​Anul cu cei mai putini km de autostrada finalizati

Stadiul lucrarilor pe fiecare santier de autostrada din tara. Care sunt tronsoanele planificate sa fie deschise traficului in acest an

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrazi aflate in constructie - mai 2015
Foto: Hotnews
​In momentul de fata in Romania se lucreaza la aproape 215 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe circa 37,5 km pana la finalul lui 2015, bifand o contraperformanta mai mare ca in 2014 cand s-au deschis doar 50 de km de autostrada, potrivit informatiilor oficiale solicitate de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor , atunci in urmatoarea perioada se va inaugura intreaga autostrada Arad - Nadlac impreuna cu punctul de trecere al frontierei cu Ungaria, iar pana la finele anului va fi deschisa si Timisoara Lugoj Lot 2, facand ca intreaga distanta de la Lugoj si pana la granita cu vecinii maghiari sa fie pe autostrada.

---



Ce autostrazi sunt planificate sa fie deschise traficului rutier in 2015:

  • A1 Nădlac - Arad și Drum de Legătura, lot 1, km 0+000 - km 22+218 - Sectorul I de la km 0+000 pana la km 1+800, inclusiv Punctul de Control la Trecerea Frontierei*
  • A1 Nădlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2, pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat - km 28+740 - km 38+882
  • A1 Autostrada Timişoara – Lugoj, Lot 2, km 54+000 - km 79+625

In total, daca lucrurile merg conform estimarilor autoritatilor, pana la finalul lui 2015 vor fi deschisi circulatiei 37,5 km de autotrada, mai putin si decat ce s-a reusit in 2014 cand doar 50 de km de autostrada au fost deschisi traficului rutier.

Practic, cu cei 37,5 km planificati deschiderii, anul 2015 va fi cel mai slab din ultima jumatate de deceniu in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrada finalizati.

---


Stadiul autostrazilor aflate in executie:

  • A1 Nădlac - Arad și Drum de Legătură, lot 1:    96.90%*

Arad - Nadlac, decembrie 2014 - Albastru (deschis circulatiei), Rosu (in lucru)
Foto: Hotnews
*Lotul 1 (Nadlac - Pecica) a fost deschis circulatiei in decembrie 2014 (fara Punctul de Trecere al Frontierei, 1,8 km), impreuna cu inca 6 km din lotul 2, desi lucrarile nu au fot finalizate in totalitate, iar receptia lucrarilor inca nu a fost facuta

Lungime: 22,2 km

Constructor:
asocierea Astaldi - Max Boegl

Termen contractual de finalizare: iunie 2015


  • A1 Nadlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2 - pentru remedierea lucrarilor existente şi finalizarea lucrarilor rămase de executat:    93.71%;

Lungime: 16,6 km

Constructor:
asocierea Astaldi - Max Boegl

Termen contractual de finalizare:
iunie 2015


  • A1 Timişoara – Lugoj Lot 2:    70.93%;

Autostrada Timisoara - Lugoj, Lot 2 (cu rosu)
Foto: Hotnews
Lungime: 25,6km

Cost:  cca. 96.4 mil. Euro fără TVA.

Constructor Tirrena Scavi

Termen contractual de finalizare: iulie 2016

INFO PLUS: FOTO Cum arata in prezent autostrada Timisoara - Lugoj Lot 2, planificata sa fie deschisa pana la finalul anului


  • A1 Lugoj - Deva Lot 2:    8.68%;

Lungime: 28,75 Km

Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA

Valoare contract: 562.73 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016


  • A1 Lugoj - Deva Lot 3:    14.32%;

Lungime:
21,14 Km

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016


  • A1 Lugoj - Deva lot 4:    28,15%;

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)
Foto: Hotnews
Lungime: 22,14 Km

Constructor: UMB - TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract:
419.4 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016


  • Autostrada A1 Orăștie - Sibiu Lot 3:    96% (fără zonele cu alunecări).

Constructor: Impregilo

Traficul deschis in noiembrie 2014, dar santierul a ramas cu mari probleme de stabilitate pe anumite portiuni. detalii despre proiectul controversat, aici. 


  • A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu:    30%

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016


  • Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 1:     5,86%;

Lungime: 17 km

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor:
Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016


  • Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 2:    4,40%;

A10 Sebes - Turda (pe loturi)
Foto: Hotnews
Lungime: 24,25 Km

Valoare: 549.332.493 lei

Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016


  • Autostrada A10 Sebeș - Turda  Lot 3:   16%;

Lungime: 12,45 Km

Valoare: 420.511.921 lei

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016


  • Autostrada A10 Sebeș - Turda  Lot 4:    33,35%;

Lungime: 16,3 km

Valoare: 470.004.894 lei

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

INFO PLUS: VIDEO Filmare din avion cu toate loturile in constructie ale autostrazii A10 Sebes - Turda - 14 mai


Citeste mai multe despre   






















55449 vizualizari

  • +19 (19 voturi)    
    e sfirsitullui mai !cand deschideti de craciun ? (Duminică, 24 mai 2015, 21:43)

    andreesanu [utilizator]

    Va v-ati zaluzit de cap ?,e sfirsitul lui mai ,dapoi cum merg treburile pe la voi la PSD doar gura o deschideti
    repede ca de treaba nu-v-ati apucat si o trecuta 3 ani de cand tot hauliti !!!,cu deschis de santiere nici gand !,iar cu deschideri de trafic la anul si la multi ani !.
    • +16 (24 voturi)    
      Moldova, un mare ZERO (Duminică, 24 mai 2015, 23:50)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Se mira unii iar altii isi bat joc ca in Moldova se voteaza masiv PSD.. cineva are un interes ca aceasta regiune sa ramana in urma.

      Pentru unii e stupid dar eu cred ca moldovenii au dreptate sa se simta discriminati.

      Si acum astept comentariile mandrilor ardeleni care sa-mi explice cum nu se justifica vreo autostrada in Moldova.

      Halal unitate nationala.
      • +5 (13 voturi)    
        Moldova votează PSD de 25 de ani (Luni, 25 mai 2015, 2:28)

        neamprooost [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Poate or să voteze-n fras cu unii care or să le facă autostrăzi.
        • +2 (6 voturi)    
          ... (Luni, 25 mai 2015, 8:50)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui neamprooost

          Ce treaba are, mai berbece, cu cine voteaza unii si cu faptul ca zona Moldovei este ocolita constant de orice investitii? (a se citi drumuri/autostrazi, de data asta...)

          Desi si aia platesc taxe tot "guvernantilor" de la Bucuresti.
          Tu esti normal la cap?!?
          • +1 (9 voturi)    
            Parere de moldovean (Luni, 25 mai 2015, 10:00)

            coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            Moldovenii voteaza aceeasi hoti de la revolutie incoace, dar vinovata este capitala si restul tarii (unde se mai schimba cate ceva, periodic).

            Eu zic ca vinovata este mentalitatea de asistat social. Stiu ca doare sa recunosti, nici mie nu mi-a placut sa constientizez ca rudele si vecinii mei prefera birtul, galetile din campanie si ajutorul social in detrimentul muncii cinstite si efortului mintal.
            • +3 (5 voturi)    
              ... (Luni, 25 mai 2015, 10:09)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

              Domnu' ColdPlay, vezi ca vorbesti cu unu' care nu se da moldovean, asa ca nu stiu ce urmaresti.

              Si Moldova nu-i doar Vasluiul si Botosanii.
              Sunt si judete care cotizeaza binisor la PIB-ul Romaniei, de la sud la nord: Galati, Bacau, Iasi, Neam si Suceava.

              Cu toate astea Moldova nu are nici un kilometru de autostrada.

              N-are bre nici o importanta cu cine voteaza, vezi musiu ca si aici sunt niste diferente intre diferitele parti ale Moldovei...
              • +1 (3 voturi)    
                Mdea.. (Luni, 25 mai 2015, 10:37)

                coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                Vrei sa ne masuram moldovenismul sa vedem la care ii mai lung? =)) Daca unu' critica moldovenii l-ai si excomunicat din grup?

                Imi permit sa consider ca, totusi, cauza lipsei de autostrazi este nu la "bukale", dar la Iasi, Bacau, Galati sau Barlad.
                • +4 (4 voturi)    
                  ... (Luni, 25 mai 2015, 11:13)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                  "Imi permit sa consider ca, totusi, cauza lipsei de autostrazi este nu la "bukale", dar la Iasi, Bacau, Galati sau Barlad."

                  Unde se fac planurile cincinale, la Bucuresti sau la Iasi?

                  Si, sa ma ierti, dar zero absolut este zero absolut.

                  Iar daca asta merita astia din toata Moldova + nordul Ardealului (am scris mai jos de Bistrita, Maramures si Satu Mare) apai ceva nu-i in regula.

                  Nu stiu exact situatia, dar cred ca e aceeasi si in Mures, Harghita si Covasna...
            • +5 (5 voturi)    
              mai racila (Luni, 25 mai 2015, 10:54)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

              Numai citind nuleme primarilor de Bucuresti: Oprescu, care este, piedone, Negoita si deja incep sa ma intreb cine judeca prefeintele electorale ale moldovenilor...
              • +1 (3 voturi)    
                Hai ca deviem (Luni, 25 mai 2015, 11:31)

                coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                Hai ca impreuna deviem in offtopic.

                In 2008 am plecat de la Galati la Bucuresti, Sector 4 primar Piedone. Si Galatiul, si Bucurestiul arata(u) ca New-York inainte de aplicarea "teoriei geamurilor sparte".

                Acum in sectorul 4 se vad schimbari, iar Galatiul arata mai jalnic ca pe timpul primarilor PSD.

                S-or face masterplanurile la Bucuresti (hello pathfinder), dar alegerile locale se fac LOCAL. Pana nu vad protest masiv impotriva incompetentei si coruptiei administratiei locale, imi rezerv dreptul de a-mi considera moldovenii (valabil pentru toata tara, nu suntem mai cu mot) complici si nu victime.
                • +1 (1 vot)    
                  ... (Luni, 25 mai 2015, 13:41)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                  Pai chiar a deviat.

                  Da' ce treaba au autoritatile locale cu master-planul facut de aia de la Bucuresti?!?
                  • +1 (3 voturi)    
                    Chiar asa (Luni, 25 mai 2015, 14:36)

                    coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                    Chiar asa, ce treaba ar avea autoritatile locale cu planurile de dezvoltare pe tara, infrastructura, fonduri bugetare/comunitare, atragerea investitorilor sau viata alegatorilor. Nu stiu, boss, ce treaba au...

                    Dar am vazut tot felul de sefi de corporatii (Renault) sau de primari/prefecti facand valuri pe subiectul "master plan" autostrazi.

                    Vrei sa-ti zic un mare secret? Nici unul nu era din Moldova. La ai nostri le convine planul.
                    • +2 (2 voturi)    
                      ... (Luni, 25 mai 2015, 14:55)

                      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                      Uite aici o reactie gasita in 10 secunde cu Gogule:...

                      "Liderul Organizaţiei Judeţene Suceava a PNL, senatorul Gheorghe Flutur, a declarat în Parlament că Suceava a fost exclusă în totalitate din noul Master Plan General de Transport, iar întreaga zonă a Moldovei a fost uitată şi izolată de actualul Guvern PSD. Flutur a arătat că după mai multe amânări succesive a termenului de prezentare a Master Planului către Comisia Europeană, Guvernul PSD a reușit în luna martie a.c. „să încropească”, din birouri, o ”variantă” a acestui document, fără a organiza o dezbatere reală și fără a ține cont de propunerile transmise de specialiști în domeniu, parlamentari, comunități locale și regionale. “Guvernul s-a limitat la a desena autostrăzi pe hârtie. În consecință, Comisia Europeană a respins Master Planul General de Transport și a făcut Guvernului mai multe recomandări. Comisia Europeană apreciază că Master Planul de transport al României are în continuare probleme nerezolvate, fiind necesare eforturi suplimentare din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document. În ceea ce priveşte strategia de implementare a proiectelor de infrastructură, reprezentanţii Comisiei au solicitat Guvernului să dea asigurări că împrumutul de 7 miliarde de Euro se încadrează în ţinta de deficit bugetar pe care ţara noastră trebuie să o respecte ca stat membru al Uniunii Europene”, a explicat Flutur. El a adăugat că după observațiile făcute de Comisia Europeană, Guvernul a făcut mai multe modificări, în același mod, total netransparent, iar judeţul Suceava a fost exclus total din ultima formă a Master Planului."

                      https://svnews.ro/flutur-suceava-a-fost-exclusa-in-totalitate-din-master-planul-general-de-transport/54007/

                      Sa nu te astepti de la Adomnitei, Nechifor sau orice PSD-ist sa protesteze ca n-ai sa vezi...

                      Uite aici inca una:
                      "Flutur: Avem o oportunitate pentru finanţarea autostrăzii nord-sud. Şova să o includă în masterplan"
                    • +2 (2 voturi)    
                      ... (Luni, 25 mai 2015, 15:01)

                      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                      Nu m-a lasat formularul de la HN sa mai adaug si link-ul al doilea.

                      Uite-l aici:
                      http://www.mediafax.ro/social/flutur-avem-o-oportunitate-pentru-finantarea-autostrazii-nord-sud-sova-sa-o-includa-in-masterplan-12409625

                      Citeste cu atentie si ai sa vezi ca banii chiar ar fi.

                      Problema e ca nu e vointa politica la Bucuresti...
        • 0 (2 voturi)    
          moldova (Luni, 25 mai 2015, 19:09)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui neamprooost

          fiind cu psd-ul,nu are nevoie sa fie convinsa.
          ailalti,daca vad ca nu se face nimic,o pun de o rascoala,asa ca trebuie aburiti cumva...
      • -2 (12 voturi)    
        pai ce sa legi cu o autostrada in Moldova ? (Luni, 25 mai 2015, 9:42)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Mama Rusie cu Occidentul ? Ce beneficii am avea daca ar fi o autostrada prin Moldova ? Ce s-ar transporta pe ea ?

        Evident ca pentru oamenii de acolo ar avea efecte pozitive, dar lucrurile nu functioneaza asa. Ca cineva sa iti dea bani, sa iti faca drum, trebuie sa vada o oportunitate. Nu se fac investitii "de mila".
        A facut PSD-ul cu ani in urma o sosea expres care era mai buna decat orice altceva in tara ... Dar pomana nu merge la nesfarsit. Deocamdata sa mai faci si o autostrada prin zona aia ar insemna sa privezi alte zone mai dezvoltate unde se mai misca ceva de un viitor pe care il merita. Ma refer la Pitesti de exemplu unde au nevoie disperata de o conexiune de calitate cu Occidentul. Ardealul, unde s-au mai facut investitii si se vor mai face, la fel.
        Imi pare rau pentru Moldova, nu e vorba numai de ce au votat, dar si de oportunitatile pe care le ofera si care sunt deocamdata nule. Oameni needucati care traiesc intr-o logica medieval-comunistoida. Vor bani de la Vest dar se uita mai mult spre Est. Stiu, este un cerc vicios, fara investitii nu se poate eradica saracia, dar ei trebuie sa il sparga si sa atraga investitorii. Cum? Nu stiu. Deocamdata nu dau semne ca ar putea, din pacate. Poate prin educatie sa mai schimbe ceva ?
        • +7 (9 voturi)    
          mare noroc ai ca prostia nu doare (Luni, 25 mai 2015, 10:58)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Deci dupa tine, daca o zona e subdezvoltata, trebuie s-o lesi asha. Ca sa-i fie burdihanului tau bine, nu?
          Ce-ar fi daca europenii ar gindi la fel despre romania? Daca ar zice: "ce le trebuie alora autostrazi, de ce sa bagam bani in ei, hai mai bine sa face o autobanda noua in Germania, ca acolo sunt marfuri, turisti, etc".
          Si in plus, Moldova nu inseamna doar Vaslui si Botosani, Moldova inseamna si Iasi, care e peste media nationala ca dezvoltare, inseamna si Bacau, Neamt, Suceava, zone sensibil mai dezvoltate decit, de exemplu, baraganul.
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Luni, 25 mai 2015, 11:13)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Domnu' Bogdan, vezi ca putem sa fim si de acord?!? :)
            Numa' de bine!
            • +1 (1 vot)    
              da vad (Luni, 25 mai 2015, 11:31)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              Si eu m-am mitrat :D crek vine sfirsitul lumii :))
          • -4 (4 voturi)    
            prietene, (Luni, 25 mai 2015, 12:17)

            clint [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            trecand peste jignirea pe care o incerci, vezi ca nu prea iti iese mostra de gandire pe care vrei sa mi-o administrezi.

            europenii ne dau bani dupa ce si-au construit ei autostrazile la ei acasa, si au si economie cat de cat functionala. hai sa nu punem carul inaintea boilor.

            nu zice nimeni sa lasi asa o zona subdezvoltata, dar pentru a o ajuta, iti trebuie bani pe care ii iei de la cei mai dezvoltati. intai trebuie sa ii ajuti pe cei care produc si apoi pe cei saraci.

            chiar si nenea Marx a spus ca intai trebuie sa rezolvi problema productiei industriale si apoi poti sa te joci de-a comunismul, dar bolsevicii nu l-au crezut si iata ce a iesit.
            • +3 (3 voturi)    
              of (Luni, 25 mai 2015, 13:41)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui clint

              De produs produc toti, doar ca unii mai mult si altii mai putin. Iar aia care produc mai mult, produc pentru ca vin investitori straini si fac fabrici. Iar investitorii vin in ardeal pentru ca granita e mai aproape si transportul mai ieftin.
              Si da, normal ca intii facu o autostrada de la Tg Mures la granita cu ungaria si abia dupa aia de la Iasi la Tg Mures, dar nu e OK nici sa faci 10 autostrazi in ardeal si nici una in Moldova, sau sa dai nshpe miliarde pe comarnic-brasov, ca ai aibe "decit tot bucuresteanul" drum larg pina-n valea prahovei. Iar dezvoltarea echilibrata presupune sa dezvolti toate zonele uniform, nu sa dai bani mai multi alora care o duc bine.
              Si asha face si Europa. Crezi ca n-ar gasi ce sa faca cu fondurile europene la ei acolo? ce daca au autostrazi, cezi ca nu se gaseste ce face cu banii?

              Ideea asta a ta cum ca doar "ai tai" trebuie ajutati vine din imposibilitatea de a intelege pe altii, din dorinta de a fi tu cel mai cel. Si cam atit.
              • +1 (1 vot)    
                pacat ca gandesti asa... (Luni, 25 mai 2015, 17:09)

                clint [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                nu sunt beneficiarul direct al autostrazilor in curs iar de origini sunt oarecum moldovean.

                ideea nu e ce imi convine mie si "alor mei" cum vrei sa spui tu.

                incerc sa gandesc pragmatic, un culoar est-vest este vital in acest moment pentru economie.

                apoi, trebuie intai sa oferi ceva si apoi sa ceri.

                ardealul a primit investitii nu pentru ca sunt neaparat mai aproape de vest, ci pentru ca oamenii sunt seriosi, isi vad de treaba iar edilii locali au incurajat investirorii si merita o autostrada, desi cum spuneam, prioritatea ar fi Timisoara-Constanta.

                in moldova au venit investitori, dar cand au dat de indivizi gen nechita, oprisan, pinalti, au plecat invartidu-se.
                • 0 (0 voturi)    
                  vorbesti fara sa ai habar (Marţi, 26 mai 2015, 14:24)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui clint

                  Ardealul a primit investitii in primul rind pentru ca e aproape de autostrada. Nu-mi spune mie ca muncitorul de la o firma de cutii de viteze lucreaza mult mai bine in Ardeal decit in Moldova sau ca investitorul nu s-ar duce si in Moldova daca ar avea cu ce sa transporte relativ ieftin bunurile. Si apropos, Moldova nu-i asha cum crezi tu, o zona foarte saraca plina de lenesi si betivani. Daca dai ceva cautari pe google gasesti fabrici relativ mari in Moldova.
                  Ete de exemplu, in Iasi: Delphi Diesel Systems, pompe de injecţie şi injectoare, cifră de afaceri de 500 mil. euro (25% din Dacia), 2000 de angajati. Sau Continental, cu peste 1000 de angajati.

                  Si ca sa te conving definitiv ca moldovenii nus- cum crezi tu. In domeniul IT, unde infrastructura rutiera nu e relevanta Iasi-ul are aproximativ aceeasi pondere ca si Clujul sau Timisoara. Si asta pentru ca programele software nu se transporta cu tirul prin munti, ci direct pe internet. Asha ca mai slabeste-ma cu ideile tale preconecepute despre cit de tari sunt ardelenii si cit de lenesi moldovenii.
            • 0 (0 voturi)    
              la bolsevici alta a fost problema (Luni, 25 mai 2015, 19:17)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui clint

              in 1938 nu mai traia nici unul din comunistii din conducerea partidului care au facut revolutia si asta din cauza ca stalin era un dement.
              si in general,peste tot s-a mers pe aceeasi linie: simulacru de democratie populara + conducere criminala
              nici un regim politic nu poate functiona asa,comunist sau feudal.
              prea putin conteaza ce fel de industrializare au facut ei.
      • +5 (5 voturi)    
        Moldova voteaza... (Luni, 25 mai 2015, 10:52)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Depinde despre care Moldova vorbesti.

        Daca pui de-a valma orase si sate, ajungi la concluzia ca Moldova ca si oltenia si Muntenia voteaza PSD, iar ardealul voteaza dreapta.

        Daca sudiezi nitel mai atent, vei vedea ca orasele (in special cele mari) voteaza dreapta, iar satele voteaza stinga.

        Spre exemplu, la ultimele prezidentiale, orasul Iasi a votat Johannis 60%, mult peste Bucuresti.
      • 0 (0 voturi)    
        Moldova (Marţi, 26 mai 2015, 11:30)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Deocamdată au primat ruta turistică cea mai utilizată (A2) și legătura cu restul Uniunii Europene (A1). Ele s-au suprapus peste o axă de dezvoltare economică deja existentă. Din păcate, Moldova nu a putut aduce argumente de genul „zona este economic dezvoltată și are nevoie de drumuri de mare viteză”. S-a mers pe autostrăzile de care avem nevoie _acum_, nu în viitor. Reactiv, nu proactiv.

        Abia după ce va începe implementarea noului masterplan (frumos pe hârtie, dar complicat în realitate), va apărea și o oarecare proactivitate în construcția de autostrăzi. Observați că drumul expres Ploiești-Bacău este prioritatea imediată după Pitești-Sibiu în perioada următoare. Deci Moldova nu e uitată. Mai degrabă poți spune că uitată este Oltenia, ale cărei proiecte sunt de prioritate joasă.
    • 0 (0 voturi)    
      sa faca guv regional autostrazi (Marţi, 26 mai 2015, 6:30)

      IoanFlorea [anonim] i-a raspuns lui andreesanu

      hai cu regionalizarea sa nu mai fim la mana guv central lent si corupt.
  • +7 (11 voturi)    
    Oficial (Duminică, 24 mai 2015, 21:45)

    Je__ [utilizator]

    Nimic nu e planificat sa se deschida anul asta.

    Daca se deschide....e la mila firmelor care lucreaza.
  • +9 (15 voturi)    
    nu inteleg (Duminică, 24 mai 2015, 22:14)

    spy [utilizator]

    cine are interes sa tina Brasovul izolat?
    • +11 (15 voturi)    
      Bunul simț economic ține Brașovul izolat (Duminică, 24 mai 2015, 22:30)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui spy

      Da' tu nimic: "Batman, batman !" :)

      Nu are nimeni interes să țină Brașovul izolat, dar există destule alte priorități. Până când o fi gata Pitești - Sibiu, ai să mergi pe drumuri naționale de la Brașov spre orice altă direcție. Asta nu înseamnă ”izolat”.
      • +7 (11 voturi)    
        mai (Duminică, 24 mai 2015, 23:59)

        eek [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        ..si totusi omul are dreptate...
        De aeroportul international Brasov ce se mai aude? Ah, tot nimic?!
        • 0 (0 voturi)    
          o juma' de an (Vineri, 5 iunie 2015, 12:01)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui eek

          pista a fost turnata si testata, cam intr-o jumatae de an se preconizeaza finalizarea terminalului si inaugurarea aeroportului
    • +1 (1 vot)    
      Concurentul il tine izolat (Luni, 25 mai 2015, 11:30)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui spy

      Mai exista un oras mare in Ardeal. Mafia locala are interes ca sa adune toate investitiile si sa opreasca dezvoltarea altor orase.
  • 0 (12 voturi)    
    Autostrada stupida (Duminică, 24 mai 2015, 22:22)

    Robert M [utilizator]

    Exista o portiune de autostrada facuta cu dedicatie dar fara logica.
    In loc sa avem o autostrada continua Vest-Est, au fost luati bani si aruncati pe sectorul Sibiu-Cluj.
    Clujul si-a batut joc de intreaga tara prin acest moft.
    Economia intregii tari depinde de o artera Constanta-Nadlac dar mocanii clujeni au dorit sa arate cat de importanti sunt.
    De fiecare data cand pierdem timpul pe Valea Oltului trebuie sa ne gandim ca ei sunt cei vinovati.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu (Luni, 25 mai 2015, 9:19)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Nu sunt ei vinovati. Guvernantii sunt vinovati. Cei care fac planurile si le "gandesc", cei care arunca cu miliardele la Bechtel, cei care se tot vaita ce greu e sa faci tunele...
  • +15 (17 voturi)    
    Nu sunt alegeri in 2015 (Duminică, 24 mai 2015, 22:38)

    NikosGalis [utilizator]

    Așa ca anul acesta șanse mari sa nu se finalizeze nimic. In 2016 se va pune presiune sa aibă cu ce se lauda Cité sute de km de autostrada au finalizat in cei peste 4 ani de guvernare.
    Demisia plagiatorului este de bun simt. Oare are bun simt? Cred ca ii cerem prea mult...
    Sa auzim numai de bine.
  • +11 (15 voturi)    
    asta se numeste sabotaj (Duminică, 24 mai 2015, 22:43)

    kripton [utilizator]

    isi bat joc de noi pe fata.
    e vina noastra ca-i suportam,nu a lor ca sunt escroci.
    cu siguranta in romania va curge sange,cu sau fara baza legala.nu se poate merge asa la nesfarsit.
  • +4 (10 voturi)    
    A murit Telekom (Duminică, 24 mai 2015, 23:20)

    Andrei966 [utilizator]

    A murit site-ul telekom.. i-au ajuns blestemele mele, ale grecilor si a incercat sa-l repare mutalaul..
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Luni, 25 mai 2015, 8:46)

    pathfinder [utilizator]

    Care "fiecare santier de autostrada din tara" bre?
    Din ce vad io e vorba doar despre Ardeal si Tara Romaneasca.

    Absolut zero, da' zero barat bre, in Moldova.
    Asta inseamna ca avem o mare problema.
    Unii sunt lasati in paragina, in mod constant, in propria lor tara.

    Oare n-ar trebui sa iasa afara din rahatul asta si sa-si hotarasca singuri destinul?!?
    Ca astia de la "decat" Bukale nu par a-i baga in seama...
    • +4 (14 voturi)    
      Moldova a avut drum expres (Luni, 25 mai 2015, 9:56)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      cu mult inaintea altor zone.

      Nu a reusit sa foloseasca acel drum la nimic, economic vorbind, nu a atras investitii, nimic.

      Ma tem ca traiesti intr-o logica stramba si nu vezi realitatile. Moldova e in Evul Mediu si nu da semne ca vrea sa iasa, se uita peste gard la vecini si nu intelege de ce nu are si ea la fel... Poate ar fi mai bine sa se uite in propria ograda si sa inteleaga unde greseste.

      Sa privezi Ardealul sau Bucurestiul sau Constanta de o conexiune cu Europa si sa faci tot in Moldova drumuri pentru a lega niste inapoiati cu nicaieriul, in conditiile in care, repet, au deja un drum expres ce pare suficient, ar fi o nedreptate de nedescris. Oricum acum se iau bani de la zonele unde se munceste ( Bucuresti, Ardeal ) pentru a plati ajutoare sociale betivilor din Moldova si asta e o nedreptate destul de mare. Ai vrea acum sa li se faca autostrazi ca sa mearga mai bine cu carutele, in conditiile in care PSD le-a facut drum expres ?

      In zonele pe unde se fac autostrazi, exista o bruma de economie funcionala si autostrazile se justifica, ba chiar este nevoie foarte mare de ele, in schimb in Moldova cred ca ar trebui investit in educatie.

      De ce am face o autostrada prin Moldova inaintea altor zone ? Evident este nice to have, dar ma tem ca va mai trebui asteptat...
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Luni, 25 mai 2015, 10:16)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Sa inteleg ca matale confunzi E85 cu un drum expres.

        Iar aia dim Moldova sunt, te citez: din evul mediu, inapoiati, betivi, etc.

        Da' in ograda aia din sudul si sud-estul Romaniei te-ai uitat musiu? Acolo unde s-a rasturnat caruta sau, mai nou, au inviat mortii la referendum...

        Si nu e vorba doar de Moldova, bre.
        Ati "uitat" si alte zone: Bistrita, Maramuresul , Satu Mare...

        Toate zonele astea uitate ar trebui sa nu mai plateasca nici o centima la bugetul Romaniei gestionat de habarnistii de la Bucuresti.
        • -1 (1 vot)    
          alte zone (Luni, 25 mai 2015, 12:20)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          personal ma incadreez la limita in termenul de "moldovean" si d-aia imi permit sa vorbesc despre asta.

          trebuie sa gandim pragmatic si sa lasam la o parte orgoliile si partizanatele regionale.

          unii au noroc sa fie pe coridorul est-vest chiar daca nu au nici un merit. dar asta nu inseamna ca acel coridor nu trebuie facut sau ca trebuie sa facem coridor nord-sud de dragul moldovenilor.
          • +1 (1 vot)    
            ... (Luni, 25 mai 2015, 13:48)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui clint

            Domnu' clint, io unul inteleg care sunt prioritatile.

            Insa nici in master-planu' lu peste nu prea apar autostrazi in Moldavia.
            In afara de struto-camila aia peste Carpati.

            Carevasazica, lasand orgoliile deoparte, cand ai parte de zero si e planificat sa ai parte tot de zero, pot sa intreb si io ca omu':
            Bre, da' voi ce dracu' aveti cu Moldova?!?

            Ca de nu o vreti, lasati-o de tot in plata' Domnului si faceti voi acolosa republica "decat" Bucuresti si republica "no" de Cluj...
            • 0 (0 voturi)    
              inteleg frustrarea moldovenilor (Luni, 25 mai 2015, 17:16)

              clint [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

              cand se uita pe harta, dar sper sa se consoleze cu drumul acela european deocamdata si sa speram ca in curad vor avea si ei o autostrada in plan.


              dar coridorul est-vest mi se pare esential desi nu sunt eu beneficiarul direct, la fel cum si traversarea Carpatilor care nu se va incheia prea curand si va costa probabil cat o autostrada pana la Iasi, prin campie...
      • +1 (3 voturi)    
        Vest-Est. (Luni, 25 mai 2015, 10:37)

        cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Moldova ar avea nevoie de o autostrada de la Est la Vest, respectiv Iasi - Tg Mures, dar autostrada asta ar fi inutila daca nu e completata mai inainte cea de la Tg-Mures la Bors. Sa legam noi Clujul mai intai de Bors si apoi o continuam si pana la Iasi.
        Problema e ca dl Rus (ministrul) se misca atat de incet de crezi ca e anti-autostrazi.
      • +1 (3 voturi)    
        Fugi bre cu cercul (Luni, 25 mai 2015, 11:17)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Daca te-ai uita nitel pe harta, ai vedea ca drumul ala expres de care vorbesti tu (care apropos, nu e drum expres, da' na, taranul cind vede ca incap 2 carute pe acelasi sens zice ca-i exptres), cum ziceam, drumul ala trece prin Iasi, roman, bacau, focsani si ajunge la Bucuresti. Nu trece nici prin Suceava, nici prin Neamt, nici prin Vaslui, nici prin Botosani. Si nici nu ajunge la granita. Plus ca drumul ala tot prin sate trece, tot cu medie de 50 km/h il parcurg tirurile. Singurul avantaj e ca poti depasi mai lejer. Ca sa existe dezvoltare, e nevoie de AUTOSTRADA. Adica o strada care nu trece prin sate si orase, si pe care se poate circula cu 130 km/h constant. Si nu de autostrada spre Bucuresti, ca nu acolo e centrul mondial al bunastarii cum ar crede unii, ci spre Vest. Intelegi? Ca de acolo vin investitori cu fabrici sa dea de munca personalului necalificat. Nu de la "decit bucuresti"
        • 0 (2 voturi)    
          gresit.. (Luni, 25 mai 2015, 12:42)

          tibirk [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          pentru a se intampla ceea ce spui tu, ar trebui ca cetatenii sa-si intoarca privirea cu 180 de grade... dar nu.... eu tot catre est privesc da' vor investitii din vest.
          • +1 (1 vot)    
            care est? (Luni, 25 mai 2015, 13:51)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tibirk

            Ia uita-te matale la turul 2 de la prezidentiale ce procent a avut Johannis in Bucuresti si ce procent a avut in Iasi. Putem trage concluzia ca bucurestenii privesc spre est si nu mai au voie la autostrazi?
  • +4 (4 voturi)    
    lipsa autstrazilor inseamna saracie, (Luni, 25 mai 2015, 11:43)

    yellowdog [utilizator]

    saracia inseamna electorat psd...
    nu va mai mirati, batjocura fata de cei care vor bunastare este politca usl
  • +2 (2 voturi)    
    Oare ???? (Luni, 25 mai 2015, 13:04)

    Alistar44 [utilizator]

    M-am obisnuit deja. Planificarea si realizarea nu au nimic in comun. Promitem pentru voturi, dar furam 95%. Nici nu ma mai intereseaza panglicile politicienilor. Facem 1 metru, mai serbam si taiem o panglica. Mai bine s-ar numi soseaua ranglicilor !
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Luni, 25 mai 2015, 21:32)

    CrinteaStefan [anonim]

    Sunterm prea saraci sa tinem prioritate zero autostrazi.Corect era modernizarea cailor ferate care asigura locurile de munca mult trimbitate de toate guvernarile de pana acuma, Astra Arad, Pascani, Grivita, Bals, Apcarom Buzau Automatica etc..Exportam vagoiane de calatori, locomotive, tramvaie, primaria din viena a cumparat circa 300 de tramvaie de la Faur sau RATB. Pentru modernizarea caii ferate nu este nevoie de exproprieri de teren si nici de studii de prefezabilitate de fezabilitate. Ne miram ca prostii cand mergem in strainatate si vedem ce trenuri au. Spania a terminat in 2013 ultima magistrala de mare viteza circa 300 km pe ora Madrid Alicante, tot cu bani europeni.Ce zic dnii de la transporturi?
    Pentru fluidizarea circulatiei rutiere:
    -evitarea localitatilor prin construirea centurilor rutiere;
    -suprataversarea sau sub traversarea intersectiilor cu caile ferate, cu drumurile judetene, comunale sau marile ulite satesti;
    -strategic pentru investitorii care au pondere la export, Ford Craiova si Dacia Pitesti autostrada catre Constanta Port si Frontiere Bulgaria, Ungaria, si Serbia.
    Ce mare filozofie?
  • +1 (1 vot)    
    Numai prostii ignora importanta Moldovei ! (Marţi, 26 mai 2015, 10:13)

    andreesanu [utilizator]

    Romania nu-i in buricul Bucurestilor,nu-i o zona sau alta ,Romania trebuie privita ca un tot unitar .Atit resursele minerale,cit si umane conteaza ,fiecare zona cand este angrenata la sistem raspunde .
    Ceea ce s-a intimplat in ultimii 25 de ani a fost o crima impotriva acestei natii distrugind ceea ce s-a facut tot prin munca si cheltuielile acestei natii.
    Concentrarea unor resurse intr-un loc i-a lasat pe altii in sapa de lemn .Cand unii spun sau chiar cred ca Moldova e piatra de moara eu le spun ca se insala ca sunt neinstruiti ,uitati-va in jurul vostr si o sa-i vedeti pe moldoveni ;harnici,plini de viata ,prietenosi,nu-s lacomi,nu-s dusmanosi , Moldova priviti-o ca un element de stabilitate si echilibru.
    Mergeti in Moldova hulita de voi si o sa ramineti surprinsi.
    Tema autostrazilor este sa asigure legaturi intre toate zonele tarii si conexiuni la retelele europene nu mofturi si interese politice.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă