-ului si cat va dura

Studiul de fezabilitate este necesar pentru ca lcurarile la autostrada Sibiu - Pitesti sa fie scoase la licitatie. Studiul de Fezabilitate va documenta in detaliu toate aspectele autostrazii care va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Practic, autostrada Sibiu - Pitesti este singura bucata lipsa din mult-cunoscutul Coridor pan-european IV, cel care ar urma sa lege Aradul si granita de vest cu Bucurestiul si orasul-port Constanta. Toate celealte loturi de pe traseu fie au fost finalizate, fie sunt in lucru in prezent.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

Ø Studiul de trafic;

Ø Studiul privind alternative de traseu;

Ø Investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);

Ø Activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități);

Ø Evaluarea impactului asupra mediului;

Ø Analiza cost-beneficiu și modelul financiar;

Ø Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărțit în 5 secțiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni.

Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro

Citeste si:

Pentru autostrada Sibiu - Pitesti, drumul de la hartie la santier e plin de hopuri: Compania de Autostrazi a ignorat una din recomandarile europene pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate, desi in 2012 a anulat licitatia tocmai pentru a integra observatiile expertilor europeni