​VIDEO Ce se intampla cu Drumul Expres spre Moldova - Seful de la Autostrazi: "Nu e un traseu greu de identificat. Luna aceasta vom lansa licitatia"

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drumul Expres spre Moldova
Foto: Hotnews
Licitatia pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul expres ce ar urma sa porneasca din Ploiesti si sa "urce" spre Moldova prin Buzau - Focsani - Bacau va fi lansata pana la finalul lunii, a declarat Narcis Neaga, seful Companiei de Autostrazi, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Anuntul vine dupa ce o licitatie pentru un SF de posibila autostrada pe acelasi traseu a fost anulata in martie 2015, fara a mai fi relansata pana in prezent. MasterPlanul de Transport impune un calendar strict pentru aceste studii si, ca urmare a reactiei tarzii din partea Companiei de Autostrazi, are toate sansele sa nu fie respectat.

In luna martie 2015, Compania de Autostrazi anula o licitatie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Ploiesti - Buzau - Foscani - Bacau, studiu necesar pentru demararea ulterioara a lucrarilor. Cu toate acestea, Master Planul general de Transport, documentul de capatai pentru infrastructura nationala, a stabilit definitiv la cateva luni dupa ca pe aceasta ruta se va face un Drum Expres.

Desi MasterPlanul impunea in strategia de Implementare un calendar strict, in care in anii 2015/2016 sa fie revizuit SF-ul si, apoi, din 2017 sa se lanseze licitatia de construire, Compania de Autostarzi nu s-a grabit sa relanseze licitatia pentru SF-ul Drumului expres Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau. de altfel, nici pana in ziua de azi aceasta licitatie nu a fost lansata. Ce spune seful de la Autostrazi?



Video realizat cu echipament Nikon


Victor Cozmei: Un alt proiect - Drumul Expres spre Moldova, apare in ambele scenarii [de prioritate din MasterPlan]. Si cu toate acestea, nici pana azi nu avem relansata licitatia pentru revizuirea SF-ului.

Narcis Neaga: Nu o avem relansata, ca ea a fost lansata la nivel de proiect de autostrada. A fost anulat. In momentul in care au aparut cele doua scenarii - "optimist" si "pesimist" - cand am avut certitudinea ca aceasta autostrada spre Moldova va fi de fapt un Drum Expres pe Coridorul IX... Suntem in pregatire, luna aceasta in luna octombrie, vor fi pe SEAP (n.r. sistemul electronic de achizitii publice). Implementarea SF-ului e pe anii 2015/2016.

Victor Cozmei: Ideal, credeti dvs ca putem sa lansam licitatia, sa semnam contractul si sa terminam SF-ul pana la final de 2016 cand e programata aceasta implementare in MasterPlan?

Narcis Neaga: E posibil...

Victor Cozmei: ...dar putin probabil.
 
Narcis Neaga: Avand in vedere conditiile geografice care exista, nu ar fi un traseu greu de identificat. Al doilea aspect: exista cateva studii mai vechi in ce priveste Ploiesti - Buzau - Focsani care pot fi actualizate. Aici vreau sa fac o paranteza - ca de multe ori se induce in spatiul public ideea ca un studiu de fezabilitate expira. Un studiu de fezabilitate nu expira. Expira acordurile, avizele, se actualizeaza datele. Daca eu am un SF mai vechi, il reactualizez pe Ploiesti - Buzau - Focsani, deci pe trei sferturi din acest traseu, pot sa imi permit sa fac niste studii geo foarte bine. Aici e cheia unui SF, studiile geo. Am infiintat Unitati de Implementare a Proiectelor in Companie care urmaresc realizarea acestor studii de fezabilitate. Asa e si la Sibiu - Pitesti. Nu se confirma nici o plata pana cand cineva din Companie nu e la studiile geo.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9910 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    CAre studii? (Joi, 22 octombrie 2015, 13:25)

    Je__ [utilizator]

    Alea facute din birou, cu harti din anii 70?

    SF nu e nimic altceva decat o metodo simpla de a sifona banii legal.
  • +8 (8 voturi)    
    de ce DX? (Joi, 22 octombrie 2015, 13:32)

    igorashu [utilizator]

    De ce nu o fac direct A? Exista trafic care sa justifice diferenta de cost de 10%.
    • +6 (8 voturi)    
      si de ce nu vorbeste de Buzau - Braila - Galati (Joi, 22 octombrie 2015, 13:51)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      Si de ce nu vorbeste de Ploiesti - Buzau - Braila - Galati !!!!??


      Zona Braila-Galati are peste ~800.000 locuitori !!!!


      ESTE INACCEPTABIL ca acesti idoti care ne conduc sa INGORE pur si simplu, in continuare aceasta zona foarte populata a Romaniei, care se zbate in saracie datorita incompetentei lor !
      • -1 (7 voturi)    
        Trafic (Joi, 22 octombrie 2015, 14:05)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Traficul pe Brăila-Buzău nu prea justifică un drum mai rapid decât cel actual. Buzău-Focșani-Bacău e drum european important, și e culoar de tranzit între Ucraina și Balcani.
        • +1 (7 voturi)    
          mai domnule !!!! (Joi, 22 octombrie 2015, 15:39)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          din aceste doua orase AU PLECAT 25% DIN POPULATIE !

          Este UN GENOCID !

          cu gandirea ta "de bucale" ati omorat tara asta !!!
          • 0 (0 voturi)    
            Prioritizare (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:06)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Din Galați a plecat atâta populație nu pentru că nu sunt autostrăzi (dacă erau autostrăzi, plecau tot atâția, dar cu viteză mai mare). Au plecat pentru că fuseseră aduși acolo de comuniști mult mai mulți oameni decât era nevoie pentru industria locală. Asta e gândirea „de bucale” care a omorât țara. Nu prioritizarea autostrăzilor după cifrele de trafic.
      • +2 (4 voturi)    
        sa iti explic (Joi, 22 octombrie 2015, 14:48)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        voi vorbiti de sosele cu trafic pe zi de maxim 20-30 mii de masini.... centura capitalei are trafic de peste 100 mii de masini pe zi si nu intereseaza pe nimeni...
        • +1 (5 voturi)    
          ai fost tu sa vezi ??? (Joi, 22 octombrie 2015, 15:40)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          mergi pe 2B sa vezi ce trafic este ???

          lasa ca facem bucale mare mare cat un buboi si mutam juma de Romanie acolo si pe restu sa ii ia . .. . .zbenga.. .

          ce ne pasa de viata lor !

          bucale uber alles si restu provinicia sa stea in saracie, sa inteleg.. . .
          • 0 (0 voturi)    
            „Provincia” (Vineri, 23 octombrie 2015, 12:07)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Provincie e și Focșani. Provincie e și Craiova. Și Sibiu, și Bacău. Astea au nevoie mai mult de autostrăzi decât Brăila sau Galați. Scuză-mă, dar știi ce trafic e pe DN2B, de ce închizi ochii la cât trafic e pe DN2 sau pe DN1B, dacă tot veni vorba.
      • -3 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 22 octombrie 2015, 19:07)

        [anonim] i-a raspuns lui Ed___

  • +5 (5 voturi)    
    totul urmeaza sa se faca (Joi, 22 octombrie 2015, 13:39)

    Hans Metter [utilizator]

    si multe au termen sfarsitul lui octombrie... interesant nu ?!

    Vrajeala maxima
  • +4 (4 voturi)    
    1001 de povesti ale guvernelor de tei parale ! (Joi, 22 octombrie 2015, 19:47)

    andreesanu [utilizator]

    Se intretine o stare de minciuna de prosteala a romanilor in dorinta de a mentine niste fraieri in trena PSDlui.
    Sperante desarte pentru cei care mai pierd timpul sa asculte sau sa mai citeasca ceva despre drumuri si autostrazi.Praf,mult praf in ochii prostilor !!!
  • +1 (1 vot)    
    Si inca ceva (Vineri, 23 octombrie 2015, 0:38)

    Autostradul [utilizator]

    Pitesti Craiova exista la matale pe lista de intrebari? O zona absolut superba tinuta in lumea a treia a transportului rutier va ramane acolo si matale o dai cu demisia .... dezamagitor si chiar slab interviu !
  • 0 (0 voturi)    
    M-am saturat de povesti ! (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:28)

    Frankie [utilizator]

    Sper sa infunde toti puscaria !!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by