Autostrada Pitesti - Sibiu, un pas mai aproape de realizare: Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate a fost semnat

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Sibiu - Pitesti, o autostrada care are probleme la pornire
Foto: Hotnews
Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a fost semnat luni de catre Compania de Autostrazi (CNADNR) si Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Contractul are o valoare de 6,5 milioane euro si are o durata de implementare de 17 luni, insa documentele pentru primele sectiuni - la capete - ar trebui sa fie gata dupa numai cinci luni, astfel incat loturile Sibiu-Boita si Curtea de Arges - Pitesti sa poata fi scoase la licitatie mai devreme.

"In acest moment distanta intre localitatile Sibiu - Pitesti se realizeaza in special pe drumul national DN 7, drumul european E 81 si este de aproximativ 160 km, timpul minim de parcurs fiind de 2 ore si 30 minute", anunta CNADNR.

Contractul pentru revizuirea SF-ului va avea o durata de implementare de 17 luni si este impartit astfel:

 - 5 luni Elaborare Studiu de fezabilitate pentru Sectiunea 1 Sibiu-Boita si Sectiunea 5 Curtea de Arges-Pitesti;
 
- 12 luni pentru Sectiunea 2 Boita-Racovita, Sectiunea 3 Racovita-Valeni, Sectiunea 4 Valeni-Curtea de Arges si Sectiunea 6 DN 73C Tigveni-Ramnicu Valcea;
 
- 5 luni pentru Asistenta Beneficiarului pentru lansarea si finalizarea licitatiilor de lucrari pentru constructia Autostrazii Sibiu - Pitesti.

"Am solicitat prestatorului sa inceapa cu sectoarele mai putin dificile, Loturile 1 si 5, astfel incat implementarea proiectului sa se realizeze cat mai repede. In aceste conditii, lucrarile efective la Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea incepe in anul 2016. Acest proiect a fost identificat in Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel inchizandu-se Coridorul IV Pan European, Nadlac - Constanta", a declarat Directorul CNADNR, Narcis Neaga.

Ce prevede revizuirea SF-ului

Studiul de fezabilitate este necesar pentru ca lcurarile la autostrada Sibiu - Pitesti sa fie scoase la licitatie. Studiul de Fezabilitate va documenta in detaliu toate aspectele autostrazii care va lega actuala varianta de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala varianta de ocolire a Municipiului Pitesti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Practic, autostrada Sibiu - Pitesti este singura bucata lipsa din mult-cunoscutul Coridor pan-european IV, cel care ar urma sa lege Aradul si granita de vest cu Bucurestiul si orasul-port Constanta. Toate celealte loturi de pe traseu fie au fost finalizate, fie sunt in lucru in prezent.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activitati ce urmeaza a fi realizate in cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

￯  Studiul de trafic;

￯  Studiul privind alternative de traseu;

￯  Investigatii de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);

￯  Activitati de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidari; tuneluri; siguranta circulatiei, utilitati);

￯  Evaluarea impactului asupra mediului;

￯  Analiza cost-beneficiu si modelul financiar;

￯  Pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.

Contractul este impartit in 5 sectiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Sectiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) si Curtea de Arges - Pitesti (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 5 luni. Pentru celelalte Sectiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 12 luni.

Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro

Citeste si:

Pentru autostrada Sibiu - Pitesti, drumul de la hartie la santier e plin de hopuri: Compania de Autostrazi a ignorat una din recomandarile europene pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate, desi in 2012 a anulat licitatia tocmai pentru a integra observatiile expertilor europeni


---


Despre Autostrada Sibiu - Pitesti, in detaliu, pe pagina dedicata din sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura":




Citeste mai multe despre   























16245 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    "Sibiu - Pitesti este singura bucata lipsa"!!! (Luni, 15 iunie 2015, 21:03)

    slakeritul [utilizator]

    Nu, mai e si A0!!! Fara ea se impotmoleste totul in marea si umitoarea centura a Bucurestiului.
    • -10 (16 voturi)    
      Calcul: Dacia face trafic minor pe noua autostrada (Luni, 15 iunie 2015, 22:03)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      Rentează autostrada pentru un maxim teoretic de 160 tiruri/zi/sens și un practic de sub 40?

      Toata producția uzinei sa fie transportata pe sosea spre Sibiu, un caz pur teoretic, și nu ar fi necesare peste 120 tiruri / zi / sens.

      Producția zilnica a Dacia nu depășește:

      350 mii mașini/an / 365 zile/an = 959 mașini/zi.

      Adică pe poarta întreprinderii ies zilnic sub 959 automobile. Presupunând ca toate s-a transporta pe calea rutiera Pitești - Sibiu cu camioanele, traficul generat ar fi:

      2 x (959 mașini/zi / 8 mașini/tir) = 240 tiruri/zi (120 pline spre Sibiu, 120 goale către Pitești).

      Pentru 120 camioane / sens / zi rentează construirea unei autostrăzi? Bineînțeles ca nu!

      Trebuie însa precizat ca majoritatea acestor vehicule sunt duse cu trenuri de 300 unități, fie pe ruta Pitești - București - Constanta fie prin Craiova spre Timișoara. Pe direcția Sibiu pleacă doar câteva tiruri în 24 ore și astfel traficul generat de uzina Dacia pe viitoarea autostrada va fi neglijabil, 10 - 25 tiruri / sens pe zi, nu mai mult.

      Toate piesele necesare unei Dacii sa fie carate dispere Sibiu către Pitești, iarăși pura teorie, și la cele maxim 120 tiruri/sens se vor mai adaugă încă 40 încărcate cu componente (care ocupa mult mai puțin spațiu decât mașinile, maxim 1/3). Vom avea în final un teoretic 120 + 40 = 160 camioane/sens/zi și un practic nu mai mare de 35 tiruri/zi/sens.

      Deci autostrada Sibiu - Pitești va fi de utilitate minora fabricii din Mioveni.
      • +14 (16 voturi)    
        Autostrazile nu se fac pt traficul actual (Marţi, 16 iunie 2015, 2:25)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Autostrazile genereaza trafic si crestere economica. Gandesti anapoda, adica invers.
        • -6 (10 voturi)    
          Autostrazile fara calcule genereaza paguba! (Marţi, 16 iunie 2015, 10:02)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Autostrăzile scumpe, construite pentru un trafic ipotetic mare de peste 25 ani care presupune creșterea nerealista a parcului auto de la 5 către 10 milioane vehicule, nu fac altceva decât sa înghită bani cu întreținerea, stând goale și deteriorându-se lent în așteptarea puhoiului de mașini.

          Nici uzina Dacia, nici containerele de la Constanta spre Europa Centrala nu vor contribui la creșterea semnificativa a numărului de camioane pe Pitești - Curtea de Argeș - Sibiu. Am explicat de ce mai sus în cazul fabricii de la Mioveni iar privitor la containere ele se transporta cu trenurile care la 20 vagoane duc 60 containere mici sau 20 mari plus 20 mici.

          Pe urma, autostrada va avea taxa și majoritatea automobiliștilor vor alege traseul vechi, gratuit prin Râmnicu-Vilcea care este și mai frumos, turistic vorbind.
          • +7 (11 voturi)    
            Argon, tu ai fost vreodata pe DN7? (Marţi, 16 iunie 2015, 10:58)

            minos [utilizator] i-a raspuns lui Argon

            De unde ai scos tu 40 tiruri pe zi intre Pitesti si Sibiu. Sunt sute cu care te intalnesti, probabil sunt mii pe zi. In Constanta au sosit anul trecut 40 mii containere pe saptamana, iar anul acesta s-a ajuns la 70 mii, dupa ce s-au deschis linii directe Qindao-Constanta si s-au introdus niste cargouri uriase pe linia Asia-Cosntanta. Mare parte din aceste containere ajung pe DN 7 spre Europa Centrala. Inainte s afaci comentarii bazate doar pe traficul ce provine de la uzina din Mioveni, mai studiaza si alte aspecte. Ne este normal sa faci 5 ore de la Bucuresti la Sibiu pe o distanta de 270 km. Eu cred ca esti postacul lui Sova, sau chiar el.
            • -4 (6 voturi)    
              Traficul de containere a scazut cu 50%! (Marţi, 16 iunie 2015, 12:44)

              Argon [utilizator] i-a raspuns lui minos

              Nici vorba sa crească traficul de containere. In 2014 acesta a fost la mai puțin de jumătate fata de 2007 (vezi: http://www.portofconstantza.com/apmc/portal/static.do?package_id=st_generale&x=load)
              2007 -> 1 411 414 TEU
              2014 -> 668 293 TEU
              Deci șoselele și căile ferate din 2007 făceau fata cu succes traficului peste dublu decât înregistram azi.

              668 293 TEU (containere mici echivalent) înseamnă 31 trenuri de 20 vagoane/zi sau 916 tiruri/zi (2 TEU pe camion). Nu toate se deplasează însa pe ruta Pitești - Sibiu.

              Oricum ai învârti-o traficul generat de portul Constanta pe viitoarea autostrada Pitești - Sibiu va fi nesemnificativ și din cauza faptului ca aceste containere nu se transporta rutier ci pe cale feroviara.
              • -2 (2 voturi)    
                A scazut pt ca a scazut si economia mondiala (Marţi, 16 iunie 2015, 15:24)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Argon

                Si nu mai abera aiurea, uita-te la tarile dezvoltate, toate bubuie de autostrazi.
                • -1 (3 voturi)    
                  In Germania sunt de 10 ori mai multe masini! (Marţi, 16 iunie 2015, 20:34)

                  Argon [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                  Rentează autostrăzile în Germania pentru ca la o suprafață de 1.5 ori cit a României nemții au de 10 ori mai multe vehicule. In medie fiecare sosea germana intre doua orașe are un trafic de 10 ori mai mare ca în România. Sigur ca pentru asemenea volum de vehicule rentează autostrăzi. La noi nu, dovada ca acestea stau goale singura ce își justifica cu adevărat existenta fiind Pitești - București, construita acum peste 40 ani de Nicolae Ceaușescu.
                  • 0 (0 voturi)    
                    lol (Vineri, 19 iunie 2015, 21:34)

                    lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Argon

                    Pai poate au trafic si fiindca au autostrazi si infrastructura. Care atrag investitori, atrag industrie, companii, comert, turism. Noi cand ne dezvoltam? Asteptam intai investitorii, si apoi facem si noi dupa 20 de ani o autostrada, in timp ce vecinii nostri din UE ne iau fata?
                    Gandesti comunist, nu ai nici o viziune de viitor.
          • +3 (5 voturi)    
            deci (Marţi, 16 iunie 2015, 12:09)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Argon

            rancezii care conduc uzina de la pitesti sint niste timpiti, incapabili sa faca citeva calcule elementare.
            Bine ca are cine sa-i lumineze. Iar pe sibiu pitesti circula doar tirurile dacia, alte masini nu, asa zici matale. Sa fii sanatos.
  • +7 (9 voturi)    
    :( (Luni, 15 iunie 2015, 21:12)

    Gigi Kent [utilizator]

    Milioane peste milioane peste milioane si drumuri ioc. Mama lor de studii daca nu le-as interzice prin lege...
    • 0 (6 voturi)    
      Mijlocul e esential. Fara el autostrada = zero! (Marţi, 16 iunie 2015, 1:53)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Este un nonsens începerea construcției pe segmentele de la capetele autostrăzii Sibiu - Pitești pentru ca nu acestea sunt problematice. Ar fi o eroare pornirea lucrului pe tronsonul Pitești - Curtea de Argeș fără a se ști dacă mai departe este viabila autostrada până la Racovita, un traseu esențial de care depinde viitorul întregului proiect. Odata ce este construit, restul bucăților pot fi abandonate temporar sau definitiv în orice moment și conectate repede la șoselele actuale. Curtea de Argeș - Racovita trebuie însa terminat de la un capăt la altul. Dacă el nu e fezabil întreaga autostrada este lipsita de sens.

      Citat: "documentele pentru primele sectiuni - la capete - ar trebui sa fie gata dupa numai cinci luni, astfel incat loturile Sibiu-Boita si Curtea de Arges - Pitesti sa poata fi scoase la licitatie mai devreme."
      • 0 (0 voturi)    
        eh (Vineri, 19 iunie 2015, 21:44)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Pai ce faci, incepi cu mijlocul si iesi de 2-3 ori de pe autostrada ca sa te urci iar? Trebuie facuta toata mai devreme sau mai tarziu si de preferat cat mai devreme.
  • +7 (7 voturi)    
    Super (Luni, 15 iunie 2015, 21:40)

    hopshio [utilizator]

    In sfarsit, in 17 ani vom putea circula pe ea.
  • +4 (4 voturi)    
    S-a aprobat. (Luni, 15 iunie 2015, 22:16)

    The Real Sasha [utilizator]

    S-a aprobat aprobarea aprobarii de intentie de a aproba intentia de a semna aprobarea intentie de a aproba, plm.
    Circulam pe asfalt, nu pe revizuiri de studii. Platitori de taxe luati la misto ca cei de la putere.
    Circulati pe capu' la autostrada...
  • +6 (6 voturi)    
    hehe, stai ca urmeaza revizuirea revizuirii (Marţi, 16 iunie 2015, 2:26)

    Wanheda [utilizator]

    and so on...nu v-ati obisnuit cu incompetenta guvernarii dofttoresti???
  • +3 (3 voturi)    
    Ponta ne asigura studii, se tine de cuvant! (Marţi, 16 iunie 2015, 5:45)

    hotnewsfil [utilizator]

    CNADNR trebue sa scrie in teama (caietul de sarcini) studiului de fezabilitate obligatia intocmitorului acestuia de a asigura ca studiul sa fie extrem de solid, ca sa reziste bine la traficul greu facut de masinile care vor circula cu sutele de mii, dinspre Pitesti.
    Intocmitorul sa scrie studiul pe hartie groasa, pe carton, daca s-ar putea, ca sa reziste mult si bine sub greutatea masinilor.
  • -2 (2 voturi)    
    Acum (Marţi, 16 iunie 2015, 9:28)

    evoque [utilizator]

    pricepe lumea despre ce "prietenie speciala" vorbea ponta la ambasada italiei?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version