Studiul de Fezabilitate pentru cele doua tronsoane de capat ale autostrazii Pitesti - Sibiu, ce avea termen de predare pe 15 decembrie, a fost amanat pana in iunie 2016, a anuntat ministrul Transporturilor Dan Costescu. Oficialul a spus ca masura vine dupa recomandarea consultantului extern care a cerut ca procedura sa nu fie grabita si sa se faca si forajele geologice. Potrivit ministrului, SF-ul pe capete va fi predat la pachet cu restul documentatiei si pe loturile din mijloc astfel incat debutul primelor lucrari ar putea fi in ianuarie 2017.

Traseele propuse pentru A1 Pitesti - SibiuFoto: Hotnews

"Consultantul extern a recomandat sa extindem aceasta perioada pana la urmatorul termen, pana la 15 iunie pentru a nu grabi aceste lucruri. Tocmai pentru ca au fost sarite din cursul firesc al lucrurilor forajele geo ăn.r. geologiceî care, se pare, ca au fost si problema la Orastie - Sibiu. Au cerut sa nu devansam aceste capete, sa asteptam pana in iunie cand se face si restul pentru a avea un studiu complet", a declarat Dan Costescu, in cadrul dezbaterilor din Parlament cu societatea civila pe marginea proiectului de buget.

"Asta inseamna ca in vara vor putea fi demarate, dupa SF, licitatiile pentru proiectare si lucrui, asta isneamna ca la 1 ianuarie 2017 vor putea practic incepe lucrarile", a spus Costescu.

Studiul de Fezabilitate pentru Sibiu - Pitesti a fost contractat pe 15 iunie 2015 cu Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL pentru circa 6,5 milioane de euro. Termenul initial de finalizare era de 5 luni pentru cele doua capete si 12 luni pentru cele trei tronsoane de pe mijloc (zona montana).

In urma cu o luna, Compania de Autostrazi a facut un mare pas spre transparetizarea procesului si a scos in dezbatere publica cele cinci variante de traseu pe care le ia in calcul.

Vezi aici o HARTA INTERACTIVA cu cele cinci trasee propuse si modalitatile in care cei interesati pot interveni in dezbaterea publcia privind autostrada Sibiu - Pitesti.

Desi CNADNR a publicat traseele si o parte din documente, Asociatia Pro Infrastructura (API) sustine ca lipsesc informatii si elemente esentiale precum studiile geologice si geotehnice, analizele cost-beneficiu si lasa impresia ca unul din trasee este deja predeterminat drept castigator.