- Despre toate autostrazile in acest articol, in detaliu, puteti citi in sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura"
Ce autostrazi sunt planificate sa fie deschise traficului rutier in 2015:
La solicitarea HotNews.ro, reprezentantii CNADNR au transmis ca pana la sfârșitul anului 2015 se estimează deschiderea traficului pe inca 40,6 km de autostrada dupa cum urmeaza:
- Autostrada Timișoara - Lugoj, lot 2 (întreg lotul) - 25,6 km
- Autostrada Lugoj - Deva, lot 2 (pe o lungime de 15.075 km, până la nodul rutier Margina)
"Deschiderea Autostrăzii Timișoara - Lugoj, lotul 2 va permite implicit și deschiderea integrală a Autostrăzii Lugoj - Deva, lotul 1 (de la km 0+000, la Nodul Balinț, aproximativ 10,1 km)", mai sustin autoritatile, facand referire la bucata de 10 km care e gata inca din 2013, dar a ramas nefolosita pentru ca se oprea brusc in camp.
Practic, daca lucrurile vor merge conform asteptarilor lansate de autoritati si adaugam si cei 11,8 km inaugurati in urma cu doua saptamani pe autostrada Arad - Nadlac, la finele lui 2015 ar putea fi contabilizati 52,4 km de autostrada deschisi traficului.
---
HARTA INTERACTIVA - Autostrazile in constructie - iulie 2015:
---
STADIUL AUTOSTRAZILOR AFLATE IN EXECUTIE
- A1 Timişoara – Lugoj Lot 2: 80,39%;
Stadiu financiar: 50,17%
Lungime: 25,6km
Cost: cca. 96.4 mil. Euro fără TVA.
Constructor: Tirrena Scavi
Termen contractual de finalizare: iulie 2016
- A1 Lugoj - Deva Lot 2: 17,07%
Stadiu financiar: 21,00%
Lungime: 28,75 Km
Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA
Valoare contract: 562.73 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016
- A1 Lugoj - Deva Lot 3: 20,05%;
Stadiu financiar: 20,58%
Lungime: 21,14 Km
Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis
Valoare contract: 579.92 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016
- A1 Lugoj - Deva lot 4: 34,10%;
Stadiu financiar: 15%
Lungime: 22,14 Km
Constructor: UMB - TEHNOSTRADE SRL
Valoare contract: 419.4 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016
---
- A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu: 52,18%
Stadiul financiar: 15,46%
Lugime: 8,7 km
Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)
Constructor: UMB-Tehnostrade
Termen contractual de finalizare: aprilie 2016
---
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 1: 7,89%;
Stadiu financiar: 15%
Lungime: 17 km
Valoare: 541.739.137 lei
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 2: 6,62%;
Stadiu financiar: 15%
Lungime: 24,25 Km
Valoare: 549.332.493 lei
Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 3: 24,5%;
Stadiu financiar: 17,82%
Lungime: 12,45 Km
Valoare: 420.511.921 lei
Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
- Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 4: 35,98%;
Stadiu financiar: 20,89%
Lungime: 16,3 km
Valoare: 470.004.894 lei
Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare (contractual): Martie 2016
---
Autostrazi deschise traficului, dar la care inca se lucreaza:
Autostrada A1 Orăștie - Sibiu Lot 3: 96% (fără zonele cu alunecări).
Stadiu financiar: 93,86%
Constructor: Impregilo
Traficul deschis in noiembrie 2014, dar santierul a ramas cu mari probleme de stabilitate pe anumite portiuni. Detalii despre proiectul controversat, aici.
A1 Nădlac - Arad și Drum de Legătură, lot 1: 97.68%*
Stadiu financiar: 83,51%
*Lotul 1 (Nadlac - Pecica) a fost deschis circulatiei in decembrie 2014 (fara Punctul de Trecere al Frontierei, 1,8 km), impreuna cu inca 6 km din lotul 2, desi lucrarile nu au fot finalizate in totalitate, iar receptia lucrarilor inca nu a fost facuta
Lungime: 22,2 km
Constructor: asocierea Astaldi - Max Boegl
Termen contractual de finalizare: iunie 2015
A1 Nadlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2 - pentru remedierea lucrarilor existente şi finalizarea lucrarilor rămase de executat: 99.89%;
Deschiderea traficului s-a facut pe 11 iulie 2015.
Stadiu financiar: 49,71%
Lungime: 16,6 km
Constructor: asocierea Astaldi - Max Boegl
Termen contractual de finalizare: iunie 2015
A4 - Varianta de Ocolire Constanta - 93,5%
Stadiu financiar: 107,73%
Lungime: 21,77 km
Constructor: FCC - Astaldi
Valoare: 532 mil lei
Deschis traficului in 2011/2012
De asemenea, ce se mai intampla cu bucata Suplacu de Barcau-Bors? E in conservare? S-a relicitat?
Orice legenda ai vedea/auzi eu zic sa nu crezi in ea. Sunt doar povesti frumoase in care unii mai inocenti inca cred!
Acum drumul este foarte prost!
Mai intai au fost construite segmentele care ocolesc orasele, iar acum se conecteaza.
Mako - Pecica e aproape goala...o masina pe ici pe colo. In schimb Deva-Sibiu e arhiplina. 70-80% e trafic in interiorul tarii. Mai terminati cu ideile voastre lucioase de a construi autostrada de la un capat.
Sper sa mai prinda lucrari. Unde au lucrat au lucrat repede si bine.
Ce e uimitor e ca stadiul financiar e mult mai mic decat stadiul fizic. Cu alte cuvinte lucreaza pe banii lor.
Si mai mult...licitatiile castigate de ei, sunt la jumatatea pretului licitat pe lot.
Sper din tot sufletul sa fie asa de eficienti incat sa nu iasa pe pierdere. Ar fi pacat ca singura firma romaneasca capabila sa faca autostrazi sa dea faliment.