Contractul cu firma italiana Salini-Impregilo care a construit autostrada prabusita Sibiu - Orastie a fost reziliat. Septembrie - data tinta pentru reluarea traficului

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2016, 16:20 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Autostrada Sibiu - Orastie, portiunea demolata
Foto: Construim Romania
Ministrul Transporturilor a anuntat miercuri ca reziliaza contractul cu firma italiana Impregilo pentru Lotul 3 din Sibiu - Orastie, autostrada inchisa si demolata partial la mai putin un an de la inaugurare. Ministrul sustine ca rapoartele companiei arata ca lucrarile au fost facute necorespunzator si cu materiale de calitate slaba.

Costescu a declarat ca, potrivit legii,
firma Salini - Impregilo va fi trecuta pe o lista neagra si timp de doi ani nu va putea participa la alte licitatii organizate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi, iar autoritatile vor incerca executarea garantiilor de circa 90 de milioane de lei depuse la proiect.

Se va demara o cerere de oferta pentru un nou constructor pentru zona de 200 de metri demolata plus inca 300 de m unde au aparut fisuri.

"Termenul pentru aceste lucrari, in cazul in care nu apare nicio contestatie, este august. Asta inseamna ca la inceputul sau mijlocul lui septembrie se va putea relua traficul pe autostrada", a spus Costescu

CNADNR va incepe o serie de licitatii separate, una pentru expertiza pe restul lotului de 22 de km. Alta licitatie pentru expertiza lucrarilor din afara carosabilului, iar septembrie e tinta pentru reluarea traficului, a mai spus ministrul Transporturilor.

Ministrul spune ca de la constructor se vor retine banii din garantie in cuantum de 60 de milioane, respectiv 30 de milioane de lei depuse de constructor, iar lucrarile de remediere, odata finalizate expertizele, sunt estimate la circa 60-70 de milioane de lei.

De precizat ca, in contractul cu Salini - Impregilo pentru Sibiu-Orastie Lot 3 s-au platit deja circa 603 milioane de lei din totalul de 604,8 milioane lei al contractului.

Potrivit lui Costescu, expertizele realizate deja de catre CNADNR, dar si cele primite de la constructor arata, in mare parte, acelasi lucru: materialele de constructie nu sunt in conformitate cu caietul de sarcini, iarlucrarile de executie  sunt necorespunzatoare.

In paralel cu expertizele ce vor fi angajate de CNADNR pentru Lotul 3 din Sibiu - Orastie, ministrul Costescu a spus ca va fi angajata si o alta expertiza, pentru Lotul 2 din autostrada Lugoj - Deva, unde exista acelasi constructor - Salini-Impregilo, si sunt semne ca unele lucrari nu au fost realizate corespunzator.

Autostrada care a luat-o la vale dupa inaugurare si care a fost inchisa si demolata partial

A1 Orastie Sibiu, Lot 3 - sau Saliste-Cunta cum mai este cunoscuta ea - este autostrada de 22 de kilometri care a marcat o premiera: a fost inchisa circulatiei rutiere, la nici un an de la deschiderea sa.

Asta pentru ca autostrada a inceput s-o ia la vale si sa se crape pe anumite portiuni, rezultat al unor executii defectuoase. Problemele de pe Sibiu - Orastie Lot 3 au ajuns acum pe masa DNA, inclusiv fostul sef al CNADNR, Narcis Neaga, fiind vizat de procurori. 

Desi inchiderea circulatiei in luna septembrie era menita sa dureze doar o luna, restrictia s-a prelungit, iar la finalul lunii octombrie 2015 o portiune de circa 200 de metri a fost demolata si excavata cu totul. In prezent, lucrarile au fost blocate.


Citeste mai multe despre   











​Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cea mai ieftina cazare de pe litoral atrage mai multi turisti straini decat romani. De ce nu le plac hotelurile de lux

O noua forma de cazare incepe sa "prinda" si la malul marii. Hostelurile, un concept popular printre straini, dar inca la inceput aici, incearca sa ii atraga pe tineri cu preturi mici si posibilitatea de a-si face noi prieteni.
18518 vizualizari
  • +6 (6 voturi)    
    Depunctare... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 16:25)

    UnulDeDeparte [anonim]

    Ar trebui si depunctati la viitoarele licitatii daca mai participa cumva (la fel si firmele controlate de ei).

    numai ibne
    • +11 (11 voturi)    
      50 ani (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:10)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui UnulDeDeparte

      sa nu mai aiba ce cauta la licitatii in Romania imbecilii aia.
      • +1 (1 vot)    
        in plus, cum este posibil ? (Joi, 14 ianuarie 2016, 8:42)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        cum este posibil sa platesti 99% cand lucrarea (desi inagurata... politic) nu este FINALIZATA IN MOD REAL ???

        Cine in Romania plateste lucrari 99% pe ceva care nu este terminat ??

        Doar statul roman imbecil !
      • +2 (2 voturi)    
        Salini-Imbecilio (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:06)

        CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

        Interzisi in Romania iar cei care au girat bagati la puscarie, probabil mafie PSD ceva!
  • +4 (4 voturi)    
    sa speram ca cele 90 de milioane sunt suficiente (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 16:49)

    alin [anonim]

    Sa speram ca cele 90 de milioane sunt suficiente pentru reparatii.
  • +8 (8 voturi)    
    vinovati, ceva? (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 19:46)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    sper ca DNA-ul va investiga adanc mizeria asta ! M-am saturat de 26 sa vad aceiasi hoti si mafioti. PUSCARIE !
  • +8 (8 voturi)    
    Partea construita (Joi, 14 ianuarie 2016, 4:23)

    CititorulComentator [utilizator]

    Se degradeaza pana termina de reparat...
  • +2 (2 voturi)    
    Va urma sigur un proces cu italienii ! (Joi, 14 ianuarie 2016, 6:06)

    Plagarus [utilizator]

    Cele 90 de milioane garantie nu ajung la plata reparatiilor.
    Tov. Rus, intoarce-te si fa-ne ceva poteci, pe banutzii nostrii, ca esti bun de sfaturi de tip mos Ion Roata Patrata !
  • +2 (2 voturi)    
    receptia? (Joi, 14 ianuarie 2016, 7:01)

    nelamurit [utilizator]

    daca receprtia este exigenta, nu mai apar lucrari proaste. CNADR a inlocuit firma de diriginti cu subordonatii sai... Asta trebuie anchetat.
    Dirigintii sa fie pedepsiti exemplar si nu vor mai fi lucrari proaste la NICIUN drum [dar raman partidele fara finantari din spaga]
  • +3 (3 voturi)    
    septembrie? (Joi, 14 ianuarie 2016, 7:24)

    thebblack [utilizator]

    adica inaite de alegeri?
  • +2 (2 voturi)    
    Cum este posibil (Joi, 14 ianuarie 2016, 8:24)

    Nilis [utilizator]

    Intrebarea mea este alta. Cum s-a putut deconta/plati 99% din valoarea contractului daca constructorul a pus in opera materiale neconforme? Pentru cine nu stie, pentru a se accepta la plata o situatie de lucrari trebuiesc depuse o multime de documente care printre altele trebuie sa demonstreze si ca materialele puse in opera indeplinesc cerintele si caracteristicile lor sunt aceleasi cu ale celor depuse spre aprobare (CONSULTANT/BENEFICIAR) inainte de a se demara lucrarile!! Cu siguranta, ANTREPRENORUL detine documente semnate de dirigintele de santier/consultant care certifica ca materialele sunt OK, fara acele confirmari din partea acestora NU SE PUTEA DECONTA 1 ML. DE AUTOSTRADA!
    Eu prevad un proces lung si costisitor care se va finaliza cu plata unor despagubiri ale statului roman catre italieni + daune morale/imagine.

    Cat despre imposibilitatea neparticiparii la alte licitatii cf. legii trebuie asteptata solutia instantei.
  • +1 (1 vot)    
    dehh (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:27)

    samariteanul [utilizator]

    Asa se practica la noi.Se gaseste o firma prapadita pe care politicienii si altii din CNADR o gonfleaza bine.Firma trece la treaba.CNADNR-ul brusc devin foarte loial si plateste aproape toata suma.Italienii dau spagile cui trebuie si binenteles ca lucrarea este vai de mama ei.Tine pana se face inaugurarea dupa care ......se prabuseste totul. Asta este reteta pentru un popor de inconstienti,iresponsabili,betivi,prostituate care singura lor grija este sa bea si sa manance.
    Binenteles ca pana Justitia noastra oarba si neputincioasa impreuna cu Fiscul(la fel) se vor hotara sa-i bage la parnaie si sa recupereze paguba,italienii vor fi bun plecati prin Argentina,Mexic si vor rade de cat de imbecili si idioti putem fi. The end !
  • +4 (4 voturi)    
    II doare la banana (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:59)

    Je__ [utilizator]

    Au deja lucrari adjudecate pe urmatorii 2 ani.

    Mai mult, vazand situatia curenta, nu vor fi noi licitatii de tronsoane de autostrada in urmatorii 2 ani, datorita impotentei CNADR.

    Revenind la tronsonul in cauza. Ministrul a specificat anul?

    Eu vad lucrurile mai simplist: Expertiza 2-3 luni licitatia, 2-3 luni expertiza in sine.
    Pauza de analiza 3-6 luni in CNADR, apoi licitatie inca 3-6 luni, contestatii, apoi proiectare si constructie 9-12 luni.

    Nu stiu, dar mie nu-mi da septembrie 2016 sub nici o forma. Poate Septembrie 2018, cum s-a scapat pasarica anterior DA!

    Tind sa cred ca s-a iesit repede cu declaratii, sa mai stapaneasca supararea cetatenilor, dupa ce in alte documente oficiale s-a scapat data reala de 2018
  • 0 (0 voturi)    
    DNAAAAAAA (Joi, 14 ianuarie 2016, 19:41)

    mariocotan [utilizator]

    DNA se aude?si puscarie cine face pentru subminarea economiei nationale?sper ca acolo se incadreaza toti acesti hoti!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică