Licitatia pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul expres ce ar urma sa porneasca din Ploiesti si sa "urce" spre Moldova prin Buzau - Focsani - Bacau va fi lansata pana la finalul lunii, a declarat Narcis Neaga, seful Companiei de Autostrazi, intr-un interviu acordat HotNews.ro. Anuntul vine dupa ce o licitatie pentru un SF de posibila autostrada pe acelasi traseu a fost anulata in martie 2015, fara a mai fi relansata pana in prezent. MasterPlanul de Transport impune un calendar strict pentru aceste studii si, ca urmare a reactiei tarzii din partea Companiei de Autostrazi, are toate sansele sa nu fie respectat.

Drumul Expres spre MoldovaFoto: Hotnews

In luna martie 2015, Compania de Autostrazi anula o licitatie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Ploiesti - Buzau - Foscani - Bacau, studiu necesar pentru demararea ulterioara a lucrarilor. Cu toate acestea, Master Planul general de Transport, documentul de capatai pentru infrastructura nationala, a stabilit definitiv la cateva luni dupa ca pe aceasta ruta se va face un Drum Expres.

Desi MasterPlanul impunea in strategia de Implementare un calendar strict, in care in anii 2015/2016 sa fie revizuit SF-ul si, apoi, din 2017 sa se lanseze licitatia de construire, Compania de Autostarzi nu s-a grabit sa relanseze licitatia pentru SF-ul Drumului expres Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau. de altfel, nici pana in ziua de azi aceasta licitatie nu a fost lansata. Ce spune seful de la Autostrazi?

Video realizat cu echipament Nikon

Victor Cozmei: Un alt proiect - Drumul Expres spre Moldova, apare in ambele scenarii [de prioritate din MasterPlan]. Si cu toate acestea, nici pana azi nu avem relansata licitatia pentru revizuirea SF-ului.

Narcis Neaga: Nu o avem relansata, ca ea a fost lansata la nivel de proiect de autostrada. A fost anulat. In momentul in care au aparut cele doua scenarii - "optimist" si "pesimist" - cand am avut certitudinea ca aceasta autostrada spre Moldova va fi de fapt un Drum Expres pe Coridorul IX... Suntem in pregatire, luna aceasta in luna octombrie, vor fi pe SEAP (n.r. sistemul electronic de achizitii publice). Implementarea SF-ului e pe anii 2015/2016.

Victor Cozmei: Ideal, credeti dvs ca putem sa lansam licitatia, sa semnam contractul si sa terminam SF-ul pana la final de 2016 cand e programata aceasta implementare in MasterPlan?

Narcis Neaga: E posibil...

Victor Cozmei: ...dar putin probabil.

Narcis Neaga: Avand in vedere conditiile geografice care exista, nu ar fi un traseu greu de identificat. Al doilea aspect: exista cateva studii mai vechi in ce priveste Ploiesti - Buzau - Focsani care pot fi actualizate. Aici vreau sa fac o paranteza - ca de multe ori se induce in spatiul public ideea ca un studiu de fezabilitate expira. Un studiu de fezabilitate nu expira. Expira acordurile, avizele, se actualizeaza datele. Daca eu am un SF mai vechi, il reactualizez pe Ploiesti - Buzau - Focsani, deci pe trei sferturi din acest traseu, pot sa imi permit sa fac niste studii geo foarte bine. Aici e cheia unui SF, studiile geo. Am infiintat Unitati de Implementare a Proiectelor in Companie care urmaresc realizarea acestor studii de fezabilitate. Asa e si la Sibiu - Pitesti. Nu se confirma nici o plata pana cand cineva din Companie nu e la studiile geo.