Contractul de circa 157 de milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostrada de 60 de km dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost semnat luni la Oradea cu grupul de firme Isolux Corsan – Corsan Corvian din Spania, la peste noua luni de cand ofertele la licitatie au fost deschise de catre Compania de Autostrazi. Tronsonul A3 dintre Bors si Suplacu de Barcau a fost construit deja in proportie de 50% de catre Bechtel, pana cand in mai 2013 a fost reziliat contractul, americanii cerand la acel moment inca 250 de milioane de euro pentru a finaliza lucrarea.

Tronsonul Bors - Suplacu de Barcau (tronsonul Bechtel)Foto: Hotnews

Contractul dintre CNADNR si Asocierea Corsan SA - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Slution SRL & SC Via Design SRL pentru "Proiectarea și Execuția Finalizarii Autostrăzii Brașov – Târgu-Mureș - Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș (km 4+200 – km 64+450)" a fost semnat luni, la prefectura Bihor, de catre directorul CNADNR si repreznetantii constructorilor.

Oferta castigatoare a fost de 701 milioane lei fara TVA, adica circa 157 milioane de euro. Durata estimata a Contractului de proiectare si executie lucrari este de 24 luni, la care se adauga 30 luni perioada de garantie, potrivit CNADNR.

Finantarea autostrazii se va face integral de la buget, desi autoritatile spera pe viitor, conform ultimei versiuni din Master Plan, sa includa proiectul pe un mix de finantare buget - fonduri europene - imprumuturi publice.

La semnarea contractului, seful CNADNR Narcis Neaga a amintit ca prin semnarea noului contract s-a realizat o economie fata de vechea intelegere cu americanii de la Bechtel.

"Preţul pe kilometru de autostradă, pe ceea ce mai avea de executat, ceea ce urmează să execute consorţiul care a câştigat această licitaţie, preţul era de 4,33 milioane euro, fără TVA, şi nu includea spaţii de servicii şi servicii IT&C, elemente esenţiale de autostradă. În urma licitației s-a ajuns la un preţ mediu de aprox 2.59-2.60 milioane euro, şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C”, a explicat seful CNADNR, Narcis Neaga, citat de voceatransilvaniei.ro

Seful CNADNR: Ne gandim sa unim centura Oradea cu nodul de la Biharia

Potrivit directorului CNADNR, zona Metropolitană a Oradei va fi legată la autostrată, şi asta pentru că au în plan construirea unui nod şi pentru a face legătura cu Oradea.

”Există trei noduri. Unul la Marca-judeţul Sălaj, provizoriu încă, cu DN19, unul la Chiribiş în legătura cu Marghita, şi unul deocamdată prevăzut la Biharia care să asigure legătura cu Oradea. Însă, aici, în urma discuţiilor purtate cu autorităţile publice locale, ne gândim să unim centura Oradea cu viitorul nod, pentru a nu crea două drumuri paralele şi pentru a fluidiza şi uşura traficul”, a mai precizat directorul CNADNR.

Suplacu de Barcau Bors: Inceput de Bechtel, continuat cu o licitatie taraganata de autoritati

Viaductul de la Suplacu de Barcau

Viaductul de la Suplacu de Barcau

Foto: AutostradaTransilvania.ro

Tronsonul in cauza a fost realizat deja in proportie de 50% de catre compania americana Bechtel pana cand in mai 2013 contractul a fost reziliat. La acel moment, potrivit declaratiilor autoritatilor romane, americanii ar mai fi cerut inca 250 de milioane de euro pentru a termina lucrarile deja incepute.

Licitatia pentru un nou contructor a fost demarata in 27 mai 2014, iar ofertele depuse - in numar de trei - au fost deschise pe 24 iulie 2014.

De atunci si pana in prezent au trecut mai bine de noua luni, timp in care CNADNR a stat si a evaluat cele trei oferte depuse, anuntand castigatorul abia in luna aprilie.