Ce s-a intamplat la metrou: De ce s-a surpat pamantul la Eroilor, acolo unde sapa "cartitele" de pe Magistrala 5

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Carosabil surpat pe bulevardul Eroilor
Foto: Agerpres
Cele doua TBM-uri - utilajele gigant care sapa tunelurile de metrou pe magistrala 5 din Drumul Taberei - au ajuns la intrarea in statia Eroilor 2, iar vineri la pranz prima dintre cartite, "Varvara" a spart peretele mulat al viitoarei statii. In acel moment, circa 500 de metri cubi de apa, pietris si nisip au intrat in statie, lasand in urma un "gol" sub placa de beton de sub bulevardul Eroilor Sanitari. HotNews.ro a vorbit cu surse de pe santier si a aflat ce si cum s-a intamplat peste weekend pe santierul de la Eroilor.

Vineri dupa amiaza era planificata intrarea in statie a primului utilaj TBM (Tunnel Boring Machine), "cartita" botezata "Sf Varvara" in nou-construita statie Eroilor 2, parte din Magistrala 5 dinspre Drumul Taberei. Cele doua TBM-uri au ajuns aproape de statia Eroilor 2, iar planurile erau ca cele doua utilaje sa intre in statie pana de Craciun.

"In momentul in care TBM-ul a iesit la capatul tunelului, a spart acel perete mulat si in statie a intrat foarte multa apa si aluviuni", au explicat pentru HotNews.ro surse din cadrul santierului.

"Vorbim de peste 500 de metri cubi de apa si aluviuni ce s-au strans in spatele frezei. Aceasta masa s-a mutat practic din zonele unde se vede surparea la suprafata si au lasat un gol in care s-a lasat placa de sub drum", au explicat sursele mentionate.

Potrivit altor surse apropiate situatiei, cantitatea mare de apa care s-a adunat si care a antrenat si alte aluviuni a provenit si de la un put de epuisment (n.r. de evacuare a apei din pamant) ce a fost avariat cand freza a intrat in statie, iar apa a intrat in panza freatica si pamantul din zona s-a inmuiat.

Intre timp, potrivit surselor din santier, putul de epuisment avariat a si fost inlocuit.

Incidentul petrecut vineri nu a avariat lucrarile din santier, si nici utilajul care a intrat in statie, insa acesta a fost oprit si, momentan, a ramas intr-o pozitie "incomoda" pentru constructor pentru ca, lucrarile fiind oprite, acesta nu poate fi scos in statie.

Dupa incident, in momentul in care au aparut primele tasari sub carosabil, constructorul a umplut golul cu aproape 70 de metri cubi de beton, insa fenomenul de tasare a continuat si s-au mai turnat inca circa 120 de metri cubi de beton. In cele din urma, tasarea a stagnat. Din motive de siguranta, insa, autoritatile au optat pentru evacuarea persoanelor din cele doua imobile din imediata apropiere.

Duminica noapte, insa, situatia ar fi fost stabilizata aproape in totalitate, potrivit surselor mentionate.



Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, ce a fost prezent in zona santierului in cele doua zile din weekend, a declarat ca astfel de fenomene au loc oriunde in lume, cazuri asemanatoare fiind semnalate in Barcelona sau Londra.
"Sunt accidente tehnice care se intampla oriunde in lume. Au fost in Barcelona, au fost in Londra accidente similare. Ele sunt, pur si simplu, incidente tehnice in cursul derularii normale ale activitatii. Evident ca sunt chestii nedorite pe care nu le vrem si, atunci cand avem si case in zona, situatia este mai complicata. Locuitorii de acolo au fost evacuati - este procedura de urgenta care se aplica sub forma de masura asiguratorie - si ei sunt cazati pe cheltuiala constructorului la unul dintre hotelurile din apropierea caselor", a explicat ministrul, citat de Digi 24.

Autoritatile au impus o interdictie de trafic in zona, pe bulevardele Eroilor si Eroilor Santiari, de 30 de zile, iar lucrarile pe santier au fost sistate. Cu toate acestea, intarzierile nu pot fi inca estimate.

Magistrala 5 Drumul Taberei (Raul Doamnei) - Eroilor 2 este construit de catre asocierea Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct pentru circa 1 miliard de lei.

Lucrarile la tuneluri si la structura statiilor ar urma sa fie terminate la inceputul anului 2016, urmand ca in continuare sa se faca finisajul si montarea instalatiilor astfel incat pana la finele lui 2016 linia de metrou sa fie pusa in functiune.
De realizarea finisajelor si sistemelor de instalatii se va ocupa Asocierea dintre firmele Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdareanu) si Activ Group Management pentru circa 180 milioane de euro.


Citeste mai multe despre   



















46749 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    era o chestiune de "când", (Luni, 14 decembrie 2015, 13:52)

    Ionutzelu [utilizator]

    nu de de "dacă". In 2012, tot pe Bd. Eroilor, o maşină de teren a căzut, cu tot cu proprietar, într-o groapă apărută în asfalt din senin. Prin 2009 un om şi-a găsit maşina cu o roată în groapă. Şi au mai fost şi altele, toate în zona respectivă.
    • -1 (15 voturi)    
      Well ... nu s-a intamplat la Rosiori de Vede ? (Luni, 14 decembrie 2015, 14:40)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Ionutzelu

      Well ... nu s-a intamplat la Rosiori de Vede ?

      Vorbi si "Excelenta-Sa" precum proasta-n targ ...

      Omenirea invata din greseli, iar in zona au mai fost incidente similar, din care doua anul acesta - unul pe acest tronson de tunel, langa Academia Militara si unul pe Splai, la Podul Izvor.

      De fiecare data a fost de vina apa - care ne asigura dl. ministru exista din abundenta pe pamant. Accident tehnic este doar intamplarea care a actionat in timpul mandatului dumisale. Poate si prostia din capul comanditarilor si al constructorilor, la fel de abundenta precum apa pe Terra.

      Pentru ministri aceste lucruri nu conteaza, odata pusi si unsi cu meterhaneaua domneasca de voda Nicolae al II-lea, ei leviteaza deasupra problemelor precum grasimea de gasca in supa.

      Noi - "commoner"-ii cum spune englezul, suntem condamnati sa-i admiram si sa ii salutam cu mult entuziasm, fie ei politicieni, fie tehnocrati. Pana cand ne vom trezi ca ne pica cerul in cap.

      Propunem "excelentei sale" sa faca studii de transport in urbea natala - la Rosiorii de Vede si sa lase prostiile celor din conducerea Metrorex pe seama parchetului,pentru distrugere din culpa si prostie congenitala aglomerata.

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
    • +3 (15 voturi)    
      greu de spus ce-i acolo (Luni, 14 decembrie 2015, 14:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ionutzelu

      pentru cine nu stie cum s-a construit metroul inainte de '89, o poza graitoare: http://tramclub.org/files/santier_eroilor2_204.jpg

      daca s-ar lucra si azi in acelasi stil nu ar mai sari toata presa de scandal ca au dormit cativa oameni la hotel din cauza unei surpari de teren. nu ca ar fi fost permis sa scrii despre asa ceva la vremea respectiva...
      • +6 (10 voturi)    
        in fine..... (Luni, 14 decembrie 2015, 16:15)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        compari un tunel cu o solutie ce presupunea decopertare! Nu amesteca situatia respectiva unde se uneau citeva magistrale cu ce a de a construi inel.
        Sa sti c aa fost construit f bine metroul pe vremea aia. Dovada ca rezista!
        Boltarii erau mai grosi, cu mai multe prize pt a fi prinsi cu scoabe metalice. Cu multe gauri pt packere - permiteau impermeabilizarea si stabilizarea terenului adiacent. In zonele unde era multa apa in subteran (si in Buc e mult afiindca terenul e mlastinos, practic e vorba de aluviunile aduse de Dambovita si Colentina, cu salba de lacuri, smircuri si ape subterane). De altfel in strainatate se ridea de ideea de a construi metrou in terenul Buc. Ca solutie s-a adoptat inghetarea subteranului cit timp au loc lucrari; saparea in gheata, aducerea apoi in situatia initiala. Dar e scump....
        Daca situatia ar fi fost asa cum au descris-o ar fi trebuit ca in momentul spargerii acelui epuisment apa sa inunde galeria si tbm-ul - fusta tine doar pamintul, nu e impermeabila. Au dat rasol , nu au facut teste de priza a materialului injectat in extrados - asta daca au injectat. Sau au facut testul gresit - s-a intimplat si pe vremea lui ceasca....
        • -1 (5 voturi)    
          solutii sunt multe.. (Marţi, 15 decembrie 2015, 0:00)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          tot metroul se contruia atunci in acelasi stil. si s-a inghetat pamantul doar pentru o statie, Titan... singura "minune" a vremii a fost ca nimeni nu a calculat cat a costat metroul. azi "cartitele" astea sapa tunelul fara sa deranjeze traficul 99% din timp (doar 2 surpari minore pe toata lungimea magistralei!).
          • -2 (2 voturi)    
            cred ca incidentul (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:18)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            mentionat in articol este extrem de serios.

            Pentru siguranta as prefera mai mult deranj - adica lucrul la suprafata, daca se poate - decat o cartita care, vezi doamne, din greseala loveste una sau alta

            evident ca nu sunt planuri detaliate.
            La fiecare proiect se cere prezentarea detaliilor referitoare la infrastructura electrica, la cea de canalizare si ma intreb daca au fost luate/gasite acele planuri si daca ele oare corespund cu cele reale din teren.

            Maine o sa ne lovesca instalatia de gaz -0 care este impamantata - ca asa a vrut UE.

            Poimaine o sa ia curentul pentru ca din greseala a excavat reteaua electrica sau cea de internet...

            Siguranta ar trebui mai presus de toate, chiar daca costurile cresc.

            Incident descris poate sa afecteze statia existenta de la Eroilor si cu asta nu te joci. Ca si calator pot sa evit trecerea prin aceea statie - ceea ce voi face de acum incolo.

            Sanatate si spor la treaba!
            • +1 (1 vot)    
              clar.. (Marţi, 15 decembrie 2015, 16:55)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui ..13

              deci nu e bine ca lucreaza in subteran si asigurarea acopera riscurile, ar fi trebuit sa decoperteze tot bulevardul si sa-i mute pe oamenii aia cateva luni din casele lor ca sa fie riscul 0.001% in loc de 0.01%?
              acolo era ditamai acumularea de apa.. surparea era inevitabila. mai devreme sau mai tarziu apa s-ar fi scurs. au bagat peste o suta de metri cubi de beton intr-un spatiu in care inainte era apa si noroi.. ce poti sa le ceri mai mult?
  • +5 (13 voturi)    
    Si in Singapore (Luni, 14 decembrie 2015, 14:13)

    CititorulComentator [utilizator]

    Inainte sa aruncam cu tot ce putem in Romania, s-a intamplat, chiar mai rau, la case mai mari, in Singapore in timpul unei operatiuni similare:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Nicoll_Highway_collapse

    Sa speram ca se vor gasi solutii de remediere a situatiei si mai ales oamenii din blocuri sa nu trebuiasca sa isi piarda "casa", desi banuiesc ca proiectul este asigurat si asigurarile ar acoperi rambursarea corespunzatoare a locuitorilor.
    • +3 (9 voturi)    
      Crezi ca sint asigurati? (Luni, 14 decembrie 2015, 14:27)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Crezi ca sint asigurati? Trebuie intrebate companiile de asigurare.
      • +1 (1 vot)    
        in cel mai rau caz (Luni, 14 decembrie 2015, 14:56)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

        poate plateste asiguratorul dupa care executa firma constructoare
      • +5 (7 voturi)    
        Asigurarea (Luni, 14 decembrie 2015, 15:50)

        srah [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

        Face parte din norme si conditii obligatorii la astfel de proiecte. Asta cu sa intrebi comp.de asig mi se pare puerila...cu ce te ajuta pe tine sau pe restul populatiei ?! ...exista clauze, penalizari, asigurari...etc.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu va inteleg (Marţi, 15 decembrie 2015, 15:30)

          CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui srah

          Am ajuns asa rai incat sa nu ne pese de altii? Wow! Nu am cuvinte.

          In Romania ma astept la orice, statul a aratat ca nu-i pasa de cetateni, de ce sa asum ca in caz de evacuare permanenta, oamenii aceia vor fi despagubiti.
      • +1 (1 vot)    
        da, de Generali (Luni, 14 decembrie 2015, 18:42)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

        intregul grup, nu doar subsidiara din Ro
      • 0 (0 voturi)    
        cu siguranta! (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:22)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

        Proiectul este finantat si din surse externe si asta implica automat asigurarea lucrarilor.
    • +1 (5 voturi)    
      Superb, imediat "se intampla si la altii". (Luni, 14 decembrie 2015, 17:19)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Bineinteles ca se intampla, daca nu se fac studii geotehnice laborioase, adica se fushareste treaba.
      Totusi, daca e sa compari Singapore cu Bucuresti e ca si cum ai compara Star Wars cu desenele animate Pogodi de pe vremuri.
    • 0 (0 voturi)    
      problema este alta... (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:30)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Constructorul a vazut ca treaba nu merge asa cum a planificat - cam asa se intampla de obicei in constructii si ar fi trebuit sa ia masuri de pregatire in caz ca...

      Una din masuri este legata de crearea unor structuri suplimentare pentru cresterea rezistentei in zonele care ar fi putu sa fie afectate. Pentru ca se fora asa de aproape de statie era clar ca acel constructor super pregatit trebuia sa construiasca o structura suplimentara.

      Nu sunt constructor dar am vazut cum s-a construit o anexa la o cladire existenta si am asistat la discutia cu constructorul care se speria la gandul caeea ce s-ar putea intampla cu cladirea lipita de cea noua...

      Am mai vazut ulterior cazuri asemanatoare in Bucuresti aproape de zona in care locuieesc unde constructorii nici ca se gandesc sa intareasca structura....

      In cazul prezentat de Dvs.
      things were not going as planned, but the warnings were not acted upon!!!!

      See what I mean!

      Oare invatam din ceea ce se intampla la altii sau mergem pe sloganul vechi:

      Lasa ca merge si asa?
      Uite ca nu a mers - ghinion!
  • -13 (21 voturi)    
    Aduceti lvetieni, trimeti-l pe Dorel acasa. (Luni, 14 decembrie 2015, 14:24)

    quietguy58 [utilizator]

    Elvetienii au gaurit muntii pe kilometri fara nici o problema. In schimb, mioritul Dorel face praf metroul.
    • +6 (8 voturi)    
      Da? (Luni, 14 decembrie 2015, 14:53)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Si tu de unde stii ca fara nici o problema?
    • +6 (6 voturi)    
      . (Luni, 14 decembrie 2015, 14:57)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Dorel calare pe Varvara si Tamara
      • 0 (0 voturi)    
        frumos! (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:32)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui spy

        O poza nu pui?
        Mi-ar place sa vad si poza sau pozele!

        Sarbatori fericite!
  • -3 (11 voturi)    
    Da cartita? (Luni, 14 decembrie 2015, 14:42)

    Je__ [utilizator]

    Parca data trecuta au pierdut o cartita.

    Pa aia au mai gasit-o?

    Va dati seama ce tare...sa pierzi ditamai utilajul, zeci de tone, sub pamant.

    Intrebarea e, chiar a ajuns cartita pe teren, sau au furat-o direct din acte?

    Ca, na, daca a disparut in timpul functiunii...or fi dus-o conationalii nostri la fier vechi.....dar tare ma tem ca aia la varf au furat-o direct pe hartie!
    • +4 (6 voturi)    
      unele (Luni, 14 decembrie 2015, 14:58)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      unele cirtite sint lasate ingropate intentionat pe o ruta adiacenta pentru ca nu se pot scoate in marsarier si probabil e prea costisitor sa o faci bucati
      • +3 (3 voturi)    
        E declaratia ministrului economiei (Luni, 14 decembrie 2015, 17:31)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui spy

        De la acel moment.
        Cartita s-a pierdut pe drum! Nu a ajuns la destinatie!

        Cam la fel cum s0a pierdut si contractul cu Bechtel.
        • 0 (0 voturi)    
          dar daca se cerceteaza... (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:35)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

          Se poate gasi!

          Cine sapa dupa Bechtel de RO???
          Oare nu i se poate lua urma ca sa stim cine l-a ratacit sau infundat?just curiosity

          Numai de bine sa auzim!
  • +6 (6 voturi)    
    CUM ? (Luni, 14 decembrie 2015, 16:49)

    tudor74 [utilizator]

    Cum e posibil sa se intample asa ceva ? Doar la inceputul lucrarilor a venit un popa care a sfintit "cartitele" !

    Cereti banii inapoi la popa !

    sursa: http://www.mediafax.ro/social/utilajul-sfanta-parascheva-sfintit-joi-sapa-tunelul-pentru-metroul-bazilescu-straulesti-foto-14124577
    • +6 (6 voturi)    
      Vezi ca gresesti! (Luni, 14 decembrie 2015, 18:49)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Cartita a scapat. Dar nu a fost platit sa sfinteasca terenul, si de aia asta a cedat.
      • 0 (0 voturi)    
        adevarat graiesti (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:39)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Putea sa fie si mai rau!

        Dar oare putem gandi, cu creierul din dotare, pentru ca sa facem putin mai bine in viitor?
    • 0 (0 voturi)    
      far too late... (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:38)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      .
  • 0 (0 voturi)    
    pentru cela cu "Patria si Dreptul Meu!" (Marţi, 15 decembrie 2015, 13:43)

    ..13 [utilizator]

    Bre - deviza matale cred ca este

    "Matzul meu si Drepturile mele!"

    Spor la gustarile si mesele de si de dupa Craciun!
    Sarbatori fericite cu Matzul Plin!
  • +1 (1 vot)    
    Doi incarca , trei descarca !!!! (Duminică, 20 decembrie 2015, 10:46)

    SnaiderPaul1 [anonim]

    Ceausescu ii baga la inchisoare imediat pe cretinii care construiesc. Astia de 26 de ani se screm sa faca 3 km de metrou. TARA CONDUSA DE NEBUNI ! Doi incarca , trei descarca !!!!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă