Articol actualizat

OFICIAL Concesiunea autostrazii A3 Comarnic - Brasov a picat. Ce proiecte vor demara autoritatile in schimb pentru a rezolva situatia de pe Valea Prahovei

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Comarnic - Brasov, pariul electoral esuat al lui Victor Ponta
Foto: Colaj foto
Concesiunea celor 53 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov, afacere semnata cu asocierea Vinci - Aktor - Strabag ce presupunea un cost de 8,5 miliarde de euro pentru constructia, intretinerea si operarea autostrazii pe 26 de ani, a picat , dupa cum a anuntat joi Compania de Autostrazi intr-un comunicat oficial.

La pachet cu anuntul, oficialii de la CNADNR au trimis motivele pentru care discutiile au esuat si au prezentat masurile si proiectele care vor demara in schimb pentru rezolva problemele de trafic de pe Valea Prahovei: centuri ocolitoare la statiuni, un nou drum national pe Valea Doftanei si scoaterea la licitatie a constructiei celor doua sectoare de capat ale autostrazii Comarnic - Brasov, toate cu finantare de la Buget.

ANUNTUL OFICIAL al CNADNR:

In urma finalizarii negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunta anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea autostrazii Bucuresti- Brasov, tronsonul Comarnic-Brasov.

Decizia a fost luata in conformitate cu art.94 din HG 925/2006 ("indiferent de momentul initierii procedurii de atribuire, autoritatea contractanta are obligatia de a verifica, inainte de incheierea contractului, respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele ce intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice") si art. 209 din OUG nr. 34/2006 ("autoritatea contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in urmatoarele cazuri: litera c) daca abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau daca este imposibila incheierea contractului").

DE CE A FOST ANULATA CONCESIUNEA:

Aceasta decizie a fost determinata de analiza urmatoarelor elemente, potrivit CNADNR:

    1) Contractul de concesiune este incadrat conform metodologiei Eurostat "on Government balance sheet". In aceste conditii si avand in vedere costul semnificativ al proiectului, in situatia in care Autoritatea Contractanta (rezultata din asocierea CNADNR cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in 2012) ar incheia contractul de concesiune cu ofertantul declarat castigator, aceasta ar putea duce la nerespectarea angajamentelor  pe care Romania le-a incheiat cu CE, FMI, Banca Mondiala in privinta tintei de deficit bugetar si a datoriei publice;

    2) Ofertantul declarat castigator nu a reusit sa obtina implicarea institutiilor financiare internationale (BEI, BERD, IFC etc.) in finantarea proiectului de concesiune. Pe de alta parte, in ipoteza unei finantari acordate exclusiv de finantatori privati, costurile de  finantare pentru realizarea proiectului  ar creste;

    3) Ministerul Finantelor Publice a refuzat sa emita o scrisoare de sustinere a proiectului si al suportarii costurilor aferente contractului de concesiune din bugetul de stat in conditiile unei clasificari onGovernment balance sheet a proiectului, date fiind riscurile cu privire la depasirea tintei de deficit bugetar stabilita si calificarea scrisorii de sustinere ca o garantie de stat;

    4) Dupa desemnarea ofertantului castigator, acesta, alaturi de potentialii finantatori privati, au solicitat unele modificari ale unor clauze ale contractului de concesiune. Acceptarea acestor solicitari ar fi insemnat chiar modificarea  procedurii de atribuire si a conditiilor care au stat la baza depunerii ofertelor;

    5) Prezentarea publica a proiectului a generat o puternica reactie negativa, mai ales in privinta costurilor prezentate.

MASURILE pe care CNADNR vrea sa le ia in schimb:

Cu toate acestea, autostrada Bucuresti - Brasov (din care face parte si tronsonul Comarnic - Brasov), ramane o prioritate in Master Planul General de Transport (MPGT), proiectul autostrazii fiind continuat si dezvoltandu-se in paralel cu realizarea autostrazii Sibiu - Pitesti.

    > In acest sens, in prezent este in procedura de licitatie deschisa atribuirea contractului "Proiectare si executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti, km 6+500 si Nod Moara Vlasiei, km 19+500".

    > Pe sectorul Ploiesti- Comarnic sunt deja patru benzi.
 
    > Tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov este impartit in 5 sectoare. Sectoarele 1 si 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Brasov, cu o lungime totala de aproximativ 10 km, la care se adauga si drumuri de legatura) vor fi scoase la licitatie, cu finantare de la Bugetul de Stat.

    > Pentru sectoarele 2, 3 si 4, care reprezinta partea cea mai dificila a proiectului, va fi scoasa la licitatiea actualizarea studiilor geotehnice, cu finantare de la Bugetul de Stat.

    > In paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt in lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic si Busteni. Dupa finalizarea SF-urilor vor fi scoase la licitatie lucrarile de constructie, cu finantare de la Bugetul de Stat.

    > Tot pentru fluidizarea traficului, la iesirea din Sinaia spre Brasov, este proiectat si urmeaza sa fie realizatun sens giratoriu.

    > De asemenea, se vor finaliza Studiile de Fezabilitate privind Varianta de Ocolire Campina, modernizarea drumului existent pe Valea Doftanei (DJ 102I) si a drumului forestier pana in Sacele, astfel incat, in 2016 sa inceapa lucrarile pentru a avea un drum national modern intre Campina si Sacele.

"Finalizarea acestor doua mari proiecte prevazute in MPGT, Pitesti - Sibiu si Comarnic - Brasov, inseamna atat inchiderea Culoarului IV Pan European, cat si dezvoltarea socio-economica a mai multor regiuni importante ale tarii", anunta CNADNR.

---

Costul concesiunii ce a fost anulata: 8,45 miliarde de euro pe 26 de ani

Concesiunea care acum a picat a fost semnata in decembrie 2013 si aprobata printr-un memorandum in Guvern la inceputul anului 2014. Prin acel memorandum, se stabilea lungimea de 53 de km (mai putin fata de cei 58 de km din planurile initiale), costul de 1,8 miliarde de euro pentru constructie si poiectare si valoarea taxei de 7 lei pe autoturism.

La mai bine de un an dupa, in februarie 2015, Ministerul Transporturilor a facut public si detaliile esentiale ale proiectului: Costul concesiunii.

Astfel, publicul a aflat ca suma pe care statul roman ar urma sa o plateasca firmei concesionare va fi de 325,2 milioane euro anual pentru consturctie, intretinere si operare. In 26 de ani cat ar urma sa dureze concesiunea, statul roman trebui sa plateasca in total 8,45 miliarde de euro pentru cei 53 de km de autostrada intre Comarnic si Brasov, adica 160 milioane de euro/km.

Documentul cu detaliile privind proiectul de concesiune al autostrazii Comarnic - Brasov a fost publicat de Ministerul Transporturilor si poate fi descarcat de aici.

Comarnic - Brasov, estimata la 1 miliard de euro in Master Plan si gandita sa fie realizata prin mixul de fonduri buget-imprumuturi-fonduri UE


In asteptarea unei decizii finale care sa transeze problema unei concesiuni negociate deja de mai bine de doi ani, surse guvernamentale precizau in luna aprilie, pentru HotNews.ro, ca o eventuala semnare a concesiunii in forma actuala ar insemna "compromiterea MasterPlanului General de Transport", intrucat documentul strategic ce deja a ajuns la final, convenit in mare parte cu expertii Comisiei Europene, se bazeaza pe realizarea tuturor proiectelor rutiere - inclusiv autostrada Comarnic - Brasov, printr-un mix de fonduri europene - buget - imprumuturi externe.

In plus, in varianta concesiunii, costul de constructie este convenit la circa 1,8 miliarde de euro, in timp ce in MasterPlan acest cost a fost calculat mult mai jos, la circa 1 miliard de euro, si presupune variante de constructie mai ieftine. 

Comarnic - Brasov, pariul electoral esuat al premierului Ponta: "Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare"

Premierul Victor Ponta in vizita pe un santier de autostrada
Foto: Guvernul Romaniei
In februarie 2013, cu putin timp inainte de deschiderea ofertelor de concesiune, premierul Victor Ponta a tinut sa iasa la televizor si sa anunta ca acest proiect devine un punct central al promisiunilor sale electorale si ca, daca pana in anul 2016 nu va fi gata, el nu va mai candida la alegerile parlamentare.

"Daca autostrada Comarnic-Brasov nu este gata pana in 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", spunea Victor Ponta la Realitatea TV. (Sursa aici)

Dan Sova, in martie 2013 despre Comarnic - Brasov: "Ma mut cu cortul acolo si tot o termin"

In martie 2013, la putin timp dupa aflarea numelor de firme si asocieri care se bat pe concesiunea Comarnic - Brasov, ministrul responsabil cu infrastructura de atunci, Dan Sova, plusa si el pe tema proiectului si ameninta ca se va asigura personal ca va fi dus la bun sfarsit.

In aceeasi perioada, ministrul Dan Sova anunta ca se va muta cu cortul pe santierul autostrazii, doar ca sa fie sigur ca lucrarile merg cum trebuie si autostrada va fi gata la termen.

"O incepem si o terminam pana in 2016 chit ca ma mut pe ea. Ma mut cu cortul pe autostrada Comarnic si tot o termin", a declarat Sova la Digi 24.

Intre timp, Sova a fost debarcat in vara lui 2014 de la Ministerul Transporturilor si, in ultima vreme, e chemat frecvent la DNA in diferite dosare in care apare implicat.

Detaliile care fac proiectul de concesiune mult prea costisitor pentru Romania: 325 de milioane de euro pe an timp de 26 de ani


Dupa ce autoritatile de la transporturi au esuat de doua ori, in 2004 si 2008, sa realizeze autostrada de la Comarnic la Brasov in sistem de concesiune, guvernul condus de Ponta a decis in 2012 sa relanseze proiectul tot in sistem de concesiune.

Concesiune presupune ca statul alege/desemneaza un contructor (sau o asociere) care va fi resposabil singur sa asigure finantarea imediata a lucrarilor (inclusiv contractarea de credite), urmand apoi ca intr-o perioada extinsa de timp (~30 de ani) statul roman plateasca anual o suma fixa de bani in schimb pentru folosirea autostrazii. In suma anuala se regasesc banii necesari intretinerii si operarii autostrazii, plus costurile financiare ale constructiei, inclusiv dobanzile.

La paginile 24-25-26 din documentul facut public de Ministerul Transporturilor in ianuarie 2015 sunt detaliate modalitatile de plata catre concesionar. Detaliat, despre schema fiananciara, in articolul de aici.

"Plata de disponibilitate care este stabilita pentru fiecare perioada conform regulilor contractuale este principala sursa de venituri a partenerului privat, care trebuie sa isi acopere toate costurile (pentru constructie, intretinere, operare, finantare etc.) din aceste venituri", se arata in document.

Astfel, in document se arata ca, anual, totalul platilor de disponibilitate ale statului roman catre concesionar ar urma sa fie circa 325,2 milioane de euro. Aceste plati ar urma sa inceapa dupa cei 4 ani de constructie, timp de 26 de ani cat va dura concesiunea.

Astfel, la finalul perioadei de 30 de ani de concesiune, pe baza valorii anuale a platii de disponibilitate prezentate, statul roman ar urma sa fi platit pentru proiectul Comarnic - Brasov peste 8,45 de miliarde de euro.

In documentul facut public la acel moment se precizeaza ca, in mod normal, autostrada (constructie, proiectare, operare si intretinere) ar urma sa coste 2,73 miliarde de euro pe cei 30 de ani, dar asta in situatia in care intreaga suma ar fi disponibila de azi.

Cu alte cuvinte, daca am avea acesti bani acum in buzunar, autostrada si operarea ei ne-ar costa 2,73 miliarde de euro pentru cei 30 de ani. Cum nu avem acesti bani de azi si ne bazam pe un consortiu de firme sa gaseasca fianantare si sa se ocupe de proiect timp de 30 de ani, iar noi platim si toate costurile legate de finantare, la pachet cu constructia si intretinerea. La final, nota de plata ajunge la 8,45 miliarde de euro.

Practic, statul roman ar urma sa plateasca la final pentru constructia, operarea si intretinerea pe timp de 26 de ani a unui singur kilometru de autostrada pe Valea Prahovei nu mai putin de 160 de milioane de euro.

In loc de autostrada, Ministerul Transporturilor vrea sa faca centuri ocolitoare la Busteni si Comarnic


Studiile de Fezabilitate pentru centurile ocolitoare pe DN1 la Busteni si Comarnic vor fi realizate in urmatoarele 4 luni dupa ce Compania de Autostrazi a semnat pe 29 mai doua contracte in valoare totala de 58.000 de euro cu firma EGIS Romania.

Contractele  au o valoare de 128.900 lei  fara TVA fiecare, iar finantarea este asigurata de la  bugetul de stat.

Contractele au fost atribuite operatorului economic  EGIS ROMANIA S.A. si au o durata de implementare de 4 luni, potrivit CNADNR.

Pe 18 mai, CNADNR a demarat si procedura de contractare pentru un Studiu de Fezabilitate in cazul unei variante de ocolire si la Campina.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16006 vizualizari

  • +41 (43 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 18 iunie 2015, 11:29)

    polonyca [anonim]

    • +26 (28 voturi)    
      as vrea sa isi PLATEASCA cazarea (Joi, 18 iunie 2015, 12:16)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      la DNA tov Shova, nu sunt de accord sa o platesc eu, sau tu sau mazeta...sa plateasca Shova ptr fiecare mp care il ocupa de la Beciul Domnesc
      • +9 (11 voturi)    
        Ce poza au trichinelosii! (Joi, 18 iunie 2015, 16:55)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Iar mai jos ponta, parca este ceausescu pe santierele patriei!
        Apropo, astia doi pricolici stiu cum se spune in engleza la gratii?
        The brele (za-brele), parca, nu?!
        • -3 (7 voturi)    
          Daca costa 2.73 mld. atunci Pitești-Sibiu e dublu! (Joi, 18 iunie 2015, 19:08)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Daca într-adevăr Comarnic - Brașov costa 2.73 mld. Euro, din care, sa spunem, 75% proiectarea plus construcția iar restul întreținerea pe 30 ani, atunci doar finalizarea autostrăzii Pitești - Sibiu se va ridica la:

          Autostrada --- Lungime(km) --- Cost(mld. E)
          ==============================
          Comarnic-Brasov --- 53 km --- 2.73 mld. E
          Pitesti-Sibiu --- 116 km --- X mld. E
          ==============================
          X= 5.97 mld. Euro (cost pe 30 ani).

          Adică numai proiectarea și construcția șoselei de mare viteza Pitești - Sibiu va necesita:

          75% * 5.97 mld. Euro = 4.48 mld. Euro

          și asta presupunând ca are aceeași dificultate medie pe km ca Brașov - Comarnic, lucru neadevărat, Pitești - Sibiu fiind mai problematica.

          La asemenea preț exista serioase semne de întrebare privitoare la viabilitatea pornirii lucrului, în următorii 15 ani, la tronsonul către Sibiu. Este mult prea scump (4.48 mld. Euro).

          Citat:"Cu alte cuvinte, daca am avea acesti bani acum in buzunar, autostrada (Comarnic - Brasov) si operarea ei ne-ar costa 2,73 miliarde de euro pentru cei 30 de ani."
          • +1 (5 voturi)    
            dumitrica, ai uitat cuvintele magice (Joi, 18 iunie 2015, 20:49)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Pitesti -Sibiu - platita 90% din banii UE
            si
            Pitesti -Sibiu - trafic dublu fata de Ploiesti- Brasov
            Ca sa nu mai spun ca din cei 116 km la Pitesti-Sibiu doar 50 sunt realmente in munte, ca din cei 56 km Comarnic-Brasov, vreo 30 trec princea mai aglomerata zona turistica a tarii(cu limitarile in executie si costurile de rigoare)
            Iar cireasa de pe calcule este faptul ca altitudinea maxima la Pitesti-Sibiu este de aprox 400 m in timp ce la Comarnic -Brasov in jur de 1000 m.
            Daca esti amabil sa refaci calculele ti-am fi recunoscatori.
            • +1 (5 voturi)    
              Pitesti - Sibiu nu are finantare de la UE (Vineri, 19 iunie 2015, 2:31)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Nu mai induceți lumea în eroare. Pitești - Sibiu nu are nici o finanțare de la UE.

              Pe intervalul 2014 - 2020 maximul fondurilor de care poate dispune Romania pentru toate proiectele de drumuri, incluzând în suma și cofinanțarea națională, este 3.7 mld. Euro.

              Toți banii respectivi sa fie băgați în Pitești - Sibiu și autostrada, estimata de mine la 4.48 mld. Euro (vezi calculul aflat mai sus) nu se poate finaliza din ei.

              Citat:
              "Romania are la dispozitie (pentru perioada 2014-2020) aproximativ 3,7 miliarde de euro - fonduri europene nerambursabile si confinantare nationala - pentru infrastructura rutiera pe urmatorul exercitiu financiar european, au explicat reprezentantii Ministerului Fondurilor Europene, confirmand practic datele din proiectul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020. Cei 3,7 miliarde de euro nu sunt doar pentru autostrazi si drumuri expres, ci sunt destinati intregului sector rutier, inclusiv drumuri nationale sau proiecte de reabilitari si modernizari."
              Sursa: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-esential-19150335-cati-bani-europeni-pentru-drumuri-autostrazi-are-dispozitie-romania-pentru-perioada-2014-2020-ministrul-transporturilor-ioan-rus-contrazis-flagrant-cifrele-oficiale.htm
              • -1 (1 vot)    
                împarte la 5 (Vineri, 19 iunie 2015, 12:12)

                timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                Dă vreo 700km de autostradă nu 0km cât a făcut plăgiuță, și au trecut 2 ani din exercițiul financiar 2014-2020
          • +1 (5 voturi)    
            Nu chiar (Joi, 18 iunie 2015, 22:49)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Pitesti-Sibiu nu se va face in concesiune si nici nu va avea costurile alea uriase la intretinere.

            Sunt doua modalitati total diferite.
        • -3 (7 voturi)    
          Pitesti-Sibiu = falsa prioritate, proiect neviabil (Joi, 18 iunie 2015, 20:08)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Este mai mult decât evident ca ziarele au cea mai mare parte a vinei în afacerile cu proiecte de autostrăzi aparent importante dar care la un calcul atent se dovedesc de mica utilitate.

          Din cauza gălăgiei făcute de jurnaliști, cu Victor Cozmei în frunte, diversele guverne au promis sau sugerat ca iau în considerație o autostrada peste munți însa din start se știa ca Romania nu își poate permite asemenea cheltuieli. Tara deține mult prea puține mașini, doar 5 milioane comparativ cu Germania ce poseda peste 50 mil. și are în consecința un trafic de 10 ori mai mare, pentru a ne apuca de tăiat drumuri rapide prin stânca pe care sa treacă sub 8000 vehicule zilnic.
          • 0 (2 voturi)    
            Se face prin răspundere politică. (Vineri, 19 iunie 2015, 8:36)

            vali47 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            În România nu se fac autostrăzi pentru-că este un trafic infernal,ci pentru ce vrei să fie.De aceia autostrăzile trebuie făcute pe bază de răspundere politică și program de dezvoltare a diferitelor regiuni.Starea de sărăcie și înapoiere din România este și datorită lipsei unei infrastructuri coerente de transport.Aici discutăm de autostrăzi,dar nici transportul pe calea ferată nu mai corespunde-ce a fost sa distrus,nici transportul naval nu-i dezvoltat.De aceia este conducere politică să-și asume niște direcții de dezvoltare.Ce câștigă România că PSD transformă românii în milogii statului?
          • 0 (2 voturi)    
            deci dupa parerea ta (Vineri, 19 iunie 2015, 8:48)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Romania nu are nevoie de autostrazi?
            sau doar sustii ca nu Pitesti-Sibiu este prioritara?
            Ne poti spune care este prioritatea?
      • +2 (2 voturi)    
        Ba eu zic sa faca DNA autostrada, (Vineri, 19 iunie 2015, 8:31)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ca nu l-a lasat pe Sova sa se mute acolo in cort si sa faca lucrarea!!!
    • +10 (14 voturi)    
      de ce nu e ponta inca in puscarie (Joi, 18 iunie 2015, 18:11)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      o adunatura de derbedei au pus mana pe Romania. Ce specimene scarboase: Mazare, Nicusor Constantinescu, Sova, Ponta, Fenechiu, Chiuariu si multi, multi ltii..... cum scapam de aceasta adunatura de mafioti?????
  • +29 (33 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 18 iunie 2015, 11:33)

    Pastrati-l pe Conta [anonim]

  • +16 (20 voturi)    
    taxa!!!! (Joi, 18 iunie 2015, 11:41)

    DanIvanov [anonim]

    toate calculele de mai sus sunt influentate de marimea traficului si de valoarea taxei,
    Guvernul promarxist nu e in stare sa defineasca taxa [sa fie, sa nu fie.. din frica fata de reactia votantilor]. Presa de stanga o tine mortis sa nu fie, habar neavand de costurile de intretinere ale unei autostrazi.
    • +5 (11 voturi)    
      autostrada... (Joi, 18 iunie 2015, 12:36)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui DanIvanov

      S-ar parea ca varianta cu centuri/rute ocolitoare este o varianta mai fezabila pentru acea zona.

      http://www.evz.ro/ce-castiga-statul-daca-renunta-la-autostrada-comarnic-brasov.html
      • +7 (9 voturi)    
        rute ocolotoare + alte lucruri (Joi, 18 iunie 2015, 14:43)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

        Daca duci autostrada prin mijlocul unei zone turistice atunci nu mai e zona turistica. Mai bine sa faca inca 2-3 drumuri de 2 benzi. Autostrada s-o faca Pitesti-Sibiiu.
  • +17 (21 voturi)    
    este DNA-ul in spatele lor (Joi, 18 iunie 2015, 11:47)

    visio [utilizator]

    pentru acest motiv le este frica; stiau cat vor sa fure, stiau si cum; nu o fac de frica DNA!
  • +29 (35 voturi)    
    A mai picat o afacere de familie! (Joi, 18 iunie 2015, 12:07)

    pedepsitorul [utilizator]

    Cine se gandeste ca autostrada era importanta pentru PSD-isti ca o reusita profesionala se insala amarnic, aici erau cateva sute de milioane care ajungeau pachete-pachete la mafia conducatoare.

    Banii acestia ar fi insemnat tone de mici si rauri de bere car ar fi lasat amanet Romania la mafia PSD-ista pentru inca multi ani!

    - Ponta 2015 - De autostrada Comarnic nu mai zic nimic, am invatat-o pe derost!

    Ponta ti-a fost frica, nu v-ati inteles la pret?
    • +15 (17 voturi)    
      nimic mai adevarat (Joi, 18 iunie 2015, 12:51)

      alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      De asta nu au ei somn noaptea, nu de frica celor 2 ani amarati pe care li-i va da judecatorul, dar au pierdut cateva sutici de milioane din care o parte putea finanta campania PSD la inca o runda de alegeri, va dati seama de ce spaga se discuta cand finantarile sunt de ordinul miliardelor de $?!
  • +14 (18 voturi)    
    Titlu greșit. (Joi, 18 iunie 2015, 12:11)

    vali47 [utilizator]

    Autoritățile caută pe cineva care să-l considere vinovat.Cum la autostrada Comarnic-Brașov sau asumat răspunderea personalități ca Ponta și Șova,răspunderea trebuie să fie pe măsură.Demisia și suportarea cheltuielilor inutile făcute.Soluția ar fi să o facă singuri,să nu le mai adăugăm și cheltuieli de judecată.Avem destule mărturii prin care cei doi farisei au promis și nu au făcut.
    • +10 (14 voturi)    
      Asa se intampla cand (Joi, 18 iunie 2015, 13:36)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      nu ai nicio raspundere, nu-i asa, tov. p.m. ?
      Numai vorbe sforaitoare, mazgaleli cu carioca si cam atat.
      Chiar nu-i pedepseste nimeni pe mincinosii astia ?
      Pot face orice (sau sa nu faca nimic), fara nicio penalizare ? Pana cand ? La ocna, la spart piatra, ar trebui sa ajungeti, hotilor !
  • -17 (23 voturi)    
    hehe (Joi, 18 iunie 2015, 12:24)

    Mazeta [utilizator]

    Ce-mi plac mie „oamenii de dreapta”, care cerșesc ajutorul statului pentru a face autostrăzi.
    • +17 (21 voturi)    
      se pare ca ai incurcat borcanele (Joi, 18 iunie 2015, 12:30)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dottore si Il penalo di Shova si au luat angajamente..nu eu..sau nu tu...tu esti la mintea unui Tupolev ))))
    • +7 (11 voturi)    
      In orice tara statul se ocupa de infrastructura (Joi, 18 iunie 2015, 15:24)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      In Romania statul se ocupa de furturi, adica au ajuns sa reprezinte statul niste borfashi ordinari si incompetenti.
    • +3 (9 voturi)    
      Intrebare (Joi, 18 iunie 2015, 16:59)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Bai Mazeto, incepi sa semeni cu 'Stegarul Dac'....ai si tu datorii la banca pe care ti le platesc prietenii pentru care scrii?

      De-aia esti din ce in ce mai ilogic?
    • +7 (11 voturi)    
      Bula si Strolla (Joi, 18 iunie 2015, 17:16)

      Incognito [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Domnul/doamna Mazeta,

      Desi nu sunt un suporter al acestui proiect, din cate stiu statul este cel care gestioneaza infrastructura rutiera, ce are ca scop, printre altele, sa atraga investitori.
      Am observat ca ale dvs, comentarii daca nu sunt printre primele, nu au nici un haz, mai bine nu le scrieti. Sper ca sefii dvs. sa gaseasca un troll mai priceput.
  • +14 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 18 iunie 2015, 12:36)

    [anonim]

  • +6 (10 voturi)    
    Este vorba de răspundere politică. (Joi, 18 iunie 2015, 13:14)

    vali47 [utilizator]

    Ponta nu este în stare să-și asume răspunderea politică pentru a realiza autostrăzi și drumuri expres.Nu are cu cine,începând cu el și consilieri ,miniștri sunt toți puși pe căpătuială și nu au gândirea politică să poată privi în viitor.O autostradă,un drum expres,în condițiile României nu se face pe baza unor calcule CNADNR de trafic,ci pe bază unei strategii de dezvoltare economică și turistică a zonei,deci o răspundere politică de dezvoltare.Se dovedește că,cu toate laudele de partid de importanță națională PSD este este o gașcă de profitori(care vor legi favorabile lor și defavorabile nouă)și nu se gândesc la viitorul României.Ce face șleahta de funcționari din guvern,dacă nimeni nu se gândește cum trebuie să fie România mâine?Sunt și proști,pentru-că luxul lor nu se încadrează cu sărăcia și nemulțumirea noastră.
    • 0 (0 voturi)    
      de fapt (Vineri, 19 iunie 2015, 10:04)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      e vorba de Brasov: daca o sa aiba aeroport si autostrada o sa dea o lovitura mortala zonei Bucuresti. ca zona turistica e o supraaglomerare de obiective si posibilitati. de aceea mafia prahoveana frineaza tot ce se poate.
  • +9 (13 voturi)    
    Viorel si al doilea sau "doctorat " Comarnic ! (Joi, 18 iunie 2015, 13:39)

    Plagarus [utilizator]

    Penal Ponta Viorel afirma ca isi poate "face un doctorat" pe tema constructiei autostrazii Comarnic-Brasov, el dorind astfel sa arate ca stie in amanunt detaliile financiare si tehnice ale acestui proiect, amanat de mai multe ori de catre autoritati,

    “Autostrada Comarnic – Brasov nu se face din cauza lui Basescu. Negociasem totul, pusesem toate lucrurile la punct si mai trebuia doar sa semnam contractul. Insa a iesit la rampa Traian Basescu, a spus coruptie si a facut sesizare la DNA, inainte sa semnam noi contractul. Totul din foarte multa rautate”, era anuntul socant facut de Ponta Viorel
  • +12 (16 voturi)    
    A crezut, (Joi, 18 iunie 2015, 13:49)

    Gladiatorul [utilizator]

    crede cineva in crampele acestea verbale pe care le-au emis acesti doi "mari" oameni politici in pantaloni scurti?
  • +9 (13 voturi)    
    Puie Monta este un esec (Joi, 18 iunie 2015, 14:04)

    Patrula10000 [utilizator]

    Din pacate unul care trage Romania si romanii mult in jos si spre rau... Trebuie neaparat detronat, dar o sa fie greu si probabil cu jerfte. Pentru ca se tine tare, are o sabie deasupra capului tinuta de Iliescu si sleahta lui...
  • +9 (13 voturi)    
    Fratilor ! (Joi, 18 iunie 2015, 14:10)

    moby dick [utilizator]

    160 mil. Euro pentru fiecare km de autostrada ? Serios ? Chiar si in prima faza 1,8 miliarde pentru 53 de km inseamna aproape 34 milioane Euro/km, in condittile in care germanii si francezii au costurile la un sfert fata de ale noastre. Absolut halucinant ! Pe astia chiar nu- impusca nimeni ? Cu banii astia cred ca mutau tot muntele si placau fiecare viaduct cu cristale Svarovski. Ar fi foarte interesant de vazut un deviz de proiectare si de constructie (materiale, manopera, timpi tehnologici unitari), ca mai sunt in tara asta oameni care stiu sa citesca un proiect si sa faca o evaluare de costuri.
  • +10 (14 voturi)    
    Jocuri de copii (Joi, 18 iunie 2015, 14:12)

    Fisherman [utilizator]

    Concesiunea
    a picat.
    Cu cortul, Șova
    a plecat

    Vom face alta,
    pe Olt în sus.
    Că USL-ul
    nu se dă dus...
  • +1 (5 voturi)    
    Pai si acciza de 7 centi? (Joi, 18 iunie 2015, 17:55)

    LiviuV [utilizator]

    Cata nesimtire poate sa exista in P$D?

    Si cu toate astea exista persoane care cred ca Plagiatoru' e cel mai bun.
  • -3 (3 voturi)    
    Doar chinezi sunt in stare (Joi, 18 iunie 2015, 20:22)

    mihaela111 [utilizator]

    Sa faca autostrazi si multe si ieftine. Daca aduc o echipa de chinezi intr-o luna termina zece autostrazi cu mai putini bani decat platim acum. Intr-o luna se plang ca au terminat 10 autostrazi si ca mai vor de munca. Astia sunt in stare sa faca autostrazi peste mari si tari cu zece benzi pe sens si noi ne c...... pentru 3 autostrazi. Vai de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    despre poante (Vineri, 19 iunie 2015, 9:29)

    denisake13 [utilizator]

    Domnule Ponta va rugam sa va prezentati demisia inainte de anul 2016 atunci cand ati promis ca autostrada va fi gata!
    Ea se va realiza poate daca vin martienii si o construiesc peste noapte sau daca cumva inchiriati dvs vreo 5000 de chinezi si care in vreo 5 luni sa o poata realiza.
    Iar cei care ii votati pe comi nu va mai lasati dusi de nas de pontisme.
    Cand o sa intelegeti ca autostrazile sunt motorul economiei o sa va ganditi de o mie de ori cui dati votul dragi romani care credeti ca socialismul inseamna libertate financiara!

    La multe poante inainte!
  • +1 (1 vot)    
    baschet,Dubai,jocuri la baku ,ce autostrazi ?? (Vineri, 19 iunie 2015, 11:50)

    andreesanu [utilizator]

    Romanii isi merita soarta, au votat derbedei !,derbedeii fac ce-i duce capul.
    Cand va saturati de ei trimiteti-ii de unde au venit -din strada !!!.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by