Transfagarasanul va fi reabilitat si modernizat pentru a putea fi deschis tot timpul anului. Licitatia pentru Studiul de Fezabilitate, lansata de Compania de drumuri

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Transfagarasanul
Foto: Agerpres
Drumul National 7C Transfagarasan va fi reabilitat si modernizat pentru ca circulatia rutiera sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada). Compania de Drumuri a lansat vineri licitatia pentru realizarea expertizei tehnice si a Studiului de fezabilitate pentru proiect, contractul avand o valoare estimata la circa 3 milioane de lei.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, in calitate de autoritate contractanta, comunica initierea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului de servicii avand ca obiect: "Realizarea Expertizei Tehnice si Realizare Studiu de Fezabilitate pentru Reabilitarea/Modernizarea DN 7C km 0+000 - km 151+955 (TRANSFAGARASAN)", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Potrivit CNADNR, "proiectul are ca scop principal reabilitarea si modernizarea drumului existent pentru ca circulatia sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada) prin adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare".

Valoarea estimata a contractului este de 2.995.149,52 lei fara TVA (cca 670.000 euro), iar durata contractului este de 12 luni (6 luni Elaborare Expertiza tehnica si Studiu de fezabilitate + 6 luni Asistenta acordata Beneficiarului). Termenul de depunere al ofertelor este 16 septembrie 2015.
 
DN 7C este un drum de altitudine ce leaga sudul Romaniei cu Transilvania traversand Carpatii Meridionali. Acest drum ajunge la barajul Vidraru si este deschis traficului sezonier din iunie pana in noiembrie, fiind un drum turistic de munte.

Cu o lungime de 151 km, drumul traverseaza pe axa nord-sud Muntii Fagaras. Portiunea de la barajul Vidraru pana la Cartisoara traverseaza un teren montan la altitudini mari si a fost construita in perioada 1970-1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Zona montana inalta a DN7C este deschisa circulatiei rutiere in fiecare an doar de la 30 iunie pana in 1 noiembrie, intrucat drumul este inzapezit pe timp de iarna, iar deszapezirea lui este impractica; la aceasta se adauga riscul caderilor de pietre si al avalanselor. Vara, restrictiile cuprind perioada de intuneric (orele 22:00-6:00), deoarece traseul este unul periculos, cu deosebit de multe viraje si curbe in ac de par, fara sa fie prevazut cu elemente reflectorizante, iar riscul caderii in gol este deosebit de mare. Limita de viteza recomandata este de 40 km/h. (Sursa)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5133 vizualizari

  • 0 (12 voturi)    
    Ce sa fie (Vineri, 31 iulie 2015, 16:02)

    Soljenitin [utilizator]

    Ce sa fie, ce sa fie.
  • +3 (19 voturi)    
    hellooo (Vineri, 31 iulie 2015, 16:07)

    firstfb [utilizator]

    Soseaua asta e o gaura neagra pt banii din buget???
    in timp ce alte tari au descoperit tehnologia care se cheama tunele prin munti, CNADNR inca mai cocoata sosele pe varfurile muntilor prin parcuri nationale...
  • +15 (25 voturi)    
    Transfagarasan e un drum turistic. (Vineri, 31 iulie 2015, 16:11)

    clint [utilizator]

    Nu vad nici o valoare economica. Sa terminam macar o autostrada EST-Vest si apoi sa trecem la drumuri din astea...
  • +20 (26 voturi)    
    Echivalent "Stranduri deschise pe timpul iernii" (Vineri, 31 iulie 2015, 16:15)

    simplex1 [utilizator]

    A cerceta dacă poți tine Transfagarasanul deschis iarna este ca si cum ai studia posibilitatea menținerii în funcțiune a ștrandurilor în aer liber din Romania pe timpul iernii. Acest nou studiu comandat de CNADNR este o escrocherie. Cineva pune mana pe niște bani doar sa anunte la final ceea ce stim cu totii.

    Cei care spun ca mentin drumul deschis folosind mașini pentru dezăpezire nu stiu ce vorbesc. Exista avalanșe continue iarna pe Transfagarasan. Zilnic câteva persoane ar muri acolo.
  • +15 (23 voturi)    
    Risipa de bani (Vineri, 31 iulie 2015, 16:18)

    cmg_george [utilizator]

    Astia cred ca nu mai aveau unde sa faca studii de fezabilitate (toate autostrastrazile necesare au deja vate 3-4 randuri de studii) si au gasit deunde sa mai bage niste bani in buzunar...

    Nebunul de a propus asta a ajuns la concluzia ca Transfagarasanul o sa rezolve problemele de pe DN1? De pe Valea Prahovei? O sa care Dacia masinile pe Transfagarasan?
    • +10 (10 voturi)    
      pai stai asa >:) (Vineri, 31 iulie 2015, 17:57)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

      Adica astia care fac "studii de fezabilitate" nu tre' sa mananca si gura lor ceva? nu tre' sa traiasca si ei? :P

      Daca vrei sa auzi una buna: or sa se aloce cateva milioane BUNE pentru un studiu de fezbilitate pe langa mine, in conditiile in care soseaua aia CLAR nu intra la finantare in ciclul 2014 - 2020 (NU este in MasterPlan)!! Si asta, cu toate ca un studiu de fezabilitate, legal vorbind, nu e valabil decat 2 (doi!!!) ani!!

      Oricum, avantajul "studiilor de fezabilitate" este ca ele NU pot fi masurate pe teren, cum ar fi o sosea sau o cale ferata! CE sa masori la ele? numarul de pagini? :P
      Ba chiar, daca "obiectivul" nu se face, nu poti nici macar sa VERIFICI daca au fost bune sau proaste! :P
    • +9 (9 voturi)    
      sigur nu este o sosea sa asigure trecerea muntilor (Vineri, 31 iulie 2015, 18:09)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

      este o sosea turistica si nu vad de ce ar trebui deschisa si iarna.. Doar daca s-ar face un domeniu schiabil pe Fagaras, atunci ar merita.
  • +10 (10 voturi)    
    Studii (Vineri, 31 iulie 2015, 16:54)

    Martinezu [utilizator]

    In fiecare zi auzim de un nou studiu platit de la buget.
    Nu se face 1 singur km de sosea dar studii , fara numar. Milioane peste milioane furate fara perdea.
    Asta in timp ce Romania e fruntasa la totate capitolele negative. Mor copiii fara un aparat de citeva sute de mii de euro sau nu se pot face interventii chirurgicale din lipsa de bani. Si toate astea in cea mai cinstita guvernare din istoria Romaniei de la Cuza, incoace.
  • +10 (10 voturi)    
    sifonare legala (Vineri, 31 iulie 2015, 17:04)

    Ord [utilizator]

    Dupa ce DNA-ul a bagat un pic spaima in hoti si au realizat ca nu mai pot fura pe la spate, acum o fac pe fata si perfect legal. Studiu de fezabilitate mi se pare cea mai avantajoasa escrocherie si sifonare de bani.
    Si un copil ar putea sa-ti spuna ca nu este rentabil sa tii deschis un asemenea drum iarna.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by