Compania de Autostrazi a depus plangere penala fata de constructorul italian Impregilo in cazul lotului inchis si demolat din autostrada Sibiu - Orastie

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Orastie - Sibiu, excavata pe o portiune de 200 de m
Foto: MT
Compania de Autostrazi anunta ca a depus o plangere penala la Parchetul de pe langa Tribunalul Sibiu pe numele antreprenorului italian Salini - Impregilo in urma problemelor de executie ce ar fi dus la deterioriarile puternice ce au facut ca Lotul 3 din autostrada A1 Sibiu - Orastie sa fie inchis si partial demolat la nici un an de la deschiderea traficului. CNADNR anunta ca va demara masuri suplimentare de monitorizare si verificare a celorlalte loturi de autostrazi aflate in prezent in executie.

"Avand in vedere faptul ca potrivit dispozitiilor legale si contractuale, Antreprenorul Salini - Impregilo SpA, este singura entitate responabila cu proiectarea si executarea lucrarilor aferente constructiei autostrazii Orastie ¬ Sibiu, lot 3, conform cerintelor stabilite prin contractul de lucrari si legislatia in vigoare, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, a formulat plangere penala la parchetul de pe langa tribunalul Sibiu", se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Astfel, Compania de Autostrazi "solicita organelor abilitate sa efectueze cercetarile necesare fata de Antreprenor pentru savarsirea urmatoarelor infractiuni:
 
> infractiunile prevazute de articolul 35 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata,
> infractiunea de inselaciune prevazuta de articolul 244 din Codul penal
> infractiunea de efectuarea de lucrari neautorizate ori cu incalcarea conditiilor stabilite in autorizatie in zona drumului public prevazute de articolul 341 din Codul penal."

In comunicatul companiei se detalizata ca "In temeiul articolului 20 din Codul de procedura penala, CNADNR SA se constituie si parte civila cu prejudiciul ce urmeaza a fi stabilit, avand in vedere ca valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fara TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E si 15% fonduri de la Bugetul de Stat".

 Directorul CNADNR anunta masuri suplimentare de verificare a santierelor din tara

"Avand in vedere plangerea penala formulata de catre CNADNR SA impotriva Antreprenorului Salini - Impregilo SpA pentru savarsirea mai multor infractiuni, Compania a aprobat masuri suplimentare de monitorizare si verificare a celorlalte loturi de autostrazi aflate in prezent in executie. In acest sens, vor fi efectuate verificari suplimentare de catre CESTRIN, subunitate a CNADNR SA, si daca aceasta va identifica deficiente, neconformitati sau erori de executie, vom solicita expertize tehnice independente. Toate aceste masuri vor fi puse in aplicare pentru a preintampina un eventual caz similar cu cel aferent Lotului 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie.", a declarat Narcis Neaga, Director General al CNADNR.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4957 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    deci am pierdut... (Luni, 9 noiembrie 2015, 14:45)

    MihailDragoi1 [anonim]

    daca i-am dat in judecata e clar ca nu terminam pana la finalul anului, deci nu mai pupam fondurile de coeziune. deci tot ce am facut pana acum a ramas clar din fondul de stat.

    acu - sa castigam noi procesu si apoi sa mai si recuperam noi de la Impreglio toata carca asta de bani - la sfantu asteapta :)
    • +8 (10 voturi)    
      Coruptia (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:01)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui MihailDragoi1

      Sa nu cumva sa demonstreze compania Italiana ca s-au facut presiuni sa se deschida autostrada desi ei nu si-ar fi dat acordul, considerand-o neterminata. Si atunci statul raman sa piarda si fondurile si sa mai si plateasca despagubiri companiei italiene, ca au mai facut ei treaba asta si cu altii americani. Care sunt interesele aici? Ca italienii sa castige?
    • +7 (7 voturi)    
      e si mai nasol (Luni, 9 noiembrie 2015, 15:18)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui MihailDragoi1

      Vom pierde procesul, pentru ca darea in folosinta a autostrazii a fost facuta de Ponta fara acordul constructorului. Faptul ca oricum constructorul trebuia sa o predea si nu avea ce e altceva dar in instanta nu va conta.
      Deci ce au facut acum cu procesul asta e sa ne puna sa dam bani si de proces + despagubire (despagubiri serioase ce le stricam imaginea) si asta doar sa se scape pe ei si sa zica ca au facut tot ce se putea ... uite i-am dat si in judecata si nu s-a putut.
  • +6 (6 voturi)    
    parchetul? (Luni, 9 noiembrie 2015, 14:49)

    sisif.sisif [utilizator]

    de ce nu se sesizeaza primul ministru asupra faptului ca CNADNR nu a facut asta pana acum, si sa-i demita conducerea?
  • +11 (11 voturi)    
    CNADNR (Luni, 9 noiembrie 2015, 14:53)

    nesuferitu [utilizator]

    Dar o plangere penala pentru complicitate a ''meseriasilor'' sefi da la CNADNR n-ar fi mai buna? ca doar ei au facut posibila aceasta tentativa de omor!
  • +2 (2 voturi)    
    da' cine a taiat panglica (Luni, 9 noiembrie 2015, 18:37)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    inainte de prezidentiale ?
  • +2 (2 voturi)    
    statul Roman (Luni, 9 noiembrie 2015, 22:56)

    nedumeritul [utilizator]

    faptul ca institutia Statul Roman in complicitate cu firma italiana au creat o paguba mare poporului Roman, e clar. Statul care va ancheta problema nu se va scoate pe el insusi vinovat. Incercarea de a pune firma italiana sa plateasca nu va reusi pentru simplul fapt ca exista o groaza de documente semnate si de statul Roman si de italieni deci implicit amandoua partile au fost de acord cu cea ce s-a facut. Se va musamaliza totul, eventual un acar paun, iar poporul Roman ramane cu banii luati.....salariul mediu in continuare 200 si ceva de euro.....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by