O noua amanare pentru autostrada Pitesti - Sibiu: Termenul de predare a Studiul de Fezabilitate pentru tronsoanele de capat, prelungit pana in iunie 2016 cand ar trebui sa fie gata documentatia pe tot proiectul

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 9 decembrie 2015, 16:05 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Traseele propuse pentru A1 Pitesti - Sibiu
Foto: Hotnews
Studiul de Fezabilitate pentru cele doua tronsoane de capat ale autostrazii Pitesti - Sibiu, ce avea termen de predare pe 15 decembrie, a fost amanat pana in iunie 2016, a anuntat ministrul Transporturilor Dan Costescu. Oficialul a spus ca masura vine dupa recomandarea consultantului extern care a cerut ca procedura sa nu fie grabita si sa se faca si forajele geologice. Potrivit ministrului, SF-ul pe capete va fi predat la pachet cu restul documentatiei si pe loturile din mijloc astfel incat debutul primelor lucrari ar putea fi in ianuarie 2017.

"Consultantul extern a recomandat sa extindem aceasta perioada pana la urmatorul termen, pana la 15 iunie pentru a nu grabi aceste lucruri. Tocmai pentru ca au fost sarite din cursul firesc al lucrurilor forajele geo ăn.r. geologiceî care, se pare, ca au fost si problema la Orastie - Sibiu. Au cerut sa nu devansam aceste capete, sa asteptam pana in iunie cand se face si restul pentru a avea un studiu complet", a declarat Dan Costescu, in cadrul dezbaterilor din Parlament cu societatea civila pe marginea proiectului de buget.

"Asta inseamna ca in vara vor putea fi demarate, dupa SF, licitatiile pentru proiectare si lucrui, asta isneamna ca la 1 ianuarie 2017 vor putea practic incepe lucrarile", a spus Costescu.

Studiul de Fezabilitate pentru Sibiu - Pitesti a fost contractat pe 15 iunie 2015 cu Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL pentru circa 6,5 milioane de euro. Termenul initial de finalizare era de 5 luni pentru cele doua capete si 12 luni pentru cele trei tronsoane de pe mijloc (zona montana).

In urma cu o luna, Compania de Autostrazi a facut un mare pas spre transparetizarea procesului si a scos in dezbatere publica cele cinci variante de traseu pe care le ia in calcul.

Vezi aici o HARTA INTERACTIVA cu cele cinci trasee propuse si modalitatile in care cei interesati pot interveni in dezbaterea publcia privind autostrada Sibiu - Pitesti.

Desi CNADNR a publicat traseele si o parte din documente, Asociatia Pro Infrastructura (API) sustine ca lipsesc informatii si elemente esentiale precum studiile geologice si geotehnice, analizele cost-beneficiu si lasa impresia ca unul din trasee este deja predeterminat drept castigator.


Citeste mai multe despre   





















14771 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    jenant (Miercuri, 9 decembrie 2015, 17:16)

    nesuferitu [utilizator]

    sunteti de toata jena!
    in primul rand ca habar nu aveti ce-i ala un CONTRACT! pentru ca daca s-ar cunoaste termenul si ceea ce inseamna nu v-ar mai trage nimeni pe sfoara-italian sau roman, ce-o fi el. asta bineinteles acordandu-va prezumtia ca sunteti oameni cinstiti si corecti! sau aici este problema?
    si cati bani ii dati ''consultantului extern''?
    • +2 (2 voturi)    
      construim castele de hartie (Joi, 10 decembrie 2015, 10:35)

      gebeleizis2020 [utilizator] i-a raspuns lui nesuferitu

      suntem o tara de toata jena. si pe oameni nu pare sa ii deranjeze.
      ma rog, o minoritate de 15-20% e deranjata. dar restul nu are o problema cu mizeria din tara asta

      institutiile statului au un singur scop in viata, sa toace banii de la buget. bani pe care ii fac privatii
      angajatii de la stat au un singur scop in viata, sa depaseasca recordurile la solitaire!
      sunt si unii care muncesc, dar si aia sunt minoritari

      construim o tara pe hartie, studii inutile, dosare de avize si aprobari, munti de hartogaraie inutila, fara sa construim drumuri, poduri, canale, blocuri, case, canalizare, irigatii, scoli, spitale
      din aceste castele de hartie un mic numar de oameni se imbogateste. iar majoritatea sufera

      rezolvarea e un ciomag pe spinare, nu le e frica de puscarie
  • +4 (8 voturi)    
    Studiul de fezabilitate se face in max 2 luni ! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 17:27)

    andreesanu [utilizator]

    Un SF se face in 2 luni cu specialisti !!!,nu cu cioate sau chiulai care iseala statul de bani si pe Dumnezeu de zile !!!
  • +6 (8 voturi)    
    Pe tablitele de la Tartaria (Miercuri, 9 decembrie 2015, 17:55)

    Ord [utilizator]

    era defapt prima scriere a studiului de fezabilitate de la autostrada Pitesti-Sibiu si cam atunci au inceput inaintasii nostri cu studiile astea. Stati sa vedeti cat o sa dureze constructia ei, care mai prindem...
  • +2 (6 voturi)    
    DN7D (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:11)

    nick24 [utilizator]

    De ce nu se asfaltează URGENT, DN7D?
    E o variantă extrem de utilă când se blochează Valea Oltului, și se blochează tot mai des, din nefericire.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai ales că (Miercuri, 9 decembrie 2015, 20:25)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Pitști-Sibiu va fi gata în minim 10 ani...
  • +2 (2 voturi)    
    si tot asa (Joi, 10 decembrie 2015, 9:23)

    AntonioGolea [anonim]

    Si cand vor fi gata SF urile pt tronsoanele de cap atunci vor expira cele care sunt gata...si tot asa. La Multi Ani cu autostrada asta


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi