​HARTA INTERACTIVA Stadiul lucrarilor pe fiecare autostrada din Romania. Ce tronsoane si cati kilometri ar putea fi deschisi circulatiei in 2016

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 19 ianuarie 2016, 18:10 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Autostrazi in constructie in ianuarie 2016
Foto: Hotnews
​In momentul de fata in Romania se lucreaza efectiv la aproape 150 de kilometri noi de autostrada, iar Compania de Autostrazi isi propune sa deschida traficul pe 95 de kilometri pana la finalul lui 2016, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro. Cu toate acestea, problemele si blocajele existente in prezent pe anumite tronsoane contureaza o imagine mai putin optimista, in care pana la finalul anului reteaua de autostrazi din Romania sa mai adauge circa 75 de kilometri.


Ce s-ar putea deschide in 2016

La solicitarea HotNews.ro, reprezentantii CNADNR au transmis ca in anul 2016 preconizeaza sa deschida traficul pe circa 95,73 kilometri noi de autostrada, pe urmatoarele autostrazi:

    > A1 Lugoj - Deva, Lotul 2 - 15 km

    > A1 Lugoj - Deva, Lotul 3 - 21,141 km

    > A1 Lugoj - Deva, Lotul 4 - 22,139 km

    > A3 Cluj Vest (Gilau) - Nadaselu - 8,7 km

    > A10 Sebes - Turda, Lot 3 - 12,45 km

    > A10 Sebes - Turda, Lot 4 - 16,3 km

            TOTAL: 95,73 km

Scenariul optimist vs scenariul realist: Unde sunt probleme si blocaje

Cu toate acestea, informatiile obtinute de HotNews.ro din surse apropiate situatiei arata ca tinta autoritatilor este una mai degraba nerealista si ca, din cauza unor probleme pe cateva tronsoane, o cifra mai aproape de adevar ar fi 75 de kilometri inaugurati pana la final de 2016. Chiar si asa, totul depinde de o mobilizare puternica din partea autoritatilor de la Transporturi pentru a rezolva blocajele si problemele existente.

Astfel, pe Lotul 2 din A1 Lugoj - Deva, celebrul lot cu ecoductele pentru ursi, avizul de mediu nu a fost revizuit. Pe Lotul 2 si Lotul 4 din Lugoj - Deva lipsesc autorizatiile de construire, iar in cazul Lotului 3 trebuie gasita o formula in care sa se amenajeze o descarcare de trafic provizorie in zona Holdea. Fara aceasta descarcare, aproximativ 20 km de autostrada ce ar urma sa fie finalizati la finele lui 2016 nu vor putea fi folositi timp de cel putin doi ani pina la terminarea sectiunii cu tunele (din cadrul Lotului 2).

In plus, pentru Lotul 4 exista o zona cu probleme in aproprierea carierei de la Branisca unde practic solul a cedat si solutia de consolidare executata de catre constructor nu a fost suficienta sa remedieze situatia, in prezent lucrarile fiind blocate.

In ceea ce priveste Autostrada A10 Sebes - Turda, unde CNADNR spera sa finalizeze Loturile 3 si 4, in prezent lipseste autorizatia de construire pe aproximativ 58km din cei 70 de km ai intregii autostrazi, mare parte din cauza problemelor de scoatere a terenurilor din circuitul agricol. In prezent, lucrarile sunt sistate pe 80% din lungimea autostrazii din acest motiv, iar pe Lotul 1 proiectul tehnic nu a fost finalizat, existand contradictii intre constructor si autoritati pe marginea nodului de la Sebes.

Cat priveste autostrada A3 Gilau - Nadaselu, chiar daca avansul lucrarilor indica posibilitatea unei inaugurari in 2016, trebuie spus ca in prezent nu exista o autorizare de defrisare pentru o zona de padure de la mijlocul lotului, astfel incat un sector de 700 de metri nu a putut fi atacat deloc de catre contructor pana in prezent.

Mai mult, intre "ciotul" aflat in constructie si care ar putea fi gata anul acesta si restul autostrazii pana la Campia Turzii, exista o bucata lipsa unde ar fi trebuit pana acum sa se demareze lucrarile de executie la un viaduct. Cu toate acestea, licitatia inca nu a fost lansata. In lipsa acestui viaduct, lotul de autostrada nu va putea fi folosit.

Harta Interactiva - Autostrazile in constructie - ianuarie 2016*:
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape
  • Consulta LEGENDA sub harta
*Harta marcheaza scenariul realist cu ce loturi de autostrada ar putea fi gata pana la finalul lui 2016. In scenariul optimist al CNADNR ar mai intra si Lotul 4 din autostrada Lugoj - Deva.


---





Nu se vede harta pe mobil? O poti accesa aici intr-un format optimizat.

LEGENDA







STADIUL AUTOSTRAZILOR AFLATE IN EXECUTIE



    A1 Lugoj - Deva Lot 2:    37,23%

Stadiu financiar: 29,02%
Lungime: 28,75 Km
Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA
Valoare contract: 562.73 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016 (contractual) / partial (15 km) pana la finele lui 2016, restul in 2017-2018 (realist)


    A1 Lugoj - Deva Lot 3:    37,83%;

Stadiu financiar: 46,89%
Lungime: 21,14 Km
Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis
Valoare contract: 579.92 milioane lei
Termenul de finalizare:
mai 2016 (contractual) / finele lui 2016 (realist)

    A1 Lugoj - Deva lot 4:    44,03%;

Stadiu financiar:
28,14%
Lungime: 22,14 Km
Constructor: UMB - TEHNOSTRADE SRL
Valoare contract: 419.4 milioane lei
Termenul de finalizare: mai 2016 (contractual) / 2017 (realist)


    A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu:    66,46%

Stadiul financiar: 43,78%
Lugime: 8,7 km
Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)
Constructor: UMB-Tehnostrade
Termen contractual de finalizare: aprilie 2016 (contractual) / Pana la finele lui 2016 (realist)

    A3 Suplacu de Barcau - Bors: 0% pe noul contract (51% dupa rezilierea contractului Bechtel)

Stadiul financiar: 0%
Lungime: 64 km
Cost: (de la bugetul de stat)
Constructor: Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL
Termen contractual de finalizare: iulie 2017

Pe acest lot exista deja o problema, desi nu s-a intrat inca pe teren. Ordinul de incepere a fost dat pe 3 iulie 2015, insa pana in prezent - in urma unor neintelegeri dintre firmele parte din Asociere - santierul practic nu a inceput.


    Autostrada A10 Sebes - Turda Lot 1:    11,15%;

Stadiu financiar: 18%
Lungime: 17 km
Valoare: 541.739.137 lei
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Constructii SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare: Octombrie 2016 (contractual) / 2017 (realist)


    Autostrada A10 Sebes - Turda Lot 2:    7,20%;

Stadiu financiar: 16,20%
Lungime: 24,25 Km
Valoare: 549.332.493 lei
Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare : Octombrie 2016 (contractual) / 2017 (realist)


    Autostrada A10 Sebes - Turda  Lot 3:   43,05%;

Stadiu financiar:
22,05%
Lungime: 12,45 Km
Valoare: 420.511.921 lei
Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare : Martie 2016 (contractual) / Finele lui 2016 (realist)


    Autostrada A10 Sebes - Turda  Lot 4:    42,00%;

Stadiu financiar: 25,76%
Lungime: 16,3 km
Valoare: 470.004.894 lei
Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH
Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014
Termen de finalizare: Martie 2016 (contractual / Finele lui 2016 (realist)


Evolutia km de autostrada deschisi circulatiei in ultimii ani:
 

    2009 - 42 km
    2010 - 28 km
    2011 - 57 km
    2012 - 139 km
    2013 - 108 km
    2014 - 50,5 km
    2015 - 46,6 km

Km de autostrada functionali* in Romania, in perioada 2008 - 2015:

    2008: 262,9 km
    2009: 304,9 km
    2010: 332,5 km
    2011: 389,15 km
    2012: 528,15 km
    2013: 636,5 km
    2014: 687 km
    2015: 711,6 km*

*Cei 22 de km de pe Lotul 3 al autostrazii Sibiu - Orastie nu au fost pusi la socoteala pentru ca, din cauza problemelor aparute, nu sunt functionali si nu sunt deschisi traficului rutier.

---


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Locul din Romania care l-a fascinat pe Printul Charles si l-a "facut" sa se plimbe prin ploaie. "Nici nu mi-a venit sa cred"

Ploaia torentiala nu l-a impiedicat pe Printul Charles sa se plimbe pe pajistile lui preferate din Romania. Sosit de luni seara in Valea Zalanului din Covasna, unde are un conac, mostenitorul tronului britanic si-a dedicat ziua plimbarilor prin natura.
64946 vizualizari
  • +4 (6 voturi)    
    Deci, mergem inainte cu stupidele planificari (Marţi, 19 ianuarie 2016, 19:16)

    antrax [utilizator]

    Avem 2 autostrazi cu bucati mari in constructie, si ambele sunt ca un mozaic, o bucata da, una ba. Ca nu avem deja vreo 2-4 alte bucati facute in acelasi stil muncitoresc.

    Dar in 2017 nu mai e gata nimica nimica? Un Ploiesti-Comarnic, o centura mititica, un Bors-Suplacu de Barcau? Chiar nimic acolo? Parca totusi se dau in functiune vreo 17km de centura undeva in Moldova, la jumate de profil sau ceva de genul asta? Bacau poate?
    • +1 (3 voturi)    
      mai trist e că (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 1:48)

      HaralambieHarpalete [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      se construiește doar în ardeal. oltenia și moldova nu au niciun kilometru de autostradă. nu trebuie să ne mai întrebăm de ce pierde românia anual mii de locuitori. autostrăzile atrag investiții, și nu invers.
      • +2 (2 voturi)    
        asa s-a vrut... (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 9:29)

        TRABI [utilizator] i-a raspuns lui HaralambieHarpalete

        Toate grupurile de regres numite partied politice care au condus tara pana in prezent , asta au vrut si anume sa nu se faca nimic pentru a tine populatia in saracie si sa deveina milogi la bidonu' cu ulei de la alegeri ..si uite asa sa ramana vanzatorii avutiei tarii aproape imposibil de inlocuit . Este o tactica veche de cand pamantul ... Speram ca sa se judece candva si aceste infractiuni de conducere premeditate la saracie a populatiei si transformarea in fier vechi a societatilor comerciale viabile. Necesara anchetarea si judecarea cauzelor adevarate pentru care au fost conduse si de cine la faliment a acestor societati ....... Rau de tot este ca o generatie a crescut in acest regim si cam asa inteleg ei ca ar trebui sa mearga lucrurile , iar 70% din populatia mai in varsta merg in continuare tot pe principiul ca orice se rezolva numai prin metehnele mismaso-comunisto-securiste ......
        Inca nu am invatat cum sa traim impreuna ...... fura si scapa cine poate , etc...
  • +4 (6 voturi)    
    Ma uimeste... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 23:13)

    prompt [utilizator]

    1.Lipsa de consecventa a CNADNR in prioritizarea realizarii autostrazilor. In fiecare an si cu fiecare guvern se schimba esential programul. Lucrari incepute(chiar cu data de incepere a lucrarilor stabilita) sunt abandonate fara explicatii. Se fac o gramada de SF-uri abandonate, proiecte pana la ultima faza intrerupte si amanate ...pana la calendele grecesti.Sa nu mai zicem de lucrari abandonate...la jumatate!
    2.Sistemul de licitatii cu criteriul de departajare ,,pretul cel mai scazut" care da posibilitatea unor firme de apartament sa-si bata joc de lucrari si sa subcontracteze firme serioase pe doi lei, pentru a le face de fapt treaba, periclitand intreaga lucrare. Unde sunt vremurile cand se faceau punctaje si pe criterii tehnice referitoare la solutiile propuse?
    3.Criteriile de participare la licitatii fara o verificare serioasa a posibilitatilor firmelor participante din punct de vedere personal competent. Sunt multe situatii cand proiectarea si executia ajung la mana a treia sau a patra marind nejustificat pretul, drumul de la ,,mana de lucru" la beneficiar si invers fiind complicat si cu influente catastrofale asupra termenelor. Si toate astea numai pentru a satisface o ,,clientela de firmulite" care aduc beneficii diversilor salariati din compania beneficiara.
    Si ar mai fi multe de zis....
  • +2 (6 voturi)    
    Apropo... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 23:18)

    prompt [utilizator]

    Ce se aude cu ,,prioritatea" zero Sibiu-Pitesti? Dar cu Campia Turzii-Tg Mures? Dar cu Suplacu de Barcau-Bors abandonat din 2007?Dar cu Comarnic-Brasov? Dar cu...? Pauza?
  • -6 (10 voturi)    
    Ceausescu ? (Marţi, 19 ianuarie 2016, 23:25)

    nedumeritul [utilizator]

    Ceausescu se suceste in mormant, E trist daca am ajuns sa compar situatia de acum cu cea care ar fi daca Ceausescu ar mai trai....
    • +5 (9 voturi)    
      Hmmm (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 0:48)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Ceausescu a facut in 22 de ani 115 km de autostrada....
      E trist ///
    • +6 (10 voturi)    
      comunistul comunist ramane (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 1:08)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      bah, ala te-a tinut si lasat in curul gol si tu zici ca daca traia iti dadea cravata??!
    • +5 (7 voturi)    
      Pai probabil ca mancai la cazan (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 1:41)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Si traiai in baraca, pazit de bravi tovarasi.
  • +1 (1 vot)    
    autostrazi (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 9:48)

    LaszloTuka [anonim]

    Cand se va continua constructia autostrazii Bors-Brasov, inceputa in urma cu 10 ani ? De ce Adrian Nastase si Tariceanu n-a mai finantat firma Bechtel, dupa ce au semnat un contract ?
  • +2 (4 voturi)    
    2016 (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 9:59)

    Je__ [utilizator]

    Nu se da nimica stati linistiti.

    Credeti ca ciotul ala de autostrada, de pe lot2 Lugoj-Deva care e facut tot de Impregilio, va fi dat in folosinta, avand in vedere disputele cu constructorul? Vise!

    Unde mai puneti, ca si acest lot in campie are probleme de neconformitate.
  • -4 (4 voturi)    
    SA PUNEM GRANITA LA BRASOV (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 18:07)

    Gabi_13 [utilizator]

    imi place harta autostrazilor dja realizate in romania care par sa ne arate ca bucuresteanul dupa ce s-a spalat in mare acum trebuie sa ajunga la munte cat mai repede. sunt foarte curios cum arata harta economica a romaniei dupa contributie fonduri la buget si dupa distributie fonduri si sa nu uitam ca marile corporatii isi desfasoara activitatea in teritoriu si au doar sediul(capul incompetent) este la bucuresti. daca principala piata de desfacere a produselor romanesti este spre occident voi ce vreti sa ajungeti cat mai repede la comarnic? de cata incompetenta balcanica dati dovada nu va mirati ca zone cu populatie de alta nationalitate decat cea romana vreau sa va parasesca civilizatia numai de voi inteleasa. autostrazi prost realizate de nicaieri nicaieri, fara sa respecte cele mai minime norme de dare in folosinta(vara benzinarii, pasaje de trecere utilaje, popasuri)


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version