Atentat la dezvoltarea tarii. Romania pierde 3 miliarde euro, peste jumatate din noul buget european pentru infrastructura, pentru ca nu a fost in stare sa termine la timp proiectele vechi

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Drumurile pe care nu le mai terminam
Foto: CNADNR
Romania are la dispozitie in noul buget european circa 5,1 miliarde de euro pentru infrastructura (fara cofinantarea nationala), dar mai bine de 3 miliarde euro vor merge catre terminarea proiectelor de autostrazi, drumuri si cai ferate pe care tara noastra nu le-a putut finaliza in actualul exercitiu financiar ce se incheie la final de 2015. Simplu spus, aproape 60% din noile fonduri ce erau menite pentru noi proiecte de infrastructura vor merge catre faza a II-a a proiectelor pe care autoritatile nu le-au putut termina la timp, adica bani pierduti de Romania. Pe componenta rutiera, proiectele "vechi" vor manca nu mai putin de 1 miliard de euro din totalul de 2,65 miliarde de euro fonduri europene alocate.

Patru proiecte de autostrada, revizuirea studiului de fezabilitate Sibiu - Pitesti si mai multe proiecte de reabilitare de drumuri nationale vor lua circa 1 miliard de euro din urmatorul ciclul financiar european pentru ca nu au putut fi terminate pana in acest an, termenul limita pentru cheltuirea banilor europeni nerambursabili din exercitiul financiar european 2007-2013.

Este vorba de peste 1 miliard de euro (814 milioane din Axa Prioritara 1 - Fondul de Coeziune si 196 milioane din Axa Prioritara 2 - FEDR) care vor fi "luati" din totalul de 2,65 miliarde (fara cofinantarea nationala) alocate componentei rutiere in Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) aferent urmatorului exercitiu financiar 2014 - 2020 - detalii in ultima varianta a documentului transmis la Bruxelles. 

Potrivit planurilor prezentate la ultimul Comitet de Monitorizare al Autoritatii de Management POS-T si publicate pe forumul peundemerg.ro, proiectele rutiere pe care autoritatile romane le vor fazate vor "manca" mai bine de o treime din cei 2,65 miliarde de euro pe care ni-i da Uniunea Europeana pe exercitiul 2014-2020 pentru noi proiecte de infrastructura rutiera.

"Fazarea" proiectelor si miliardele de euro pe care Romania ii pierde

Asa numitele proiecte "fazate" sunt cele care, nefiind gata pana acum, vor fi trecute cu o a doua "faza" de implementare si in urmatorul exercitiu financiar. Aceasta este solutia pe care autoritatile romane au gasit-o la problema proiectelor de infrastructura intarziate si care risca sa piarda finantarea europeana nerambursabila pentru ca nu sunt gata la timp.

Fara solutia "fazarii", Romania ar fi fost in situatia nu numai de a continua pe banii proprii investitiile nefinalizate la timp, ci sa deconteze chiar din buzunarul propriu lucrarile deja facute pe aceste proiecte europene. Asadar, solutia "fazarii" poate fi privita ca cea mai putin rea dintre alternative, insa ea in acelasi timp contureaza problema grava proastei administrari si absorbtii a fondurilor europene pentru drumuri si cai ferate. Practic, desi proiectele vor continua pe fonduri europene, banii europeni pe care i-am avut pana acum si nu i-am cheltuit raman pierduti.

Proiecte de autostrazi intarziate si tergiversate, aproape 800 de miliaone de euro din banii pentru proiecte noi


Cele mai mari proiecte "fazate" pe rutier sunt autostrazile Sebes - Turda, Lugoj - Deva, Campia Turzii - Targu Mures si centura ocolitoare a Bacaului (parte din autostrada Moldova). Toate aceste proiecte au inceput cu greu si au fost tergiversate de nenumarate ori, majoritatea inca din stadiul licitatiilor. Pentru ca nu vor fi gata la timp (31 decembrie 2015), ele vor inghiti 788 de milioane de euro din noile fonduri europene care, teoretic, erau menite pentru proiecte noi.

Practic, aceasta suma reprezinta bani pierduti pentru Romania.

Despre aceste proiecte, cu toate intarzierile si tergiversarile birocratice, HotNews.ro a scris pe larg in sectiunea speciala in care Monitorizeaza Proiectele de Infrastructura.

Asemanator, si multe din proiectele de reabilitare de drumuri nationale care nu pot fi terminate in acest an vor fi "lungite" pe urmatorul exercitiu financiar. Despre aceste drumuri nationale care risca sa piarda fonduri europene HotNews.ro a scris pe larg aici.

Documentul prezentat la Comitetul de Monitorizare AMPOST arata lista proiectelor pe care autoritatile romane le-ar dori fazate, si nu neaparat ce va accepta de fapt Comisia Europeana spre fazare.

De altfel, in lista prezentate de autoritati apar "fazari" care practic nu pot fi realizate, precum in cazul unor proiecte de rabilitari de drumuri care sunt impartite cu 60-70% din suma in acest ciclu financiar (adica pana la 31 decembrie 2015), iar ele, de fapt, sunt in prezent la un stadiu de 15-20% sau cu contracte reziliate.

LISTA PROIECTE RUTIERE FAZATE:




1,7 miliarde de euro "fazati" pentru proiectele feroviare

Pe sectorul feroviar, situatia proiectelor "fazate" apare initial si mai ingrijoratoare. Practic, pe feroviar sunt "fazate" circa 1,7 mliarde, in conditiile in care in POIM 2014-2020 sunt alocate "doar" 1,4 miliarde pentru lucrarile la cale ferata (din nou, vorbim de fonduri ce nu includ componenta de cofinantare nationala).

Aceasta situatie apare pentru ca din cele 1,7 miliarde "fazate", 1,3 miliarde sunt pentru mega-proiectul de aproape 1,9 miliarde euro de reabilitare a caii ferate intre km 614 si Simeria, proiect initiat in 2013, inca (!) nesemnat, dar care din start era gandit sa se intinda si pe urmatorul ciclu financiar, insa cu o valoare mult mai mica. Din cauza tergiversarilor si problemelor la licitatie, proiectul este trecut acum aproape in intregime in faza II.

Mai exact, proiectele feroviare care din start trebuiau terminate in ciclul financiar 2007-2013 si se intind acum in noul exercitiu financiar insumeaza circa 410 milioane de euro.

Pe langa proiectele feroviare, in lista celor "fazate"intra si cele pentru metrou. Mai exact, circa 120 de milioane de euro vor "fazati" pentru proiectul de metrou M4 si M2, in timp ce metroul M5 din Drumul Taberei apare separat cu circa 160 de milioane de euro bani europeni din faza a II-a.

LISTA PROIECTE FEROVIARE FAZATE (inclusiv metroul)
:



Citeste mai multe despre   























15242 vizualizari

  • +48 (52 voturi)    
    Responsabili? (Marţi, 23 iunie 2015, 16:31)

    SergiuPanait [utilizator]

    Nu exista niciun mod in care sa poata fi atrasa raspunderea celor care au gestionat programele astea unde se pierd miliarde?? Ca de obicei, vom plati tot noi ca prostii?
    • +32 (36 voturi)    
      Asta e conducerea PSD (Marţi, 23 iunie 2015, 16:36)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      Era de asteptat! Numai cu stangu in dreptiu!
    • +31 (33 voturi)    
      "Peste jumate" (Marţi, 23 iunie 2015, 16:39)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      "Peste jumate" din locuitorii tarii au un IQ mai mic decat "jumate din al unui peste",
      Drept dovada ca le sta mai bine cu un ciocan sau o cheie in mana decat sa-si bage pixul intr-o stire pe un site de stiri.
      Dar stim cu totii ca viata e greu si intr-un final toti trebuie sa reuseste sa avem valoare si talent, bani si femei, vile si gipane, lanturi si ghiuluri iar cu cartea o lasam mai moale ca se strica capul de la ea.
      Asa tara, asa conducatori.
      P.S. Eu am parasit-o. Am refuzat sa mai fiu exceptia, oaia neagra.
      • +24 (26 voturi)    
        IQ (Marţi, 23 iunie 2015, 17:35)

        gebeleizis2020 [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

        ce zici tu 'straine' , 80% dintre romani au iq-ul unui babuin mai retard...
        dar stii ceva? suntem FIX in media mondiala
        exista numeroase popoare cu o medie de iq mai mica si cu nivel de trai mult mai bun
        nu e vorba doar despre iq; e nevoie de MUNCA!
        doar fiind baiat destept nu produci nimic...
        exista studiul Stanford, cel care se intinde peste 75 de ani, care a analizat multi cu iq mediu si peste medie; nu exista diferente in privinta succesului in viata
        nu ne trebuie cenusa in cap, nu suntem cei mai prosti, cei mai strambi sau cei mai urati
        nu suntem insa nici destepti, frumosi si devreme acasa
        suntem un popor absolut... mediu (ca sa nu zic mediocru) si am putea ajunge sa o ducem bine, sa fim educati si binevoitori
        dar suntem exact pe dos... e o alegere la nivel personal, eu unul nu astept sa vina Iohannis sa-mi tunda gazonul sau sa munceasca in locul meu
        insa ma astept sa-si faca fiecare treaba, ca daca ajung sa fac eu treaba lor s-ar putea sa o fac cu vreun ciomag...
        • -18 (22 voturi)    
          Romania are trafic de 10 ori mai mic ca Germania (Marţi, 23 iunie 2015, 20:59)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gebeleizis2020

          Romania posedând de 10 ori mai puține vehicule decât Germania are și un trafic de minim 10 ori mai mic și drept consecința autostrăzile nu se prea justifica deoarece la scurt timp după finalizare se transforma în poveri grele datorita cheltuielilor cu întreținerea ce trebuie suportate de numărul redus al deținătorilor de mașini din țară.
          • +11 (13 voturi)    
            Halal gandire (Marţi, 23 iunie 2015, 22:34)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Dar de fapt ce gandire? De ce nu zici dar ca ar trebui sa aiba de 10 ori mai putini km de autostrada, nu crezi ca ar fi mai corect? Asta daca tot vrei sa faci comparatii. Desi pentru asta mai sunt si alte criterii ce ar trebui considerate, nu numai numarul de masini si traficul.
            • -1 (3 voturi)    
              Calcule: Optimul pt. Romania e 1300 km autostrada (Miercuri, 24 iunie 2015, 2:59)

              dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              Trebuie sa ne oprim la 1300 km autostrada (incluzând și drumurile expres)!

              Avem deja aproximativ 700 km. Cu încă 600 construiți egalam Germania la număr mașini pe km autostrada adică la citi șoferi plătesc taxe întreținere pe km. Daca dorim mai mult atunci autostrăzile (plus expresiunile) ne vor arde puternic la buzunar. La 1930 km romanii vor trebui sa plătească de 1.5 ori mai mult decât nemții iar la 2600 km de doua ori. Nu cred ca ne convine.

              Demonstrațiile se găsesc aici:
              https://www.dropbox.com/s/b6hoemvpqv52rql/SerbiaEgalGermaniaDensitateMasiniKmAutostrada.doc?dl=0

              https://app.box.com/TableCountriesHighwaysLength

              A se citi și următoarea discuție de forum:
              http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1794478
              • +1 (3 voturi)    
                Calcule... (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:39)

                French_K [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                Deci daca ne mai trebuie 600 Km si noi am facut 200 km in 25 de ani, cati ani ne trebuie pentru restul de 400Km?
                Regula de trei simpla, asta asa ca sa facem calcule din astea, de contabili, fara alte variabile. Daca ar fi sa gandim asa, ar insemna ca Albania sa aiba 10 km de autostrada...
                • -1 (3 voturi)    
                  Ar insemna ca Albania sa aiba 130 km autostrada (Miercuri, 24 iunie 2015, 11:54)

                  dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui French_K

                  Daca Germania la 50 mil. mașini are 13000 km autostrada înseamna ca Romania la 5 mil. trebuie sa posede 1300 km iar Albania doar 130 km pentru ca deține aproximativ 500 mii vehicule.

                  Albania număra în prezent 170 km autostrada, ceva mai mult decât predicția de optim însa aproape. Calculele mele nu sunt greșite.
              • +1 (3 voturi)    
                Inca o data: nu se aplica aici un calcul strict (Miercuri, 24 iunie 2015, 14:36)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

                matematic. Da, calculul e corect matematic (poate, nu l-am verificat), dar nu asta e important. Cum am mai spus, trebuie si alte criterii aplicate. De ex, de ce sa se ia in considerare numai numarul de masini din tara? Daca am avea sosele ca lumea, ar creste substantial si traficul de tranzit, avand in vedere ca mai avem si o iesire la mare, dar nu numai... Apoi traficul. E redus acum, dar tot tocmai pentru ca nu avem autostrazi. Iar intretinerea, deja vad ca nici nu se pomeneste de autostrazi fara plata, cum e de ex in Canada (apropo, de ce nu compari si cu asta, de ce numai Germania?). Asa ca intretinerea se va recupera din taxe. Desi, daca ar fi dupa mine, as taxa numai traficul de marfa, lasand fara plata cel cu autoturisme personale. Dar asta e deja alta discutie...
                • -1 (1 vot)    
                  Cit ne trebuie? (Miercuri, 24 iunie 2015, 22:59)

                  Halogen [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                  Cred ca comparatia cu Canada ar fi cumva irelevanta din citeva motive. Unu din ele e ca Romania e tara europeana, deci compararea cu alte tari europene are mai mult sens. In al doilea rind, avind un teritoriu aproape cit al Europei dar o populatie doar putin mai mare decit a Rmaniei, Canada are o densitate a populatiei mult prea mica fata de Romania ceea ce ar face comparatia neconcludenta.
                  Infrastructura e o prioritate in orice tara civilizata. Dar trebuie sa fim realisti si responsabili si cind estimam cit ne permitem. Daca nu-ti permiti cheltuielile (mari) pe care au autostrada le presupune, in citiva ajunge o ruina si cheltuiala initiala practic de pierde.
                  Deci nu conteaza cit au altii. important e cit ne trebui si cit ne permitem.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Ai si tu oarecum dreptate. (Joi, 25 iunie 2015, 14:26)

                    LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Halogen

                    Canada a fost doar un exemplu. Oricum si acolo autostrazile sunt facute in zonele populate (vezi celebra 401), nu in nordul indepartat. Iar populatia e cu circa 50% mai mare ca a Romaniei.Daca asta e putin, cu 50% mai mult... Oricum poti lua si alte exemple, tot din link-ul furnizat de "dumitrica". In partea a doua, ai totala dreptate. Evident trebuie si intretinuta, dar as mai adauga ca trebuie si cerute garantii severe si ferme de la constructori.
          • +5 (5 voturi)    
            cine a vorbit de zeci de autostrazi? (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:33)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            in afara de Min. Marilor Proiecte a lui Sova
            Macar autostrada Bucuresti-Nadlac sa o vedem si apoi drumuri rapide cu scoaterea soselei in afara localitatilor.
            E mai bine asa?
            PS de ce nu ne compari totusi cu bulgarii? la o suprafata de 2 ori mai mica au aproximativ acelasi nr de km de autostrada si banuiesc ca nu au traficul de 2 ori mai mare ca al nostru. Si nu au nici taxa de mediu aberanta!
        • +3 (3 voturi)    
          dar suntem (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:19)

          vizirul [utilizator] i-a raspuns lui gebeleizis2020

          mai HOTI, mai fuduli dar si mai declarativ crestini ortodocsi, care cu o mana isi face semnul crucii iar cu cealalta fura.
    • +10 (10 voturi)    
      Raspunderea este a guvernului care a preferat (Marţi, 23 iunie 2015, 22:37)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      pomenile electorale fara numar in detrimentul investitiilor.
  • +42 (44 voturi)    
    Cine? (Marţi, 23 iunie 2015, 16:33)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cine sa se ocupe? Un guvern condus de un penal, ajuns avocat prin frauda, si inconjurat de hoti? Un Parlament compus din mafioti si complici la jaf? Politrucii puterii sau ai opozitiei? INCOMPETENTA SI HOTIA conduc azi Romania,
    • +1 (1 vot)    
      Cati ministrii am avut la transporturi (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:42)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      In ultimii 3 ani de guvernare P$D cati "ministrii" au fost pe acolo.

      Pun "" de rigoare pentru ca nu au avut nici o treaba cu transporturile.

      In minister sunt oameni capabili dar tebuie si pusi la treaba, e ca si cand te-ai astepta ca o echipa de fotbal sa castige fara antrenor, poate din noroc, dar pana si echipa respectiva pana sa devina echipa tot au avut un antrenor.
  • +32 (32 voturi)    
    Exact asta merita romanii! (Marţi, 23 iunie 2015, 16:47)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Se spune ca fiecare are ce merita! Romanii au votat borfasii comunisti din ultimii 25 de ani! Acum sa se bucure de ei! Mai exista o sansa: excludeti complet de la vot partidele de factura comunista: PSD, PNL, PDL, PMP, PC, ALDE, UNPR, UDMR - toate sunt aceiasi FSN-isti de acum 25 de ani, aceiasi si fii lor! Votati altceva! Ce? M10!
    • +18 (18 voturi)    
      la lista cu NU (Marţi, 23 iunie 2015, 17:08)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      de adaugat partidul Pro-Putin, adica Partidul Romania Unita al lui Bogdan Diaconu...fost PSD-ist si PC-ist, colaborator la "Vocea Rusiei"!
  • -28 (30 voturi)    
    Nu m-am prins... (Marţi, 23 iunie 2015, 16:55)

    newlook [utilizator]

    Nu m-am prins unde anume a citit HN ca banii aia ar fi fost initial destinati Romaniei numai pentru proiecte noi. Din ce observ, pare o simpla reportare de bani necheltuiti intr-un exercitiu bugetar spre exercitiul bugetar ulterior.

    In plus, ce ar fi trebuit sa faca Romania ca sa "cheltuie banii" (de parca asta ar fi un scop in sine) ? Sa accepte autostrada aia de la Comarnic la Brasov la un pret de parca era poleita cu aur? Sa inaugureze de patru ori 30 de km de autostrada, cum facea Boc?

    Deasemenea nu credeti ca toata incrancenarea asta a DNA facerau economiei? Nu ati dat stiri cu situatii in care nu se mai prezinta firme la licitatii? Nu sunt din ce in ce mai dese situatiile astea?
    • +11 (13 voturi)    
      ca deobicei, justitia si prinsu hotilor e problema (Marţi, 23 iunie 2015, 17:29)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      nu hotii in sine. esti penibil baiatule. cauta-ti alti prosti
    • +12 (14 voturi)    
      Intrebare (Marţi, 23 iunie 2015, 17:32)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Nu prea pricep...licitatia o face CNADNR, oferta este aleasa..sau ar trebui aleasa cf. unor criterii clare.

      Insinuezi ca europenii ne 'dau' banii doar alegem cea mai scumpa oferta....Ori esti PSD-ist ori ....nu intelegi...in final este acelasi lucru.

      Bai, de furat fura romanii in primul rand!
      Si in proportie de 90% fura PSD & Co.

      Nu mai minti ca sefu' Ponta!
      • -13 (17 voturi)    
        Mai baiatule, tu stii sa citesti? (Marţi, 23 iunie 2015, 17:45)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Mai baiatule, tu stii sa citesti? Eu am scris despre licitatii la care nu se mai prezinta ofertanti. Ce sa aleaga CNADR-ul sau -oricare ar fi - organizatorul licitatiei?
        In plus, chiar daca se prezinta trei ofertanti si nu indeplinesc criteriile, trebuie musai ales unul "ca sa facem planul la cheltuit banii"?
        • +10 (10 voturi)    
          Mai sa fie! (Marţi, 23 iunie 2015, 18:21)

          codo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          S-a terminat necesarul de munca pe lumea asta, nu mai vor companiile de constructii sa lucreze, au facut plinul, stau si numara banii. Nene, ti-a trecut putin cap ca eventualele probleme de poceduri cah care tin companiile departe intra tot in competenta administratiei care trebuie sa sesizeze neregulile si sa le corecteze pentru a face investitiile atragatoare? Cand singura investitie facuta de cel mai debil guvern e in electoratul sclav, e absurd sa ii ceri aza ceva. Deci te abati asupra dna-ului ca e solutia simpla. O sila profunda!
        • +5 (7 voturi)    
          spaga prea mare (Marţi, 23 iunie 2015, 18:45)

          timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          P$Deii au ridicat nivelul șpăgii la cote la care nu mai vine nimeni la licitații, "comisioanele" lor ajung spre 50% sau sute de milioane de euroi
    • +10 (10 voturi)    
      Dar (Marţi, 23 iunie 2015, 17:33)

      eem [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Dar te-ai prins de ce dupa 25 de ani nu avem o autostrada?

      Iti spun eu, din cauza celor ca tine care "nu se prind"
    • +10 (10 voturi)    
      Pai eu cred asa (Marţi, 23 iunie 2015, 17:33)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ai o anumita suma. Daca ai fi terminat ce aveai de facut, o poti cheltui pe lucruri noi. Daca nu, trebuie sa termini ce ai inceput si nu ai fost in stare sa termini. Deci iti raman mult mai putini bani pentru lucruri noi. Iar cu inauguratul, o fi inaugurat Boc de 4 ori aceiasi 30 km de autostrada, dar macar a facut ceva. Astiqa inaugureaza fiecare 5 metri de bucurie ca fac si ei ceva. Dovada cati km s-au facut inainte si cati sub pontalau. Iar apropo de pret, cine i-a obligat sa accepte pretul ala, de ce nu au fost in stare sa gaseasca ceva mai ieftin?
    • +10 (10 voturi)    
      "Ori ne ducem inainte, ori de ducem inapoi (I.Rus) (Marţi, 23 iunie 2015, 18:12)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Cabinetul WcP în 2013 scoatea în concesiune construcţia a trei autostrăzi, Comarnic-Braşov (58 de kilometri), Craiova-Piteşti (121 kilometri) şi Centura de Sud a Capitalei (48 kilometri), care vor costa, cumulat, circa 5 miliarde de euro, potrivit estimărilor CNADNR.!
      Guvernul " cinstitilor " şi CNADNR estimau la începutul acestui an că doar costul de costul de proiectare, construcţie şi project management al autostrăzii Comarnic - Braşov sar fi ridicat la 1,8 mld. euro.!?
      Cele trei firme care au câştigat proiectul de concesiune urmau sa opereze şi sa întreţina această şosea timp de încă 26 de ani la un cost maxim de 52.000 de euro pe kilometru în fiecare lună. Cu alte cuvinte, întreţinerea, reparaţiile şi operarea autostrăzii vor costa pe perioada celor 26 de ani maximum 973 de milioane de euro.
      Ianuarie 2014 . Ponta Viorel : „Avem întâlnirea cu câştigătorii procedurii privind Comarnic-Braşov şi sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi,"
      Martie 2014. Şova: „Am ajuns la o concluzie cu instituţiile financiare internaţionale: până prin luna iunie îşi pot face due diligence şi aprobarea în comitetul creditorilor în aşa fel încât în iunie să putem semna acest contract“.
      Mai 2014. Ponta Viorel: „Anul acesta vreau să-mi ţin cuvântul faţă de Mircea Cosma (preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, trimis în judecată de DNA pentru luare de mită şi abuz în serviciu - n.red.) în primul rând, faţă de prahoveni şi faţă de toţi românii, anul acesta începem Comarnic - Braşov, autostrada de care are nevoie România“.
      Iulie 2014. Ioan Rus: „Ori ne ducem înainte, ori ne ducem înapoi (cu referire la luarea unei decizii privind autostrada Comarnic-Braşov în toamnă )
      Costul de construcţie al autostrăzii Comarnic-Braşov, primul proiect de concesiune de şosele al statului român, se ridica la 28 de milioane de euro pe kilometru, mai mult chiar şi decât cel plătit către americanii de la Bechtel pentru tronsonul Gilău-Câmpia Turzii-Turda, de 23 de milioane
      • +9 (9 voturi)    
        De unde preturile asta? (Marţi, 23 iunie 2015, 19:48)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        Eu am cautat de curiozitate pe internet. Am gasi ca o autostrada cu 4 benzi (deci 2 pe sens) costa cam 2 - 20 milioane dolari pe mila. Aia cu 20 in conditii de drum foarte greu, cu poduri, etc. Deci de unde aici 28 milioane EURO si pe KM? Cum le fac oare?
        • 0 (0 voturi)    
          mai cauta (Vineri, 26 iunie 2015, 20:15)

          LaurentiuCatrina1 [anonim] i-a raspuns lui LiviuX

          http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1520537
    • +11 (13 voturi)    
      ai un singur neuron (Marţi, 23 iunie 2015, 18:40)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Boc a construit cel puțin 240km de autostradă, plăgiuță al tău a tăiat panglicile, borfașii tăi au comstruit mai puțin decât motocicleanu, deci sub 5km
    • +2 (2 voturi)    
      nu zau.... (Miercuri, 24 iunie 2015, 6:56)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      guvernul ponta amana proiectele in mod deliberat. Master Plan peste Master Plan, se anunta autostrazi si nu se face nimic.
      Normal ca fondurile nu sunt pentru studii de fezabilitate de milioane de euro care nu duc la nimic, pt ca ponta nu doreste ca romania sa mearga pe drumul european, spre vest.
      In guvernarea boc, pe timp de criza se contruia mai mult decat acum dragule. ponta anunta reduceri de taxe, dupa ce a pus supraacciza la carburant.
      Si DNA face rau economiei arestant hoti si recuperand prejudicii. Hai nu zau....sincer....nu iti e rusine?
  • +9 (9 voturi)    
    acum ati aflat? (Marţi, 23 iunie 2015, 16:58)

    victor L [utilizator]

    cind "pensionarul postac" spunea lucrurile astea nu era deloc luat in seama :P
  • +10 (10 voturi)    
    Ca lumea e proasta, o dovedeste stirea asta (Marţi, 23 iunie 2015, 17:24)

    liviul2006 [utilizator]

    care cred ca este generalizata in Romania, nu doar in Moldova de unde provin ai mei... L-au votat de 3 ori desi nu a facut nici un metru din drumul promis in fiecare campanie pentru alegeri !!!

    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/l-au-reales-dar-nu-a-facut-ce-a-promis-cum-au-decis-localnicii-dintr-o-comuna-din-botosani-sa-se-razbune-pe-primar.html
  • +10 (12 voturi)    
    Unde sant vinovatii? (Marţi, 23 iunie 2015, 17:27)

    dezamagitul [utilizator]

    Sant mai multi vinovati .Ultimii sant a lui ponta care se lauda peste tot ca curge lapte si miere. Dar noi simtim invers in afara de infractorii din parlament,guvern ,consilii locale si primarii care traiesc bine din furtul impozitelor si taxelor pe care le platim.
    Ponta cu guvernul lui penal de ce nu s-a ocupat de guvernare nu de o campanie electorala permanenta. Gasca lui de ministrii incompetenti a caror singura grija este sa furecat mai mult. Exemple dragnea, sova,valcov,rus si ultuimul pe lista dar este cel dintai ponta care este tartorul hotilor.Ministresa de la Harvard ce-a facut, penalul valcov si toti ceilalti .Marele Oprea cinstit si capabil unde era in acest timp cat nu s-a facut nimic deoarece era al doilea in guvern.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca ultimii sunt a lui Ponta, (Miercuri, 24 iunie 2015, 8:55)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

      de ce nu ii nominalizezi la premiu si pe ceilalti,care nu au fost a lui Ponta,ca doar si altii de tip "Gaga" au domnit in Romania!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Intrebare (Miercuri, 24 iunie 2015, 12:56)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        sa inteleg ca nu doar 'basistii' au distrus tara asta?

        Vad ca voi, Postacii PSD ati inceput sa dati inapoi...tot raul incepea de la Basescu, de parca inainte curgea lapte si miere in Romania....hai carati-va naibii...in Rusia ?!
      • 0 (0 voturi)    
        Pe morti nu mai poti sa-i condamni. (Joi, 25 iunie 2015, 0:09)

        dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        De vina sint ministri din toate guvernarile nici nu le mai poti tine evidenta de cat de incompetenti si hoti au fost ei , s-au remarcat doar prin delatiune si nepricepere . Si daca erau asa de priceputi ultimii de ce au primit gestiunea cu toate aceste lipsuri, de ce nu au sarit la gatul celor vinovati ? Cel putin cei dinainte au facut cativa metri de autostrazi fata de astia de acum care au facut 0 metri cu minus daca este posibil in matematica. Poate mai banuit xrogo ca ii protejez pe cei dinainte nimic mai Fals cu litera mare , parerea mea ca pentru primenirea societatii romanesti ar trebuii judecatii in piete publice toti politicienii la nivel local si central in frunte cu iliescu, nastase,constantinescu , basescu ,ponta si johannis fiindca toti sant de vina de starea actuala a tarii cand un sfert din populatie a plecat sa fie sclavii moderni ai tarilor avansate pentru ca aici nu aveau nici o alternativa. Poate ca unii vor sarii in sus ca ei sant cinstiti ca doamnele !!!! boagiu,turcanu si altele sau tribunul vadim , Dar in decursul timpului nici unul nu a luat atitudine sa spuna ca nu stau alaturi de marea majoritate a hotilor din administratie locala sau centrala , dupa cum s-a confirmat in timp aproape toti sant priponiti sau in curs de legare datorita cinstei si priceperii lor . Asa ca monser toti santeti mai putin sau mai vinovati fiind complici. A-ti mancat vitelul impreuna . Asta s- a intamplat din cauza ca nu santem un popor hotarat si cu coloana si dupa ce a fugit ceusescu nu i-am judecat in piete publice pe toti liderii comunisti , securisti si cozile de topor care i-au slujit. Trebuia beliti,spanzurati, electrocutati si la urma impuscati ca ce care veneau dupa ei sa ia aminte sa nu calce pe bec. Daca facem asa nu aveam acum o tara in care hotia si minciuna sant la nivel generalizat .
        Doamne iarta-i .
  • +11 (13 voturi)    
    Asa premier,asa majoritate.Niste golani cu mamele? (Marţi, 23 iunie 2015, 17:35)

    Plagarus [utilizator]

    Nu credeti ca acest guvern ar trebui sa dea explicatii pentru intarzierea fara nici o justificare a autostrazilor cu finantare UE? As vrea sa-i vad cercetati penal pentru aceasta incompetenta.
    In prima jumatate a anului 2014 Romania a cerut de la Bruxelles doar 2,56% din fondurile structurale alocate pe perioada de programare 2007-2013
    Intaiul penal al "cinstitilor "Ponta il acuza pe Basescu ca a negociat prost fondurile europene alocate Romaniei in perioada 2014 - 2020, argumentand ca tara noastra primeste cei mai putini bani raportat la numarul de locuitori.
    Al doilea penal sova : Traian Băsescu a negociat prost banii europeni pentru infrastructură.
    Şova: Până în 2016 facem 300 de kilometri de autostradă !
    "Singurul lucru care mă doare este că, în loc să fi avut 3 miliarde pentru autostrăzi, dacă n-am fi avut un preşedinte care trebuia să-şi cerşească scaunul, am fi avut 6 miliarde pentru autostrăzi şi puteam să facem mult mai mult” ?! ( Sova Dan Coman )

    România a luat de la UE în aprilie 2015,doar 1% din totalul fondurilor europene de 19 mld. euro care îi sunt puse la dispoziţie în exerciţiul financiar 2007-2013.
  • +7 (7 voturi)    
    si numai pentru asta ar trebui (Marţi, 23 iunie 2015, 18:12)

    __alex__ [utilizator]

    sa stea ponta in ghips.
    • +9 (9 voturi)    
      trebuie ajutat.... (Marţi, 23 iunie 2015, 18:47)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      .... așteptăm minerii din Gorj și Oltenia fraieriți...la Istambul
  • +11 (11 voturi)    
    Atunci cand conducatorul echipei este un mediocru. (Marţi, 23 iunie 2015, 18:29)

    Lucky1 [utilizator]

    ...si un corupt, toata echipa se umple de mediocri si corupti. Este vorba de compatibilitatea intre membrii echipei. Un individ inteligent, muncitor si cinstit nu poate suporta un astfel de mediu asa cum nici "mediul" nu-l poate suporta.
  • +10 (12 voturi)    
    incompetenții penali (Marţi, 23 iunie 2015, 18:34)

    timp tamp [utilizator]

    La pușcărie toată gașca lui plăgiuță pentru subminarea economiei naționale!
    • -1 (3 voturi)    
      Nu faci tu (Miercuri, 24 iunie 2015, 8:56)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      plangerea penala,ca vad ca tare esti montat?
  • +6 (6 voturi)    
    Ca sa... (Marţi, 23 iunie 2015, 20:31)

    Gladiatorul [utilizator]

    ...parafrazez un prim-ministru bolnav, cei care nu au terminat la timp proiectele vechi de infrastructura sunt niste IMBECILI. Dar noi, palmasii, noi ce suntem? Niste blegi manipulati ce nu incearca sa se desprinda de clovnii semidocti ce ne conduc. Chiar sa nu intelegem ca astia nu se vor satura in veci sa ne fure. Sa ne fure pe noi, pe copiii nostri, pe nepotii nostri pana in veacul vecilor. Chiar nu reuseste nimeni sa dea desteptarea acestei natiuni blande si amortite?
  • +7 (7 voturi)    
    puscarie (Marţi, 23 iunie 2015, 21:01)

    Adrian_. [utilizator]

    cred ca justitia este capabila sa confirme afirmatia din titlu. dati in judecata per cei care pot fi considerati raspunzatori sa vedem ce se intampla.
  • 0 (0 voturi)    
    si europa pierde (Miercuri, 24 iunie 2015, 8:03)

    kax [utilizator]

    Lipsa investitiilor in infrastructura-i proprie, o pune intr-o pozitie fragila.
    Viitorul Europei este viciat inca de separea dintre cei bogati si cei saraci.
    Dorinta majoritatii europenilor, a celor bogati, a fost sa primeasca la masa si pe romani, sa manance impreuna si sa faca treaba buna. Cum s-au gandit ei ca implementeaza amestecarea cu romanii retarzi in munca in folosul comunitatii lor? Prin momeala de 85%? Parca iti vine sa zici ca defapt europei ii este egal daca are sosele sau nu. Parca am fi la scoala de copii autisti vare se joaca de-a construitu de dosele.
    Ce facem aici? Ne jucam de-a investitu in infrastructura?
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia se plateste !idioti ati ales asta aveti ! (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:19)

    andreesanu [utilizator]

    Prostia USLta continuata de cea PSDsta costa fiecare roman intre 150 200 de euro de caciul,atit au pierdut guvernele saltimbacului Ponta in cei 3 ani de hauleala numai in domeniul infrastructurii.
    Ce-i trist e ca platim toti prostia unora care -s pupincuristi USL sau PSD
  • +1 (1 vot)    
    Curat sabotaj ! (Miercuri, 24 iunie 2015, 9:34)

    Fisherman [utilizator]

    Înainte de prima suspendare a președintelui din 2007 clasa politică din România nu avea decât un singur obiectiv: JAFUL !
    După ratarea suspendării clasa politică dâmbovițeană a mai adăugat un Obiectiv: Suspendarea lui Băsescu !
    Hoții au înțeles că Băsescu este susținut de un procent solid de peste 35% de votanți deci singura soluție era Unirea pentru a obține Suspendarea.
    Bătrânii securiști au aplicat metoda PCR de la alegerile din 1947: atragerea partidelor Non-Băsiste într-o alianță pe care au numit-o USL (Uniunea Social-Liberală) constituită la 5 februarie 2011.
    Iată ce viza Voiculescu creand - la 9 ianuarie 2011 - Alianța de Centru Dreapta (compusă din Partidul Național Liberal și Partidul Conservator): SuperAlianța USL: Centru-Dreapta-Stanga adică unirea tuturor hoților într-o singură bandă sub o conducere unică având un singur obiectiv: Supunerea Justiției.
    Victor Ponta, Crin Antonescu și Daniel Constantin, au semnat, la Palatul Parlamentului din București, Protocolul de funcționare a Uniunii Social Liberale (USL) un protocol al cărui prim Obiectiv Politic era Obținerea Puterii iar printre priorități era ascunsă intenția de Lovitură de Stat Parlamentară:
    ”3. Parlament întărit. Vrem și vom realiza creșterea rolului și prestigiului Parlamentului, ca reprezentant suprem al voinei naționale, controlul parlamentar real asupra Guvernului și a celorlalte instituții prevăzute de Constituie, precum și responsabilitatea fiecărui parlamentar în fața celor care l-au ales.”
    Au trecut patru ani în care USL a consumat enorme resurse financiare din Buget dar nu a reușit să obțină puterea asupra ”celorlalte instituții prevăzute de Constituție”.
    În toți acești ani a fost sabotat orice demers pentru dezvoltarea țării (ultimul exemplu este absența de la votul pentru Strategia de Apărare). Între timp nu avem Legi esențiale: Sănătate, Educație, etc.
  • +3 (3 voturi)    
    ..... (Miercuri, 24 iunie 2015, 10:59)

    nutunut [utilizator]

    nu poti pierde ceea ce nu ai,sau ceea ce nu ai avut....dar tara pierde cu siguranta ceea ce se fura....
  • +1 (1 vot)    
    Aplicarea legii (Joi, 25 iunie 2015, 13:14)

    FederatiaAgrofratia [anonim]

    Exista legi, trebuie doar aplicate. Se pot duce la inchisoare toti ministrii fondurilor europene de la infiintarea ministerului si pana in prezent, plus ordonatorii de credite - ministrii in functie din 2007 pana in prezent, de la ministerul responsabil cu realizarea acestor autostrazi. Ei au fost si responabilii autoritatii contractante in cadrul contractelor de achizitii paguboase. La fel de importanta este si confiscarea averilor acestor oameni... si cred ca am avea o surpriza: cu siguranta averilor lor ar acoperi paguba!


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version