Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Otopeni: Cat mai e pana la inceperea lucrarilor, care sunt planurile oficiale, de unde ar putea veni banii si cand ar putea fi gata

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2016, 17:39 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole

Metroul din Capitala
Foto: Hotnews
Desi pare un proiect care nu mai demareaza, Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Henri Coanda din Otopeni este un proiect matur, avansat, iar autoritatile lucreaza la ultimele proceduri inainte de lansarea licitatiilor de lucrari. In acelasi timp, sunt cautate solutii ca investitia de peste 1 miliard de euro sa fie sustinuta si din bani europeni, pe langa fondurile de la buget si imprumutul de 320 de milioane de euro de la japonezi. Intr-o potentiala competitie cu proiectul mult mai ieftin al ministerului Transporturilor de a prelungi actuala linie de cale ferata pana in aeroport, oficialii de la metrou recunosc ca nu exista in plan ca M6 si calea ferata sa se interconecteze in vreun fel.

Cat de aproape e Magistrala 6 de inceperea lucrarilor? Surse: Pentru a fi gata pana la Europeanul din 2020 ar trebui lansata licitatia in primavara

"Legatura retelei de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni se afla in stadiul de elaborare a documentatiei de atribuire a lucrarilor de structura", se arata intr-un rapsuns oficial al Metrorex la solicitarea HotNews.ro

Neoficial, insa, surse foarte apropiate situatiei au explicat pentru HotNews.ro ca proiectul Magistralei 6 de metrou este unul matur (n.r. in stadiu avansat de pregatire), foarte aproape de o licitare a lucrarilor inca din acest an. Mai mult, alte surse spun chiar ca pentru a fi gata la timp pentru Campionatul European de Fotbal din 2020, cand Bucuresti va gazdui trei mecirui pe Arena Nationala, licitatia pentru lucrari ar trebui sa se lanseze cel tarziu in luna martie.

Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex
Intre timp, directorul general al Metrorex a explicat intr-un interviu pentru Agerpres ca documentatia tehnica a fost avizata in Consiliul Tehnico-Economic (CTE) Metrorex saptamana trecuta si ca merge spre avizare la CTE-ul Ministerului Transporturilor.

"In momentul in care avem si avizul interministerial, putem sa promovam o Hotarare de Guvern ca sa aprobam indicatorii tehnico-economici. Deci, asta ar fi un pas. Al doilea pas, in situatia in care Planul de Mobilitate Urbana Durabila se avizeaza de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si de Consiliul Judetean Ilfov, ne creeaza premisele ca noi sa propunem un alt act normativ de aprobare a strategiei de dezvoltare a metroului care ar sta la baza, sa zic asa, cererii de finantare de la Comisia Europeana si am putea demara lucrarile privind consultanta in exproprieri, exproprieri, lucrari de structura. Deci, am identificat solutiile de finantare", a declarat Marin Aldea, directorul Metrorex.

Costul M6: 1 miliard de euro. Avem 320 de milioane dintr-un imprumut de la japonezi. Restul ar putea veni din fonduri europene si de la buget


Potrivit Metrorex, in raspunsul oficial transmis la solicitarea HotNews.ro se precizeaza ca "valoarea totala a investitiei (proiectare si executie) este de 1.085 milioane euro, fara TVA. Finantarea este asigurata din imprumut extern aproximativ 320 milioane de euro si diferenta este acoperita de la bugetul de stat".

Metrorex face referire la imprumutul de la Guvernul Japoniei, prin Agentia Japoneza pentru Cooperare Internationala - JICA, de 41,87 miliarde de yeni, circa 320 de milioane de euro.

Cu toate acestea, surse guvernamentale sustin pentru HotNews.ro ca in prezent se cauta o formula astfel incat Magistrala 6 sa fie trecuta si pe fonduri europene, in programul 2014 - 2020, astfel incat intreg proiectul sa fie realizat printr-un mix de fonduri: Imprumut - Fonduri Europene Nerambursabile - Buget de Stat.

Metrorex sustine oficial ca "in functie de bugetul alocat, finalizarea lucrarilor este estimata pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2021".

Magistrala 6 (M6) de metrou ar urma sa aiba o lungime de 14,2 kilometri si cuprinde 12 statii. Principalele puncte de interes aflate pe traseul liniei de metrou includ Gara de Nord, Gara Basarab, Romexpo, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa "Aurel Vlaicu", Centru Comercial Baneasa, Aeroportul International "Henri Coanda".

Metrou vs Calea Ferata - doua proiecte paralele sau care se canibalizeaza?


Traseul viitoarei linii de metrou (mov) si traseul actualei linii CF (rosu)
Foto: Hotnews
In timp ce autoritatile de la metrou au tot pregatit si pregatit proiectul Magistralei 6 pana la Otopeni, Ministerul Transporturilor a promovat in spatiu public in ultimii ani, uneori mai vocal, alteori indirect, ideea unui proiect prin care actuala linie de cale ferata ce ajunge in camp la circa 1 km de aeroport sa fie prelungita pana intr-un terminal subteran/gara subterana ce s-ar putea construi sub parcarea aeroportului.

Investitia ar urma sa coste circa 150-200 de milioane de euro, mult mai putin decat Magistrala 6 de metrou, insa proiectul nu este nici pe departe la fel de matur ca si cel de metrou.
 
"O capitala europeana ar merita sa aiba aceste doua proiecte in paralel, cu acces la aeroport", a raspuns intr-o conferinta de presa Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la intrebarea HotNews.ro cu privire la planurile de conexiune a Aeroportului cu Bucurestiul.

"Nu este deplasat sa consideram ca trebuie sa avem si cale ferata si metrou pana la aeroport. In acest moment, proiectul feroviar nu este la fel de matur, precum cel al metroului. Ce ne gandim acum sa facem? Asa cum arata lucrurile acum, metroul are pozitia numarul l, noi suntem sub niste constrangeri financiare date de Master Plan si de acel deficit de finantare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare. Metroul se afla in 'pole-position', dar evaluam in acelasi timp si posibilitatile de a construi o cale ferata, nu una de mare viteza, nu una de mari standarde, ci o cale ferata eventul ieftina, dar prin solutii poate fi facuta interesanta, cu un material rulant modern, atragator, care sa fie, practic, un shot intre aeroport si Gara de Nord", a spus ministrul Transporturilor Dan Costescu.

Ministru Transporturilor recunoaste ca cele doua proiecte s-ar putea "canibaliza", insa depinde de ce va indica studiul de trafic pentru linia de Cale Ferata pe care ministerul il va derula in acest an. "Exista acest risc de canibalizare, dar depinde pentru ce le alocam si depinde de studiul de trafic acest lucru. El ne va spune exact in ce zona trebuie sa ne oprim, pentru ca sunt niste diferente. Sunt unii care circula cu niste scopuri, sunt altii care circula cu alte scopuri. De exemplu, la metrou viteza maxima comerciala ar fi undeva la 35 km pe ora, insa, la feroviar, chiar daca traseul este mai lung, ne-am putea permite o viteza comerciala de 65 km pe ora, deci dublu. Fara sa mai oprim prin toate statiile ar putea sa rezolve o problema", a explicat Costescu.

Magistrala M6 si Calea Ferata cu tot cu Gara subterana - fara interconectare in planuri

Calea ferata si Aeroportul Otopeni
Foto: Hotnews
Indiferent in ce momente se vor realiza cele doua proiecte si daca vor fi realizata pana la urma ambele, cert este ca in momentul de fata planurile nu prevad o conexiune intre cele doua. Practic, planul oficial al Metrorex pentru Magistrala M6 nu are in vedere o conexiune cu o viitoare gara si linie de cale ferata la Aeroport.

"Proiectul privind realizarea Magistralei 6 de metrou nu prevede interconectarea cu proiectul CFR", se arata intr-un raspuns oficial al Metrorex la solicitarea HotNews.ro.

In septembrie 2015, intr-un interviu pentru HotNews.ro, Ministrul Transporturilor de atunci, Iulian Matache, recunoastea ca terminalul de cale ferata ce ar urma sa se contruiasca sub una din parcarile aeroportului ar trebui sa deserveasca si viitoarea linie de metrou.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
22620 vizualizari
  • +14 (20 voturi)    
    Mai ziceam acum cateva zile... (Miercuri, 10 februarie 2016, 18:08)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Faceti orice investitie (tren, metrou, telegondola, canal cu apa si vaporase, tren suspendat etc,), numai sa nu ne mai deplasam cu mii de masini zilnic la si de la aeroport.
  • +11 (29 voturi)    
    metrou vs tren (Miercuri, 10 februarie 2016, 18:19)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Este linia de tren la 500 de metri de terminalul de plecari din Otopeni si noi discutam linie de metrou de 1 mld € care sa ajunga tot la Gara de Nord.
    Ori sunt eu imbecil si nu inteleg, ori...
    • +3 (23 voturi)    
      Nu ne trebuie tren ieftin, asta nu înțelegi :) (Miercuri, 10 februarie 2016, 20:11)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Ori facem metrou de 1 miliard de euro, ori construim 1 km de cale ferată cu 150 - 200 mil. euro. Soluții care să coste 20-30 de milioane de euro nu ne trebuie, că n-avem cum scoate din ele șpăgi de 100 mil.euro. Te crezi cumva în State, unde funcționarii iau șpăgi de 40 - 50.000 de dolari? :)
    • +2 (14 voturi)    
      Nu merge la 500 de m (Miercuri, 10 februarie 2016, 21:25)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Nu poti sa iti iei bagajele in spate si sa mergi atata. A dovedit-o realitatea: desi e o opțiune de ceva timp, lumea tot prefera taxiurile cu toate marile lor probleme.
      Conexiunea cu o linie pana in oras trebuie sa fie din aeroport, sa ajungi in cateva minute, nu sa mai schimbi inca un mijloc de transport pana acolo. Deci metrou sau nu, trebuie adusă soluția in aeroport.
      Avantajul metroului ar mai fi ca nu trebuie sa schimbi la gara pentru a ajunge in alte părți ale orașului. E de departe soluția mai elegantă.
      • -7 (25 voturi)    
        Bucureștiul e de vreo 10 ori mai mic decât țara (Joi, 11 februarie 2016, 0:11)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Fenomenală viziunea asta a bucureștenilor, centrată pe propriul confort :)

        Ție ți se pare OK să cheltuie toată țara 1 miliard de euro ca să nu schimbi tu la gară, dar el se referea la a construi legătura aceea feroviară de 500 de metri, nu la a merge cu bagajele în spate.

        E nevoie de o gară în aeroport pentru tot restul țării, nu doar de un metrou ca să ajungi tu până în oraș.
        • +4 (16 voturi)    
          Viziune ingusta (Joi, 11 februarie 2016, 7:51)

          ids [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Mda, hai sa nu mai facem atunci decat proiecte de care sa beneficieze toata tara. Fara metrou in Bukale, stadion la CJ, aeroport la BV. Ce conteaza traficul ca justificare?
          Ce conteaza ca tu si toata tara o sa stati la intrarea de pe DN 2 ore fiindca nimeni nu ia un tren care face 10 km intr-o ora? Important e sa fie si capra concetateanului chioara.
          • -7 (11 voturi)    
            Bucureștiul spoliază destul țara (Joi, 11 februarie 2016, 10:01)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui ids

            Faptul că metroul e necesar în zona centrală a Bucureștiului nu înseamnă că e necesar și la Otopeni. Ție poate să ți se umple inima de mândrie că ai metrou până la Otopeni, dar metroul ăla o să circule gol.

            Dacă nimeni nu ia trenul ăla, înseamnă că nu merge unde au oamenii nevoie. E mult mai important să descongestionezi Bucureștiul oferind pasagerilor care vin dinspre Urziceni posibilitatea să coboare din tren chiar la aeroport, decât o linie de metrou de 1 mld .euro. Vrei jucării cam scumpe.
            • +7 (9 voturi)    
              Nu stii ce vorbesti (Joi, 11 februarie 2016, 21:32)

              Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              DN1 e cel mai aglomerat drum din Romania si nu doar din cauza aeroportului, ci si a dezvoltarii rezidentiale si comerciale a zonei de N. Nu stiu daca in Buc in centru sint 10 km de coada legati pe 3 benzi fara sa ai semafor. E clar ca n-are nici o treaba cu mandria de care vorbesti tu; pur si simplu o zona dezvoltata cere o infrastructura dezvoltata pe masura.
              • -8 (8 voturi)    
                Și o să-l elibereze metroul? (Vineri, 12 februarie 2016, 1:06)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                DN1 o să fie tot cel mai aglomerat drum din România și dacă o să circule metroul gol până la Otopeni.
                • +7 (11 voturi)    
                  Sigur (Vineri, 12 februarie 2016, 7:59)

                  Anges [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  In toate tarile care au metrou catre aeroport e plin, numai la noi o sa stea gol ca sa-ti dea tie satisfactie.
                  Asa e ca tine; oamenii prefera drumul lung, balamucul si sa nu fie siguri daca prind avionul. De ce ar lua metroul?
                  • -8 (8 voturi)    
                    Țările care au metrou spre aeroport?! (Vineri, 12 februarie 2016, 12:39)

                    Harald [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                    Cu argumente din astea mergi la grădiniță, poate copiii de-acolo or să te creadă. ”Toate țările care au metrou către aeroport” e doar o prostie strigătoare la cer.

                    Despre ”țări” care au S-Bahn către aeroport, așa cum ar trebui să aibă și Bucureștiul, ai auzit vreodată? Despre ”țări” care au trenuri de mare viteză cu gară chiar în aeroport, așa cum ar trebui să aibă și Bucureștiul, ai auzit vreodată?
                    • +6 (6 voturi)    
                      Nu cred (Vineri, 12 februarie 2016, 17:55)

                      ids [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                      ca a auzit nimeni din cei cu care dezbati de S-bahn si trenuri de mare viteza. Iti multumim mult ca ne luminezi cu aceste concepte revolutionare. Propun sa-i spunem la Sageata Albastra S-bahn si sint convins ca o sa faca 10 min in loc de 1ora pana la aeroport.
                      Imi place si modul argumentat in care ai contrazis postarea lui Anges si nici jignitor nu cred ca a fost. ;) Vai da mamaliga noastra.
        • +7 (9 voturi)    
          Banii din bucuresti (Joi, 11 februarie 2016, 9:29)

          obsCUR [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Orasul Bucuresti este cel mai mare contribuitor ca unitate administrativa la bugetul Romaniei. In plus, din banii pe care ii varsa la buget, doar 11% se intorc in Bucuresti ca investitii.

          De exemplu, in 2012 bucurestiul a dat la buget 18 miliarde de euro si a primit 2miliarde inapoi.

          Spre deosebire de favoritul toturor, Vaslui, care pentru fiecare 100 de euro varsati la buget a primit inapoi 158. Sau, de unde ma trag eu, Teleorman, care a primit inapoi 143 pentru 100 de euro dati la buget.

          Stiu ca la prima vedere pare nedrept, ciudat, egoist din partea autoritatilor ca se centreaza cateodata pe Bucuresti, dar, are populatie cat 4 judete si varsa bani cat 20 de judete.

          Ce am scris eu aici sunt informatii de prin 2012 dar ma indoiesc ca s-au redus decalajele chiar asa mult de atunci.
          • -7 (7 voturi)    
            Povești de adormit copiii (Joi, 11 februarie 2016, 14:44)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui obsCUR

            Contribuția Bucureștiului e umflată artificial în statistici. Nu numai de către firmele care au sediul central în București, indiferent unde realizează producția, dar și de administrația centrală a statului, ca și de fiecare cetățean care cumpără ceva din București, deși locuiește în altă parte.
            • +8 (8 voturi)    
              Man, (Joi, 11 februarie 2016, 21:33)

              Anarb [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              you've got an obsession!
              • -6 (8 voturi)    
                E la fel ca Londra, nu e obsesie. (Vineri, 12 februarie 2016, 1:02)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

                Aceeași prostie super-centralizatoare s-a întâmplat la Londra în ultimii 40 de ani. Soluția corectă e dezvoltarea echilibrată a țării, ca în Germania, nu ”centralismul democratic” de Dâmbovița.

                În momentul când aloci resurse numai pentru București, singurul loc civilizat de trăit o să fie doar București și un sfert de țară o să se mute acolo. Așa că o să fie nevoie de și mai multe resurse pentru București, exact cum se întâmplă cu Londra.

                Jumătate din Anglia e pustie, iar Londra are 6 aeroporturi care totalizează 60% din traficul de pasageri din UK. Nu crezi că e o prostie? Vrei neapărat același lucru și la București?.
                • +6 (8 voturi)    
                  N-are nici o treaba (Vineri, 12 februarie 2016, 8:25)

                  Anges [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  Acum 40 de ani Londra era de departe cel mai important oras englezesc si un centru economic, financiar si cultural de invidiat in lume. Englezii i-au oferit o infrastructura pe masura si toti sint mandri ca au acest oras in tara lor.
                  Germania de Vest, ramanand fara Berlin, a dezvoltat celelalte orase mari ramase care erau cam la acelasi nivel, dar asta s-a intamplat tot natural, nu fiindca a luat cineva bani fortat dintr-o parte. Oricum dupa reunificare Berlinul a primit tone de bani si e de 2 ori cat Munchen si Hamburg. Deci ce zici tu, realocarea fortata a resurselor e o aberatie. Dezvoltarea unui oras tine de istorie, de economie, de pozitie geografica, de perceptia oamenilor despre el; nicaieri in lume un oras de marimea Bucurestiului nu a fost lasat in paragina ca sa bagi bani fortat in alt oras de 10 ori mai mic si sa-l aduci la acelasi nivel.
                  • -7 (7 voturi)    
                    Asta spune tot despre cum gândești (Vineri, 12 februarie 2016, 12:35)

                    Harald [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                    Te rog să crezi că locuitorii din Midlands sau din Yorkshire care merg prin noroi fiindcă unele drumuri nu au nici măcar șanțuri, iar altele se inundă la fiecare ploaie, nu au niciun motiv să fie mândri de Londra. Până și în Oxfordshire e la fel, deși nu e decât la 100 km de Londra.

                    Din postările tale rezultă doar că ești un bucureștean care vine cu argumente jalnice pentru favorizarea Bucureștiului.

                    Despre descentralizare fiscală ai auzit? Asta e diferența între Germania și Anglia, iar România e la fel ca Anglia, practică o centralizare totală. Nu e treaba ta, ca bucureștean, să primești tot TVA-ul și toate accizele încasate pe carburanții vânduți la Timișoara, Cluj sau Iași, asta ca să luăm un sigur exemplu. În asta constă spolierea țării de către București
                    • +5 (5 voturi)    
                      N-are nici o treaba II (Vineri, 12 februarie 2016, 18:11)

                      ids [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                      Intai ca la cum descrii tu Yorkshire pare ca vorbim de Somalia. Asta imi spune ca stii despre subiect cam tot atat cat stiai si de traficul de pe DN, adica nimic.
                      Faptul ca nu stii mare lucru nu te impiedica insa sa vorbesti si asta se vede in continuarea postarii. Taxele colectate din toata tara nu vin la primaria Bucurestiului, ci sint gestionate de aparatul administrativ al intregii Romanii. In prezent in fruntea administratiei se afla cineva din Sibiu si din Salaj. Mai mult, daca ai da o cautare pe net sa vezi cat primesc judetele tarii fata de cat contribuie ai vedea ca Buc e printre cele mai defavorizate. Dar probabil ca pe langa statistica Bucurestiul si-a aservit si presa romaneasca. Este chiar o conspiratie mondiala care favorizeaza Bucurestiul.:)
                      • -2 (2 voturi)    
                        Și despre descentralizare fiscală? (Vineri, 12 februarie 2016, 18:52)

                        Harald [utilizator] i-a raspuns lui ids

                        Ăsta e argumentul tău, s-a descentralizat fiscal România de când ”in fruntea administratiei se afla cineva din Sibiu si din Salaj.”?

                        Au început Sibiul și Sălajul să păstreze o parte din încasările la buget sau ce încerci să spui? Logica ta nu trece de ”sunt bucureștean și mie îmi convine așa”.

                        Cât despre Yorkshire și Midlands, poate ar fi util să te convingi personal.
                        • +1 (1 vot)    
                          Despre aberatii (Sâmbătă, 13 februarie 2016, 5:39)

                          ids [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                          Nu prietene, era despre aberatia ta ca Buc ia tot TVA si spolieaza tara. Descentralizarea n-are nici o legatura cu ce vorbim. Buc are oricum bani sa finanteze mari proiecte de infrastructura, iar realocari de fonduri pt investitii se fac si in cazul descentralizarii.
      • -5 (13 voturi)    
        La altii faci mai mult de 1km pana in parcare (Joi, 11 februarie 2016, 2:34)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Sunt cart-uri speciale pt bagaje. 500m e nimic.
    • +10 (12 voturi)    
      Cre'ca prima varianta (Joi, 11 februarie 2016, 0:01)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Trenu' face 1 ora si nu culege tot traficul de pe DN (Baneasa, Otopeni, tot nordul care a explldat comercial si rezidential).
  • -1 (25 voturi)    
    O prostie (Miercuri, 10 februarie 2016, 18:48)

    MasP [anonim]

    1 mld E aruncati pe fereastra pentru un trafic extrem de redus. Varianta cu extinderea caii ferate este cea normala. Acei 1 mld E din fonduri europene ar trebui folositi pentru reabilitarea caii ferate nu pentru SF-uri pentru ca Nasu' Sandu s-a gandit ca trebuie sa ramana in istorie si sa forteze Romania sa organizeze meciuri de la Campionatul European.
    • -6 (14 voturi)    
      Culmea (Joi, 11 februarie 2016, 2:29)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui MasP

      Pentru 3 meciuri! Cateva autocare, 3 autocare la un avion sunt deajuns.
  • -1 (19 voturi)    
    varianta pe linia de tren.... (Miercuri, 10 februarie 2016, 19:35)

    minos [utilizator]

    ....s-ar realiza mult mai repede si ar costa mai putin. Asta trebuie facuta. Daca se face si metroul(util si pentru statiile intermediere Baneasa, Ambasada SUA, sos centura, Otopeni centru) atunci sa se foloseasca aceeasi gara la aeroport. Apropo, si calea ferata ce inconjoara orasul pe langa soseaua de centura poate fi interconectata la metrou.
  • -2 (14 voturi)    
    simplu (Miercuri, 10 februarie 2016, 19:37)

    FlorinOprea1 [anonim]

    Nu mai bine te uiti tu pe harta domn' ministru? Sunt vreo 6 km intre statia de metrou Basilescu si calea ferata (intersectia cu soseau spre Tirgoviste). Si mai faci cam un 1.5 km de la capat spre aeroport (o racordare) si gata metroul. De ce sa dai 1 mld? Si daca mai mergi inca vreo 500 m legi si Mogosoaia cu metrou de Bucuresti? Metroul are legatura directa cu centrul orasului, este legat practic de toata reteaua de metrou si implicit de tot Bucurestiul
    • +1 (17 voturi)    
      ghici ce (Miercuri, 10 februarie 2016, 20:58)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui FlorinOprea1

      distanta este si mai mica :. de la bazilescu s-au mai construit 2 statii (laminorului si straulesti care vor fi operationale pana la sfarsitul anului) de la straulesti pana la centura de cale ferata sunt doar 3 km. Trebuie doar prelungit tunelul de la straulesti dupa centura (cam 2.5 km) conectat la calea ferata, terminati cei 500 m lipsa de langa aeroport, facut statie sub terminal, reconditionat acest segment de cale ferata. Practic ajungi de la basarab/ gara de nord (unde se schimba pt linia 4) direct la aeroport si inapoi. Fara sa mai trebuiasca sa urci pana la gara si fara sa se arunce pe fereastra 1 mld euro. Tot se insista pe aberatia cu metroul pentru a conecta zona mall baneasa si a creste cota terenurilor smecherilor din nord.
      • +6 (12 voturi)    
        Sau un motiv ar fi (Joi, 11 februarie 2016, 0:15)

        Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

        poate sa deserveasca cea mai utilizata zona comerciala din Romania? Numai mallul are 35.000 de vizitatori pe zi, fara Ikea sau Mega-Deca. Daca nu ti-e de contribuabilii care vor sa faca o cumparatura gandeste-te ca practic oricine vrea sa intre/iasa din Bucuresti e blocat fix pe la pasajul Baneasa.
        • -6 (12 voturi)    
          35000 la Mall? (Joi, 11 februarie 2016, 2:19)

          Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Ioizu

          35000 la Mall merg sa-si umple portbagajul, nu vin cu metroul. Si nu vin decat din apropiere si din comunele din nord. Daca mergi in centru la Arcul de triumf se blocheaza. Daca faci la stanga la Aerogarii abia atunci ai de asteptat maxim cat 2 semafoare
          Scoatem din discutie orele de varf cand e jale peste tot.
          Banii astia sa-i bage in completarea retelei Metrou din oras, ca sa nu mai fie asa jale.
          • +6 (10 voturi)    
            Faci o confuzie (Joi, 11 februarie 2016, 7:56)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

            intre Carrefour si mall. La mall mai vede lumea un film, mai baga o cafea, o chiftea, mai cumpara o haina. E cam greu sa umpli portbagajul de toale.
  • 0 (18 voturi)    
    hehe (Miercuri, 10 februarie 2016, 20:11)

    flitch [utilizator]

    pai nu e mai simplu sa unesti PO Otopeni (Halta CFR ) cu aeroportul ( si sa mearga metroul pe dedesubt 1 km de la halta pina la parcarea aeroportului si dupa asta pe sus pina la Gara de Nord) + sa se foloseasca infrastructura existenta?

    n-ar mai avea nevoie de imprumuturi.
    de ce se scarpina aia de la MT cu mina stanga pe partea dreapta?
  • +2 (4 voturi)    
    Mda (Miercuri, 10 februarie 2016, 21:28)

    HP [utilizator]

    Mare problema cu exproprierile la metrou.
  • +2 (16 voturi)    
    Metrou Otopeni (Miercuri, 10 februarie 2016, 22:29)

    MVZ [utilizator]

    In toate tarile dezvoltate sunt considerate doua moduri de transport total diferite. Metroul face legatura aeroportului cu orasul, iar trenul cu restul tarii. In prezent, ca sa ajungi din provincie la aeroportul Otopeni, trebuie sa treci prin Bucuresti, daca nu folosesti autovehiculul propriu.
  • -1 (9 voturi)    
    O solutie simpla ... (Joi, 11 februarie 2016, 1:50)

    A_Radu [utilizator]

    De conectare a actualei linii de cale ferata , la 500 m de aeroport si aeroportul propriu zis ar fi un SkyTrain: http://images.fotocommunity.de/bilder/motive/architektur/skytrain-am-airport-duesseldorf-cc58ce68-8364-4b55-abb2-9f99276b5313.jpg

    https://www.dus.com/de-de/an-und-abreise/skytrain

    In felul acesta se face legatura intre aeroportul din Dusseldorf si gara ... simplu si eficient, nu incurca traficul deja existent, nu este nevoie de exproprieri si plati de milioane de euro, etc ...
    Dar oare are cineva interesul sa rezolve rapid, simplu si ieftin nevoia de transport rapid intre aeroport si oras? Sau cineva isi doreste cu ardoare sa pape 1 miliard de euro iar calatorii sa aiba parte efectiv de lucrare peste vreo 10 ani cu indulgenta ...
  • -6 (12 voturi)    
    Metroul o sa umble gol (Joi, 11 februarie 2016, 2:07)

    Ion2050 [anonim]

    A fost cursa cu trenul + un microbus care prelua tot trenul!!!! de la Balotesti, mergea din ora in ora, de ce nu o foloseau provincialii si s-a scos? Din lipsa de cerere.
    Exista linia 780 la 20 minute de la gara, face 35 minute, de ce circula goala?
    Pasageri pentru Aeroport nu sunt ca sa justifice metrou.
    Cu avionul zboara 17000 pe zi, din care unii doar schimba. Metroul deserveste acum 600000/zi capacitate. Din astia 17000 putini o sa vina cu metroul. Traficul aeroportului nu o sa creasca prea mult, Craiova are, Bacaul are, o sa aiba si Brasovul in curand.
    In Otopeni sunt prevazute doar 2 statii (pod Centura si Centru), incomod pt otopenari sa foloseasca metroul. Daca mai indesesec statiile o sa dureze prea mult calatoria de la gara. Cum reteau din Bucuresti este slaba, multi tot taxiul o sa ia. Nu o sa le dea nimeni bani pentru un moft. Cu taxiul de la Otopeni pana la Arcul de Triumf esti aproape ca pe autostrada, astepti 2 minute acolo, pe urma iar este fluent pana la Victoriei.
    • +8 (10 voturi)    
      Aha, fix asa e! (Joi, 11 februarie 2016, 8:13)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Nu e trafic spre aeroport si nici aeroportul n-are cine stie. Da' cel mai tare mi-a placut finalul cu taxiul si 2min. Oare ce s-o intampla cu taximetristii de aeroport si Baneasa daca se baga metrou?
  • +1 (3 voturi)    
    Politicienii n-au propietati subterane !! (Joi, 11 februarie 2016, 21:34)

    andreesanu [utilizator]

    Nu ,nu se poate metrou la Otopeni ,propietarii firmelor de taxi or sa moara de foame,intra in faliment !!.
    Pe directia Otopeni nu au propietati subterane politicienii ,nu pot primi despagubiri ,nu se construieste
    nimic daca nu curge daca nu pica acolo ceva milioane !


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version