Premierul Ciolos anunta o schimbare de abordare in infrastructura: "S-a mers foarte mult in trecut pe studii si proiecte facute rapid si pe bani putini, dar nu si pe calitate, iar apoi am avut probleme la implementare"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2016, 20:38 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Infrastructura in Romania, eterna problema
Foto: CNADNR
Guvernul Ciolos isi propune ca in anul pe care il are la dispozitie sa eficientizeze si sa profesionalizeze sistemul de implementare al proiectelor de infrastructura, cu un amre accent pe Compania de Autostrazi, a declarat vineri premierul Dacian Ciolos. "Noi in trecut mergeam foarte repede pe Studiul de Fezabilitate si pe proiectul tehnic si puneam presiune pe cei care le fac sa le termine cat mai repede si ne trezeam apoi la partea de implementare ca avem probleme (...) S-a mers foarte mult pe pretul cel mai mic si am vazut ce inseamna pretul cel mai mic, perioada cea mai scurta. Contractorii se grabesc sa faca lucrurile repede si cu bani putini. Nu s-a mers pe calitatea implementarii", a declarat Ciolos.

"As vrea ca anul acesta nu doar sa continuam implementarea proiectelor care sunt mature sau care sunt in derulare, ci sa si pregatim proiectele noi, conform MasterPlanului", a declarat primul ministru Dacian Ciolos dupa o sedinta la Ministerul Transporturilor.

"I-am cerut domnului director general al CNADNR ca in saptamanile urmatoare sa vina cu o viziune mai precisa legat de ceea ce vrea sa faca in managementul companiei pentru a accelera procesul de reprofesionalizare a companiei, de cresterea performantei in pregatirea si in monitorizarea proiectelor pe care le are in responsabilitate", a precizat prim-ministrul.

"Guvernul acesta poate intr-un an de zile sa eficientizeze, sa transparentizeze, sa profesionalizeze sistemul de implementare. Rolul CNADNR este unul central, dar nu e suficient. Sunt o serie de alte lucruri care trebuiesc corectate, de la proceduri la modul de gandire in pregatirea proiectelor. E un lucru esential. Am constatat ca noi in trecut mergeam foarte repede pe Studiul de Fezabilitate si pe Proiectul Tehnic si puneam presiune pe cei care le fac sa le termine cat mai repede si ne trezeam apoi la partea de implementare ca avem probleme tocmai pentru ca n-am fost suficient de profesionisti in elaborarea caietului de sarcini pentru SF, nu am stiut ce vrem de fapt de acolo. In CNADNR nu a existat competenta aceasta pentru a putea citit profesionist un SF, dar sa-l mai si analizez, sa tragi anumite concluzii. Tot acest proces am cerut Ministerului Transporturilor sa-l regandeasca si sa incercam sa acceleram proiectele pe care le avem insistand pe partea de calitate", a declarat Ciolos.

"Inclusiv la contractare, la achizitii publice, s-a mers foarte mult pe pretul cel mai mic si am vazut ce inseamna pretul cel mai mic, perioada cea mai scurta. Contractorii se grabesc sa faca lucrurile repede si cu bani putini. Nu s-a mers pe calitatea implementarii, pe calitatea expertilor cu care aceste companii vin. As vrea toate aceste lucruri sa le clarificam ca pana la sfarsitul anului sa lasam nu doar niste proiecte in derulare care sa fie previzibile si pentru anii urmatori, dar sa lasam un dispozitiv care sa fie mai eficient in implementare. Dupa ce vedem ca un an, doi reusim sa ne tinem de ce planificam, atunci sigur ca putem sa vorbim si de finantarea pe urmatorii zece ani", a mai spus premierul.

Pe de alta parte, primul ministru a precizat in in zilele urmatoare Ministerul Transporturilor va pregati o ordonanta de urgenta pentru a debloca procesul de avizare si autorizare care intarzie foarte mult multe proiecte.

"Scoaterea din circuitul agricol de exemplu, diferitele avize legate de transportatorii de energie s.a.m.d, alti parteneri care intra in contact cu proiectele de infrastructura. E in pregatire, totodata, e chestiune de zile, o hotarare de guvern pentru a clarifica anumite aspecte legate de achizitiile publice, la fel, pentru a facilita, pentru a simplifica si transparentiza mai mult pregatirea contractelor de achizitii publice", a precizat Ciolos, la finalul intalnirii de la Ministerul Transporturilor.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile Pro Tv

O femeie cu cetatenie romana, amendata in Austria cu 38.000 de euro dupa ce a cersit cu copilul pe strazi. Reactia tinerei

O femeie cu cetatenie romana care cersea in Austria a fost amendata cu 38.000 de euro pentru ca a cersit in mod repetat impreuna cu un copil, informeaza luni cotidianul austriac The Local, preluat de Agerpres.
4436 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    "Pretul cel mai mic"? (Vineri, 5 februarie 2016, 21:48)

    Lucky1 [utilizator]

    Pretul care se practica in Romania este dublu sau chiar triplu fata de preturile practicate in Statele Unite pe km de autostrada, pentru lucrari de cea mai buna calitate, cum nici nu mirosim noi in Romania.
    Acum vrea Guvernul sa cheltuie si mai mult? De ce nu pune accentul pe calitatea oamenilor care raspund de contractare???
    ACOLO, trebuie actionat!
    • +4 (4 voturi)    
      "Studii"de fezabilitate,pt. lucrari care nu incep (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 6:40)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Nu te mai apuci să faci fezabilitatea, dacă n-ai finanţare
      Prin Lege studiile de fezabilitate pentru că expiră foarte repede, în 24 de luni, trebuie refăcute le nesfârşit.
      CNADNR plăteaste câte un nou studiu de fezabilitate o dată la câţiva ani, pentru aceeaşi bucată de şosea.
      Sova in 2013 a dat drumul la 50 de milioane pe studii de fezabilitate cu concretizare O !
      CNADNR a continuat să atribuie contracte fără să ţină cont de finanţarea disponibilă şi de prioritatea unor proiecte. Pe A1 Lugoj - Deva, autostrada s-a oprit la sfârşitul anului trecut într-un cimitir vechi de 30 de ani care nu apărea în documente.
      DIWI Consult in mai 2007,s-a "ocupat " de revizuirea şi reactualizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Deva - Orăştie - Sibiu. Proiectul conţinea şi porţiunea de drum de la Aciliu, unde autostrada a luat-o la vale la sfârşitul anului trecut. Iniţial, pe porţiunea cu probleme trebuia să fie un tunel, dar constructorul, firma italiană Impregilo, ar fi decis să schimbe soluţia. Ceea ce ar fi trebuit să fie o variantă mai ieftină s-a dovedit a fi una mult mai scumpă.
      Constructorul a solicitat modificarea proiectului tehnic şi înlocuirea tunelului cu acest şanţ uriaş, care se numeşte tehnic debleu. Din păcate, CNADNR a fost de acord cu soluţia asta şi rezultatul a fost că au început să excaveze, au destabilizat şi mai tare terenul, care oricum era o argilă nisipoasă instabilă.
      La Aciliu a fost mutat un deal întreg, pentru care s-au excavat peste 3 milioane de metri cub de pământ. La sfârşitul anului 2014, muncitorii au dat zor în campania electorală.
      Porţiunea de autostradă a fost deschisă circulaţiei doar 9 luni, 3 săptămâni şi 4 zile. La 10 zile de la deschiderea, tronsonului, a apărut prima fisură în dealul Apoldu, în lungul benzii intâi, de circa 100 de metri.
      CNADNR a negat că ar fi probleme grave. CNADNR a insistat în iulie şi august că problemele de aici sunt minore. Iar în 7 septembrie, după investigatii geotehnice făcute pe acest
    • +1 (1 vot)    
      hOKey ! Lume noua. (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 6:51)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Directorul de Implementare Proiecte Autostrăzi și Drumuri Expres din cadrul CNADNR, Raul Mag, și-a depus miercuri 03/02/16 demisia.
      Mag va lucra în continuare la CNADNR.
      Tot miercuri, a demisionat și Aurel Petrescu, consilier al directorului general interimar al companiei, Cătălin Homor. Petrescu a fost, anterior, consilierul fostului șef al CNADNR, Narcis Neaga, demis în decembrie 2015
    • +2 (2 voturi)    
      Precizare (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 8:59)

      Uhm [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Daca citesti articolul cu atentie vei intelege ca se face referinta la faza de PROIECTARE si nu de constructie! Daca proiectezi prost si repede o casa vei baga mai multi bani in ea si iti va lua mai mult timp...
      • 0 (0 voturi)    
        Am citit... (Duminică, 7 februarie 2016, 18:03)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Uhm

        ...dar cititi si dvs acest para:

        "Inclusiv la contractare, la achizitii publice, s-a mers foarte mult pe pretul cel mai mic si am vazut ce inseamna pretul cel mai mic, perioada cea mai scurta. Contractorii se grabesc sa faca lucrurile repede si cu bani putini. Nu s-a mers pe calitatea implementarii, pe calitatea expertilor cu care aceste companii vin. "

        Apoi, de ce trebuie facute aceste studii de catre Beneficiar? Dupa parerea mea, ar trebui incluse in Caietul de sarcini ca obligatia Contractorului.
        Prin Caietul de sarcini sa fie bine definite dorinta Beneficiarului asupra traseului, parametrilor, calitatii si termenului de predare ale investitiei.
      • 0 (0 voturi)    
        PS (Duminică, 7 februarie 2016, 18:56)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Uhm

        "Daca proiectezi prost si repede..."

        Astazi, proiectarea se face asistata de calculatoare. Sunt programe care fac proiectarea foarte rapida si eficienta, trebuie doar sa stii ce sa ceri programului. Nu exista prost si repede in terminologia acestor activitati. Exista insa termenul CORUPT si INCOMPETENT.
    • +1 (1 vot)    
      Calitatea unui studiu se vedea doar la constructie (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 9:21)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Studiile de realizare a autostrăzilor sunt ca filmele. Nu știi niciodată dacă vor avea succes.

      Indiferent cat de serios ar fi regizorul sau coordonatorul proiectanților și cat de buni ar fi actorii sau inginerii, odată filmul rulat in cinematografe și odată execuția lucrării începuta, te poți trezi in fata unei catastrofe. Ca și filmele atent concepute care ajung sa ruleze in fata unor săli goale și studiile scumpe nu garantează in nici un fel succesul construcției.

      Citat: "Premierul Ciolos anunta o schimbare de abordare in infrastructura: "S-a mers foarte mult in trecut pe studii si proiecte facute rapid si pe bani putini, dar nu si pe calitate, iar apoi am avut probleme la implementare""
      • 0 (0 voturi)    
        De acord (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 10:56)

        ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ca studiile scumpe nu garanteaza succesul constructiei, dar un studiu bine facut poate garanta succesul - romanii au facut drumuri care sunt folosite si acum si multe dintre drumurile europe sunt facute pe locul drumurilor romane. Cica nu faceau studii de fezabilitate dadeau drumul la un magar si pe unde o lua magarul pe acolo faceau drumul ,si aveau specialisti buni : ex. Apolodor din Damasc. Drumurile nu sunt ca filmele. Filmul depinde de gusturile audientei, drumul de cat de bine este facut.
        • +1 (1 vot)    
          Verificarea consultantului unui drum (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 13:39)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

          e poate mai importanta decat studiul.
          Asa cum marile nostre partide se inteleg intre ele pentru multiplele lor interese iar paguba e generala si intelegerile dintre executant si consultant duc la drumuri de proasta calitate iar paguba e tot generala .
      • +1 (1 vot)    
        comparatie eronata (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 11:15)

        parker [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Comparatia nu este valida. Proiectarea si executarea lucrarii este ceva exact, marematic, deci finalul se cunoaste.Filmul depinde de preferintele publicului.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred..! (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 11:53)

      TRAHANACHE [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ca nu prea stii despre ce vorbesti. Du-te si mai intereseaza-te! Si despre "calitaea" americana las-o balta! Uita-te la nemti, tarile scandinave.
      • 0 (0 voturi)    
        DANDANACHE (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 21:44)

        Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui TRAHANACHE

        Ca bine zici :
        Din exterior nu se vede decat ca e ca si cum ar fi trecut potopul.
        Da ce mai conteaza cum sunt SFurile si PTurile, la final fiecare sa-si plateasca glontzul ca in China.

        Noroc ca aia din cer nu prea aud bine, "degeaba e strigator la cer" !!!

        Asta e primul si ultimul examen a lui Ciolos:
        o intrece pe Boagista, sau taie pamblicit cat Ponta impreuna cu Sova (sau separat, la alegere }. ! ? !
        Ce mai conteaza ce face pruna-bruma-toba...si alti curajosi
      • 0 (0 voturi)    
        curat, mai nea trahanache... (Duminică, 7 februarie 2016, 18:11)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui TRAHANACHE

        cum e bre calitatea americana??? ca merg cu masina pe autostrada ca pe masa. Sigur, in jurul Los Angeles, New York si alte zone extra aglomerate de trafic ultra greu, sunt portiuni reparate care nu pot fi asa usor refacute complet pentru realizarea unei calitati impecabile.

        Si, te rog crede-ma, ma pricep la drumuri, asta mi-e meseria...
  • 0 (8 voturi)    
    Asta acum descopera roata? (Vineri, 5 februarie 2016, 22:53)

    LiviuX [utilizator]

    Ce vrea sa spuna cu asta? E normal pentru oricine sa vrea si sa aleaga pretul cel mai mic, DAR in niste conditii impuse: de ex. psibilitati cat mai usoare de executie, garantie, calitate inpusa, si mai ales sa te asiguri ca firma constructoare va exista pe toata durata garantiei cel putin, nu va disparea si sa te lase cu buzele umflate. Daca toate aceste conditii sunt indeplinite, de ce sa nu alegi pretul cel mai mic?
  • +6 (8 voturi)    
    Da... (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 0:06)

    strw [utilizator]

    Romanii construiesc repede si pe bani putini.
    Iata adevarata problema!
  • +3 (3 voturi)    
    Levitam / " plutim " cu pretul cel mai mic ! (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 6:10)

    Plagarus [utilizator]

    CNADNR a plătit chiar şi de patru ori proiectarea unui drum care nu există nici acum. O parte din studiile de fezabilitate plătite cu milioane de euro au fost executate prost, iar lucrările suplimentare au fost suportate tot de CNADNR.
    Managementul companiei de drumuri favorizează firmele de consultanţă. 53 de milioane de euro a câştigat în ultimii cinci ani o astfel de companie.
    La capitolul autostrăzi proiectate, dar neconstruite, România este fruntaşă. În ultimii 25 de ani, sute de studii de fezabilitate, pentru autostrăzi imaginare, au rămas doar pe hîrtie.
    Sumele cheltuite pentru realizarea documentelor care expirau înainte să mai poată fi transformate în şosele au multe zerouri.
    Tronsonul Sibiu - Orăştie, în dreptul localităţii Aciliu :

    Rus, fost ministru al Transporturilor, pe 14 noiembrie 2014: „Am făcut o vizită pe tot traseul împreună cu domnu prim-ministru. I-am explicat şi dânsului întreaga situaţie, faptul că autostrada poate fi deschisă şi în consecinţă am să rog CNADNR-ul şi Poliţia să ia măsurile necesare şi în următoarele minute să-i dea drumul”.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
  • -1 (1 vot)    
    Ha, ha , ha (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 9:57)

    ilex2013 [utilizator]

    Desi e ardelean se pare ca premierul nostru are simtul umorului.....sau e complet dezinformat ? S-au facut zeci de studii de fezabilitate pe milioane de euro, cate doua trei de proiect fiindca au termen de valabilitate redus - ca la alimente- pentru proiecte care nu s-au materializat niciodata, iar firmele care au avut pretul cel mai mic au facut apoi zeci de amendamente prin care pretul initial a fost dublat sau chiar triplat....Deci ce conteaza e capitalul uman - ne trebuie specialisti adevarati strict monitorizati si aplicate penalitati usturatoare pentru abateri.Asa se procedeaza peste tot unde au sosele, autostrazi, de toate.
  • 0 (2 voturi)    
    Mafia romena (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 10:23)

    Trojan.H [utilizator]

    Ciolos nu are timp. In citeva luni, dupa ce a facut pasul inapoi, strategic, mafia se reintoarce la butoane. Cei citiva kilometri care se vor "construi" in urmatorii 25 de ani vor fi facuti tot cu mafia italiana.
  • -1 (1 vot)    
    CNADR (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 11:07)

    parker [utilizator]

    Niciun guvern nu a avut nevoie de profesionalizarea CNADR pt ca a fost folosit ca donator pt pusculita partidelor. Nu inteleg de ce dl Ciolos , inainte de a numi directori sau ministri nu cere o informare de la SRI. Intreba cineva ce a facut rau noul director CNADR. Tocmai ca nu a facut nimic bun unde a lucrat. De ce nu foloseste dl Ciolos "mapa profesionala " a candidatului? Pe recomandari dubioase ajung oameni fara competenta in functii cheie.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă