OFICIAL Master Planul de Transport a fost retrimis la Comisia Europeana. Cum arata Strategia de Implementare: Care sunt autostrazile si drumurile expres prioritare, cum sunt planificate proiectele pana in 2020 si dupa

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Harta - autostrazi si drumuri expres prioritare pana in 2020 - conform MPGT mai 2015
Foto: Hotnews
Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor - documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele - a fost transmisa de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana. Autostrada Sibiu - Pitesti este, in sfarsit, pusa in capul listei de proeicte prioritare cu un orizont de realizare incepand cu anul 2017. Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructura rutiera sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene - buget - imprumuturi externe, inclusiv Comarnic - Brasov, desi "formal" este trecut ca PPP. Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt - Iasi - Ungheni si Bacau - Pascani, precum si prin drumul expres Bacau - Buzau - Ploiesti.

Ministerul Transporturilor a transmis in data de 06.05 2015 varianta Master Planului General de Transport care include si raspunsurile la observatiile Comisiei Europene, au anuntat reprezentantii institutiei intr-un comunicat remis HotNews.ro.

"In cele aproximativ 1.000 pagini, documentul prezinta atat proiectele de infrastructura, cat si strategia de implementare a acestora pe cele doua perioade de programare 2014-2020 si 2020-2027. Actuala varianta a  MPGT este rezultatul negocierilor pe care Ministerul Transporturilor le-a avut cu expertii Comisiei Europene si va fi prezentata Comisiilor de transporturi din Senat si Camera Deputatilor in cursul saptamanii viitoare. De asemenea, in ultima saptamana a lunii mai este programata la Bruxelles o noua intalnire intre specialistii  Ministerului Transporturilor si expertii Comisiei Europene pentru discutii finale asupra documentului", informeaza Ministerul Transporturilor.

Master Planul General de Transport si Strategia de Implementare se gasesc pe site-ul Ministerului Transporturilor, la sectiunea Strategia in transporturi.

Descarca de aici Anexa MPGT-ului care contine Strategia de Implementare . (.PDF, ~4 MB)

---

Cum au fost prioritizate autostrazile si drumurile expres: Sibiu - Pitesti e cap de lista, dar incepe din 2017

Conform noii Strategii de Implementare, prioritizarea proiectelor de infrastructura rutiera au in cap de lista (in sfarsit) autostrada Sibiu - Pitesti, asa cum HotNews.ro a scris in exclusivitate la inceputul lunii aprilie. Cu toate acestea, tot strategia mai arata ca lucrarile sunt planificate sa inceapa abia din 2017, asta pentru ca Studiul de fezabilitate nu este gata, ba nici nu a fost inca semnat contractul pentru ca in cursul procedurii de licitatie publica s-au depus contestatii.

Pe locul doi este autostrada Bacau - Pascani, iar pe trei se regaseste autostrada Comarnic - Brasov, cu un cost recalculat in jos la aproape 1 miliard de euro (fata de 1,8 miliarde de euro in cazul actualei concesiuni controversate cu Vinci - Aktor - Strabag).

Urmatoarele autostrazi pe lista, in ordinea punctajelor obtinute, sunt: Suplacu de Barcau - Bors (Oradea), Tg Neamt - Iasi - Ungheni, Nadaselu - Suplacu de Barcau, Craiova - Pitesti, Tg Mures - Tg. Neamt, Inelul de autostrada de centura Bucuresti (A0), Brasov - Bacau si Ploiesti Comarnic.

In ceea ce priveste lista proiectelor prioritare de drum expres, pe primul loc se afla modernizarea Centurii Sud Bucuresti la patru benzi. Apoi urmeaza proiectele care vor forma legatura Moldovei cu Muntenia, drumurile expres de la Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau si apoi Pascani - Suceava.

Autostrazile - prioritzare:


Drumurile Expres - prioritizare:

Drumurile Transregio - prioritizare:



Drumurile TransEuro - prioritizare:



Variantele de Ocolire - prioritizare:




---

Autostrazi si drumuri expres in valoare de 13 miliarde de euro pana in 2020

Strategia de Implementare prevede si o impartire in timp a perioadei de executie, laolalta cu o planificare financiara si o detaliere a surselor de finantare. Toate proiectele rutiere sunt gandite intr-o formula de mix de fonduri: buget - fonduri europene - imprumuturi externe.

Pentru perioada care se suprapune cu exercitiul financiar european 2014-2020, sunt propuse proiecte de autostrazi si drumuri expres ce totalizeaza o valoare de aproape 13 miliarde de euro, din care aproape 7,9 miliarde ar trebui acoperita prin imprumuturi externe.

In ceea ce priveste calendarul de implementare, autostrazile pe reteaua Ten-T Core Sibiu - Pitesti si Tg Neamt - Iasi - Ungheni sunt planificate incepand cu anul 2017, in timp ce Bacau - Pascani ar urma sa inceapa din anul 2018.

Pe reteaua TEN-T Comprehensive, autostrazile care ar trebui sa inceapa din 2017 sunt Sibiu - Brasov si Suplacu de Barcau - Bors (n. fapt curios pentru ca licitatia pentru lucrari tocmai a fost finalizata in luna aprilie), in timp ce bucata Nadaselu - Suplacu de Barcau e planificata sa inceapa din 2016.

Cat priveste componenta de drumuri expres, pe reteaua TEN-T Core, Modernizarea Centurii de Sud Bucuresti este planificata sa inceapa in 2016 si sa se incheie in 2017, in timp ce drumurile expres Ploiesti - Buzau, Focsani - Bacau si Buzau - Focsani sunt planificate pentru anii 2018 - 2020. Pentru reteaua Comprehesive, planul are in vedere doar proiectul de Drum Expres care sa lege aeroportul international Henri Coanda Otopeni de autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, cu o planificare pe anii 2017-2018.

Tot ca drum expres este tratata si conexiunea Constanta - Tulcea - Braila, cu faza I Pod peste Dunare + reabiltare Ovidiu - Tulcea (109 km), perioada de implementare fiind 2016-2017.

Practic, pentru anul 2016 sunt gandite ca proiecte noi doar centura Sud Bucuresti ca Drum Expres, autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau si Podul de la Braila peste Dunare, restul fiind lucrari pe proiecte deja incepute, dar care nu au sanse sa fie gata pana la finele anului 2015, autostrazile "fazate".

Autostrazile "fazate", pe care statul roman nu le-a putut termina in timp util ca sa nu piarda banii europeni, vor manca aproape 800 de miliaone de euro din noul exercitiu financiar european


Autostrazile fazate - proiecte care nu pot fi gata pana la finalul exercitiului financiar 2007 - 2013 si care se vor intinde si in noul exercitiu 2014 - 2020, sunt planificate si ele separat in cadrul Master Planului. Astfel, circa 771 de milioane de euro vor fi luati din noul exercitiu financiar pentru aceste proeicte incepute deja, dar nefinalizate.

Este vorba de Autostrada Lugoj - Deva, loturile 2,3,4, autostrada Sebes - Turda, autostrada Timisoara - Lugoj, lot 2 - toate de pe coridorul IV si cu termen de finalizare in 2016. Autostrada Campia Turzii - Tg Mures si reabilitarea capetelor centurii de Nord Bucuresti ajung cu finalizarea in anul 2017.





---

Comarnic - Brasov, catalogat drept PPP, dar gandit ca finantare to prin mixul de fonduri europene - buget - imprumuturi externe. Valoarea sa a fost recalculata mult in jos

Cat priveste autostrada Comarnic - Brasov, in document aceasta este trecuta formal ca PPP, desi la sursele de finantare se detaliaza ca acestea vor proveni din fonduri europene, imprumuturi externe si fonduri bugetare, acelasi mix de fonduri folosite la toate proiectele din document. In plus, valoarea proiectului a fost recalculata la "doar" un miliard de euro, asa cum scria HotNews.ro in exclusivitate inca din luna februarie, in conditiile in care valoarea controversatei concesiuni cu Vinci-Aktor-Strabag ajunge la 1,8 miliarde de euro.

In plus, proiectul este acum gandit in doua faze, prima fiind axata pe realizarea de Variante de Ocolire pentru Comarnic, Sinaia, Busteni si Azuga. Faza a doua se axeaza pe realizarea legaturii de autostrada intre aceste variante de ocolire precum si cu municipiul Brasov.  Variantele de ocolire sunt programate sa fie gata in 2017-2018.



---

Autostrada de centura a Capitalei (A0) si legatura Tg Mures - Moldova, dupa 2021


Pentru perioada 2021-2030 sunt planificate proiecte de autostrazi, drum expres, variante de ocolire si drumuri nationale de peste 17 miliarde de euro.

In ceea ce priveste autostrazile de pe reteaua Ten-T Core apar in plan proiectele Targu Mures - Targu Neamt (anii 2023-2026) si Inelul de autostrada a Capitalei A0 (anii 2022-2023).

Pe reteaua Ten-t Comprehensive, apar in plan autostrazile Brasov - Bacau (anii 2023-2026) si Ploiesti - Comarnic (anii 2022-2023).

Drumurile expres pe reteaua Ten-T Core sunt Pascani - Suceava - Siret (2023-2024), Bucuresti - Craiova (faza 1 in 2026) si Drobeta Tr Severin - Lugoj (faza 1 in 2026). Pe reteaua Comprehensive avem urmatoarele drumuri expres complete: Buzau - Braila, Gaesti - Ploiesti, Focsani - Galati - Giurgiulesti. Mai apar si drumurile expres realizate in doua faze: Craiova - Drobeta (faza II), Suceava - Botosani (faza I), Bacau - Piatra Neamt (faza I), Constanta - tulcea Braila (faza II) si Turda Halmeu) (+Bistrita, Baia Mare si Petea - faza I).





---

Proiecte feroviare de 4,7 miliarde de euro pana in 2020


In ceea ce priveste proiectele feroviare, Strategia de Implementare stabileste urmatoarea lista de prioritizare a proiectelor de reabilitare cale ferata, cu Predeal - Brasov, Brasov - Sighisoara, Simeria - km 614, Focsani - Roman si Pascani - Darmanesti (Suceava) in top 5.

Strategia mai prevede si o serie de prioritizari privind proiectele de electrificare a unor cai ferate.

In total, pentru perioada 2014 - 2020, proiectele feroviare presupun o valoare totala de 4,75 miliarde euro, din care 4,12 miliarde sunt sume asigurate prin diversele fonduri europene la dispozitie si cofinantarea nationala.

In ceea ce priveste sectorul naval, in fruntea listei sunt proiectele dedicate portului Constanta si de imbunatatire a navigatiei pe Dunare, atat pe partea de la Calarasi la Braila, cat si pe sectorul comun cu Bulgaria.

Strategia din Master Plan include si proiecte de mdoernizare a infrastructuri aeroportuare din tara, precum si realizarea mai multor centre multimodale.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
47630 vizualizari
  • +10 (30 voturi)    
    ciudat (Joi, 7 mai 2015, 19:03)

    outside_the_wall [utilizator]

    De cand a devenit Pascaniul un nod rutier? trebuie vazut ce politruc PSDist e legat de acel loc. :) Piatra Neamt - perla Moldovei ramane pe dinafara. PS: sunt clujean, nu va flausati :)
    • +17 (21 voturi)    
      Pașcani nu e nod rutier, (Joi, 7 mai 2015, 19:47)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Însă circulația est-vest e foarte dificilă între Ruginoasa și Moțca (E85). Pașcani-ul are nevoie de o centură de sud, care să evite și Moțca și să iasă la Boureni (E85). Acolo se pot reduce zeci de minute din durata traseului Iași - Tg.Mureș. Pe lângă asta, pe timpul iernii, TIR-urile ajung adesea să ocolească pe la Castelul de Apă și pe la Strunga, pentru că urcarea și coborârea de la Codrii Pașcanilor sunt foarte dificile pentru ele.

      Pe direcția nord-sud, între Bacău și Pașcani e aceeași problemă cu lipsa unei centuri la Roman, în timp ce dincolo de Castelul de Apă, spre nord, E85 nu e nici măcar modernizat, e la fel ca pe vremea lui Ceaușescu.
      • -2 (4 voturi)    
        E85 (Vineri, 8 mai 2015, 9:09)

        VictorasTractoras [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        E85, mai precis portiunea Urziceni - Roman a fost modernizat si extins ca drum expres in 1997, si tine foarte bine inca de atunci.
        Ghiciti cine l-a facut si cine era Ministru.

        Anyhow, PASCANI?!? pe bune?
        • +4 (4 voturi)    
          tine? serios? (Vineri, 8 mai 2015, 10:47)

          CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui VictorasTractoras

          Ai vazut cate accidente sunt lunar pe acel drum cu 1.75*1.75 benzi? Intr-un weekend am prins 2 grave.

          Alegerea ca nod rutier nu e chiar intamplattoare, orasul fiind si nod feroviar spre Iasi. Oricum nu asta e buba, ci demararea unor lucrari in Moldova (N/S or E/V)
        • +3 (3 voturi)    
          Nu cunoști zona, realitățile sunt altfel pe E85 (Vineri, 8 mai 2015, 13:10)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui VictorasTractoras

          @ VictorasTractoras - tre'să circuli pe-acolo, altfel n-ai să înțelegi cum stau lucrurile.

          1. Pe vremea lui Băsescu la Ministerul Transporturilor, DN2 / E85 a fost modernizat numai până la Castelul de Apă, asta fiind la vreo 10 km la nord de Roman, dincolo de localitatea Traian. În continuare, după Castelul de Apă, a fost modernizat E583 spre Tg.Frumos și Iași, în timp ce restul de E85 spre Suceava e în aceeași configurație ca pe vremea lui Ceaușescu.

          2. Traseul actual Iași - Tg.Mureș se bazează pe două intersecții cu DN2 / E85: la Moțca pentru traficul venind dinspre est (dinspre Pașcani), respectiv la Cristești pentru traficul mergând spre vest, spre Timișești și Tg.Neamț. Cele două intersecții se află la vreo 4 km una de alta, astfel încât traficul Iași - Tg.Mureș folosește în prezent E85 pe acei 4 km.

          3. Nu ai unde să construiești un drum nord-sud aflat la vest de E85, pentru că acolo e râul Moldova. Deci va trebui să-l construiești la est de actualul E85. Însă asta înseamnă la est de Moțca și la est de Codrii Pașcanilor, adică pe la Topile, deci practic pe la Pașcani. Asta în timp ce traficul actual Iași - Tg.Mureș trece oricum prin Pașcani, ca să ajungă la Moțca. Așa se ajunge ca Pașcani să fie nod rutier. Uimirea teatrală nu are nicio utilitate, mai bine încearcă să circuli prin zona respectivă, să vedem cu ce soluții alternative poți veni.
    • +2 (6 voturi)    
      e ditamai nodul feroviar (Vineri, 8 mai 2015, 9:23)

      tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      si nu e degeaba, chiar si acum pe acolo se intersecteaza drumurile de interes. intai a fost intersectie, dup-aia oras :)
      da' ce treaba ai matale din cluj cu pascaniul ? aplici regula "orasul auzit de mai mutle ori la stiri" ?
  • +34 (36 voturi)    
    un plan idiot (Joi, 7 mai 2015, 19:04)

    outside_the_wall [utilizator]

    Ardealul ramane deconectat de Moldova.
    • +22 (24 voturi)    
      nimic nou (Joi, 7 mai 2015, 19:22)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Pai in mintea bovinelor conducatoare daca s-ar face autostrada Transilvania-Moldova este risc de acces facil in cazul unei invazii rusesti dinspre Moldova catre Transilvania.
      Sau a doua varianta aceea de a avea un "stoc de rezerva"de saraci si asistati sociali pentru PSD. Pentru zile negre, adica in momentul cand multi romani diasporeni se vor repatria si se va schimba balanta bazinului electoral in favoarea dreptei.
      In ambele variante planificatorii trebuiesc "echilibrati" cu Fe calibru 7.62.
      • +14 (14 voturi)    
        Care dreapta? (Joi, 7 mai 2015, 22:38)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

        Care e acea dreapta pe care o vor vota cei din diaspora? As vrea sa votez si eu cu ei.
        Noul PNL sau Partidul lui Udrea? (am un lapsus acum)
        Pana nu elimina DNA-ul 80% dintre politicieni, orice discutie despre ideologie e inutila. PSD-ul nu guverneaza prost pentru ca ar fi de stanga. Si in tarile nordice sunt guverne de stanga.
        Problema aici e ca toti nenorocitii care prind o jumatate de functie se apuca de ciordit de parca ar fi talhar la drumul mare.
        Iar ciorditorii nostri chiar nu tin cont ca un partid e de dreapta, sau de stanga... discursul se adapteaza in functie de context.
    • +22 (24 voturi)    
      oameni cu idei + IDIOTI (Joi, 7 mai 2015, 19:29)

      marr.io [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

      Cum sa investeasca cineva in Moldova daca nu are autostrada peste munti, spre Ardeal? Multe capete goale au "gandit"prosteala asta. Nu avem un om competent in tot parlamentul... avem doar hoti si bisnitari...nici macar sa fure nu stiu sa o faca ca lumea
  • +29 (31 voturi)    
    Legati Moldova de Transilvania (Joi, 7 mai 2015, 19:25)

    MihaiG [utilizator]

    Moldova trebuie legata de Transilvania si de pietele vestice ale Romaniei astfel ramane condamnata la subdezvoltare. Nu iti trebuie multa minte sa iti dai seama ca trebuie investit in infrastructura regiunilor mai putin dezvoltate.
    • -7 (17 voturi)    
      La 7.000 de mașini pe zi (Joi, 7 mai 2015, 19:52)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui MihaiG

      e greu de justificat construirea unei autostrăzi între Tg.Neamț și Reghin. Și mai e și problerma juridică, întâlnită și în Anglia: există ”non-motorway traffic”, trebuie asigurate condiții și pentru el, altfel ai să întâlnești căruțe și tractoare pe autostradă între Borsec și Toplița. De aceea e de preferat un drum expres în asemenea regiuni izolate, lipsite de drumuri alternative.
      • +16 (16 voturi)    
        Greu (Joi, 7 mai 2015, 22:43)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Necesitatea unei autostrazi/drum expres nu e data de numarul de masini mici ce trec carpatii. Este vorba de a crea oportunitati de investitii intr-o zona uitata de lume, nu neaparat de a facilita traficul turistilor (nu ca ar deranja)
        Daca ar fi dupa numarul de masini mici, atunci toate autostrazile ar trebui sa fie intre bucuresti si mare/munte, ca sa ajunga turistii bucuresteni mai repede in statiuni.
        Oricum nu vor face niciun rahat, e al 5-lea master plan din era Ponta, si cine stie cate or fi fost si inainte.
      • +13 (17 voturi)    
        e o crima impotriva moldovenilor - parerea mea (Joi, 7 mai 2015, 22:48)

        BubuTodo1 [anonim] i-a raspuns lui Harald

        Justificarea cu "e greu de justificat" nu tine. Cea mai simpla "justificare" e simplul fapt ca ii condamni la saracie, nu va investi nimeni atat timp cat nu isi vor putea transporta produsele rapid catre vest. Nu iti trebuie multa scoala sa vezi ca asta s-a intamplat dupa revolutie incoace. S-a investit in zonele cu acces rapid catre autostrazi (vestul si centrul tarii). Este unul din cele mai importante criterii pentru investitori. Dacia, Ford si supplieri lor, cand au venit, li s-a promis FERM ca vor avea autostrada spre Europa, altfel nu veneau (din cauza asta se "misca" Nadlac-Sibiu si Sebes-Turda-Cluj-Bors), nu e nici un secret aici. In plus, este exclus sa poti intalni tractoare si carute pe autostrada prin simplul fapt ca este interzis sa intre pe autostrada, vor folosi infrastructura actuala nicidecum autostrada, eventual in zone unde nu exista se va construi un drum adiacent, dar nu vei vedea carute si tractoare. Eu cred ca este ca se intentioneaza sa ramana Moldova fara legatura catre vest din ratiuni politice si electorale, a fost mereu un pol al PSD-ului si vor sa fie tot asa inca multi ani de acum inainte, santajandu-i cu subventii. E o crima asupra celei mai slab dezvoltate regiuni, sa nu ii dai macar sansa sa se dezvolte, dar politica e mare curva. Asta e rasplata faptului ca au votat mai mereu cu stanga, ii "ajuta" sa ii controleze. Sunt banatean, nu fac si nu voi face politica, dar recunosc ca prin masterplanul asta, moldovenii vor ramane inca o buna perioada cea mai slab devoltata regiune si nu mi se pare corect. "Bine" ca si-au tras in primul rand miticii autostrada catre mare iar acum vor repede catre munte, dar saracia nu mai conteaza ? Cum ii ajuta masterplanul asta pe cei mai oropsiti ? Condamnandu-i la o perioada si mai mare de saracie ???? "Votati" PSD!
        • +2 (8 voturi)    
          Soluția e Budapesta - Odessa, ca justificare (Vineri, 8 mai 2015, 1:54)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui BubuTodo1

          Nu-ți dă nimeni 5-6 miliarde de euro pentru Iași - Tg.Mureș fără o justificare economică foarte serioasă. În România există destule alte priorități reale (Sibiu - Pitești, Cluj - Borș, Tg.Mureș - Turda etc) astfel că trebuie de fapt vreo 20-25 de miliarde, până se va ajunge ca 5-6 să poată fi alocate pentru Iași - Tg.Mureș. Mai mult decât atât, dacă n-ai deja gata autostrada de la Tg.Mureș la Borș, Moldova tot nu ajunge legată de Occident, chiar dacă ai face din Iași - Tg.Mureș prioritatea zero a întregii țări. Ceea ce oricum ar fi aberant.

          O soluție la nivel european ar putea fi o autostradă Budapesta - Odessa, de care Moldova ar beneficia de la sine. Legarea Odessei și a Chișinăului de Budapesta și Viena e mai importantă decât orice argument ar putea găsi Moldova. Dar rămâne de văzut dacă la nivel european va fi dorită o asemenea soluție. În lipsa ei, cele 20-25 de miliarde nu au cum să vină mai devreme de 2035.
          • 0 (2 voturi)    
            nu neaparat. (Vineri, 8 mai 2015, 9:03)

            Sampras [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Din moment ce ai bani pt autostrada Pascani Bacau si drum expres Bacau-Ploiesti...nu mai bine renunti la ele si faci autostrada care sa lege Moldova de Vest? De ce e prioritar sa fie legata de Bucuresti si nu de Vest?
            • +2 (4 voturi)    
              simplu (Vineri, 8 mai 2015, 10:51)

              CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui Sampras

              Ei vor rezultate rapide (1-2 ani), or Tg.Mures - Iasi necesita vreo 2-3 ani de SF (alti bani), iar un DX e mai usor de inceput pana anul viitor pentru a bifa in fata alegatorilor :) , dar vor pierde definitiv Moldova.
            • 0 (2 voturi)    
              Cifrele de trafic sunt explicația (Vineri, 8 mai 2015, 13:23)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Sampras

              Bacău - Pașcani are legătură cu traficul rutier european nord-sud, dinspre Ucraina și Țările Baltice către Bulgaria și Turcia și invers. Care trafic e mult mai mare decât Pașcani - Reghin. Cele două direcții nu sunt alternative, nu ai cum să renunți la una în detrimentul alteia pentru că nu poți duce traficul din Ucraina spre Istanbul prin Tg.Mureș și Brașov.

              Încearcă să vezi lucrurile la scara Europei, nu poți să faci 10 ore de la Suceava la București doar fiindcă vrei tu o autostradă pustie între Pașcani și Reghin.
    • +2 (18 voturi)    
      Legați Ardealul de Ungaria mai întâi (Joi, 7 mai 2015, 20:09)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui MihaiG

      După aceea mai vedem noi, dar mai întâi trebuie legat Clujul de Ungaria.

      De asemenea, când Novorossia își va dobândi independența, ar prinde bine o autostradă București - Galați+Brăila - Odessa și bineînțeles mai departe înspre Moscova.
      • +4 (12 voturi)    
        Eu subscriu, dar o să iei minusuri :) (Joi, 7 mai 2015, 23:32)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        La modul serios, Clujul e și punctul comun unde se poate conecta Moldova la Occident, atât pe traseul Suceava - Bistrița, cât și pe traseul Iași - Tg.Mureș. Însă majoritatea se comportă ca galeriile echipelor de fotbal, vor autostrăzi în regiunea lor și nu înțeleg că toată România are nevoie de o autostradă între Cluj și Ungaria.

        Separat de asta, în regiunile mai puțin circulate e nevoie de drumuri naționale de bună calitate înainte de autostrăzi. Autostrada nu poate ține loc de șosea de centură la Toplița, la Reghin sau la Tg.Neamț. Orașele astea au nevoie de niște șosele de centură, separate de viitoarea autostradă Iași - Tg.Mureș.

        Traseul ales pentru autostrăzi e o altă problemă în România. La capitolul ăsta ar trebui să luăm niște lecții de la unguri, nu să plimbăm tot traficul între Sebeș și Nădlac pe la Giarmata. Milioane de mașini fac zeci de milioane de kilometri aiurea.
        • +1 (1 vot)    
          culmea (Vineri, 8 mai 2015, 11:01)

          CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui Harald

          car vor fi 2 pana in 2020.

          MP trateaza viitoarele autostrazi 2014-2020.
    • +12 (14 voturi)    
      acest plan e sabotaaj la natiune (Joi, 7 mai 2015, 21:52)

      vigni [utilizator] i-a raspuns lui MihaiG

      daca nu vrei sa legi Moldova de Transilvania si de Europa, macar trebuia invers, sa legi Transilvaaniaa de R. Moldova, de est Europa, sa faci un inel national.
      Cozile de topor nu au sange in vine si nici creier !
      • +3 (3 voturi)    
        ei si? (Vineri, 8 mai 2015, 8:46)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui vigni

        natiunea e sabotata zi de zi de un guvern condus de un hpt plagiator si un parlament compus din hoti ci complici la hotie.
  • +13 (15 voturi)    
    :) (Joi, 7 mai 2015, 19:52)

    uzu [utilizator]

    1. am vazut harta asta cu drumurile de o mie de ori. in teren abia ne miscam. la teorie si priomisiuni suntem primii.
    2. serios ? "comprehensive", "core", "alte retele" ? asa in doua limbi merge la comisia europeana ?
    3. Drumurile Expres - prioritizare. Nimic in ardeal ? a ... una la coada.
  • +17 (17 voturi)    
    keep calm (Joi, 7 mai 2015, 19:57)

    hopshio [utilizator]

    Stati linistiti ca nu fac nimic, ca de obicei. Am intrat sa vad comentariile, nu am citit articolul ca e pierdere de timp. Al catelea plan, strategie este ?
  • +13 (15 voturi)    
    Moldova ????? (Joi, 7 mai 2015, 21:58)

    mircea_cjn [utilizator]

    E chiar bataie de joc la adresa Moldovei !
    Cum ajunge un tir de la Iasi la Viena ?? Pleaca la Bucuresti, da? Apoi de acolo o ia pe valea Oltului?! :)
    Astia sunt normali la cap??? Din cauza aberatiei alea Comarnic -Brasov (care nu este necesara si nici nu ne-o putem permite) se da totul peste cap.

    Simplu:
    1. Sibiu-Pitesti + sectoarele ramase pe culoarul 4 - prioritate zero
    2. Iasi -Tg Mures - prioritate zero
    3. Finalizare Autostrada Transilvania, pentru legatura cu vest - prioritate zero

    Restul poate astepta.
    • -1 (5 voturi)    
      Asta merita (Vineri, 8 mai 2015, 8:49)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Cine i-a votat? Moldova Rosie. Sa ramina rosie si saraca in vecii vecilor atit timp cit a trimis in parlament hoti si mafioti. Moldova nu va avea atutostrazi, dar va avea galeti, geci, kile de zahar si ulei. Asta a vrut, asta a avut.
    • +1 (1 vot)    
      Moldova (Vineri, 8 mai 2015, 11:00)

      Gxg17 [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Oare citeste cineva cu adevarat masterplanul? Sau interpretarea Hotnews este indeajuns :)
      Pagina 81 din Masterplan -> proiecte finantate pe anii 2014-2020:
      - terminare A1 (ce e deja inceput )
      - Sibiu - Pitesti
      - 2 autostrazi in Moldova (Tg Neamt - Iasi si Pascani - Bacau)
      - finalizare Cluj - Bors
      - drum expres Bacau - Buzau
      - centura sud Bucuresti
      - drum express Constanta -Tulcea - Braila (inclusiv pod peste Dunare)
      Plus 2 PPP-uri, vestitul Brasov - Comarnic si Pitesti - Craiova; eu zic sa le scoatem din calcul ca au sanse zero de reusita.

      Astfel, ajungem la suma de 10 miliarde de euro, din care 2,6 mld vine de la UE, restul de la noi.
      7,4 Miliarde :) Probabil ca Romania (contributia noastra, nu fonduri europene) nu a cheltuit cumulat 7,4 mld pe drumuri noi in ultimii 25 de ani; sansele ca sa aiba acesti bani in urmatorii 5 ani sunt foarte mici.
      Si voi vreti sa mai adauge in lista noi autostrazi? Ce gluma buna!

      Planul este foarte optimist, eu as fi favorizat Pitesti-Craiova in detrimentul Tg Neamt - Iasi; pt simplul motiv ca acolo este o fabrica care functioneaza, poate produce mult mai mult, fatza de 'oportunitatile' de dezvoltare din Moldova.
    • -1 (1 vot)    
      Dragul meu (Vineri, 8 mai 2015, 15:36)

      clvb [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Dragul meu, Brasovul nu are aeroport si nici nu e prevazut in master plan cu aeroport. Asadar, meritam macar o autostrada. Momentan, Brasovul fara infrastructura rutiera si aeroportuara, cotizeaza mai mult la bugetul de stat decat judete din moldova precum Iasi sau Bacau, care ambele au aeroport.
  • +9 (9 voturi)    
    nu am inteles eu sau... (Joi, 7 mai 2015, 22:31)

    zyk [utilizator]

    master planul asta arata ceva mai "subtire" fata de precedentul. In curand cred ca o sa vedem o fotografie cu master planul cu autostrazile actuale si... atat.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce era de inteles... (Vineri, 8 mai 2015, 10:44)

      RoFa [utilizator] i-a raspuns lui zyk

      ... este faptul ca la facut planuri sunt foarte buni politicienii nostri panglicari (incluzand si planurile de furat), la vrajit populatia se pricep de asemenea foarte, insa povestile anterioare colorate sub forma de harti ale "viitoarelor" autostrazi erau rupte de realitate. Comisia europeana i-a scuturat un pic si le-a cerut ceva ce e justificat sa devina realitate altfel nix-finantare. Asta-i tot! Daca acest master plan va deveni realitate intr-un final, asta tine numai de corectitudinea celor ce trebuie sa puna in aplicare planul. Daca nu - atunci din nou nix-finantare. Un lucru e sigur: Comisia UE nu joaca joculete de tip romanesc! :-)
  • +2 (2 voturi)    
    Astept monsterplanul viitor, ca asta va fi depasit (Vineri, 8 mai 2015, 8:08)

    Plagarus [utilizator]

    Ultimul dar nu cel din urma masterplan, prezentat cu emfaza de utecist de catre Rus,mi l-a aratat pe acest nene psdist,cu o morga incruntata de zicieai ca toate locomotivele si camioanele le tine in spate.
    Autostrazi nu vor fi ,dar Viorel va inventa totusi 1.000.000 de locuri de munca promise !
    Oct 2014 laudatium pe stil veche de la Rus :
    "Sunt proiecte mari în derulare. Sunt chestiuni care țin de dezvoltarea strategică a acestei nații, care indiferent cât de inteligent ești, ai nevoie și de experiență. Ai nevoie să ți se fi întâmplat anumite lucruri
    În acest moment consider că distanța dintre Victor Ponta și ceilalți candidați este atât de mare încât pot să susțin cu mâna pe inimă că este varianta cea mai bună pe care o avem la dispoziție. Dintre cei pe care îi avem Victor Ponta este cel mai bun”
    Veste buna pentru toti romanii . Anul acesta PSD-ul lui WcP va putea anunta ca si realizat angajamentul cu privire la cele 1.000.000 locuri de munca . Iata cum : orice amarat care castiga 10 ron din orice ( dobanda bancara , castig la loteria bonurilor , declararea la APIA a unui hectar de teren etc. ) sunt obligati sa plateasca cass. Potrivit estimarilor ar fi vorba cam de 1,5 milioane de " impozitati suplimentar " . Chiar daca contributia lor va fi de 1 ron evident ca vor fi prinsi in baza de date a Casei de Sanatate .
    Ponta Viorel nu va face altceva decat sa compare numarul platitorilor de cass din acest an cu numarul platitorilor din anii precedenti si sa declare " obiectivul indeplinit " -pente 1,5 milioane de " noi locuri de munca ". Chiar daca " confuzia " dintre " impozitatii suplimentari" si " angajati " este mai mult decat evidenta , vuvuzelele de la A3 ai romania tv. vor duce vestea peste mari si tari iar panaramele din opozitie vor tacea complice . Multumim Kkrau ,multumim Ponta , sa-ti fie rusine Dinu Patriciu (nicolaeb by agf.ro)
  • +2 (2 voturi)    
    Capete goale de la PSD .. (Vineri, 8 mai 2015, 8:23)

    A_Radu [utilizator]

    Au dat din nou lovitura, Moldova ramane din nou pe dinafara ... Si sa zicem ca moldovenii din RO poate s-au obisnuit, dar oricum au mai multe sanse ca totusi sunt in RO si tara se va dezvolta in timp ...
    In schimb o autostrada Tg Mures Iasi - Ungheni , conecta si mai bine R Moldova de Vest ... si cred ca aici e problema cea mai mare ... altfel s-ar uita basarabenii la RO cand vor vedea proiecte de asemenea anvergura directionate si catre ei ... care implicit i-ar dezvolta si pe ei sa se dezvolte ... altfel se vor uita din nou spre Moscova
  • +4 (4 voturi)    
    Moldova condamnata la izolare!! (Vineri, 8 mai 2015, 8:28)

    moldoveanul2015 [utilizator]

    Pentru moldoveni este un genocid planificat. Care mai vrea o sansa in viata ,este obligat sa emigreze!!!!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Idioti (Vineri, 8 mai 2015, 8:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Sa speram ca UE va respinge o asemenea tampenie menita sa satisfaca doa clientela de partid in dauna intereselor Romaniei.
  • +2 (2 voturi)    
    Drum expres Bacău-București? (Vineri, 8 mai 2015, 9:12)

    Alexxey [utilizator]

    Îmi explică și mie cineva, domnule Rus, care este logica construirii unui drum expres de la București la Bacău și continuarea acestuia cu autostradă până la Pașcani/Iași. Din câte știu eu drumul expres are viteze și capacități de circulație mai mici în comparație cu autostrada. Traficul, sporește odată cu apropierea de centrul Universului. Sunt convins că nu v-ați gândit să construiți autostrăzi cu un număr de benzi mai mare de 2, așa e?
    Plus că politicienilor le este imposibil să accepte faptul că o zonă oropsită, cum e Moldova, ar putea deveni oarecum independentă de București și să existe autostrăzi care nu pleacă sau nu duc la primul oraș al țării.
    Principalele priorități, zic eu, ar trebui să fie, după cum se zice și în alt comment, Sibiu-Pitești, finalizat tot ce este început, (Transilvania, A3) și Iași - Tg. Mureș.
    Sunt surios ce se va întâmpla dacă rahaturile astea de planuri sunt iar respinse? Își va da oare cineva demisia domnule Rus?
  • +6 (6 voturi)    
    ce imbecili (Vineri, 8 mai 2015, 9:41)

    toxx [utilizator]

    mai multa hartie au consumat astia... nu exista coridor de autostrada spre sud , totusi Bulgaria e in UE, si acolo sunt rute comerciale spre Turcia, Grecia, cat le lua sa faca o autostrada pana la Giurgiu ? sunt 52 de km de la DNCB. cum legam Moldova de Ardeal si de Ungaria ? Solutia de mult este emigrarea, probabil multi imi veti da minusuri, dar am asteptat si eu sa se intample lucruri, am participat activ informand multi oameni, dar am tot asteptat si m-am trezit ca am 33 de ani si tot imi rup masina in acelasi loc pe centura ca si acum 10 ani...
    • +1 (1 vot)    
      unii (ma includ si pe mine) (Vineri, 8 mai 2015, 11:16)

      CocoMuc1 [anonim] i-a raspuns lui toxx

      au plecat deja. Dar au ramas oameni buni (profesional) care inca mai cred in PSD.
      Un coleg de facultate mi-a povestit ca ii place de ponta, e tanar...etc face treaba. Cum poti spune despre un plagiator ca face treaba buna? Cam asa e cu o parte din oamenii ramasi, restul fiind prea dezamagiti (neavand alte optiuni) de ce se intampla.
  • +3 (3 voturi)    
    Mamaaaaa.... (Vineri, 8 mai 2015, 10:23)

    SeverDiculescu [anonim]

    Da-ti drumul la studiile de fezabilitate ca mai aveti un an si va iau altii prajitura.....
  • +1 (1 vot)    
    Ce era de inteles... (Vineri, 8 mai 2015, 10:35)

    RoFa [utilizator]

    ... este faptul ca la facut planuri sunt foarte buni politicienii nostri panglicari (incluzand si planurile de furat), la vrajit populatia se pricep de asemenea foarte, insa povestile anterioare colorate sub forma de harti ale "viitoarelor" autostrazi erau rupte de realitate. Comisia europeana i-a scuturat un pic si le-a cerut ceva ce e justificat sa devina realitate altfel nix-finantare. Asta-i tot! Daca acest master plan va deveni realitate intr-un final, asta tine numai de corectitudinea celor ce trebuie sa puna in aplicare planul. Daca nu - atunci din nou nix-finantare. Un lucru e sigur: Comisia UE nu joaca joculete de tip romanesc! :-)
    • 0 (0 voturi)    
      nici macar la facut planuri (Vineri, 8 mai 2015, 11:07)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui RoFa

      nu sunt buni, avand in vedere ca vorbim de un plan "2014 onwards" iar noi ne aflam deja de multisor in 2015...

      Cu riscul de a folosi un stereotip deja demonetizat: ca la noi, la nimenea!
  • +2 (4 voturi)    
    Asta e vreo gluma sau ceva? (Vineri, 8 mai 2015, 10:48)

    TomSawyer [utilizator]

    Daca alternativa la DN1 este o autostrada, iar la DN2 o jumatate de drum expres si o frantura de autostrada, atunci eu, care am drumuri mai dese pe DN2 decat pe DN1, nu am sa mai platesc rovineta si am sa-mi iau o masina electrica. (bineinteles, in cazul in care dungile de pe harta asta se vor concretiza vreodata).

    Cred ca ar fi cazul ca si Moldova sa inceapa sa faca demersuri in vederea obtinerii autonomiei teritoriale si administrative, din moment ce guvernul isi bate joc de fiecare data de aceasta zona atunci cand vine vorba de impartirea resurselor bugetare.
  • +5 (5 voturi)    
    jenant (Vineri, 8 mai 2015, 12:22)

    cosminbut [utilizator]

    asa cum Aradul si Oradea sunt cele doua orase importante la granita de vest, ar trebui ca Galatiul si Iasiul sa fie la frontiera de est, mai ales in perspectiva unirii cu Basarabia. din pacate nimeni nu vede realitatea care aproape ne scoate ochii.
  • 0 (0 voturi)    
    ciudat (Sâmbătă, 9 mai 2015, 19:37)

    TudorBoboc [anonim]

    Avem o tara de prosti, condusi de smecheri,care stiu sa traga tot de partea lor exemplu(clujul)
  • 0 (0 voturi)    
    prost master plan (Sâmbătă, 9 mai 2015, 19:46)

    TudorBoboc [anonim]

    stau si ma antreb, Deva-Lipova-Arad, unde este ca nu vad?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri