Mai multe autostrazi in constructie, blocate din cauza procedurilor de mediu. Milioane de euro pe zi pierdute din cauza intarzierilor
In cazul mai multor proiecte majore de autostrazi si drumuri nationale aflate in executie in prezent au aparut mai multe intarzieri si tergiversari la procedurile de mediu, fapt ce duce chiar la blocarea unora dintre santiere. Asociatia Pro Infrastructura sustine ca este imperioasa urgentarea procedurilor "avand in vedere deficitul de infrastructura pe care il are Romania, deficit care se traduce direct in pierderi materiale si umane, dar si decomiterea (pierderea) fondurilor europene alocate pentru aceste proiecte".
Mai mult, "intarzierea acestor proiecte in sine se traduce intrun impact negativ asupra mediului avand in vedere poluarea generata de ambuteiajele care ar fi eliminate odata cu terminarea respectivelor autostrazi", sustine asociatia ce reprezinta societatea civila in domeniul infrastructurii.
Practic, mai multe santiere de autostrazi, precum si proiectul critic de realizare a unui giratoriu suspendat la intersectia dintre Centura Capitalei si Domnesti, sunt blocate din cauza procedurilor de mediu. Intr-un comunicat remis HotNews.ro, Pro Infrastructura detaliaza blocajele si estimeaza si ce pierderi se aduna pe fiecare zi de intarziere.
> Autostrada A10 Sebes-Turda: este vorba de revizuirea acordului de mediu existent pentru o serie de schimbari in proiect care nu genereaza un impact semnificativ asupra mediului (conform Deciziei Etapei de Incadrare). In cazul acestui proiect, blocajul cauzat de procedura de revizuire se traduce in nerealizarea unui volum de lucrari estimat la 1 milion Euro/zi de intirziere.
> Autostrada A3 "Transilvania": in acest caz este vorba de expirarea acordului de mediu anterior emis in anul 2004 astfel ca se confrunta cu blocaje proiectele Gilau-Nadaselu, Ogra-Cimpia Turzii si Suplacu de Barcau-Bors.
> Pasajul suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti: este vorba de neemiterea acordului de mediu, in ciuda faptului ca Comisia de Analiza Tehnica a luat deja in data de 02.07.2015 decizia de a emite acest acord. Avem asadar de-a face cu intirzieri interne ale ANPM care au dus la amanarea repetata a procedurii de achizitie publica pentru acest proiect.
API cere Ministrului Mediului, Gratiela Gavrilescu, sa ia "de urgenta masurile ce se impun la nivelul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului pentru responsabilizarea decidentilor si pentru eficientizarea activitatii de avizare a proiectelor majore de infrastructura".
CNADNR a amanat de doua ori termenul de depunere a ofertelor pentru Pasajul de la Domnesti din cauza ca nu a fost emis Avizul de Mediu
In urma cu patru zile, Compania de Autostrazi a amanat din nou termenul de depunere a ofertelor in cadrul licitatie publice de realizare a Pasajului suprateran Centura Bucuresti - Domnesti din cauza neemiterii Acordului de Mediu. Amanarea venita de la CNADNR a venit dupa ce cu 10 zile inainte a mai fost decalata o data procedura, tot din cauza lipsei Avizului de Mediu.
Compania de Drumuri sustine ca a initiat procedurile pentru emiterea Acordului de Mediu inca din august 2014 si ca lucrurile momentan sunt in curtea institutiilor abilitate din domeniul Mediului, iar fara avizarea acestora licitatia nu poate continua.
Vorbim de un proiect important pentru fluidizarea traficului in zona de Vest a Capitalei, intens cerut de comunitate. Dupa diverse promisiuni electorale, proiectul a fost demarat in cele din urma in luna martie 2015, dar intampina in continuare probleme birocratice.

România și-a dublat în ultimii 5 ani deficitul comercial cu produse alimentare. În 9 luni am importat aproape 8 milioane de tone de produse agroalimentare
Topul județelor după numărul de teste COVID care se fac în fiecare zi: București pe primul loc, Vrancea pe ultimul / Datele oficiale publicate de Ministerul Sănătății
VIDEO Va deveni Podul peste Dunăre de la Brăila un „muzeu”? „Tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii kilometri din drumurile de legătură”
ANALIZĂ 44 de ani de la cutremurul din 4 martie 1977: Câte clădiri a consolidat Primăria Capitalei, câte au risc seismic și ce planuri are noua administrație
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
Chiar nu ii trage nimeni la raspundere pe nesimtitii astia?
Ala care a uitat ca este slujbasul poporului si nu stapanul lui.
Ala care isi permite sa se rasteasca la mine inloc sa tea umil ca sa nu/l "belesc"!
Asta este!
Romanul este prost si isi pune singur streangul de gat!
Idiot popor!
si asa isi incheie mandatul cel mai CINSTIT (scuzati majusculele) guvern al romaniei
Trebuie sa aibe cineva grija si de nepoti si nepotele.
Doar de curiozitate: si-a pus cineva problema reducerii birocratiei in Romania?
O birocratie stufoasa este doar simptomul unei fugi generale de raspundere si inerent al coruptiei.
Pana la urma se pun presiuni (cum se intampla acum de altfel), iar institutiile statului ajung sa emita autorizatiile. Cine / ce are prioritate?
Ceea ce vreau sa spun ca autostrada, cu sau fara pasaje pentru fauna, este mult mai sigura pentru masini si fauna decat un drum national prapadit. Si sa nu vorbim de autostrazile din Austria sau Germania care traverseaza zone impadurite sau necultivate ci de o autostrada care traverseaza o zona intens cultivata in care fauna e formata in majoritate din popandai.
Dar noi repetam istoria, in loc sa sarim etapele.
poluarea e gogoasa secolului XX-XXI.
-Cum adica ecologica?
-Indeplineste conditiile de mediu; omoara doar oamenii si lasa copacii in picioare!