Programul saracacios al Guvernului Ciolos pentru Transport si Infrastructura, “amendat” de societatea civila. Cateva propuneri din partea Asociatiei Pro Infrastructura

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Infrastructura in Romania, lasata de izbeliste
Foto: Hotnews
Programul de Guvernare al cabinetului Ciolos propune la capitolul Transporturi si Infrastructura - unul dintre cele mai importante portofolii guvernamentale - un program de masuri dintr-o singura fraza, si aceea vaga, iar trimiterile la investitii nu ating ceva concret. Asociatia Pro Infrastructura (API), una dintre cele mai puternice voci a societatii civile pe domeniul Infrastructurii, ii transmite prim-ministrului desemnat Ciolos o lista cu cateva masuri concrete pentru Transporturi.

"Avand in vedere ca programul de guvernare pentru sectiunea "Transporturi si infrastructura" are un singur punct, care este mai degraba vag formulat, va propunem urmatoarele masuri care ar fi necesare pentru atingerea obiectivului formulat in program de a trata "investitiile in infrastructura cu prioritate", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Pro Infrastructura, adresat primului minsitru desemnat, Dacian Ciolos.

Astfel, potrivit API, o serie de masuri de luat in calcul pentru domeniul Transporturilor si al Infrastructurii ar fi urmatoarele:

    > implementarea Master Planului General de Transport, document strategic elaborat dupa o larga consultare cu specialistii, societatea civila si Comisia Europeana

    > demararea procedurilor pentru activarea Clauzei de Reforma Structurala si obtinerea ajustorului de deficit bugetar de 0,5%PIB/an pe 4 ani care sa permita contractarea imprumuturilor BERD/BEI prevazute in varianta optimista a Master Planului

    > infiintarea unei noi companii nationale, Compania Nationala de Investitii in Infrastructura (CNII), ce va prelua proiectele de investitii in derulare la CNADNR si CFR si va lansa noile proiecte. CNII va fi un model de bune practici in ce priveste politica de personal, criteriile fundamentale de selectie fiind competenta si integritatea (zero toleranta pentru nepotism si politizare)

    > infiintarea in cadrul CNII a unui departament de proiectare, finantat corespunzator, care va atrage cei mai buni specialisti de pe piata si va fi dotat cu echipamentele necesare astfel incat proiectarea si studiile sa poata fi facute "in-house", scurtand astfel foarte mult timpul de pregatire a proiectelor si imbunatatind calitatea acestora

    > crearea unui "task force" la nivelul Ministerului care sa revizuiasca legislatia care pune piedici proiectelor de infrastructura, dar si normativele si standardele care sunt depasite

    > aprobarea si sustinerea unui plan de reorganizare al TAROM care sa prevada innoirea si uniformizarea flotei; transferul si conversia unor aeronave (A310) in scopuri VIP pentru ca zborurile de stat sa nu mai reduca capacitatea operationala a companiei

    > continuarea procesului de privatizare la CFR Marfa dupa restructurarea companiei pentru a o face atractiva si competitiva

    > continuarea procesului de privatizare la Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti (CNAB) si la Portul Constanta cu pastrarea pachetului majoritar la Statul Roman si folosirea sumelor obtinute din privatizare pentru dezvoltarea infrastructurii celor doua companii

    > transparentizarea activitatii ministerului si a companiilor din subordine si organizarea de consultari publice inclusive in toate deciziile strategice

---

Reamintim,  ministrii cabinetului Ciolos vor fi audiati luni in Parlament, iar executivul a prezentat luni Programul de Guvernare.

In cadrul acestui document, la punctul 7 este "detaliat" si planul de masuri pentru Transporturi si Infrastructura.

Spre deosebire de toate celelalte domenii unde planurile sunt detaliate cel putin in cateva idei separate, la Transporturi - unul dintre cele mai importante domenii din portofoliul guvernamental - planul nu doar ca nu depaseste o singura fraza, dar nici nu indica ceva concret...

"7. Transporturi si infrastructura

- Valorificarea pozitiei geografice a Romaniei si transformarea tarii intr-un nod logistic regional
."

De precizat ca in interiorul Programului de Guvernare, in primele pagini, se aminteste de prioritizarea investitiilor in infrastructura si de evaluarea proiectelor pe tronasoanele pan-europene, insa nu este specificat nimic concret.

La capitolul "Dezvoltare si Investitii" se precizeaza ca masura: "Deblocarea si finantarea prin fonduri structurale a marilor proiecte de infrastructura de transport (rutier, feroviar, naval, aerian)"

Ministrul propus la Transporturi este Dan Marian Costescu, pana in prezent manager executiv la CFR.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















6684 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sunteti cam generori cu termenul saracacios (Luni, 16 noiembrie 2015, 15:51)

    snowflake [utilizator]

    mai putin de atat putea sa spuna ca "o sa fie bine" :)
  • 0 (0 voturi)    
    Comitete si comitii (Luni, 16 noiembrie 2015, 18:42)

    MirelaV [utilizator]

    Ne pricepem foarte bine la infiintat comitete si comitii! Ce sens are sa le facem functionale pe cele existente, mai bine altele noi sa mai manance si altii o paine. Descoperim o problema, infiintam o comisie si se rezolva.. Of, of..
  • +1 (1 vot)    
    Mai bine de trei ani a stat ponta la guvernare (Luni, 16 noiembrie 2015, 19:47)

    ty [utilizator]

    dar astora de la Asociatiei Pro Infrastructura nu li s-a auzit glasciorul si nici de panglici taiate la autostrazi noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Din cunostintele mele, (Luni, 16 noiembrie 2015, 20:32)

      dorum [utilizator] i-a raspuns lui ty

      API s-a infiintat acum 8 luni... deci nu avea cum sa-l urmareasca pe Ponta, care a stat 3 ani la guvernare... Insa membrii asociatiei au avut pozitii pertinente despre infrastructura romaneasca inainte de asta, pe forumurile dedicate...
      • 0 (0 voturi)    
        Corect. Multumesc (Marţi, 17 noiembrie 2015, 19:38)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui dorum

        Apreciez ca nu este din Bucuresti si apreciez deosebit din statut: "25.8. În caz de dizolvare şi lichidare, bunurile rămase aparţinând Asociaţiei se vor atribui unei organizaţii de binefacere ce va fi stabilită de Adunarea Generală convocată în acest scop. Aceste bunuri nu pot fi transmise către persoane fizice."


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by