Asocierea Aktor-Euroconstruct va construi pentru circa 30 de milioane de euro "ciotul" de 3 km al autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti din zona de nord a Capitalei

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti
Foto: Agerpres
​Asocierea Aktor (Grecia) - EuroConstruct Trading 98 (Romania) a castigat contractul pentru constructia "ciotului" de 3,3 km din autostrada Bucuresti - Ploiesti care intra in Capitala prin zona Petricani. Valoarea ofertei Aktor-Euroconstruct pentru contractul ce vizeaza si finalizarea nodurilor rutiere de la Moara Vlasiei si de la Soseaua de Centura este de circa 130 de milioane de lei, circa 75% din cat estimase la licitatie Compania de Autostrazi. 

Asocierea Aktor - EuroContruct Trading 98 care a ofertat aproximativ 129,2 mil. lei, adica circa 75% din valoarea estimata de catre CNADNR de 173 milioane lei. Oferta Aktor-Euroconstruct a fost pe locul doi la licitatie, dupa oferta asocierii Serenissima Construzioni - Luca Way SRL de circa 87,8 mil lei (51%).

"Durata contractului este 70 luni din care 4 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie şi 48 luni perioada de garanţie a lucrărilor", informeaza CNADNR.
 
"În prezent, procedura de achiziţie publică se află în perioada de depunere a unor posibile contestaţii împotriva rezultatului procedurii", mai informeaza Compania de Autostrazi.

Proiectarea si executia finala a primilor 3,3 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din zona Petricani si pana la soseaua Popasului, la pachet cu finalizarea lucrarilor la nodurile rutiere Centura Bucuresti (km 6+500) si Moara Vlasiei (km 19+500) a fost scoasa la licitatie de catre Compania de Autostrazi (CNADNR), pe 15 mai, la trei luni de la rezilierea contractului initial cu italienii de la Impresa Pizzarotti.

De ce costa atata de mult finalizarea unui "ciot" de autostrada?

A3 Bucuresti - Moara Vlasiei (tronsonul galben este cel licitat)
Foto: Hotnews
Desi valoarea estimata a contractului de circa 39 de milioane de euro pentru cei 3,3 kilometri de autostrada pare mare la prima vedere, trebuie precizat ca sectorul de autostrada in cauza este unul cu cate trei benzi pe sens si prevede si realizarea a doua poduri pentru autostrada, unul peste strada Popasului si altul peste calea ferata Bucuresti-Constanta.

In plus, pe langa finalizarea celor doua mari noduri incluse in contract (Centura Bucuresti si Moara Vlasiei), proiectul vizeaza si amenajarea unor noduri rutiere la Strada Popasului si in zona Gherghitei-Petricani.

Decizia de relicitare a proiectului vine dupa ce in perioada februarie-martie CNADNR a facut receptia lucrarilor pentru tronsonul cuprins intre km 3,32 si 7,4, iar pentru prima bucata a reziliat contractul cu compania italiana Impresa Pizzarotti.

Vechiul contract pentru "ciotul" de autostrada, una din cele mai paguboase afaceri pentru Compania de Autostrazi

Este vorba de unul dintre cele mai paguboase contracte de autostrazi semnate si derulate de autoritatile romane, in care dupa opt ani de lucrari si costuri umflate cu peste 30%, bucata de 19 km dintre Bucuresti si Moara Vlasiei nu a fost finalizata. Ba mai mult, constructorul a dat judecata statul si, in prima instanta, a primit despagubiri de circa 8,6 milioane de euro, desi ceruse aproape 88 de milioane de euro.

Pe scurt, in 2007, prin firma Impresa Pizzarotti, a fost demarata constructia primilor 19 km din autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, din Capitala si pana la Moara Vlasiei. Opt ani mai tarziu nu doar ca proiectul nu inca e finalizat, dar lucrarile au fost practic suspendate in ultimele luni si contractul pentru primii 3 km a fost reziliat.

Desi parte din autostrada a fost deschisa in vara lui 2012, lucrarile nu erau terminate, iar constructorul a continuat proiectul cu termen de finalizare anul 2015. Chiar si asa, inca din 2012 constructorul a trimis in judecata statul roman si a cerut 88 de milioane de euro despagubiri si costuri suplimentare, argumentand ca statul a schimbat datele proiectului si a tergiversat procedurile de predare a terenurilor.

Toate acestea la un contract care valora initial 117 milioane de euro, dar care a fost modificat de mai multe ori, iar valoarea a fost majorata prin acte aditionale cu peste 30%, ajungandu-se la circa 153 de milioane de euro pentru doar 15 km de autostrada nefinalizati in totalitate.

HotNews.ro a scris pe larg despre acest subiect si a analizat in detaliu de ce povestea "ciotului" din autostrada A3 care intra in Bucuresti poate fi considerata cea mai controversata dintre afecerile rutiere:



Citeste mai multe despre   






















13513 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    18 luni (Joi, 15 octombrie 2015, 15:27)

    mmmircea [utilizator]

    fix ca largirea fabricii de glucoza, sa speram ca se tin de treaba si sunt gata ambele la timp
    • +3 (3 voturi)    
      esti funny (Joi, 15 octombrie 2015, 15:50)

      eu [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      :))
      • +2 (2 voturi)    
        ce, (Joi, 15 octombrie 2015, 17:57)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui eu

        e rau sa speri? :)
    • +15 (15 voturi)    
      DNA sa se autosesizeze ! Pute rau (Joi, 15 octombrie 2015, 15:56)

      Dan tomescu [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

      Un KM de autostrada in conditii dificile ( u poduri, etc) trece de la 4,3 miloane Eur la 5,7.
      Daca inmultim ori 3, ar trebui sa dea 18 milioane !
      De la 18 la 30 probabil ca e spaga.
    • +4 (6 voturi)    
      GRABA STRICA TREABA, IAR NOI NU VREM ASTA ! (Joi, 15 octombrie 2015, 17:17)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Ce naivi sunt unii ! Auzi : "Poate vor termina soseaua la timp". Oameni buni, treziti-va ! Suntem in Romania, asa ca, primele doua modificari vor privi durata contractului. Mai intai se va prelungi perioada de proiectare, de la 4 luni la, cat sa zicem ? 14 luni mi se pare un rastimp rezonabil in care sa stai si sa nu faci nimic. Apoi va veni randul perioadei de executie sa se prelungeasca de la 18 de luni, (ce simpatici au fost cand au stabilit un termen atat de scurt, neserios de scurt !) la...36 , nu...72...mai bine 86 de luni. E mai apropiat de realitate noul termen. Si, in fine, pt a ne arata ca nu sunt capcaune, cele doua firme constructoare o sa mai si scurteze cate un termen. De exemplu, o sa scurteze de la 48 de luni la 1 ( una ) luna perioada de garantie a lucrarilor. Termenul a fost stabilit in urma mai multor simulari care au aratat ca 30 de zile le sunt suficiente celor doua firme sa dispara cu utilajele si sa ascunda banii prin paradisele fiscale ale lumii. Totodata, patronul firmei romanesti va avea, pt orice eventualitate, gata scrise la acea data, 5-6 carti numai bune de tiparit, varsta de 60 de ani si vreo 15 boli grave duse pe picioare.
      • +1 (3 voturi)    
        SINGUR PE AUTOSTRADA II (Joi, 15 octombrie 2015, 20:36)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Deci odata stabilite modificarile privind durata contractului, sa trecem la ce este mai important : modificarile la valoarea ofertei. Prin urmare, valoarea ofertei este de 130 milioane de lei ,adica circa 75% din valoarea estimata de CNADNR de 173 milioane de lei. Dintru inceput ni se releva cuantumul primei modificari de pret , 43 milioane de lei, adica diferenta in minus pe care nevolnicii de castigatori ai licitatiei nu au fost in stare sa o atinga. Asa ca la prima "strigare", care e repede-repede, adica la vreo 2-3 luni de la inceperea propriu zisa a lucrarilor, se pluseaza de catre constructori cu 40-45 milioane lei iar CNADNR plateste cu sec, fara sa fie interesata catusi de putin de cartea adversarului care, bine inteles, ca a jucat la cacialma si a castigat. Dupa prima mana castigata, totul devine si mai simplu, in sensul ca fiecare modificare a duratei contractului este insotita, conform principiului simetriei, de o mo dificare de pret , ( in sus, bine inteles) , in asa fel incat, la sfarsitul contractului, adica peste 8-10 ani, cu o luna inainte de inceperea perioadei de garantie a lucrarii, care este de 3o de zile, firmele constructoare sa fi incasat in totalitate pretul asfaltarii celor 3 km. de sosea, acela de 300 de milioane de lei ( adica 130 milioane, pretul cu care s-a castigat licitatia plus 170 modificarile de pret.) si sa fi parasit in deplina siguranta Romania, cu toti banii si cu toate utilajele. Nu e un scenariu SF precum e acela al lui Oprescu intitulat " Autostrada Suspendata", E REAL, S-A INTAMPLAT SI O SA SE MAI INTAMPLE !
      • 0 (0 voturi)    
        3km (Joi, 15 octombrie 2015, 22:59)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Susufler0

        suntem tara unde totul e posibil, pana cand!
        • 0 (0 voturi)    
          Autostrada (Vineri, 11 decembrie 2015, 14:27)

          trotinetti [anonim] i-a raspuns lui ion

          Toate astea se vor intampla atat timp cat veti sta la calculator si nu veti iesi in strada SA LINSAM TOATA CLASA POLITICA . Deja taranii (provincialii) PNL fac scandal conditiilor de primenire puse de centru. TOTI TREBUIE LINSATI, nu eliminati din viata politica, LINSATI !!!
  • +11 (11 voturi)    
    Eu zic ca cea mai mare afacere (Joi, 15 octombrie 2015, 15:40)

    Je__ [utilizator]

    A fost autostrada suspendata a lui Oprescu.

    O vedeti? Dupa 2 mandate, si SF-uri...nu e.
    Eh...asa-i ca asa se fura in stil mare? Nu mizilicuri din astea de 3 km.
  • -8 (10 voturi)    
    câte cantine sociale se puteau construi (Joi, 15 octombrie 2015, 15:53)

    jbibi [anonim]

    30 de milioane de euro și oamenii n-au ce pune pe masă...
    Nu există azile de bătrâni, nu există ecografe în spitale dar aruncăm cu 30 de milioane de euro pentru 3 km de autostradă!
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Joi, 15 octombrie 2015, 18:32)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui jbibi

      Care sunt oamenii aia care nu au ce pune pe masa? Ca doar si cei fara venituri primesc ajutoare sociale...
      Asta e cauza principala pentru care noi nu avem infrastructura. Se duc prea multi bani la ajutoarele sociale...si alte pomeni care se ofera la cate 4-5 ani (prietenii stiu de ce).

      Azilele de batrani trebuie sa fie facute si intretinute de private, nu de stat! Trebuie sa le iasa din cap unora cu apucaturi nostalgice conceptual de stat omnipresent.
      Cand s-a ocupat statul de orfelinate (a se vedea celebrele orfelinate din anii '80-'90), am vazut ce dezastre umanitare au aparut.
      Problema acelor orfelinate a disparut abia cand a aparut conceptual de "foster family", adica fix includerea privatului.

      Asta oricum e cel mai stupid mod de a argumenta ceva: doar ca ceva necesar e facut prost, inseamna ca el nu mai trebuie facut.
      NU!!! Trebuie facute presiuni ca acel lucru sa fie facut bine, nu sa urlam ca nu mai trebuie facut!
    • 0 (0 voturi)    
      ce ar fi daca... (Vineri, 16 octombrie 2015, 9:26)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui jbibi

      mergem toti la munca si avem grija de parintii nostrii asa cum au avut si ei grija de noi in vremuri mai grele ca acum.
      numai ajutoare sociale aveti in cap.
      statul sa dea ...fara sa gandim de unde....
    • 0 (0 voturi)    
      alta perspectiva (Vineri, 16 octombrie 2015, 19:48)

      zg [utilizator] i-a raspuns lui jbibi

      Nu mai bine ne gandim ca investitiile in infrastructura aduc investitii private, mai mult bani la buget si in consecinta si bani pentru ajutoare sociale. O tara nu poate sa cheltuiasca pe ajutoare sociale fara o economie puternica.
  • +10 (10 voturi)    
    18 luni 3 km si cateva noduri ??? (Joi, 15 octombrie 2015, 15:59)

    Idealistu [utilizator]

    Cum 18 luni de executie, ce fac lucreaza cu sclavi ? Sunt in zona de campie, iar ingineria unor astfel de lucrari este comuna si se realizeaza in toata lumea.
    Cine aproba asfel de timpi ?
    • +7 (7 voturi)    
      Nu le poti avea pe toate (Joi, 15 octombrie 2015, 17:26)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Idealistu

      Daca e foarte scump, macar sa se lucreze foarte incet.
    • +2 (2 voturi)    
      psd (Joi, 15 octombrie 2015, 19:15)

      ecler [anonim] i-a raspuns lui Idealistu

      Se lucreaza profesional.
      Cu scobitori.
      Apoi o comisie v-a studia..
      Alta comisie v-a analiza comisia...
  • +1 (1 vot)    
    nod popasului? (Joi, 15 octombrie 2015, 19:09)

    Puland [anonim]

    autostrada este realizata 99% pina la pipera/nod popasului. cind se da drumul aici? in 18 luni?
  • 0 (0 voturi)    
    bine ca nu conteaza (Joi, 15 octombrie 2015, 22:54)

    hdd [utilizator]

    ce spun comentatorii de pe hotnews, ca ar fi jale.

    In primul rand, retineti ca CNADNR DA ŢEAPĂ!!!
    F pe scurt, constructorii asteapta ani de zile banii si se milogesc pe la guverne si pe la directori sa isi mai ia niste maruntis. Asta, dupa ce s-a terminat lucrarea si oamenii circula bine mersi pe soselele facute de ei.

    Nu zic ca nu sunt si constructori incompetenti, hoti si cretini, zic doar ca indiferent cat de competent si bine intentionat ai fi, CNADNR iti da banii la papacioaca.

    Asadar constructorul (cel pe care il tin baierile) se imprumuta, si acopera lucrarea din credit sau da faliment. Sau se pune bine cu guvernul si cand nu mai e dezirabil e zvarlit la bulau (vezi Romstrade, Nelu Iordache).

    Deci puneti in pret 30% DOBANDA! Care se duce direct la banca, si pe care oricine face drumuri in Romania, si-o asuma. 2-3-4-5 ani de incercari de recuperare a sumei integrale, dupa receptia finala cu surle si trambite.

    30% -- calculati va rog cat vine dobanda la dobanda la dobanda samd pe 5 ani, cu ratele de imprumut actuale si risc maxim (bancile includ comp. de constructii care fac contracte cu statul in grad max de risc)

    Apoi, am rugamintea sa explice un inginer de drumuri si poduri cam care e situatia in cazul de faţă, pt cei (ca si mine) care nu se pricep. Dar banuiesc ca nu e deloc o treaba simpla.

    Cred ca de vina sunt de fapt constructorii, niste brute cu totii, care nu inteleg ca au un PR foarte prost. Ar trebui o liga a constructorilor, care sa arate cum se face "o autostrada la campie", de 3km. As propune cititorilor hotnews o saptamana pe santier, o saptamana in project management, la birouri, o saptamana la dept. de devize/decontare si apoi sa isi ia si ei salariul de sweet corporate angry commenter atunci cand se incaseaza si banii pe autostrada. Deal? ;-)

    Iar cine se gandeste ca in 2015, cu DNA-ul cu sange la bot, la sumele astea de sute de milioane cand ANAF-ul verifica si sandwich-urile muncitorilor, se mai da spaga, il declar reactionar! :-)


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri