Telenovela autostrazii Comarnic - Brasov, aproape de final. Autoritatile se gandesc sa renunte la concesiunea de 8,5 miliarde de euro de pe Valea Prahovei

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrada Comarnic - Brasov, un proiect care se chinuie sa demareze
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov a picat, potrivit postului de stiri Digi 24, care citeaza un raport nepublicat al Companiei nationale de autostrazi si drumuri (CNADNR). Pe de alta parte, surse guvernamentale au confirmat pentru HotNews.ro decizia autoritatilor de a renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag, ce presupune un cost pentru statul roman de 8,5 miliarde de euro pe o perioada de 26 de ani, insa pana in acest moment nu au fost semnate documente oficiale in acest sens, acest lucru urmand a fi facut, cel mai probabil, de noul ministru al Transporturilor.

Aceleasi surse sustin ca accentul va fi pus pe construirea de centuri ocolitoare pe Valea Prahovei in perioada urmatoare, fapt explicat si de fostul ministru Ioan Rus in ultimul sau interviu de la Digi 24.

"Vor fi bucati. Avem un studiu de fezabilitate pe Bucuresti - Brasov, dar pentru Comarnic-Brasov. Din cele 5 tronsoane, sunt 3 pentru care studiile de fezabilitate pe care le avem nu corespund. Deci, acolo trebuie facute alte studii geo dar in rest pe celelalte bucati putem pleca de la acel studiu din bani de la buget in acest an, pentru ca avem banii aceia alocati, si, atunci, la capatul acesta de Bucuresti, de 3 virgula kilometri de autostrada incepem lucrarile. Ploiesti - Comarnic: avem 4 benzi, il lasam pentru 2020, la primul tronson de la Comarnic incepem lucrarile si ultimul tronson de la Brasov incoace si, in paralel cu acest lucru, pe cele trei tronsoane de munte ne trebuie studii geo si atunci incepem, practic, toata aceasta lucrare, in paralel cu Centura de la Comarnic, unde ne apropiem de finalizat cu toate aranjamentele necesare, cu Centura de la Busteni, cu intrarea in Sinaia dinspre Predeal, unde se face a treia banda, un sens giratoriu, regularizam acolo, si Valea Doftanei, cel de-al treilea drum national intre Campina si Sacele, deci intre DN1 si DN1 A cel prin Cheia pe Valea Doftanei se mai naste inca un drum national tot cu doua benzi. Atunci, vom avea sase benzi incepand de anul viitor la sfarsitul sau, cu care ne rezolvam problema in urmatorii 3-4 ani, pana se termina autostrada", spunea saptamana trecuta, intr-o emisune la Digi 24, fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus.


In luna februarie Ministerul Transporturilor a evitat sa ia o decizie finala in cazul concesiunii autostrazii Comarnic - Brasov si a amanat un verdict pentru luna aprilie, moment pana la care autoritatile de la transporturi sa incerce o restructurare a costurilor intelegerii.

Realizarea proiectului in sistem de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor presupunea un cost foarte mare: 325 de milioane de euro platiti in fiecare an de catre statul roman timp de 26 de ani. In total, pentru constructia celor 53 de km de autostrada, intretinerea si operarea lor, Romania urma sa plateasca circa 8,5 miliarde de euro pana la finalul perioadei de concesiune.

In luna aprilie, ministrul Ioan Rus a declarat ca lucrarile la Comarnic - Brasov ar urma sa inceapa inca de anul acesta, evitand totusi sa se pronunte asupra unei decizii finale privind concesiunea cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor.

In acelasi timp, premierul Ponta a lasat sa se inteleaga ca intelegerea mai degraba va pica, dand vina pe o lipsa de consens politic intre partide pe acest proiect, lucru ce ar afecta stabilitatea proiectului. Cu toate acestea, premierul Ponta a declarat ca, in opinia sa, realizarea acestui proiect in concesiune sau Parteneriat Public-Privat este cea mai buna solutie, in ciuda costurilor mari pe care o astfel de schema le presupune.

In asteptarea unei decizii finale care sa transeze problema unei concesiuni negociate deja de mai bine de doi ani, surse guvernamentale precizau in luna aprilie, pentru HotNews.ro, ca o eventuala semnare a concesiunii in forma actuala ar insemna "compromiterea MasterPlanului General de Transport", intrucat documentul strategic ce deja a ajuns la final, convenit in mare parte cu expertii Comisiei Europene, se bazeaza pe realizarea tuturor proiectelor rutiere - inclusiv autostrada Comarnic - Brasov, printr-un mix de fonduri europene - buget - imprumuturi externe.

In plus, in varianta concesiunii, costul de constructie este convenit la circa 1,8 miliarde de euro, in timp ce in MasterPlan acest cost a fost calculat mult mai jos, la circa 1 miliard de euro, si presupune variante de constructie mai ieftine.


In detaliu, despre autostrada Comarnic - Brasov, pe pagina dedicata din sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura":





















8925 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    INADMISIBIL (Marţi, 16 iunie 2015, 20:39)

    JG [utilizator]

    INADMISIBIL.
    Cum e posibil sa se intimple asa?
    Iarasi o luam de la capat cu pre-pre-fezabilitatile, apoi cu pre-fezabilitatile, apoi cu ... ... ...
    Ceva Curtea de Conturi? DNA? ... ?
    Chiar NIMENI nu poate reteze capul hircii astea care ne papa banii de aproape 26 de ani?
    • +1 (1 vot)    
      Veste bună (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:42)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui JG

      În condiţiile în care contractul fusese pregătit de PSD, ca următorul tun gen Bechtel 2, e foarte bine că a căzut. Era extraordinar de dăunător statului şi banului public.
      Se poate urgenta - Piteşti Sibiu şi până se va găsi o soluţie fezabilă şi nu atât de costisitoare către Braşov, centurile de la Buşteni şi Comarnic plus soluţii locale de fluidizare vor fi soluţia normală la cap.
  • +7 (9 voturi)    
    O sa o printeze 3D ''dr'' Comarnic Ponta Viorel! (Marţi, 16 iunie 2015, 20:44)

    Plagarus [utilizator]

    Daca o sa se mai faca bine, Viorel ?
    Va “turna” peste drumul existent o autostrada, folosind roboți și schițe realizate înainte de tov Rus.
    Pentru realizarea acesteia vor fi folosiţi roboţi care creează structuri din oţel direct în aer
    • +5 (5 voturi)    
      Costul de 8.5 mld. E doar o inventie a lui Ponta! (Marţi, 16 iunie 2015, 22:26)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Zăhărelul numit "Autostrada Comarnic - Brașov" a fost utilizat în perioada Aprilie 2012 - Noiembrie 2014 ca instrument de campanie electorala. Ponta nu a avut nici un moment planuri serioase de construire a tronsonului. Doar mintea lumea lăsând de înțeles ca este hotărât sa termine lucrarea până în 2016 - 2017.

      După pierderea alegerilor prezidențiale premierul a scos din buzunar acest truc al costului exorbitant de 8.5 mld. Euro pentru a se scăpa de toți cei care ii cereau noul drum de mare viteza. In realitate nu s-a pus niciodată problema ca Statul Roman sa dea atâția bani. Comarnic - Brașov se poate ridica la un 3 mld. Euro, este scumpa, nerentabila dar nu ajunge nici pe departe la 8.5 mld..

      Citat: "surse guvernamentale au confirmat pentru HotNews.ro decizia autoritatilor de a renunta la concesiunea cu Vinci-Aktor-Strabag, ce presupune un cost pentru statul roman de 8,5 miliarde de euro pe o perioada de 26 de ani"
      • -2 (6 voturi)    
        nene (Marţi, 16 iunie 2015, 23:38)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        Mai oamenilor, mor cand aud ineptii de genul "nerentabil" in contextul unui proiect de infrastructura. O autostrada nu este acolo ca sa faca bani, nu este o companie privata. Este INFRASTRUCTURA, trebuie sa existe, indiferent de costuri.

        Desigur, e o maxima problema ca astia fura jumatate din bani, dar repet e absurd cuvantul nerentabil pus langa infrastructura, fara sa mai pui la socoteala ca vorbim de Bucuresti - Brasov, nu de Frecatei-Ghimpati.
        • +3 (3 voturi)    
          Total gresit (Miercuri, 17 iunie 2015, 10:34)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Da, autostrazile sunt utile, dar nu la orice pret. Nu uita ca, pentru Pitesti - Sibiu, fiind pe coridor european de transport, noi primim 85% de la UE. Pe de alta parte, abia reusim sa strangem cei 15% pentru cofinantare.

          Nu ti se pare normal sa atragem intai toti banii de la UE? In toata tara sunt o gramada de proiecte de infrastructura suspendate deoarece nu se reuseste adunarea celor 15%. Tu vrei sa ne apucam acum de proiecte finantate 100% de la buget si sa nu mai atragem nimic din fondurile europene?

          Deci, decat sa bagam 1.5 miliarde de euro in Comarnic - Brasov, mai degraba bagam 1.5 miliarde de euro in alta autostrada de pe un coridor european, pentru care vom mai primi inca 8.5 miliarde de la UE.
        • 0 (0 voturi)    
          exact, dam o lege si exista (Miercuri, 17 iunie 2015, 11:50)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Orice proiect de infrastructura costa. Costa sa-l construiesti, costa sa-l intratii. Si da, se fac autostrazi acolo unde e rentabil. A face de exemplu o autostrada Bucuresti-Alexandria e in momentul de fata total nerentabil pentru ca nu ai trafic care sa justifice asemenea costuri.
          Iar a face o autostrada prin valea prahovei la pretul asta doar ca sa se plimbe bucuresteanul pin la munte cu viteza maxima e total nerentabil acum. E mult mai util sa faci o autostrada de la Pitesti pina-n Ungaria, ca sa nu-ti plece Dacia, care antreneaza exporturi de citeva miliarde bune de euro, eu util sa faci o autostrada iasi-tg mures, ca sa legi Moldova de Ungaria, e poate necesara o autostrada de la Craiova spre vest.
    • 0 (4 voturi)    
      3 Euro/100km plătesc autostrada în 100 ani! (Marţi, 16 iunie 2015, 23:42)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Comentariu pe care l-am făcut pe 24 Nov. 2013:

      "3 Euro/100km plătesc autostrada în 100 ani! (Duminică, 24 noiembrie 2013, 15:38)

      Construcția autostrăzilor Comarnic-Brașov și Craiova-Pitești nu se poate realiza prin concesiune

      Investitorul nu își va recupera banii decât într-un timp de ordinul unui secol

      Autostrada – Lungime – Cost – Trafic
      =====================================
      (1) Comarnic-Brașov – 58 km – 1.2 mild. Euro – 16 mii masini/zi
      (2) Craiova-Pitești – 121 km – 1.7 mild. Euro – 16 mii masini/zi
      =====================================

      La o taxa de 3 Euro/mașină/100km si un trafic estimat la 16000 vehicule/zi, firma constructoare își va recupera investițiile în:

      (1) 118 ani pentru Comarnic-Brașov
      Calcul: 1.2*10^9 Euro/(16000 mașini/zi * 365 zile/an * (3 Euro/100 km/mașina) * 58 km) = 118 ani

      (2) 80 ani pentru Craiova-Pitești
      Calcul: 1.7*10^9 Euro/(16000 mașini/zi * 365 zile/an * (3 Euro/100 km/mașină) * 121 km) = 80 ani

      Lui Ponta și Sova le lipsește gândirea economica. Vorbesc fără a efectua calcule înainte de a se lansa în promisiuni. Nici un investitor nu va aștepta suta de ani sa-și recupereze banii.
      Pentru a reduce la 20 ani intervalul de încasare a fondurilor cheltuite de constructor pentru Comarnic – Brașov, ar trebui ca traficul pe acest drum sa fie dublu, 32000 mașini/zi, iar taxa tripla, 9 Euro/100 km/vehicul, lucru care ar implica o circulație nerealist de mare și niște taxe pe care doar proprietarii mașinilor grele sa le poată plăti.
      Este evident, nu exista nici un plan serios de realizare a celor doua autostrăzi iar acestea nu vor fi gata nici pe departe la sfârșitul lui 2017."
      Sursa: http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-16065803-dan-sova-taxarea-autostrazilor-putea-incepe-din-2017-cuantumul-taxei-estimat-3-euro-100.htm

      Asa cum remarca un user, chiar în ziua când am făcut comentariul, Comarnic - Brașov era folosita ca o minciuna de campanie electorala. Ponta, Sova, PSD-ul nu au avut niciodată intenția sa facă autostrada.
      • +1 (1 vot)    
        Era vizat un tun (Miercuri, 17 iunie 2015, 12:54)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Eu cred că au vrut doar să semneze contractul şi să ia megaşpaga Bechtel 2.
        Altfel ce rost a avut BLOCAREA CU PREMEDITARE timp de mai mult de 2 ani a bucăţii Piteşti-Sibiu şi toate încercările de a exagera traficul din zona Braşovului, pe care eu mi-l explic doar ca fiind zăhărelul arătat consorţiilor pentru a le păcăli că e fezabilă autostrada cu plată.
      • -1 (1 vot)    
        De unde ai scos pretul? (Miercuri, 17 iunie 2015, 15:25)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ma refer la autostrada Craiova-Pitesti. Din cate stiu eu, standardul de cost pe km de autostrada in zona de deal e undeva la <6 mil EUR. Ceea ce aduce un pret total de <725 milioane!

        Si mai ai o greseala, pretul de 3EUR/100km va fi pt masina mica, camioanele vor plati mult mai mult! Sa zicem 9EUR/100km, si sa mai estimam ca cele 16.000 masini sunt de fapt 13.000 masini si 3000 camioane (asta se aplica si la Comarnic-Brasov). Ceea ce adunat ajunge la ~29 milioane/an, adica amortizare in 25 de ani.

        PS: sub trafic de 16.000 masini/zi nici nu renteaza sa faci autostrada, de asemenea se face o proiectie a gradului de crestere in 10-20 ani, asa ca desi poti incepe constructia cand ai trafic deja 20.000 masinizi, peste 25 ani poti prognoza 35.000 masini/zi, asa ca in realitate amortizarea se va produce mai repede. dupa care scazi mentenanta...
        • +1 (1 vot)    
          Ai uitat sa iei in calcul podul de peste Olt (Joi, 18 iunie 2015, 0:14)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui antrax

          6 mil. Euro pe km este un preț generic pentru autostrăzi în zona de deal. El nu include costul lucrărilor de arta. Numai la Olt, lingă Slatina, trebuie realizat pod de peste 1 km, apoi vine Oltetul, ca sa nu mai vorbim de dealuri subcarpatice lungi intre Pitești și Slatina care trebuie străpunse.
          Costul autostrăzii Pitești - Craiova nu are cum sa fie doar 6 mil. Euro/km * 118 km = 726 milioane Euro.
          • 0 (0 voturi)    
            Dar! (Joi, 18 iunie 2015, 17:00)

            antrax [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Da, stiu ca nu include lucrari de arta, dar chiar si asa, de la 726 milioane (cat da conform standardului de pret) la ce suma a zis Kap e o diferenta de aproape un miliard.

            Noul pod peste Dunare a costa cam 225 milioane EUR, si e la nivel de autostrada (+tren!), ala peste Olt nu are cum sa coste mai mult (ma rog, eu sper ca nu sare nici de 100, dar cine stie).

            Nici o autostrada nu e trasa cu rigla pe harta, se vor adapta la fata locului cu traseul.
            Daca iau ca referinta bucatile facute intre Sebes/Sibiu (viaduct de 1km, diverse dealuri, alte lucrari - poduri/canale), pe 82km au cheltuit aproximativ 450milioane EUR (conform datelor disponibile), ceea ce extrapolat la 120km duce la cam 665 milioane. deci chiar mai putin decat am calculat eu.
  • +3 (3 voturi)    
    poate ca e mai bine asa (Marţi, 16 iunie 2015, 20:49)

    farty [utilizator]

    Adevarul este ca sunt niste costuri exuberante, nejustificate... mai ales ca aceasta autostrada nu este de interes national, ci mai degraba ar fi facuta pentru interesul bucuresteanului (de a ajunge mai repede la munte). Mai bine ar face ceva si ar incepe lucrarile la autostrada Targu Mures - Iasi, una care este chiar vitala pentru dezvoltarea Moldovei.
  • +4 (4 voturi)    
    Lasați-o dracu de autostradă, (Marţi, 16 iunie 2015, 22:26)

    ploiesteanu [utilizator]

    dacă nu sunteți în stare. Că nu există unanimitate de opinii la diverse partide ! Normal. Nu va exista niciodată. Cum niciodată nu veți termina această autostradă. ZIceți așa: NU SUNTEM ÎN STARE ! De fapt n-ați fost în stare să turnați voi, un Km de autostradă în atâția ani, și vreți să faceți Comarnic - Brașov ! Ha, Ha. Sunteți nostimi !
    • +1 (1 vot)    
      Autostrazi facute (praf) de neo-comunisti! (Miercuri, 17 iunie 2015, 9:04)

      IU-Hoo! [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Never, Forever,
      Nu veti vedea asa ceva in Romania, niciodata; decit bani furati de la UE pina cind aia se vor dumiri ce-i cu selectii, pre-selectii, studii, pre-studii, fezabilitate sau nu, furturi -prin aranjamente intre mafiotii romani si cei italieni/americani/austrieci, etc., si o vor lasa balta cu subventiile; apoi, dragilor, drumuri de tara, prafuite, gloduri si gropi, balegar pe strazi si in mintea romanului pro-comunist/sovietic! Traiasca delatiunea si marea cinste "proverbiala" a politicienilor de pe vremea lui Caragiale - si nu numai!
  • +1 (1 vot)    
    Autostrada:)) (Miercuri, 17 iunie 2015, 2:02)

    mypa [anonim]

    O autostrada nu se face doar pentru ca este rentabila dpdv economic ci se face si pentru siguranta traficului si al conducatorului auto(asta in tarile civilizate)....dar cand suntem condusi de o asemenea clasa politica nu ma mai mira nimic...tot la stadiul de jungla ramanem(si asta pe mana nostra)
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 17 iunie 2015, 10:23)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui mypa

      Daca ai da tu banii as fi de acord cu tine. Un drum modernizat plus autostrada Pitesti-Sibiu va rezolva problema pentru 10 ani. Pe urma mai vedem.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai avea dreptate (Miercuri, 17 iunie 2015, 10:38)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui mypa

      Daca fondurile ar fi fost nelimitate, atunci ai avea dreptate. Insa cand banii nostri sunt limitati, mai bine sa facem intai proiectele cu cel mai mare impact.

      150 milioane de euro bagati in Comarnic - Brasov, ne vor aduce o bucata de autostrada de 150 milioane de euro.

      150 milioane de euro bagati in Pitesti - Sibiu, ne vor aduce o bucata de autostrada de UN MILIARD de euro (150 de la noi + 850 de la UE).
  • +1 (1 vot)    
    Justificarea (Miercuri, 17 iunie 2015, 7:01)

    mircea_cjn [utilizator]

    ... construirii unei autostrazi este intotdeauna punctul de vedere economic.
    Daca ar conta doar siguranta traficului ar trebui sa transformam toate drumurile in autostrazi.

    Comarnic -Brasov nu se justifica economic (dimpotriva, chiar distruge turismul ). Solutia cu centuri ocolitoare este cea corecta.

    Problema urata este ca din cauza iresponsabilitatii cuplului Ponta-Sova , pentru a "rentabiliza" Comarnic-Brasov au blocat Pitesti-Sibiu, o autostrada esentiala !
    Mai mult, pentru a transforma Brasovul in nod strategic necesar obsesiei Comarnic-Brasov, au inventat o noua autostrada Brasov -Bacau, blocand o alta autostrada esentiala pentru dezvoltarea Moldovei, Iasi-Tg-Mures !
  • +1 (1 vot)    
    Mi se pare foarte clar..... (Miercuri, 17 iunie 2015, 8:04)

    gica43 [utilizator]

    ...faptul ca aceasta autostrada nu se va realiza niciodata,cel putin cu pesedeii la putere-dar nu numai-,atat timnp cat nu se vor putea fura niste milioane de euro de aici!!!
  • 0 (0 voturi)    
    comarnic-brasov (Miercuri, 17 iunie 2015, 8:36)

    vezi un cretin necredincios [anonim]

    ...Studii geo, tronsoane de ne-intelegeri intre partide politice, studii de pre-pre-pre-pre-pre-pre fezabilitate, de promisiuni, inca de pe vremea lui Petre Roman ca va fi autostrada BUH - BV pina in 1992; chiar nu va este rusine mai parsivilor, care dati vina de la un partid pe altul de la o guvernare la alta, sa nu faceti o autostrada intre Buh -BV de 120 Km, in timp ce in alte state (Spania, Portugalia, USA, Canada, CHINA!!!!!!) ele s-au construit in 2-3 ani?! Mai Huliganilor politici si Hoti ordinari, IMPOTENTI intelectuali, hoti, chiar nu realizati in ce mizerie economica, sociala, umilitoare si injositoare ati adus Romania si populatia ei?! - treziti-va dracului, odata, nu mai bagati banii numai in buzunarele voastre de hoti-ordinari politici ci, si in ai societatii romanesti - ramase in urma fata de USA-Canada-Europa cu vreo 200-300 ani!; Va este rusine,jena?!, NUUUUUU; nici teama de ceva!
  • +1 (3 voturi)    
    Care este logica acestei autostrazi? (Miercuri, 17 iunie 2015, 9:23)

    bigbrother [utilizator]

    Trecand peste costul exorbitant pe langa care tzeapa de la Bechtel pare o cheltuiala de protocol, acolo trebuie gandit dpdv economic si uman. Cu alte cuvinte, faptul ca bucuresteanul nu ajunge instantaneu la munte sa faca pe fripturistul in poiana la Busteni nu are logica, este un moft. Centurile ocolitoare ar fi mult mai ieftine si mai fezabile in aceasta situatie.

    Daca problema se pune insa de a creste rentabilitatea zonei, atunci trebuie gandit la nivel de costuri versus incasari, la nivel de trai versus turisti, la mediu versus masini. Nu cunosc datele de trafic, dar stiu ca orice autostrada trebuie sa fie rentabila si mai ales, sa nu produca alte probeleme, si aici ma refer la traficul intens din zona. Cresterea capacitatii de trafic va aduce inerent mai multe masini care tranziteaza, dar oare asta e un lucru bun?

    Trafic mai mare inseamna si poluare mai mare, zgomot, oameni mai multi etc. Da, inseamna si dezvoltarea zonei si reducerea timpului de transport, dar toate astea trebuie gandite fff clar si pragmatic a.i sa nu distruga zonele respective (nu stiu cui ii convine sa aiba autostrada langa casa sau sa mearga la munte in concediu si sa auda zgomotul masinilor pe autostrada etc). Vorbim de bani dar mai ales, vorbim de oamenii care traiesc in acea zona, ei sunt primii care ar trebui intrebati si consultati.

    Meteahna in Romania este de a pune carul inaintea boilor si apoi sa plateasca tot romanul oalele sparte de altii. Cred ca daca gandim putin inainte de a da banii am putea sa rezolvam probleme mult mai bine si mai ales, mult mai ieftin. Si solutii exista, trebuie doar luate in seama si desigur, sa nu ii lasam pe politicieni sa decida, astia nu vor lua niciodata o decizie in interesul poporului.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca e asa greu de facut . . . (Miercuri, 17 iunie 2015, 9:43)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . doua benzi alaturi de cele doua existente, poate ca ar fi mai usor si mai ieftil daca le-ar face pe deasupra. Un sens calare peste celalalt.Autostrada suspendata cum ii place tare mult lui Oprescu. Nu sariti sa dati cu minusuri ca dau si eu o posibila solutie sau o mare prostie. Unde mai spui ca intr-o asemenea situatie ai sa ai sigur un sens care nu va fi inzapezit iarna. ce ziceti?
    • 0 (0 voturi)    
      Lamentari (Miercuri, 17 iunie 2015, 10:41)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Trecerea muntilor costa extrem de mult, de asta trebuie facuta pe coridorul european, pentru care primim bani moca.

      Apoi, Brasovul poate fi legat de Sibiu (si mai departe de Cluj) printr-o autostrada mult mai ieftina.

      Moldova poate fi legata de Bucuresti printr-o autostrada Ploiesti - Bacau - Iasi care, la fel, este mult mai ieftina.
  • 0 (0 voturi)    
    Valea Doftanei - o alternativa buna (Joi, 18 iunie 2015, 11:24)

    Eu [anonim]

    Cea mai buna alternativa ar fi sa se reabiliteze/modernizeze drumul existent Comarnic - Valea Doftanei - Sacele.
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi (Joi, 18 iunie 2015, 11:42)

    bbcavocat [anonim]

    Este o bataie de joc generala in care toata lumea fura si nimeni nu raspunde.
    Sper sa ne aducem aminte la alegeri, cati km de autostrada se construiesc intre doua mandate.
    Din pacate cred ca oricine ar conduce ministerul de resort nu ar reusi mai mult.
    Traim in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version