Reabilitarea a circa 19 kilometri din DN18 intre localitatea Sesuri (granita jud. Suceava) si Carlibaba va fi finalizata pentru circa 12,2 milioane de euro, dupa ce Compania de Drumuri a atribuit inca un contract in urma licitatiei publice. Decizia vine dupa ce pe 3 iunie CNADNR a semnat alte doua contracte pentru 49 de km din DN18 pana la Borsa-Moisei. DN18, un drum care face legatura direct intre judetele Maramures si Suceava, a ajuns intr-o situatie jalnica, cu adevarate cratere in asfalt. Reabilitarea drumului a inceput din 2011, dar in 2014 contractul initial a fost reziliat si lucrarile au fost oprite.

DN 18Foto: JurnalMM.ro

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca astazi, 21.07.2015, a fost semnat contractul "Proiectare si Executie Reabilitare DN 18 Moisei - Iacobeni pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat: Lot 3 Sesuri - Carlibaba km 180+850 - km 199+400", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

DN18 Sesuri - Carlibaba

DN18 Sesuri - Carlibaba

Foto: Hotnews

Contractul a fost atribuit Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL - SC OPR ASFALT SRL - SC RUTIER-CONEX XXI SRL si are o valoare totala de 54.295.957,72 lei fara TVA, finantarea proiectului venind de la Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei.

Durata contractului este de 48 de luni din care 24 de luni Proiectarea si Executia Lucrarilor (din care 120 de zile proiectare) si 24 luni Perioada de Garantie, informeaza CNADNR.

Pe 3 iunie, alti 49 de kilometri din DN 18 au fost contractati de catre CNADNR. Este vorba de contractele "Proiectare si Executie Reabilitare DN 18 Moisei - Iacobeni pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat" pentru Lotul 1 Moisei - Borsa (km 131+627 - km 156+232) si Lotul 2 Borsa - Sesuri (km 156+232 - km 180+850).

DN18 Moisei - Borsa - Iacobeni: un drum de cosmar, cu probleme la reabilitare

DN18 Moise- Borsa - Sesuri

DN18 Moise- Borsa - Sesuri

Foto: Hotnews

DN 18 a intrat intr-un program de modernizare cu finantarea asigurata prin BEI in anul 2011, iar pe tronsonul Moisei - Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrarile au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, si aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013, scrie Obiectiv de Suceava.

Contractul cu Shapir, in valoare de 81 de milioane euro, a fost insa reziliat in mai 2014, pentru ca nu s-au executat lucrarile. Intre timp, drumul s-a degradat in continuare, iar gropile din asfalt au ajuns adevarate cratere si fac aproape imposibila corculatia in anumite zone.

Relicitarea lucrarilor s-a facut in decembrie 2014, iar atribuirea contractelor a venit abia acum, la inceput de iunie. Cu toate acestea, in cazul depunerii unor contestatii, semnarea contractului si demararea efectiva a lucrarilor poate intarzia chiar si jumatate de an.