UPDATE Compania de Autostrazi vrea sa modifice proiectul autostrazii Sibiu - Pitesti si studiaza varianta unei bretele de legatura cu Ramnicu Valcea pe amplasamentul caii ferate Valcea - Valcele

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Sibiu - Pitesti fara Ramnicu Valcea - plan oficial
Foto: Hotnews
Articol Actualizat Compania de Autostrazi vrea sa aduge la proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu inca un drum de legatura spre Ramnicu Valcea pe amplasamentul caii ferate Ramnicu Valcea - Valcele, a explicat pentru HotNews.ro seful CNADNR, Narcis Neaga. Informatia apare in Planul de Actiune pe 2015 al CNADNR, aprobat joi, insa in document nu este detaliata, ci doar se se precizeaza ca, prin drumul spre Rm Valcea, se doreste "Inceperea construcției autostrăzii Sibiu – Pitești, folosindu-se un amplasament existent". "Nu schimbam traseul autostrazii Pitesti - Sibiu, cel prin Curtea de Arges, ci doar studiem posibilitatea realizarii unei bretele de legatura cu Ramnicu Valcea pe ceva ce avem deja. Am trimis oameni sa vada daca putem adapta infrastructura feroviara existenta pentru a realiza acest drum", a spus Neaga.
  • Tronsonul feroviar Valcea - Valcele apare, totusi, in varianta finala a Master Planului drept unul dintre proiectele prioritare spre reabilitare in urmatorii 15 ani.

Compania de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR) a anuntat, joi, ca si-a aprobat Planul de Actiune pe anul 2015. Printre propunerile de proiecte pe anul 2015, cum ar fi centurile ocolitoare de la Comarnic sau Busteni, CNADNR anunta ca doreste sa faca un "drum pe amplasamentul căii ferate Râmnicu Vâlcea – Vâlcele" si, ca motiv pentru acest demers, scrie: "Inceperea construcției autostrăzii Sibiu – Pitești, folosindu-se un amplasament existent". Mai multe detalii despre aceasta intiiativa, insa, nu apar in documentul aprobatd e CNADNR.

Planul de Actiune pe 2015 al CNADNR poate fi consultat aici.

Informatia venea sa confirme ceea ce mai multe surse apropiate situatiei au precizat in ultima vreme pentru HotNews.ro, si anume ca CNADNR ar dori sa schimbe proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu astfel incat sa treaca prin Ramnicu Valcea si sa construiasca autostrada pe amplasamentul caii ferate. De altfel, informatia a inceput deja sa circule si prin presa locala de saptamana trecuta.

Cu toate acestea, seful CNADNR, Narcis Neaga, a declarat pentru HotNews.ro (ulterior publicarii acestui articol), ca, de fapt, planul nu este sa schimbe traseul autostrazii de la Pitesti la Sibiu, asa cum e el in planul original prin Curtea de Arges, ci sa construiasca inca o "bretea" de drum prin care sa lege si Ramnicu Valcea de autostrada. Pentru acest lucru, seful CNADNR spune ca a trimis oameni in teren pentru a evalua situatia linii feroviare Valcea - Valcele astfel incat sa se determine daca se poate construi o legatura rutiera si de ce tip: autostrada, drum expres sau drum simplu.

"Nu schimbam traseul autostrazii Pitesti - Sibiu, cel prin Curtea de Arges, ci doar studiem posibilitatea realizarii unei bretele de legatura cu Ramnicu Valcea pe ceva ce avem deja. Am trimis oameni sa vada daca putem adapta infrastructura feroviara existenta pentru a realiza acest drum", a spus Neaga.

Potrivit lui Neaga, planul inca e in stadiu incipient si, avand in vedere ca tronsonul feroviar Valcea - Valcele este inclus in Master Plan, depinde daca varianta finala a documentului strategic va fi adoptata fara modificari de catre Comisia Europeana sau nu.

Cat priveste problemele logistice de a se incerca realizarea unui drum, expres sau autostrada, pe terasamentul unei cai feroviare, Neaga sustine ca ele pot fi depasite. Spre exemplu, acolo unde pe traseu este un tunel feroviar - mult mai ingust si cu gabarit ce nu se potriveste cu unul rutier de autostrada - solutia ar putea fi realizarea unui alt fir de tunel, iar prin fiecare sa treaca doar cate o cale de rulare, sustine seful de la autostrazi.

Ideea sefului CNADNR, in contradictie cu ce stipuleaza Master Planul

Surse guvernamentale au detaliat ca planurile sefului de la Drumuri nu au fost convenite sau discutate la nivelul Ministerului Transporturilor. Mai mult, ideea nu a fost agreata cu expertii Comisiei Europene care, tocmai in aceasta perioada, examineaza si dau ultimul ok pe Master Planul de Transport care, in domeniul rutier, pune autostrada Sibiu - Pitesti pe locul 1.

Mai mult, in acelasi Master Plan, ruta feroviara Ramnicu Valcea - Valcele este unul din proiectele identificate pentru a fi reabilitate si, in lista de proiecte prioritare, calea ferata in discutie ocupa locul 16 din 24, cu implementare pana in anul 2030.

De amintit ca, saptamana trecuta, CNADNR a semnat contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii Pitesti - Sibiu, cu un prim termen de 5 luni pentru a termina documentatia la capetele autostrazii, adica Pitesti - Curtea de Arges si Sibiu - Boita.

De ce nu se poate face o autostrada pe amplasamentul unei cai ferate

Sursele din domeniu spun, insa, pentru HotNews.ro, ca ideea de a realiza o autostrada spre Ramnicu Valcea pe amplasamentul caii ferate este cvasiimposibila de pus in practica. Asta pentru ca tunelele si viaductele de cale ferata nu pot fi folosite pentru o autostrada din cauza marimilor diferite (latime, inaltime etc). Mai mult, terasamentul caii ferate nu este suficient de lat pentru o autostrada, iar modificarea amplasamentului caii ferate pentru constructia unei autostrazi poate costa la fel de mult, daca nu chiar mai mult decat o autostrada construita de la zero.

In plus, sursle HotNews.ro au mai precizat ca, oricum, un astfel de plan ar implica cedarea catre CNADNR a amplasamentului feroviar de catre CFR, lucru cu care operatorul feroviar nu ar fi de acord.

Ideea unei conexiuni cu Ramnicu Valcea a aparut initial in planurile anuntate de Dan Sova in 2013 care, din pix, muta traseul autostrazii pe la Ramnicu Valcea. Masura, daca s-ar aplica, ar veni la pachet cu alte probleme ce pot bloca cu totul proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu, un proiect si asa sicanat si tergiversat de autoritatile de la Infrastructura de ani buni.

Continuarea autostrazii de la Ramnicu Valcea spre Sibiu ar putea sa coste foarte mult din doua mari motive: Parcul National Cozia (sit Natura 2000) ce ar trebui ocolit si terenul extrem de problematic din acea zona in mod specific ce ar presupune, pe langa o lungime mai mare a traseului, si constructii si lucrari de arta (tuneluri, poduri, viaducte) mai multe si mai costisitoare.

Compania de Autostrazi a mai luat, recent, o decizie ce contrazice MasterPlanul de Transport

Intentia Companiei de Autostrazi de a modifica traseul autostrazii Sibiu - Pitesti nu este singurul exemplu din ultima perioada in care institutia contrazice flagrant Master Planul de Transport si arata o lipsa de coordonare cu Ministerul Transporturilor.

In urma cu o luna Compania de Autostrazi dadea un exemplu de gandire "strategica", semnand un contract de 5,1 milioane de euro pentru revizuirea unui studiu de fezabilitate in cazul unui tronson de autostrada care, in Master Planul de Transport, figura ca perioada de implementare dupa 2023.

Mai mult, documentul strategic prevede ca SF-ul sa fie revizuit intre 2021-2022. Surse guvernamentale au precizat pentru HotNews.ro ca semnarea contractului de catre CNADNR este in contradictie flagranta cu strategia pe care statul roman incearca s-o convina cu oficialii europeni, iar Asociatia Pro Infrastructura acuza ca aceasta lipsa de coordonare a institutiilor duce la risipa de bani.

Reamintim, Master Planul General de Transport, aflat acum in ultima faza de avizare din partea Comisiei Europene, este documentul strategic si de capatai pentru infrastructura nationala pentru cel putin urmatorii 15 ani, el fiind conditionalitatea ex-ante pentru accesarea noilor fonduri europene nerambursabile.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Doar 7% din romani sunt ingrijorati de terorism si siguranta personala. Care sunt cele mai mari temeri ale oamenilor

Siguranta personala, terorismul, sau fundamentalismul nu se afla pe lista de ingrijorari a romanului de rand.
29104 vizualizari
  • +19 (21 voturi)    
    Inca o manevra marca CNADNR (Joi, 25 iunie 2015, 14:50)

    SergiuPanait [utilizator]

    Evident, pe anii si banii nostri... Chiar nu ii ia nimeni la intrebari pe hotomanii astia de la CNADNR? Stie o tara intreaga despre cum atribuie contracte, despre ce spagi iau ca sa modifice trasee si sa ingreuneze pana la urma constructiile...

    Astia ar putea fi usor acuzati pentru subminarea economiei nationale, la cate venituri potentiale se pierd din cauza relei vointe, a coruptiei si incompetentei lor...
    • +9 (11 voturi)    
      da (Joi, 25 iunie 2015, 15:27)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      pacat ca din 2012, subminarea economiei nationale a fost scoasa din codul penal ...
      • +8 (8 voturi)    
        Si dacă se blochează un TIR în tunelul cu un fir?! (Joi, 25 iunie 2015, 19:40)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Asa arata tunelul Gibei de pe tronsonul Vâlcea - Vâlcele, vezi fotografia (este și o mașina înauntru):

        http://1.bp.blogspot.com/_OSG4g7dDHA0/S6k8lUPsOQI/AAAAAAAAG84/Pk24c6_6y_U/s1600-h/Valcea-RDTRP-iesire-Tunel-Gibei.jpg

        Sursa: http://www.miscellanea.ro/2010/03/valcea-via-valcele-part-ii.html

        Narcis Neaga ar trebui dat afara imediat pentru incompetenta. Într-un tunel feroviar pe un fir nu încape decât un singur TIR care, în caz de avarie sau accident, înainte nu mai poate merge iar întoarcerea este imposibila. Tunelul rămâne inutilizabil până ce camionul greu este, vai de lume, extras pe la un capăt de utilaje, lucru care durează ore întregi. Chiar și un automobil blochează ușor tunelul.

        Citat: "Spre exemplu, acolo unde pe traseu este un tunel feroviar - mult mai ingust si cu gabarit ce nu se potriveste cu unul rutier de autostrada - solutia ar putea fi realizarea unui alt fir de tunel, iar prin fiecare sa treaca doar cate o cale de rulare, sustine seful de la autostrazi." (seful CNADNR, Narcis Neaga).
    • +8 (10 voturi)    
      psd-eii vor sa faca (Joi, 25 iunie 2015, 17:23)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      bretea in locul caii ferate. Asta inseamna adio calea ferata Ramnicu-Valcea-- Valcele. Nu domnilor de la psd, nu mai pacaliti pe nimeni. Voi nu stiti decat sa furati si sa mintiti ca faceti ceva pentru noi. Sila.
  • +18 (20 voturi)    
    nu pot sa zic (Joi, 25 iunie 2015, 15:00)

    Adrian_1234 [utilizator]

    decat ca imi vine sa va ...
    Incredibili ... astia chiar nu au chef sa si faca ceva. Vor doar sa fure si atat ...
    Incredibil. Votati baieti votati in continuare si sa va plangeti cand se care Renault de la Pitesti si ramaneti someri toti aia 20.000 care lucrati acolo
    • +12 (14 voturi)    
      He he he (Joi, 25 iunie 2015, 15:35)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      De asta nu poate plagiatorul si gasca lui de derbedei sa doarma noaptea.... Ha ha ha... Ei si ce daca pleaca Renault? Nu vor putea ei sa fure in continuare la alegeri? Sa jefuiasca? Sa plagieze? Sa ajunga dottore prin frauda? Sa se apete intre ei?
  • +11 (13 voturi)    
    Las ca ne eplica Dumitrioca (Joi, 25 iunie 2015, 15:25)

    Locke Lamora [utilizator]

    Ca nu e nevoie de autostrazi, cararile pt catari is de ajuns sa traversezi muntii.
  • +10 (12 voturi)    
    Secretul cui? (Joi, 25 iunie 2015, 15:31)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Oare cine or fi astia de la CNADR daca nu niste mafioti rosii pesedisti? Adica masina de sifonat bani pentru clientela partidului care de asta e - nu sa faca autostrazi, ci sa fure cit pot. Ar trebui bagati la bulau pentru subminarea econimiei nationale sub forma continuata.
  • +7 (9 voturi)    
    Interese interese (Joi, 25 iunie 2015, 15:39)

    bobo21 [utilizator]

    Anumite persoane sunt pur si simplu disperate ca Romania sa nu realizeze o autostrada care ar fi de mare ajutor industriei.

    Daca nu le-a iesi pasenta cu Bechtel2 (autostrada Comarnic - Brasov), acum incearca sa devieze Pitesti - Sibiu prin Rm. Valcea, ca s-o impotmoleasca in Parcul National Cozia.
  • +7 (9 voturi)    
    Curtea de Arges! (Joi, 25 iunie 2015, 16:01)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Varinta pe Curtea de Arges este mai OK din punct de vedere a reliefului decat cea pe Ramnicu Valcea. Oricum autosrada trece si prin apropierea acestuia din urma. Cam care ar fi justificarea pentru o asemenea mutare?
    • +4 (6 voturi)    
      pai (Joi, 25 iunie 2015, 18:50)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      1. Au motive sa nu o inceapa in curand (trebuie regandita)
      2. Toaca in continuare bani cu planurile si revziuirile (de ce naibii au facut revizure deja pe actualul traseu ?)
  • +7 (9 voturi)    
    Deja (Joi, 25 iunie 2015, 16:21)

    aqualung [utilizator]

    Vă place să vorbiți despre lucruri deja existente. Uite, există deja „bretea” de legătură de la Curtea de Argeș la Râmnicu Vâlcea. Se numește DN73C. Nu există o nevoie serioasă de altceva, odată ce vei avea autostradă până atât de aproape de Râmnicu Vâlcea.
    • +5 (7 voturi)    
      asa e! (Joi, 25 iunie 2015, 17:29)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      De la Curtea de Arges la Rm Valcea sunt doar 32 km pe DN73C. Se poate moderniza aceasta sosea, eventual face drum expres.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai puțin (Marţi, 30 iunie 2015, 11:54)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui minos

        32 de km sunt de la Râmnicu Vâlcea la Curtea de Arges, dar autostrada nu va fi cel mai aproape de RmV la Curtea de Argeș, ci undeva la Tigveni, pe valea Topologului, deci pe la 24 de kilometri.
  • +6 (8 voturi)    
    Bravo voua! Intai "bretele" si apoi " bratzari " ? (Joi, 25 iunie 2015, 17:03)

    Plagarus [utilizator]

    Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) lasa necheltuite sute de milioane de euro, finantari nerambursabile acordate de UE Romaniei pentru infrastructura rutiera.
    In plus amana pentru urmatorul exercitiu financiar al UE, 2014-2020, lucrari de construire a autostrazilor ce ar fi trebuit facute intre 2007 si 2013 in valoare de 562 milioane de euro.
    Valoarea totala a lucrarilor ramase de efectuat se cifreaza la 1,08 miliarde lei, adica la 246 milioane de euro. Adaugate lucrari neterminate de construire a autostrazilor in suma de 562 milioane euro, CNADNR are sansa sa rateze cheltuirea a 806 milioane de euro din fonduri UE.
    La nivelul intregului minister, suma necheltuita la acest moment este de 1,7 miliarde euro, diferenta sumelor necheltuite regasindu-se la alte autoritati contractante subordonate ministerului, precum CFR SA.
  • +6 (8 voturi)    
    Adica o carcaleala, tipic romaneasca, (Joi, 25 iunie 2015, 17:19)

    danduta [utilizator]

    sa nu mai stie nimeni nimic, sa nu mai raspunda nimeni de nimic, in esenta sa transformam totul in NIMIC.
  • +3 (3 voturi)    
    Incredibil (Vineri, 26 iunie 2015, 9:48)

    OrlyOpinions1 [anonim]

    Mah, voi sunteti redusi mintal?
    Terminati autostrazile din Paneuropean IV, si apoi faceti cate bretelute vreti voi.
    Aveti deja doua drumuri DN73C si E81 care pot fi rapid transformate in drumuri express daca e nevoie.
    Explicati-ne si noua logica a unui nou drum, si ce se intampla cu tronsonul de cale ferata, il distrugeti sau nu?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri