Mai multe autostrazi in constructie, blocate din cauza procedurilor de mediu. Milioane de euro pe zi pierdute din cauza intarzierilor

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrada Gilau - Nadaselu asteapta si ea un aviz de mediu
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Autostrada A10 Sebes - Turda si mai multe tronsoane din autostrada A3 Transilvania stau blocate in prezent sau au acumulat intarzieri din cauza procedurilor de mediu care bat pasul pe loc. La fel se intampla si in cazul pasajului suprateran Centura Bucuresti - Domnesti, proiect ce inca se chinuie sa demareze din cauza ca nu are inca eliberat Avizul de Mediu. "Numai in cazul autostrazii Sebes - Turda volumul lucrarilor nerealizate zilnic din cauza blocajului in procedura de mediu este in valoare de 1 milion Euro/zi de intirziere", estimeaza Asociatia Pro Infrastructura (API) care cere Ministrului Mediului sa urgenteze procedurile ce tin marile proiecte pe loc.

In cazul mai multor proiecte majore de autostrazi si drumuri nationale aflate in executie in prezent au aparut mai multe intarzieri si tergiversari la procedurile de mediu, fapt ce duce chiar la blocarea unora dintre santiere. Asociatia Pro Infrastructura sustine ca este imperioasa urgentarea procedurilor "avand in vedere deficitul de infrastructura pe care il are Romania, deficit care se traduce direct in pierderi materiale si umane, dar si decomiterea (pierderea) fondurilor europene alocate pentru aceste proiecte".

Mai mult, "intarzierea acestor proiecte in sine se traduce intrun impact negativ asupra mediului avand in vedere poluarea generata de ambuteiajele care ar fi eliminate odata cu terminarea respectivelor autostrazi", sustine asociatia ce reprezinta societatea civila in domeniul infrastructurii.

Practic, mai multe santiere de autostrazi, precum si proiectul critic de realizare a unui giratoriu suspendat la intersectia dintre Centura Capitalei si Domnesti, sunt blocate din cauza procedurilor de mediu. Intr-un comunicat remis HotNews.ro, Pro Infrastructura detaliaza blocajele si estimeaza si ce pierderi se aduna pe fiecare zi de intarziere.

> Autostrada A10 Sebes-Turda
: este vorba de revizuirea acordului de mediu existent pentru o serie de schimbari in proiect care nu genereaza un impact semnificativ asupra mediului (conform Deciziei Etapei de Incadrare). In cazul acestui proiect, blocajul cauzat de procedura de revizuire se traduce in nerealizarea unui volum de lucrari estimat la 1 milion Euro/zi de intirziere.

> Autostrada A3 "Transilvania": in acest caz este vorba de expirarea acordului de mediu anterior emis in anul 2004 astfel ca se confrunta cu blocaje proiectele Gilau-Nadaselu, Ogra-Cimpia Turzii si Suplacu de Barcau-Bors.

> Pasajul suprateran pe DJ 602 Centura Bucuresti - Domnesti: este vorba de neemiterea acordului de mediu, in ciuda faptului ca Comisia de Analiza Tehnica a luat deja in data de 02.07.2015 decizia de a emite acest acord. Avem asadar de-a face cu intirzieri interne ale ANPM care au dus la amanarea repetata a procedurii de achizitie publica pentru acest proiect.

API cere Ministrului Mediului, Gratiela Gavrilescu, sa ia "de urgenta masurile ce se impun la nivelul Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului pentru responsabilizarea decidentilor si pentru eficientizarea activitatii de avizare a proiectelor majore de infrastructura".

CNADNR a amanat de doua ori termenul de depunere a ofertelor pentru Pasajul de la Domnesti din cauza ca nu a fost emis Avizul de Mediu

In urma cu patru zile, Compania de Autostrazi a amanat din nou termenul de depunere a ofertelor in cadrul licitatie publice de realizare a Pasajului suprateran Centura Bucuresti - Domnesti din cauza neemiterii Acordului de Mediu. Amanarea venita de la CNADNR a venit dupa ce cu 10 zile inainte a mai fost decalata o data procedura, tot din cauza lipsei Avizului de Mediu.

Compania de Drumuri sustine ca a initiat procedurile pentru emiterea Acordului de Mediu inca din august 2014 si ca lucrurile momentan sunt in curtea institutiilor abilitate din domeniul Mediului, iar fara avizarea acestora licitatia nu poate continua.

Vorbim de un proiect important pentru fluidizarea traficului in zona de Vest a Capitalei, intens cerut de comunitate. Dupa diverse promisiuni electorale, proiectul a fost demarat in cele din urma in luna martie 2015, dar intampina in continuare probleme birocratice.


Citeste mai multe despre   



















14121 vizualizari

  • +15 (23 voturi)    
    Bataie de joc (Luni, 20 iulie 2015, 14:17)

    SergiuPanait [utilizator]

    tipic romaneasca, ca doar banii care se pierd nu se suporta din buzunarul CNADNR sau a autoritatii de mediu, ci din banii nostri...

    Chiar nu ii trage nimeni la raspundere pe nesimtitii astia?
    • +12 (18 voturi)    
      asa este (Luni, 20 iulie 2015, 14:52)

      Uhm [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      ia sa vezi ce rapid se emite daca impingi niste comisioane sau dc da cineva telefon de la partid - DNA, sho pe ei!...
      • 0 (2 voturi)    
        Se poate (Luni, 20 iulie 2015, 20:33)

        Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui Uhm

        aplica o soluţie foarte eficientă şi mai ales ieftină: se mută toţi cei responsabili de elaborarea respectivelor avize în colibe de stuf pe traseul în discuţi. Cu pâine şi apă! Pariez că în două zile se hotărăsc: ori e albă ori e neagă!
    • +1 (1 vot)    
      Cine? (Marţi, 21 iulie 2015, 9:09)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      Seful lor este nesimtitul sef puie monta!
      Ala care a uitat ca este slujbasul poporului si nu stapanul lui.
      Ala care isi permite sa se rasteasca la mine inloc sa tea umil ca sa nu/l "belesc"!
      Asta este!
      Romanul este prost si isi pune singur streangul de gat!
      Idiot popor!
  • +5 (17 voturi)    
    doamna (Luni, 20 iulie 2015, 14:43)

    zigot [utilizator]

    de la mediu nu are nici o legatura cu domeniul pe care il pastoreste; altfel nu ar fi pus-o dl TARICEANU (scusati majusculele) ministru; avea o obligatie (datorie)
    si asa isi incheie mandatul cel mai CINSTIT (scuzati majusculele) guvern al romaniei
    • +2 (4 voturi)    
      Pai are (Luni, 20 iulie 2015, 18:45)

      raudegura [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      aceiasi legatura ca si vopsitul gardurilor cu acuarelele !
  • +19 (21 voturi)    
    birocratie si PCR vs eficienta (Luni, 20 iulie 2015, 15:35)

    Lucian* [utilizator]

    mai bine platim 1 milion de euro pe zi decat sa faca astia o reforma autentica si sa taie din functiile din ministere.
    Trebuie sa aibe cineva grija si de nepoti si nepotele.

    Doar de curiozitate: si-a pus cineva problema reducerii birocratiei in Romania?

    O birocratie stufoasa este doar simptomul unei fugi generale de raspundere si inerent al coruptiei.
  • +10 (12 voturi)    
    Viorel sede pe o buda turceasca ? (Luni, 20 iulie 2015, 15:45)

    Plagarus [utilizator]

    Precum-i " doctoratul " asa-i si locul de repaos !.
  • +2 (8 voturi)    
    intarzieri (Luni, 20 iulie 2015, 15:54)

    silcoa [utilizator]

    Cred ca fiecare caz trebuie analizat si considerat separat. Sunt de acord cu tot continutul articolului atata timp cat intarzierile sunt generate de procedurile greoaie ptr obtinerea avizului de mediu. Totusi cred ca se pierde din vedere un alt aspect privind impactul unei autostrazi asupra faunei/florei, lucru care poate conduce de asemenea la intarzieri. Nu stiu exact care sunt standardele int. privind constructia de autostrazi, dar cu siguranta Buc-Pl si Buc-Cta nu le respecta. Practic in Romania constructia unei autostrazi creeaza separarea imediata a faunei, cand de fapt ar trebui construite pasaje peste zonele verzi, ca animalele sa poate trece cu usurinta.

    Pana la urma se pun presiuni (cum se intampla acum de altfel), iar institutiile statului ajung sa emita autorizatiile. Cine / ce are prioritate?
    • +3 (5 voturi)    
      ca sa protejam fauna ar trebui intai sa avem sosel (Luni, 20 iulie 2015, 19:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui silcoa

      Ma intreb ce protectie are fauna din Baragan daca traverseaza drumul national Bucuresti Lehliu sau Bucuresti Urziceni la ora 2.00 dimineata? si ce efect are intalnirea cu un fazan orbit de faruri asupra unei masini care ruleaza cu "doar" 90km/h.
      Ceea ce vreau sa spun ca autostrada, cu sau fara pasaje pentru fauna, este mult mai sigura pentru masini si fauna decat un drum national prapadit. Si sa nu vorbim de autostrazile din Austria sau Germania care traverseaza zone impadurite sau necultivate ci de o autostrada care traverseaza o zona intens cultivata in care fauna e formata in majoritate din popandai.
    • +1 (1 vot)    
      Tot aud (Marţi, 21 iulie 2015, 10:11)

      Mekanee [utilizator] i-a raspuns lui silcoa

      Tot aud de rahatul asta cu protejarea nu stiu cui sau a nu stiu ce. Tebuie sa fie clar ptr toti: Prioritatea nr 1 sunt Eu OMUL si dupa aceea ursii, libelulele cimitirele si alte alea. Voi face autostrada sa-mi acord mie prima sansa la o viata mai buna si dupa aceea ursii, libelulele etc. Restul e Cancan!
  • -6 (14 voturi)    
    cai ferate (Luni, 20 iulie 2015, 16:04)

    Bogdan31415 [anonim]

    Vestul face acum cai ferate de mare viteza pt ca si-au dat seama ca autostrazile sunt prea poluante.

    Dar noi repetam istoria, in loc sa sarim etapele.
    • +3 (7 voturi)    
      ti-am dat un minus, dar din alt motiv (Luni, 20 iulie 2015, 16:59)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      daca tot e asa de ingrijoratoare cresterea poluarii, de ce nu se planteaza copaci, de ce nu se fac impaduriri masive ?
      poluarea e gogoasa secolului XX-XXI.
    • +5 (7 voturi)    
      ce vorbesti? (Luni, 20 iulie 2015, 19:32)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Se fac autostrazi in continuare in Vest fiindca e ceva normal sa ai orase importante legate de autostrada. Ce e mai poluant: 1) o autostrada unde masina consuma combustibil putin si petrece putin timp in trafic, sau 2) o sosea plina de ambuteiaje si localitati unde trec masinile pe sub nasul oamenilor?
  • +3 (7 voturi)    
    Mariti-le salariile bugetarilor! (Luni, 20 iulie 2015, 17:49)

    Metec [utilizator]

    O firma privata mareste salariile, atunci cand functioneaza foarte bine. Statul nostru vrea sa mareasca salariile bugetarilor, cu toate ca performanta lor submediocra ii produce pierderi imense! Iar actionarii, adica noi, contribuabilii, stau cu mainile in san. Nu mi se pare deloc in regula!
  • +2 (4 voturi)    
    Era un banc.... (Luni, 20 iulie 2015, 18:42)

    coco04 [utilizator]

    - S-a inventat o bomba atomica ecologica.
    -Cum adica ecologica?
    -Indeplineste conditiile de mediu; omoara doar oamenii si lasa copacii in picioare!
    • +3 (5 voturi)    
      ! (Luni, 20 iulie 2015, 19:08)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui coco04

      Bomba asta trebuie detonata la ministerul mediului.
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrazi - varianta Romanica (Marţi, 21 iulie 2015, 10:46)

    ionstan [utilizator]

    Nu stiu de ce mai scriem astfel de articole.... Tot ei isi blocheaza constructiile pentru a putea lungi lucrarile si a "comisiona' mai mult... Hai domnule ca nu suntem cazuti din copac! Ba un sit arheologic, ba un cimitir, ba un mediu... Parca pe ei ii intereseaza ce se pierde? Se pierd bani, vin altii....dar o data se face si trebuie "muls" la maxim... tara de doi lei....In alte tari toata "gasca" era in puscarie de mult...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version