Modernizarea si reasfaltarea drumului national DN 1S intre Sercaia si Horghiz, drum ce face legatura intre DN1 Brasov - Sibiu si DN13 Brasov - Targu Mures, preluat din administrarea Consiliului Judetean Brasov in 2014, este aproape finalizata. Noi fotografii transmise de catre Compania de Drumuri arata progresul lucrarilor de asfaltare prin proces de reciclare a asfaltului, acelasi procedeu prin care autoritatile, prin prisma unei recent lasate licitatii publice, doreste sa remedieze problema asfaltarilor in multe zone din tara.

DN 1S dupa lucrarile de reciclare in situFoto: CNADNR

Sectorul de drum judetean DJ 104 Sercaia - Hoghiz km 0+000-23+830 din judetul Brasov a fost preluat in iunie 2014 de catre CNADNR de la Consiliul Judetean Brasov. Drumul care face egatura intre doua artere principale de circulatie nationale europene DN 1 (E68) si DN 13 (E60) se afla la acel moment intr-o situatie jalnica.

Intre timp, noul drum national DN 1S a trecut printr-un proces de reasfaltare prin procedura de recilare in situ, adica prin recilarea materialelor deja existente.

  • Potrivit CNADNR, "in anul 2015 DRDP Brasov  a incheiat Contractul nr. 65/ 15.06.2015 cu AS. SC EURO STRADA SRL & SC DRUMURI SI PODURI JUDETENE CLUJ SA. Obiectul contractului a constat in lucrari de reciclare in situ cu adaos de lianti, 4 % a sistemului rutier existent pe grosimea de 20 de cm, din care aportul de balast este de 10 cm si un strat anrobat bituminos AB 31,5 cm".

Lucrarile executate s-au intins pe o lungime de circa 17 km si sunt aproape de finalizare dupa cum se poate observa dintr-o serie de noi fotografii transmise de CNADNR la solicitarea HotNews.ro. Potrivit CNADNR, pe portiunile unde s-a lucrat mai sunt de realizat doar marcajele rutiere.

Lucrarile de asfaltare prin "recilare in situ" care se desfasoara pe DN 1S vin in contextul in care CNADNR a lansat o licitatie prin care doreste sa achizitioneze sapte seturi de utilaje pentru fiecare regionala din tara prin care sa se asigure, in regie proprie, interventiile punctuale de asfaltare si reasfaltare, acolo unde drumurile nu necesita neaparat o modernizare sau reabilitare complexa. Astfel, CNADNR isi propune sa faca economii si sa nu mai fie nevoita sa faca licitatii publice pentru orice tip de interventii de asfaltare, licitatii ce de multe ori ajung sa se intinda pe o perioada lunga de timp.

Despre intentia CNADNR de a achizitiona utilaje pentru reciclarea asfaltului pe drumurile nationale HotNews.ro a scris in detaliu, aici.

FOTO

Cum arata DN 1S inainte de lucrarile demarate de CNADNR:

In timpul lucrarilor de reciclare in situ:

Cum arata DN 1S in prezent, inaintea finalizarii lucrarilor: