Liber pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Curtea de Apel a transat situatia contestatiilor, iar contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate poate fi semnat

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Cand se va face autostrada Sibiu-Pitesti?
Foto: Hotnews
Curtea de Apel Bucuresti a intors decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) care stabilise ca CNADNR sa evalueze din nou ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti - document necesar pentru demararea constructiilor in viitor. Decizia justitiei este definitiva, iar asta inseamna ca CNADNR poate semna contractul cu asocierea Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti ¬ Tecnic Consulting Engineering Romania SRL ce castigase licitatia initial. De mentionat ca firma Tecnic Consulting Engineering este proiectantul autostrazii Orastie - Sibiu Lot 3, acolo unde au fost si sunt in continuare mari probleme de stabilitate si cu alunecari de teren.

Curtea de Apel a decis joi sa accepte recursul declarat de CNADNR si sa modifice o decizie a CNSC din luna aprilie prin care autoritatea statului era obligata la reevaluarea ofertelor in cadrul licitatiei pentru Revizuirea Studiului de fezabilitate al autostrazii A2 Sibiu - Pitesti. In cadrul acelei proceduri, CNADNR a atribuit contractul catre Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL in luna februarie, insa la CNSC a fost depusa o contestatie de catre firma Romair Consulting, firma ce s-a aflat pe primul loc din punct de vedere al ofertei financiare.

Acum, dupa decizia Curtii de Apel, CNADNR poate semna contractul cu castigatorul initial al licitatiei, Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.

"Solicitam CNADNR semnarea de urgenta a contractului si plata avansului catre asocierea cistigatoare astfel incit sezonul de lucru 2015 sa nu fie pierdut", transmite Asociatia Pro Infrastructura.

Una dintre firmele care vor realiza SF-ul pentru Sibiu - Pitesti a proiectat lotul 3 din Orastie - Sibiu unde asfaltul o ia la vale

De mentionat ca firma Tecnic Consulting Engineering Romania SRL, parte din asocierea care se va ocupa de revizuirea SF-ului pe Sibiu - Pitesti, este unul din proiectantii autostrazii Sibiu - Orastie Lot 3, tronson de autostrada afectat de probleme si unde asfaltul a luat-o la vale pe anumite portiuni.

Mai exact, firma a facut parte dintr-o asociere cu S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A. si a proiectat Lotul 3 din autostrada Sibiu - Orastie, tronson puternic afectat de aluencari de teren si probleme de stabilitate si unde, pe langa debleul imens de la Aciliu care a despicat un intreg deal, au aparut fisuri mari in asfalt pe care constructorul inca se chinuie sa le repare. Detalii aici.

Ce prevede revizuirea SF-ului si cat va dura

Studiul de fezabilitate este necesar pentru ca lcurarile la autostrada Sibiu - Pitesti sa fie scoase la licitatie. Studiul de Fezabilitate va documenta in detaliu toate aspectele autostrazii care va lega actuala varianta de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala varianta de ocolire a Municipiului Pitesti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Practic, autostrada Sibiu - Pitesti este singura bucata lipsa din mult-cunoscutul Coridor pan-european IV, cel care ar urma sa lege Aradul si granita de vest cu Bucurestiul si orasul-port Constanta. Toate celealte loturi de pe traseu fie au fost finalizate, fie sunt in lucru in prezent.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activitati ce urmeaza a fi realizate in cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

ᅢ  Studiul de trafic;
ᅢ  Studiul privind alternative de traseu;
ᅢ  Investigatii de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);
ᅢ  Activitati de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidari; tuneluri; siguranta circulatiei, utilitati);
ᅢ  Evaluarea impactului asupra mediului;
ᅢ  Analiza cost-beneficiu si modelul financiar;
ᅢ  Pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.

Contractul este impartit in 5 sectiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Sectiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) si Curtea de Arges - Pitesti (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 5 luni. Pentru celelalte Sectiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 12 luni.

Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro

Citeste si:



Citeste mai multe despre   























Citeste pe Stirile ProTV

Un indian a cunoscut o romanca pe net, s-a indragostit de ea si a cerut-o de sotie. Ce facut tanara dupa ce a primit inelul

Dragostea n-a fost doar oarba, ci si paguboasa pentru un barbat stabilit in Dubai, caruia i-a furat inima o tanara olteanca. Credul, omul a cerut-o de nevasta si i-a facut daruri scumpe, dar ea era interesata numai de portofelul barbatului.

13910 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    Numai daca (Vineri, 29 mai 2015, 11:54)

    ipolitic [utilizator]

    guvernul (adica Ponta) nu are planificata o razgandire (as usual) si nu va propune o varianta mai buna: Pitesti-Sibiu.
  • +12 (16 voturi)    
    sa fim corecti (Vineri, 29 mai 2015, 12:07)

    axismundi [utilizator]

    "Una dintre firmele care vor realiza SF-ul pentru Sibiu - Pitesti a proiectat lotul 3 din Orastie - Sibiu unde asfaltul o ia la vale" este o afirmatie tendentioasa. Proiectul prevedea tunel acolo unde sunt probleme (deci, proiectantul a identificat problema corect). CNADNR si apoi constructorul au scaldat-o ca e prea scump si au venit cu alta solutie, proasta.
    • +7 (7 voturi)    
      Nu e deloc tendentios (Vineri, 29 mai 2015, 13:00)

      andreescu [utilizator] i-a raspuns lui axismundi

      Eu nu cred ca proiectul Tecnic prevedea de la inceput tunel unde e debleul imens de la Aciliu. A! ca dupa ce-au aparut alunecarile de teren s-au adus 2 masini care sa faca un tunel "turnat" (nu forat) si ca pana la urma nu s-a mai facut e altceva.

      Dar:
      1) ma indoiesc ca proiectul Tecnic prevedea de la inceput tunel acolo
      2) oricum problemele si mai grave sunt in partea dinspre Sebes a viaductului (unde e celebra fisura) si acolo sigur n-a fost prevazut niciun tunel
      3) chiar si viaductul de la Aciliu are anumite probleme si au aparut spargeri ale reazemelor pentru grinzi tocmai datorita proiectului defectuos facut de Tecnic

      Deci nu va unde e tendentiozitatea. Mai mult Impregilo a pierdut lotul 1 din Sebes-Turda la Curtea de Apel (in fata lui Pizzarotti) tocmai pentru ca Curtea a considerat ca proiectarea (facuta de Tecnic) pe Orastie-Sibiu lot 3 e substandard si nu poate fi considerata ca experienta similara.
  • +4 (8 voturi)    
    Autostrazi (Vineri, 29 mai 2015, 15:44)

    The Real Sasha [utilizator]

    "Liber pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Curtea de Apel a transat situatia contestatiilor, iar contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate poate fi semnat"

    Un fel de prezervativ cu aroma de p_la. Cand o zbura porcul vom circula pe autostrada asta. Io zic sa mai bagati vreo 4-5 studii de fezabilitate din fonduri UE si pe alte rute, dupa urmatoarele alegeri. Ca sa fie bine...
  • +6 (6 voturi)    
    Sunt mandru de realizarile PSD! (Sâmbătă, 30 mai 2015, 7:11)

    hotnewsfil [utilizator]

    Uraaa! Mai avem un studiu de fezabilitate!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi