Directorul Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, a discutat online cu cititorii HotNews.ro: "Vom lansa licitatiile pentru tunelurile de ursi pe autostrada Lugoj-Deva in luna decembrie"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 20 octombrie 2015, 11:02 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Narcis Neaga, seful CNADNR
Foto: Agerpres
De ce se construiesc atat de greu autostrazile la noi? Ce se intampla cu autostrada Sibiu - Orastie ce a fost demolata partial dupa ce au aparut probleme la nici un an de la deschiderea traficului? Ce se intampla cu autostrazile in executie si cati km inaugurati vom bifa anul acesta? Cand vom vedea o autostrada in Moldova? Despre aceste lucruri si altele a discutat miercuri, de la ora 14:00, seful Companiei de Autostrazi, Narcis Neaga, care a raspuns la intrebarile adresate de cititorii HotNews.ro.

Intalnirea s-a incheiat.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12054 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    Modernizare Centura Bucuresti (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:15)

    mmmircea [utilizator]

    Domnule Director,

    As vrea sa ne spuneti in ce stadiu sunt lucrarile si cand va fi finalizat sectorul dintre E85 si A2.

    Multumesc!
    • -1 (7 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:09)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui mmmircea

      Contractul DN2 (E85) - A2 a fost reziliat in primavara anului 2015. In perioada de dupa reziliere s-a intocmit situatia finala a contractului si documentatia necesara demararii procedurii de relicitare.

      In prezent se desfasoara activitatile premergatoare lansarii procedurii de licitatie si anume: reactualizarea documentatiei tehnice si adaptarea la nevoile actuale pe care le impune traficul de pe centura, respectiv realizarea de treceri denivelate in zone de tranzit gen DN2, A2, Cernica. In cadrul documentatiei initiale nu erau prevazute pasaje subterane la DN2 si A2.
      Pentru o executie mai rapida, ne propunem sa impartim sectorul in 3 loturi: Lot 1 Nod DN2, Lot 2 Nod A2 , Lot 3 DN2-A2, mai putin nodurile precizate mai sus.

      Dupa finalizarea procedurii de atribuire a contractului durata de executie va fi de 18 luni (incusiv proiectare). Estimam inceperea lucrarilor in martie 2016 (daca nu sunt contestatii).
  • +10 (12 voturi)    
    Centura Bucuresti (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:21)

    Hans Metter [utilizator]

    Cand se va circula de la A1 la Chitila pe 4 benzi? Termen realist va rog.
    • -1 (7 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:11)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Hans Metter

      Termenul estimat de finalizare a DNCB intre A1 si DN7 este sfarsitul anului 2016. Se lucreaza la zona cuprinsa intre pasajul peste CF (Bucuresti-Craiova), Dragomiresti si intersectia cu DN7 (Chitila).

      Estimam ca acest sector va fi dat in circulatie in primul semestru din 2016.

      Motivele care au condus la intarzieri:
      - avizele emise de catre detinatorii de utilitati care au schimbat solutiile tehnice initiale. Aceste avize au impus suprafete noi de expropriat care nu au putut fi puse la dispozitia antreprenorului pentru a finaliza lucrarea.
      - au fost necesare modificari ale solutiei proiectate la intersectia DNCB cu proiectul Primariei Bucuresti ”Strapungerea Splai-A1” rezultand exproprieri suplimentare fata de proiectul initial.
  • +7 (7 voturi)    
    Pasaj Domnesti (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:26)

    Hans Metter [utilizator]

    Ce se intampla cu acest pasaj? de ce nu se alege castigatorul licitatiei pentru pasaj ? Avem supervizor dar nu avem constructor ?

    Problema este deosebit de grava in zona. Curand vor fi blocaje totale.
    • 0 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:12)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Hans Metter

      In data de 28.10.2015 se va finaliza evaluarea ofertelor pentru Pasajul Domnesti.
  • +7 (7 voturi)    
    Centura Sud Bucuresti (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:27)

    Hans Metter [utilizator]

    Care este stadiul pentru Centura Sud ?
    • 0 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:14)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Hans Metter

      In data de 20.03.2015 CNADNR a semnat contractul de servicii pentru completarea Studiului de Fezabilitate (SF). In conformitate cu cerintele caietului de sarcini, proiectantul a elaborat si transmis SF-ul revizuit. In prezent este in curs de verificare la CNADNR.

      La revizuire s-a avut in vedere ca toate intersectiile de pe traseul DNCB Sud sa fie denivelate asigurand in acest fel o fluenta ridicata de circulatie si siguranta.
  • +8 (10 voturi)    
    Centura Bucuresti (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:31)

    Nick01 [utilizator]

    Stimate domnule Neaga,

    Am doua intrebari pentru dumeavoastra:
    1. Care este termenul realist de finalizare a centurii ocolitoare a Bucurestiului, pe tronsoane? Legatura Voluntari - A2, sectorul Chitila - A1, pasaj Domnesti si legatura in continuare cu A2? Momentan, pe tronsonul Chitila - A1, cel putin, se merge cu maxim 20kmh la orele cu trafic mediu. La orele de varf, centura este blocata total.
    2. Cum ati aprobat deschiderea pentru circulaita publica a autostrazii Sibiu-Orastie, in campanie elctorala, stiind foarte bine ca aceasta este un pericol real pentru siguranta rutiera? De ce nu v-ati dat pana in acest moment demisia?

    Va multumesc.
    • -3 (7 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:18)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Nick01

      1. S-a raspuns mai sus.

      2. Deschiderea oficiala a traficului din data de 14.11.2014 s-a realizat in conformitate cu prevederile legale (Art 31 din HG 2073/1994) ca urmare a cererii Antreprenorului de receptie a tuturor lucrarilor si a concluziilor partilor implicate (CNADNR/Antreprenor/Inginder FIDIC) intrunite in acest scop, respectiv faptul ca nu sunt indeplinite conditiile pentru receptie la terminarea lucrarilor, dar ca stadiul fizic al lucrarilor executate asigura desfasurarea circulatiei pe ambele cai uni-directional. La data deschiderii traficului suprastructura autostrazii si elementele de siguranta a circulatiei (parapet,semnalizare orizontala si verticala) erau terminate pe ambele cai unidirectionale si indeplineau conditiile obligatorii de siguranta a circulatiei, inclusiv masuratori de planeitate, rugozitate si capacitate portanta. Defectiunile constatate la lucrarile executate dupa deschiderea traficului au fost cauzate de executia necorespunzatoare a acestuia de catre Antreprenor. Acest fapt este demonstrat de expertiza tehnica la comanda CNADNR.

      Avand in vedere ca aceste defectiuni nu puteau fi remediate sub trafic, s-a dispus inchiderea circulatiei pe acest sector pana la remedierea tuturor viciilor ascunse in executie.
  • +19 (19 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:32)

    Buonarroti [utilizator]

    Domnule Neaga, sunteti constient ca sunteti platit din banii nostri, ai contribuabililor si munca dvs trebuie sa fie strict in interesul tarii? Daca da, atunci va recomand urmatoarele: angajati niste avocati buni si niste specialisti pe contracte. Dati mana libera oamenilor sa redacteze contractele astfel incat sa se tina cont de standardele de cost, impuneti amenzi usturatoare pentru erori de proiectare, de realizare si de intarziere a lucrarilor, verificati documentele cu juristii si avocatii. Faceti procesul transparent, publicati online contractele si faceti publice amenzile pe care le dati contructorilor. Numai asa oamenii vor simti ca sunteti de partea lor si nu sunteti pus in aceasta functie pentru a lua spaga prin interpusi. Daca nu puteti face asta, va recomand sa eliberati scaunul si sa lasati oamenii curati sa faca treaba in Romania. Asa sa va ajute Dumnezeu!
  • +15 (15 voturi)    
    Intrebare : (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:40)

    gigiN [utilizator]

    Daca Dvs.ati fi in locul meu,un simplu cetatean ,dar platitor corect de taxe si impozite,iar eu as fi directorul Companiei de Autostrazi,v-ati considera indreptatit sa spuneti-
    DA sau NU- ca imi bat joc de Dvs.???
  • +14 (14 voturi)    
    imbatrinim pe drumuri !!!!!!!!! (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:44)

    linarel [utilizator]

    La un drum Oradea - Bucuresti prin Tg Mures de cca 575 km respectind restrictiile de viteza un sofer sta minim 10-11 ore in masina .Mai repede ajung la Viena . Eu consider asta bataie de joc la adresa soferilor si cred ca nu sint singurul.

    1) Cind vom putea parcurge distanta Oradea -Bucuresti pe autostrada ?? spuneti concret un termen.

    2) Cind veti monta pe drumuri/autostrazi indicatoare clare, mari si vizibile? In zona intersectiei centurii Turda - Cluj cu drumul spre Alba spre ex sint montate indicatoare sa induca in eroare soferii , mici si prea aproape de intersectii.
    • -2 (8 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:29)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui linarel

      1. Dupa 2020, fiind legata de finalizarea lotului Sibiu - Pitesti.

      2. Indicatoarele existente sunt realizate atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si al coeficientului de retro-reflexie conform standardelor in vigoare, amplasarea acestora fiind in acord cu proiectuluid e rglementare a traficului prin indicatoare rutiere si marcaje aprobat de comun acord de catre CNADNR si IGPR - Directia Rutiere.

      Urmare celor semnalate, CNADNR va efectua o verificare in teren in vederea identificarii posibilelor deficiente ale semnalizarii rutiere verticale, urmand a se lua masuri urgente de reamplasare a acesteia.
  • +6 (6 voturi)    
    Criterii de atribuire a contractelor (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:45)

    prompt [utilizator]

    1. Cand se va renunta la criteriul de atribuire a contractelor dovedit dezastruos ,,pretul cel mai scazut" in favoarea criteriului stabilit prin punctaje care sa contina si solutia tehnica a lucrarii, competenta ofertantului, etc.?
    2. Puteti sa ne spuneti (procentual)cati dintre angajatii cu studii superioare care iau decizii tehnico-economice din centrala CNADNR sunt absolventi ai unei facultati de Constructii(drumari, podari, etc.)?
    • -4 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:31)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui prompt

      1. Noua lege a achizitiilor publice ce speram sa intre in vigoare in ianuarie 2016.

      2. In cadrul CNADNR Central 45% din personalul de conducere are titlul de inginer, iar din acestia 28% sunt absolventi ai unei facultati de constructii in specializari cai ferate, drumuri si poduri, constructii civile, hidrotehnica, geodezie.
  • +5 (11 voturi)    
    constructia /renovare Infrastructura rutiera (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:47)

    un domn [utilizator]

    Buna Ziua
    cum priviti propunerea de a utiliza detinutii de drept comun din penitenciare, ca muncitori la Infrastructura rutiera ? ati incercat aceasta abordare cu Ministerul Justitiei ? eu cred ca acestia daca ar beneficia de reduceri ale pedepselor cu 40%-50 % - cu precadere infractori care nu au fost condamnati pentru omor/vilete/talharii/pruncudidre/viol..etc..adica violete la adres aunei personae sa primeasca obiectiv
    1 participarea la constructia gardurilor de protective
    2 plantarea de paduri filter - dupa modeul UE
    3 excavarea/dislocarea solului si a elementelor de relief de pe traseul autostrazii/drumului
    3 vopsirea/insemnarea demarcajelor de sens..etc
    4 orice actvitate care utilizeaza forta bruta..
    se vor reduce costurile drumurilor cu minim "doua cifre" iar termenele de dare in folosinta pot fi anticipate la 12 luni..nu ani de zile ?
    Va rog nu imi spuneti ca este sub demnitatea umana, merita analizata aceasta situatie
  • +14 (14 voturi)    
    2 intrebari (Marţi, 20 octombrie 2015, 11:53)

    owl [utilizator]

    1. autostrada A1 - Pitesti- Bucuresti pare sufocata deja de trafic. Exista sanse sa o vedem cu 3 benzi pe sens in urmatorii ani ?

    2. sunt solutii pentru cresterea vitezei de constructie autostrazi? Sunt adeptul masurilor ceva mai radicale : "externalizam" cu totul catre o alta tara constructia de autostrazi ( management, legislatie, tot). Ungaria , de exemplu.
    • +1 (7 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:36)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui owl

      1. Este luata in calcul aceasta varianta pentru viitor.
    • -2 (8 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:37)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui owl

      2. Viteza constructiei de autostrazi este legata de constructor, iar constructorul este legat de Legea achizitiilor Publice. Atata vreme cat a fost ”pretul cel mai scazut”, avem constructorii pe care ii avem. Speram ca odata cu modificarea acestei legi, viitorii constructori de autostrazi sa demonstreze seriozitatea pe care o demonstreaza si la ei in tara, in ipoteza in care sunt straini.
  • +7 (7 voturi)    
    Întrebări (Marţi, 20 octombrie 2015, 12:14)

    123_utilizator [utilizator]

    Buna ziua,

    1.Este corecta informația care se vehiculează in media privind înlocuirea de către constructor a celor 3 metri de piatra sparta cu materiale de mai proasta calitate? In măsura in care informația este corecta si ea privește întreaga lungime a lotului de autostrada ce măsuri se vor lua?
    2. Fata de bugetul rectificat al CNADNR cât la suta din suma prevăzută pentru investiții estimați ca va fi efectiv cheltuita la 31 Decembrie 2015?
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:38)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui 123_utilizator

      1. Este partial corecta. Constructorul a pus piatra sparta, dar nu cea prevazuta la dimensiunile din proiect
      2. Realizari estimate la 31 decembrie 2015: Investitii buget de stat 100%
      Imprumuturi 100%
      Reca 100%
      Intretinere 100%
      Ex-ISPA 92%
      FEN: 56%
  • +5 (5 voturi)    
    Drumuri Expres (Marţi, 20 octombrie 2015, 12:52)

    dr4qul4 [utilizator]

    Buna ziua,

    - Standardul nou pt Drum Expres (aflat in actualziare) va pastra cerintele majore: 2 benzi pe sens, intersectii denivelate, parapete median, doar prin afara localitatilor? sau luati in calcul permiterea intersectiilor la nivel cu unele categorii de drumuri? Prin giratoriu, sau prin viraj la dreapta si banda de intoarcere pe mijloc (cum exista in Turcia)?

    - Drumurile expres vor fi constructii 100% noi, sau veti putea folosi anumite portiuni din DN-urile actuale?
    • +2 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:40)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui dr4qul4

      1. Drumul Expres se va dezvolta, precum autostrazile, doar in afara localitatilor si, chiar daca vor exista exceptii, toate intersectiile vor fi denivelate.

      2. Drumurile Expres vor fi construite 100% noi.
  • +10 (10 voturi)    
    DN2/ Moldova (Marţi, 20 octombrie 2015, 12:57)

    ovideatza [utilizator]

    1. Cand se va trece la implementare de sistem "2+1 alternativ" pe DN2, avand in vedere ca exista documente emise de catre CNANDR si in cadrul POIM prin care se enunta ca se studiaza aceasta posibilitate.

    2. Avand in vedere ca in ultimele luari de pozitie ale CNANDR si Ministrului Transporturilor, lista proiectelor care vor fi finantate in perioada 2014-2020 nu a fost clar delimitata, iar DX7 apare sporadic intre acestea, va rog sa enumerati strict acele proiecte care vor fi finantate. Ma refer la constructia de Autostrazi (sectoare) si Drumuri Expres noi.

    Va multumesc.
    • 0 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:43)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui ovideatza

      1. In MPGT 2016-2020 este prevazut sa fie realizat SF-ul si Executie a Drumului Expres Ploiesti-Bzuau-Focsani-Bacau-Siret, drum cu doua benzi de circulatie pe sens, investitie care va contribui la cresterea capacitatii de circulatie pe sectorul mentionat, fiind redus si riscul producerii evenimentelor rutiere datorate utilziarii benzii de urgenta pe DN2 pentru a permite efectuarea manevrelor de depasire. Implementarea sistemului de 2+1 alternativ implica reabilitarea completa a intregului sistem rutier si a semnalizarii acestuia, precum si o analiza a volumelor de trafic pentru a nu se creea ambuteiaje pe sensul cu o singura banda. Aceasta solutie se afla in atentia CNADNR fiind analizate posibilitatile de realizare a acestui demers in cadrul POIM.

      2. Lista proiectelor ce vor fi finantate in perioada 2014-2020 poate fi consultata pe site-ul www.Mt.ro,
  • +3 (3 voturi)    
    Infrastructura rutiera in Romania (Marţi, 20 octombrie 2015, 13:23)

    horatiu.cosma [utilizator]

    In ce masura CNADNR va urma prioritatile din Masterplan in functie de scenariul optimist si cel pesimist? Ca si indicatii ca CNADNR nu se aliniaza la acest document, sunt SF-ul licitat pentru Sighisoara-Fagaras(chiar daca a fost anulat ulterior), implementarea Comarnic-Brasov, desi apare doar pe scenariul optimist din Masterplan, lipsa oricaror informatii concrete pe DX 7(coloana vertebrala a Moldovei), care apare pe ambele scenarii, atat cel optimist, cat si cel pesimist.

    Conform ultimelor date din teren oferite de membrii comunitatii peundemerg.ro, lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva pe care lucreaza o firma spaniola ar avea sanse sa fie finalizat in anul 2016. El va putea fi folosit doar intre nodurile rutiere de la Ilia si Grind, iar restul de 10 km vor fi neutilizabili pana la finalizarea tunelelor de pe lotul 2. Aveti in vedere construirea unei descarcari provizorii la capatul acestui lot in zona Holdea, pentru a permite utilizarea acesti kilometri de autostrada in urmatorii 2-3 ani pana se vor finaliza tunelele?
    • -1 (5 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:47)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui horatiu.cosma

      CNADNR analizeaza posibilitatea descarcarii provizorie a traficului de pe autostrada in zona Holdea.
  • +16 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 20 octombrie 2015, 13:28)

    [anonim]

  • +5 (7 voturi)    
    Problema Floresti, Cluj (Marţi, 20 octombrie 2015, 13:32)

    Florestean [utilizator]

    Domnule Neaga,

    Sunt unul dintre cei aproximativ 40.000 de locuitori ai loc. Florești, Cluj. În luna august ne-am îngropat o vecină care a fost lovită pe trecerea de pietoni la intersecția drumului european (E60) cu strada Someșului. Infrastructura este unul dintre factorii importanți care fac posibile asemenea accidente. Iar de această infrastructură (E60) dumneavoastră sunteți responsabil. Vă întreb la câte victime trebuie să ajungem pentru a vă SESIZA și pentru a A FACE ceva CONCRET pentru unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară?

    De ce nu se poate face un sens giratoriu în dreptul intersecției E60 cu strada Cetății? Ar reglementa toată acea zonă și ar diminua din pericolele la care suntem expusi zilnic din cauza incompetenței celor din compania pe care o conduceți (prost, în opinia mea).

    V-aș mulțumi pentru răspuns dar nu pot gândindu-mă la cazul (fostei) vecine.
    • -2 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:48)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florestean

      In prezent este realizat de catre autoritatile locale un proiect de sistematizare a circulatiei care prevede semaforizarea inteligenta in vederea diminuarii riscurilor de producere a evenimentelor rutiere.
  • +10 (10 voturi)    
    Lugoj-Deva si Ploiesti-Bacau (Marţi, 20 octombrie 2015, 13:38)

    Europiu [utilizator]

    1. Vă rog să ne oferiți termene clare și o serie de pași pentru rezolvarea problemelor contractuale de pe autostrada Lugoj-Deva,
    în speță:

    1a) când se va întâmpla relicitarea tunelelor de pe lotul 2 și sub ce formă contractuală va fi plătit proiectul tehnic către antreprenorul care l-a realizat?
    1b) când se va aproba proiectul tehnic pentru secțiunile C și D ale lotului 4?

    2. Referitor la drumul expres Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău, când veți lansa studiile de fezabilitate pentru acesta? Vă rog să precizați în mod precis ce activități se desfășoară în prezent pentru pregătirea acestui proiect, având în vedere că există surse care informează că în interioriul companiei există o lipsă de încredere în realizarea sa.
    • -3 (3 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:50)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Europiu

      1. a) CNADNR intentioneaza sa demareze procedura de achizitie publcia aferente tunelurilor de pe Lugoj-Deva in luna decembrie 2015, sub rezerva emiterii Acordului de Mediu Revizuit. CNADNR a depus la ANPM notificarea modificarilor aduse Acordului de Mediu in vederea revizuirii acestuia.

      b) Proiectul Tehnic a fost aprobat in data de 19.02.2015.

      2. Licitatia pentru SF-ul Drumului Expres va fi lansata pana in ianuarie 2016.
  • +9 (9 voturi)    
    Autostrazi. (Marţi, 20 octombrie 2015, 13:45)

    Concluzionist [utilizator]

    Am lucrat pentru unul dintre furnizorii marilor proiecte.

    1.Imi puteti spune de ce prioritizati deschiderea unui tronson (in orice conditii) si nu siguranta populatiei? Inainte de sarbatorile de iarna CNADNR pune o presiune extrem de mare pe constructor si accepta ca barierele stradale sa fie puse de forma (am fost acolo!), ca apoi sa intarzie in a acorda autorizatie de a interveni asupra lucrarilor nefinalizate.

    2. De ce acceptati solutii nerealiste doar pentru ca au in acte un pret mai mic, cand stim cu totii ca pretul din contract se modifica de 1000 de ori pana la receptie? De ce nu poate vedea cineva o problema in ansamblul ei?

    3. Tot din experienta stiu cum inginerii CNADNR care merg in inspectie, inchid ochii in fata neregulilor. Cer in schimb un telefon sau o tableta, "sa aiba copiii acasa". Cum va asigurati ca se respecta normele de calitate in aceste conditii?

    O zi buna.
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:56)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Concluzionist

      3. Va rugam sa veniti cu cazuri concrete.
  • +10 (10 voturi)    
    Autostrada Targu Mures - Campia Turzii (Marţi, 20 octombrie 2015, 13:58)

    egoego [utilizator]

    Buna ziua

    1. Care este motivul intarzierii demararii autostrazii de mai sus? Când credeți că s-ar demara lucrările?

    2. Finantarea pe aceasta portiune de unde este asigurată?
    • -2 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:58)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui egoego

      1+2) Autostrada a fost mutata in intregimepe finantare din POIM. Unul dintre sectoare a fost contestat, s-a finalizat contestatia si avem un castigator.
  • +1 (5 voturi)    
    Reparatii drum judetean Cluj, com Ciurila (Marţi, 20 octombrie 2015, 14:10)

    DanMarg [anonim]

    La constructia autostrazii transilvania, satenilor din comuna ciurila, judetul cluj, s-a promis ca la finalizarea lucrarii la autostrada, ca drumul judetean DJ 107 L Turda – Petreştii de Jos – Lita (asfaltat) si drumurile locale (pietruite) din sate vor fi reparate in distrugerii acestora de catre camnioanele de mare tonaj care le vor strabate. Adrese catre autoritati sunt facute, doar in preajma campaniilor electorale (pe surse si cu martori ) se mai intervine doar cu autogreder care mai mult strica decat face bine.

    Luand in considerare ca aceste drumuri sunt pline de gropi, pe alocuri toate cele 4 roti ale unui autoturism sunt in ele, se distruge efectiv masina intrebarea este:

    Ce ati face d-voastra concrect in acest caz, astfel incat drumurile sa fie readuse la forma initiala, anterior constructiei autostrazii transilvania, in maxim 1 an de zile?.

    Va rog frumos sa faceti o ancheta in aceasta zona si sa ii puneti la munca pe cei care a trebui sa isi faca treaba pentru care sunt in functii si platiti.

    Multumesc,
    • -2 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:00)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui DanMarg

      In cadrul procedurii de finalizare a autostrazii Transilvania sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau, inclusiv pod peste canal hidroelectrica si Somesul Mic este inclusa restabilirea drumurilor locale afectate de constructia autostrazii si readucerea acestora la starea initiala. Drumul Judetean 107L este inclus in lista din Caietul de Sarcini al Contractului. Procedura va fi relansata imediat dupa pronuntarea Curtii de Apel, in cazul incare aceasta va mentine anularea initiala a procedurii. Sunt sanse ca in anul 2017 toate drumurile sa fie aduse la starea initiala.
  • +7 (7 voturi)    
    DN2 (Marţi, 20 octombrie 2015, 14:20)

    placintacubranza [utilizator]

    Cand va fi rezolvata situatia acestui drum (DN2) pe care sunt foarte multe accidente din cauza ca se circula pe acostament? De ce nu se alege varianta suedeza, sa se faca alternativ, din 3 in 3 km cate 2 benzi pe un sens si una invers, despartite cu stalpi si sarma?
  • +8 (8 voturi)    
    Nu inteleg (Marţi, 20 octombrie 2015, 14:21)

    SRA [utilizator]

    Buna Ziua,

    Domnule nu inteleg dece preturile din ROMANIA la realizarea de auto routes este cu mult mai mare ca cel din ELVETIA !!!

    Intrebarea mea este urmatoarea ;

    - salariile si materialul din ROMANIA este de cca 5 ori mai mic decat cele din ELVETIA atunci dece costul este cu mult mai mare ce cel din ELVETIA !

    Sa fie improductivitatea, lipsa de management sau entreprizele adjudecate profita de caiete de sarcinii lipsite de realitate ?

    Va ofer o idee contactati-ma va gasesc solutia cu entreprize elvetiene si caiete de sarcini precise max de depasire 10 % !!!
    • -1 (3 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:01)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui SRA

      Preturile din Romania sunt la media europeana, si chiar sub.
    • -1 (3 voturi)    
      Raspuns2 (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:01)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui SRA

      Aceste preturi sunt preturi rezultate din licitatii publice, si nu impuse de catre CNADNR.
  • +6 (6 voturi)    
    A3 (Marţi, 20 octombrie 2015, 14:34)

    sebas90 [utilizator]

    Buna ziua!

    Care este situatia la A3 Bors-Suplacul de Barcau?
    Lucrarile acolo sunt abandonate din 2008-2009.

    Va multumesc!
    • +1 (3 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:02)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui sebas90

      Contractul a fost semnat in 14/5/2015. Data de incepere a fost 3/7/2015. Termenul de contractual de finalizare este luna iulie 2017. Pana in prezent nu a fost aprobata Declaratia de Proiectare si Proiectul Tehnic deoarece acestea nu respecta o serie de cerinte ale Beneficiarului cuprinse in Caietul de Sarcini.
  • +8 (10 voturi)    
    SF-urile vietii (Marţi, 20 octombrie 2015, 14:35)

    cenzuratul [utilizator]

    1. De ce ati scos la licitatie studiu de fezabilitate pentru Fagaras - Sighisoara in conditiile in care ruta nici nu apare in Master Plan? Daca am inteles bine si valabilitatea unui SF e de 2 ani, de ce ati scos la licitatie SF pentru Tg Mures - Ditrau?

    2. Puteti oferi publicului o statistica cu toti banii aruncati pe fereastra pe SF expirate? (nu doar in mandatul dvs, ci per total)

    3. V-ati intrebat vreodata cum a reusit Germania in 5 ani, intre 1935 - 1939, sa construiasca 3300 km de autostrada? Spre comparatie, Romania, la cca 1 secol distanta, cu ajutor financiar UE, in anul 2015, cu putin ghinion, va finaliza un numar negativ de km de autostrada.
  • +2 (8 voturi)    
    A1 (Marţi, 20 octombrie 2015, 14:38)

    sorin3 [utilizator]

    Se tot spune ca interese politice au facut ca A1 sa nu treaca pe la Timisoara ci prin Giarmata.
    Cind se va face o legatura decenta intre A1 si Timisoara?
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:06)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui sorin3

      In data de 24/4/2015 CNADNR a semnat contractul de servicii ”Elaborare SF pentru drum de legatura A1 Arad - Timisoara - DN69”. Oridnul de incepere a fost dat in 18/5/2015, cu termen de finalizare sase luni, respectiv 18.11.2015. Proiectl are ca scop principal conexiunea A1 cu orasul Timisoara, prin construirea unui drum de legatura A1 - DN69 cu o lungime de 10,25 km de drum nou, avand doua benzi de circulatie pe fiecare sens. In data de 19/102015 proiectantul a transmis SF la CNADNR, acesta fiind in analiza.
  • +6 (6 voturi)    
    intrebari CNADR (Marţi, 20 octombrie 2015, 16:07)

    andix [utilizator]

    S-a afirmat in dese randuri ca nu s-a facut un studiu geo corect dpdv tehnic la acel lot de autostrada inchis circulatiei (Sibiu-Deva).
    1) Dumneavoastra ca si reprezentant legal al statului ati inceput demersurile in justitie - atat pe cale civila - nerespectarea unui contract si deci eventuale daune ce revin pe aceasta cale, cat si penala - furt sau fals in cdeclaratii sub semnatura privata, atata timp cat aceste studii au fost platite de catre noi prin dumneavoastra?

    2) ce se intmapla daca autostrada nu va fi finalizata pana la sfarsitul perioadei necesare absortiei de bani comunitari - se vor plati aceste derapaje de catre noi cetatenii (si deci implicit platim indolenta si incapabilitatea angajatiilor dumneavoastra sau mai rau eventualele nerespactari ale legiilor in vigoare) sau CNADR se va indrepta spre justitie (proces civil) pentru recuperarea intregului eventualului prejudiciu - totusi vorbim de cateva sute de milioane de euro).

    //editat de catre moderatori
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:10)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui andix

      1. In rimul rand, DLAF a efectuat controale in privinta procedurilor de achizitie publica, atat pentru constructie, cat si pentru consultanta, iar pentru orice suspiciune de frauda ei sunt obligati de lege sa sesizeze organele abilitate. In al doilea rand, pentru orice fapta pe care o constatam ca fiind incriminata de legea penala, vom sesiza organele abilitate la fel ca si in alte cazuri.

      2. Pentru vicii de calitate si nerespectarea prevederilor contractuale vom executa retinerile monetare si garantia de buna executie pentru Orastie - Sibiu, ce in total inseamna peste 20 mil. Euro. Totodata, vom folosi toate caile legale de atac pentru recuperarea oricarui prejudiciu. Trebuie sa intelegem ca prejudiciul are o definitie legala in dreptul roman, iar corectiile facute din anul 2007 si pana in prezent pe fondurile nerambursabile nu se incadreaza la prejudiciu. In acest sens, nici in trecut nimeni nu a fost judecat/pedepsit pentru corectii ale AM POST, ori ale Comisiei Europene deoarece nu este un prejudiciu in sensul legii romane.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 20 octombrie 2015, 18:01)

    a.nonim [utilizator]

    Este clar ca nu ne putem permite constructia prea multor autostrazi simultan. Si atunci de ce se prefera solutii cu segmente de autostrada realizate complet (inclusiv semnalizare), dar care stau perioade lungi de timp cu trafic zero (sau mult sub potential), in locul constructiei pe lungime integrala, dar pe un singur sens, solutii care ar fi mult mai ieftine si mai utile pe termen scurt si mediu? Chiar daca pe termen lung costurile ar fi mai mari, pe ansamblu randamentul investitiei ar fi mult imbunatatit.
    Spre exemplu segementul Comarnic-Brasov pe un singur sens, ar putea fi realizat relativ repede si ar rezolva fara probleme problema traficului pentru urmatorii ani. Extinderea s-ar putea face ulterior cand va exista finantare, intre timp putandu-se realiza celelalte proiecte, mai urgente.
  • +4 (4 voturi)    
    A1-tronson Lugoj-Deva ???! (Marţi, 20 octombrie 2015, 18:03)

    Plagarus [utilizator]

    1.De ce s-a lucrat fara autorizatie de constructie ?
    2.Confirmati ca lucrările sunt gata în proporţie de 50%, dar niciunul din cele 14 poduri nu a fost construit ?
  • +2 (2 voturi)    
    DN6 Olt. (Marţi, 20 octombrie 2015, 18:09)

    vali47 [utilizator]

    De ce DN6 în jud.OLT este greu ciculabil,cu lucrări de modernizare abandonate și degradate?Parcă ești în altă lume.În jud.vecine,Teleorman și Dolj,lucrările sau finalizat,dar jud.Olt este scos de pe harta României.
    • -2 (4 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:14)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui vali47

      CNADNR in calitate de autoritate contractanta a incheiat contractul Executia lucrarilor de reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2 cu asocierea SC Romstrade SRL - SC Ezentis Infraestructuras-Euroconstruct Trading 98 in data de 31/1/2011, iar Ordinul de incepere a fost emis in data de 4/5/2011. In data de 28/11.2012 CNADNR a transmis notificarea de reziliere a contractului, urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre antreprenor. In perioada martie-aprilie 2013 s-a desfasurat procedura de achizitie publica pentru revizuirea documentatiei de relansare a unei noi proceduri. In perioada ocotmbrie 2013 - mai 2015, s-a desfasurat procedura de relicitare, contestata de mai multe ori, care a fost anulata, avand in vedere ca toate ofertele prezentate au fost neconforme. In luna octombrie 2015 se relanseaza o noua procedura de achizitie publica estimandu-se ca semnarea unui nou contract se va realiza n anul 2016. Pana la desemnarea unui nou Antreprenor, lucrarile de intretinere curente sunt in grija DRDP Craiova.
  • +3 (5 voturi)    
    DN 71 Targoviste - Tartasesti (Marţi, 20 octombrie 2015, 18:52)

    H.V Serban [anonim]

    Recent am vazut ca se vor demara intr-un viitor ("apropiat") lucrarile de largire la 4 benzi pentru drumul Targoviste - Bucuresti pe tronsonul Targoviste - Tartasesti. Este un lucru bun pentru ca este nevoie de un drum mai bun insa:

    De ce acest drum care va fi largit atunci cand va intalni o localitate nu o va ocoli cum este si normal in alte tari? Nu e normal sa nu mai treci prin 20 de sate cu limitari de viteza care iti mananca o groaza de timp iar in schimb sa o ti linistit tot drumul pana in capitala?

    Multumesc frumos
  • +3 (3 voturi)    
    Drumul national 14 A (Marţi, 20 octombrie 2015, 21:07)

    StefanSobea [anonim]

    Buna ziua domnule director, doar o intrebare

    De ce nu se asfalteaza integral drumul national 14A, tinand cont ca aproape in intregime este distrus si carpelile care se realizeaza sunt foarte scumpe si ineficiente. Acest drum nu mai are planitate ca sa poata fi reparat.
    De asemenea tin sa va aduc la cunostinta ca CNADNR a luat amenda de la politia Mures pentru acest drum.

    Cu respect va salut
  • +5 (5 voturi)    
    Autostrada Tg-Mures - Campia Turzii (Marţi, 20 octombrie 2015, 21:28)

    MihaiUngureanu [anonim]

    1. Cand se vor finaliza expropierile pe tronsonul Tg Mures - Campia Turzii si de ce se fac acestea la mai mult de 6 luni dupa semnarea contractelor cu constructorii?

    2. Ce se mai intampla cu centura Tg-Muresului? Un camion care vine din Sighisoara si merge spre Reghin e deviat prin Acatari-Ungheni si apoi prin tot Tg-Muresul si lungeste drumul cu cel putin o ora din lipsa unei centuri de cativa km, centura cu santier inaugurat cu mare fast anul trecut in toamna, dar cu lucrari neexecutate de atunci.
  • +2 (6 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 20 octombrie 2015, 22:12)

    nick24 [utilizator]

    Bună ziua,
    Având în vedere lungul timp în care se termină o autostradă, de ce nu se fac URGENT 2 DN foarte utile unul este DN7D și altul este Comarnic-Predeluș-Săcele?

    Cu mulțumiri!
  • +3 (5 voturi)    
    Implicarea politicului in constructia de drumuri (Marţi, 20 octombrie 2015, 22:24)

    bigbrother [utilizator]

    Buna ziua,

    Stimate domn, intrebarile mele au legatura cu implicarea politicului in constructia infrastructurii rutiere din aceasta tara. Spun asta pentru ca deciziile politice parca sunt gandite in a bloca orice dezvoltare rutiera si din cauza carora cred ca s-au pierdut miliarde de euro. Va rog sa-mi spuneti daca:

    1. Contractele pe care le atribuie CNADNR sunt date pe criterii politice?
    2. Cat de mult sunt implicati politicienii in derularea contractelor la nivelul intregii tari?
    3. Considerati ca v-ati descurca mai bine (ca realizari, desigur) daca ati fi un organism independent si nu parte din Ministerul Transporturilor?

    Multumesc
  • +1 (3 voturi)    
    Autostrada A3 (Miercuri, 21 octombrie 2015, 1:21)

    tomabod [utilizator]

    1. Cand va fi gata portiunea Bors-Suplacu de Barcau ?
    2. Cand va fi gata drumul care va face legatura între Autostrada Transilvania și centura de ocolire a Clujului Vâlcele-Apahida ?
  • +1 (3 voturi)    
    Calafat incotro (Miercuri, 21 octombrie 2015, 4:48)

    Autostradul [utilizator]

    De ce este condamnata Oltenia (una din cele mai sarace regiuni) la subdezvoltare prin neutilizarea la maxim coridorului de transport Turcia/Grecia-Occident via Calafat? Ce nota va acordati la o evaluare a activitatii in fruntea CNADNR? multumesc
  • +5 (5 voturi)    
    Info autostrada Focsani-Albita! (Miercuri, 21 octombrie 2015, 9:12)

    moldovean_666 [anonim]

    Buna ziua!
    Observ ca, desi cea mai rapida, utila si economica ruta de legatura intre cele 2 capitale (Bucuresti si Chisinau) este pe relatia Focsani-Barlad-Husi-Albita, autostrada pe aceasta sectiune care facea parte din coridorul pan-european C IX si mai nou initiativa Traceca a fost trecuta pe o linie moarta. Cand preconizati ca vor incepe lucrarile de executie la tronsonul Focsani-Albita care conform MPGT este pe TEN-T Comprehensive Core?
    De ce a in MPGT cea mai importanta vama din estul Romaniei/Moldova nu este Albita si este mentionat eronat si inclusa in modelare Stanca-Costesti?
  • +4 (4 voturi)    
    Centura Barladului! (Miercuri, 21 octombrie 2015, 9:18)

    moldovean_666 [anonim]

    Buna ziua!
    Desi centura Barladului are PTH si DDE valabile inca din 2013, licitatia pentru lucrarile de executie nu au demarate inca.
    Au trecut mai bine de 2 ani de zile in care nu s-a facut niciun demers pentru demararea licitatie de executie. In acest timp, Barladul, alaturi de Bacau are cel mai mult de suferit datorita nedemararii procedurilor pentru organizarea lucrarilor de executie.
    Prin urmare, intrebarea mea este urmatoarea: va rugam sa precizati LUNA si ANUL cand se va organiza licitatia pentru lucrari de executie pentru varianta ocolitoare de 11,3 km.
    Fac precizarea de a fi mai clar fata de ce s-a declarat la Barlad saptamana trecuta, respectiv "spre sfarsitul anului 2015..."
  • +6 (6 voturi)    
    Moldova ARE NEVOIE de ATOSTRADA (Miercuri, 21 octombrie 2015, 9:31)

    AndreiScutăriţă [anonim]

    Pentru a reusi sa atragem investitori importanti in zona Moldovei avem nevoie de AUTOSTRADA!

    Iar in alta ordine de idei as dori sa stiu DE CE nu sunt comisii EXIGENTE la receptia lucrarilor, cu oameni care sa supervizeze lucrarile etapa cu etapa si sa traga de ,,urechi,, prestatorul lucrarii cand nu indeplineste caietul de sarcini??

    Constructiile in general atat de infrastructura cat si cele rezidentiale SUFERA la acest capitol. Se inchid ochii .... si e vorba de SIGURANTA cetatenilor pana la urma!!


    Propun o RIGUROZITATE o EXIGENTA in limita legilor atat pe parcursul lucrarilor cat si la receptia lor!

    Multumsc
  • +4 (4 voturi)    
    Tuneluri pe A1 Lugoj-Deva (Miercuri, 21 octombrie 2015, 9:54)

    Sorin Aradean [utilizator]

    D-le dir. gen. Neaga, va voi pune doar o singura intrebare, e mai degraba o rugaminte: sa ne puneti la curent cu stadiul in care se afla chestiunea tunelurilor de pe A1 Lugoj-Deva Lot 2, licitatia ptr constructia lor se lasa asteptata, incredibil de mult... Ultimul up-date de care stiu si pe care l-ati dat publicului este cel din iunie 2015, ca raspuns d-lui Catalin Drula de pe forumul peundemerg.ro.
    La vremea aceea (26.05.2015), Proiectul Tehnic ptr Sect. E1 fusese dat Inginerului spre analiza, iar Antreprenorul urma sa transmita si PT ptr Sect. E2 (cea cu tunelurile). Dupa aprobarea in CTE, trebuia modificat Contractul, urmat de pornirea licitatiei, cu implicarea expertilor BEI ptr Caietul de Sarcini. Care e stadiul actual al subiectului ? Va multumesc.
  • 0 (2 voturi)    
    trafic Bucuresti (Miercuri, 21 octombrie 2015, 10:02)

    Hans Metter [utilizator]

    Considerati ca finalizarea Centurii capitalei va decongestiona cat de putin traficul in Bucuresti ? Daca DA, de ce se misca lucrurile atat de greu?
  • +3 (3 voturi)    
    Separatoare de sens DN1 (Miercuri, 21 octombrie 2015, 10:09)

    CristinaVochin Neculai [anonim]

    Din octombrie 2014 pana in octombrie 2015 ati organizat de trei ori procedura de achizitie publica pentru “parapete rigide prefabricate tip New Jersey”, adică pentru separatoare de sens din beton, care ar urma să fie montate pe drumurile naţionale. Cum este posibil ca dupa atata vreme aceasta problema sa nu fie rezolvata? In ce stadiu sunteti cu cea de-a treia incercare de atribuire a contractului?

    Enumerati dvs. cateva masuri luate de CNADNR pentru siguranta circulatiei pe DN1.
    • -2 (2 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:16)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui CristinaVochin Neculai

      Trebuia sa deschidem a treia procedura de licitatie pe 14 octombrie pentru separatoarele de sens pe DN1, dar din pacate documentatia a fost contestata la CNSC de un potential ofertant. Asteptam decizia CNSC.
  • +2 (6 voturi)    
    DN 66 Bumbesti Jiu-Petrosani (Miercuri, 21 octombrie 2015, 10:27)

    CameliaK [utilizator]

    Stimate domnule Neaga,

    Va rog sa ne spuneti cand se vor finaliza lucrarile de pe drumul DN66 Bumbesti Jiu-Petrosani? Lucrarile au inceput de mai bine de 2 ani si din cate stim ar fi trebuit finalizate in acest an.

    Va multumim!
    • 0 (2 voturi)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:18)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui CameliaK

      Lucrarile au inceput in anii 2007-2008. In septembrie 2013 progresul era de sub 5%. Speram ca pana la finele lui 2015 sa se circule pe asfalt de la Bumbesti Jiu pana la Petrosani, urmand ca lucrarile ce mai sunt de finalzat sa se incheie in 2016.
  • +5 (5 voturi)    
    Moldova fara autostrazi si peste 10 ani ? (Miercuri, 21 octombrie 2015, 10:41)

    Sufleu [utilizator]

    Stimate domn,

    1) De ce nu s-a construit niciun centimetru de autostrada in Moldova timp de 25 de ani si nici macar acum nu exista o singura lucrare de autostrada in Moldova ?! E cumva retoric, dar e o intrebare care trebuie pusa autoritatilor, pentru ca acestea sunt cele responsabile.

    2) Stim ca exista un contract de lucrari la centura Bacaului care include o portiune de autostrada de 16 km (parte a viitoarei autostrazi A7), lucrari care au tot fost amanate mai bine de un an de la semnare si nici macar acum nu au inceput, desi exista un constructor desemnat. Ce se intampla cu aceasta lucrare?!
    • -1 (1 vot)    
      Raspuns (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:21)

      Narcis Neaga [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sufleu

      2. Dupa semnarea contractului constructorul a suferit reorganizari interne. A fost foarte greu sa ne convingem ca avem un partener serios de dialog, neraspunzand nimeni la vreun telefon. Constructorul a cerut un avans conform contractului de 15%, el neoferind nici o justificare pentru acest avans. Pana de curand constructorul nu avea nici macar organizarea de santier sau un sediu unde sa putem discuta cu el. Am mutat finantarea de pe POS-T pe POIM ca sa nu relicitam contractul. Am trimis invitatii catre actualul management al companiei sa vina la Bucuresti pentru discutii astfel incat incepand de anul viitor sa inceapa lucrarile.
  • +5 (5 voturi)    
    Autostrada Iasi-Tg. Mures dupa 2020? (Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:40)

    moldovean_666 [anonim]

    Avand urmatoarele date, faptul ca se fazeaza se consuma si din POIM 2014-2020 pentru :
    1. PiSi consuma 1,6 mild euro conform MPGT
    2. fazarile pe 2014-2020 din loturile 1,2,3,4 Sebes-Turda consuma minim 0,5 mild euro
    3. centura Bucurestiului la profil de autostrada consuma 1,335 mild euro conform MPGT
    4. lotul 2,3 si 4 se intind dupa 2015 si intra la fazare si consuma din POIM minim 0,8 mild
    5. ramura sudica a TEN-T Core ce se suprapune peste Lugoj-Craiova-Calafat consuma 1,996 mild euro (conform MPGT)
    si ca tot POIM 2014-2020 are alocate maxim 9,5 mild euro puteti garanta ca Iasi-Tg. Mures se va face in perioada exercitiului 2014-2020?
    In eventualitatea in care nu se accepta de catre C.E. procedura de deficit excesiv si implicit sa nu se mearga pe varianta optimista din MPGT Iasi-Tg. Mures mai este o certitudine din POIM 2014-2020?
    Va multumesc!
  • +8 (8 voturi)    
    Iasi-Tg. Mures din supracciza! (Miercuri, 21 octombrie 2015, 11:48)

    moldovean_666 [anonim]

    Supraacciza a adus in plus, conform declaratiilor oficiale ale lui Victor Ponta intr-o sedinta de Guvern peste 2,6 mild lei ~ 500 mil. euro.
    Conform declaratiilor anterioare ale lui VP si dublate inclusiv de cele ale fostului ministru de resort Dan Sova s-a afirmat la unison ca "Iasi-Tg. Mures se face din supraacciza".

    Avand in vedere cele spuse mai sus, va rog sa-mi spuneti cati metri, centimetri sau kilometri s-au executat in Moldova, respectiv pentru Iasi-Tg. Mures?

    Va multumesc!
  • +9 (9 voturi)    
    Autostrada in Moldova si supraaciza (Miercuri, 21 octombrie 2015, 12:26)

    GrigorasIoan-Raducu [anonim]

    Buna ziua, domnule Neaga!

    Ce suma de bani din cei colectati din supraacciza introdusa in aprilie 2014 s-a folosit in vederea constructiei de autostrazi in Moldova (in oricare dintre judetele: Suceava, Botosani, Neamt, Iasi, Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati), regiunea tarii cu cel mai mare numar de locuitori?
    Ce suma de bani s-au colectat din supraaciza de la introducerea ei in pretul benzinei si cat se intentioneaza a se folosi pentru constructia de autostrazi?
    De ce, in conditiile in care platim rovigneta, mai exista drumuri nationale in stare foarte proasta sau chiar neasfaltate?
    Data fiind starea generala jalnica si progresele slabe ale infrastructurii rutiere din Romania (autostrazi si DN), admiteti faptul ca CNADNR este o companie profund incompetenta si necesita reformare radicala in toate structurile sale?
  • +5 (5 voturi)    
    drum expres Ploiesti - Buzau - Braila - Galati (Miercuri, 21 octombrie 2015, 13:02)

    Ed___ [utilizator]

    PREFATA:

    Consider ca modalitatea de calcul a marfurilor care circula pe drumurile actuale NU TREBUIE sa fie principalul criteriu de prioritizare a constructiei de drumuri expres sau autostrazi in Romania !

    Va dau un exemplu concludent:

    - cum bine zice multa lume, Moldova are mari probleme sociale (de aici o intreaga de serie pana la si cele medicale !) datorita lipsei complete a unei infrastructuri care sa aduca investitori

    - in 1990, dupa Revolutie, zona Braila-Galati era cea dea doua mare aglomeratie urbana din Romania

    DIN LIPSA completa a infrastructurii si lipsa oricarui proiect in aceasta zona si deci lipsa venirii investitorilor - din municipiul Galati au plecat 25% din populatie !!!! ENORM !
    Se estimeaza ca sunt 15- 20% din apartamente goale si inchise de proprietari plecati in UE15, SUA, etc

    SINGURA INTREBARE:

    Cum este posibil ca la 25 de ani dupa Revolutie aceasta zona extrem de populata, sa nu aiba UN AEROPORT si/sau UN DRUM EXPRES ?


    Din punctul meu de vedere: statul roman au gresit amarnic pentru zeci de mii daca nu sute de mii de romani din aceasta zona !
    IREMEDIABIL !
    As spune cuvinte mai dure dar ma abtin.
  • +3 (3 voturi)    
    Tot despre abandonarea Moldovei de catre Romania (Miercuri, 21 octombrie 2015, 13:21)

    Sufleu [utilizator]

    1) Mai general, de ce se refuza Moldovei dezvoltarea si convergenta cu restul tarii prin amanarea sine die a constructiei de infrastructuri in aceasta bucata de tara saracita si indobitocita de politicieni inconstienti si iresponsabili ?! Exista o constientizare a faptului ca are loc NU o convergenta economico-sociala ci o largire a decalajelor de dezvoltare intre Moldova si restul tarii tocmai din motivul lipsei si refuzului infrastructurilor in aceasta zona a Romaniei ?! Ce trebuie facut pentru grabirea infrastructurilor in aceasta parte de tara ?!

    2) In aceeasi linie de idei, de ce in Romania nu se concepe constructia de infrastructura fara finantare UE ?! De ce nu-si propun Guvernul si Compania identificarea altor surse financiare decat cele europene (si pentru cofinantarea acestora) in scopul reducerii diferentelor de dezvoltare mai rapid decat ceea ce se propune prin master-planul de transport - si anume realizarea obiectivelor de infrastructuri nu mai devreme de 2030-2040 ?!? De ce nu avem curajul ca natiune si clasa politica sa ne propunem alocari mai mari din PIB la infrastructuri incat termenul acesta sa fie devansat la 2025 ?! In felul acesta vom impulsiona si cresterea economica nu in mod artificial prin consum cum se face acum, ci prin investitii de capital.
  • +2 (2 voturi)    
    Autostrazi (Miercuri, 21 octombrie 2015, 13:59)

    daniel19_45 [utilizator]

    De ce la altii se pot respecta termenele de constructie a autostrazilor, inclusiv calitatea lor fiind ridicata, dar nu si la noi ?
  • +1 (3 voturi)    
    Avizul pentru Lotul 4 din Luhoj Deva? (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:09)

    Ana13 [utilizator]

    Domnule director,

    Cand credeti ca veti primi autorizatia de constructie pt lotul IV din Timisoara Lugoj, ca sa reincepeti lucrarile care acum sunt oprite? Si ce a facut pana acum CNADNR ca sa obtineti autrozatia?
  • +3 (3 voturi)    
    Infrastructura in ritm de melc (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:13)

    AndreiNesa [utilizator]

    1) De ce lucrarile la tronsonul de 6 km din centura sud Craiova nu sunt inca finalizate? Este o lucrare inceputa in urma cu aproape 5 ani. Cat la suta din acest contract a fost platit pana acum si cand credeti ca va fi finalizat?

    2) Cand estimati ca ar putea incepe lucrarile la restul tronsoanelor pentru a lega DN 56 Craiova-Calafat de DN 6 Craiova-Alexandria-Bucuresti?

    Multumesc.
  • +1 (3 voturi)    
    Centura Cluj (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:32)

    romeo12345 [utilizator]

    Cand veti demara Centura Cluj?
  • +1 (1 vot)    
    ecoducte (Miercuri, 21 octombrie 2015, 14:50)

    ticu1969 [utilizator]

    1.Va rog sa delatiati stadiul realizarii ecoductelor de pe sectorul de autostrada Lugoj - Deva si sa dati un termen realist (cel mai dezavantajos scenariu) cand se vor realiza aceste ecoducte
    2.Va rog sa dati un termen realist, tinand cont si de intreruperea recenta a lucrarilor de pe lotul 4 de finalizare a aceluiasi sector de autostrada.
  • +3 (3 voturi)    
    pod Drajna (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:07)

    Liviu34 [utilizator]

    Buna ziua,

    Cand se face un pod peste calea ferata de la Drajna ?

    Drumul Slobozia-Drajna face legătura judeţelor din Moldova cu Autostrada Soarelui
    La Drajna trec (ruta CFR Bucuresti - Constanta) trec zilnic câte 30 de trenuri de călători şi peste 40 de marfă, ceea ce presupune că bariera se lasă în medie de câte 3-4 ori într-o oră. Bariera automata are senzorul la 7km, deci se pune cu mult timp inainte. În weekend, când traficul se intensifică, conducătorii auto pot avea bafta să prindă şi câte două bariere la rând, iar coloanele de maşini se întind pe câţiva kilometri. Oamenii ajung să stea, minute în şir, până la o jumătate de oră, pentru a trece pe la bariera de cale ferată.
    Este evident că trebuie făcut ceva, circulaţia rutieră s-a aglomerat foarte mult, în această zonă, astfel că a devenit obligatoriu un proiect, o finanţare, ceva anume pentru realizarea unui pasaj care ar fi trebuit făcut atunci când s-a făcut autostrada.
    Autoritatile locale nu sunt in stare de ani de zile sa faca un pasaj, fie el pe sus sau pe dedesubt.
    Bariera de la Drajna – cel mai mare cosmar al locuitorilor din Tulcea, Galati, Braila, Ialomita.
    Situaţia de la Drajna a devenit intolerabilă!!
  • +3 (3 voturi)    
    pod Drajna (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:15)

    Liviu34 [utilizator]

    Am uitat sa specific, la bariera de la Drajna, desi situatia este cum este, nici macar trecerea la nivel cu calea ferata nu este ok, ci sunt adevarata transee acolo, masinile traverseaza foarte greu zona, practic cu max 5-10km/h, ceea ce nu ajuta deloc la decongestionarea traficului cand se ridica bariera si in acest ritm oamenii prind mai multe bariere la rand. Este inacceptabil cum nici macar acea trecere la nivel sa nu fie facuta, sa se poata trece in viteza si nu sa mareasca timpul de asteptare si mai mult, cum este acum. Pana cand se face un pod peste calea ferata, se poate macar face trecerea la nivel la conditii normale, sa poate fi traversata in viteza ? Este vorba de asfalt pe cativa metri de sosea, la propriu!! Va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    Finalizare Pasaj CB Chitila (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:28)

    Teo3000 [utilizator]

    Buna ziua,
    Cand va fi finalizat Pasajul de la intersectia Centura Bucuresti cu Sos Chitilei (DN7)? E vorba de cea de-a 4-a bretea, cea de coborare de pe sensul dinspre A3 spre A1, care nu este executata nici acum.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:38)

    Benkelman [utilizator]

    1.As dori sa imi explicati cum este posibil ca la testele de capacitate portanta pe faimosul tronson de autostrada (Lugoj - Deva) sa fie in limitele admise de normative si sa existe probleme de portanta?

    2. As dori de asemeni sa ne precizati cu cate zile de intarziere se platesc constructorii straini ?
  • +1 (1 vot)    
    cine plateste "studiile de fezabilitate"? (Miercuri, 21 octombrie 2015, 15:48)

    Codruta N [utilizator]

    Ministerul Transporturilor? Sau alte autoritati?

    Motivul intrebarii: se PLATESTE deja un "studiu de fezabilitate" pentru o lucrare care NU ESTE prevazuta in Masterplan ca prioritate - deci la care NU se va lucra in acest ciclu de finantare!
    Dat fiind ca valabilitatea unui astfel de "studiu" (care, de altfel, e al nu-stiu-catelea pentru lucrarea respectiva!) este de doar doi ani e CLAR ca e platit degeaba!!
    DE CE?
    Exista la Minister niste miscari obscure de a "fenta" Masterplanul? sau "doar" e vorba despre a arunca banii contribuabililor aiurea, in buzunarele unor prieteni? >:
  • +1 (1 vot)    
    :( (Miercuri, 21 octombrie 2015, 16:08)

    owl [utilizator]

    Cred ca este o pacaleala - si spun in cunostinta de cauza - sa dati vina pe constructori si pe legea achizitiilor publice. In realitate , caietul de sarcini e cel care determina pretul mic. Daca e prost facut, sunt interpretari de calitate materiale, de dimensiuni, etc. Nu insist - stim amandoi ca am dreptate. Iar cine vrea sa afle, poate sa faca cercetari... Scoaterea "pretului cel mai mic" va fi insa o sursa foarte buna de furat.

    "
    Viteza constructiei de autostrazi este legata de constructor, iar constructorul este legat de Legea achizitiilor Publice. Atata vreme cat a fost ”pretul cel mai scazut”, avem constructorii pe care ii avem. Speram ca odata cu modificarea acestei legi, viitorii constructori de autostrazi sa demonstreze seriozitatea pe care o demonstreaza si la ei in tara, in ipoteza in care sunt straini. "
  • +2 (2 voturi)    
    Pot sa raspund eu? (Miercuri, 21 octombrie 2015, 16:21)

    Martinezu [utilizator]

    raspunsul la toate intrebarile legate de termene,... este de Paste. Pastele Cailor desigur.
    O pierdere de timp atit pentru redactia HN, cit si pentru cititori. Nu mai vorbesc de naivii care au pus intrebari.
    Ce valoare au aceste cuvinte si termene?
  • +2 (2 voturi)    
    Dle Neaga, vedea-v-as pe Stirbei Voda, 79-81! (Miercuri, 21 octombrie 2015, 17:11)

    cenzuratul [utilizator]

    La multitudinea de intrebari si nemultumiri adresate in comentarii de catre contribualili de ai caror bani toti oficialii si responsabilii din domeniu si-au batut joc, dnul Neaga a dat 2-3 raspunsuri, in doru' lelii.

    D-nule Neaga, l-am auzit pe fostul ministru Nazare spunand ca e in parlament o propunere legislativa prin care se vor interzice studiile de fazabilitate daca in 3 luni de la realizarea lor nu se porneste constructia efectiva. Poate sub presiunea publica acea lege va fi adoptata, asa ca bagati puternic acum pe ultima suta de metri cu toate sinecurile si capuselile astea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by